Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: VOLVOS602.5T - 11.09.2012, 21:14:35
-
AUTOMAATTILAATIKKO RIKKI ??!?!?!?!?!
elikkäs volvo nykäisee kun vaihtaa vaihteen 2 --> 3 muut vaihteet menevät hyvin päälle mikä avuksi ??
Oli juuri volvo liikkeessä ja vaihdettii vaihdelaattikko öljyt ja välillä kun kiihdyttää ja päästää kaasun niin auto heittää viellä yhen isommalle ja nykäisee myös sen takia
muut vaihteet menevät erittäin hyvin päälle muuta kuin tuo 3 temppuilee :LLL olisiko jotain neuvoja ?????
-
Nykäiseekö kuinka pahasti? Itsellä on just tuo vaihto ollut kankea viimeiset 100tkm. Oli jo ostaessa ja samalla tavalla kiihdyttäessä varsinkin kylmänä nykäisee.
-
samanlainen mulla taas nykäisee melkeempä lämpimänä pahemmin :L en oikein tiiä onko tehnyt kauan koska ei ole ollut mulla vasta kun kuukauden josta 3 viikkoa huollossa
-
AUTOMAATTILAATIKKO RIKKI ??!?!?!?!?!
elikkäs volvo nykäisee kun vaihtaa vaihteen 2 --> 3 muut vaihteet menevät hyvin päälle mikä avuksi ??
Oli juuri volvo liikkeessä ja vaihdettii vaihdelaattikko öljyt ja välillä kun kiihdyttää ja päästää kaasun niin auto heittää viellä yhen isommalle ja nykäisee myös sen takia
muut vaihteet menevät erittäin hyvin päälle muuta kuin tuo 3 temppuilee :LLL olisiko jotain neuvoja ?????
-
Paljonko autolla on ajettu? Häviääkö nykäisy jos yhtään kaasua keventää ennen vaihtoa? Ei tuo laatikko ole mallina mikään pehmein vaihtaja. Itsekkin aluksi tuota nykäisyä säikähdin, nyt sen kanssa oppinu elämään. Mutta vaikea sanoa onko samanlainen kuin itellä.
-
Välillä se auttaa ja välillä ei ... mut miksi se tekee pelkästään siinnä vaihdossa tuon ongelman :S muut vaihtaa niin ettei edes huomaa.. ajettu vähän alle 200t
-
En tiedä tuon laatikon rakenteessa miksi se nykäisee just siinä. 3 vaihteella vasta laatikko osaa lukita momenninmuuntimen. Välillä tuntuu että samanlainen nykäisy tulee siitä kun lukitsee, huomaa kun manuaaliasennossa ajaa pakko kolmosella.
Saman verran tuolla omalla kopperolla ajettu. Melkein viimeiset 100tkm autossa on ollut vielä virisofta ja tennaria on saanu :)
-
Venttiilipesää voisin alkaa ihmettelemään? Itsellä on semmonen ongelma seiskakymppisessä että se nykäsee pakista D:lle vaihtaessa. Ja sama ongelman aiheuttaja, venttiilipesä.
Venttiilipesän vaihto sinisellä: n. 1500€
-
no onko viisasta ajaa niillä lukitus vaihteilla ? tuntuu ettei ne volvon huoltoliikkeessäkään näköjään tiiä mistä se johtuu varmaan uus vaihdelaatikko niin vika häviää ;D
-
no ei näytä tulevan ainakaan turhan halvaks tälläsen volvon pitäminen :) !!!!
-
no onko viisasta ajaa niillä lukitus vaihteilla ? tuntuu ettei ne volvon huoltoliikkeessäkään näköjään tiiä mistä se johtuu varmaan uus vaihdelaatikko niin vika häviää ;D
Utelen vaan, että miten sulla sujuu tuo vaihtaminen vaihteelta R -> D?
E: Nyt vasta luin tuon aloitusviestin lopun :buck2: Sulla on menny venttiilipesä jos se nykäsee voimakkaasti kickdownin aikana
-
Tietämättä kuinka raju nykäisy on, niin melkein voisin veikata että on ominaisuudesta kyse.
Omani nykinyt 2-3 vaihdossa kilsoilla 139tkm-213tkm välillä enempi välillä vähempi. Ehkä kylmänä enempi.
Ei ole muuttunut miksikään.
Kaasun nopea päästäminen kovan kiihdytyksen jälkeen aiheuttaa myös joskus outoja vaihtoja/tömähdyksiä..
Paljos ajettu? huoltohistoria?
2,5T ja AW55-51SN
-
eipä siinnä mitään ihmeellistä ole en ainakaan ole huomannu :O en oikein tiiä miten automaatti kuuluu edes toimia :) ?
Utelen vaan, että miten sulla sujuu tuo vaihtaminen vaihteelta R -> D?
