Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Showroom => Aiheen aloitti: Riikka - 27.06.2014, 18:57:34
-
Jaakko
-B230F
-M47
-k.o. 10.1.1990
-Sähköpeilit, sähkölasit x 4
(http://i665.photobucket.com/albums/vv13/Riikka240/Jaakko/DSC_0001.jpg) (http://s665.photobucket.com/user/Riikka240/media/Jaakko/DSC_0001.jpg.html)
Öljy peräisin toisesta ruotsalaisesta.
To Do -List
-Etujarrut Uusittu levyt, palat & satulat. Vasemmalle myös jarruputket. Jarruvoimat 2,4 & 2,4 kN
-Takajarrut. Poljintuntuma taas pehmennyt, vasen puoli heikko. Jarruvoimaeroa lähes 30%.
-Tuulilasi (kulunut)
-Nykimisongelma Uusittu YKK-anturi ja anturin jalka.
-Venttiilikopan tiivisteen uusinta
-Kytkin ja kytkinvaijeri
-Pesu ja vahaus
-Sisäsiivous
-Takavalojen fiksaus (JuHaUlta osat varattu)
-Vanteet & renkaat (pomolta saadut peltivanteet lähdössä vannepajalle)
-Ruosteiden korjaus
-Oik. takaoven lukko, nuppi ei nouse täysin ylös keskuslukon voimin
-Takarontin siivous - roinaa on
-Rekisterikilpien uusinta, siivottoman näköiset
-Ajovalojen päällislistojen uusinta? (Teemu- lupaili penkoa)
-Naarmujen häivytys
-Jarrukilvet
(http://i665.photobucket.com/albums/vv13/Riikka240/Jaakko/DSC_0009.jpg) (http://s665.photobucket.com/user/Riikka240/media/Jaakko/DSC_0009.jpg.html)
Takavalot lakattu elokuussa, mutta pitää tehdä uusiksi paremmin.
(http://i665.photobucket.com/albums/vv13/Riikka240/Jaakko/DSC_0010.jpg) (http://s665.photobucket.com/user/Riikka240/media/Jaakko/DSC_0010.jpg.html)
(http://i665.photobucket.com/albums/vv13/Riikka240/Jaakko/DSC_0014.jpg) (http://s665.photobucket.com/user/Riikka240/media/Jaakko/DSC_0014.jpg.html)
(http://i665.photobucket.com/albums/vv13/Riikka240/Jaakko/DSC_0004.jpg) (http://s665.photobucket.com/user/Riikka240/media/Jaakko/DSC_0004.jpg.html)
(http://i665.photobucket.com/albums/vv13/Riikka240/Jaakko/DSC_0003.jpg) (http://s665.photobucket.com/user/Riikka240/media/Jaakko/DSC_0003.jpg.html)
(http://i665.photobucket.com/albums/vv13/Riikka240/Jaakko/DSC_00132.jpg) (http://s665.photobucket.com/user/Riikka240/media/Jaakko/DSC_00132.jpg.html)
(http://i665.photobucket.com/albums/vv13/Riikka240/Jaakko/DSC_00122.jpg) (http://s665.photobucket.com/user/Riikka240/media/Jaakko/DSC_00122.jpg.html)
Ruosteentappajaa, tuollainen on ollut koko minun omistusajan eli ilmeisesti jotenkuten toimiikin.
