Autoracing  KL-varaosat

käyttöremmin kulkureitti ja miten sen saa paikoilleen vm 98 V70 tdi

• 34 Vastauksia
  • 11609 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa supersepe

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
Kävin tallissa hieman puuhastelemassa ja otin sen kiristäjän käsittelyyn ja kyllä se niin oli, että se moottorin nostorauta oli väärässä välissä. Nyt on remmi ja kiristäjä samoissa linjoissa. Sain silleen tätä ikuisprojektia kasattuun, että koitin startatakin mutta ei lähtenyt tulille. Toki pumpun remmi on vain laitettu oletettujen ohjeiden mukaan mutta kuinka tarkka sitten on , että lähtisi edes käymään ja onhan siellä hieman ilmaakin. Tähänkin kohtaan otetaan vinkkejä vastaan. Yhden akullisen hehkutin ja starttasin lähes loppuun ja eikun lataukseen. Niin tämähän on se vekotin, jossa oli jakoremmi ennen aikojaan sanonut sopimuksen irti. Luulen kyllä että haaveri on tapahtunut silleen, että jakopään kiristäjän hahlo oli lähtenyt pellissä olevasta nystyrästä irti tai oikeastaan se nysty oli pettänyt ja kait sitten kiristäjäkin tekee omia liikkeitään . No auto oli ajossa sammunut ja minä ostin silleen . Pari venttiiliä laitettii ja hydnostajat kaksi, nostajat oli antaneet periksi. Kansi on ollut tutkittavana ja laitettavana, että tällainen ja eikun hyviä neuvoja tännepäin, että saan käymään. :)

Poissa jan2009

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
voit päästä helpommalla kun viet sen auton korjaamolle,ei varmaan paljoa maksa ammattimiesten säätösyöttöpumpulle.

Poissa supersepe

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
voit päästä helpommalla kun viet sen auton korjaamolle,ei varmaan paljoa maksa ammattimiesten säätösyöttöpumpulle.

Toki juu varmaan se hienosäätö. Eikö siihen sellainenkin tehdä, mutta kait tämä säätö, että käymään lähtee, niin kotona yritetä tehdä  :) hivien vinkkien saattelemana. Mitähän mahtaa ko säätö maksaa. Nämä on hieman tällaisia juttuja, kun tuo auto jäi alkuperäiseltä omistajalta vaan sitten seisomaan, kun se emännältään oli ajosta vaan sammunut ja jossain rauma pori suunnassa volvolla oli hieman availtu ja todettu, ettei kannata välttämättä remonttia liikkeesssä tehdä. Kait sen takia, kun eihän tuollaisella autolla ole kuin käyttöarvo.  Muuten hieman jo tuossa hörähteli mutta ei sitten vielä jäänyt käymään. En tiedä paljonko tuota ilmaa naftan joukossa on ja kauanko kestää starttailla, että poistuu.

Poissa jan2009

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
oletko vaihtanut polttoaine suodattimen? jos et ole ja vaihdat niin kaada se suodatin täyteen dieseliä niin ei tarvitse sahata sitä täyteen.

Poissa supersepe

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
oletko vaihtanut polttoaine suodattimen? jos et ole ja vaihdat niin kaada se suodatin täyteen dieseliä niin ei tarvitse sahata sitä täyteen.

Totta , en ole vielä vaihtanut. Ajatuksissa kyllä vaihtaa suodattimet, kunhan saa tuon ensin käymään.

Poissa jan2009

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
vaihda suosiolla se polttoainesuodatin vain heti. voi siitä johtua ettei vaan lähde käymään.

Poissa supersepe

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
vaihda suosiolla se polttoainesuodatin vain heti. voi siitä johtua ettei vaan lähde käymään.

Niinpä ja ei siinä kyllä silleen mitään häviä. Kävin taas starttaamassa , kun on ollut vuorokauden latauksessa, no ei ainakaan luvannutkaan. Kuinkakohan äkkiä se ilma sieltä sitten häipyy  :-[ .  Mutta juu, huomenna ylihuomenna se suodatinjuttu.

Poissa jan2009

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
näissä nykyajan autoissa voi olla muutakin mikä estää käynnistymisen. esim.ajon esto.....siksi kyllä suosittelen viemään esim ad pajalle ja pyydät siitä vaikka vikalistan.

Poissa Elk

• Paalimaan vartija
  • Turbo
näissä nykyajan autoissa voi olla muutakin mikä estää käynnistymisen. esim.ajon esto.....siksi kyllä suosittelen viemään esim ad pajalle ja pyydät siitä vaikka vikalistan.
Ei muuten inahdakaan jos ajonesto vidduilee että se ei ainakaan ole vikana jos pyörittää muttei käynnisty.
Jäitä housuun!

Poissa KalleKyy

• Grand Luxe Touring
Minä taas sanoisin että pyörittää, muttei käynnisty ajoneston ollessa päällä. Oma tekee joskus sen, jos pitkään on virrat II-asennossa ja siitä yrittää suoraan startata (Virtojen pois käyttö auttaa siihen).
Mulla on myös siruton avain, jolla startti pyörittää loputtomiin, ei vaan hörähdä käyntiin.

