Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Projektipäiväkirjat => Aiheen aloitti: exclusive - 06.01.2014, 15:25:31
-
Eilen hain kilpuri aihion talliin ja tarkoituksena tehdä auto jäälle, mutta kuitenkin jokkis sääntöjen mukainen, koska tarkoituksena olisi ajella kesällä kaikissa ei tutkintoa vaativissa kisoissa.
Ensi töikseen laikka laulamaan, eli puolet tulipellistä ja melkeen puolet kardaanitunnelista pois ja tuo B200+M45 paketti konehuoneeseen. Ongelmaksi meinaa muodostua tuo rattiakseli, joka on muutaman sentin päässä startista..joten paketin sovitusta lähdetään hakemaan niin, että startti tulee ns. hytin puolelle, eli moottori siirtyy taaksepäin n.25cm (jm säännöissä max. 30cm)
(http://i1139.photobucket.com/albums/n542/kadett_c_turbo/Opel%20kadett%20-76%20B200/20140105_212458_zps67e73d70.jpg) (http://s1139.photobucket.com/user/kadett_c_turbo/media/Opel%20kadett%20-76%20B200/20140105_212458_zps67e73d70.jpg.html)
Tuossa muutama kuva eilisestä
(http://i1139.photobucket.com/albums/n542/kadett_c_turbo/Opel%20kadett%20-76%20B200/20140105_212444_zpsa39e6232.jpg) (http://s1139.photobucket.com/user/kadett_c_turbo/media/Opel%20kadett%20-76%20B200/20140105_212444_zpsa39e6232.jpg.html)
(http://i1139.photobucket.com/albums/n542/kadett_c_turbo/Opel%20kadett%20-76%20B200/20140105_212435_zpsc1d4707c.jpg) (http://s1139.photobucket.com/user/kadett_c_turbo/media/Opel%20kadett%20-76%20B200/20140105_212435_zpsc1d4707c.jpg.html)
(http://i1139.photobucket.com/albums/n542/kadett_c_turbo/Opel%20kadett%20-76%20B200/20140105_212426_zps27cdfc28.jpg) (http://s1139.photobucket.com/user/kadett_c_turbo/media/Opel%20kadett%20-76%20B200/20140105_212426_zps27cdfc28.jpg.html)
Ja sitten suunnitelmien vuoro :)
-jokkis sääntöjen kaaret TEHTY
-etupää 240 volvosta tehostetulla hammastangolla (siirretty pari senttiä eteenpäin) TEHTY
-perä 1030 4,1 välityksellä LÖYTYY
-b200 alakerta vakio porauksella, dekistä 0,6mm pois LÖYTYY
-tasalaki männät LÖYTYY
-530 kansi kaivettuna, vakio imut ja luultavasti 38 pakoset, miraseetit ja n.12,7 nostonen keppi LOYTYY
-40mm tuplat LÖYTYY
-4-1 peltisarja
-Puolikas laatikko ilman synkroja ja shifterillä TEKIJÄ TIEDOSSA
-hydraulikässäri LÖYTYY
Saa kommentoida ja etenkin jokkis miehiltä..ja miksei naisiltakin kaivataan vinkkejä
-
Hyvä kun taas tehään kilpuria välillä :) mitäs oot tehny kannelle? Itte rakentelen 7nelikanttia tällä hetkellä vähä samoilla periaatteilla kun sinäkin tätä. Kaaret olis melkein valmiina ;) seurantaan.
-
Seurantaan! Kuinka jäi polkimille tilaa?
-
muutama kuva tuli tältä päivältä otettua.
(http://i1139.photobucket.com/albums/n542/kadett_c_turbo/Opel%20kadett%20-76%20B200/20140107_000847_zps6893379c.jpg) (http://s1139.photobucket.com/user/kadett_c_turbo/media/Opel%20kadett%20-76%20B200/20140107_000847_zps6893379c.jpg.html)
(http://i1139.photobucket.com/albums/n542/kadett_c_turbo/Opel%20kadett%20-76%20B200/20140106_211235_zps1004a915.jpg) (http://s1139.photobucket.com/user/kadett_c_turbo/media/Opel%20kadett%20-76%20B200/20140106_211235_zps1004a915.jpg.html)
(http://i1139.photobucket.com/albums/n542/kadett_c_turbo/Opel%20kadett%20-76%20B200/20140106_211137_zpsed16de2a.jpg) (http://s1139.photobucket.com/user/kadett_c_turbo/media/Opel%20kadett%20-76%20B200/20140106_211137_zpsed16de2a.jpg.html)
(http://i1139.photobucket.com/albums/n542/kadett_c_turbo/Opel%20kadett%20-76%20B200/20140106_211121_zps8ed961ac.jpg) (http://s1139.photobucket.com/user/kadett_c_turbo/media/Opel%20kadett%20-76%20B200/20140106_211121_zps8ed961ac.jpg.html)
(http://i1139.photobucket.com/albums/n542/kadett_c_turbo/Opel%20kadett%20-76%20B200/20140106_210955_zps84e558d2.jpg) (http://s1139.photobucket.com/user/kadett_c_turbo/media/Opel%20kadett%20-76%20B200/20140106_210955_zps84e558d2.jpg.html)
Tuossa muutamat kuvat, paljon muuta en kerinnyt tekemään kun tuota moottoria sovittamaan (laatuaan ensimmäinen projekti).
Kuvasta näkyy että startin ja kaasupolkimen väliin ei juurikaan tilaa jää, ja niinpä päätin että autoa ajetaan niin että penkki tulee takalattialle, polkimien varsia jatketaan samoin kuin rattiakselia. Pitäs vaan löytää jostain autosta sopiva nivel rattiakseliin, itse jatkaminen ei ole ongelma.
moottori on siis tuosta 240 volvosta ja kansi on 530 pienillä vesikanavilla, jota laskettu 1,5milliä, kanavia siistitty, miraseetit, H-nokka ja säädettävä nokkapyörä. Kaasari on DGV weber ja jakajaan on vaihdettu vanhanmallinen pyörijä..muuten vakio moottori.
Tavotteiksi heitin sellasen että tän kuun aikana moottorin tarttis saada käymään tuossa kopassa ::)
kiitoksia mielenkiinnosta :)
-
Et voi jatkaa noin paljon polkimien varsia, kasvaa niiden liikematka liian isoksi. Leikkaa ennemmin myös tuo loppu tulipelti irti ja siirrä sitäkin taaksepäin. Saat polkimet taaemmaksi eikä tarvi muokata niitä.
-
Kiitos vinkistä, loppu tulipellistä lähti eilen, myös pakosarjan teko olisi jonkunverran vaikeutunut.
