Autodiagnoosi  Carcom Oy

b200 k mistä lisää puhtia pikkurahalla

  • 41 Vastauksia
  • 15377 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa volvo 240

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 72
  • www.vrcf.fi
b200 k mistä lisää puhtia pikkurahalla
« : 14.02.2014, 15:14:51 »
Onko millaisia ehdotuksia miten / millä eväillä saada jonkin verran lisää puhtia jääradalle ?
Ja saa tarjota niitä eväitäkin ...

Poissa 240

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1282
  • www.vrcf.fi
Vs: b200 k mistä lisää puhtia pikkurahalla
« Vastaus #1 : 14.02.2014, 15:17:32 »
Parempi nokkakeppi esim d (suht edukas).

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: b200 k mistä lisää puhtia pikkurahalla
« Vastaus #2 : 14.02.2014, 17:18:13 »
Vaihto b230 koneeseen. Jos oikein janottaa niin b230 + simpukka pakosarjaan.

Poissa volvo 240

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 72
  • www.vrcf.fi
Vs: b200 k mistä lisää puhtia pikkurahalla
« Vastaus #3 : 14.02.2014, 19:18:18 »
Paljo tommonen nokka vaikuttaa ja mistä noita löytyy helpoiten + voiko tuota b200 koneeseen hankittua akselia hyödyntää jos myöhemmin on 2.3 kokoinen harrastus , olettaisin että ei mutta kysyn kumminkin kun ei oo kokemusta

Poissa injector

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2420
  • Tulevaisuuden Johtaja
Vs: b200 k mistä lisää puhtia pikkurahalla
« Vastaus #4 : 14.02.2014, 19:25:10 »
Kyllä voi hyödyntää sen nokan b230 moottoriin, sama kansihan niissä on. paitsi 16v
940SE Pappakulta, 945 Turbo Sportwagon, 945 Turbo Lumivalkee Ja Sävsjö Euroline 5.6 CT -95

Poissa volvo 240

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 72
  • www.vrcf.fi
Vs: b200 k mistä lisää puhtia pikkurahalla
« Vastaus #5 : 14.02.2014, 21:30:19 »
Onkos toi tilavuus tehty sitten pelkästään iskunpituudella?

Poissa Joni145

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 319
  • www.vrcf.fi
Vs: b200 k mistä lisää puhtia pikkurahalla
« Vastaus #6 : 14.02.2014, 21:34:57 »
Männällä pelkästään. 88.9 vs 96
145 B20a+M41 -73, 244 B19e+M47 -80, PV B18+M40 -64 projekti. PV 544 JM B22+M40, 142 jm B230+M40 Plus muutama varaosa-auto.

Poissa volvo 240

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 72
  • www.vrcf.fi
Vs: b200 k mistä lisää puhtia pikkurahalla
« Vastaus #7 : 14.02.2014, 22:33:36 »
jälleen tyhmillä kysymyksillä jatketaan , voiko 2litrasesta sitten tehä 2.3 männillä 2.3 koneeen ?

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Vs: b200 k mistä lisää puhtia pikkurahalla
« Vastaus #8 : 14.02.2014, 22:48:27 »
jälleen tyhmillä kysymyksillä jatketaan , voiko 2litrasesta sitten tehä 2.3 männillä 2.3 koneeen ?

Voi, mutta turhaa hommaa lähtee poraan lohkoo, varsinkaan b200 lohkoo.

Tee suosilla järkeviä hankintoja. 2.3 alakerta ja nenäkeppi vaihtoon. Eipä noillakaan muutoksilla vielä kuuhun mennä.

Kannattaa tutustua projektipäiväkirjoihin, sielä on vaikka millasta tietoa.
V70 TDI

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: b200 k mistä lisää puhtia pikkurahalla
« Vastaus #9 : 14.02.2014, 23:23:37 »
jälleen tyhmillä kysymyksillä jatketaan , voiko 2litrasesta sitten tehä 2.3 männillä 2.3 koneeen ?
B200 lohko EI kuuleman mukaan kestä 96mm porausta, 93-94mm saattaa mennä, menee kuulemma puhki, koska eri valua kun 2,3L.

B19 ja B21 lohkot sitten kestävät taas 96mm porauksen, niissä vakiona 88,9 ja 92,5mm poraukset.

Ja halvempi tosiaan ostaa sellanen 2,3L lohko kun porata. Lohkoja saa muutamalla kympillä. :)
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: b200 k mistä lisää puhtia pikkurahalla
« Vastaus #10 : 14.02.2014, 23:37:52 »
B200 lohko EI kuuleman mukaan kestä 96mm porausta, 93-94mm saattaa mennä, menee kuulemma puhki, koska eri valua kun 2,3L.

