Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: supersepe - 15.01.2014, 17:16:13

Otsikko: käyttöremmin kulkureitti ja miten sen saa paikoilleen vm 98 V70 tdi
Kirjoitti: supersepe - 15.01.2014, 17:16:13
Mielestäni se on menossa ok mutta varmistusta ja kun en saanut paikoilleen , vaikka sitä yhtä jousirullaa nostelin, kädet loppui. Enkä mistään laturista ym löytänyt löysennystä. Koitin tuossa haullakin muttei antanut  >:(
Otsikko: Vs: käyttöremmin kulkureitti ja miten sen saa paikoilleen vm 98 V70 tdi
Kirjoitti: V70TDI-1998 - 15.01.2014, 18:09:37
Kiristimen kiertyvässä osassa on sellainen nelikulmainen uloke, josta kiristimen vartta saa kierrettyä ylöspäin isolla jakoavaimella tai kiintolenkkiavaimella. Kun avaimella vääntää kiristimen äärireunaansa ja jakoavaimen silmästä tai kiintolenkin lenkistä laittaa narulla avaimen pysymään siellä ääriasennossaan (naru kiertämään pa-suotimen jalan takaa kiinni vaikka iskunvaimentimen tappeihin), on sitten aikaa miettiä, miten hihnaa pujottelee. Hihnan pitää mennä kiristimeltä tehostimen pyörälle ja siitä suoraan alas laturin rullalle ja vasta sieltä taittorullan ympäri kompressorin pyörälle. (Jos laittaa väärälle reitille: tehostimelta taittorullan kautta kompressorille, ei hihnan pituus ihan riitä ja hihna menee liian kireälle, jos väkisin laittaa.) 
Otsikko: Vs: käyttöremmin kulkureitti ja miten sen saa paikoilleen vm 98 V70 tdi
Kirjoitti: supersepe - 15.01.2014, 18:14:36
Kiristimen kiertyvässä osassa on sellainen nelikulmainen uloke, josta kiristimen vartta saa kierrettyä ylöspäin isolla jakoavaimella tai kiintolenkkiavaimella. Kun avaimella vääntää kiristimen äärireunaansa ja jakoavaimen silmästä tai kiintolenkin lenkistä laittaa narulla avaimen pysymään siellä ääriasennossaan (naru kiertämään pa-suotimen jalan takaa kiinni vaikka iskunvaimentimen tappeihin), on sitten aikaa miettiä, miten hihnaa pujottelee. Hihnan pitää mennä kiristimeltä tehostimen pyörälle ja siitä suoraan alas laturin rullalle ja vasta sieltä taittorullan ympäri kompressorin pyörälle. (Jos laittaa väärälle reitille: tehostimelta taittorullan kautta kompressorille, ei hihnan pituus ihan riitä ja hihna menee liian kireälle, jos väkisin laittaa.)

Kiitos ja tallille takaisin katsomaan miten olin kuvitellut  :) , mutta siis tuolla pitäisi mennä hyvin paikoilleen , remmi ainakin entisen mittainen.
Otsikko: Vs: käyttöremmin kulkureitti ja miten sen saa paikoilleen vm 98 V70 tdi
Kirjoitti: supersepe - 15.01.2014, 21:53:58
Sain sitten noilla vinkeillä remmin suht kivuttomasti paikoilleen mutta..... se jousikiristäjä kun ei ota kokonaan remmiin kiinni. Remmiä jää noin 1/4 olkopuolelle. Kiristaja on uusi ja nyt herää kysymys, että onko koneen nostokorva oikeassa välissä eli on koneen ja kiristäjän välissä ja nostokorvan paksuuden verran saattaa juuri  olla remmi ulkopuolella. Mielestäni sovittelin sitä korvaa toiseenkin paikkaa mutta ei oikein sopinut. Niin juu ja mihinkäs sellainen alumiini uuprofiili kuuluu, jotain 40 cm pitkä ja neljä pientä reikää. No siksi kyselen , kun ostin tuon kotteron hieman avattuna itselleni projektiksi eli en ole kakkkea itse pilannut :) . Hehkuja kans koitin laitella paikalle ja tuntui tällä kertaa olevan aikas hankala eli sitä pienintä hylsyjatkoa kaipailin ja löysinkin ja se taitaa mahtua , mutta huomenna kait lisää, jos tuohon hihnajuttuun joku antaa hyvän vinkin taas.
Otsikko: Vs: käyttöremmin kulkureitti ja miten sen saa paikoilleen vm 98 V70 tdi
Kirjoitti: paku97 - 15.01.2014, 22:00:56
Saatko kuvattua. :hello:
Otsikko: Vs: käyttöremmin kulkureitti ja miten sen saa paikoilleen vm 98 V70 tdi
Kirjoitti: supersepe - 16.01.2014, 09:17:55
Saatko kuvattua. :hello:

saan kuvattua mutta vain kännykällä ja ikävä kyllä en osaa tänne kuvaa laittaa, mutta voin kännykkään lähettää kuvan jutusta. Tilanne on kuitenkin tuo mitä kerroin eli remmiin on muiden pyörien kanssa ok mutta jousirulla on liian kaukana koneesta. Jos ottaisin koneen korvan sieltä välistä pois, niin veikkaan rullan ja remmin olevan keskenään aika kohdallani. jos puhnum laitat, niin lähetän kuvan.
Otsikko: Vs: käyttöremmin kulkureitti ja miten sen saa paikoilleen vm 98 V70 tdi
Kirjoitti: paku97 - 16.01.2014, 09:22:39
Ei mulle tarvi lähettää, kun en varmaan osais kuvan perusteella neuvoa, ajattelin jos täällä joku olisi osannut auttaa. Muistaakseni tällä foorumilla käsitelty saman tapaista ongelmaa, kokeileppas hakua. :hello:
Otsikko: Vs: käyttöremmin kulkureitti ja miten sen saa paikoilleen vm 98 V70 tdi
Kirjoitti: supersepe - 16.01.2014, 09:27:40
Ei mulle tarvi lähettää, kun en varmaan osais kuvan perusteella neuvoa, ajattelin jos täällä joku olisi osannut auttaa. Muistaakseni tällä foorumilla käsitelty saman tapaista ongelmaa, kokeileppas hakua. :hello:
[/quot

olen kokeillut hakua, mutta kun ei anna sitten mitään :). , osaamattomuutta sekin :-[
Otsikko: Vs: käyttöremmin kulkureitti ja miten sen saa paikoilleen vm 98 V70 tdi
Kirjoitti: B30A - 16.01.2014, 11:15:09
Alumiiniprofiili tulee melko varmasti siihen moottorin päällä olevan muovikuoren takareunaan.
Otsikko: Vs: käyttöremmin kulkureitti ja miten sen saa paikoilleen vm 98 V70 tdi
Kirjoitti: Timovaan - 16.01.2014, 11:36:46
(http://i104.photobucket.com/albums/m198/wptimppa/V70tdihihna_zpscc8ccdfa.png)

Tälläinen kuva löytyi itseltäni. Olisko jotain apua tästä?
Otsikko: Vs: käyttöremmin kulkureitti ja miten sen saa paikoilleen vm 98 V70 tdi
Kirjoitti: V70TDI-1998 - 16.01.2014, 16:49:01
..... se jousikiristäjä kun ei ota kokonaan remmiin kiinni. Remmiä jää noin 1/4 olkopuolelle. Kiristaja on uusi ja nyt herää kysymys, että onko koneen nostokorva oikeassa välissä eli on koneen ja kiristäjän välissä ja nostokorvan paksuuden verran saattaa juuri  olla remmi ulkopuolella. Mielestäni sovittelin sitä korvaa toiseenkin paikkaa mutta ei oikein sopinut. Niin juu ja mihinkäs sellainen alumiini uuprofiili kuuluu, jotain 40 cm pitkä ja neljä pientä reikää.