-
Laatikon ohjainyksikössä viimeisin päivitys? Jos tämä puoli ok niin eipä kannattanne hassata rahoja enempiin remontteihin.
-
Pistin jo sulle tohon toiseen topicciin, että vika voisi olla 90% varmuudella tuossa venttiilikoneistossa. Meinaan vaan, että sulla on tuo mennyt jos nykäsee kickdownin aikana. Mutta jos sulla ei ole sitä viimeisintä ohjelmistoa niin kannattaa asentaa se ja katsoa onko vika hävinnyt.
E: Yksi topic samasta aiheesta riittänee hyvin ;)
-
en oikein tiiä miten automaatti kuuluu edes toimia :) ?
Ei se toimi sen kummallisemmin kuin muukaan automaagi. Laatikko on silloin hyvässä kunnossa kun ei missään vaiheessa nyi. ::)
-
elikkä eipä taida mulla olla :L
-
elikkä eipä taida mulla olla :L
Mutta kannattaa ajella rauhallisesti jossei halua vaihtaa venttiilipesää.. itse olen pärjännyt tähän asti hyvin noin.
-
Mutta kannattaa ajella rauhallisesti jossei halua vaihtaa venttiilipesää.. itse olen pärjännyt tähän asti hyvin noin.
ei kai muukaan auta ;(
-
ei kai muukaan auta ;(
Onhan tuo kieltämättä aika paskamainen tilanne, mutta kyllä sen kanssa oppii olemaan :-\
-
Kaasun nopea päästäminen kovan kiihdytyksen jälkeen aiheuttaa myös joskus outoja vaihtoja/tömähdyksiä..
Tää nyt on melkeimpä ihan normaalia.
Kun kiihdytät kaasupohjassa vaihtoon käytettävä öljynpaine on jotain ihan muuta kun rauhallisemmassa ajossa. Nyt jos juuri ennen vaihtokohtaa nostaa kaasun mutta vaihto on jo päätetty, menee vaihde aika rapsakan tuntuisesti päälle koska laatikko olettaa että on ihan erilaiset vääntömomentit päällä.
-
Tää nyt on melkeimpä ihan normaalia.
Kun kiihdytät kaasupohjassa vaihtoon käytettävä öljynpaine on jotain ihan muuta kun rauhallisemmassa ajossa. Nyt jos juuri ennen vaihtokohtaa nostaa kaasun mutta vaihto on jo päätetty, menee vaihde aika rapsakan tuntuisesti päälle koska laatikko olettaa että on ihan erilaiset vääntömomentit päällä.
Olen samaa mieltä. Tuollainen efekti oli aikoinaan myös omistamassani 523iA Bemarissa. Paikoiltaan kun lähti pedaali lattiassa ja antoi kakkosella kierrosten nousta vajaaseen 6000 rpm, niin kaasupolkimen ylös nostaminen tuossa vaiheessa sai aikaan sen, että kierrokset jäivät vähäksi aikaa korkealle ja sitten kolmonen meni ei-niin-nätisti päälle.
-
Tää nyt on melkeimpä ihan normaalia.
Kun kiihdytät kaasupohjassa vaihtoon käytettävä öljynpaine on jotain ihan muuta kun rauhallisemmassa ajossa. Nyt jos juuri ennen vaihtokohtaa nostaa kaasun mutta vaihto on jo päätetty, menee vaihde aika rapsakan tuntuisesti päälle koska laatikko olettaa että on ihan erilaiset vääntömomentit päällä.
Mm.. voihan asia noinkin olla, mutta minulla tuommoinen ongelma viittasi venttiilipesään (Tällöin tämä nykäisee ihan reippaasti). Tosin tuostakaan en ole varma, mutta huomenna se selviää kun menen näyttämään tätä.
-
on vaihdettu uudet öljyt ja uusimmat päivitykset kävin volvo liikkeessä niin ne sano että ajelee hetken että vaihdelaattikko tottuu mut vika on jo hävinnyt vähän en tiiä pitikö paikkansa mut ei oo nyt nykässyt ainakaan niin pahasti :) sen jälkeen katsellaan niitäventtiileitä ? huolto päällikkö kyllä veikkasi solenoideja ???
-
Tuo nykäisy ominaisuus näissä. Ei tietenkään saa liian raju olla, mutta hankala tuohon etänä kantaa ottaa, kuin voimakas se on. Omassani 228>299 tkm tehnyt tuota lievänä ja itekkin ensin säikyin. Vaihtaa monesti niin, ettei sitä edes tuota 2-3 väliä huomaa kuin lievänä mutta sitten joskus, varsinkin kylmänä on voimakkaampi.
