Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: juke4 - 22.09.2021, 15:35:27
-
no joo täällä taas. nyt olisi mukava saada joltain tietäjältä apuja kun ostin s80 d5 04. katsastus remontti on tehty mutta ongelmia aiheuttaa outo jarru tuntuma. auton käydessä jarrupoljin painuu melkein lattiaan kun viitsii siinä jalkaansa pitää... eli missä vikaa? asennus raudat on oikein. jarrupääsylinteri on vaihdettu = ei auttanut. ilmattu on. ei auta.jarrunesteet luonnollisesti vaihdettu, myös alipaine letku ja venttiili testattu toimivaksi. ja alipainepumppu toimii.. poljin on sellainen kumimainen eikä näitä toimenpiteistä huolimatta ole muuksi muuttunut. parkissa jarrua painaessa poljin on kova mutta moottorin käydessä poljin tuntuu kumimaiselle ja painuu lähelle lattiaa :-\ :o ajossa on nyt v70 01 ja siinä on poljin tuntuma ihan normaali. mutta tässä s80 ei...
-
Jos hiljalleen laskee pohjaan painaessa, se on vähän diesel-autojen ominaisuus kai. Jos ylilöysältä tuntuu tai poljin ottaa alempaa mitä pitäisi, niin ne satulan rautalangat on usein tosiaan olleet väärin asennettu. Ei kuulu suhinaa jarrutehostimesta?
-
juu ei kuulu mitään sihinää. ollaan sitäkin tässä kuulosteltu.. niin vaihdettiin vielä tuo jarrupolkimen asento tunnistin. kun herjasi jarru assistentti tarvitsee huollon. no se hävisi mutta luiston estoa herjaa vieläkin niin siihenkin tarvitsisi neuvoja :o. jarrupoljin tosiaan tuntuu ajossa että eka polkaisulla ottaa paremmin mutta jos ei kokonaan nosta poljinta ja painaa uudestaan niin painuu huomattavan syvään siis toisella polkaisulla??
-
Taitaa vaan olla vielä ilmaa siellä järjestelmässä, joten ilmaisin uudestaan.
Abs-kehät kannattaa käydä läpi jos niistä löytyy murtumia niin absit sekoilee sen takia..
-
2 litraa on kierrätetty jarrunestettä läpi.. en oikein enää usko tuohon ilmaus vaihtoehtoon.. ja ja on ilmattu oikeassa järjestyksessä että ei voi olla siitäkään johtuvaa, ei herjaa abseja. ainoastaan sitä luistonestoa. minkäänlaisia vikakoodeja ei anna..
-
Meillä pikkuvolvossa on vähän samanlaista kun autossa on EBA. Se tuntuu olevan vähän niinkuin ominaisuus eikä vika
Ootko koittanut tehdä paniikkijarrutuksen? Jarrun painaminen nopeasti ja kovaa. Luulis pedaalin silloin olevan tanakampi.
Leimalle kuulemaan tuomio jos autossa jarrut on. :knuppel2:
Paitsi se luistonesto pitäis tietenkin ensin saada kuntoon, voihan siinä boksissa olla vain vikaa.
Ota liitin auki ja putsaa.
Milläs koititte vikoja katsoa?
-
Jarruletkut tarkastettu etteivät anna periksi?
Kumipallomainen poljin kyllä viittaa siihen että ilmaa järjestelmässä, letkut antaa myöten tai toimiiko jarrut oikein varmasti joka nurkassa.