Kiristäjä pitää olla lohkoa vasten ja nostokorva ulompana (99% todennäk.). Toivottavasti ei alumiini haljennut vinossa asennuksessa ja toivottavasti ne erimittaiset pultit ovat oikeassa järjestyksessä, pidempi pultti kun halkaisee lohkosta korvakkeensa, jos sen vääntää lyhyempään umpireikään. Kun osat ovat oikeassa järjestyksessä, eivät ne ahdista mihinkään suuntaan, vaan pultit saa sormivoimin kierretyiksi aivan kiinni asti ja osat hölskyvät irtonaisina ennen loppukiristystä.
Otsikko: Vs: käyttöremmin kulkureitti ja miten sen saa paikoilleen vm 98 V70 tdi
Kirjoitti: supersepe - 16.01.2014, 17:42:32
Alumiiniprofiili tulee melko varmasti siihen moottorin päällä olevan muovikuoren takareunaan.

kiitos vinkistä, niin on edes hieman nyt ajatusta mihin sovittaa  :)
Otsikko: Vs: käyttöremmin kulkureitti ja miten sen saa paikoilleen vm 98 V70 tdi
Kirjoitti: supersepe - 16.01.2014, 17:43:23
(http://i104.photobucket.com/albums/m198/wptimppa/V70tdihihna_zpscc8ccdfa.png)

Tälläinen kuva löytyi itseltäni. Olisko jotain apua tästä?

 Juu  ja tämäkin laitetaan korvantaa, että voi tarkistaa :)
Otsikko: Vs: käyttöremmin kulkureitti ja miten sen saa paikoilleen vm 98 V70 tdi
Kirjoitti: supersepe - 16.01.2014, 17:47:07
kiitos vinkistä, niin on edes hieman nyt ajatusta mihin sovittaa  :)

Nyt sitten ei muuta kuin talliin purkamaan se kiristäjä pois ja uudelleen sovittamaan. Täytyy tosiaan mitata ne pultit jos on eroa pituudessa. Se nostokorva jännä, kun sopi sinne valiin aika kivasti ja siihen päällipuolelle ei sitten oikeen, mutta eikun katsomaan tilannetta, kun pakkastakin peltihallissa sopivasti :D , ei ainakaan tuule, että silleen hieman suojaa. Niin ja toki kiitos vinkistä.
Otsikko: Vs: käyttöremmin kulkureitti ja miten sen saa paikoilleen vm 98 V70 tdi
Kirjoitti: B30A - 16.01.2014, 18:10:19
Tuohon frouvan kiituriin joku oli ne kiristimen pultit joskus aiemmin sekoillut ja liian lyhyt pultti olikin korkannut kierteet reiästään. Onneksi vain pari ensimmäistä, pidempi pultti pysyy vielä niissä jäljellä olevissa jengoissa.
Otsikko: Vs: käyttöremmin kulkureitti ja miten sen saa paikoilleen vm 98 V70 tdi
Kirjoitti: supersepe - 16.01.2014, 21:33:29
Kävin tallissa hieman puuhastelemassa ja otin sen kiristäjän käsittelyyn ja kyllä se niin oli, että se moottorin nostorauta oli väärässä välissä. Nyt on remmi ja kiristäjä samoissa linjoissa. Sain silleen tätä ikuisprojektia kasattuun, että koitin startatakin mutta ei lähtenyt tulille. Toki pumpun remmi on vain laitettu oletettujen ohjeiden mukaan mutta kuinka tarkka sitten on , että lähtisi edes käymään ja onhan siellä hieman ilmaakin. Tähänkin kohtaan otetaan vinkkejä vastaan. Yhden akullisen hehkutin ja starttasin lähes loppuun ja eikun lataukseen. Niin tämähän on se vekotin, jossa oli jakoremmi ennen aikojaan sanonut sopimuksen irti. Luulen kyllä että haaveri on tapahtunut silleen, että jakopään kiristäjän hahlo oli lähtenyt pellissä olevasta nystyrästä irti tai oikeastaan se nysty oli pettänyt ja kait sitten kiristäjäkin tekee omia liikkeitään . No auto oli ajossa sammunut ja minä ostin silleen . Pari venttiiliä laitettii ja hydnostajat kaksi, nostajat oli antaneet periksi. Kansi on ollut tutkittavana ja laitettavana, että tällainen ja eikun hyviä neuvoja tännepäin, että saan käymään. :)
Otsikko: Vs: käyttöremmin kulkureitti ja miten sen saa paikoilleen vm 98 V70 tdi
Kirjoitti: jan2009 - 17.01.2014, 15:58:51
voit päästä helpommalla kun viet sen auton korjaamolle,ei varmaan paljoa maksa ammattimiesten säätösyöttöpumpulle.
Otsikko: Vs: käyttöremmin kulkureitti ja miten sen saa paikoilleen vm 98 V70 tdi
Kirjoitti: supersepe - 17.01.2014, 16:30:43
voit päästä helpommalla kun viet sen auton korjaamolle,ei varmaan paljoa maksa ammattimiesten säätösyöttöpumpulle.

