Ongelma on siis se että en saa palamaan pitkiä tai siis kääntymään heijastinta kun vaihtaa pitkät päälle. Kun säädän korkeussäädöstä valoja menevät ne väärin päin eli kun säätää ylöspäin menevät ne alas..
Uusimman korimallin xenonvalaisimissa on äänekkäästi klonksantava solenoidi ja siihen kiinnitettynä varjostin, joka siirtyy pois edestä, kun on pitkät päällä. Niissä se solenoidi on suoraan kytketty apupitkien rinnalle siellä valaisimen sisällä. Tuo malli saattaa toimia samoin, mutta koska usassa on apupitkien tilalla päivävälot, niin niille kaukovaloille ei välttämättä edes tule liittimestä johtoa oikeasta kohtaa.
Säätö tosiaan onkin ehkä väärään suuntaan, mutta jos aiot autoa noilla xenoneilla esim katsastaa, niin mielestäni tarvitsisi automaattisesti toimivan korkeussäädön.
Se usan standardikin on vähän erilainen. Mahtaakohan sellaiseen kukaan koskaan edes kiinnittää huomiota, koska xenonit tuollaisessa näyttävät alkuperäisiltä eikä tarvikexenoneilta.