Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: wh - 28.05.2012, 23:40:35
-
Eli siis projektina tässä nyt sellanen että alun perin autoni on v70 2007vm, mutta nyt olen hommannut ärrän valot jotka ovat kotoisin ameriikasta (on usaparkkia ymym..) mitenhän onnistuisi että saisin moiset valot sopimaan paikalleen, jos jollain kokemusta niin kiinnostaa.
Tällä hetkellä olen saanut palamaan vilkut, parkit ja xenonit
Ongelma on siis se että en saa palamaan pitkiä tai siis kääntymään heijastinta kun vaihtaa pitkät päälle. Kun säädän korkeussäädöstä valoja menevät ne väärin päin eli kun säätää ylöspäin menevät ne alas.. (napasuus toisinpäin ?)
Noissa usa valoissa ei myöskään ole lisäpitkiä vaan päivävalot ?
Nyt on kyllä sen verran epäselvästi kirjotettu että toivon että joku saa selvää!!
-
Ei mahda jenkkivalot täyttää Eu normia, luulisin.
-
Ongelma on siis se että en saa palamaan pitkiä tai siis kääntymään heijastinta kun vaihtaa pitkät päälle. Kun säädän korkeussäädöstä valoja menevät ne väärin päin eli kun säätää ylöspäin menevät ne alas..
Uusimman korimallin xenonvalaisimissa on äänekkäästi klonksantava solenoidi ja siihen kiinnitettynä varjostin, joka siirtyy pois edestä, kun on pitkät päällä. Niissä se solenoidi on suoraan kytketty apupitkien rinnalle siellä valaisimen sisällä. Tuo malli saattaa toimia samoin, mutta koska usassa on apupitkien tilalla päivävälot, niin niille kaukovaloille ei välttämättä edes tule liittimestä johtoa oikeasta kohtaa.
Säätö tosiaan onkin ehkä väärään suuntaan, mutta jos aiot autoa noilla xenoneilla esim katsastaa, niin mielestäni tarvitsisi automaattisesti toimivan korkeussäädön.
Se usan standardikin on vähän erilainen. Mahtaakohan sellaiseen kukaan koskaan edes kiinnittää huomiota, koska xenonit tuollaisessa näyttävät alkuperäisiltä eikä tarvikexenoneilta.
-
Ei mahda jenkkivalot täyttää Eu normia, luulisin.
En hakenut tuota takaa, eiväthän ne täytä juuuri niinkuin nortti sanoi, usa valot muutenkin osoittaa väärin, koska vääränpuoleinen liikenne! toisekseen ei löydy E hyväksyntää vaan DOT.
Uusimman korimallin xenonvalaisimissa on äänekkäästi klonksantava solenoidi ja siihen kiinnitettynä varjostin, joka siirtyy pois edestä, kun on pitkät päällä. Niissä se solenoidi on suoraan kytketty apupitkien rinnalle siellä valaisimen sisällä. Tuo malli saattaa toimia samoin, mutta koska usassa on apupitkien tilalla päivävälot, niin niille kaukovaloille ei välttämättä edes tule liittimestä johtoa oikeasta kohtaa.
Säätö tosiaan onkin ehkä väärään suuntaan, mutta jos aiot autoa noilla xenoneilla esim katsastaa, niin mielestäni tarvitsisi automaattisesti toimivan korkeussäädön.
Se usan standardikin on vähän erilainen. Mahtaakohan sellaiseen kukaan koskaan edes kiinnittää huomiota, koska xenonit tuollaisessa näyttävät alkuperäisiltä eikä tarvikexenoneilta.
Katsastus valot ovat tallissa, aion vain saada toimimaan tuon solenoidin joka "loksahtaa". Niin sanotut lisäpitkät (usavaloissa päivävalot) johdotin ne sillai että syttyy kun laittaa pitkät päälle, mutta valotehoahan niissä ei ole, joten olisi hyvä jos saisi nuo heijastimet kääntymään "pitkien" asentoon.
Kerran kaksi olen saanut kääntymään ne pitkien asentoon, mutta sitten en enää takaisin alas. outoa!
-
En hakenut tuota takaa, eiväthän ne täytä juuuri niinkuin nortti sanoi, usa valot muutenkin osoittaa väärin, koska vääränpuoleinen liikenne! toisekseen ei löydy E hyväksyntää vaan DOT.
