Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Projektipäiväkirjat => Aiheen aloitti: järviin - 21.02.2012, 22:47:53
-
Laitampa nyt tänne omaksi "iloksi".
Tollanen tuli ostettua:
(http://img21.imageshack.us/img21/1571/img0599re.jpg)
Tyhjää...
(http://img836.imageshack.us/img836/7332/img0598bk.jpg)
Entinen...
(http://img821.imageshack.us/img821/3172/img0600y.jpg)
-
onko tämä automaatti??
-
onko tämä automaatti??
Näyttäähän tuolla tomaatin turbiini majailevan. Ja kytkinsylintereitä ei ole.
-
onko tämä automaatti??
ZF lodjulla.
Mitähän tehoja semmonen kestää?
-
ZF lodjulla.
Mitähän tehoja semmonen kestää?
kestää se enemmän mitä m46 ja m47 mutta toiminta varmuus on huono.
-
kestää se enemmän mitä m46 ja m47 mutta toiminta varmuus on huono.
Mitenhän tuo vetolevy kestää. Mittasin äskön sen, ja eihän se ole kuin 2mm peltiä.
-
Tuli nyt purettua tämä mukana tullut "R"-lohko.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=15971.0 (http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=15971.0)
Lohkohan on siis B230F johon on vaihdettu rikkoutuneesta ET-koneesta 3 mäntää ja ostettu 1 uusi.
Laakerit olivat ihan ok, mutta 3-syl 2.puristusrenkaasta oli lohjennut kulma pois, ja männän tappi ei jostain syystä pyöri herkästi.
(http://img856.imageshack.us/img856/6163/img0609xu.jpg)
Tutkimukset jatkuu...
-
Kovasti on alkanut näitä vanhempia turboja ilmestymään foorumille ja hyvä niin! Kangen pettäminen koitunut vanhan lohkon kohtaloksi? Onko tarkoitus piristää uutta konetta?
-
Laitahan ihmeessä lisää kuvia pökäleestä! :D
-
Joo, vaaditaan lisää pökälekuvia! :D
-
Oliko tää kierrätyskeskuksessa myynnissä? Itse katselin kans tätä. Ei ihan niin pahasti oo lohko räjähtäny mitä tossa mun jenkissä oli ;D Mutta ehdottomasti lisää kuvia, ainakin korista, hieno projekti O0
-
Kuvia ei raatti ottaa, koska tää on NIIN savessa koko pökäle. Pitäisi pestä ensin, mutta kun nelipyöräjarrulaahaus on ongelmista pienin, niin en jaksa siihen pesuun nyt perehtyä :2funny:
Mielikuva kuva on aikalailla kohillaan, kun muistelee 80-luvun lopun ja 90-luvun alun ministerien ja muittenkin "isojen tappien" autoja.
Ihan varmaa suuntaviivaa lopputuloksesta ei ole, mutta koneen perusmekaniikka pitää saada ensin kuntoon.(jos perse kestää(kankkulankaivokin on kesken)) :'(
-
Oliko tää kierrätyskeskuksessa myynnissä?
Joo, saattoi olla sielläkin.
-
Lainaan hieman Jukka Kuoppamäkeä:
♫♪Sininen on taivas, siniset on männän tapit sen♪♫
(http://img831.imageshack.us/img831/3716/img0615au.jpg)
-
Ja syynkin olet jo kirjoittanut aikaisemmin ::)
rikkoutuneesta ET-koneesta 3 mäntää ja ostettu 1 uusi.
-
Ja syynkin olet jo kirjoittanut aikaisemmin ::)
Joo, mutta mikä se alkuperäinen syy on ollut.
Ehkä liikaa kenkää+huonot öljyt. En tiedä.
-
Joo, mutta mikä se alkuperäinen syy on ollut.
Ehkä liikaa kenkää+huonot öljyt. En tiedä.
uudet öljyt siel oli kun räjähti kenkää kyllä sai ;D
-
uudet öljyt siel oli kun räjähti kenkää kyllä sai ;D
Sattuuhan noita. Pistetään kuntoon.
Alkuviikosta tulikin jo FT:n vähän käytetyt männät, kiinanpojan H-profiiliveivit ja ARP:n pultit.
