RallyBaron  Samppasport

Megasquirt moottorinohjauksena

  • 1960 Vastauksia
  • 752652 Lukukerrat

V850 ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #120 : 19.08.2011, 17:07:58 »
Mihinkähän tämä protopartsin homma perustuu että muka tekevät omia juttuja? kukaan ei osaa sanoa mitä mutta joku ruvennut levittään sellaista? onko ollut vaan sattumalta yhellä henkilöllä jokin rikki tai pielessä niin sitten kaikissa sama vai? faktoja kehiin eikä mitään paska puheita.
Todennäköisesti joku joka ei osaa megan sisäistä kytkentäkaaviota lukea, on vetänyt johtopäätöksen, että syy on muualla kuin itsessään.

Megaa voi modata monella tavalla ja se on sen perimmäinen tarkoitus.

Poissa Fileman

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 852
  • högbacken garage
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #121 : 24.08.2011, 13:48:36 »
minkäslaisia eroja on Ms2v2.2 ja Ms2v3.0 muutakuin 89e hinta ero?
Volvo 242 -77 B230
Garaget

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1796
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #122 : 24.08.2011, 14:00:44 »
3.0 levy on tottakai kehittyneempi elikkäs suojaukset on paremmat, siihen on helpompi tehdä modeja ja taitaa olla parempi pwm ohjaus..
Ainiin ja hintaero on kyllä 34euroa ainakin rakennussarjassa protopartsilla..
« Viimeksi muokattu: 24.08.2011, 14:04:12 kirjoittanut Juzi »

Poissa Fileman

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 852
  • högbacken garage
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #123 : 24.08.2011, 14:14:55 »
3.0 levy on tottakai kehittyneempi elikkäs suojaukset on paremmat, siihen on helpompi tehdä modeja ja taitaa olla parempi pwm ohjaus..
Ainiin ja hintaero on kyllä 34euroa ainakin rakennussarjassa protopartsilla..

Okei.. joo katsoin hinnan valmiiksi kootuista bokseista.

Mutta luulis tuolla 2.2 versiolla pärjäävän vallan mainiosti? :)
Volvo 242 -77 B230
Garaget

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1796
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #124 : 24.08.2011, 14:22:47 »
Okei.. joo katsoin hinnan valmiiksi kootuista bokseista.

Mutta luulis tuolla 2.2 versiolla pärjäävän vallan mainiosti? :)
Kyllähän sillä ihan komeesti pärjää.. Toki pitää miettiä, että mitä modeja käyttää.
Itse myin juuri oman v2.2 levyni eräälle vrcf jäsenelle ja nyt ostan tilalle tuon ms2 v3.0 rakennussarjan..

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2126
    • Instagram kuvat
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #125 : 24.08.2011, 17:04:15 »
Kyllähän sillä ihan komeesti pärjää.. Toki pitää miettiä, että mitä modeja käyttää.
Itse myin juuri oman v2.2 levyni eräälle vrcf jäsenelle ja nyt ostan tilalle tuon ms2 v3.0 rakennussarjan..

Missä sulla tuli rajat tuon 2.2 käytössä? Tai siis mikä rajoitti omaa käyttöäsi/tehontarvetta?

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1796
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #126 : 24.08.2011, 18:31:59 »
Missä sulla tuli rajat tuon 2.2 käytössä? Tai siis mikä rajoitti omaa käyttöäsi/tehontarvetta?
Ei se tavallaan kesken loppunut.. Oli viellä ms1 prossu kiinni tossa v2.2 niin ajattelin, että vaihdetaan nyt koko paketti vähän parempaan.

Poissa kkuula

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #127 : 24.08.2011, 22:24:11 »
Okei.. joo katsoin hinnan valmiiksi kootuista bokseista.

Mutta luulis tuolla 2.2 versiolla pärjäävän vallan mainiosti? :)

Jos uutta on ostamasaa niin ei kait tuossa kannata alkaa muutamaa kymppiä säästämään? Mut ei sitä vaihtamaan kannata alkaa ellei sitten ominaisuuksia kaipaa lisää.
Volvo S80 2.4 besa aut. vm.01

Poissa moikki

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 785
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #128 : 25.08.2011, 20:00:19 »
Jos uutta ostamassa niin silloin 3.0, paremmat häiriösuojaukset sun muut..
940 classic
Amazon -68