Tänään aloin parsimaan tulipeltiä kasaan ja n.02.00 oli hantin puoli hitsattu :)
Elikkä tuossa mallissa
(http://i1139.photobucket.com/albums/n542/kadett_c_turbo/20140111_014127_zpsc3bd6420.jpg) (http://s1139.photobucket.com/user/kadett_c_turbo/media/20140111_014127_zpsc3bd6420.jpg.html)
(http://i1139.photobucket.com/albums/n542/kadett_c_turbo/20140111_014103_zpsa02af055.jpg) (http://s1139.photobucket.com/user/kadett_c_turbo/media/20140111_014103_zpsa02af055.jpg.html)
(http://i1139.photobucket.com/albums/n542/kadett_c_turbo/20140110_212154_zps6cbca342.jpg) (http://s1139.photobucket.com/user/kadett_c_turbo/media/20140110_212154_zps6cbca342.jpg.html)
(http://i1139.photobucket.com/albums/n542/kadett_c_turbo/20140109_171937_zpsd9397cdd.jpg) (http://s1139.photobucket.com/user/kadett_c_turbo/media/20140109_171937_zpsd9397cdd.jpg.html)
(http://i1139.photobucket.com/albums/n542/kadett_c_turbo/20140109_154529_zps856d2eb6.jpg) (http://s1139.photobucket.com/user/kadett_c_turbo/media/20140109_154529_zps856d2eb6.jpg.html)
Tällasta tänään, huomenna toinen puoli ja kone keulille jos vaikka pääsisi vaihteiston tuentaa tekemään.
tuossa vielä koneenkorvakkeet, ei näyttely tasoa mutta jäälle kelpaa :)
(http://i1139.photobucket.com/albums/n542/kadett_c_turbo/20140108_235034_zps4422107a.jpg) (http://s1139.photobucket.com/user/kadett_c_turbo/media/20140108_235034_zps4422107a.jpg.html)
(http://i1139.photobucket.com/albums/n542/kadett_c_turbo/20140108_220950_zps1ec29f61.jpg) (http://s1139.photobucket.com/user/kadett_c_turbo/media/20140108_220950_zps1ec29f61.jpg.html)
-
Kuinkas kadetti on edistyny? :)
-
Eipä ihmeemmin..koneen linjausta, kardaani tunnelin laikkasin, ym pientä. Odottelen että kaveri kerkeis irrottamaan c kadetin kardaanin niin sitte pääsis taas tekemisen makuun :) mutta on tallilla silti jotain aina tehty..yleensä valot sammuu siinä 1 aikaa yöllä :)
Voipi olla että tämä tuleekin tuplilla, sain käsiini toiset hyväkuntoiset 40mm solexit
-
Hyvä! Eikös sitte kannata ne tuplat laittaa :) mulla projekti edelleen turvakaarissa oon ehtiny niin huonosti pajalle :( mutta sain sentää hommattua 2.3l koneen odottelemaan asennusta :pomo:
-
Hyvä! Eikös sitte kannata ne tuplat laittaa :) mulla projekti edelleen turvakaarissa oon ehtiny niin huonosti pajalle :( mutta sain sentää hommattua 2.3l koneen odottelemaan asennusta :pomo:
kyllä varmaan laitan..mutta tarvis saada muutama 530 tai 405 kansi ja loput nokkapyörät valmiiks jotta kaveri sais pirrata kannen tuohon niille tuplille. Ku ton dgv:n kans on otettu jopa 160hp, tietty moottorin luonne vois muuttua tuplilla. Mulla on yks laakeroitu B200E moottori ja sitä vois suunnitella kuplan mukeilla joskus tuohon, mutta tarvii kaverin kanssa puhella ku on parikyt vuotta kairannu kansia ja tehny kilpureihin moottoreita.
Mun tarttis saada etuveto krääsää myytyä että sais kaariputket ostettua :)
-
Kukas tuo kaveri on? Lapijoen mies?
-
Raumalla asuu. Ei oo kopiraittii paljastaa enempää :D varmasti joku täälläkin tuntee/tietää
-
no niin pikkulinnut laulaa sulla uus projekti matkalla kotiin, koska kuvamateriaalia? 8)
-
no niin pikkulinnut laulaa sulla uus projekti matkalla kotiin, koska kuvamateriaalia? 8)
auto tallissa sulaamassa ja muutamat luisut pihalla vedetty :)
-
Päivitetääs tätäkin.
kuukauden päivät on suunniteltu kokoonpanoa uudelleen ja nyt kun tuo parempi 240 tuli hommattua niin tuo toinen menee osien luovuttajaksi.
Tänään pojan kanssa otettiin volvo talliin ja otettiin etuakseli pois..tuota ruvetaan sovittamaan kadettiin kun pojan kanssa huomenna askarrellaan kadetista akseli pois. Myös perä vaihdetaan jonka jälkeen tehään kardaani..alkuperänen suunnitelma oli että kasataan ensin kadetin akseleilla ja myöhemmin volvon akseleilla.
ei muuta tällä kertaa :)
-
Aika tutun näköstä touhua :D
-
Aika tutun näköstä touhua :D
muutaman kerran raapinut päänahan verille ku oon miettiny että miten joku tehään. Onneksi muutkin tekee tällaista yhdistelmää niin saa vakoilla ;)
-
Tällä suunnalla on pari tämmöistä. Ja pistä yyveetä, jos jotain haluat lisää tietää. Ei nää mitään salaisuuksia ole, vaikka sais ideaa toisinkin päin.
-
Tällä suunnalla on pari tämmöistä. Ja pistä yyveetä, jos jotain haluat lisää tietää. Ei nää mitään salaisuuksia ole, vaikka sais ideaa toisinkin päin.
juu..hyvä tietää että apuja on tarjolla ja mielelläni itsekkin jaan vinkkejä jos vaan avuksi voin olla.
-
Nyt on akseli kutakuinkin paikoillaan ja ristimitoissaan ja volvon rattiakselikin menee paikoilleen ilman suurempia hikoiluja. Tukivarsijumppa alkaa huomenna ja sitte tolppien vuoro.
laitan kuvia kun pääsen tietokoneelle.
-
Tänään sain tukivarret paikoilleen ja niille kotelot tehtyä..vielä ei suurempaa ongelmaa ole tullut vastaan :) ( koputtaa puuta)
Saas nähdä mitä huominen tuo tullessaan kun alkaa tolppien sovitus :) mitä tuossa mallailin, vaikuttaa volvon tolpat aiiika pitkiltä..nooh saahan niistä pois ;)
Huomenna lisäilen kuvia
-
(http://i1139.photobucket.com/albums/n542/kadett_c_turbo/Opel%20kadett%20-76%20B200/20140301_190158_zps575dd921.jpg) (http://s1139.photobucket.com/user/kadett_c_turbo/media/Opel%20kadett%20-76%20B200/20140301_190158_zps575dd921.jpg.html)(http://i1139.photobucket.com/albums/n542/kadett_c_turbo/Opel%20kadett%20-76%20B200/20140301_190552_zps6ddb4bb3.jpg) (http://s1139.photobucket.com/user/kadett_c_turbo/media/Opel%20kadett%20-76%20B200/20140301_190552_zps6ddb4bb3.jpg.html)
Tuossa parit kuvat, tänään otan lisää kun akseliprojekti eteni toiseen iskaritorniin eilen.