B19 ja B21 lohkot sitten kestävät taas 96mm porauksen, niissä vakiona 88,9 ja 92,5mm poraukset.

Ja halvempi tosiaan ostaa sellanen 2,3L lohko kun porata. Lohkoja saa muutamalla kympillä. :)
Mä "huvikseni" porautin B19:n B21:n stanumännille enkä porauttas noita lohkoja kuin max B21 2. ylikokoon. B23 kun on eri valua kuin B19/B21.

Ainiin, B200K toimii parhaiten verkonpainona, ei sitä kannata edes haaveilla virittävänsä. Sillä rahalla saa hyvän Smith&Wessonin jolla ampua itseään jalkaan, vaikutus suunnilleen sama.
Jäitä housuun!

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: b200 k mistä lisää puhtia pikkurahalla
« Vastaus #11 : 14.02.2014, 23:46:42 »
Vaikka varsinkin jokkismiehet noista "pikkulohkoistakin" taikoo isoja tehoja, nii valitettavasti se edullisin / järkevin tapa lienee tosiaan kokonaisen tekniikan vaihtaminen. Turbotekniikkaisia autojakin saa jo alkaen 500€, jolla ei vielä tuosta b200k:sta ihmeitä taiota  :-[

Kireä vaparikone on kiva......mut sellasta ei pikkurahalla rakenneta.
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa 240

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1282
  • www.vrcf.fi
Vs: b200 k mistä lisää puhtia pikkurahalla
« Vastaus #12 : 15.02.2014, 00:01:45 »
B200k ja kansipahvi palaa. Jakohinnassakin km täynnä. Tässä yhteydessä ottaa kannesta 1-2mm pois, d-nokka, peltisarja. Auto talvikäytössä, joten tuuletin pois. Nokka ja pakosarja 150e ja muutenhan ei työ tunnit lisäänny. Mitä tulee maksamaan lisä 1 hv?
« Viimeksi muokattu: 15.02.2014, 00:06:54 kirjoittanut 240 »

Poissa injector

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2420
  • Tulevaisuuden Johtaja
Vs: b200 k mistä lisää puhtia pikkurahalla
« Vastaus #13 : 15.02.2014, 00:23:08 »
Vaikka varsinkin jokkismiehet noista "pikkulohkoistakin" taikoo isoja tehoja, nii valitettavasti se edullisin / järkevin tapa lienee tosiaan kokonaisen tekniikan vaihtaminen. Turbotekniikkaisia autojakin saa jo alkaen 500€, jolla ei vielä tuosta b200k:sta ihmeitä taiota  :-[

Kireä vaparikone on kiva......mut sellasta ei pikkurahalla rakenneta.

Se ei tietenkään sitten ole harrastamista, valmiin ostaa. Toki siitä on hyvä jatkojalostaa

Itellä on tuo b200k vähä hiposteltuna, huomattavasti pirteämpi se on mitä vakio.
Sekin saa väistyä, tilalle luvassa B230  :P

Ite arvostan vapareita viritettynä, tuo mukanaan omat haasteensa rahallisesti niin kuin rakenteellisesti. Ei niitä hirveästi edes ole loppupelissä. (pelkkiä nokan vaihtoja ei lasketa)
Turbolla saa helppoja ja halvempia hevosia  :D

B200k ja kansipahvi palaa. Jakohinnassakin km täynnä. Tässä yhteydessä ottaa kannesta 1-2mm pois, d-nokka, peltisarja. Auto talvikäytössä, joten tuuletin pois. Nokka ja pakosarja 150e ja muutenhan ei työ tunnit lisäänny. Mitä tulee maksamaan lisä 1 hv?

Jos jostain saat D - nokan ja peltisrajan 150€ yhteishintaan niin tänne kans. mielelläni hyllyyn otan varalle  :)
kannen höylyy on jotain 40€ luokkaa, D - nokka siinä 60-80 välillä, peltisarja uutena 200€ luokkaa + uudet remmit, tiivisteet yms äkkiä sille kertyy hintaa
940SE Pappakulta, 945 Turbo Sportwagon, 945 Turbo Lumivalkee Ja Sävsjö Euroline 5.6 CT -95

Poissa Joni145

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 319
  • www.vrcf.fi
Vs: b200 k mistä lisää puhtia pikkurahalla
« Vastaus #14 : 15.02.2014, 02:17:03 »
Vähän ot. Mutta mitä vaparilohko vaatii sylinterille seinämää, että kestää edes vähän rajumpaa ajoa?
145 B20a+M41 -73, 244 B19e+M47 -80, PV B18+M40 -64 projekti. PV 544 JM B22+M40, 142 jm B230+M40 Plus muutama varaosa-auto.

 

Proturbo  Autodiagnoosi