(http://i665.photobucket.com/albums/vv13/Riikka240/Jaakko/DSC_0015.jpg) (http://s665.photobucket.com/user/Riikka240/media/Jaakko/DSC_0015.jpg.html)
Jotain hyvääkin:
(http://i665.photobucket.com/albums/vv13/Riikka240/Jaakko/DSC_0012.jpg) (http://s665.photobucket.com/user/Riikka240/media/Jaakko/DSC_0012.jpg.html)
(http://i665.photobucket.com/albums/vv13/Riikka240/Jaakko/DSC_0011.jpg) (http://s665.photobucket.com/user/Riikka240/media/Jaakko/DSC_0011.jpg.html)
(http://i665.photobucket.com/albums/vv13/Riikka240/Jaakko/DSC_0007.jpg) (http://s665.photobucket.com/user/Riikka240/media/Jaakko/DSC_0007.jpg.html)
(http://i665.photobucket.com/albums/vv13/Riikka240/Jaakko/DSC_0005.jpg) (http://s665.photobucket.com/user/Riikka240/media/Jaakko/DSC_0005.jpg.html)
-
Takalevyt on kyllä aika urittuneet :D Mutta onneks tää helmi ei oo menossa paaliin ;D
-
Takalevyt on kyllä aika urittuneet :D Mutta onneks tää helmi ei oo menossa paaliin ;D
Jep! :buck2: Niin, eihän tämä yhtä hyvä ole kuin se JuHaUn, mutta kai tän voi juuri ja juuri säästää.. :-\ :D
-
Jep! :buck2: Niin, eihän tämä yhtä hyvä ole kuin se JuHaUn, mutta kai tän voi juuri ja juuri säästää.. :-\ :D
No juu, onhan neljä sähkölasia eikä kaks ;) O0
-
Naarmut meinasi unohtua listasta. Konepellissä ja oikeassa etulokarissa nyt ainakin on, kummallisen näköisiä en tiedä mistä on tulleetkaan. :idiot2: Tässä saatan ehkä turvautua kokeneemman apuun, kaverin tai ammattilaisen.
No juu, onhan neljä sähkölasia eikä kaks ;) O0
Niinpä :D
-
Takalevyt on kyllä aika urittuneet :D
Minullekin katsastaja huomautti aiheesta pari vuotta sitten 850:n kohdalla. :smoke:
Mutta kyllähän tämä huutaisi pakokaasujarrullista moottoria. Otteessa lienee tosin maininta kolmitoimikatalysaattorista, joten hieman rajoittaa vaihtoehtoja.
-
Minullekin katsastaja huomautti aiheesta pari vuotta sitten 850:n kohdalla. :smoke:
Mutta kyllähän tämä huutaisi pakokaasujarrullista moottoria. Otteessa lienee tosin maininta kolmitoimikatalysaattorista, joten hieman rajoittaa vaihtoehtoja.
En mä nyt väkisin vääntäen mennyt itse vaatimaan siihen mitään korjattavaa leimalla, puhtaat paperit on puhtaat paperit.. :D Mistä muistuikin jälleen yksi kohta listaan. Jarrukilvet. :D
Tokihan tuo vähäpäästöinen on. Kukat vain kiittää kun ohi ajelee :)
-
Leikkaa edestä risat kilvet pois ja kaikki ok. Säästää 70e ja pari tuntia töissä.
-
Tässähän näyttäisi olevan vähemmän ruostetta, kuin omassani. :pomo: Toimiiko tässä tuo radion vieressä oleva kello?
-
Leikkaa edestä risat kilvet pois ja kaikki ok. Säästää 70e ja pari tuntia töissä.
......eiiiii.. :D
Tässähän näyttäisi olevan vähemmän ruostetta, kuin omassani. :pomo: Toimiiko tässä tuo radion vieressä oleva kello?
Yritin kaikki kyllä räpsiä, mitä siitä löytyy. :D Pohja on siisti myös. Kello toimii :)
-
Yritin kaikki kyllä räpsiä, mitä siitä löytyy. :D Pohja on siisti myös. Kello toimii :)
Hieno se jokatapauksessa on. ;) Omassani on jostain syystä kaksi kelloa, mittaristossa ja sitten tuo pieni kello, joka ei toimi. ???
-
Hieno se jokatapauksessa on. ;) Omassani on jostain syystä kaksi kelloa, mittaristossa ja sitten tuo pieni kello, joka ei toimi. ???
Tack :) Hmm, erikoista. ??? Kumpikohan oli ensin.. :D
-
OHO, mun piti hierasta silmiä pari kertaa et näin todellaki ton et mun nimi mainittu tuolla :2funny: Käyn alkuviikosta penkomassa paikkoja, mitäs kaikkia sulta puuttukaan/on tarvetta? Laita vaikka privalla jos et haluu tässä huudella.
E: ainanki noi ajovalojen päällyslistat, onks muuta puutetta? Volvossa siis ^-^ V:>
-
OHO, mun piti hierasta silmiä pari kertaa et näin todellaki ton et mun nimi mainittu tuolla :2funny: Käyn alkuviikosta penkomassa paikkoja, mitäs kaikkia sulta puuttukaan/on tarvetta? Laita vaikka privalla jos et haluu tässä huudella.
E: ainanki noi ajovalojen päällyslistat, onks muuta puutetta? Volvossa siis ^-^ V:>
Kyllä vain :D Ei muita puutteita :2funny:
-
Mikä värikoodi?
Kuvat vääristää tai mulla on roskia silmissä, en tunnista
-
Mikä värikoodi?
Kuvat vääristää tai mulla on roskia silmissä, en tunnista
400 :)
-
Tänään voisi harkita jotain näpräilyä. Ainakin sisäsiivouksen, ja vaihdekepin suojuksen kasaamisen (vielä irrallaan YKK-anturirempan jäljiltä, krhm..) voisi suorittaa. Ehkä avata sen oikean takaoven ja kurkata lukkoa?
Hieman tarinaa tuosta YKK-anturista.
Jaakkohan teki sellaista "rytyyttämistä" ja nyppimistä aina satunnaisesti, lähinnä kosteilla keleillä. Koskaan ei ollut mitään ongelmaa käynnistymisen kanssa, ehkä pari kertaa hieman pidempi startti. Tavalliset huoltotoimenpiteet oli kunnossa, autoon on 30tkm sisällä uusittu jakopää, tulpat, tulpanjohdot, virranjakajan kansi+pyörijä, pa-suodatin, öljyt+suodatin, laatikkoöljyt, peräöljyt yms. Sitten pienen temppuilujakson jälkeen eräs kaunis aamu se ei lähtenyt käyntiin. Lyhyen tutkinnan jälkeen löytyi ykk-anturin johdosta nirhaumaa. Vihjettä viasta antoi kierrosnopeusmittarin kyykkääminen aina nykäyksen yhteydessä. Eikun uutta anturia vaihtamaan.
Tuo anturin jalka oli todella heikko ja katkesi heti alkuunsa. Laatikkoa ei tarvinnut kokonaan irrottaa jalan vaihtamiseksi, raottaminen riitti jonka jälkeen konetta kampeamalla sai kättä väliin ja uuden jalan paikalleen. Jälkiviisaana voisi tietysti sanoa, että kun kerran kytkinvaijeri oli jo irti ja sen säätö aivan sökö, niin olisi kannattanut kytkinremppa tehdä siinä samalla. ::) Mutta auto on nyt ajossa ja kytkin ei luista ollenkaan. Aloittanen tässä kohta tarjouskierroksen lähialueen korjaamoista ja pohdin sitten, ryhdynkö itse vielä pukkien kanssa temuamaan (olen siitä huono asentaja että puitteet pitää olla kunnossa tai muuten palaa käpy) vai vienkö Jaakon hoitoon. Jos on kokemuksia ko. homman teettämisestä tai muuten vaan vinkkiä, niin pistäkäähän ihmeessä tässä taikka privalla. :)
-
Täälläpäin käytettiin emännän golffi kytkinrempassa yhessä öljy- ja rengaspisteessä, ja teki homman paljon halvemmalla kuin moni muu korjaamo ja sano vielä tää omistaja et jos jotain temppuilua tulee vielä, niin tuokaa näytille nii hää katsoo. En tiiä, mistä kytkinpaketin tilas, mut edullisemmin ku alkuperäistiskiltä sai alkuperäsen. Se oli alle päivä ja oli tehny ton remontin.
Luulis, et pikkupajalla osataan tehdä, ja sopivaan hintaan. Mulla olis seiskaan edessä stefaremontti perään. :idiot2: :buck2:
-
Viikonloppuna tuli siivoiltua sisätilat :) Ovipahvia käytin irti mutta laiskuus iski enkä lähtenyt sen enempää purkamaan :D Iso homma, pieni hyöty. Lykätään tulevaisuuteen :P
Täälläpäin käytettiin emännän golffi kytkinrempassa yhessä öljy- ja rengaspisteessä, ja teki homman paljon halvemmalla kuin moni muu korjaamo ja sano vielä tää omistaja et jos jotain temppuilua tulee vielä, niin tuokaa näytille nii hää katsoo. En tiiä, mistä kytkinpaketin tilas, mut edullisemmin ku alkuperäistiskiltä sai alkuperäsen. Se oli alle päivä ja oli tehny ton remontin.
Luulis, et pikkupajalla osataan tehdä, ja sopivaan hintaan. Mulla olis seiskaan edessä stefaremontti perään. :idiot2: :buck2:
Ei paha :D
Oon niin vaativa asiakas, kun en autoa käytä korjaamolla oikeastaan ikinä. Sen pitäisi olla tarpeeksi pikkupaja, että osataan tehdä, mutta kuitenkin ammattimaisesti hoidettu ja asiallinen. Ja siltikin olisin varmaan se päällepäsmäröivä asiakas, johon menee hermo :D
-
Sachsin kytkin on hyvä, tarvikkeena levyssä uritus ja alkuperäinen levy on sileä.
(tästä on jo aikaa)
Tarviset vaijerin silmälaakeri, kampuran stefan siniseltä ja painelaakeri, yleensä tuo on mukana.
Aikaa työhön kuluu osaavalta 2-3 tuntia.
Sinisellä on kiinteä hinta työlle, osat vaan maksaa, kysy sieltä jos et halua tehdä itse tai löydä pajaa.
Onneksi täällä pitää korjaamoa entinen volvon asentaja. ;D
-
Jaahas, se tulis vähän niinkuin pakkorako viedä ne vanteet vannepajalle ja ostaa uudet renkaat. ::) Renkaat on ihan löysät, vaikka paineita on kuinka ja paljon, kyljet sen sijaan pullistuu muhkuroille.. ::) Loppuhan ne oli jo muutenkin, ikää jo ties kuinka paljon ja pintaa enää alle parin millin.
Sachsin kytkin on hyvä, tarvikkeena levyssä uritus ja alkuperäinen levy on sileä.
(tästä on jo aikaa)
Tarviset vaijerin silmälaakeri, kampuran stefan siniseltä ja painelaakeri, yleensä tuo on mukana.
Aikaa työhön kuluu osaavalta 2-3 tuntia.
Sinisellä on kiinteä hinta työlle, osat vaan maksaa, kysy sieltä jos et halua tehdä itse tai löydä pajaa.
Onneksi täällä pitää korjaamoa entinen volvon asentaja. ;D
Niin, sinisellähän vois olla jopa edullinen jos ohjeaikojen mukaan mennään :D
Olen lueskellut että se vaijeri kannattaisi hommata siniseltä myös, koska motonetin on väärän pituisia. Tosin en motonetistä muutenkaan ole osia hankkimassa..
-
Jaahas, se tulis vähän niinkuin pakkorako viedä ne vanteet vannepajalle ja ostaa uudet renkaat. ::) Renkaat on ihan löysät, vaikka paineita on kuinka ja paljon, kyljet sen sijaan pullistuu muhkuroille.. ::) Loppuhan ne oli jo muutenkin, ikää jo ties kuinka paljon ja pintaa enää alle parin millin.
Niin, sinisellähän vois olla jopa edullinen jos ohjeaikojen mukaan mennään :D
Olen lueskellut että se vaijeri kannattaisi hommata siniseltä myös, koska motonetin on väärän pituisia. Tosin en motonetistä muutenkaan ole osia hankkimassa..
aivan näin, motonetin kytkinvaijeri on liian lyhyt,kokeiltu 2-kertaa ja aina sama juttu,ihmettelen vaan että vieläkin sitä myyvät koska mihkään se ei käy,toisin sanoen jokainen myyty vaijeri tulee takaisin, kahteen autoon oon sen hakenut/palauttanut ja molemmat autot oli m47 laatikolla,fixukselta hain ja sopi välittömästi niinkuin hessumobiilin vaijerikin. ;)
-
aivan näin, motonetin kytkinvaijeri on liian lyhyt,kokeiltu 2-kertaa ja aina sama juttu,ihmettelen vaan että vieläkin sitä myyvät koska mihkään se ei käy,toisin sanoen jokainen myyty vaijeri tulee takaisin, kahteen autoon oon sen hakenut/palauttanut ja molemmat autot oli m47 laatikolla,fixukselta hain ja sopi välittömästi niinkuin hessumobiilin vaijerikin. ;)
kyllä mä olen sen sinne saanut :D
-
Hyvin on täälläkin toimineet. :)
-
aivan näin, motonetin kytkinvaijeri on liian lyhyt,kokeiltu 2-kertaa ja aina sama juttu,ihmettelen vaan että vieläkin sitä myyvät koska mihkään se ei käy,toisin sanoen jokainen myyty vaijeri tulee takaisin, kahteen autoon oon sen hakenut/palauttanut ja molemmat autot oli m47 laatikolla,fixukselta hain ja sopi välittömästi niinkuin hessumobiilin vaijerikin. ;)
kyllä mä olen sen sinne saanut :D
Hyvin on täälläkin toimineet. :)
Ööh.. Ookkei.. :D
Asiasta kolmanteen, mitäs mieltä noista peltivanteista.. Kuinkas leveetä laitetaan? :pomo: Nuohan taitaa 5,5" leveet olla, ja ihan klassikkolevitys oli mielessä. Sellainen hillitty, eikä mikään NPS-venykumi-kaarista ulos -tuotos. :nuhtelu Kuvia otetaan vastaan :hello:
-
(http://i458.photobucket.com/albums/qq307/GrapL/IMG_4961.jpg?t=1299658932)
Ai mitä, ei tämmöstä? ;D
Vannepajallahan näytti olleen valmiinakin 4x108 & 5x108 jaolla olevii käännettyi ja väännettyi vanteita myynnissä. :) Täältä (http://tyrestretch.com/) löytyy aika hyvin kuvia.. suuntaa antavia ainankin. ::)
-
Teemu- myi mulle ajovalonpäällislistat, joten viikonloppuna vois vähän puunailla ja asentaa ne :)
Ja vanneasia ei ole edennyt työkiireiden ja saamattomuuden takia ;D
(http://i458.photobucket.com/albums/qq307/GrapL/IMG_4961.jpg?t=1299658932)
Ai mitä, ei tämmöstä? ;D
Vannepajallahan näytti olleen valmiinakin 4x108 & 5x108 jaolla olevii käännettyi ja väännettyi vanteita myynnissä. :) Täältä (http://tyrestretch.com/) löytyy aika hyvin kuvia.. suuntaa antavia ainankin. ::)
Juu, EI sellasta :D
Tänään kyllä ihan varmasti soitan tonne ja kysyn.. On jäänyt vähän tekemättä, vaikka itekin oon kyllä kattellut että siellä vois valmiinakin olla ::)
-
Tänään kyllä ihan varmasti soitan tonne ja kysyn.. On jäänyt vähän tekemättä, vaikka itekin oon kyllä kattellut että siellä vois valmiinakin olla ::)
Hep! Nyt on vanteet tulossa, jo ens viikon alussa olis mulla hallussa :tonttu: 7" eteen ja 8" taakse. Ihan sopiva :)
Ja sitten väriehdotuksia? Tarvii ne saada nopeella aikataululla alle, joten kilikalilla joutunee vetään.
-
Ja sitten väriehdotuksia? Tarvii ne saada nopeella aikataululla alle, joten kilikalilla joutunee vetään.
Ruiskullakaan mene paljoa sen pitempään loppupelissä. Jälki on paljon kauniinpaa, sekä myös kestävempää. Tietysti riippuu maalarista ja pohjista miten tekee :D
Hillittyä linjaa grafiitinharmaat?
-
Ruiskullakaan mene paljoa sen pitempään loppupelissä. Jälki on paljon kauniinpaa, sekä myös kestävempää. Tietysti riippuu maalarista ja pohjista miten tekee :D
Hillittyä linjaa grafiitinharmaat?
Pitäis hankkia se ruisku, ja maalari, ja siinä tietysti pohjatyöt ja sit vielä saada renkaat päälle ja pyörät alle, kaikki tämä n. 2-3 arkipäivässä töiden ohella :D
Hillittyä linjaa mennään, ja harmaat on aika vahvoilla. Mietin kyllä että perus vannehopeekin menis kyllä tuon värin kanssa ainakin aluksi, kunnes tosiaan ettis jostain sen maalarin. :D
Ja sit on vielä nämä rengaspohdinnat, mistä renkaat ja minkä kokoiset.. Ei mitään venykumeja, mutta ei kyllä myöskään liian leveitä. Kokoehdotuksia vois heittää. Ei nyt saa kyllä yhtään hahmotettua, miltä mitkäkin renkaat näyttäis vanteilla.. :idiot2: Vannetukun laskuri tarjoaa mm. 225/60-14 ja 215/40-14.. Sääksjärvellä Ylöstä on kehuttu, Viialasta rengastuomeltakin sais varmaan kohtuu hintaan. Jos kokoja löytyy hyllystä.. :-\
-
Minun Volvossa on muistaakseni 195/60/14 ja näyttää ihan kottikärryn renkailta. Laita vähintään 205/ leveät kumit. ;)
-
Minun Volvossa on muistaakseni 195/60/14 ja näyttää ihan kottikärryn renkailta. Laita vähintään 205/ leveät kumit. ;)
Asiaa tutkittuani päädyin 205/60 renkaisiin, sekä eteen että taakse. Ainoat kohtuuhintaiset ja nopeasti saatavilla. Laadusta en tiedä. :D
-
Hyvää nimipäivää Jaakolle! ;D
-
Hyvää nimipäivää Jaakolle! ;D
Jaakko kiittää! :D
Jaakkoa en ole käynyt katsomassa pariin viikkoon kun olen tuolla ilmastoidulla kasipätkällä ajellut.. :-\ Voisin varmaan tänään mennä ja pestä sen S*
Varasin itselleni juuri kumet, Nexen 205/60R14. Löytyi liikkeen varastosta ja aika saman hintaiset kuin netistä tilattuna Nankangit, mutta päälleasennus (ymmärtääkseni) kuului hintaan. Eli toivoa on saada Jaakko liikenteeseen Alastarolle :)
-
Pitäis hankkia se ruisku, ja maalari, ja siinä tietysti pohjatyöt ja sit vielä saada renkaat päälle ja pyörät alle, kaikki tämä n. 2-3 arkipäivässä töiden ohella :D
Hillittyä linjaa mennään, ja harmaat on aika vahvoilla. Mietin kyllä että perus vannehopeekin menis kyllä tuon värin kanssa ainakin aluksi, kunnes tosiaan ettis jostain sen maalarin. :D
Ja sit on vielä nämä rengaspohdinnat, mistä renkaat ja minkä kokoiset.. Ei mitään venykumeja, mutta ei kyllä myöskään liian leveitä. Kokoehdotuksia vois heittää. Ei nyt saa kyllä yhtään hahmotettua, miltä mitkäkin renkaat näyttäis vanteilla.. :idiot2: Vannetukun laskuri tarjoaa mm. 225/60-14 ja 215/40-14.. Sääksjärvellä Ylöstä on kehuttu, Viialasta rengastuomeltakin sais varmaan kohtuu hintaan. Jos kokoja löytyy hyllystä.. :-\
Harmaa vasaralakka?
Vähän tummempaa kuin vannehopea. ???
-
Harmaa vasaralakka?
Vähän tummempaa kuin vannehopea. ???
