Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu

  • 493 Vastauksia
  • 162363 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2282
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #330 : 01.04.2016, 04:55:05 »
Eiköhän se liene ylivaihde mikä lipsuu eikä turbiinilukko. Ainakin nelosen kitkapinnat on yleensä ne mitkä öljypohjasta löytyy ko. tapahtuman jälkeen.
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3759
  • 195hv/406Nm
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #331 : 01.04.2016, 05:44:42 »
Eiköhän se liene ylivaihde mikä lipsuu eikä turbiinilukko. Ainakin nelosen kitkapinnat on yleensä ne mitkä öljypohjasta löytyy ko. tapahtuman jälkeen.
Vanhasta lootasta petti, 2 ja 3. Nykysestä kesti ylivaihde vajaan 1tkm

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #332 : 04.04.2016, 19:37:05 »
Jahas, tänään päättyi natsa-kausi minulla.

Eturenkaissa talven jäljellä pintaa 8mm ja takarenkaissa jokin omituinen kumirutto on syönyt talvessa takakumit 4mm urasyvyydelle. Nastoja ei puutu yhtään eturenkaista ja kuskin takarenkaasta puuttui yksi ja puhjenneesta repsikan takarenkaasta puuttui sitten 14 nastaa.

Kumithan olivat nordman 5:t



Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3759
  • 195hv/406Nm
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #333 : 05.04.2016, 01:26:03 »
Jahas, tänään päättyi natsa-kausi minulla.

Eturenkaissa talven jäljellä pintaa 8mm ja takarenkaissa jokin omituinen kumirutto on syönyt talvessa takakumit 4mm urasyvyydelle. Nastoja ei puutu yhtään eturenkaista ja kuskin takarenkaasta puuttui yksi ja puhjenneesta repsikan takarenkaasta puuttui sitten 14 nastaa.

Kumithan olivat nordman 5:t


tjumalist, sää kerkesit tänä vuonna ensin  :o

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #334 : 11.04.2016, 16:37:13 »
Olen tässä helmikuun alusta asti tutkiskellut sitä, mitä pikku-mitsulla, 0,8 baarin paineilla ja vakio sytkäkartalla saa aikaan wiinan keralla.

Olen todennut, että aika paljon!  :3/4 jättää sen:

Tosin yksi hullu kohta vajaakuormilla kiusaa kaasun hölläysvaiheessa siellä parin tonnin vaiheilla (kts. kuva), vaikka kiihdytystilanteessa paikasta mennään ylitse hienosti ilman ongelmia. Eli ennakkoa parisen astetta tiputtaen tuolta 2-3trpm väliseltä alueelta katoaa se laatikon kiinnikkeitä irti repivä nyppiminen kokonaan.



Yläkierrosten/kuormien muokkaukset ovat täysin omiani yläkierrosten hengettömyyden poistamiseksi, mainitsematta erityisesti sitä, että yläkierrosten/kuormien käytös on myös tulosta LH:n kuormatiedon, suutinvakion #5 ja torque-adjusterin muokkaamisesta.

Alle tyhjäkäyntikierrosten alueet on myös muokattu täysin omikseni kylmäkäynnistykseen liittyen, joten niistä en höpise sen kummempaa. Muut muokatut kohdat on merkitty kuvatuksessa palluroilla.

Tämä 0,1 baaria alennettujen paineiden testaus siksi, että laatikko huutaa hoosiannaa jo 3/4 kaasulla kiihdyttäessä ja vaihtotapahtuma on siirtynyt sinne 6trpm lukemiin kaikilla vaihteilla. Tämä vaihtopisteen siirtyminen on puhtaasti ahtojen tulosta, eikä kick-down vaijerin säädöillä ole mitään merkitystä tuossa tilanteessa.

Vakio sytkäkartta toimii oikeastaan aika hienosti kunhan polttoainepuoli on säädetty huolellisesti stoikka-0,85 lambdan välille ja siinä pysytään mahdollisimman tarkasti (alle 0,1 lambdan heittoja).

Testattu myös 10 astetta isommilla ennakoilla vakioon nähden. -> Kone käy todella raa'asti, mutta vetää nakuttamatta. Arvatenkin veivien laakerit eivät tykkää hommasta!  :-[
Eli nakuttamatta (tai siis nakuledi ei syty), wiinalla voi vetää todella perseellään olevilla ennakoilla. :facepalm:
Pers-dyno ei kerro mitään asiasta, mutta korva ja sekuntikello kylläkin, puhumattakaan VR-anturan kyylämisen antamista tuloksista tai muista indikaattoreista huolimatta.

