Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: Chili - 02.02.2011, 19:39:41
-
Tässä vielä pohdiskellaan tietyn vm. -96 Volvo 940:nostamista. Siinä pisti silmään se, että toinen takaovi ja otsapelti tuulilasin yläpuolella on alkanut ruostumaan. Väri on poikkeuksellinen, hailakka punainen. Eihän Volvon pitänyt ruostua.
Ruostuuko tietynväriset Volvot toisia helpommin?
-
Riittää yksi kiveniskemä niin että metalli paljastuu niin sen jälkeen ruostuu. Mutta yleisesti ottaen volvot ovat hyvin kestäviä ruosteen suhteen siitä vuosimallista lähtien kun tuli sinkkikori. Jokainen auto on kuitenkin yksilö ja kannattaa tutkia aina erikseen eikä luottaa siihen että "sehän on volvo" :).
-
Tuulilasin eessä oleva pelti on mullakin ruosteessa ja auto on -97 vm. Kuulin jostain että nuissa "uudemmissa" tätä peltiä ei oo sinkitty eikä kattoa. pitääköhä paikkaansa? Kaikissa vanhoissa seitenneliskanttisissa on ehjä ja ruosteeton se pelti, vaikka olis muualta aika ruosteessa.
-
mä oon huomannu et valkoset volvot olis muita ruosteisempia
-
Varmaan lähinnä siksi että tummasta ruoste näkyy metrin päähän, valkoisesta kilometrin. Pieni liioittelu mutta noinhan se menee.
-
Värillä ei tosiaan ole merkitystä, jotkut värit vain korostavat ruostetta enemmän. Pintamaalilla ei yleensäkkään ole merkitystä ruostumisen suhteen, vaan pohjamaali sekä pohjan käsittely, kuten sinkitseminen ratkaisevat.
-
Väri on poikkeuksellinen, hailakka punainen. Eihän Volvon pitänyt ruostua.
Siis väri on Sunburn red? Yleensä sen värinen auto kielii siitä miten autoa on pidetty yllä ;D
-
Tuulilasin eessä oleva pelti on mullakin ruosteessa ja auto on -97 vm. Kuulin jostain että nuissa "uudemmissa" tätä peltiä ei oo sinkitty eikä kattoa. pitääköhä paikkaansa? Kaikissa vanhoissa seitenneliskanttisissa on ehjä ja ruosteeton se pelti, vaikka olis muualta aika ruosteessa.
Paskaa ovat puhuneet.
Se lista joka on lasia vaste siinä ritiläpellissä on erilainen uudemmassa ja vanhassa.
Uudempi malli kerää likaa listan alle ja alkaa ruostua.
-
Tuulilasin eessä oleva pelti on mullakin ruosteessa ja auto on -97 vm. Kuulin jostain että nuissa "uudemmissa" tätä peltiä ei oo sinkitty eikä kattoa. pitääköhä paikkaansa? Kaikissa vanhoissa seitenneliskanttisissa on ehjä ja ruosteeton se pelti, vaikka olis muualta aika ruosteessa.
Kaverilla metallin punainen classik uudesta asti ja ensimmäinen ruostepaikka myös tuo pelti. Alapuolelta tuli läpi kun auto oli 8 vuotias. Mistään lian kertymisestä ei ollut kyse. Seuraava ruostevika samaan autoon tuli konepellin etureunaan vaikka muualla autossa ei mitään. Alkup.Maali.
Omassakin suurena pettymyksenä yllättävän paljon pientä alkavaa siellä täällä (valkoinen). Vanhemmissa omistamissani 900 ja 700 srj:n autoissa maali kyllä pysyi paremmin. Moottoritilassa ja alustassa saumat pukkaa monin paikoin ruskeeta. Oikean helmakotelon pohja piti jo korjata ??? Kannattaa kurkata sinne helmojen sisään takapäässä olevista reijistä että onko alkavaa, ennen kuin tulee läpi. Helmoissa on ulkopinnassa paksu massa eli alkaa näkymään vasta sitten kun on jo reilusti läpi. Maalipinnassa on myös yllättävän paljon pientä pykimää, varsinkin ovien alaosissa aivan kuin sinkkipinta hylkisi pintamaalia. Auton perusteellisen puunauksen ja vahauksen yhteydessä se osuu silmään ei ne muuten vielä silmään pistä.
Olen parin kesän aikana ruiskuttanut alustaan (lähinnä kotelot, saumat ja alkavat ruosteet) pariin kertaan löpön ja moottoriöljyn sekoitusta aloittaen ohuesta litkusta. Vaikuttaa toimivan.
Väittäisin että näissä loppupään autoissa on heikompi pohjakäsittely tai pohjakäsittelyn laadussa on heittoja mitä ehkä tukee se että omassa autossa vaikkapa tuo tuulilasin etupelti on virheetön samoin kuin konepelti.
-
Tuulilasin eessä oleva pelti on mullakin ruosteessa ja auto on -97 vm.
Ex 940 oli myös ruostunut sieltä, viininpunainen -91. Takaluukun reuna oli toinen paikka. Kiveniskuja oli sietänyt aika hyvin, verraten yhteen valkoiseen.
-
Eivät.
-
Kaikki paikat minne se suolapaska talvella tunkee siellä ruostuu, tiivisteiden alle jne, puhistakaa ne joskus..
-
Ei ne ruostu sen kummosemmin kuin muutkaan. Hoito on se mikä näissä määrää, ei väri, vuosimalli tai mikään muukaan.
-
mä oon huomannu et valkoset volvot olis muita ruosteisempia
Hionta vahaa niin ruoste katoaa, jää vain pieni piste. Ruoste näkyy vain paremmin valkoisessa kuin jossain muussa värissä.
-
Volvo on pestävä kerran vuodessa riippumatta siitä onko auto likainen vai puhdas ;D.
-
Volvo on pestävä kerran vuodessa riippumatta siitä onko auto likainen vai puhdas ;D.
Eeeei kai? Kyllä mun mielestäni huuhtelu letkulla riittää joka kevät. :2funny:
-
Eeeei kai? Kyllä mun mielestäni huuhtelu letkulla riittää joka kevät. :2funny:
Voi näitä tämän ajan touhuja... :tickedoff: . Milloin huuhdellaan v-laatikkoa, milloin auton kylkiä, öljyjä vaihdetaan, jos muistetaan, 30tkm välein. Ei kestä auto, edes Volvo, tuommoista, rikki menee ja ruostuu >:( .
-
Voi näitä tämän ajan touhuja... :tickedoff: . Milloin huuhdellaan v-laatikkoa, milloin auton kylkiä, öljyjä vaihdetaan, jos muistetaan, 30tkm välein. Ei kestä auto, edes Volvo, tuommoista, rikki menee ja ruostuu >:( .
Et kai sentään tosissas ottanut tuota mun postausta? :nuhtelu
-
Kun tämä ketju ei ole offtopicissa eikö löpinöissä, niin täällä noudatetaan hieman tiukempaa linjaa.
Joten eiköhän tämä topic ollut nyt tässä. Tiks lukkoon ja avaimet piiloon.