Niinkuin edellisessä viestissä mainitsin, tolpat tulee olemaa aika lyhyet. ensin koitan miten vaikuttaa kun lyhennän tolpan audin pumpuille ja jos sekään ei riitä, sorvataan kierrettä pumppuun lisää.
Mutta siis kaiken kaikkiaan akseli projekti on edennyt odotettua paremmin, eikä suurempia ongelmia ole tullut mutta ajossahan sen sitten näkee onko tullut tehtyä sutta vai sekundaa :)
Tällä viikolla pitäis vielä saada rattiakseli paikoilleen ja sen jälkeen vodett siirretään kaverin talliin montulle jossa vaihdetaan perä 1030:seen.
Tilasin myös 10kg hiilaripullon ku rupes tympimään tuo täytelangalla hitsaus >:( aina se on loppu ja kun tietää että sen 65€ saa taas köyhtyä niin ei oikein houkuta.
myöhemmin taas lisäkuvia :)
-
Eilen yöllä sain hilut paikoilleen ja iskari tornit heftattua, tornit varmasti jakaa mielipiteitä, sillä tein ne suorasta pellistä :) 850 torneja mittailin ja mallailin mutta niissä olisi mennyt sama aika kun noita tein, siistit ja hienot nuo ei ole mutta varmasti vahvistuksen jälkeen kestävät ja rokkirallissa toimivat.
Ja kuvien aika :)
(http://i1139.photobucket.com/albums/n542/kadett_c_turbo/20140304_151109_zps1c70fa29.jpg) (http://s1139.photobucket.com/user/kadett_c_turbo/media/20140304_151109_zps1c70fa29.jpg.html)(http://i1139.photobucket.com/albums/n542/kadett_c_turbo/20140304_151122_zpsfb25c1bf.jpg) (http://s1139.photobucket.com/user/kadett_c_turbo/media/20140304_151122_zpsfb25c1bf.jpg.html)175R14 fillari paikoillaan. Hiukan tuo kuva valehtelee, camberia on enemmän.
(http://i1139.photobucket.com/albums/n542/kadett_c_turbo/20140304_151141_zps322029af.jpg) (http://s1139.photobucket.com/user/kadett_c_turbo/media/20140304_151141_zps322029af.jpg.html)tukivarsien taka "kotelot". noita vielä muutetaan ja vahvistellaan.
(http://i1139.photobucket.com/albums/n542/kadett_c_turbo/20140305_121138_zpsc2bc0e6f.jpg) (http://s1139.photobucket.com/user/kadett_c_turbo/media/20140305_121138_zpsc2bc0e6f.jpg.html)
Melko hyvään kulmaan tuli renkaat, ääriasentoon kun kääntää niin rengas ei "kaadu".
Nyt vielä kaikki hepattu kiinni koska tuo täytelanka uhkasi loppua niin säästeltiin että kaikki saatiin paikoilleen.
-
Niin kävi että täytelanka loppui ja hommat seis :( odotellaan saapuvaksi 30kg hiilaripottua ja 15kg lankaa..luulis että noilla ainakin hiukan aikaa hitsailee :)
(http://i1139.photobucket.com/albums/n542/kadett_c_turbo/Opel%20kadett%20-76%20B200/20140306_161608_zps5ad2a428.jpg) (http://s1139.photobucket.com/user/kadett_c_turbo/media/Opel%20kadett%20-76%20B200/20140306_161608_zps5ad2a428.jpg.html)
Tuossa nyt kuva iskaritorneista jotka ovat mallia "tein itse ja säästin". vahvikelappuja hitsaillaan vielä ja poikkituki tulee.
(http://i1139.photobucket.com/albums/n542/kadett_c_turbo/Opel%20kadett%20-76%20B200/20140306_161555_zps4e9c43ed.jpg) (http://s1139.photobucket.com/user/kadett_c_turbo/media/Opel%20kadett%20-76%20B200/20140306_161555_zps4e9c43ed.jpg.html)
ihan ok kulmaan tulee renkaat. Etuvalssit vielä käännän.
-
nättiä jälkiä ! :) meinaakko kesällä kiertää sitte jotain kisoja ?
-
nättiä jälkiä ! :) meinaakko kesällä kiertää sitte jotain kisoja ?
jälki ei ole nättiä mutta toimivaa ;D jos lähistöllä on lisenssivapaita kisoja niin sellasissa varmaan tulee ajeltua.
-
juujuu itse kävin sen JM-tutkinnon tässä talvella, jos sitä pari kissaa kävis kiertämässä :)
-
juujuu itse kävin sen JM-tutkinnon tässä talvella, jos sitä pari kissaa kävis kiertämässä :)
toi JM kiehtoo kyllä jostain syystä...katsomon ja varikon puolelta ja miksei ajaminenkin, ei vaan riitä rahat varusteisiin. Se auton myyminen on kans yks syy..kiva niitä kisoja on käydä kattomassa.
mutta asiaan..
klo 01.30 sammui tallista valot :) kolmatta päivää kun ei kadettiin päässyt oikein mitään tekemään, alkoi olla niin levoton olo että pakko on jotain tehdä...siis talliin. Hetken mietin että mitä kadetille tekis ku ei voi hitsata migillä..sitte tuli mieleen että etujousitukselle vois jotain tehä.
Tolppiin tuli lopulta audi 80 -76 etuiskarit ja audi A4 -01 etujouset, n.5cm kierrettä otin pois mutta muuten sopi pituudeltaan ku nenä päähän..jos hipostelis ni vois A4 jousilautasen laittaa.
jäykkyydeltään jousi on noin puolet jäykempi ku 200-srj jousi ja lisäksi progressiivinen..tiedä sitte onko hyvä vai huono asia :) myös camberia tuli lisää..eli ei varmaan tartte hitsailla/porailla tukivarsia.