Toki juu varmaan se hienosäätö. Eikö siihen sellainenkin tehdä, mutta kait tämä säätö, että käymään lähtee, niin kotona yritetä tehdä  :) hivien vinkkien saattelemana. Mitähän mahtaa ko säätö maksaa. Nämä on hieman tällaisia juttuja, kun tuo auto jäi alkuperäiseltä omistajalta vaan sitten seisomaan, kun se emännältään oli ajosta vaan sammunut ja jossain rauma pori suunnassa volvolla oli hieman availtu ja todettu, ettei kannata välttämättä remonttia liikkeesssä tehdä. Kait sen takia, kun eihän tuollaisella autolla ole kuin käyttöarvo.  Muuten hieman jo tuossa hörähteli mutta ei sitten vielä jäänyt käymään. En tiedä paljonko tuota ilmaa naftan joukossa on ja kauanko kestää starttailla, että poistuu.
Otsikko: Vs: käyttöremmin kulkureitti ja miten sen saa paikoilleen vm 98 V70 tdi
Kirjoitti: jan2009 - 17.01.2014, 20:38:36
oletko vaihtanut polttoaine suodattimen? jos et ole ja vaihdat niin kaada se suodatin täyteen dieseliä niin ei tarvitse sahata sitä täyteen.
Otsikko: Vs: käyttöremmin kulkureitti ja miten sen saa paikoilleen vm 98 V70 tdi
Kirjoitti: supersepe - 17.01.2014, 21:53:48
oletko vaihtanut polttoaine suodattimen? jos et ole ja vaihdat niin kaada se suodatin täyteen dieseliä niin ei tarvitse sahata sitä täyteen.

Totta , en ole vielä vaihtanut. Ajatuksissa kyllä vaihtaa suodattimet, kunhan saa tuon ensin käymään.
Otsikko: Vs: käyttöremmin kulkureitti ja miten sen saa paikoilleen vm 98 V70 tdi
Kirjoitti: jan2009 - 18.01.2014, 13:16:29
vaihda suosiolla se polttoainesuodatin vain heti. voi siitä johtua ettei vaan lähde käymään.
Otsikko: Vs: käyttöremmin kulkureitti ja miten sen saa paikoilleen vm 98 V70 tdi
Kirjoitti: supersepe - 18.01.2014, 18:46:02
vaihda suosiolla se polttoainesuodatin vain heti. voi siitä johtua ettei vaan lähde käymään.