(http://img99.imageshack.us/img99/4204/img0618wx.jpg)
Hyvin on veivien painot tasan. Vain yksi painaa 0,7g vähemmän. Säästää siinäkin, kun ei tartte tasapainotuttaa.
Tuossa puntaroittin, että kiinaveivi ARP:n pulteilla painaa aika tarkkaan 50g vähemmän, kuin volvon oma 13mm veivi pultteineen.
Perinteinen öljynjäähdytin vaihtuu vesijäähdytteiseksi.
(http://img209.imageshack.us/img209/6489/img0619il.jpg)
Pitää hommata vielä uudet tiivisteet tähän "jalkaan"
Itselleni muistiin: 3/8" ARP:t tiukataan näihin veiveihin 45ft/lbs molyrasvan kera.
-
Vaikka veivien painot onkin tasan, mites ison ja pienen pään painot keskenään?
Pelkän veivinhän kokonaisuutena painottaa talousvaa'alla tasoihin.
-
Vaikka veivien painot onkin tasan, mites ison ja pienen pään painot keskenään?
Pelkän veivinhän kokonaisuutena painottaa talousvaa'alla tasoihin.
Olet täysin oikeassa.
Veivien mukana tuli lappu josta ilmenee ylä- ja alapään punnitus, sekä kokonaispaino.
Luotan lappuun, koska siinä lukee näin:
Weight of each rod: 603g
Big end weight:391g
Pin end weight:212g
Edit: Luotan siksi koska kokonaispaino oli oikein, joten en epäile muitakaan. :D
-
Kaikki jarrut jumpattu+ 1,5 litraa DOT5.1 nestettä survottu läpi.
DOT5.1 EI ole silikonipohjaista. DOT5 on.
-
Manualisointia aloiteltu.
Alla näyttäisi olevan TYPE 03-kardaani, joten käsittääkseni sen puoleen ei pitäisi tulla ongelmia.
Edit: Siis jäykkäperäisen M46 kardaanin etupätkän pitäisi käydä tähän multilinkkiin(vai mikä se nyt oli)
-
Sinnehän se kartaanin etupätkä sujahti.
ZF on matkalla kaatopaikalle ja M46 roikkuu proput auki taljan päässä(perusteellinen öljynvaihto).
-
Sinnehän se kartaanin etupätkä sujahti.
ZF on matkalla kaatopaikalle
*taavih-> O0
-
Sinnehän se kartaanin etupätkä sujahti.
ZF on matkalla kaatopaikalle ja M46 roikkuu proput auki taljan päässä(perusteellinen öljynvaihto).
Samanlainen swappi tulossa mullakin! Hyvä tietää että selviää pelkällä etupätkän vaihdolla! :)
-
Samanlainen swappi tulossa mullakin! Hyvä tietää että selviää pelkällä etupätkän vaihdolla! :)
Älä vielä hehkuta.
Noissa on kahta eri kardaanimallia, enkä tiedä onnistuuko toi homma siinä toisessa.
Mulla oli toi TYPE 03, jonka tunnistaa ainakin siitä, että kardaaniputken halkaisija on 50,8mm.
TYPE 02 halkaisija on 44,5mm.
-
Talvilomaviikko on jo puolessa, ja moottori on vielä muttereina pöydällä <Kippis>
Vakio urpo sentään tuli tänään huollosta <Kippis>
(http://img217.imageshack.us/img217/2329/img0629b.jpg)
-
Vähän osia hommaillu.
(http://img803.imageshack.us/img803/9907/img0632d.jpg)
Vesikiertoisen Ö-jäähdyttimen kaikki tiivisteet ja letkut.
Öljynerottimen letku, vauhtipyörän pultit, Ö-paineanturi, RK-laak.,KK-laak., M-renkaat, täydellinen tiivistesetti, jakopään hihna+kiristin, tulpat, sachs 3000 539 002 kytkinpaketti(orkkis).
Edit:+uudet kannenpultit, kampuran silmälaakeri, M46 askin ylivaihderele.
Lohko kävi pesukoneessa, hoonauksessa ja plaanauksessa.