-
Niin kävi että täytelanka loppui ja hommat seis :( odotellaan saapuvaksi 30kg hiilaripottua ja 15kg lankaa..luulis että noilla ainakin hiukan aikaa hitsailee :)
(http://i1139.photobucket.com/albums/n542/kadett_c_turbo/Opel%20kadett%20-76%20B200/20140306_161608_zps5ad2a428.jpg) (http://s1139.photobucket.com/user/kadett_c_turbo/media/Opel%20kadett%20-76%20B200/20140306_161608_zps5ad2a428.jpg.html)
Tuossa nyt kuva iskaritorneista jotka ovat mallia "tein itse ja säästin". vahvikelappuja hitsaillaan vielä ja poikkituki tulee.
(http://i1139.photobucket.com/albums/n542/kadett_c_turbo/Opel%20kadett%20-76%20B200/20140306_161555_zps4e9c43ed.jpg) (http://s1139.photobucket.com/user/kadett_c_turbo/media/Opel%20kadett%20-76%20B200/20140306_161555_zps4e9c43ed.jpg.html)
ihan ok kulmaan tulee renkaat. Etuvalssit vielä käännän.
Tulleko sulla mikä perä? Jos volvon niin ei tartte käännellä vanteita. On jo valmiiksi raideleveys suurempi edessä kuin takana.
Ja nuista etujousista... mun kokemuksella jossain kadetissa, corollassa tms. pikkuatossa vakiojousi pelaa hyvin kun laittaa lisäiskarit (kaasut) avuksi. Löysempi jousi auttaa painon siirtymistä ja silloin lähtee paremmin auto kääntymään.
-
Tuohon löytyy volvon 1030 perä. Noita jousia löytyy kymmenisen paria niin tarvii kokeilla eri jousia, mutta meinasin että jos nuo audin jouset ei tomi, laitan volvon lyhennetyt takaisin.
Tuolla volvon akselilla olisi pelkästään hyvä ettei tarvitsisi kääntää etuvanteita, koska ne tulee muutenkin aika kaaren tasalle, taaksehan voisi laittaa vaikka etuvedon vanteet jos tarve vaatii.
Kiitoksia sulle hyvistä vihjeistä -H-
-
Seurattu on ja jatketaan.
Kuva saattaa vääristää mutta jos oikein katson niin on camberia reilusti jo vaikka keulalla ei ole painoa, tekniikan kun nostaa keulalle niin pyörät kallistuu lisää?
Olen kanssa huomannut tuon, että löysempi jousi olisi parempi, pikkuvolvossa on edessä omissa tolpissa katkaistut 240:n takajouset (saattaa olla vielä farkusta) ja keula on liian jäykkä, lisäiskaritkin tuli laitettua kun omat pumput rupesi vuotamaan eikä varmaan parantanut tilannetta. Kärsii niin lähtö- kuin jarrutuspitokin kun keula ei juuri joustele.
-
Seurattu on ja jatketaan.
Kuva saattaa vääristää mutta jos oikein katson niin on camberia reilusti jo vaikka keulalla ei ole painoa, tekniikan kun nostaa keulalle niin pyörät kallistuu lisää?
Olen kanssa huomannut tuon, että löysempi jousi olisi parempi, pikkuvolvossa on edessä omissa tolpissa katkaistut 240:n takajouset (saattaa olla vielä farkusta) ja keula on liian jäykkä, lisäiskaritkin tuli laitettua kun omat pumput rupesi vuotamaan eikä varmaan parantanut tilannetta. Kärsii niin lähtö- kuin jarrutuspitokin kun keula ei juuri joustele.
camberia on kyllä jonkun verran vaikka ei ole moottoria paikoillaan..saa nyt nähdä kuinka paljon lisääntyy kunmoottorin saa keulille. Ei vielä oikein uskalla laittaa painoa keulalle ettei koppa notkahda.
Pitää testailla noita jousia kun auton saa (toivottavasti) kesäksi liikkumaan.
Kiitos kaikille mielenkiinnosta
-
Mulla oli jm-sierrassa bilsteinin tolpat eessä vakio jousilla.. puski märällä ihan törkeesti ja kuivalla pelas ok. Vaihdoin dieselin jouset eteen, niin alko märällä kääntyin kuin unelma ja kuivalla alko välillä puskeen.. mukava hakee aina säätöjä, kun kaikki vaikuttaa kaikkeen :)
-
Tokihan tuohon kääntymiseen auttaa myös kun vie pyöriä eteenpäin ;)
-
Tokihan tuohon kääntymiseen auttaa myös kun vie pyöriä eteenpäin ;)
joo eli jäikin mainitsematta että renkaat on ainakin silmä määräisesti siirtynyt muutaman sentin eteenpäin. Tämä siis katsottu kun lokarit ja 14" renkaat paikoillaan, 15" piikkejä varten joutuu varmaan kaarta laikkaamaan isommaksi.
eilen hain isältä migin lainaan ja sain sen verran ehtoolla hitsattua että laskin auton pyörilleen.
Tänään pitää hakea vatupassi jotta saa koneen linjattua...taas :)
-
taas muutama ilta oltu tallilla ja kuvamateriaalia saatu
(http://i1139.photobucket.com/albums/n542/kadett_c_turbo/Opel%20kadett%20-76%20B200/20140317_215257_zps5ae106db.jpg) (http://s1139.photobucket.com/user/kadett_c_turbo/media/Opel%20kadett%20-76%20B200/20140317_215257_zps5ae106db.jpg.html)(http://i1139.photobucket.com/albums/n542/kadett_c_turbo/Opel%20kadett%20-76%20B200/20140317_215226_zps124299c3.jpg) (http://s1139.photobucket.com/user/kadett_c_turbo/media/Opel%20kadett%20-76%20B200/20140317_215226_zps124299c3.jpg.html)Kuvan kauniit koneenkorvat :)
(http://i1139.photobucket.com/albums/n542/kadett_c_turbo/Opel%20kadett%20-76%20B200/20140317_185903_zps1fe5dc98.jpg) (http://s1139.photobucket.com/user/kadett_c_turbo/media/Opel%20kadett%20-76%20B200/20140317_185903_zps1fe5dc98.jpg.html)(http://i1139.photobucket.com/albums/n542/kadett_c_turbo/Opel%20kadett%20-76%20B200/20140317_215019_zps17f71fa4.jpg) (http://s1139.photobucket.com/user/kadett_c_turbo/media/Opel%20kadett%20-76%20B200/20140317_215019_zps17f71fa4.jpg.html)Vaihteiston takatuennan/lisäpalkin rakentelua
(http://i1139.photobucket.com/albums/n542/kadett_c_turbo/Opel%20kadett%20-76%20B200/20140317_214959_zps5b4c5f73.jpg) (http://s1139.photobucket.com/user/kadett_c_turbo/media/Opel%20kadett%20-76%20B200/20140317_214959_zps5b4c5f73.jpg.html)Keulakuvaa
Huomenna hommat jatkuu kardaanitunnelin rakentelulla, jonka jälkeen auto siirretään toiseen talliin ja siirrytään perän kimppuun.
-
pari päivää on taas tallisa tullut oltua ja jotain saatu aikaan. Lattia on on yhtä paikkaa ja paria kardaanitunnelin saumaa vaille valmis. tänään koitan noiden lisäksi saada penkin paikan tehtyä, jonka jälkeen otan uusimman volvohankinnan sisälle (360 b200f) :) näillä näkymin tuosta otan polkimet tähän projektiin.
Asiasta toiseen..mitä eroa on b200k ja b200f männillä?? sen verran tiedän että f-männissä on n.0,5mm amme mutta entäpä k-männissä?
Tuossa pari kuvaa parilta edelliseltä päivältä
(http://i1139.photobucket.com/albums/n542/kadett_c_turbo/Opel%20kadett%20-76%20B200/20140318_212126_zps396c3eef.jpg) (http://s1139.photobucket.com/user/kadett_c_turbo/media/Opel%20kadett%20-76%20B200/20140318_212126_zps396c3eef.jpg.html)
(http://i1139.photobucket.com/albums/n542/kadett_c_turbo/Opel%20kadett%20-76%20B200/20140318_224821_zpsaca58530.jpg) (http://s1139.photobucket.com/user/kadett_c_turbo/media/Opel%20kadett%20-76%20B200/20140318_224821_zpsaca58530.jpg.html)
(http://i1139.photobucket.com/albums/n542/kadett_c_turbo/Opel%20kadett%20-76%20B200/20140319_194616_zpsc198bf16.jpg) (http://s1139.photobucket.com/user/kadett_c_turbo/media/Opel%20kadett%20-76%20B200/20140319_194616_zpsc198bf16.jpg.html)
-
pari päivää on taas tallisa tullut oltua ja jotain saatu aikaan. Lattia on on yhtä paikkaa ja paria kardaanitunnelin saumaa vaille valmis. tänään koitan noiden lisäksi saada penkin paikan tehtyä, jonka jälkeen otan uusimman volvohankinnan sisälle (360 b200f) :) näillä näkymin tuosta otan polkimet tähän projektiin.
Asiasta toiseen..mitä eroa on b200k ja b200f männillä?? sen verran tiedän että f-männissä on n.0,5mm amme mutta entäpä k-männissä?
b200f männät on kyl pattimännät, saattaa olla samat ku b200k.
-
Kiinnostavaa luettavaa 8) Itsellä oli elämäni toisena autona 80-luvulla just samanlainen ja vieläpä samanvärinenkin Raketti S* Vuosi oli vaan -75.
-
b200f männät on kyl pattimännät, saattaa olla samat ku b200k.
ok. On vaan sellanen mielikuva että f-männät on montulla. Kun tuohon siviili moottoriin on 230f männät ja ne oli 0,6mm montulla ja yks b200 alakerta on missä on samanmoiset mukit. Veikkaus on että tuo on ruiskun alakerta (b-pumpun paikka tulpattu, jakaja kärjetön ilman hall-anturia ja pottapyörä triggerillä)
Olihan tuo nyt tarpeeksi epäselvästi kirjotettu :)
-
b200f männät on kyl pattimännät, saattaa olla samat ku b200k.
ok. On vaan sellanen mielikuva että f-männät on montulla. Kun tuohon siviili moottoriin on 230f männät ja ne oli 0,6mm montulla ja yks b200 alakerta on missä on samanmoiset mukit. Veikkaus on että tuo on ruiskun alakerta (b-pumpun paikka tulpattu, jakaja kärjetön ilman hall-anturia ja pottapyörä triggerillä)
Olihan tuo nyt tarpeeksi epäselvästi kirjotettu :)
Kiinnostavaa luettavaa 8) Itsellä oli elämäni toisena autona 80-luvulla just samanlainen ja vieläpä samanvärinenkin Raketti S* Vuosi oli vaan -75.
katuauto tästäkin piti tulla mutta mielenkiinto lopahti ooppeleihin kun eka volvo tuli pihaan :) yritin koppaa myydäkkin mutta huonolla menestyksellä
-
pellitykset jatkuu
(http://i1139.photobucket.com/albums/n542/kadett_c_turbo/Opel%20kadett%20-76%20B200/20140325_195126_zpse51fe9fb.jpg) (http://s1139.photobucket.com/user/kadett_c_turbo/media/Opel%20kadett%20-76%20B200/20140325_195126_zpse51fe9fb.jpg.html)
(http://i1139.photobucket.com/albums/n542/kadett_c_turbo/Opel%20kadett%20-76%20B200/20140325_195122_zps35491e84.jpg) (http://s1139.photobucket.com/user/kadett_c_turbo/media/Opel%20kadett%20-76%20B200/20140325_195122_zps35491e84.jpg.html)
tuo hantin nurkka meni hiukan perseelleen kun piti suorasta pellistä tehä
(http://i1139.photobucket.com/albums/n542/kadett_c_turbo/Opel%20kadett%20-76%20B200/20140324_174750_zpsc6f1c0ea.jpg) (http://s1139.photobucket.com/user/kadett_c_turbo/media/Opel%20kadett%20-76%20B200/20140324_174750_zpsc6f1c0ea.jpg.html)
(http://i1139.photobucket.com/albums/n542/kadett_c_turbo/Opel%20kadett%20-76%20B200/20140325_195112_zps956ac7a2.jpg) (http://s1139.photobucket.com/user/kadett_c_turbo/media/Opel%20kadett%20-76%20B200/20140325_195112_zps956ac7a2.jpg.html)
kuskin alanurkka onnistui paremmin kun tuli joskus hommattua "korjauspala"
(http://i1139.photobucket.com/albums/n542/kadett_c_turbo/Opel%20kadett%20-76%20B200/20140324_174830_zps80abd3e4.jpg) (http://s1139.photobucket.com/user/kadett_c_turbo/media/Opel%20kadett%20-76%20B200/20140324_174830_zps80abd3e4.jpg.html)
(http://i1139.photobucket.com/albums/n542/kadett_c_turbo/Opel%20kadett%20-76%20B200/20140324_174812_zpsbbe330d2.jpg) (http://s1139.photobucket.com/user/kadett_c_turbo/media/Opel%20kadett%20-76%20B200/20140324_174812_zpsbbe330d2.jpg.html)
360 polkimet sekä tehostinkin löysi paikkansa
-
noniin..nyt pidetään taukoa pellityksestä..tuli ns. välikyllästyminen ja auto tuupattiin ulos pressun alle odottelemaan hiukan myöhempiä aikoja ja väillä teen moottori hommia. Tallin sähköjäkin tarvis laitella.
