Elekma  Autoracing

Megasquirt moottorinohjauksena

  • 1960 Vastauksia
  • 752915 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Makru

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 599
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1185 : 30.03.2015, 09:17:22 »
Morjes ! Anteeksi laiskuuteni (valvonu täs hallil koko yön jne) mutta nyt tarvis MS2 v 3.0 johdotuskaavio (olis loistavaa jos protopartsin johtosarjalle löytyis. Hyvin on siis merkattu suuttimien ym liittimet mutta muutamia erinnäisiä piuhoja on merkkaamatta. Luulen että ne liittyy esim launch controlliin ym. Olis kiva saada toimimaan nuo kaikki mitä tuossa boksissa on. :) samalla nyt sit parhaat maholliset ohjelmat yms windowsille tohon säätämiseen ?

Itse olen muistaakseni yhden tuollaisen protopartsin ms2 v3 johtosarjan asentanut eikä siinä ylimääräsiä johtoja jäänyt. Tämä kaavio pitäisi ihan päteä:

Volvo 855 T5 -95
Volvo 744 T5  Holset & Eaton -86
Volvo 745 -86

Poissa jehvetti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 35
megasquirt launch control 740
« Vastaus #1186 : 02.04.2015, 12:24:02 »
Onko kellään kokemusta launch contoril asennuksesta? Aattelin tilailla noi hilppeet siihen rakentamiseen, ja tosiaan megasquirtille ois tarkotus kolvailla se lisälevy. Vähä vaan mietityttää että onko millanen homma saada toimimaan? Neuvokaa viisammat

Poissa kuppe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 281
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1187 : 02.04.2015, 20:21:21 »
Mä mietin kanssa miten launchin toiminnan toteuttaisi kilpuriin, joko vaihdekeppiin tai rattiin nappi.
Ensin meinasin laittaa kytkinpolkimelle tunnistimen ja katkaisijan kojelautaan mutta ei saata toimia kun lähtee päältä heti kytkimen noston jälkeen. Voi "hieman" sutia kun on kierroksia ja ahtoja.
Vaihdekepin päässä olisi helppo painaa päälle ja pitää kolmoselle vaihtoon saakka (lähden kakkosella).
Täytyykin alkaa rakentamaan se toimintaan, kohta pääsee radalle testaamaan käytännössä.
Ei lujaa mutta täysillä!!

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1519
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1188 : 03.04.2015, 00:41:38 »
Mulla on launch control ja flatshift toiminnassa allekirjoituksen menopelissä. tuohonhan ei tartte kuin yhden 1k vastuksen, parit diodit ja katkaisijan kytkinpolkimelle. Itse lisäsin vaan kytkinpolkimelle jarruvalokatkaisijan.
Säätäminen menee ihan kokelupohjaisesti asettamalla kierrosluvut kohdalleen ja sen jälkeen etsii sopivan sytytysmyöhäkön ja katkottavan kipinämäärän että kierrosluku pysyy haluttuna.

Itse en käytä lähes koskaan launchia mutta flatshift on kätevä ominaisuus isohkon ahtimen kanssa.
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa jvVolvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 334
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1189 : 15.04.2015, 14:43:48 »
Miten noita liittimiä yleensä on liitetty johtosarjoihin. Muistan lukeneeni jostain gti lehden numerosta, ettei niitä kannattaisi juottaa, koska liitokset saattaa murtua tärinästä?

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1190 : 15.04.2015, 19:46:34 »
Miten noita liittimiä yleensä on liitetty johtosarjoihin. Muistan lukeneeni jostain gti lehden numerosta, ettei niitä kannattaisi juottaa, koska liitokset saattaa murtua tärinästä?

Mä ainakin puristin ja juotin liittimet kiinni. Eiköhän ne pysy  :)
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa jake74

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 437
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1191 : 15.04.2015, 19:49:50 »
pysyy ne tinattunakin kuhan tukee johdot hyvin ettei tärise tai pääse nitkumaan.

Poissa migl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 721
  • Ventelä Racing Team
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1192 : 17.04.2015, 11:43:46 »
Minkälainen kaapeli megan boxin ja läppärin väliin? Kuulin et joku markettikaapeli menis vai onks joku erikoisempi ku pitäs esim protopartsilt tilata?

Vähän jännittää kun pitäs viikonloppuna läväyttää auto käyntii.. Ikinä en noihi oo koskenu. Onko jossain jotain valmista karttaa mitä vois ruveta muokkailemaan?