(http://img215.imageshack.us/img215/162/img0631l.jpg)
Turbon öljynpaluuseen tuli tollanen ratkaisu.
Kytkin, keventämätön pottapyörä ja kampura tasapainotettiin, ja kampuran kaulat kiillotettiin.
-
Herrmot meni noitten GOETZE:n öljyrenkaiden kanssa.
-
Herrmot meni noitten GOETZE:n öljyrenkaiden kanssa.
Niiden kanssa vaatii pikkasen totuttelua. Kyllä ne sinne menee paikoilleen.
-
Alkukesä menikin polttopuusavotassa ja navetan maalauksessa.
Jokin outo inspiraatio iski lauantaina. Nostin pannun paikalleen ja ruuvailin muitakin osia kiinni.
Lähes jokaiselta kierteiltään paskottu 531 jäi arkistoon. Paikalleen menossa 530. Kannenpulttivalmistaja olikin muuttanut kuusiokannan pirun isoksi torxiksi, joten huomenna työkaluostoksille.
(http://img406.imageshack.us/img406/4694/img0641hk.jpg)
Välijäählytin saa nauttia muutaman päivän löpökylvystä.
(http://img194.imageshack.us/img194/9998/img0642da.jpg)
-
Väläri on liuotettu löpöllä ja pari kertaa huljuteltu pensalla. Aika paljon tuli sontaa.
Sähköt ja muu kasaus teki stopin äsken. En ole koskaan omistanut B230ET:tä, joten tämä palapeli, jonka vaikeusastetta on lisätty motikkaan kuulumattomilla osilla, ja vastaavasti motikan osia poistamalla on nyt jumissa niin kauan, että saan mallikappaleen pihaan.
Tähän pääsin:
(http://img594.imageshack.us/img594/2976/img0643.JPG)
-
Seurantaan :)
-
Väläri on liuotettu löpöllä ja pari kertaa huljuteltu pensalla. Aika paljon tuli sontaa.
Sähköt ja muu kasaus teki stopin äsken. En ole koskaan omistanut B230ET:tä, joten tämä palapeli, jonka vaikeusastetta on lisätty motikkaan kuulumattomilla osilla, ja vastaavasti motikan osia poistamalla on nyt jumissa niin kauan, että saan mallikappaleen pihaan.
Mitä siihen on lisätty / mitä poistettu ?
-
Suuttimia on kaksi sarjaa: 0 280 150 804 ja 0 280 150 357.
Tyhjäkäyntimoottori minkä löysin peräkontista on LH:n, enkä usko, että motronicissa olisi sama.
Imusarjan alipaineletkut puuttuu kaikki.
Siinä nyt aluksi. Jotain muutakin varmasti ilmenee vielä.
E: Nii ja onko motronicissa nakuanturi? Semmonenkin tossa läjässä on.
-
Suuttimia on kaksi sarjaa: 0 280 150 804 ja 0 250 150 357.
Tyhjäkäyntimoottori minkä löysin peräkontista on LH:n, enkä usko, että motronicissa olisi sama.
Imusarjan alipaineletkut puuttuu kaikki.
Siinä nyt aluksi. Jotain muutakin varmasti ilmenee vielä.
E: Nii ja onko motronicissa nakuanturi? Semmonenkin tossa läjässä on.
Imusarjastahan ei hirveesti tarvi letkuja edes lähteä mihinkään. Itelläni lähtee ahtopaine mittarille ja dumpille. Sekä tyhjäkäynti moottorille. ( plus tietysti ahtoputki )
Ootko varma ettei noissa toisissakin suuttimissa olis sarjan alku "0 280.."
Onkos nuo kaikki suuttimet vihreitä ? Toiset vaaleen ja toiset tummempia ?
Motronicissa ei ole nakuanturia.
-
Kappas. Näpyttelyvirhe. Kummassakin alku tosiaan 0 280...
Toiset tumman vihreät ja toiset on sellaset epämääräisen vaalean sinivihreät.
Imusarjassa on tyhjäkäyntimoottorin letkupaikkojen lisäksi 4 pienempää nippaa.
-
Kappas. Näpyttelyvirhe. Kummassakin alku tosiaan 0 280...
