Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

AUTOMAATTILAATIKKO RIKKI !??!?!?!

  • 32 Vastauksia
  • 14973 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa viiksivallu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 929
  • If it works, don't fix it.
Vs: APUVA :( VOLVO S60 2.5T vm.2003
« Vastaus #15 : 11.09.2012, 21:44:49 »
en oikein tiiä miten automaatti kuuluu edes toimia :) ?
Ei se toimi sen kummallisemmin kuin muukaan automaagi. Laatikko on silloin hyvässä kunnossa kun ei missään vaiheessa nyi. ::)

Poissa VOLVOS602.5T

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Vs: APUVA :( VOLVO S60 2.5T vm.2003
« Vastaus #16 : 11.09.2012, 21:45:54 »
elikkä eipä taida mulla olla :L

Poissa viiksivallu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 929
  • If it works, don't fix it.
Vs: APUVA :( VOLVO S60 2.5T vm.2003
« Vastaus #17 : 11.09.2012, 21:49:54 »
elikkä eipä taida mulla olla :L
Mutta kannattaa ajella rauhallisesti jossei halua vaihtaa venttiilipesää.. itse olen pärjännyt tähän asti hyvin noin.

Poissa VOLVOS602.5T

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Vs: APUVA :( VOLVO S60 2.5T vm.2003
« Vastaus #18 : 11.09.2012, 21:51:18 »
Mutta kannattaa ajella rauhallisesti jossei halua vaihtaa venttiilipesää.. itse olen pärjännyt tähän asti hyvin noin.



ei kai muukaan auta ;(

Poissa viiksivallu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 929
  • If it works, don't fix it.
Vs: APUVA :( VOLVO S60 2.5T vm.2003
« Vastaus #19 : 11.09.2012, 21:53:26 »


ei kai muukaan auta ;(
Onhan tuo kieltämättä aika paskamainen tilanne, mutta kyllä sen kanssa oppii olemaan :-\
« Viimeksi muokattu: 11.09.2012, 22:19:01 kirjoittanut viiksivallu »

Poissa Grimmy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 417
  • V70II T5 -> D5
Vs: AUTOMAATTILAATIKKO RIKKI !??!?!?!
« Vastaus #20 : 12.09.2012, 10:52:38 »
Kaasun nopea päästäminen kovan kiihdytyksen jälkeen aiheuttaa myös joskus outoja vaihtoja/tömähdyksiä..

Tää nyt on melkeimpä ihan normaalia.

Kun kiihdytät kaasupohjassa vaihtoon käytettävä öljynpaine on jotain ihan muuta kun rauhallisemmassa ajossa. Nyt jos juuri ennen vaihtokohtaa nostaa kaasun mutta vaihto on jo päätetty, menee vaihde aika rapsakan tuntuisesti päälle koska laatikko olettaa että on ihan erilaiset vääntömomentit päällä.

Poissa Hifilux

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 110
Vs: AUTOMAATTILAATIKKO RIKKI !??!?!?!
« Vastaus #21 : 12.09.2012, 11:56:59 »
Tää nyt on melkeimpä ihan normaalia.

Kun kiihdytät kaasupohjassa vaihtoon käytettävä öljynpaine on jotain ihan muuta kun rauhallisemmassa ajossa. Nyt jos juuri ennen vaihtokohtaa nostaa kaasun mutta vaihto on jo päätetty, menee vaihde aika rapsakan tuntuisesti päälle koska laatikko olettaa että on ihan erilaiset vääntömomentit päällä.

Olen samaa mieltä. Tuollainen efekti oli aikoinaan myös omistamassani 523iA Bemarissa. Paikoiltaan kun lähti pedaali lattiassa ja antoi kakkosella kierrosten nousta vajaaseen 6000 rpm, niin kaasupolkimen ylös nostaminen tuossa vaiheessa sai aikaan sen, että kierrokset jäivät vähäksi aikaa korkealle ja sitten kolmonen meni ei-niin-nätisti päälle.
V70 1.6 DRIVe -11
ex: V70 2.5T -03, V70 2.4i -02

Poissa viiksivallu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 929
  • If it works, don't fix it.
Vs: AUTOMAATTILAATIKKO RIKKI !??!?!?!
« Vastaus #22 : 12.09.2012, 22:29:25 »
Tää nyt on melkeimpä ihan normaalia.

Kun kiihdytät kaasupohjassa vaihtoon käytettävä öljynpaine on jotain ihan muuta kun rauhallisemmassa ajossa. Nyt jos juuri ennen vaihtokohtaa nostaa kaasun mutta vaihto on jo päätetty, menee vaihde aika rapsakan tuntuisesti päälle koska laatikko olettaa että on ihan erilaiset vääntömomentit päällä.
Mm.. voihan asia noinkin olla, mutta minulla tuommoinen ongelma viittasi venttiilipesään (Tällöin tämä nykäisee ihan reippaasti). Tosin tuostakaan en ole varma, mutta huomenna se selviää kun menen näyttämään tätä.
« Viimeksi muokattu: 12.09.2012, 22:31:29 kirjoittanut viiksivallu »

Poissa VOLVOS602.5T

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Vs: AUTOMAATTILAATIKKO RIKKI !??!?!?!
« Vastaus #23 : 14.09.2012, 18:17:51 »
on vaihdettu uudet öljyt ja uusimmat päivitykset kävin volvo liikkeessä niin ne sano että ajelee hetken että vaihdelaattikko tottuu mut vika on jo hävinnyt vähän en tiiä pitikö paikkansa mut ei oo nyt nykässyt ainakaan niin pahasti :)   sen jälkeen katsellaan niitäventtiileitä ?  huolto päällikkö kyllä veikkasi solenoideja ???

