Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Megasquirt moottorinohjauksena

  • 1960 Vastauksia
  • 752789 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 240-gl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 700
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #720 : 18.08.2013, 01:25:26 »
huomasin muuten sellaisen vian että välillä auto toimii niin hyvin kun nyt vaan on kertaakaan toiminut mun säädöillä, seuraavan käynnistyksen jälkeen välillä taas ei toimi kuin ihan pintakaasulla.
Sitten vaikka sammutan auton vauhdissa ja käynnistän uudelleen ni taas voi toimii moitteetta, taas seuraavan sammutuksen jälkeen ei välttämättä toimikkaan jne.
Saman asian ajaa se että poltan megan kartan niin yleensä lakkaa toimimasta vaikken ois tehny mitään muutoksia, sitten laitan uudelleen saman kartan heti perään ni voi alkaakkin toimia. niin kauan toimii yhtä hyvin tai huonosti että auton sammuttaa tai polttaa bensa tai sytkäkartan uudelleen.
En kyllä ymmärrä et miks mut tää vika vois olla megasta kiinni  :idiot2:


Kaveri saa huomenna vilkasta tota ja kertoa jos sille tulis mieleen että missä vika. samalla vois tarkistaa kaikki sulakerasian ja releiden liitokset ja kokeilla toista hukkakipinä puolaa varoiksi. jos ei auta niin pitää koittaa tuota megasquirt boxia toisessa autossa mikä toimii.

Nykyinen bensanpainesäädin on muuten vapaasti hengittävästä b230f,stä niin siksi tilasin varoiksi uuden säädettävän, saa sillä vähän enemmän irti noista pienistä suuttimista kun isommat suuttimet tilaan sitten kun taas on rahaa  ;)
« Viimeksi muokattu: 18.08.2013, 01:32:24 kirjoittanut 240-gl »
nykyiset: 244 3,0 / 360 2,0i / 740 2,3Tic / Ford mustang / Jeep Grand Cherokee / Mitsu pajero

entiset volvot. 244, 240, 240, 240, 240, 740, 760, 940, S60, V70,

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7595
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #721 : 18.08.2013, 01:56:35 »
Lataa koodi uusiksi sisään ja syötä asetukset uusiksi käsipelissä myös. Kartat otat vaan talteen vanhasta .msq:sta ja ne siirtää semmosinaan sitten.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa 240-gl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 700
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #722 : 18.08.2013, 03:48:56 »
Lataa koodi uusiksi sisään ja syötä asetukset uusiksi käsipelissä myös. Kartat otat vaan talteen vanhasta .msq:sta ja ne siirtää semmosinaan sitten.
Joo kokeilen tuota.
Vähän on lähtenyt takkuillen liikkeelle tämä megaruutan kanssa touhuuminen, mutta onneksi yks kaveri ymmärtää näistä vähän enemmän kuin itse, ja täällä tuntuu olevan viitseliästä porukkaa keneltä voi kysyä neuvoa. Kiitos siitä.

edit.
Koodi ladattu uusiksi ja kokeiltu, ei auttanut tuohon et välillä toimii ja sit sammuttamisen jälkeen ei toimikkaan, megan boksia kokeiltiin toisessa autossa mikä on samanlaisista osista kasattu, siinä toimii hyvin, tässä omassa ei.

vika tulee siis päälle kun virrat pätkäsee ja välillä poistuu samalla tavalla. pitää katsoa ton pääreleen johtoja ja käydä kaikki maadotusjohdot läpi, ja koittaa toista hukkakipinä puolaa jos se sekoaa jotenkin välillä kun virrat pätkäsee.
kerron sitten jos vika löytyy  :)
« Viimeksi muokattu: 18.08.2013, 19:35:47 kirjoittanut 240-gl »
nykyiset: 244 3,0 / 360 2,0i / 740 2,3Tic / Ford mustang / Jeep Grand Cherokee / Mitsu pajero

entiset volvot. 244, 240, 240, 240, 240, 740, 760, 940, S60, V70,

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #723 : 20.08.2013, 20:17:15 »
Ny alkas oleen vehkeet siinä kunnossa, että tarvis vaihtaa suuttimet. Ennoo ikinä pelannu noitten matalaohmisten suuttimien kans, nii sanokaas että miten mä sen toteutan.

