Carcom Oy  Ateho

Megasquirt moottorinohjauksena

  • 1960 Vastauksia
  • 752623 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Makru

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 599
Volvo 855 T5 -95
Volvo 744 T5  Holset & Eaton -86
Volvo 745 -86

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #376 : 31.07.2012, 19:13:55 »
nopeesti katottuna iski silmään 3 asteen sytkäennakko startatessa, pahempia häiriöitä ei näkyny.
ootko koittanu kääntää vr anturin johtoja toisinpäin ja sitten kovaa ruuvausta potikasta.
Vielä jos pistät jakoon megan säätökansion, näkee vähän noita sun asetuksias, kun ei nuo 2-3 megan säätölehdet vielä tutut
« Viimeksi muokattu: 31.07.2012, 19:16:34 kirjoittanut Ari E »

Poissa Makru

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 599
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #377 : 31.07.2012, 21:58:43 »
Eri ennakkoja kokeiltu, niin tommonen sinne oli vaan jäänyt. Tossa noi asetukset: http://www.filefactory.com/file/3mroek1swm8z/n/2012-07-31_21.47.11.msq
Volvo 855 T5 -95
Volvo 744 T5  Holset & Eaton -86
Volvo 745 -86

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #378 : 31.07.2012, 22:27:58 »
Eri ennakkoja kokeiltu, niin tommonen sinne oli vaan jäänyt. Tossa noi asetukset: http://www.filefactory.com/file/3mroek1swm8z/n/2012-07-31_21.47.11.msq
engine constant valikossa sulla lipsahanu squirt per engine cycle:5 nyt se siis yrittää 5 kertaa ruiskia bensaa joka mootorin kierroksella, 1-2  ookoo tuohon.
more engine constant valikossa multiply map pitäs olla dont multiply
muuta nyt ei taas silmään sattunu

Poissa Makru

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 599
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #379 : 02.08.2012, 00:07:55 »
Kipinä vieläkin kadoksissa  :idiot2:
Volvo 855 T5 -95
Volvo 744 T5  Holset & Eaton -86
Volvo 745 -86

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #380 : 02.08.2012, 00:09:34 »
Kipinä vieläkin kadoksissa  :idiot2:


Mä en oo tätä nii seurannu, mut mikäs kipunapuoli sulla olikaan?
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa Makru

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 599
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #381 : 02.08.2012, 00:40:53 »
Megan pitäis ohjata sytkäkivellä puolaa. Eli ihan jakajan kanssa vielä..
Volvo 855 T5 -95
Volvo 744 T5  Holset & Eaton -86
Volvo 745 -86

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #382 : 02.08.2012, 00:44:05 »
Megan pitäis ohjata sytkäkivellä puolaa. Eli ihan jakajan kanssa vielä..

Ooks tarkistanu levyltä kytkennät jo sataan kertaan?
Pikkuveljen kuplassa oli se ongelma, että kierrosluku heitteli miten sattui....lupas välillä muttei käyny. Lopulta tuli ilmi, että EDIS-modauksessa oli käyny pieni kämmi. Oli yks hyppyjohto tinattu väärään "jalkaan".
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa Makru

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 599
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #383 : 02.08.2012, 01:03:47 »
No itseasiassa olin tarkistanu ainakin kymmenen kertaa kunnes huomasin et r43 puuttus. Nyt sekin paikassa eikä kipinää. Tarkistellu taas ainakin 5 kertaa enkä ole löytäny puutteita.
Volvo 855 T5 -95
Volvo 744 T5  Holset & Eaton -86
Volvo 745 -86

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1796
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #384 : 02.08.2012, 01:37:52 »
No itseasiassa olin tarkistanu ainakin kymmenen kertaa kunnes huomasin et r43 puuttus. Nyt sekin paikassa eikä kipinää. Tarkistellu taas ainakin 5 kertaa enkä ole löytäny puutteita.
No r43 puuttuminen ei pitäis vaikuttaa megalle tulevaan vr signaaliin..
Tarkista nyt viellä kerran noi vr kytkennät http://www.msextra.com/doc/ms2extra/Ignition_Pixs/VR_IN_V3.GIF
Sit tällänen huomio olis D24 kohalla megamanuaalissa:
"Note that this items was originally a 1N4001. However, testing showed that the 1N4148 switching diode has a much faster reverse recovery time which can help with high speed, high voltage signals such as you might get with a missing tooth wheel."
Kuten huomaat tossa kytkentäkaaviossakin on viellä 1N4001 merkattuna. Kyllä se silläkin mitä luultavimmin toimii.

Ja sit potikoiden säätöohje http://www.megamanual.com/ms2/vradjust.htm
Tästä olis hyvä lähtee "To adjust the screws for the pots for VR sensor operation, the pot on the transistor base (R56) should be adjusted as near zero as possible (fully counter clockwise), as this is where the VR signal is most stable (all other settings depend on the slope of the signal's rate of change, and hence on the speed of the VR sensor and it's maximum voltage). The pot on the op-amp feedback (R52) needs to be turned to maximize resistance (i.e. give 100K feedback hysteresis). This should be with both screws turned fully counter-clockwise. The pots don't actually stop when fully counter clockwise, instead they have a clutch that lets them spin at the end of their travel. You might be able to hear and feel a slight click when this happens. "

Olettaen nyt että se sun vehe oli ms2 v3.
« Viimeksi muokattu: 02.08.2012, 01:51:47 kirjoittanut Juzi »

Poissa Makru

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 599
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #385 : 02.08.2012, 11:22:49 »
Juu on ms2 v3. Toi vr-signaali ei pätki enää ja mega näyttää kierrosluvun ihan oikein. Kipinää ei vaan tuu. Kokeillu ihan löydä puolan johtoo maihin mutta ei mitään. Suuttimetkin toimii..
Volvo 855 T5 -95
Volvo 744 T5  Holset & Eaton -86
Volvo 745 -86

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #386 : 02.08.2012, 12:41:43 »
lyöppä siihen puolan tilalle vaikka led etuvastuksella.
voihan se olla puolakin dööd jos saanu liian tuhtia latausta pätkimisen aikana

Poissa A-T-N

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 120
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #387 : 02.08.2012, 15:47:14 »
Miten on, voiko levylle juottaa molempien ( Hall ja VR ) piirit.  Ja jälkeen päin valita näistä sitten toinen käyttöön hyppylangoilla?
Häiritseekö hall:in piirit vr:än toimintaa. (jos toimii ollenkaan)
Levynä MS1 v3.
Osaako joku kertoa varmaksi onko volvo 240 (B230F) vauhti pyörää (60-2) lukeva anturi vr vai hall tyyppiä?
 

Poissa Makru

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 599
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #388 : 02.08.2012, 16:34:10 »
lyöppä siihen puolan tilalle vaikka led etuvastuksella.
voihan se olla puolakin dööd jos saanu liian tuhtia latausta pätkimisen aikana

Kokeilin toisella puolallakin..
Volvo 855 T5 -95
Volvo 744 T5  Holset & Eaton -86
Volvo 745 -86

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1796
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #389 : 02.08.2012, 16:43:44 »
Kokeilin toisella puolallakin..
Selitäs kuinka puolan ohjaus on toteutettu

 

Samppasport  Futurez