Toiset tumman vihreät ja toiset on sellaset epämääräisen vaalean sinivihreät.
Imusarjassa on tyhjäkäyntimoottorin letkupaikkojen lisäksi 4 pienempää nippaa.
Ne tummemmat suuttimet on FT koneesta ja 337cc / 3bar min
Ne vaaleemmat olis taulukon mukaa motronicin omat 300cc / 3bar min
Mä tulppasin ne muut ylimääräset lähdöt imusarjasta. Ei oo vaikuttanu toimintaan millään tavalla. Siihen siis sen "startti suuttimen" ylä puolelle tulee se tyhjäkäynti moottorin letku. Sit on pari pienempää paikkaa ja sit olis taas vähä isompi paikka josta lähtis letku etupuskurin taakse tulevalle "kerääjäsäiliölle" ??? (itekkää tiiä mikä sen funktio on) Mut musta muovinen säiliö josta toiseen päähän tulee letku imusarjalta ja toinen pää on tulpattu..
-
Jompikumpi taulukko kusee :o
http://www.witchhunter.com/injectordata1.php4 (http://www.witchhunter.com/injectordata1.php4)
-
sit olis taas vähä isompi paikka josta lähtis letku etupuskurin taakse tulevalle "kerääjäsäiliölle" ??? (itekkää tiiä mikä sen funktio on) Mut musta muovinen säiliö josta toiseen päähän tulee letku imusarjalta ja toinen pää on tulpattu..
Pitkulainen puskurinmyötäinen säiliö? Alipainetankki. Ei siinä kait kuulukaan olla kuin yksi letku imusarjaan.
-
Jompikumpi taulukko kusee :o
http://www.witchhunter.com/injectordata1.php4 (http://www.witchhunter.com/injectordata1.php4)
No ohhoh :o
Osaakos TOK vastata onko tolla niin sanotusti merkitystä mihinkään toimivuuteen ? Siis sillä alipaine säiliöllä ?
-
Osaakos TOK vastata onko tolla niin sanotusti merkitystä mihinkään toimivuuteen ? Siis sillä alipaine säiliöllä ?
Muistankohan oikein että sillä olisi tarkoitus pitää alipaineohjattu lämppäri toiminnassa moottorin sammuttamisen jälkeen. Jos haluaa motti sammuksissa käyttää puhallinta.
-
Muistankohan oikein että sillä olisi tarkoitus pitää alipaineohjattu lämppäri toiminnassa moottorin sammuttamisen jälkeen. Jos haluaa motti sammuksissa käyttää puhallinta.
Juurikin näin se on.
-
khyl
-
Muistankohan oikein että sillä olisi tarkoitus pitää alipaineohjattu lämppäri toiminnassa moottorin sammuttamisen jälkeen. Jos haluaa motti sammuksissa käyttää puhallinta.
Eikö sillä ole jarrujen tehostuksen kanssa mitään tekemistä? Kun kuitenkin ylipaine on läheskokoajan päällä ja alipainetta tarvitaan tehostukseen? vai eroaako turbon tehostin jotenkin normaalista, että se toimisin "päin vastoin"?
-
Tottakai alipainetehostin on myös turbomoottorissa alipainetoiminen. Alipainesäiliön tarkoitus on säilyttää alipaine jarrutehostimessa myös ahdoilla.
-
Eikö sillä ole jarrujen tehostuksen kanssa mitään tekemistä? Kun kuitenkin ylipaine on läheskokoajan päällä ja alipainetta tarvitaan tehostukseen? vai eroaako turbon tehostin jotenkin normaalista, että se toimisin "päin vastoin"?
Eihän ahtopaine ole kuin hetken kerrallaan päällänsä ja sen aikaa takaisku hoitaa homman ettei ylipaine pääse väärään paikkaan. Yleensä kun jarrutetaan, on kaasupoljin ylhäällä ja täten alipaine vaikuttaa jokapaikkaan, johon sen kuuluukin, myös sinne jarrutehostimeen.
-
Jos aletaan nakkia polttamaan osuuskaupan pihassa, niin se jarru tarttee olla päällä myös ahdoilla, jotta volvo ei mene seinästä läpi.(kumin poltto tilanteessa)
-
Jos aletaan nakkia polttamaan osuuskaupan pihassa, niin se jarru tarttee olla päällä myös ahdoilla, jotta volvo ei mene seinästä läpi.(kumin poltto tilanteessa)
Jos jarrua ei ihan älyttömästi pumppaa niin kyllä se poljin sen hetken pehmeenä pysyy. :juhau:
-
Jos jarrua ei ihan älyttömästi pumppaa niin kyllä se poljin sen hetken pehmeenä pysyy. :juhau:
Säiliöttömästä ratkaisusta kokemusta? :D
-
Säiliöttömästä ratkaisusta kokemusta? :D
Täytyy myöntää että en ole koskaan polttanut rengasta... :P Mutta noin yleisesti kun sammuksissa olevan auton jarrua painaa niin kyllä se muutaman kerran antaa pumpata ennenkuin alipaine sieltä rupee katoamaan.
-
Eikö sillä ole jarrujen tehostuksen kanssa mitään tekemistä? Kun kuitenkin ylipaine on läheskokoajan päällä ja alipainetta tarvitaan tehostukseen? vai eroaako turbon tehostin jotenkin normaalista, että se toimisin "päin vastoin"?
Mihis sitä käyttöjarrua tarvii jos moottori on seis. Pysäköintiä varten on seisontajarru.
Bensaturboissa käytetään takaiskuventtiiliä imusarjan ja alipainejärjestelmän välissä. Bensaturbohan on alipaineen puolella heti kun löysää kaasun.
Dieseleissä ei imusarjasta juuri löydy alipainetta joten niissä alipainetta tuotetaan erillisellä alipainepumpulla. Vastaava apupumppu on myös PRV:ssä, vaikka se onkin bensavapari niin ilmeisesti alipaine ei muuten riittäisi.
-
Se alipaine säiliö on VAIN ja ainoastaan lämmityslaitteen puhalluksen suunnan+lämmön säätöjä varten jotta lämppärin alipaine säätimillä on alipainetta käytettävissä myös silloin kun ajetaan "lappu lattiassa" oli kyseessä vapari tai turbo. Jos kyseistä säiliötä ei olisi niin kaasupohjassa alkaisi lämmityslaite puhaltamaan ihan minne sattuu.
Jarrutehostimen toimintaan se ei vaikuta mitenkään.
-
Siitä, että jarruihin se ei vaikuta suonen olla hieman eri mieltä! Itselläni ainakin säiliö haarautuu takaiskuventtiilin kera jarrutehostimelle. Tosin siitä en voi olla varma onko säiliö alun perin kytketty niin, että haarautuu jarrutehostimelle. Itselläni ainakin alipainesäiliöstä menee letkut lämmityslaitteelle, alipainetehostimelle ja tietenkin imusarjaan.
-
OmataSiitä, että jarruihin se ei vaikuta suonen olla hieman eri mieltä! Itselläni ainakin säiliö haarautuu takaiskuventtiilin kera jarrutehostimelle. Tosin siitä en voi olla varma onko säiliö alun perin kytketty niin, että haarautuu jarrutehostimelle. Itselläni ainakin alipainesäiliöstä menee letkut lämmityslaitteelle, alipainetehostimelle ja tietenkin imusarjaan.
Omat kokemukset rajautuu vain b200e, b230ft ja b200et koneellisiin joissa aikanakin oli jarrutehostin oman alipaineletkun+takaiskun takana ja painesäiliölle oli sitten oma nippa imusarjassa + oma takaisku
Edit. mikähän härö teksti tonne lainauksen eteen oli oikein tullut :idiot2:
-
OmataOmat kokemukset rajautuu vain b200e, b230ft ja b200et koneellisiin joissa aikanakin oli jarrutehostin oman alipaineletkun+takaiskun takana ja painesäiliölle oli sitten oma nippa imusarjassa + oma takaisku
Taas mulla meni ohi. :o
http://fi.wiktionary.org/wiki/omata (http://fi.wiktionary.org/wiki/omata)
Miten voit omata tiedon, jos et tiedä?
-
Taas mulla meni ohi. :o
http://fi.wiktionary.org/wiki/omata (http://fi.wiktionary.org/wiki/omata)
Miten voit omata tiedon, jos et tiedä?
Olipa huono puujalka.
-
Aika hyvin tuli tänään ruuvailtua. Turbo on paikallaan "ei halkomallin" pakosarjan kera, kaikki koneen sähköt ja alipaineet.
Pumppasin vollesta tankin tyhjäksi ja kippasin uutta pensaa tankkiin.
Sen verran kaivelin arkistoani, että löysin 0 280 140 502 tyhjäkäyntimoottorin. Pulttasin kiinni ja väänsin virta-avainta: KÄYNTIINHÄN se tärähti.
Huomenna pitää käydä ostamassa ilmansuodatin ja apulaitehihnat, sekä pulttailla kaikki vesi- ja ahtoletkut kiinni, niin saa käytettyä lämpöiseksi.
Nyt raapasen kännit. <Kippis>
-
Ilmanputsarille pikkutuunausta.
Tuloilmaputkessa oleva kuristin mäkeen, niin 48mm reikä isonee 71 milliseksi.
Talviasennon mekanismi sekä tuloputki pois, ja putken paikalle kuvassa näkyvä spaypullonkorkki liimalla kiinni.
(http://img692.imageshack.us/img692/2369/img0652i.jpg)
-
Olisi kannattanut vuokrata kääpiö asentamaan kytkin- ja jarrupoljin.
Kolmen tunnin taistelulla ne meni ja samalla poistui HA-3121 ja HA-5161 orkkis vahvarit sekä pari clarionin häiriön poistajaa.
-
Mitähän se naapuri mulle taas juotti?
Taidan jättää huomiselle tuon asennuksen.
(http://img38.imageshack.us/img38/4923/img0662xk.jpg)
-
Tutun näköinen kapistus:D
Heti vaa näyttämää lambda arvoa eikä rasittavaa afr:ää
-
Kapistus on vieläkin pöydällä. <Kippis>
-
Kapistus on vieläkin pöydällä. <Kippis>
Ryhdistäydy! Korkki kiinni ja asentamaan siitä! :D
-
http://www.youtube.com/watch?v=fymsFQI67iQ (http://www.youtube.com/watch?v=fymsFQI67iQ)
-
Lambda on vieläkin asentamatta, mutta sen verran sain pökälettä läjään, että sain sen persedynoon.
Jotenkin tuntuu, että tuosta puuttuu tällä hetkellä noin 50 hepoa.
Lätkä lattiassa tuntuu pientä nykimistä, mikä voi johtua ilmamäärämittarinjousen arviolta kiristämisestä.
Edellinen seppä kun oli ottanut esijännityksen siitä kokonaan pois. ???
-
:2funny:
Löytyihän se syy siihen jousen vääntelyyn ja nytkytykseen. Bensaletku lutussa.
Hylsykin on jäänyt remontin tiimellyksessä banjopulttiin kiinni :2funny:
(http://img843.imageshack.us/img843/8261/img0666c.jpg)
-
tuo se on varmaan pitkäänkin tuossa ollut ;D
-
tuo se on varmaan pitkäänkin tuossa ollut ;D
Joo, tuli vaan mieleen, että konerikkokin on voinut ainakin osittain johtua tuosta.
-
Tuli asennettua suodattimelta jakotukille uusi 8mm linja, sekä uusi polttoainesuodatin.
Eipä pelittänyt vieläkään.
Painepumppu valitti vaikka on ihka uuden näköinen.=>Tankin korkki auki ja korva sinne=>Ei surise=>Ilmeisesti tankkipumppu paskana.
Äsken otin tankkipumpun pöydälle ja annoin sille 12volttia, eikä inahtanutkaan.
Maanantaina pumppu tilaukseen.
-
Vuosien varrella pumpun pituus on hieman lyhentynyt. Oikeasti tuo on ilmeisesti 900-sarjan pumppu, mutta käy paikalleen, kun pidentää tuottopuolen letkua muutaman sentin.
(http://img840.imageshack.us/img840/166/img0681tn.jpg)
-
Täräytin pumpun ja laajakaistan kiinni.