Niinpä ja ei siinä kyllä silleen mitään häviä. Kävin taas starttaamassa , kun on ollut vuorokauden latauksessa, no ei ainakaan luvannutkaan. Kuinkakohan äkkiä se ilma sieltä sitten häipyy  :-[ .  Mutta juu, huomenna ylihuomenna se suodatinjuttu.
Otsikko: Vs: käyttöremmin kulkureitti ja miten sen saa paikoilleen vm 98 V70 tdi
Kirjoitti: jan2009 - 18.01.2014, 21:59:24
näissä nykyajan autoissa voi olla muutakin mikä estää käynnistymisen. esim.ajon esto.....siksi kyllä suosittelen viemään esim ad pajalle ja pyydät siitä vaikka vikalistan.
Otsikko: Vs: käyttöremmin kulkureitti ja miten sen saa paikoilleen vm 98 V70 tdi
Kirjoitti: Elk - 18.01.2014, 22:03:28
näissä nykyajan autoissa voi olla muutakin mikä estää käynnistymisen. esim.ajon esto.....siksi kyllä suosittelen viemään esim ad pajalle ja pyydät siitä vaikka vikalistan.
Ei muuten inahdakaan jos ajonesto vidduilee että se ei ainakaan ole vikana jos pyörittää muttei käynnisty.
Otsikko: Vs: käyttöremmin kulkureitti ja miten sen saa paikoilleen vm 98 V70 tdi
Kirjoitti: KalleKyy - 19.01.2014, 01:04:52
Minä taas sanoisin että pyörittää, muttei käynnisty ajoneston ollessa päällä. Oma tekee joskus sen, jos pitkään on virrat II-asennossa ja siitä yrittää suoraan startata (Virtojen pois käyttö auttaa siihen).
Mulla on myös siruton avain, jolla startti pyörittää loputtomiin, ei vaan hörähdä käyntiin.

Aloirtajan autossa voisi olla ihan vaan ajoitus pielessä riittävästi, ettei käynnisty.
Otsikko: Vs: käyttöremmin kulkureitti ja miten sen saa paikoilleen vm 98 V70 tdi
Kirjoitti: supersepe - 20.01.2014, 11:05:45
Itse kun olen ihan harrastaja näissä autohommissa ja aika huono sellaainen, niin soitin tuossa yhteen autosähkö putiikkiin raisiossa, kun sain toisen harrastuksen kautta ko numeron, niin olikohan myyntipuhetta , kun kaveri sanoi, että jos merkit on kohillaan , niin se on hyvää tuuria, jos auto käynnistyy. Koitin kysellä, että onko edes mahdollista saada käymään ja sitten siirto säätöpaikalle  :) ,  sain sen käsityksen ettei onnistu ilman heittokelloa  :) , mutta mielipiteitä otetaan toki vielä vastaan, kun itse tekisi mieli mahdollisimman paljon tehdä ja loppu säätö sitten jossain muualla, kuulemma tietokoneella joku oliko dynaaminen säätö  :)
Otsikko: Vs: käyttöremmin kulkureitti ja miten sen saa paikoilleen vm 98 V70 tdi
Kirjoitti: Pecan - 20.01.2014, 11:54:13
Jos ajonestosta on vähänkään epäilystä ja ehkä muutenkin kannattaisi vielä tarkistaa, että sammutussolenoidi saa sähköä.

Ja äkkiähän sen pumpun ajoituksen kokeilee heittää hampaalla suuntaan ja sitten toiseen ja kokeilee, että lupaileeko edes. Akku pitää kyllä siinä hommassa olla hyvä, että saa kunnolla pyörimään. Itellä ainakin ilma tahtoi pyöriä pumpussa, kun ei saanut tarpeeksi pitkää starttia, ennenkuin vaihtoi uuden akun. Ja omalla vastuulla sitten, en minä näistä mitään tiedä..   ;D
Otsikko: Vs: käyttöremmin kulkureitti ja miten sen saa paikoilleen vm 98 V70 tdi
Kirjoitti: supersepe - 20.01.2014, 13:00:13
Jos ajonestosta on vähänkään epäilystä ja ehkä muutenkin kannattaisi vielä tarkistaa, että sammutussolenoidi saa sähköä.