TÄ,,,,, :o koska Usassa on siirrytty vasemman puoleiseen liikenteeseen,,,,,varmaan alle vuosi sitten,,,,,viimeksi ajettiin kyllä oikeeta puolta. :2funny:
-
TÄ,,,,, :o koska Usassa on siirrytty vasemman puoleiseen liikenteeseen,,,,,varmaan alle vuosi sitten,,,,,viimeksi ajettiin kyllä oikeeta puolta. :2funny:
No hyvä sekin että eivät sitten osoita väärään suuntaan! :O
-
Ei noissa USA valoissa muuta eroa ole EU-valoihin, kun että puuttuu se halogeenilisä pitkä, joten pitkillä valoilla teho on huonompi kuin halogeeneilla. Lähivaloista uupuu se ojan puolella oleva pidemmälle näyttävä valon osa joten lähivalotkin jää tehossa EU valoista. Tuo että valojen säätömoottori toimii nurinkurisesti esiintyy myös EU-xenoneja. Oletko tehny itse johtosarjan? Volveren nettisivuilla taisi olla varaosanumero johtosarjalle jolla sai ei-facelift mallissa toimimaan ärrän valot (EU-mallit).
-
Siniseltä löytyy tosiaan adapteri noihin vanhemman mallisiin S60/V70 ihan noita ärrän umpioita varten. Ei varmastikaan toimi noissa uudemmissa kun pistokkeet on erilaiset vanhemman mallisissa kuin noissa uudemmissa. Tiedä sitten onko faceliftille omat vastaavat.
Pitkät toimii jenkeissä niin että moottori nostaa valokeilaa ylöspäin pitkiä käytettäessa, mutta erillisiä pitkiä ei ole. Rihlatun lasin takana on vain päivänvalot.
Umpioden säätyminen väärinpäin johtuu umpion rakenteesta. Facelift umpioissa umpiota säätelevä kiinnike on eri paikassa kuin noissa Ärrän/vanhemman mallin umpioissa. Toisessa umpion yläreunassa, toisessa alareunassa. Näin ollen säätömoottorin toiminta vaikuttaa päinvastaisesti. Eikä muuten auta johtojen katkominen ja ristiin kytkeminen, tai ainakaan ite en saanut yleismittarilla mitään järkeviä lukuja säätömoottorin nastoista jotta olisin alkanut piuhoja pätkimään ja yhdistelemään. Lienee noi CAN-väylän hienouksia.
-
Siniseltä löytyy tosiaan adapteri noihin vanhemman mallisiin S60/V70 ihan noita ärrän umpioita varten. Ei varmastikaan toimi noissa uudemmissa kun pistokkeet on erilaiset vanhemman mallisissa kuin noissa uudemmissa. Tiedä sitten onko faceliftille omat vastaavat.
Pitkät toimii jenkeissä niin että moottori nostaa valokeilaa ylöspäin pitkiä käytettäessa, mutta erillisiä pitkiä ei ole. Rihlatun lasin takana on vain päivänvalot.
Umpioden säätyminen väärinpäin johtuu umpion rakenteesta. Facelift umpioissa umpiota säätelevä kiinnike on eri paikassa kuin noissa Ärrän/vanhemman mallin umpioissa. Toisessa umpion yläreunassa, toisessa alareunassa. Näin ollen säätömoottorin toiminta vaikuttaa päinvastaisesti. Eikä muuten auta johtojen katkominen ja ristiin kytkeminen, tai ainakaan ite en saanut yleismittarilla mitään järkeviä lukuja säätömoottorin nastoista jotta olisin alkanut piuhoja pätkimään ja yhdistelemään. Lienee noi CAN-väylän hienouksia.
sellaista piuhaa ei ihan bolt on taida ollakkaan mikä olisi facelift ---> s60r 2004 valoon.. mutta joo nyt toimii kaikki muu paitsi pitkille kääntö ja säätö toimii väärinpäin
-
En hakenut tuota takaa, eiväthän ne täytä juuuri niinkuin nortti sanoi, usa valot muutenkin osoittaa väärin, koska vääränpuoleinen liikenne!
Ei ole vääränpuoleinen liikenne vaan tietääkseni aina ollut oikeanpuoleinen liikenne.