-
jarrupaine anturia herjaa nyt. eli vahva epäilys että olisi abs pumpulla mahdollisesti ilmaa.. autocomilla on katsottu. antaa hyvin tietoa.. kyllä jarrut pelaa muuten jees ja pysähtyy.. poljin vaan on sellainen että en viitsi leimalle viedä koska hylsy tulee ihan varmasti
-
ja kun ei ole tästä kyseisestä autosta oikein muutenkaan tietoa kun vasta ostin ja leima oli mennyt vanhaksi. eikä ole mitään tietoa mitä tämä edellinen omistaja on tehnyt ja roplaillut.. autossa on kyllä kattava huoltohistoria mutta ei sekään kaikkea kerro.. itsellä tämä ei ole ollut liikenteessä muutakuin laittoon viedessä siirtolapuilla
-
Laahaako jarru jossain nurkassa? Jos näin nii sitte vois kattella jarruletkuja kun saattavat turvota sisältäpäin, sehän selvittäis tuon ihmeellisen jarrupolkimen alas painumisen sekä myös ajonvakautus/absi ongelman kun jarruneste palautuu hitaasti männiltä takas.
-
Jos ABS-yksikössä on ilmaa, niin joissain autoissa se pitää ilmata eri tavalla kuin jos vain letkuissa on ilmaa, eli pitäisi saada ohjattua ABS-pumppua/-venttiilejä ilmauksen aikana. Volvosta en kyllä tiedä. VIDAsta tms. voisi kyllä löytyä ohjeet, mutta itselläni ei moista ole.
Se, mitä voisi tee-se-itse-hengessä kokeilla, niin vaikka soralle ajamaan ja paljon jarrutuksia, joissa ABS hakkaa, jolloin ilma voisi teoriassa lähteä pumpusta eteenpäin, ehkä? Ja sitten tietty normi-ilmaus päälle, mieluusti niin, että paineistaa jarrunestesäiliön ja nipat vain auki eikä pumppaamalla jarrupoljinta.
Tämmönen halpa ilmauslaite on ihan toimiva tuohon ilmaushommaan, eli renkaan venttiilistä otetaan ilmaa, jolla saa nestesäiliön paineistettua ja sitten tuossa setissä on vielä tuollainen 0,5l pullo, joka syöttää uutta nestettä koko ajan säiliöön, joten sen loppumisesta ei tarvitse välittää, kunhan vaan tarkkailee pullon nestepintaa. Ja voi ilmailla yksin eikä tarvitse paineilmalaitteita alipainevaihtoa varten. Totesin toimivaksi, kun itse vaihdoin nesteet.
https://www.motonet.fi/fi/tuote/765160/MTX-Tools-Basic-jarrunesteen-vaihto--ja-ilmaustyokalu
-
Ääni alipainelaitteelle, bilteman malli on sikäli hyvä että näyttää vähemmän herkästi kaatuvalta
-
Jos alipaineella imee niin ottaa ilmausnipan kokonaan pois ja painaa kumituttia kädellä siihen reikään. Viimeistelyn voi tehdä nipan kanssa.
Näin sain ilmat pois 940:stä.
-
Joo, alipaineimu nipasta on varmasti ihan yhtä hyvä tapa kuin jarrunestesäiliön ylipaineistaminen, kumpikin menetelmä perustuu paine-eroon, eli teoriassa ihan sama lopputulos, käytännössä voi varmaan olla jotain eroja. Lähinnä tuossa ilmauksessa pumppausmenetelmällä, eli kaveri pumppaa jarruja ja nippaa avataan ja suljetaan tahdissa, ongelma voi tulla siitä, että siinä hyvin helposti käy niin, että neste (ja ilma) liikkuu hetkellisesti myös takaisinpäin, mikä ei ole toivottavaa.
-
Itse olen yksin työskennellessä ilmannut siten, että läpinäkyvää letkua ilmausnippaan ja letku pulloon. Sitten nippaa vähän löysälle ja pumppaa polkimella nestettä pulloon. Välillä lisää nestettä säiliöön. Läpinäkyvässä letkussa näkee kun neste on aivan kirkasta. Neste pysyy letkussa eikä järjestelmään pääse sitä kautta ilmaa vaikkei ilmausruuvia heti suljekaan. Aina on toiminut. Korjaamoilla ne tekee tämän siten, että valuttaa nestettä astiaan ja kaveri sulkee ilmausnipan samaan aikaan kun toinen painaa hitaasti jarrupoljinta. Ei vaan onnistu yksin.
