KL-varaosat  Race.fi

Megasquirt moottorinohjauksena

  • 1960 Vastauksia
  • 753014 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #285 : 13.06.2012, 23:10:49 »
minkäslaistet tulpanjohdot siihen pitää ostaa?

Mulla on tälläset Accelin piuhat hukkakipinän kanssa : http://www.yritysnet.com/tarvikemotti/sahko.html
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #286 : 13.06.2012, 23:11:49 »
Pistetään ny tännekin, ku tuli laitettua Finsquirtin foorumillekin kyssäri :

Tämmönen pieni vaiva, kun vehkeet on saatu muuten pelaamaan kohtuuhienosti. Nyt kun päivälämpötilat menee yli 20c:n nii varsinkin hitaassa kaupunkiajossa tyhjäkäynti putoaa alle 900rpm, välillä alle 800rpm.
Johtuu ilmeisesti siis imuilman lämmönnoususta? Seossuhde ei muutu mitenkään 'dramaattisesti'. Jos lisään PWM-idleä prosentilla, nii toimii, mutta sitten taas kylmemmällä säällä jää huutamaan yli 1100rpm.

Muutin 'Injector open time':n 1ms -> 1.1ms , ja tämä paransi kaasuunvastaavuutta kylmänä huomattavasti. Tuohon lämpimän kelin tyhjäkäyntiin en huomannut vaikutusta.



Käytössä on PWM-Idle-valve ja warmup only. Pelaa ihan kohtuuhyvin lukuunottamatta tätä ongelmaa.


Mitenköhän tämä vaiva olisi järkevintä hoitaa?
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa leka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 692
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #287 : 14.06.2012, 07:21:10 »
Säädä se toimimaan closed loop idle moodissa.
144-70

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #288 : 14.06.2012, 14:10:01 »
Säädä se toimimaan closed loop idle moodissa.

Mä koitin tätä viime kesänä, mutten saanut pelaamaan halutulla tavalla...täytynee yrittää uudestaan paremmalla onnella :)
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa Morjenz

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 572
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #289 : 14.06.2012, 14:42:44 »
Ihan pätevän oloinen ja kipinä riittää kuulemma +450hv paremmalle puolelle. Motonetistä saa hyllytavarana 59,90e hintaan, mutta tuossa liitin ja kontaktit mukana, joten kannattaa ehdottomasti ostaa tuolta :)
-Homelompakko Racing Team-
-Astra GSi 16v -92 "Papaatti"-
14,60s / 151,64 km/h / 2,17s 60ft

Poissa leka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 692
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #290 : 14.06.2012, 16:25:57 »
Mä koitin tätä viime kesänä, mutten saanut pelaamaan halutulla tavalla...täytynee yrittää uudestaan paremmalla onnella :)
Mikä tyhjäkäyntimoottori sulla on siinä?
Netistä löytyy hyvät ohjeet tuon tunaamiseen.
144-70

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #291 : 14.06.2012, 18:36:08 »
Mikä tyhjäkäyntimoottori sulla on siinä?
Netistä löytyy hyvät ohjeet tuon tunaamiseen.


Se on ihan LH 2.4:en...joku 2-napanen Boschilainen. Kyl mä jonkunsorttisia ohjeita siihen löysinkin, mutten vaan saanut pelaamaan riittävän nätisti. Sillon oli tosin kiire saada auto ajoon, et ny olis aikaa näperrellä taas :)
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #292 : 15.06.2012, 14:21:14 »
tk venttilin letku tukittuna ja kone normaalilämpöisenä säädä kierrokset 500- 600 rpm, sen jälkeen toimii nätisti noilla turporiksin valmiilla asetuksilla.
Asetukset löytyykin tuolta aiempaa

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #293 : 15.06.2012, 15:31:58 »
tk venttilin letku tukittuna ja kone normaalilämpöisenä säädä kierrokset 500- 600 rpm, sen jälkeen toimii nätisti noilla turporiksin valmiilla asetuksilla.
Asetukset löytyykin tuolta aiempaa