Olen ohjelmoittanut, nc:n pois, sekä toki öljyt kilometrien mukaan parikin kertaa jo ehtinyt vaihdattaa. Jos kiihdytät autollasi lappu lattiassa pari kertaa tai ajat muuten vaan tosi reippaasti, veikkaan että seuraava taajama/kaupunki rinksa menee tosi kauniitten vaihtojen saattelemana.
Kokeiles tuota, ja kommentoi tänne, oliko näin vaiko ei ;)
-
Tulipa yks juttu vielä mieleen mikä tehtiin takuuseen tähän oman kulkineen lootaan v2008
Tästä ei tosin ollut mitään hyötyä, eli ominaisuus säilyi. ;)
Mutta jos nykäsy on todella raju saattaa tämä auttaa...
Ai niin ja kovilla pakkasilla miettii n. 0,5s 2>3 vaihdon aikana ekat ~3km kun öljyt on kylmät.
http://www.v70xc.com/resources/how-to/pdf/b4-servo-cover.pdf (http://www.v70xc.com/resources/how-to/pdf/b4-servo-cover.pdf)
-
Tuo nykäisy ominaisuus näissä. Ei tietenkään saa liian raju olla, mutta hankala tuohon etänä kantaa ottaa, kuin voimakas se on. Omassani 228>299 tkm tehnyt tuota lievänä ja itekkin ensin säikyin. Vaihtaa monesti niin, ettei sitä edes tuota 2-3 väliä huomaa kuin lievänä mutta sitten joskus, varsinkin kylmänä on voimakkaampi.
Olen ohjelmoittanut, nc:n pois, sekä toki öljyt kilometrien mukaan parikin kertaa jo ehtinyt vaihdattaa. Jos kiihdytät autollasi lappu lattiassa pari kertaa tai ajat muuten vaan tosi reippaasti, veikkaan että seuraava taajama/kaupunki rinksa menee tosi kauniitten vaihtojen saattelemana.
Kokeiles tuota, ja kommentoi tänne, oliko näin vaiko ei ;)
juu toi piti paikkansa mutta mistä se sitten johtuu eikö ne vaihteet pitäisi mennä jo muutenkin nätisti ettei ekana tarvitse kiihdytellä :) ! ?
-
juu toi piti paikkansa mutta mistä se sitten johtuu eikö ne vaihteet pitäisi mennä jo muutenkin nätisti ettei ekana tarvitse kiihdytellä :) ! ?
Se venttiilikoneisto ei ole enää ihan uuden veroinen, siitä toi johtunee...
-
Itelläkin nyki välillä koko ajan ja välillä sillon tällön. Sit tossa viikko sitte ajelin yhen päivän manuaalimoodilla ja vaihtelin pienemmälle hidastaessa ilman jarrua et saa kunnon moottorijarrutuksen. En tiä miten toi voi vaikuttaa mihkään mut tosiaan tosta lähtien on toiminut sulavasti ja tosi hyvin noin 98% ajasta. Voisko toi moottorijarrutuksen survominen pistää laatikossa paskat liikkeelle ettei jumis niin paljoo?
-
on vaihdettu uudet öljyt ja uusimmat päivitykset kävin volvo liikkeessä niin ne sano että ajelee hetken että vaihdelaattikko tottuu mut vika on jo hävinnyt vähän en tiiä pitikö paikkansa mut ei oo nyt nykässyt ainakaan niin pahasti :) sen jälkeen katsellaan niitäventtiileitä ? huolto päällikkö kyllä veikkasi solenoideja ???
Tuossa pitäis olla nk. oppiva laatikko, eli mukautuu ajotavan mukaan, hetkessä se ei toimi oikein, mutta kärsivällisyys palkitaan ;)
-
Itelläkin nyki välillä koko ajan ja välillä sillon tällön. Sit tossa viikko sitte ajelin yhen päivän manuaalimoodilla ja vaihtelin pienemmälle hidastaessa ilman jarrua et saa kunnon moottorijarrutuksen. En tiä miten toi voi vaikuttaa mihkään mut tosiaan tosta lähtien on toiminut sulavasti ja tosi hyvin noin 98% ajasta. Voisko toi moottorijarrutuksen survominen pistää laatikossa paskat liikkeelle ettei jumis niin paljoo?
Itsekin olen tehnyt vähän samanlaisia havaintoja. Tuntuu, että kun aloin käyttämään enemmän manuaalipuolta niin loota toimii muutenkin paremmin ja sulavammin. Tiedä sitten mistä johtuu. :)
-
Eilen kävin sitte vms racingilla huuhteleen laatikon öljyt ja aika paskan näköset oli. Samalla laitettiin laatikolle uusin softa sisään, nyt toimii kun unelma :)
-
Eilen kävin sitte vms racingilla huuhteleen laatikon öljyt ja aika paskan näköset oli. Samalla laitettiin laatikolle uusin softa sisään, nyt toimii kun unelma :)
No niin, ei muuta kun kovaa ajoa. ;)