-
Itse olen yksin työskennellessä ilmannut siten, että läpinäkyvää letkua ilmausnippaan ja letku pulloon. Sitten nippaa vähän löysälle ja pumppaa polkimella nestettä pulloon. Välillä lisää nestettä säiliöön. Läpinäkyvässä letkussa näkee kun neste on aivan kirkasta. Neste pysyy letkussa eikä järjestelmään pääse sitä kautta ilmaa vaikkei ilmausruuvia heti suljekaan. Aina on toiminut. Korjaamoilla ne tekee tämän siten, että valuttaa nestettä astiaan ja kaveri sulkee ilmausnipan samaan aikaan kun toinen painaa hitaasti jarrupoljinta. Ei vaan onnistu yksin.
Tolleenhan se onnistuu normaalisti ihan hyvin myös, samoin on niitä takaiskuventtiilillä varustettuja letkuja, eli voi periaatteessa huoletta painella poljinta yksin nippa auki. Näissä vaan on se pieni riski siihen, että on joku ilmavuoto jossain ja imasee vähän sitä ilmaa taaksepäin, mutta huolellisuudellahan siitä selviää.
Jos tuossa ABS-yksikössä on ilmaa, niin mitenkäs se oikeaoppisesti Volvossa ilmataan, kun sen rakenne lienee sellainen (venttiiliejä, pumppu ja "kammioita"), että ilmataskuille löytynee sopivia koloja, jolloin perusilmaus ei ehkä ihan niin hyvin toimi. Pitäisikö siinä virallisten ohjeiden mukaan käskyttää ABS-järjestelmää ilmauksen aikana vai mikä on Volvon tehdasohje?
-
Auto pukeille, starttaa tulille ja ilmaat jarrut kuten normaalistikkin jarrua polkien ja nippaa availlen mutta, auto käynnissä.
Näin saat ilmat pois abs yksiköstä.
-
no niin.. nyt sitä on ilmailtu vähän kaikilla konsteilla ja tulihan sieltä vielä ilmaa.. poljintuntuma on jo toisenlainen. tai niin tämä kaveri kuka sitä laittaa sanoi.. sitä absin pumppua piti pyörittää testerillä jne.. vielä on pieni epäilys että pääsylinteri valskaa.. mutta joo.. sitten tämä toinen vika eli ajonvakautus järjestelmä.. sieltä tuli vikakoodia ja se lähtikin hetkeksi pois mutta ei se lysti kauaa kestänyt.. eli saako sitä ratin tunnistin sensoria korjattua jos niin missä? koska näyttää siltä että tämä on kulutus tavaraa ja maksaa maltaita kun sitä uutena ostaa.. tähänkin autoon se on historian mukaan vaihdettu jo ainakin 4 kertaa >:( tai jos sattuisi vaikka jollain palstalaisella sellainen myydä niin olisin kiinnostunut. auto tosiaan on 05 mutta loppuvuodesta 04 otettu käyttöön. enkä oikein varmaksi tiedä miltä aikaväliltä näissä on samat osat siis tunnistimet jne..
-
no niin.. nyt sitä on ilmailtu vähän kaikilla konsteilla ja tulihan sieltä vielä ilmaa.. poljintuntuma on jo toisenlainen. tai niin tämä kaveri kuka sitä laittaa sanoi.. sitä absin pumppua piti pyörittää testerillä jne.. vielä on pieni epäilys että pääsylinteri valskaa.. mutta joo.. sitten tämä toinen vika eli ajonvakautus järjestelmä.. sieltä tuli vikakoodia ja se lähtikin hetkeksi pois mutta ei se lysti kauaa kestänyt.. eli saako sitä ratin tunnistin sensoria korjattua jos niin missä? koska näyttää siltä että tämä on kulutus tavaraa ja maksaa maltaita kun sitä uutena ostaa.. tähänkin autoon se on historian mukaan vaihdettu jo ainakin 4 kertaa >:( tai jos sattuisi vaikka jollain palstalaisella sellainen myydä niin olisin kiinnostunut. auto tosiaan on 05 mutta loppuvuodesta 04 otettu käyttöön. enkä oikein varmaksi tiedä miltä aikaväliltä näissä on samat osat siis tunnistimet jne..