Tuossa nyt pari kuvaa hitsaushommista vielä:
(http://i1139.photobucket.com/albums/n542/kadett_c_turbo/Opel%20kadett%20-76%20B200/20140329_200819_zps676b1509.jpg) (http://s1139.photobucket.com/user/kadett_c_turbo/media/Opel%20kadett%20-76%20B200/20140329_200819_zps676b1509.jpg.html)
Tohon vielä lisänä n.30x30cm paikka..eli paljoa kadetin peltiä ei jäänyt..vaikka vähemmällä ois päässy ku ois laikannu koko pohjan auki ja tehny yhestä isosta palasta.
(http://i1139.photobucket.com/albums/n542/kadett_c_turbo/Opel%20kadett%20-76%20B200/20140329_150029_zps3896e085.jpg) (http://s1139.photobucket.com/user/kadett_c_turbo/media/Opel%20kadett%20-76%20B200/20140329_150029_zps3896e085.jpg.html)
kylläpäs se kuva vääristääkin. Penkki ja ratti ei ihan tollasessa linjassa ole :)
(http://i1139.photobucket.com/albums/n542/kadett_c_turbo/Opel%20kadett%20-76%20B200/20140331_124401_zpsf6362dd6.jpg) (http://s1139.photobucket.com/user/kadett_c_turbo/media/Opel%20kadett%20-76%20B200/20140331_124401_zpsf6362dd6.jpg.html)ja hydraulikässäri minkä toiminto on jo tuhoon tuomittu, mutta ennen en tee mitään tolle kun käytännössä totean ettei omegan pääsylkky tossa toimi :)
Tosiaan moottori hommia teen pikkuhiljaa että mielenkiinto säilyy :) eilen otin auki B200F moottorin ja tuolla aiemmin jo kun arvuuteltiin noita mäntiä niin ainakin nuo on n.0,5mm montulla..niinkun on noi toisen äffä mottorin männätkin.
Eli tarkotuksena on että vien männät ja lohkon kaverille joka sorvaa männät tasalakisiksi, sekä lohkosta ottaa siivua pois niin että saadaan mukit hieman yli dekkipinnan.
Lisäksi perusremppa, voipi olla että runkolaakereita en vaihda mutta kk-laakerit olivat aika valmiin näköset.
Kannen kaivan itse ja aihiona käytän 530 kantta, johon tulee pösön kupit ja hitsinokka+säädettävä nokkapyörä.
-
Mites sulla jää tilaa kytkin haarukalle? Mun piti kyhäillä nestetoiminen, kun jalkatilaa ei meinannu oikein olla.
Muutama kuvatus toteutuksesta ja lisää löytyy http://s1097.photobucket.com/user/Niskja/library/Opel (http://s1097.photobucket.com/user/Niskja/library/Opel)
(http://i1097.photobucket.com/albums/g346/Niskja/Opel/2012-12-13-027_zps1122f471.jpg) (http://s1097.photobucket.com/user/Niskja/media/Opel/2012-12-13-027_zps1122f471.jpg.html)
(http://i1097.photobucket.com/albums/g346/Niskja/Opel/2013-02-22-059_zps7d5bd799.jpg) (http://s1097.photobucket.com/user/Niskja/media/Opel/2013-02-22-059_zps7d5bd799.jpg.html)
-
Mites sulla jää tilaa kytkin haarukalle? Mun piti kyhäillä nestetoiminen, kun jalkatilaa ei meinannu oikein olla.
Muutama kuvatus toteutuksesta ja lisää löytyy http://s1097.photobucket.com/user/Niskja/library/Opel (http://s1097.photobucket.com/user/Niskja/library/Opel)
(http://i1097.photobucket.com/albums/g346/Niskja/Opel/2012-12-13-027_zps1122f471.jpg) (http://s1097.photobucket.com/user/Niskja/media/Opel/2012-12-13-027_zps1122f471.jpg.html)
(http://i1097.photobucket.com/albums/g346/Niskja/Opel/2013-02-22-059_zps7d5bd799.jpg) (http://s1097.photobucket.com/user/Niskja/media/Opel/2013-02-22-059_zps7d5bd799.jpg.html)
kytkinkäpälän ja tunnelin seinän välin saa mitata rakotulkilla, sama homma kaasupolkimen ja tunnelin väli :) siis tilaa ei juurikaan ole mutta käpälä mahtuu liikkumaan. Helpommin tuo olisi käynyt omegan laatikolla, siinä voi käpälän siirtää hantin puolelle.
moottorin avoin ja kyllähän runkolaakeritkin menee vaihtoon, sekä kampiakseli. Kampurassa oli kahessa kaulassa aika syvät naarmut sekä 2 kaulaa oli soikeita (0,15mm ja 0,2mm) vissiin saanu huonoilla öljyillä melkosesti runtua.
mitä mieltä ootte..linnunluilla vai paksuilla kangilla n.150hp ja kierrätystä???
-
Tuleeko taakse erilliset satulat käsijarrulle? Vai miten meinaat tuon saada toimimaan?
Eikös tuossa ennemmin pitäisi olla vaikka ladan kytkinsylinteri mikä kytketään takajarrupiirin väliin.
Minun järkeni mukaan kun nyit tuota niin jarrunestesäiliö alkaa vain täyttymään?
-
Sylinteri vaihtuu juurikin tuohon ladan sylinteriin.
-
Tee sitten kunnon stoppari ettei mäntä tule ulos sylinteristä kun polkaisee jalkajarrua. Joillakin on käynyt oho-tilanteita kun on jarrutuksessa kuulunut kartturin lattialta poks ja poljin tipahtanut jalan alta lattiaan.
-
Tai sitten se kolmihaara venttiili mikä tarkoitettu skäbälle niin toimiikin oikein. Rallissa tiedän tapahtuneen bemarissa jurri tuo, että jarrutuksessa lensi mäntä tuosta käsijarrusta ulos ja vehkeet meni metsään. Toinen ongelma on, että jos jarrutat samaan aikaan ja vedät käsijarrua edes hieman jää se jarrutuspaine sinne takapiiriin. Ja toisinpäin vielä, eli myös jos vedät edes hitusen hantaakia ja jarrutat ei takana tapahdu yhtään mitään.
Se tuolle tarkoitettu venttiili ei ole kauhean kallis, mutta käytettävyys kasvaa pontensseissa.
-
Tuolta 89,00 valmis käsijarru... http://www.bjorkmotorsport.fi/OrigamiDEAL/index.php?lang=&cid=1124&path=0,894,937,1124&k=Jarrut-Käsijarrukahvat-Käsijarru (http://www.bjorkmotorsport.fi/OrigamiDEAL/index.php?lang=&cid=1124&path=0,894,937,1124&k=Jarrut-Käsijarrukahvat-Käsijarru)
Omassa volvossa takajarruille menevässä putkessa ja hyvin toimii, ei jää painetta päälle tms.