Vakio-syttykartta toimii siis erittäin hyvin äärimmäisen pienillä muokkauksilla. Toisin sanoen sitä voi käyttää vakioahtimella 0,8 baarin paineilla ja wiinalla, kera isompien suuttimien, polttoainekartan huolellisesti säätäen.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #335 : 13.04.2016, 01:40:23 »
Tämä antanee vihiä, millaisen päivityksen tein tänään taas uudelleen viime syksyn jälkeen, pitääkseni autoni ajokunnossa.



Eli vaihdoin laatikon elämän nesteen puhtaaseen versioon. 20tkm oli tehnyt entiselle tehtävänsä ja ölpän omituisuudet olivat hyvin lopussa!  :-[

Vaikka talvikaudella käytin avo-sandaalia maltillisesti, sytkä-kartta kokeiluni kertonevat siitä, että AW:n rajat ovat vastassa. 200Nm luokkaan suunniteltu laatikko ei vain kestä +2* kääntöä kuin hyvin rajallisen ajan.
Ahtojakin laskin juuri siksi, että pääsen ajamaan nykyisellä laatikollani siihen asti, että AW30-40 laitetaan alle.





Tuosta lievästi muokatulla vakio-sytkästä sen verran, että sillä pystyy ajamaan ropinoitta kaikissa ajamissani tilanteissa 0,8 ahdoilla riittävillä suuttimilla ja säädetyllä kartalla.

Tein testi-setin siksi, että sytkän säätäminen ilman aitoa jarrupenkkiä on yhtä säätö-helvettiä!

Saatanalliset säätäjättm voivat sitä rakastaa  S* , mutta aloittelevalle säätäjälle se voi olla ylivoimainen woimien ponnistus!

Tosin tuolta anopin tyttären puolelta, joka asuu meillä. Tuli semmoinen kommentti, että hänen mielestään säädöt alkavat olla siinä mallissa, ettei ole mitään säätämistä, vaikka kuinka haluaisin säätää. Eli tappi-rajat on hierottu moneen kertaan kohdalleen (on, mutta kiistään asian kysyttäessä)....   :'(

Aikansa kutakin, sanoi pässi, kun päätä leikattiin.....    :buck2:

Mutta jos seuraavaksi sen AW30-40 laatikon orkkis purkin ottaisi työn alle?  ::)

Numeroina testaamani muokattu vakio-kartta on tälläinen (kierrostiedon alkaessa 1320 rpm kohdalta, kuorman noustessa alhaalta ylös ja kierrostiedon vasemmalta oikealle):
1320    1600   1800  2040   2360     2880   3520    3960     4520   5160    6080     6680

12.00   14.25   12.00   14.25   15.00   18.00   20.25   22.13   25.13   26.25   27.38   27.75
14.63   17.63   15.38   16.88   18.00   20.25   22.88   24.00   26.25   27.00   28.13   28.88
16.50   21.00   21.00   22.50   22.88   26.25   28.13   28.50   29.25   28.50   29.25   29.63
18.00   23.25   25.13   26.25   25.88   29.25   34.13   34.13   34.13   35.25   35.25   33.75
25.13   27.00   30.00   30.00   32.25   37.13   38.25   38.25   38.25   38.25   38.25   38.25
35.25   35.25   37.13   38.25   39.00   39.00   39.00   39.00   40.13   41.25   41.25   42.00
33.00   34.13   36.00   36.38   37.13   37.13   37.13   37.13   38.25   40.13   40.13   42.00
23.25   25.13   25.13   28.13   28.13   30.00   30.00   30.00   30.00   32.25   34.13   36.00

Optimaalinen tuo ei ole, mutta menettelee aloittelevilla säätäjillä!  -H-
Kannattaa sitten kokeilla myös torque-adjusterin vaikutusta asiaan.....   ;)

Ja jos löydän tuon myytynä karttana jostakin, niin saattaapi wiina kärytä!  :knuppel2:


Edit: Lisätty alkuperäinen EZK:n kierrolukutieto (binistä pöllittynä).
« Viimeksi muokattu: 13.04.2016, 20:31:30 kirjoittanut mikan »


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #336 : 26.04.2016, 00:00:18 »
Näyttäisi kulutus tippuvan likemmäs pari litraa tasakaasuajolla ajotapoja säätämättä entisiin karttoihin, suorituskyvyn kärsimättä.

Kaupungissa pyöritellessä kulutus avosandaalin keralla on ollut luokissa 16L/100km, mikä tarkoittaa sitä, että kaupunki kulutus on pienempää kuin maantiellä bensiinillä (12L/100km).

Maantiekulutuksen määrä selviää lopullisesti piakkoin tehtävällä 1000km maantie-lenkillä.

Pitkän vieterin salaisuus on selvinnyt ja syy siihen on EZK, yhdistettynä vammaiseen vetolevyyn, jossa on millin metallin poistuma. Joten VR-anturi on tolkuttoman herkkä kaikille muutoksille vetolevyssä tai pottapyörän hammastuksissa. Toki magneettikenttä muuttuu etäisyyden kuutiossa, joten ihmekkös tuo....
EZK:n puolella tuo asia liittyy VR-anturipiirin automaattiseen vahvistuksen säätöön (AGC), eli virrat päällä pidemmän aikaa -> vahvistus kasvaa maksimiin, jolloin vammainen vetolevyn hammas ei aiheuta väärää nollakohdan tunnistusta -> oikea koneen asento -> kipinä oikeassa ajassa ja LH:lle kerrotaan koneen asento -> polttoainetta pyttyihin.

Epämääräiset ajoittaiset ropinat on paikallistettu lämpöanturi EZK välille. Anturi on varmuudella ehjä, mutta vika on jossakin siinä välissä (epäilen EZK:n tinauksia tai johtosarjaa).

Pitäisi selvittää missä on EZK:n kartta, jolla sytkää säädetään lämpötilan funktiona, mutta laiskuus on yllättänyt, sillä homma on enemmän kuin semisti vaikeaa. Oikeasti se on vaikeaa ilman emuaattoria.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8923
  • Teiden tukko
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #337 : 27.04.2016, 11:06:10 »
Näyttäisi kulutus tippuvan likemmäs pari litraa tasakaasuajolla ajotapoja säätämättä entisiin karttoihin, suorituskyvyn kärsimättä.

Kaupungissa pyöritellessä kulutus avosandaalin keralla on ollut luokissa 16L/100km, mikä tarkoittaa sitä, että kaupunki kulutus on pienempää kuin maantiellä bensiinillä (12L/100km).

Jännästi automaatti farkussa lisää maantiekulutustakin. Mulla menee maantiellä (ei moottoritiellä) tuo manuaalivaihteinen sedanin reilusti alle kympin ysikasilla. Menis varmaan vieläkin pienemmällä, jos vaihtais 353 000 km ajetun lambaadan uuteen. 1600kg rivitalonpätkä vetokoukkuun kiinnitettynä suurinpiirtein tuplaa maantiekulutuksen.
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #338 : 27.04.2016, 11:11:40 »
Meneehän nyt ehjä käsin hämmennettävä kokoonpano maantiellä sinne kahdeksan pintaan mutta oikean nilkan asennolla saattaa olla jotain tekoa asian kanssa. Minulla kun on vähän noita nivelongelmia niin liikkeet on yleensä harvassa, pieniä ja hitaita, kaikilla asia ei näin ole.

Poissa Masa71

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
  • www.vrcf.fi
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #339 : 27.04.2016, 20:39:44 »
Näyttäisi kulutus tippuvan likemmäs pari litraa tasakaasuajolla ajotapoja säätämättä entisiin karttoihin, suorituskyvyn kärsimättä.

Kaupungissa pyöritellessä kulutus avosandaalin keralla on ollut luokissa 16L/100km, mikä tarkoittaa sitä, että kaupunki kulutus on pienempää kuin maantiellä bensiinillä (12L/100km).

Maantiekulutuksen määrä selviää lopullisesti piakkoin tehtävällä 1000km maantie-lenkillä.

Eikös 16 oo kuitenkin enemmän kuin 12? No, asiaan: vertaatko sinä tavallaan ns. omenoita perunoihin jos vertailussa toisena osapuolena on viimosen päälle viilattu viinalastu ja toisena tehtaan bensalastu? Oliko sinulla missään vaiheessa bensalle optimoitua kombinaatiota?

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #340 : 27.04.2016, 21:23:27 »
Eikös 16 oo kuitenkin enemmän kuin 12? No, asiaan: vertaatko sinä tavallaan ns. omenoita perunoihin jos vertailussa toisena osapuolena on viimosen päälle viilattu viinalastu ja toisena tehtaan bensalastu? Oliko sinulla missään vaiheessa bensalle optimoitua kombinaatiota?

Unohdin mainita, että bensa-ekvalentteina.  ELi 16*0,73=11,68 bensana laskettuna. :facepalm:

Minun lastuni ei ota kantaa polttoaineen laatuun kuin vakioiden osalta, eli pääkorjauskartta on molemmilla polttoaineilla täysin sama, tietyt vakiot muuttuvat ja sytkäkartta pitää vaihtaa bensan pienemmän oktaaniluvun vuoksi.
Toki lambda 1 kiihdytystäkään ei voi bensalla tehdä yhtä pitkälle, kuin wiinaksilla, eli siinä on ainoa varsinainen kartta, joka muuttuu polttoaineen mukaan.

Sopituksessa minulla on vieläkin +5000rpm sopat hitusen paksulla tarkoituksella.

Pääosin juju on nimenomaisesti sytkän puolella, jossa voi wiinaksilla hyödyntää sen mitä vaan voi irti ottaa...

Minun kulutuslukemani eivät varmasti ole pienimpiä mahdollisia, vaan omalla ajotyylilläni mittattuja ja vertailtuna eri polttoaineilla. Ja kun minulla ei ole nivelvaivoja, on nilkkani liikkeet reiluja ja päättäväisiä. Hyödynnän ns. ekoraivinki menetelmää (moottorijarrutuksella motarille).    ;)

Voin huoletta todeta itu-hipeille, että suuremman polttoaineen kulutuksen puolesta!  :2funny:   :3/4 jättää sen:


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #341 : 06.05.2016, 23:46:25 »
Kulutuslukemat reipas henkisellä tzadin reissulla 14,9L/100km wiinaksia. Bensa-ekvalentteina tuo on 10,87L/100km, mitä en koskaan ole pystynyt toteuttamaan em. ajo-profiililla!
Reisussa motaria reippaasti, ruuhkassa 2h (39km) ja taas motaria reippaasti. Pituutta lenkillä oli vaivaiset 343km.

Tässä on tulos, sillä bensalla en päässyt ikinä moiseen, läheskään samalla suorituskyvyllä.
Enemmän meni polttoainetta ja silti "meni" vähemmän...    :3/4 jättää sen:

Bensalla paras tulos oli 10,5L/100km oulunsalosta kouvostoliittoon yöllä (ei ohituksia juurikaan).

Sanoisin, että ajotavallani se on: tulos tai ulos!





Edellisessä päivityksessä unohdin mainita, että wiinan ja bensan tärkeä ero on kylmärikastus ja käynnistys kartat, joissa wiinalla lisäyksiä on +50-150% enemmän soppaa....





Eilen sitten pöndellä pesin auton ja havaitsin erään äärimmäisen häiritsevän asian kun takapyörien takana olevat luukut olivat auki pesun aikana!

Perkele!  >:(

Koteloihin kertyy vettä! 

Tutkin asiaa ja syylliseksi paljastui mätänetistä ostettujen takavaloumpioiden tiiviste!
Olinkin jo pitkään ihmetellyt miksi takavalojen alimpien polttimoiden liitospinnat hapettuvat.

Olin laittanut sen puhtaasti kondessiveden piikkiin mutta totuus oli toisenlainen! :facepalm:

Täytyy kehitellä jotakin siihen tiivistykseen umpion ja tiivisteen väliin, sillä silikonirasva korin ja tiivisteen välillä ei auttanut yhtään.

Vika vaikuttaisi olevan umpion valussa, joten sikamassa korjannee sen, jollen löydä parempaa (paksumpaa) tiivistettä siihen väliin....

Suomeksi, umpio on paska-laatuinen! Sentään se ei vuoda itse valaisimien sisälle, mitä orkkis teki lasin (siis muovin) halkeamien vuoksi, jonka vuoksi asensin nuo "tuning"-umpiot!  :buck2:


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #342 : 08.05.2016, 12:47:38 »
Eilen väsäilty takavalojen tiivistys kuntoon (sikamassaa[butyyli] umpion ja tiivisteen väliin).

Kuvatukset kertokoot enemmän.