Ja äkkiähän sen pumpun ajoituksen kokeilee heittää hampaalla suuntaan ja sitten toiseen ja kokeilee, että lupaileeko edes. Akku pitää kyllä siinä hommassa olla hyvä, että saa kunnolla pyörimään. Itellä ainakin ilma tahtoi pyöriä pumpussa, kun ei saanut tarpeeksi pitkää starttia, ennenkuin vaihtoi uuden akun. Ja omalla vastuulla sitten, en minä näistä mitään tiedä..   ;D

Toki eihän nuo ammattimiehet puhelimessa puhele ajonestosta kait , koska olisi ehkä liian helppo päästä eteenpäi asiassa , onko helppo. En tiedä edes missä se soledoidi on, että voisi mitata. Sellainen hölmö kysymys noista merkeistä, että jos jakopää on kohillaa, siis merkit moottorin alla ja sitten pumpun päässä se nokan hahlo kannen mukaan, niin sitten vaan pumpun merkit kohilleeen , eihän se pumppu voi mitenkään olla 180 astetta pielessä, vai voiko. Näillä on menty eli merkit kohilleen , mutta hammasta suuntaan tai toiseen en ole kokeillut, koska aina hieman hakusessa nämä jutut näin eka kertaa. juu omalla vastuulla , no voiko tässä jotain ihmeitä sattua koneelle. Olen aina lataillut akun täyteen , no ei näillä pakkasilla kovin jaksa pitkään pyöritellä kylmässä tallissa.
Otsikko: Vs: käyttöremmin kulkureitti ja miten sen saa paikoilleen vm 98 V70 tdi
Kirjoitti: Pecan - 20.01.2014, 21:33:24
Onhan se myös mahdollisata saada 180 astetta pieleen. Eli tarkastettava, että myös vauhtipyörän merkit on kohdallaan, kun pumppu laitetaan merkkeihin nokan kanssa. Ja ne pumpun merkit ainakin mulla oli niin huonot, että hampaan verran joutui siirtämään aikaisemmalle jo että sai käyntiin. Sitä ennen oli vain hyvin vaisua lupailua. Normi hihnanvaihdossahan tohon olisi hyvä tehdä omat merkit pumpulle. Alkuperäiset merkit on niin etäällä toisistaan ja vinosta kun joutuu katsomaan, niin on aika tuurissaan.
Otsikko: Vs: käyttöremmin kulkureitti ja miten sen saa paikoilleen vm 98 V70 tdi
Kirjoitti: supersepe - 20.01.2014, 22:04:53
Onhan se myös mahdollisata saada 180 astetta pieleen. Eli tarkastettava, että myös vauhtipyörän merkit on kohdallaan, kun pumppu laitetaan merkkeihin nokan kanssa. Ja ne pumpun merkit ainakin mulla oli niin huonot, että hampaan verran joutui siirtämään aikaisemmalle jo että sai käyntiin. Sitä ennen oli vain hyvin vaisua lupailua. Normi hihnanvaihdossahan tohon olisi hyvä tehdä omat merkit pumpulle. Alkuperäiset merkit on niin etäällä toisistaan ja vinosta kun joutuu katsomaan, niin on aika tuurissaan.