En löytänyt noita asetuksia ainakaan hätäisellä selauksella....onko poistettu?
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa 240-gl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 700
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #294 : 15.06.2012, 17:20:15 »
Mimmosella sytkäennakolla tarttis lähteä koittamaan B200et konetta käymään?.
Bensaa tulee kyllä ja kipinääkin, säätöjä haettu kohdilleen ja tulpanjohdotkin oli ristissä mutta korjattu, tulos on että paukuttaa putkessa tai sit potkii vastaan startatessa, käymään ei ole lähtenyt.
Johdot oli sittenki ristissä, nyt kympin ennakolla lupaili, pitää varmaankin aikaistaa?
olis kiva nähdä muitten bensa ja sytkäkarttoja kun ruvetaan omaa säätämään.
Meillä ei muuten ole ollenkaan tyhjäkäyntimoottoria mutta ei tuo kone sitä kaivannut motronikillakaan
« Viimeksi muokattu: 15.06.2012, 17:41:44 kirjoittanut 240-gl »
nykyiset: 244 3,0 / 360 2,0i / 740 2,3Tic / Ford mustang / Jeep Grand Cherokee / Mitsu pajero

entiset volvot. 244, 240, 240, 240, 240, 740, 760, 940, S60, V70,

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #295 : 15.06.2012, 18:18:32 »

Poissa Jahre

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 262
  • MX-5 NB
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #296 : 15.06.2012, 19:46:00 »
Mimmosella sytkäennakolla tarttis lähteä koittamaan B200et konetta käymään?.
Bensaa tulee kyllä ja kipinääkin, säätöjä haettu kohdilleen ja tulpanjohdotkin oli ristissä mutta korjattu, tulos on että paukuttaa putkessa tai sit potkii vastaan startatessa, käymään ei ole lähtenyt.
Johdot oli sittenki ristissä, nyt kympin ennakolla lupaili, pitää varmaankin aikaistaa?
olis kiva nähdä muitten bensa ja sytkäkarttoja kun ruvetaan omaa säätämään.
Meillä ei muuten ole ollenkaan tyhjäkäyntimoottoria mutta ei tuo kone sitä kaivannut motronikillakaan

Itellä on ollut tuo käynnistysennakko siinä 10-12 tuntumassa. Taitaapi olla nyt 12 astetta ja tullut 6 astettakin kokeiltua. Ei tuo vinokone ole kovin ronkeli tuolle ennakolle.

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #297 : 15.06.2012, 21:52:05 »
Mimmosella sytkäennakolla tarttis lähteä koittamaan B200et konetta käymään?.
Bensaa tulee kyllä ja kipinääkin, säätöjä haettu kohdilleen ja tulpanjohdotkin oli ristissä mutta korjattu, tulos on että paukuttaa putkessa tai sit potkii vastaan startatessa, käymään ei ole lähtenyt.
Johdot oli sittenki ristissä, nyt kympin ennakolla lupaili, pitää varmaankin aikaistaa?
olis kiva nähdä muitten bensa ja sytkäkarttoja kun ruvetaan omaa säätämään.
Meillä ei muuten ole ollenkaan tyhjäkäyntimoottoria mutta ei tuo kone sitä kaivannut motronikillakaan
kympin ennakolla kyllä lähtee, jos triggeri oikein kohdistettu. kokeile uusilla tulpilla, jos vaikka vanhat saanu liikaa bensaa.
tyhjäkäyntialueelle joku 35-40 ve
lisää bensaa vaan käynnistysrikastuksiin jos se siitä lähtis tulille

Poissa 240-gl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 700
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #298 : 15.06.2012, 23:46:46 »
kympin ennakolla kyllä lähtee, jos triggeri oikein kohdistettu. kokeile uusilla tulpilla, jos vaikka vanhat saanu liikaa bensaa.
tyhjäkäyntialueelle joku 35-40 ve
lisää bensaa vaan käynnistysrikastuksiin jos se siitä lähtis tulille
bensaa se ei taida saada sittenkään, pitää huomenna tutkia olisko bensalinja tukossa tai paineensäätimessä vikaa, ja lisätä uutta bensaa tankkiin, sekä uusia tulpat.  ;)

Edit. bensaletkut oli menny vähä ristiin ja ei se saanut bensaa suuttimille asti, nyt käy jo tyhjäkäyntiä omin voimin, joskin vähän laiskasti kun ei ole ollenkaan tyhjäkäyntimoottoria.
« Viimeksi muokattu: 17.06.2012, 15:44:31 kirjoittanut 240-gl »
nykyiset: 244 3,0 / 360 2,0i / 740 2,3Tic / Ford mustang / Jeep Grand Cherokee / Mitsu pajero

entiset volvot. 244, 240, 240, 240, 240, 740, 760, 940, S60, V70,

Poissa jezze90

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 86
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #299 : 25.06.2012, 16:37:34 »
Minkälaiset liitimet käy noihin volvo suuttimiin? ja minkälaiset vastus olis hyvät niille?

 

RallyBaron  Samppasport