E: Triggeriteline pitäs tehä, oisko ideoita miten ja protopartsin johtosarjasta parit johdot jää yli.. Joku lila ainakin. Tyhjäkäyntimoottoria ei tähän hätään oo mutta siltikin jää piuhoja..

E2: MS2 V3.0 kyseessä
« Viimeksi muokattu: 17.04.2015, 11:54:50 kirjoittanut migl »
Nykyiset Volvot: Volvo 740 sedan 8v vinokoneella +500whp ja pari perus 740 sedania.   
Edelliset Volvot: Niitä on paljon ja vähän päälle.

Poissa jake74

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 437
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1193 : 17.04.2015, 12:39:57 »
Minkälainen kaapeli megan boxin ja läppärin väliin? Kuulin et joku markettikaapeli menis vai onks joku erikoisempi ku pitäs esim protopartsilt tilata?

vanha läppäri jossa sarjaportti liitin ja sarjaportti kaapelilla toimii 100%. mullakin on usb liittimellä oleva ja 10kpl usb adapterikaapeleita joista löytyy aina se 1 joka toimii.

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1194 : 17.04.2015, 13:59:49 »
Jos puhtaalta pöydältä pitäisi lähteä tyhjäkäyntimoottorin suhteen, niin minkä valitsisitte? Itselläni on ollut ihan tuo LH:n oma, mutta viimeisimmässä kokoonpanossa se ei oikein ole toiminut toivotulla tavalla. Syy voi kyllä olla liian pienessä ohivirtauskanavassakin.
Ajattelin vaan, että jos jostain toisesta venasta on hyviä kokemuksia niin samalla vaivalla vaihtaisi vallan  ::)   
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1519
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1195 : 17.04.2015, 14:09:23 »
Jos mega on ms2 prossulla niin valitsisin jonkun askelmoottori tyyppisen tk venttiilin.
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1196 : 17.04.2015, 18:21:28 »
Jos puhtaalta pöydältä pitäisi lähteä tyhjäkäyntimoottorin suhteen, niin minkä valitsisitte? Itselläni on ollut ihan tuo LH:n oma, mutta viimeisimmässä kokoonpanossa se ei oikein ole toiminut toivotulla tavalla. Syy voi kyllä olla liian pienessä ohivirtauskanavassakin.
Ajattelin vaan, että jos jostain toisesta venasta on hyviä kokemuksia niin samalla vaivalla vaihtaisi vallan  ::)

Fårdin salmiakkilaippanen, löytyy ni fiestasta ku mussesta. Sitä on kehuttu monessa paikassa.

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1197 : 17.04.2015, 18:51:10 »
Fårdin salmiakkilaippanen, löytyy ni fiestasta ku mussesta. Sitä on kehuttu monessa paikassa.



Tätä varmaan tarkoitat? Itsellä kun on noista niin pirun huonoja kokemuksia voorteista....niissä tahto aina pudota tyhjäkäynti niin alas että öljynpainevalo vilkahti, ennenkuin käynti tasaantui.


MUOKS : Saksassa UUSI 25€  :idiot2:
« Viimeksi muokattu: 17.04.2015, 19:06:10 kirjoittanut Timo_R »
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa Wompatti

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 517
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1198 : 17.04.2015, 19:08:06 »
mulla offiautossa B23 ahdettuna ja ohjauksena MS2v3.0. offroad käytössä on todella hyötyä toimivasta tyhjäkäynnistä, tk-moottorina mulla on volvossakin käytetty bosch kaksinapaisena versiona. tällainen letkuversio on paljon helpompi viritellä paikalleen kuin tuo fordin laippamalli.

siviilikäytössä tk:n säätäminen on paljon helpompaa kuin maastoajossa, kaveri joka teki mulle säädöt hieroi tyhjäkäynnin osuutta melko kauan. peruskartat sai helpommin tehtyä.

siviili kakkosneloseen tulossa samanlainen ohjaus ja samanlainen tk-systeemi, vaikka ilmastoinnin puuttuessa tämä ei olisikaan niin välttämätön. kylmäkäynnistysrikastuksilla saa alun hoidettua, mutta saapahan tehtyä tyhjäkäynnin korjauksen esim. flektin pyytäessä virtaa...

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1796
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1199 : 17.04.2015, 19:13:37 »
Kumma juttu, kun mun autot pysyy käynnissä ilmankin tommosta.

 

KL-varaosat  Race.fi