Suuttimet on siis 4.5ohm, ja mega on MS2 V3.0 levyllä. Onko jotain haittaa käyttää pelkkää PWM% -modulointia? Vai laitanko etuvastukset? Etuvastukset mielestäni löytyy hyllystä, mutta johtosarjaa pitäisi muokata siinä tapauksessa.
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7595
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #724 : 20.08.2013, 22:01:34 »
Voit ohjata PWM:llä suoraan.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #725 : 20.08.2013, 22:05:45 »
Voit ohjata PWM:llä suoraan.


Onko siinä mitään huonoja puolia? Vaikuttaako esim. tyhjäkäyntiin? Kun suuttimet on kohtuuisot.
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7595
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #726 : 21.08.2013, 00:18:41 »
Ei ole ainakaan omassa käytössä tullut huomattua mitään käytännön eroa suuttimen resistanssista johtuen.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Fileman

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 852
  • högbacken garage
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #727 : 21.08.2013, 00:45:39 »
onko noissa mitään eroa säätääkö PWM vai laittaako etuvastukset? miettien tuota omaa häiriöpiikki mega tapausta... penkissä megan säätäjä yritti vähän pelata tuolla PWM ja sen ihan vähän helpotti häiriöö mutta ei lähtenyt pois niin mietin että jos otan PWN ohjauksen pois ja laitan suoraan etuvastukset voisko se auttaa jostain kumman syystä vai onko täysin sama asia?

toivottavasti joku tajuaa mitä amatööri selittää  :2funny:
Volvo 242 -77 B230
Garaget

Poissa Ökkelö

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 83
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #728 : 22.08.2013, 15:08:10 »
Nyt vois tarvita viisaampien apua.
Tarvetta ois jyväskylässä ja jotain korvausta voin antaa jos joku viittii tulla kattomaan onko joku pielessä.
Eli mega kolmosesta kyse. Puhelimessa lisä tietoja o4o-7241253.

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #729 : 22.08.2013, 17:06:37 »
Älä pida hulluja jännityksessä, kerro nyt edes mistä kiikastaa.

Poissa Ökkelö

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 83
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #730 : 22.08.2013, 19:57:24 »
Ilmeisesti suuttimet ei pelaa. Bensan painetta ainakin mittarin mukaan on ja klemmaria löysätessä bensaa tulee letkusta. Startti pilotilla hörähtää välitömästi ni kipinä lienee kunnossa.
Ongelma mahollisesti asetuksissa tai näin uskoisin.

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #731 : 22.08.2013, 20:37:17 »
Tuleeko suuttimille jatkuva virta? Maattamallahan niitä ohjataan.

Poissa 240-gl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 700
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #732 : 22.08.2013, 21:14:15 »
huomasin muuten sellaisen vian että välillä auto toimii niin hyvin kun nyt vaan on kertaakaan toiminut mun säädöillä, seuraavan käynnistyksen jälkeen välillä taas ei toimi kuin ihan pintakaasulla.
Sitten vaikka sammutan auton vauhdissa ja käynnistän uudelleen ni taas voi toimii moitteetta, taas seuraavan sammutuksen jälkeen ei välttämättä toimikkaan jne.
Saman asian ajaa se että poltan megan kartan niin yleensä lakkaa toimimasta vaikken ois tehny mitään muutoksia, sitten laitan uudelleen saman kartan heti perään ni voi alkaakkin toimia. niin kauan toimii yhtä hyvin tai huonosti että auton sammuttaa tai polttaa bensa tai sytkäkartan uudelleen.
En kyllä ymmärrä et miks mut tää vika vois olla megasta kiinni  :idiot2:


Kaveri saa huomenna vilkasta tota ja kertoa jos sille tulis mieleen että missä vika. samalla vois tarkistaa kaikki sulakerasian ja releiden liitokset ja kokeilla toista hukkakipinä puolaa varoiksi. jos ei auta niin pitää koittaa tuota megasquirt boxia toisessa autossa mikä toimii.