Aloirtajan autossa voisi olla ihan vaan ajoitus pielessä riittävästi, ettei käynnisty.
-13 V70 D5 AWD Aut. (-07 V70 2.5T AWD Aut.)
Ex: -91 940 GL 2.3 M47 / -88 740 GL 2.3 Aut. / -96 850 TDI Aut. / -02 S60 D5 Aut. "Facelift" / -98 S70 2.4 10V Man. / -04 S40 2.4i Aut.

Poissa supersepe

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
Itse kun olen ihan harrastaja näissä autohommissa ja aika huono sellaainen, niin soitin tuossa yhteen autosähkö putiikkiin raisiossa, kun sain toisen harrastuksen kautta ko numeron, niin olikohan myyntipuhetta , kun kaveri sanoi, että jos merkit on kohillaan , niin se on hyvää tuuria, jos auto käynnistyy. Koitin kysellä, että onko edes mahdollista saada käymään ja sitten siirto säätöpaikalle  :) ,  sain sen käsityksen ettei onnistu ilman heittokelloa  :) , mutta mielipiteitä otetaan toki vielä vastaan, kun itse tekisi mieli mahdollisimman paljon tehdä ja loppu säätö sitten jossain muualla, kuulemma tietokoneella joku oliko dynaaminen säätö  :)

Poissa Pecan

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
Jos ajonestosta on vähänkään epäilystä ja ehkä muutenkin kannattaisi vielä tarkistaa, että sammutussolenoidi saa sähköä.

Ja äkkiähän sen pumpun ajoituksen kokeilee heittää hampaalla suuntaan ja sitten toiseen ja kokeilee, että lupaileeko edes. Akku pitää kyllä siinä hommassa olla hyvä, että saa kunnolla pyörimään. Itellä ainakin ilma tahtoi pyöriä pumpussa, kun ei saanut tarpeeksi pitkää starttia, ennenkuin vaihtoi uuden akun. Ja omalla vastuulla sitten, en minä näistä mitään tiedä..   ;D
142 GTIC -72, 164 -72, 244 TIC -84, 245 TIC -85, 740 TIC -87, 740 TIC -88

Poissa supersepe

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
Jos ajonestosta on vähänkään epäilystä ja ehkä muutenkin kannattaisi vielä tarkistaa, että sammutussolenoidi saa sähköä.

Ja äkkiähän sen pumpun ajoituksen kokeilee heittää hampaalla suuntaan ja sitten toiseen ja kokeilee, että lupaileeko edes. Akku pitää kyllä siinä hommassa olla hyvä, että saa kunnolla pyörimään. Itellä ainakin ilma tahtoi pyöriä pumpussa, kun ei saanut tarpeeksi pitkää starttia, ennenkuin vaihtoi uuden akun. Ja omalla vastuulla sitten, en minä näistä mitään tiedä..   ;D

Toki eihän nuo ammattimiehet puhelimessa puhele ajonestosta kait , koska olisi ehkä liian helppo päästä eteenpäi asiassa , onko helppo. En tiedä edes missä se soledoidi on, että voisi mitata. Sellainen hölmö kysymys noista merkeistä, että jos jakopää on kohillaa, siis merkit moottorin alla ja sitten pumpun päässä se nokan hahlo kannen mukaan, niin sitten vaan pumpun merkit kohilleeen , eihän se pumppu voi mitenkään olla 180 astetta pielessä, vai voiko. Näillä on menty eli merkit kohilleen , mutta hammasta suuntaan tai toiseen en ole kokeillut, koska aina hieman hakusessa nämä jutut näin eka kertaa. juu omalla vastuulla , no voiko tässä jotain ihmeitä sattua koneelle. Olen aina lataillut akun täyteen , no ei näillä pakkasilla kovin jaksa pitkään pyöritellä kylmässä tallissa.

Poissa Pecan

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
Onhan se myös mahdollisata saada 180 astetta pieleen. Eli tarkastettava, että myös vauhtipyörän merkit on kohdallaan, kun pumppu laitetaan merkkeihin nokan kanssa. Ja ne pumpun merkit ainakin mulla oli niin huonot, että hampaan verran joutui siirtämään aikaisemmalle jo että sai käyntiin. Sitä ennen oli vain hyvin vaisua lupailua. Normi hihnanvaihdossahan tohon olisi hyvä tehdä omat merkit pumpulle. Alkuperäiset merkit on niin etäällä toisistaan ja vinosta kun joutuu katsomaan, niin on aika tuurissaan.
142 GTIC -72, 164 -72, 244 TIC -84, 245 TIC -85, 740 TIC -87, 740 TIC -88

Poissa supersepe

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
Onhan se myös mahdollisata saada 180 astetta pieleen. Eli tarkastettava, että myös vauhtipyörän merkit on kohdallaan, kun pumppu laitetaan merkkeihin nokan kanssa. Ja ne pumpun merkit ainakin mulla oli niin huonot, että hampaan verran joutui siirtämään aikaisemmalle jo että sai käyntiin. Sitä ennen oli vain hyvin vaisua lupailua. Normi hihnanvaihdossahan tohon olisi hyvä tehdä omat merkit pumpulle. Alkuperäiset merkit on niin etäällä toisistaan ja vinosta kun joutuu katsomaan, niin on aika tuurissaan.

No juu , kaikki muut on kyllä kohillaan paitsi nyt pumpun ei silleen sitten ihan kohillaan, että käymään lähtisi. Jos pumpun päästä katsoo , niin pitääkö remmiä kääntää vastapäivään, että menee aikaiselle.

Carcom Oy  Elekma