Elekma  Autoracing

Megasquirt moottorinohjauksena

  • 1960 Vastauksia
  • 753051 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa revitin

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #930 : 26.05.2014, 20:26:18 »
Tervehdys foorumilaiset!!

Ollaan asenneltu megasquirttia -88 vuojen volvo 740 ja koneena on b200et. Päästiin jo siihen vaiheeseen että saisi alkaa laittamaan vakio säätöjä poksiin josta on hyvä lähteä hakemaan oikeita säätöjä. Noh siitähän ne ongelmat alkoivat kun ei tiedä mitä mihinkin pitää laittaa. Tunerstudio pelasi aluksi ihan hyvin kunnes volttimittari pomppasi 22v ja alkoi huutamaan power cycle erroria (mitähän tapahtui?). Eikä siinä vielä kaikki, poksiin syttyi palamaan liittimien puoleinen ledi että mitähän tämäkin tarkoittaa?





Elikkäs kysymykset tiivistettynä:
Tietääkö kukaan mitkä on b200et koneen vakioarvot joista on hyvä lähteä ettimään oikeita säätöjä penkissä?
Miksi tunerstudio näyttää volteiksi 22?
Mikä on tuo ledi joka palaa poksissa?
Volvo 240 -89 b200e, 740 -87 b230 jenkki, 740 -88 B200ET, 940 -94 D24TIC, v40 -00 1,6

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #931 : 26.05.2014, 20:32:51 »
Mitä teit juuri ennen tuota erroria?

Poissa revitin

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #932 : 26.05.2014, 20:39:04 »
Mitä teit juuri ennen tuota erroria?
laitoin trikkeripyörän hammasmäärän ja puuttuvien hampaiden määrän. Vaikka ne laittoi takasin nollille niin vieläkin huuti erroria.
Volvo 240 -89 b200e, 740 -87 b230 jenkki, 740 -88 B200ET, 940 -94 D24TIC, v40 -00 1,6

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #933 : 26.05.2014, 20:59:45 »
laitoin trikkeripyörän hammasmäärän ja puuttuvien hampaiden määrän. Vaikka ne laittoi takasin nollille niin vieläkin huuti erroria.
Sulla taitaa olla perusasetukset ihan metsässä.
Lue megamanuska uudelleen.  ;)

Poissa revitin

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #934 : 26.05.2014, 22:20:31 »
Nyt heräsi kysymys nuista triggeri hommista elikkäs se on 12-1 niin eikös silloin nuo trig possit ole näin

trig pos a=1
trig return pos a=3
trig pos b=7
trig return pos b=9
Volvo 240 -89 b200e, 740 -87 b230 jenkki, 740 -88 B200ET, 940 -94 D24TIC, v40 -00 1,6

Poissa hakkis91

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 45
  • www.vrcf.fi
volvo vinokone megasquirt apuja
« Vastaus #935 : 29.05.2014, 17:03:58 »
Projektina olisi ahdettu moottori olisiko jollain heittää polttoaine ja sytkä karttoja et näkis millasilla ootte pärjäilly?

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2282
Vs: volvo vinokone megasquirt apuja
« Vastaus #936 : 29.05.2014, 17:10:27 »
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=387.0
Olihan se oikea topic neljäntenä tällä alueella. :idiot2:
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #937 : 30.05.2014, 10:01:56 »
Voisko nämä netistä löydetyt latenssi-arvot pitää paikkansa 630cc Siemens Dekoille (107961) ??

Lähde : http://www.fiveomotorsport.com/siemens-60lb-fuel-injectors-custom-import-fit
Lainaus
3 BAR dead time/latency offset Table:
8 volts 1.538 ms; 9v 1.231ms; 10v 0.923; 11v 0.708; 12v 0.523; 13v 0.400ms; 14v 0.308; 15v 0.215; 16v 0.092; 17v 0.000


Kuullostaa kovin pieneltä arvolta  ???
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1519
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #938 : 30.05.2014, 12:22:59 »
minustakin kuulostaa kyllä hieman pieniltä kun boschin ev14 suuttimia on kehuttu pienilatenssisiksi ja niissäkin 12v jännitteellä on luokkaa 1.1ms @3bar
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #939 : 30.05.2014, 14:28:15 »
Voisko nämä netistä löydetyt latenssi-arvot pitää paikkansa 630cc Siemens Dekoille (107961) ??

Lähde : http://www.fiveomotorsport.com/siemens-60lb-fuel-injectors-custom-import-fit

Kuullostaa kovin pieneltä arvolta  ???

minustakin kuulostaa kyllä hieman pieniltä kun boschin ev14 suuttimia on kehuttu pienilatenssisiksi ja niissäkin 12v jännitteellä on luokkaa 1.1ms @3bar

Niin....tuollakin kyllä mittaustulos menee liki tuota 0.4ms : http://www.msextra.com/doc/ms3/injdeadtime.html
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #940 : 30.05.2014, 14:38:58 »
Voisko nämä netistä löydetyt latenssi-arvot pitää paikkansa 630cc Siemens Dekoille (107961) ??

Lähde : http://www.fiveomotorsport.com/siemens-60lb-fuel-injectors-custom-import-fit

Kuullostaa kovin pieneltä arvolta  ???
Miten latenssi voi olla 0,000 ?

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #941 : 30.05.2014, 14:55:24 »
Miten latenssi voi olla 0,000 ?


Hyvä kysymys  ;D , kai se suutin on isoilla jännitteillä niin fiksu että menee jo plussan puolelle
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa Avho1

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 44
  • www.vrcf.fi
mega b230
« Vastaus #942 : 30.05.2014, 19:31:16 »
Mites voiko megaan ottaa volvon vauhtipyörältä tunnisteen anturille? Vai tarviiko troggeri pyörän hihnapyörälle?

Poissa Avho1

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 44
  • www.vrcf.fi
Vs: mega b230
« Vastaus #943 : 30.05.2014, 19:32:14 »
Trigger"""

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2282
Vs: mega b230
« Vastaus #944 : 30.05.2014, 20:12:01 »
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=387.0

Tuolta löytyy keskustelua aiheesta. Onnistuu VR-anturilla alkuperäisestä anturikehällisestä pottapyörästä tai sitten tosiaan erillisellä triggeröinnillä esim. juuri hihnapyörästä.
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

 

Proturbo  Autodiagnoosi