Nykyinen bensanpainesäädin on muuten vapaasti hengittävästä b230f,stä niin siksi tilasin varoiksi uuden säädettävän, saa sillä vähän enemmän irti noista pienistä suuttimista kun isommat suuttimet tilaan sitten kun taas on rahaa  ;)

Joo kokeilen tuota.
Vähän on lähtenyt takkuillen liikkeelle tämä megaruutan kanssa touhuuminen, mutta onneksi yks kaveri ymmärtää näistä vähän enemmän kuin itse, ja täällä tuntuu olevan viitseliästä porukkaa keneltä voi kysyä neuvoa. Kiitos siitä.

edit.
Koodi ladattu uusiksi ja kokeiltu, ei auttanut tuohon et välillä toimii ja sit sammuttamisen jälkeen ei toimikkaan, megan boksia kokeiltiin toisessa autossa mikä on samanlaisista osista kasattu, siinä toimii hyvin, tässä omassa ei.

vika tulee siis päälle kun virrat pätkäsee ja välillä poistuu samalla tavalla. pitää katsoa ton pääreleen johtoja ja käydä kaikki maadotusjohdot läpi, ja koittaa toista hukkakipinä puolaa jos se sekoaa jotenkin välillä kun virrat pätkäsee.
kerron sitten jos vika löytyy  :)


Bensanpainesäädin vaihdettu säädettävään, nyt afr menee halutessa alle 10 ettei siltä bensa ainakaan lopu, maadoituksia parannettuja siirretty eri paikkoihin, tulpat/johdot vaihettu mutta ei vaikutusta, xenonvalot otettu pois ettei tule häiriötä, koodi ladattu uusiksi. Ajoin ilman laturiakin jos se tekis jotain häiriötä.

Enää ei keksi muuta kuin että toi LH.2,4 vauhtipyörä 60-2 ja sen VR-anturi (240 B200f)ei toimi kierroksilla kunnolla. Mutta ei sekään selitä sitä että välillä vetää 2500rpm.n saakka ja pintakaasulla pidemmälle, sitten auton sammuttaa muutamaan kertaan niin jossain vaiheessa saattaa alkaa toimimaan, ja kestää ajaa kaasu pohjassa jopa 4000rpm.n saakka ja ihan pienellä kaasulla kiertää jopa 5500 kylläkin vähän pätkien ennenkuin alkaa rötäämään, sit sammuttaa ja taas ei välttämättä otakkaan kuin 2500rpm kunnolla jne. missään vaiheessa ei mikään mittari heittele ainakaan niin paljoa että kerkeis huomaamaan.
megasta poistettiin C32 konkka kun jossain sanottiin että on auttanut triggeröinnin pätkimiseen, ei vaikutusta.  ruutta on ms1 v3,0

Ideat kelpais et millä toi alkais toimimaan, olis kiva ajaakkin ennen talvea
Pitää kohta palkata joku viisaampi tutkimaan tota  :'(
« Viimeksi muokattu: 22.08.2013, 21:21:59 kirjoittanut 240-gl »
nykyiset: 244 3,0 / 360 2,0i / 740 2,3Tic / Ford mustang / Jeep Grand Cherokee / Mitsu pajero

entiset volvot. 244, 240, 240, 240, 240, 740, 760, 940, S60, V70,

Poissa Ökkelö

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 83
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #733 : 22.08.2013, 21:22:53 »
Tuleeko suuttimille jatkuva virta? Maattamallahan niitä ohjataan.

Uskosin mut pitää aamulla mittailla.

Poissa Joni-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 473
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #734 : 23.08.2013, 22:42:44 »

megasta poistettiin C32 konkka kun jossain sanottiin että on auttanut triggeröinnin pätkimiseen, ei vaikutusta.  ruutta on ms1 v3,0
Koita laittaa C32 paikalta otettu konkka C31 tilalle ja jätä C32 tyhjäksi
Volvo 245DL -88, Volvo 242L -75, Volvo 245SE -91, 340DL -89 + nippu muita..

 

Ateho  Elekma