On kieltämättä kallis osa... Toisaalta itellä 315 tkm ajettu vm -05 V70 (myös -04 rekattu), jossa ei kuittien perusteella ole koskaan vaihdettu tuota osaa ja itse 100 tkm ajanut vaihtamatta, joten ihan kulutusosa se ei varmaan ole. Antaako vikakoodiksi juuri tuota ohjauspyörän asentoanturia vai jotain muuta? Tuo ajonvakautusvika kun tosiaan voi johtua vaikka niistä ABS-kehistä, jotka itse juuri vaihdoin molemmin puolin eteen ja ne ovat ainakin halpoja (10e/kpl). Ajonvakautus on myös antanut virhettä viallisesta jarrupolkimen asentoanturista, joka sekin on selvästi alle satkun vekotin. Mutta jos antaa virhekoodia juuri tuosta ohjauspyörän asentoanturista, niin siitähän se on lähdettävä ja maksaa ikävän paljon...
-
no joo kyllä se siitä sen antaa ja jarrupolkimen asento anturi on jo vaihdettu... ja kyllä se minusta aika kulutus osalta vaikuttaa kun on jo 4 kertaa vaihdettu.. joka kerta liikkeessä kun kuitteja löytyi äkkiä vilkaistuna ainakin 4 vaihdosta.. ei oikein kiinnostaisi heti rynnätä uutta ostamaan.. jos käytetylläkin pärjäis..tähän tietoon orkkis osa olisi 330 halvin.. löytyi tänään onneksi käytetty niin jospa se edes hetken toimisi.. vasta tein tohon omaan ajoautoon katsastus rempan.( terveisiä vaan sille idiootille joka sitä korjaili jos sattuu lukemaan että tekemäsi vahingot on vieläkin korvaamatta...) nyt pitäisi vielä tähän volvoon ja emännän nykyiseen kauppakassiin saada leimat niin ei viitsi reppukaupalla uusia osia ostella yhteen autoon..
-
enkä ole täysin varma vaikuttaako tuo leimaan mitään kun absit pelaa ihan normaalisti.. toisaalta kun se on vaimolle menossa ajoon ja lasten kuskaukseen niin hyvähän siinä olisi kaikki olla kunnossa.. ei ole aiemmin tälläistä ollut niin ei oikein ole vertailukohdetta tuosta jarrupolkimen tuntumasta... tuossa v70 mikä minulla on jarrupolkimen tuntuma on ns normaali.. kun täällä näkyi joku kirjoittaneen että jarruvoima oli leimalla normaali mutta hylsy tuli kun poljin meni inssin mielestä liian lähelle lattiaa... ota tästä nyt sitten selvää..
-
Koitas tehdä kunnon lukkojarrutuksia. Silleen sain omani lopulta pelaamaan.
-
no joo... nyt on sitten vaihdettu pääjarrusylinteri(useamman kerran) ilmattu jarrut useamman kerran >:( vaihdettu jarru tehostin.. eikä jarrut muutu miksikään >:( perkele että alkaa ärsyttämään.. ei pullistele jarruletkut.. eikä vuoda mistään nestettä.. vähän rupeaa turhauttamaan kun jarrupoljin tuntuu että painais jotain kumipalloa :tickedoff: :tickedoff: :tickedoff:
-
lisätään tähän nyt vielä että absit toimii ei polta varoitus valoa eikä muutenkaan anna vikakoodia.. on minulla ollut volvoja paljonkin mutta eipä ole yhdessäkään tälläistä ominaisuutta ollut..
-
Jonkin pyörän sylinteri ei nyt toimi niin kuin pitäisi.
-
edessä ei ainakaan puolla kun voi päästää kädet ratista kun polkaisee jarrua ihan kunnolla..