Poissa Fileman

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 852
  • högbacken garage
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #129 : 06.09.2011, 07:32:16 »
Johtosarja mistä vaihdan kaasuläppätunnistimen.
Boxi mitä mieltä ootte?
hukkakipinäpuola sytkäpäätteellä
trikkeröinnin ajattelin jollain 36-1 ja vr anturi kun tulee tuossa johtosarjassa ja näyttää olevan suojattu johto joten ei tule häiriöitä?
bensa että sytkä tulee megalla ja olen miettinyt tuota ahtopaineensäätimistä myös sillä joten ne modit tulee varmaan sit myöhemmin.
kertokaa mitäs mieltä noista.
Ja mitäs vielä tarvitaan? releet sulakkeet..
Volvo 242 -77 B230
Garaget

Poissa Jahre

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 262
  • MX-5 NB
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #130 : 06.09.2011, 09:33:20 »
Ihan hyvä olonen paketti vaikuttais olevan. Tosin taidat vielä kuitenkin tarvita toisen sytkäkiven ja tieten jos sitä ahtopainetta haluaa ohjata niin siihen tarvittava modi. Sitten voit hommata motonetistä chrysler neon hukkakipinäpuolan joka on halvempi ja siinä ei ole tuota sytkäpäätettä itsessään. Kun pystyt ohjaamaan sitä suoraan tuolla megan boksissa olevilla sytkäkivillä.

Triggeripyörä ihan hyvä kans ja ehdottomasti suojattujohto. Pääsee häiriöistä eroon kerta heitolla. Sitten tosiaan vielä ne releet ja sulakkeet. Sitten vain asentamisen iloa ;)

Poissa Fileman

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 852
  • högbacken garage
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #131 : 12.09.2011, 13:20:55 »
Minkäslaista triggeripyörää porukka näissä on käyttänyt? tai mistä tilannut kun itselle tulee 36-1 ja ajattelin sijoittaa sen tuohon kampiakselin pyörään eteen.. monet laittavat taakse mutta sielä on niin ahdasta että laitan tuohon eteen. sellainen triggeripyörä olis hyvä joka on ehkä 1cm isompi halkaisija kuin tuo kampiakselinpyörä niin pelkät hampaat tulee pyörän yli.?
Volvo 242 -77 B230
Garaget

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1796
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #132 : 12.09.2011, 13:24:18 »
Minkäslaista triggeripyörää porukka näissä on käyttänyt? tai mistä tilannut kun itselle tulee 36-1 ja ajattelin sijoittaa sen tuohon kampiakselin pyörään eteen.. monet laittavat taakse mutta sielä on niin ahdasta että laitan tuohon eteen. sellainen triggeripyörä olis hyvä joka on ehkä 1cm isompi halkaisija kuin tuo kampiakselinpyörä niin pelkät hampaat tulee pyörän yli.?
Mulla on 6-1 hall-anturilla ja koneistettu vakio B2xx hihnapyörästä se sisimmäisen hihnan paikka tasaseks ja siinä lämpösovitteella triggeri kiinni.

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #133 : 12.09.2011, 15:29:50 »
Missä sulla tuli rajat tuon 2.2 käytössä? Tai siis mikä rajoitti omaa käyttöäsi/tehontarvetta?


MS2:ssa on tullut vastaan muutamia mukavia lisäominaisuuksia. MS2-extrassa bensa- ja syttykartat on 16x16 vs. MS1-extra 12x12. (Hires:issä taitaa olla myös 16x16?)
MS2 AFR-target map on 12x12 ja ykkösessä taisi olla 8x8.

Yksi pätevä juttu on, että MS2extran kanssa ei tarvitse easythermiä, kun kalibroi uusia anturitietoja, vaan ainakin Tunerstudiolla pystyy suoraan heittämään anturitiedot boksiin.
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #134 : 12.09.2011, 15:36:02 »
Minkäslaista triggeripyörää porukka näissä on käyttänyt? tai mistä tilannut kun itselle tulee 36-1 ja ajattelin sijoittaa sen tuohon kampiakselin pyörään eteen.. monet laittavat taakse mutta sielä on niin ahdasta että laitan tuohon eteen. sellainen triggeripyörä olis hyvä joka on ehkä 1cm isompi halkaisija kuin tuo kampiakselinpyörä niin pelkät hampaat tulee pyörän yli.?


Mulla on 36-1, kun käytössä on EDIS4-systeemi. Pyörä on kiilahihnapyörän takana, ja on täysin samankokoinen kun hihnapyörä. 
Triggeri jää mukavasti suojaan, ja teline näyttää tältä :
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

 

Kulkukoira  Proturbo