Vuotokohta kuskin puolella (vastaava repsikan puolella)...


Samaten testailtu paisarin anturia ja soviteltu sitä koloonsa.






Oikea asennussyvyys on siten, että juuri ja juuri tuo tinaus menee paisarin sisälle, jotta nestepinta kadotessaan aiheuttaa hälyytyksen myös täysin tyhjältä paisarilta.

Anturin tiivistystä ja asennusta ei sitten kannata tehdä kuumaliimalla paikoilleen, vaan sikamassalla tms. aineksella, joka ei hätkähdä +100C lämpötilaa...

Kyllä kiiltää....



Menin sitten ihan ensimmäistä kertaa tämän ajokin aikana pesemään konehuoneen painepesurilla....



Notta, pitäähän se konehuone kerran vuosikymmenessä pestä!   ;)
Autohan on ollut minulla vasta seitsemän vuotta.....   ::)


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #343 : 09.05.2016, 22:48:12 »
Moottoritilan pesun jälkeen auto käynnistyi normaalisti mutta käytyään muutaman minuutin, kuulostelin, että pakosarjan tiiviste taitaa vuodella. Kone seis ja räikkälenkki käteen ja kiristämään.
2&3 pytyn pakosarjan pultit olivat hitusen löysällä. Kone käyntiin ja supinat katosivat.

Siitä sitten lenkille ja veto vähäsen hentoa ja pätkivää ahdoilla yli 3000rpm kohdilla.

Ei mitään, takaisin himaan ja tuumasin, että virranjakaja lienen täynnä vettä (porisi korvin kuunnellessa kuumalla koneella). Tuumasin, että olkoot yön ylitse ja kuivukoot.

Sunnuntaina sitten äitejä kohden ja samat vaivat jatkuivat....

Omilla vanhemmilla löin sitten konepellin ylös ja jätin koneen jäähtymään. Kahvittelujen jälkeen menin sitten pihalle tupakille ja kaivelin välineet takalattian alta ja avasin jakajan kannen, hitun öljyistä paskaa vaikka tiivarit oli vaihdettu vuosi sitten mosan vaihdon yhtyedessä.
Putsasin ja laitoin kasaan. Kunto hyvä, vaikka bremin kannestakin näki, että kipunassa on papua paljon enemmän kuin vakiossa....

Käynnistyksen jälkeen supsutus jatkui ja tietty pätkivä käynti. Kone seis ja päätin tarkastaa kolmospytyn tulpan, piuhasta sitten jäivät osat tulppaan!  >:(
Kaivelin siinä sitten johdon romuja irti tulpasta. Kerpele! Tulppahan heiluu!  :o

Kiersin tulpan irti ja totesin sen olevan löysällä. Uusi tulppa tilalle ja takalattian alta toinen piuha.

Tutkiskelin siinä sitten muutkin tulpat ja totesin kakkosen tulpan olevan löysällä. Siitäkin jäi sitten piuha käteen, joten takalattian alta toinenkin piuha esiin ja paikoilleen. Kiristin kakkosenkin tulpan ja sitten käynnistys kun piuhat oli asennettu.

Kaikki toimi hienosti ja vedot normaalit koko ajan!  :sundaydriver:

Jännittävä havainto, että moottorin pesu aiheutti tuollaisen shown kaikkineen....   :o

Onneksi sieltä takalattian alta löytyy kaikkea "jännittävää" ja tarpeellista!  :D

Taitaa seuraavaan moottoritilan pesuun mennä taas vuosia....    ;)


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa kiroileva_fossiili

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 288
  • 242 '84, 744 '86
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #344 : 11.05.2016, 13:23:12 »
Mites muuten kun tuossa sun jakamassa sytkäkartassa on aika korkeatkin ennakot täyskuormilla, verrattuna mitä joskus aiemmin sulla oli käytössä noin 10° pienemmät ja alkoi kai nakutella jos enempää yritti? Onko löytynyt jotain vikaa mikä sen aiheutti, kun ahdotkaan ei kai kovin paljoa ole muuttuneet?

Tähän kummemmin liittymättä, koska ei ole kovin vertailukelpoista, mutta mulla on 242 mennyt matkassa Turku-Helsinki väliä E85:llä ~11 l/100km. Rauhallista ajoa, vauhtia ~105 km/h, kevyempi auto, manuaali ja pitkä välitys.

 

Samppasport  Futurez