-
Jarrudynamossa kannattaa käydä, niin näkee sen, jos jossain tietyssä kulmassa on vikaa ja helpottaa jatkotoimia. Ei kai tommonen maksa kuin pari kymppiä ja vaivan, eli melkein itse kävisin testauttamassa voimat.
Mulla on varmaan suht samanlaiset jarrut (V70 -05 2.5T, edessä 305mm levy ja takana 288mm), niin voimat ovat olleet katsastuksessa joka kerta edessä vähän päälle 3 kN/pyörä ja takana vähän päälle 2 kN/pyörä, eli voisi olla ihan hyvä referenssiarvo, jolloin tietäisi jarruvoimien olevan kunnossa.
-
edessä ei ainakaan puolla kun voi päästää kädet ratista kun polkaisee jarrua ihan kunnolla..
Mulla oli edellisessä S60 Volvossa 29% heittoa alkuperäisillä satuloilla edessä ja silläkin kärsi polkea jarrua pitämättä ratista kiinni ilman minkäänlaista puoltamista.
Kirjoitit jo ensimmäisessä viestissä että satuloissa olevat lankasangat on oikein asennettu. Onhan tämä tarkistettu vielä toistamiseen? Tämä kun aiheuttaa epämääräistä tuntumaan jarruihin. Tietty varmasti on kun uudemman kerran ilmattu jarruja oikein ajatuksen kanssa.
-
Utelias olen mä.
Miten ne sangat saa väärin?
Eihän ne myöskään liene kuin lähinnä värinänvaimentimet.
-
Utelias olen mä.
Miten ne sangat saa väärin?
Eihän ne myöskään liene kuin lähinnä värinänvaimentimet.
https://www.youtube.com/watch?v=SKWDpkJsOhY (https://www.youtube.com/watch?v=SKWDpkJsOhY) 5.19 kohdalla ainakin näkyy hyvin tuo sanka. Olikohan se, että ne saa asennettua vahingossa aika helposti noiden kiinteän osan käpälien toiselle puolelle. Jostain syystä aiheuttaa kumipallomaisen jarrutuntuman. Harvoin jarruremppaa tekevillä käy helpommin tuollainen asennusvirhe. Mullekin on meinannut käydä virhe tuossa, mutta olen osannut tietoisesti sen aina tarkistaa asentaessa.
-
https://www.youtube.com/watch?v=SKWDpkJsOhY (https://www.youtube.com/watch?v=SKWDpkJsOhY) 5.19 kohdalla ainakin näkyy hyvin tuo sanka. Olikohan se, että ne saa asennettua vahingossa aika helposti noiden kiinteän osan käpälien toiselle puolelle. Jostain syystä aiheuttaa kumipallomaisen jarrutuntuman. Harvoin jarruremppaa tekevillä käy helpommin tuollainen asennusvirhe. Mullekin on meinannut käydä virhe tuossa, mutta olen osannut tietoisesti sen aina tarkistaa asentaessa.
Ääni tälle jos kaikki on jo katsottu. Itsekin tuon kanssa joskus askarrellut.
-
Nojoo, on paljon semmosia satuloita että tuota sankaa on fyysisesti mahdoton saada tuonne taakse, on ne sylinterin sormet niin viistot takapuolelta ettei tuo jousi pysy siellä. Silloinhan se saa olla siinä päällä, eikä mitään problemos ole ollut.
-
joo kyllä siitä on kaikki katsottu ja moneen kertaan.. vaikea on uskoa että satulassa jotain olisi kun ei lämpiä eikä jumita... siis kun joku tuossa aiemmin laittoi ettei satula toimisi kunnolla niin ei sekään nyt oikein natsaa... ei ole ikinä tullu tälläistä vastaan... katselin tuossa taivaan sineen ja lauloin pätkän maamme laulua.. ei auttanu sekään.. jarrut pitää ja pysähtyy kun polkaisee. ei siinä ole ongelmaa.. ongelma on vaan se kun poljin painuu verrattain syvään..siis toisella kertaa.. vertaapa sitten mihin autoon tahansa.