No juu , kaikki muut on kyllä kohillaan paitsi nyt pumpun ei silleen sitten ihan kohillaan, että käymään lähtisi. Jos pumpun päästä katsoo , niin pitääkö remmiä kääntää vastapäivään, että menee aikaiselle.
Otsikko: Vs: käyttöremmin kulkureitti ja miten sen saa paikoilleen vm 98 V70 tdi
Kirjoitti: supersepe - 21.01.2014, 11:16:28
Tänään ollut lepopäivä tallissa, mutta kävin muiden asiointien sivussa hieman kyselemässä pumpun säädöstä ja esim Turussa motonetin vieressä olevan uusi korjaamo vaan ehdotti diesel korjaamo häkkistä ja sitten raisiossa yksityinen korjaamo teboilin vai nesteen tiloissa kans kädet pystyssa ja vw vauhtipistettä, Raision ammattikoulu väitti , ettei ole kuin transportteriin tietokoneohjelmaa, no heitin ,että eikö tämä sellainen kone juuri ole, kuulemma jotain eroja eli ei sovi :D :D , siis voiko tämä olla tosiaan näin vaikeaa, onneksi on projekti , eikä käyttöauto, vielä.
Otsikko: Vs: käyttöremmin kulkureitti ja miten sen saa paikoilleen vm 98 V70 tdi
Kirjoitti: supersepe - 31.01.2014, 21:33:38
nyt olisi sitten Volvon pumppu säädetty ja  tdi lähti käymään ja samantien vein katsastukseen ja kelpasi muutamin huomautuksin, no ehkä pahin takaiskarien yläpään löysät. mitä lie sieltä häipynyt, mutta hyväksytty lappuun tuli, sitten muuten sellainen murhe ollut, että pitää starttia lämmittää että hörähtää käyntiin, voisiko olla jotain vesihelmeä tai mitä lie, no sitten konepellin vaijerikin kenkkuili ja meni poikki, siihenkin auttoi lämpö, niin toimi peremmin, ei kait sielläkin kosteutta tai jäätä, hyviä neuvoja otetaan edelleen vastaan
Otsikko: Vs: käyttöremmin kulkureitti ja miten sen saa paikoilleen vm 98 V70 tdi
Kirjoitti: supersepe - 12.02.2014, 09:55:11
Volvo pelittää ihan kivasti. menihän siihen rutkasti aikaa, vaikka kokonaisuudessa pieni homma. No onneksi ei ollut käyttöauto mutta nyt on saanut sijaa käyttöautona :) , hieno peli ajaa. Etuluukun vaijerin  kun sain pakkasilla poikki, niin sen vaihtoon hyviä vinkkejä kaivataan, pitääkö koko juttu vaihtaa vai vaan sisäkalut. Sitten toinen on tuo takaluukun varoitusvalo, välillä palaa koko ajan ja eilen jopa oli sammuksissa. mahtaakohan siihenkin lämpötilat vaikuttaa. Koitin hieman takaluukun verhoiluja availla, no osa nipsuista jäi käsiin  ja aikakin alkoi loppua. Olisiko siinä lukossa ollut kolme pulttia, onko se sitten jo käsissä, vai kuinka hankala homma, että pääsee ehkä siihen mikrokykimeen lisäilemään tavaraa. Niin tai jos vielä helpompia vaihtoehtoja olisi ;)
Otsikko: Vs: käyttöremmin kulkureitti ja miten sen saa paikoilleen vm 98 V70 tdi
Kirjoitti: KalleKyy - 12.02.2014, 14:34:34
Kannattaa kokeilla säätää sitä lukon vastakappaletta korin puolella. Luukun pitäisi sulkeutua paiskomatta, mutta ei saisi kuitenkaan jäädä löysänä "hölskymään". Siinä on myös alunperin ollut muovipinta, joka on todennäköisesti rapissut pois. Sen tilalle voi kieputtaa vaikka sähköteippiä tms.
Otsikko: Vs: käyttöremmin kulkureitti ja miten sen saa paikoilleen vm 98 V70 tdi
Kirjoitti: supersepe - 13.02.2014, 08:57:46
Kannattaa kokeilla säätää sitä lukon vastakappaletta korin puolella. Luukun pitäisi sulkeutua paiskomatta, mutta ei saisi kuitenkaan jäädä löysänä "hölskymään". Siinä on myös alunperin ollut muovipinta, joka on todennäköisesti rapissut pois. Sen tilalle voi kieputtaa vaikka sähköteippiä tms.

Jep, jep, siinä on jotain muovia . Täytyy tutkia, kun menen nyt vaihtamaan takaiskarin yläkummit, jotka oli antautuneet ;)