Välystä kepin ja sylinterin väliin hieman niin toimii hyvin.
Ja kytkentä sillein että tuleva taakse ja edestä jarruille.
-
Tuolta 89,00 valmis käsijarru... http://www.bjorkmotorsport.fi/OrigamiDEAL/index.php?lang=&cid=1124&path=0,894,937,1124&k=Jarrut-Käsijarrukahvat-Käsijarru (http://www.bjorkmotorsport.fi/OrigamiDEAL/index.php?lang=&cid=1124&path=0,894,937,1124&k=Jarrut-Käsijarrukahvat-Käsijarru)
Omassa volvossa takajarruille menevässä putkessa ja hyvin toimii, ei jää painetta päälle tms.
Välystä kepin ja sylinterin väliin hieman niin toimii hyvin.
Ja kytkentä sillein että tuleva taakse ja edestä jarruille.
turhaa hipostelua..toi ladan sylkkä on suosittu jokkis vehkeissä ja maksaa 20€.
-
Tuolta 89,00 valmis käsijarru...
turhaa hipostelua..toi ladan sylkkä on suosittu jokkis vehkeissä ja maksaa 20€.
Eipä oo ladan tuotteessakaan häävi bang for a buck. Ebay.com ja koko hydraulikäkkärikahva + sylinteri noin 33e lähimpään postiin kannettuna. En tekis ite tai ostaisi ylihintaista roskaa.
-
Eipä oo ladan tuotteessakaan häävi bang for a buck. Ebay.com ja koko hydraulikäkkärikahva + sylinteri noin 33e lähimpään postiin kannettuna. En tekis ite tai ostaisi ylihintaista roskaa.
ei kyllä paha ois. Ei vaan tuo lontoo oikein taivu ja ebaysta en oo koskaan tilaillu.
-
Eipä oo ladan tuotteessakaan häävi bang for a buck. Ebay.com ja koko hydraulikäkkärikahva + sylinteri noin 33e lähimpään postiin kannettuna. En tekis ite tai ostaisi ylihintaista roskaa.
Itse tekemällä saa semmoisen kuin haluaa ;)
Laatokan sylinteri kyllä ajaa saman asian, Venäjältä niitä sais varmaan alle kympin kipale.
Ja noissa halvoissa tuppaa sylinteri olemaan jo valmiiksi p**ka ja räkäraudat hitsannut joku sokea vinosilmä kännissä sädetikulla vähän sinnepäin.
Lautamäki Motorsportilta saa sylinterin hintaan 25,- tai pystykäsijarrun rakennussasarja 49,-
-
Tai sitten se kolmihaara venttiili mikä tarkoitettu skäbälle niin toimiikin oikein. Rallissa tiedän tapahtuneen bemarissa jurri tuo, että jarrutuksessa lensi mäntä tuosta käsijarrusta ulos ja vehkeet meni metsään. Toinen ongelma on, että jos jarrutat samaan aikaan ja vedät käsijarrua edes hieman jää se jarrutuspaine sinne takapiiriin. Ja toisinpäin vielä, eli myös jos vedät edes hitusen hantaakia ja jarrutat ei takana tapahdu yhtään mitään.
Se tuolle tarkoitettu venttiili ei ole kauhean kallis, mutta käytettävyys kasvaa pontensseissa.
mitä maksaa ja mistä saa?
-
Itse tekemällä saa semmoisen kuin haluaa ;)
Laatokan sylinteri kyllä ajaa saman asian, Venäjältä niitä sais varmaan alle kympin kipale.
Ja noissa halvoissa tuppaa sylinteri olemaan jo valmiiksi p**ka ja räkäraudat hitsannut joku sokea vinosilmä kännissä sädetikulla vähän sinnepäin.
Lautamäki Motorsportilta saa sylinterin hintaan 25,- tai pystykäsijarrun rakennussasarja 49,-
noita ladan sylkkyjä käytetään kyllä paljon hydraulisten kässärien tekoon..mietin vaan että jos esim. Ebaysta saa 33€ koko pakettia niin miks ostetaan 20€ pelkkä sylkkä...tuohon laatuun mitään kantaa ottamatta.
lautamäeltä katoin sylkkää niin oli 65€ halvin...tai sitte meni halvemmat ohi :)
-
noita ladan sylkkyjä käytetään kyllä paljon hydraulisten kässärien tekoon..mietin vaan että jos esim. Ebaysta saa 33€ koko pakettia niin miks ostetaan 20€ pelkkä sylkkä...tuohon laatuun mitään kantaa ottamatta.
lautamäeltä katoin sylkkää niin oli 65€ halvin...tai sitte meni halvemmat ohi :)
Tarjus-/poistolistalta löytyy
http://www.lautamakimotorsport.fi/poisto.htm (http://www.lautamakimotorsport.fi/poisto.htm)
-
itsellä ainakin lautamäen 25e käsijarru sylinteri ja hyvin toimii todella pehmeä vetää ja ottaa hyvin kiinni..
-
Tarjus-/poistolistalta löytyy
http://www.lautamakimotorsport.fi/poisto.htm (http://www.lautamakimotorsport.fi/poisto.htm)
niin näytti olevan. Tilaankin tuollasen.
-
mitä maksaa ja mistä saa?
http://www.hydronetti.fi/product/25/vaihtovastaventtiili (http://www.hydronetti.fi/product/25/vaihtovastaventtiili)
tuommosta itelle olen suunnitellu.
-
Niinkuin jo asiasta jo aikaisemmin mainitsinkin...
Tosin, en tiedä kuinka hyvin tuollainen toimii juuri näillä paineilla. Samalla perjaatteella tosin toimii tuo skäbälle tarkoitettu venttiili.
-
äivitellääs tätäkin pitkästä aikaa. Ei vaan tuu kuvia lisättyä ku joutuu ne tietokoneella laittamaan buckettin ja viimeinenkin winukan omaava kone on todella lähellä loppua.
nyt ois alakerta laakereita ja tiivisteitä vaille kasausvalmiina...niin ja tarvis avata toi yks b200 kellari ja kattoo oisko siinä parempi kampura ku tossa puretussa on naarmuja.
Kansihommia aloin taas pitkästä aikaa tekemään ja tällä hetkellä tunteja on takana n.25h joista imuihin on muutama tunti ja loput pakoihin :) tällä hetkellä 2 pakoa muodossaan.
Imuille en juuri muuta tee kun pykälät siistin ja karkea kiillotus. Pako kanaville sitte näytän vinkua rankemmalla kädellä eli ohjurin ympäriltä nostin kanavan kattoa n.5mm siten että ohjuriin tein ns. maljan. Leveyttä ei tullut lisää, tein kulmat jyrkemmäksi ja suoremmaksi. Venttiileihin tehdään miraseetit ja pakovenat vaihtuu 37mm.