-
joo kyllä siitä on kaikki katsottu ja moneen kertaan.. vaikea on uskoa että satulassa jotain olisi kun ei lämpiä eikä jumita... siis kun joku tuossa aiemmin laittoi ettei satula toimisi kunnolla niin ei sekään nyt oikein natsaa... ei ole ikinä tullu tälläistä vastaan... katselin tuossa taivaan sineen ja lauloin pätkän maamme laulua.. ei auttanu sekään.. jarrut pitää ja pysähtyy kun polkaisee. ei siinä ole ongelmaa.. ongelma on vaan se kun poljin painuu verrattain syvään..siis toisella kertaa.. vertaapa sitten mihin autoon tahansa.
Kun sanka menee väärää reittiä, jarrupala jää liian kauas levystä, ei jumita tai lämpiä. Kun vaikka parkissa ollessa painaa jarrua, tuntuu, että poljin painuu ja painuu - kun mäntä ottaa ensin löysät pois.
Minun sanka menee näin:
(http://img.aijaa.com/t/00086/15007352.t.jpg) (https://aijaa.com/2R2hrP)
(http://img.aijaa.com/t/00239/15007353.t.jpg) (https://aijaa.com/lL9Ioi)
-
no joo. tänään kävin yhdeltä volvo mieheltä hakemassa muuta tarviketta ja tuli puhe tästä kyseisestä viasta. hän sanoi että oli ollut hänen autossa sama vika. sanoi että oli laittanut korjaus sarjat satuloihin ja oli asettunut sillä. mutta nyt kysymys kuuluu että mikä siellä voi aiheuttaa tälläisen kun ulospäin ei vuoda mitään? enpä tullut kysyneeksi että sitä häneltä.
-
Jokin mäntä ei lähde heti poljinta painettaessa liikkeelle vaan jumittaa, se ei aina tarkoita että jäisi silti laahaamaan päälle. Ehdotin jo aikaisemmin tarkastamaan nuo, testerillä tuon voisi todeta helpoiten mikä nurkka jää jälkeen.
-
juu kyllä kyllä mutta kun nyt sattuu olemaan niin että kaikki ei asu kaupungissa 2km päästä testeristä. ja ei ihan viitsi joka pikkuasian takia yli 30 siirtokilpiä hakea. on tähän autoon jo tungettu rahaa muutenkin.. eli tuosta vastauksesta ei ollut mitään hyötyä. kysyin että mikä niissä tiivisteissä muka sen voi aiheuttaa ja selvennyksenä että niinkuin aiemmin sanoin että se ei vetele jarruttaessa mihinkään suuntaan. jarrut toimii hyvin että ei siitä testeristä ole mitään hyötyä.
-
Ruoste männässä jumiin ja/tai jarruletku pullistuu.
-
Mennään nyt kaikki läpi.
Onko siihen vaihdettu jarrupaloja joissa on tarralevy takana vinkumisenestona?
Omassa oli joskus heppoiset tarrat joku laittanut paloihin ja ne kun lämpes niin liima petti ja tarrat meni kasaan, lopputulos oli just outo poljin niinkuin saattaa odottaakin.
Sori nyt taas kun tämmösiäkin tyhmiä heittelen. :P
-
No jos kenenkään ehdottamista korjauksista / testaamisesta ei ole mitään hyötyä niin laitat sitten kuntoon ja kerrot mikä oli vikana.
Jään seuraamaan sivusta :)
-
Voisin kertoa, että ehkä ABS-pumpussa on sisäinen vuoto, mutta en viitsi, kun kerran mikään neuvo ei kelpaa. Trollhättanilaisessa yleisempi vika ;)
-
joo kyllä siitä on kaikki katsottu ja moneen kertaan.. vaikea on uskoa että satulassa jotain olisi kun ei lämpiä eikä jumita... siis kun joku tuossa aiemmin laittoi ettei satula toimisi kunnolla niin ei sekään nyt oikein natsaa... ei ole ikinä tullu tälläistä vastaan... katselin tuossa taivaan sineen ja lauloin pätkän maamme laulua.. ei auttanu sekään.. jarrut pitää ja pysähtyy kun polkaisee. ei siinä ole ongelmaa.. ongelma on vaan se kun poljin painuu verrattain syvään..siis toisella kertaa.. vertaapa sitten mihin autoon tahansa.