Poissa jleino

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 661
  • Iso mies, munat ja kaikki
Vs: AUTOMAATTILAATIKKO RIKKI !??!?!?!
« Vastaus #24 : 14.09.2012, 18:33:52 »
Tuo nykäisy ominaisuus näissä. Ei tietenkään saa liian raju olla, mutta hankala tuohon etänä kantaa ottaa, kuin voimakas se on. Omassani 228>299 tkm tehnyt tuota lievänä ja itekkin ensin säikyin. Vaihtaa monesti niin, ettei sitä edes tuota 2-3 väliä huomaa kuin lievänä mutta sitten joskus, varsinkin kylmänä on voimakkaampi.

Olen ohjelmoittanut, nc:n pois, sekä toki öljyt kilometrien mukaan parikin kertaa jo ehtinyt vaihdattaa. Jos kiihdytät autollasi lappu lattiassa pari kertaa tai ajat muuten vaan tosi reippaasti, veikkaan että seuraava taajama/kaupunki rinksa menee tosi kauniitten vaihtojen saattelemana.
Kokeiles tuota, ja kommentoi tänne, oliko näin vaiko ei ;)
-Volvo XC90 Executive -07

Poissa timo70

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 82
  • www.vrcf.fi
Vs: AUTOMAATTILAATIKKO RIKKI !??!?!?!
« Vastaus #25 : 14.09.2012, 23:01:32 »
Tulipa yks juttu vielä mieleen mikä tehtiin takuuseen tähän oman kulkineen lootaan v2008
Tästä ei tosin ollut mitään hyötyä, eli ominaisuus säilyi.  ;)

Mutta jos nykäsy on todella raju saattaa tämä auttaa...

Ai niin ja kovilla pakkasilla miettii n. 0,5s 2>3 vaihdon aikana ekat ~3km kun öljyt on kylmät.

http://www.v70xc.com/resources/how-to/pdf/b4-servo-cover.pdf

Poissa VOLVOS602.5T

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Vs: AUTOMAATTILAATIKKO RIKKI !??!?!?!
« Vastaus #26 : 26.09.2012, 19:49:50 »
Tuo nykäisy ominaisuus näissä. Ei tietenkään saa liian raju olla, mutta hankala tuohon etänä kantaa ottaa, kuin voimakas se on. Omassani 228>299 tkm tehnyt tuota lievänä ja itekkin ensin säikyin. Vaihtaa monesti niin, ettei sitä edes tuota 2-3 väliä huomaa kuin lievänä mutta sitten joskus, varsinkin kylmänä on voimakkaampi.

Olen ohjelmoittanut, nc:n pois, sekä toki öljyt kilometrien mukaan parikin kertaa jo ehtinyt vaihdattaa. Jos kiihdytät autollasi lappu lattiassa pari kertaa tai ajat muuten vaan tosi reippaasti, veikkaan että seuraava taajama/kaupunki rinksa menee tosi kauniitten vaihtojen saattelemana.
Kokeiles tuota, ja kommentoi tänne, oliko näin vaiko ei ;)

juu toi piti paikkansa mutta mistä se sitten johtuu eikö ne vaihteet pitäisi mennä jo muutenkin nätisti ettei ekana tarvitse kiihdytellä :) ! ?

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10772
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: AUTOMAATTILAATIKKO RIKKI !??!?!?!
« Vastaus #27 : 26.09.2012, 19:59:47 »
juu toi piti paikkansa mutta mistä se sitten johtuu eikö ne vaihteet pitäisi mennä jo muutenkin nätisti ettei ekana tarvitse kiihdytellä :) ! ?

Se venttiilikoneisto ei ole enää ihan uuden veroinen, siitä toi johtunee...
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa Marko1478

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 215
  • www.vrcf.fi
Vs: AUTOMAATTILAATIKKO RIKKI !??!?!?!
« Vastaus #28 : 27.09.2012, 23:17:09 »
Itelläkin nyki välillä koko ajan ja välillä sillon tällön. Sit tossa viikko sitte ajelin yhen päivän manuaalimoodilla ja vaihtelin pienemmälle hidastaessa ilman jarrua et saa kunnon moottorijarrutuksen. En tiä miten toi voi vaikuttaa mihkään mut tosiaan tosta lähtien on toiminut sulavasti ja tosi hyvin noin 98% ajasta. Voisko toi moottorijarrutuksen survominen pistää laatikossa paskat liikkeelle ettei jumis niin paljoo?
Volvo S60 2.4D Summum 2008
ex.Volvo V40 TD
ex.Volvo V70 T5 vm.2002

Poissa Teutori

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1136
  • MB CLK Coupe, kesällä Honda
Vs: AUTOMAATTILAATIKKO RIKKI !??!?!?!
« Vastaus #29 : 28.09.2012, 19:41:11 »
on vaihdettu uudet öljyt ja uusimmat päivitykset kävin volvo liikkeessä niin ne sano että ajelee hetken että vaihdelaattikko tottuu mut vika on jo hävinnyt vähän en tiiä pitikö paikkansa mut ei oo nyt nykässyt ainakaan niin pahasti :)   sen jälkeen katsellaan niitäventtiileitä ?  huolto päällikkö kyllä veikkasi solenoideja ???
Tuossa pitäis olla nk. oppiva laatikko, eli mukautuu ajotavan mukaan, hetkessä se ei toimi oikein, mutta kärsivällisyys palkitaan  ;)
MB CLK  -04  MB A160 -04
Pösö XR -04  Honda CBR 1000F -94
Ex:ät  BMW 318 - 04 Volvot S60 2.5T-04  S80 -99 855 Tdi -97  ja pari 440:stä

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron