Autoracing  KL-varaosat

käyttöremmin kulkureitti ja miten sen saa paikoilleen vm 98 V70 tdi

  • 34 Vastauksia
  • 11616 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa supersepe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 102
  • www.vrcf.fi
Mielestäni se on menossa ok mutta varmistusta ja kun en saanut paikoilleen , vaikka sitä yhtä jousirullaa nostelin, kädet loppui. Enkä mistään laturista ym löytänyt löysennystä. Koitin tuossa haullakin muttei antanut  >:(

Poissa V70TDI-1998

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 255
  • www.vrcf.fi
Kiristimen kiertyvässä osassa on sellainen nelikulmainen uloke, josta kiristimen vartta saa kierrettyä ylöspäin isolla jakoavaimella tai kiintolenkkiavaimella. Kun avaimella vääntää kiristimen äärireunaansa ja jakoavaimen silmästä tai kiintolenkin lenkistä laittaa narulla avaimen pysymään siellä ääriasennossaan (naru kiertämään pa-suotimen jalan takaa kiinni vaikka iskunvaimentimen tappeihin), on sitten aikaa miettiä, miten hihnaa pujottelee. Hihnan pitää mennä kiristimeltä tehostimen pyörälle ja siitä suoraan alas laturin rullalle ja vasta sieltä taittorullan ympäri kompressorin pyörälle. (Jos laittaa väärälle reitille: tehostimelta taittorullan kautta kompressorille, ei hihnan pituus ihan riitä ja hihna menee liian kireälle, jos väkisin laittaa.) 

Poissa supersepe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 102
  • www.vrcf.fi
Kiristimen kiertyvässä osassa on sellainen nelikulmainen uloke, josta kiristimen vartta saa kierrettyä ylöspäin isolla jakoavaimella tai kiintolenkkiavaimella. Kun avaimella vääntää kiristimen äärireunaansa ja jakoavaimen silmästä tai kiintolenkin lenkistä laittaa narulla avaimen pysymään siellä ääriasennossaan (naru kiertämään pa-suotimen jalan takaa kiinni vaikka iskunvaimentimen tappeihin), on sitten aikaa miettiä, miten hihnaa pujottelee. Hihnan pitää mennä kiristimeltä tehostimen pyörälle ja siitä suoraan alas laturin rullalle ja vasta sieltä taittorullan ympäri kompressorin pyörälle. (Jos laittaa väärälle reitille: tehostimelta taittorullan kautta kompressorille, ei hihnan pituus ihan riitä ja hihna menee liian kireälle, jos väkisin laittaa.)

Kiitos ja tallille takaisin katsomaan miten olin kuvitellut  :) , mutta siis tuolla pitäisi mennä hyvin paikoilleen , remmi ainakin entisen mittainen.

Poissa supersepe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 102
  • www.vrcf.fi
Sain sitten noilla vinkeillä remmin suht kivuttomasti paikoilleen mutta..... se jousikiristäjä kun ei ota kokonaan remmiin kiinni. Remmiä jää noin 1/4 olkopuolelle. Kiristaja on uusi ja nyt herää kysymys, että onko koneen nostokorva oikeassa välissä eli on koneen ja kiristäjän välissä ja nostokorvan paksuuden verran saattaa juuri  olla remmi ulkopuolella. Mielestäni sovittelin sitä korvaa toiseenkin paikkaa mutta ei oikein sopinut. Niin juu ja mihinkäs sellainen alumiini uuprofiili kuuluu, jotain 40 cm pitkä ja neljä pientä reikää. No siksi kyselen , kun ostin tuon kotteron hieman avattuna itselleni projektiksi eli en ole kakkkea itse pilannut :) . Hehkuja kans koitin laitella paikalle ja tuntui tällä kertaa olevan aikas hankala eli sitä pienintä hylsyjatkoa kaipailin ja löysinkin ja se taitaa mahtua , mutta huomenna kait lisää, jos tuohon hihnajuttuun joku antaa hyvän vinkin taas.

Poissa paku97

  • :hello:
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2607
  • www.vrcf.fi
Saatko kuvattua. :hello:
...eipäs hättäillä, niin kuin köyhät

V70 2.4D5 man. n.220hp/460nm. 1.4bar. -02

Poissa supersepe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 102
  • www.vrcf.fi
Saatko kuvattua. :hello:

saan kuvattua mutta vain kännykällä ja ikävä kyllä en osaa tänne kuvaa laittaa, mutta voin kännykkään lähettää kuvan jutusta. Tilanne on kuitenkin tuo mitä kerroin eli remmiin on muiden pyörien kanssa ok mutta jousirulla on liian kaukana koneesta. Jos ottaisin koneen korvan sieltä välistä pois, niin veikkaan rullan ja remmin olevan keskenään aika kohdallani. jos puhnum laitat, niin lähetän kuvan.

Poissa paku97

  • :hello:
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2607
  • www.vrcf.fi
Ei mulle tarvi lähettää, kun en varmaan osais kuvan perusteella neuvoa, ajattelin jos täällä joku olisi osannut auttaa. Muistaakseni tällä foorumilla käsitelty saman tapaista ongelmaa, kokeileppas hakua. :hello:
...eipäs hättäillä, niin kuin köyhät

V70 2.4D5 man. n.220hp/460nm. 1.4bar. -02

Poissa supersepe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 102
  • www.vrcf.fi
Ei mulle tarvi lähettää, kun en varmaan osais kuvan perusteella neuvoa, ajattelin jos täällä joku olisi osannut auttaa. Muistaakseni tällä foorumilla käsitelty saman tapaista ongelmaa, kokeileppas hakua. :hello:
[/quot

olen kokeillut hakua, mutta kun ei anna sitten mitään :). , osaamattomuutta sekin :-[

Poissa B30A

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1097
  • www.vrcf.fi
Alumiiniprofiili tulee melko varmasti siihen moottorin päällä olevan muovikuoren takareunaan.
RR P38A -97 4.x V8 CNG bi-fuel(eläköityi), RRC 3,9SE -90, Jaguar S-Type 3.0 Sport -01 RHD (UK, jäi sinne), RR P38A -95 raato, Rover P6 2000TC -72 raato, Rover P6 3500Efi -72 "pikkuauto", Volvo V70 2,5tdi A -99 645tkm(nyt lentää manuaalina), Jaguar XJ-S V12 -89 "Kisu"(myyty), Mitsu Outlander PHEV -19 uusi käyttöWC, Clean car, sick mind.

Poissa Timovaan

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 330
  • www.vrcf.fi


Tälläinen kuva löytyi itseltäni. Olisko jotain apua tästä?
-V70 2.4 d vm-2002

Lause ei välttämättä ala ISOLLA kirjaimella.

Poissa V70TDI-1998

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 255
  • www.vrcf.fi
..... se jousikiristäjä kun ei ota kokonaan remmiin kiinni. Remmiä jää noin 1/4 olkopuolelle. Kiristaja on uusi ja nyt herää kysymys, että onko koneen nostokorva oikeassa välissä eli on koneen ja kiristäjän välissä ja nostokorvan paksuuden verran saattaa juuri  olla remmi ulkopuolella. Mielestäni sovittelin sitä korvaa toiseenkin paikkaa mutta ei oikein sopinut. Niin juu ja mihinkäs sellainen alumiini uuprofiili kuuluu, jotain 40 cm pitkä ja neljä pientä reikää.

Kiristäjä pitää olla lohkoa vasten ja nostokorva ulompana (99% todennäk.). Toivottavasti ei alumiini haljennut vinossa asennuksessa ja toivottavasti ne erimittaiset pultit ovat oikeassa järjestyksessä, pidempi pultti kun halkaisee lohkosta korvakkeensa, jos sen vääntää lyhyempään umpireikään. Kun osat ovat oikeassa järjestyksessä, eivät ne ahdista mihinkään suuntaan, vaan pultit saa sormivoimin kierretyiksi aivan kiinni asti ja osat hölskyvät irtonaisina ennen loppukiristystä.

Poissa supersepe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 102
  • www.vrcf.fi
Alumiiniprofiili tulee melko varmasti siihen moottorin päällä olevan muovikuoren takareunaan.

kiitos vinkistä, niin on edes hieman nyt ajatusta mihin sovittaa  :)

Poissa supersepe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 102
  • www.vrcf.fi
(Kuva poistettu lainauksesta.)

Tälläinen kuva löytyi itseltäni. Olisko jotain apua tästä?

 Juu  ja tämäkin laitetaan korvantaa, että voi tarkistaa :)

Poissa supersepe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 102
  • www.vrcf.fi
kiitos vinkistä, niin on edes hieman nyt ajatusta mihin sovittaa  :)

Nyt sitten ei muuta kuin talliin purkamaan se kiristäjä pois ja uudelleen sovittamaan. Täytyy tosiaan mitata ne pultit jos on eroa pituudessa. Se nostokorva jännä, kun sopi sinne valiin aika kivasti ja siihen päällipuolelle ei sitten oikeen, mutta eikun katsomaan tilannetta, kun pakkastakin peltihallissa sopivasti :D , ei ainakaan tuule, että silleen hieman suojaa. Niin ja toki kiitos vinkistä.

Poissa B30A

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1097
  • www.vrcf.fi
Tuohon frouvan kiituriin joku oli ne kiristimen pultit joskus aiemmin sekoillut ja liian lyhyt pultti olikin korkannut kierteet reiästään. Onneksi vain pari ensimmäistä, pidempi pultti pysyy vielä niissä jäljellä olevissa jengoissa.
RR P38A -97 4.x V8 CNG bi-fuel(eläköityi), RRC 3,9SE -90, Jaguar S-Type 3.0 Sport -01 RHD (UK, jäi sinne), RR P38A -95 raato, Rover P6 2000TC -72 raato, Rover P6 3500Efi -72 "pikkuauto", Volvo V70 2,5tdi A -99 645tkm(nyt lentää manuaalina), Jaguar XJ-S V12 -89 "Kisu"(myyty), Mitsu Outlander PHEV -19 uusi käyttöWC, Clean car, sick mind.

 

Kulkukoira  Proturbo