Miten se nyt oli, onko tässä autossa EBA (emergency brake assistant) vai ei? Onko epämääräinen tunne rauhallisella ja hätäisellä polkaisulla sama? Ja ihan normaalit 286-milliset etujarrut?
Väärin laitetut sangat tuottavat kyllä vaikka mitä kummallisuutta.
Tyhmä kysymyksiä nämäkin, mutta onhan männän puoleisten palojen ns. haitat/väkäset ihan ok? Ja männät eivät ole täynnä ruostetta ja väkäset asettuvat paikoilleen nätisti? Ja palat pääsevät liikkumaan satulankannattimessa, eikä siinä liukutasossa ole mitään kanjonia?
Katsastukseenhan tuo kannattaa viedä joka tapauksessa, niin näkee sitten totuuden jarruvoimaerosta. Ja saa hyvin todennäköisesti sen leimankin. Sitten on taas helpompi testailla/ihmetellä ihan tieolosuhteissa.
Katsastuksen hylkäyskriteeri taitaa olla, että jarrupoljin painuu yli 3/4 liikevarasta. Miten sitten katsuri tuon mittakaan... Joka tapauksessa, olen saanut useamman kerran leiman autoon, jossa oli todella suuri jarrupolkimen liike. Se johtui liian pienestä pääsylinteristä (tai siis isommiksi vaihdetuista satuloista).
-
jarruneste on saman laatuista, eikä vahingossa menny silikonipojainen perinteisen kanssa sekaisin?
-
koittakaa nyt hyvät ihmiset edes vähän lukea mitä tänne on kirjoitettu ennen kuin vastaatte! ja en ole sanonut että neuvot ei kelpaa mutta kun olen jo monta kertaa sanonut että on esim katsottu asennusraudat ja ei ei pullistele letkut ja jarru neste on vaihdettu.. NIIN ALKAA TÄSSÄ LÄHINNÄ VITUTTAMAAN KUN NÄITÄ SAMOJA VIKOJA TARJOILLAAN MONEEN KERTAAN PERKELE.
-
ja juu on eba. eka polkaisulla ottaa melko ylhäältä. mutta jos heti uudestaan painaa niin painuu melko syvälle.. ei varmaan ole kaukana tuo3/4 osaa..
-
eli tässäpä olisi tätä yhteenvetoa. jarrut on ilmattu 4 kertaa eri tyyleillä, jarrusatulat on ollu auki jo useammasti jarrunestettä on mennyt n3-3.5L, 3kertaa on vaihdettu jarrupääsylinteri, kerran jarrutehostin. on vaihdettu jarrupolkimen asentotunnistin. on katsottu letkut ei pullistele ei.. on katsottu asennusraudat moneen kertaan.. absit toimii eikä pala mitkään valot taulussa.. jarru neste ei häviä mihinkään eikä vuoda mistään... että on tässä yritetty. ja jarrut ei muutu miksikään :tickedoff: :tickedoff: :tickedoff: ja on sen verran työnnetty jo rahaa tähän että ei ihan huvikseen osia ostella.. jarrusatulan männissäkin näyttäis olevan varaosa sivustolla 2 eri kokoa 57 ja 60 siis halkaisija... meinasin että jos ei muuta niin laitan korjaus sarjat mutta pitää tietää minkä kokoiset tilaa . on se kyllä ihme homma kun on ollut näitä volvoja ja muitakin autoja aikalailla mutta ei vielä näin v mäistä vikaa ole vastaan tullut..
-
Jatkan jankkaamista jarruletkuista.
Letkun sisällepäin turpoaminen ei välttis näy päälle päin.
Tsemiä.