Proturbo  Autodiagnoosi

halogeeni facelift valojen vaihto ärrän xenon valoon!

  • 9 Vastauksia
  • 4563 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa wh

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 992
Eli siis projektina tässä nyt sellanen että alun perin autoni on v70 2007vm, mutta nyt olen hommannut ärrän valot jotka ovat kotoisin ameriikasta (on usaparkkia ymym..) mitenhän onnistuisi että saisin moiset valot sopimaan paikalleen, jos jollain kokemusta niin kiinnostaa.

Tällä hetkellä olen saanut palamaan vilkut, parkit ja xenonit

Ongelma on siis se että en saa palamaan pitkiä tai siis kääntymään heijastinta kun vaihtaa pitkät päälle. Kun säädän korkeussäädöstä valoja menevät ne väärin päin eli kun säätää ylöspäin menevät ne alas.. (napasuus toisinpäin ?)

Noissa usa valoissa ei myöskään ole lisäpitkiä vaan päivävalot ?

Nyt on kyllä sen verran epäselvästi kirjotettu että toivon että joku saa selvää!!
volvoja - onhan noita.

Poissa Möykky

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 173
  • www.vrcf.fi
Vs: halogeeni facelift valojen vaihto ärrän xenon valoon!
« Vastaus #1 : 29.05.2012, 07:36:25 »
Ei mahda jenkkivalot täyttää Eu normia, luulisin.

Poissa Nortti

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1206
    • Volvon tuunausta vuodesta 1985
Vs: halogeeni facelift valojen vaihto ärrän xenon valoon!
« Vastaus #2 : 29.05.2012, 12:10:46 »
Ongelma on siis se että en saa palamaan pitkiä tai siis kääntymään heijastinta kun vaihtaa pitkät päälle. Kun säädän korkeussäädöstä valoja menevät ne väärin päin eli kun säätää ylöspäin menevät ne alas..

Uusimman korimallin xenonvalaisimissa on äänekkäästi klonksantava solenoidi ja siihen kiinnitettynä varjostin, joka siirtyy pois edestä, kun on pitkät päällä. Niissä se solenoidi on suoraan kytketty apupitkien rinnalle siellä valaisimen sisällä. Tuo malli saattaa toimia samoin, mutta koska usassa on apupitkien tilalla päivävälot, niin niille kaukovaloille ei välttämättä edes tule liittimestä johtoa oikeasta kohtaa.

Säätö tosiaan onkin ehkä väärään suuntaan, mutta jos aiot autoa noilla xenoneilla esim katsastaa, niin mielestäni tarvitsisi automaattisesti toimivan korkeussäädön.

Se usan standardikin on vähän erilainen. Mahtaakohan sellaiseen kukaan koskaan edes kiinnittää huomiota, koska xenonit tuollaisessa näyttävät alkuperäisiltä eikä tarvikexenoneilta.

Poissa wh

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 992
Vs: halogeeni facelift valojen vaihto ärrän xenon valoon!
« Vastaus #3 : 29.05.2012, 12:44:59 »
Ei mahda jenkkivalot täyttää Eu normia, luulisin.

En hakenut tuota takaa, eiväthän ne täytä juuuri niinkuin nortti sanoi, usa valot muutenkin osoittaa väärin, koska vääränpuoleinen liikenne! toisekseen ei löydy E hyväksyntää vaan DOT.

Uusimman korimallin xenonvalaisimissa on äänekkäästi klonksantava solenoidi ja siihen kiinnitettynä varjostin, joka siirtyy pois edestä, kun on pitkät päällä. Niissä se solenoidi on suoraan kytketty apupitkien rinnalle siellä valaisimen sisällä. Tuo malli saattaa toimia samoin, mutta koska usassa on apupitkien tilalla päivävälot, niin niille kaukovaloille ei välttämättä edes tule liittimestä johtoa oikeasta kohtaa.

Säätö tosiaan onkin ehkä väärään suuntaan, mutta jos aiot autoa noilla xenoneilla esim katsastaa, niin mielestäni tarvitsisi automaattisesti toimivan korkeussäädön.

Se usan standardikin on vähän erilainen. Mahtaakohan sellaiseen kukaan koskaan edes kiinnittää huomiota, koska xenonit tuollaisessa näyttävät alkuperäisiltä eikä tarvikexenoneilta.


Katsastus valot ovat tallissa, aion vain saada toimimaan tuon solenoidin joka "loksahtaa". Niin sanotut lisäpitkät (usavaloissa päivävalot) johdotin ne sillai että syttyy kun laittaa pitkät päälle, mutta valotehoahan niissä ei ole, joten olisi hyvä jos saisi nuo heijastimet kääntymään "pitkien" asentoon.

Kerran kaksi olen saanut kääntymään ne pitkien asentoon, mutta sitten en enää takaisin alas. outoa!
volvoja - onhan noita.

Poissa Teutori

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1136
  • MB CLK Coupe, kesällä Honda
Vs: halogeeni facelift valojen vaihto ärrän xenon valoon!
« Vastaus #4 : 29.05.2012, 14:39:52 »
En hakenut tuota takaa, eiväthän ne täytä juuuri niinkuin nortti sanoi, usa valot muutenkin osoittaa väärin, koska vääränpuoleinen liikenne! toisekseen ei löydy E hyväksyntää vaan DOT.


TÄ,,,,, :o koska Usassa on siirrytty vasemman puoleiseen liikenteeseen,,,,,varmaan alle vuosi sitten,,,,,viimeksi ajettiin kyllä oikeeta puolta.  :2funny:
MB CLK  -04  MB A160 -04
Pösö XR -04  Honda CBR 1000F -94
Ex:ät  BMW 318 - 04 Volvot S60 2.5T-04  S80 -99 855 Tdi -97  ja pari 440:stä

Poissa wh

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 992
Vs: halogeeni facelift valojen vaihto ärrän xenon valoon!
« Vastaus #5 : 29.05.2012, 15:50:44 »
TÄ,,,,, :o koska Usassa on siirrytty vasemman puoleiseen liikenteeseen,,,,,varmaan alle vuosi sitten,,,,,viimeksi ajettiin kyllä oikeeta puolta.  :2funny:

No hyvä sekin että eivät sitten osoita väärään suuntaan! :O
volvoja - onhan noita.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12715
Vs: halogeeni facelift valojen vaihto ärrän xenon valoon!
« Vastaus #6 : 29.05.2012, 17:21:47 »
Ei noissa USA valoissa muuta eroa ole EU-valoihin, kun että puuttuu se halogeenilisä pitkä, joten pitkillä valoilla teho on huonompi kuin halogeeneilla. Lähivaloista uupuu se ojan puolella oleva pidemmälle näyttävä valon osa joten lähivalotkin jää tehossa EU valoista. Tuo että valojen säätömoottori toimii nurinkurisesti esiintyy myös EU-xenoneja. Oletko tehny itse johtosarjan? Volveren nettisivuilla taisi olla varaosanumero johtosarjalle jolla sai ei-facelift mallissa toimimaan ärrän valot (EU-mallit).
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Pikkuhukka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 486
Vs: halogeeni facelift valojen vaihto ärrän xenon valoon!
« Vastaus #7 : 29.05.2012, 22:03:55 »
Siniseltä löytyy tosiaan adapteri noihin vanhemman mallisiin S60/V70 ihan noita ärrän umpioita varten. Ei varmastikaan toimi noissa uudemmissa kun pistokkeet on erilaiset vanhemman mallisissa kuin noissa uudemmissa. Tiedä sitten onko faceliftille omat vastaavat.

Pitkät toimii jenkeissä niin että moottori nostaa valokeilaa ylöspäin pitkiä käytettäessa, mutta erillisiä pitkiä ei ole. Rihlatun lasin takana on vain päivänvalot.

Umpioden säätyminen väärinpäin johtuu umpion rakenteesta. Facelift umpioissa umpiota säätelevä kiinnike on eri paikassa kuin noissa Ärrän/vanhemman mallin umpioissa. Toisessa umpion yläreunassa, toisessa alareunassa. Näin ollen säätömoottorin toiminta vaikuttaa päinvastaisesti. Eikä muuten auta johtojen katkominen ja ristiin kytkeminen, tai ainakaan ite en saanut yleismittarilla mitään järkeviä lukuja säätömoottorin nastoista jotta olisin alkanut piuhoja pätkimään ja yhdistelemään. Lienee noi CAN-väylän hienouksia.
V60 T8 -19

Poissa wh

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 992
Vs: halogeeni facelift valojen vaihto ärrän xenon valoon!
« Vastaus #8 : 29.05.2012, 23:17:55 »
Siniseltä löytyy tosiaan adapteri noihin vanhemman mallisiin S60/V70 ihan noita ärrän umpioita varten. Ei varmastikaan toimi noissa uudemmissa kun pistokkeet on erilaiset vanhemman mallisissa kuin noissa uudemmissa. Tiedä sitten onko faceliftille omat vastaavat.

Pitkät toimii jenkeissä niin että moottori nostaa valokeilaa ylöspäin pitkiä käytettäessa, mutta erillisiä pitkiä ei ole. Rihlatun lasin takana on vain päivänvalot.

Umpioden säätyminen väärinpäin johtuu umpion rakenteesta. Facelift umpioissa umpiota säätelevä kiinnike on eri paikassa kuin noissa Ärrän/vanhemman mallin umpioissa. Toisessa umpion yläreunassa, toisessa alareunassa. Näin ollen säätömoottorin toiminta vaikuttaa päinvastaisesti. Eikä muuten auta johtojen katkominen ja ristiin kytkeminen, tai ainakaan ite en saanut yleismittarilla mitään järkeviä lukuja säätömoottorin nastoista jotta olisin alkanut piuhoja pätkimään ja yhdistelemään. Lienee noi CAN-väylän hienouksia.

sellaista piuhaa ei ihan bolt on taida ollakkaan mikä olisi facelift ---> s60r 2004 valoon.. mutta joo nyt toimii kaikki muu paitsi pitkille kääntö ja säätö toimii väärinpäin
volvoja - onhan noita.

Poissa Nortti

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1206
    • Volvon tuunausta vuodesta 1985
Vs: halogeeni facelift valojen vaihto ärrän xenon valoon!
« Vastaus #9 : 30.05.2012, 01:23:21 »
En hakenut tuota takaa, eiväthän ne täytä juuuri niinkuin nortti sanoi, usa valot muutenkin osoittaa väärin, koska vääränpuoleinen liikenne!

Ei ole vääränpuoleinen liikenne vaan tietääkseni aina ollut oikeanpuoleinen liikenne.

 

Proturbo  Autodiagnoosi