Tuossa yks kuva kannesta, ei tosta ny kauheesti näe mutta kuitenkin :)
(http://i1139.photobucket.com/albums/n542/kadett_c_turbo/Opel%20kadett%20-76%20B200/20140428_205743_zps9eeb95da.jpg) (http://s1139.photobucket.com/user/kadett_c_turbo/media/Opel%20kadett%20-76%20B200/20140428_205743_zps9eeb95da.jpg.html)
muuten on autoon tehty lähinnä keulaa sun muuta pientä ku ootelaa että monttu vapautuu ja pääsee perän kimppuun..ennen ei viitti takaosaa pohjasta pellittää.
(http://i1139.photobucket.com/albums/n542/kadett_c_turbo/Opel%20kadett%20-76%20B200/20140428_162530_zps677628cc.jpg) (http://s1139.photobucket.com/user/kadett_c_turbo/media/Opel%20kadett%20-76%20B200/20140428_162530_zps677628cc.jpg.html)
Keulaa
(http://i1139.photobucket.com/albums/n542/kadett_c_turbo/Opel%20kadett%20-76%20B200/20140425_152852_zps2abe2708.jpg) (http://s1139.photobucket.com/user/kadett_c_turbo/media/Opel%20kadett%20-76%20B200/20140425_152852_zps2abe2708.jpg.html)
perä valmiina asennukseen (etuvedon vanteilla)
-
tuossa lueskelin niin oot 4.1välityksellä tekemässä? kannattaa ehtiä 3.7-3.9 välitys jos pussisen vinohampaisella tulee puolikas laatikkoon.. se on käsittääkseni laskettu 37 välsälle.. ei sillä mut itellä oli 4.1 välsällä niin ois pitäny olla joku +8k kiertävä moottori että sillä ois "jotain" edes tehny..
-
Nostetaas tämä. Nyt on perä sovitettu ja hyvinkin helppo homma, volvon alatukivarret sopivat suoraan kadettiin ja perä tuli n. 5cm eteenpäin. Huomenna pääsee kardaanin kimppuun.
tuossa lueskelin niin oot 4.1välityksellä tekemässä? kannattaa ehtiä 3.7-3.9 välitys jos pussisen vinohampaisella tulee puolikas laatikkoon.. se on käsittääkseni laskettu 37 välsälle.. ei sillä mut itellä oli 4.1 välsällä niin ois pitäny olla joku +8k kiertävä moottori että sillä ois "jotain" edes tehny..
vähän myöhään tulee vastaus :) itseasiassa mulla on 1031 3,9 perävälitys..taidan säästää 4,1 siviili lankkuun.
-
Joko kaaret on tehty? :)
-
Ei oo vielä :( kun taas talous antaa myöden (parin kk työttömyys takana) niin kaariputket käyn hakemassa. Tuli tuossa kesän aikana 245 pihaan ni otan molempiin kaariputkea yhellä kertaa.
Eilen tuotiin vodetti taas kotitalliin ja tekohalut ois kovat..pitää ekaks pari autoo korjata pois alta ni pääsee taas tota tekemään
-
Sä tarviitki sitä sitte vähä reippaamin. Otat sitä saumallista vaa ku seki käy pitää olla vaan kaikki putket samasta värkistä 42,4x3,2 oli muistaakseni sääntökirjan minimi. Mulla alkais olla kori hommat valmiit ja koneen kasausta on aloteltu :) pitäis vähä maalailla sisältä ja päältä koria.
-
Sä tarviitki sitä sitte vähä reippaamin. Otat sitä saumallista vaa ku seki käy pitää olla vaan kaikki putket samasta värkistä 42,4x3,2 oli muistaakseni sääntökirjan minimi. Mulla alkais olla kori hommat valmiit ja koneen kasausta on aloteltu :) pitäis vähä maalailla sisältä ja päältä koria.
juu..kadettiin piisaa n.3-4kankea mut 245 menee vissiin 4-5..tarvii nyt kattoa mihin hintaan tota tutun kautta saa.
-
Kyl noihin molempiin tekee minimi jokkishäkit, kun ottaa 7x 6m pötköjä.
-
Kyl noihin molempiin tekee minimi jokkishäkit, kun ottaa 7x 6m pötköjä.
juu..kadettiin varmaan menee joku 4kankea ku jäykkäreitä joutuu silpomaan..kattoo nyt.
-
Mä otin 6 pätkää ku alotin ja yks on aivan koskematon että n.5x6m meni seiskakanttii. :)
-
vodett otettu talliin ja kuhan kaveri kerkee taittelemaan kaaria niin pääsee etenemään tässä viritelmässä.
kansi joka oli tarkoitus tulla tämän moottoriin, menikin kaverille ja tein uuden kannen tähän projektiin.
keiteleeltä kun saapuu paketti, päästään dekkipinnan koneistuksen jälkeen kasaamaan alakerta.
kanteen tulee isommat pakoventtiilit kuplan jousilla sekä 12,7mm nostonen nokka.
-
vaikeuksien kautta voittoon..eli tuossa muutama viikko vierähti kun laakereita odottelin ja loppujen lopuksi tuli nuo pienet runkolaakerit >:( ja uusi tilaus sisään niin sain oikeat.
nyt ollaan siinä vaiheessa että alakerta on nipussa, kaverilta löytyi 4-lapainen jäykkä sintteri ja omasta hyllystä reilusti kevennetty littupyörä ja asetelma.
(http://i1139.photobucket.com/albums/n542/kadett_c_turbo/Mobile%20Uploads/20150329_210810_zps4cwbp2vl.jpg) (http://s1139.photobucket.com/user/kadett_c_turbo/media/Mobile%20Uploads/20150329_210810_zps4cwbp2vl.jpg.html)
(http://i1139.photobucket.com/albums/n542/kadett_c_turbo/Mobile%20Uploads/20150329_210704_zpsks2wfobx.jpg) (http://s1139.photobucket.com/user/kadett_c_turbo/media/Mobile%20Uploads/20150329_210704_zpsks2wfobx.jpg.html)
...semmosta.
-
3 viikkoa on asuttu tallissa ja hitsailtu hyttiä kasaan..nyt ruvetaan olemaan voiton puolella.
hattuhyllyn lyhentäminen ja räjähdyssuoja niin saa loput kaariputket hitsata kiinni.
peräkin on asennettu paikoilleen ja linkkikotelot tehty.
seuraavaksi takaiskarit (a omegan gts:t) ja jouset niin kopan saa pudotettua renkailleen.
Tavoitteena on että testiajot pääsisi ajamaan ens kuun aikana.