Eipä ollu bensan vähyyttä, kun nypytti. :D
Lisärikastussuuttimen ja moottorinlämpötila-anturin piuhat olivat vaihtaneet paikkaa, josta johtuen seokset olivat aika paksulla.
-
Täräytin pumpun ja laajakaistan kiinni.
Eipä ollu bensan vähyyttä, kun nypytti. :D
Lisärikastussuuttimen ja moottorinlämpötila-anturin piuhat olivat vaihtaneet paikkaa, josta johtuen seokset olivat aika paksulla.
Ei liene ensimmäinen tapaus, niistähän menee liittimien värit erittäin loogisesti ristiin. :)
-
Ei liene ensimmäinen tapaus, niistähän menee liittimien värit erittäin loogisesti ristiin. :)
Joo. Sininen menee mustaan ja musta menee siniseen. :idiot2:
-
Mitäs pökäleelle kuuluu?
-
Tuossahan tuo vartoo inspiraatiota. <Kippis>
-
Tuossahan tuo vartoo inspiraatiota. <Kippis>
No ei muuta kun hommiin siitä? Markkinapaikalta eatonia kehiin ymym..?
-
No ei muuta kun hommiin siitä? Markkinapaikalta eatonia kehiin ymym..?
Tämä on se ykkösproju:
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=1777.msg39926#msg39926 (http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=1777.msg39926#msg39926)
Pökäle on vain täytehommaa.
-
Pökäle on päässyt uuteen kotiin. Ensinmäisenä toimenpiteenä auto pestiin :)
Käytiin myös konttorilla esittelemässä Volvoa..
Auto kävi melko paksulla ja siihen löytyi syyksi rikkinäinen suutin. Vaihdoin ET:n omat suuttimet jotka seurasi auton mukana ja kas keles auto kehrää nätisti ja AFR asettui 14.4-15.5 välille tyhjäkäynnillä. O0
Katsastuksen jälkitarkastukseen tuli siis C02 päästöt (suuttimien vaihto varmaan auttoi tähänkin), laahaava etujarru (korjatui itsestään) ja ajovalojen suuntaus. EI PAHA!
Ensiviikolla yritetään ehtiä leima hakemaan.
Alkoihan se hengettömyys vaivaamaan niin laitoin sitten sellasen ihan pienen rajapaineventtiili hässäkän ahtimen kupeeseen.
Autohan tuntuu suorastaan pirteältä! Tästä on hyvä jatkaa sisustan kasauksella ja od-releen asennuksella.
Ainiin käyköhän tuohon multilink-perämurikkaan samat lukot kuin esim. 1031 perään?
Paljon on mutua asiasta mutta kiinnostaisi tietää faktaa asiasta.
(http://i959.photobucket.com/albums/ae80/VTHSPEED/Volvo%20PersonVagnar/Volvo%20760/B2B015F5-C7E5-46FC-8040-03920A0BAE99-3614-0000083EDF0C1E2D_zpse1dbf304.jpg)
-
*taavih-> hienoo et tälle tapahtuu...
-
(http://i959.photobucket.com/albums/ae80/VTHSPEED/Volvo%20PersonVagnar/Volvo%20760/50F54279-F21C-4094-9558-C14D04C7DDC4-4943-00000B2CDFD91537_zpsa6feffb0.jpg)
Tuollaisen tein Volvoa varten ;)
Moottorinohjaus on tarkoitus siis päivittää MS1:seen extrakoodilla.
Tulee ohjamaan hukkakipinäpuolaa ja tietysti ruiskua. Tulee launchia ja muuta mukavaa jolla särkeä pökäleen
voimansiirto. Jos ei ala motronickin käynti häiriöt pikkuhiljaa selviämään niin voipi olla että mega löytää paikkansa hyvinkin pian.
Tuntuu vieläkin suuttimien vaihdon jälkeenkin välillä saavan polttoainetta aivan liikaa. Täytyy tutkia johtosarja sieltä imusarjan alta jospa vika olisi siellä tässäkin kikkareessa.
-
Eikös motikassa ollut joku ruuvi tjps. josta pysty soppaa ja ennokkoa snadisti muokkaamaan? Onko siihen koskettu?
-
Eikös motikassa ollut joku ruuvi tjps. josta pysty soppaa ja ennokkoa snadisti muokkaamaan? Onko siihen koskettu?
Juu on siinä sininen meisselinpaikka et kaiketi voisi jotain säättäkkin. Vika vaan on sellainen että tulee päälle vain ajoittain. Normaalisti toimiessaan seokset voivat oikein hyvin.
En usko et kannattaa ensimmäiseksi alkaa säätöjä ruuvvaamaan kun on epäillys viasta.
-
Eipä siihen sitten kannata koskea jos vain ajoittain tota tekee. En niin huolellisesti lukenut. :-[
-
Hyi ku varastit hyvän rojektin halvalla. Elähän sitten raiskaa heti hyvää rojektin alkua. Ei vaan tehoa vaan irti kun h-rohviilitkin löytyy.
-
Tuoreleima paperissa! Päästöt oli erittäin hyvät sanoi katsastusmies.
Nyt laitan Bling Factoryltä triggeripyörän tilaukseen. Ei toi motroniikka oikein tunnu pitävän noita seoksia oikein
kohdillaan joten megasquirtti seuraavaksi asennusvuorossa.
-
Vaihda nyt hyvä mies ne ölöjyt.
Oletko selvitellyt, kuinka paljon ne multilinkin murrokset kestää tehoa? (vink, vink)
-
Öljyt.. Joo ne olis kyllä unohtunut. NYT mä meen hakemaan uudet Mobilit koneseen.
-
kannattaa tarkistaa se blingfactoryn trigggeripyörä sitten ja tarvittaessa viedä sorviin. tilattiin sieltä 2kpl ja molemmissa aivan älyttömät heitot triggeripyörässä.. itse hihnapyörä asiallinen
-
kannattaa tarkistaa se blingfactoryn trigggeripyörä sitten ja tarvittaessa viedä sorviin. tilattiin sieltä 2kpl ja molemmissa aivan älyttömät heitot triggeripyörässä.. itse hihnapyörä asiallinen
Hihnapyörä tuli ja kyllähän siinä triggerissä oli tosiaan heittoa. Näytti jotenkin aika kiinalaiselta
se triggerin työnlaatu. Hieno keltapassivoitu pinta mutta heittoa millejä. No kävin kaverin sorvissa pyyhkäsemässä suoraksi. Hieno pyörä muuten.
Meinasin tänään ruuvvata madallusjouset eteen kun keulii aika reippaasti. Homma töppäsi heti alkuunsa kun huomasin et kuskinpuolen iskari on vuotanut nesteet pihallle. Uudet iskarit hommattava ennen kuin jatkaa. Nyt tarvii vain tutkia minkä iskarin sinne madallusjousen kaveriksi laittaa.
-
Hihnapyörä tuli ja kyllähän siinä triggerissä oli tosiaan heittoa. Näytti jotenkin aika kiinalaiselta
se triggerin työnlaatu.
Laita nyt hitossa jonkunlaista reklamaatiota menemään, jos kerran täyteen hintaan myydään keskeneräistä tavaraa, eikä ole edes mikään yksittäistapaus.
-
Itse laitoin viestiä blingfactorylle parikin kertaa facebookissa mut viesti vain poistettiin. ikinään ei ole mitään vastauksia tullut. tääläkin foorumilla olen tainnut johkin niille laittaa mutta ei mtn vastausta.
-
Itse laitoin viestiä blingfactorylle parikin kertaa facebookissa mut viesti vain poistettiin. ikinään ei ole mitään vastauksia tullut. tääläkin foorumilla olen tainnut johkin niille laittaa mutta ei mtn vastausta.
Kyllä nuo puhelimeen vastasivat ainakin sillon kun ite sieltä teräspyörän tilasin.
-
Kyllä nuo puhelimeen vastasivat ainakin sillon kun ite sieltä teräspyörän tilasin.
joo kyllä itelläkin tilaus onnistui hyvin s-postilla mutta kun laitoin tuosta omasta triggeripyörästä palautetta niin siihen palautteeseen ei olla vastattu mitään.