Tämä vois olla kyllä hyvä. :)
Nyt olis vähän puunailtu. Oli aika törkeän likainen, joten eilen illalla pesin kerran, tänään toisen kerran, sen jälkeen käsinvahaus ensin Sonaxin kliinerillä ja sitten Autoglymin punaisella. Muoviosista tuli hyvät Sonaxin muovigeelillä ja ihme kyllä pysyikin hyvänä jopa kuivumisen jälkeenkin. :D Kyllä se jotain myllytystä kaipais, kovasti on naarmuinen ja likaisen tuntuinen vanha maalipinta :-\
Sisusta tuli jokin aika sitten putsattua samoin konehuone, oviaukot ja takaluukku joten niihin en nyt koskenut.
Takavalotkin kirkastui kun pesi haalistuneen lakan pois ja veti muovinhoitogeelillä, niinpä en niitä ottanut työn alle vaikka hiomapaperitkin tuli jo haettua. Sisäpaisti JuHaUlla on mulle uudet takavalot, hinkataan sitten niitä :D
Etuvalojen listatkaan ei vielä vaihtuneet, en uskaltanut laittaa uusia paikalleen fiksaamatta niitä ensin hieman etteivät lähde heti samannäköisiksi..
Eli mikä oli tän viikonlopun saldo, pesu ja vahaus.. :2funny: No tässä kuvia kuitenkin.
(http://i665.photobucket.com/albums/vv13/Riikka240/DSC_0001.jpg)
(http://i665.photobucket.com/albums/vv13/Riikka240/DSC_0003.jpg)
-
Nyt olis vanteet uusia renkaita vaille valmiit :)
Niitä ei kyllä kestä läheltä kattoa yhtään.. :D Yks vanne oli todella ryöttäisessä kunnossa ja ne muut.. noh, vannehopeella ne tuli maalattua että sen näkösiäkin :D Mutta olipahan ihania pikku apulaisia mulla niitä puhdistamassa ja maalaamassa, muuten ei Jaakko pääsis ollenkaan tassuinensa Alastarolle :) Talvella sitten vanteet kunnon maaliin.
-
Vanteet on komiat, mutta.. :buck2:
Oikea takanurkka löhöää niin matalalla, että raapii kaareen. >:( Eihän sillä sitten Alastarollekaan uskaltanut.
Vastaavasti etupää taas sitten näyttää ihan pöhlöltä, ja oikein huutaa madallusta.
Ja löytyipä sieltä pyöräkotelosta sitten ruostereikäkin :'(
Eli aika p*ska juttu kaiken kaikkiaan. Ei auta muu, kuin alkaa jousi- ja ruostehommiin.. Näyttääpähän ainakin paikallaan ollessaan hyvältä :hello:
-
Sopiva madallus on aina plussaa! Mutta laita ennemmin jotkut hyvännäköset esim 16" alut alle, sopisi noin siistiin 240:n paljon paremmin kuin peltivanteet! Varsinkin kun ulkokuori on noin siistissä kunnossa :o
-
Helevetti, mun faija tuumas "14-tuuman pyörät näyttää 240:n alla venytetyiltä kottikärrynrenkailta" ja se sentään täyttää ens kuussa 66 :D Että täytyy yhtyä tekopupun mielipiteeseen, hittoon ne levipellit.
-
Herätellääs taas tätäkin :)
Eli Volvo on käynyt pajalla ja pienet paikat tehtiin kumpaankin pyöräkoteloon. Oikein viimesen päälle siististi tehdyt, vaikka vähän kyllä harmittaa että joutui ylipäätään hitsaamaan. :-\ Täytyy kysellä josko sama ammattilainen suostuisi muutakin ruosteenpoikasta fiksailemaan, kun mä en näköjään saa millään järkevällä aikataululla mitään aikaseks ja lomaakaan ei oo. ::)
Jarrut olivat talven seisonnan aikana menneet tosi huonoiksi, ilmaamalla niihin tuli taas tuntuma mutta takasatuloiden vaihto tulee kyllä olemaan seuraava remppakohde niinkuin alunperinkin on ollut ajatuksena.
Takajousetkin on olleet hankittuina, jos ne vaihtamalla saisi ne kesäpyörät alle ::) Mietinnässä on, pitäiskö kuitenkin aluja katsella, mutta toisaalta tykkään kyllä niistä pelleistäkin, yleisön mielipiteestä huolimatta :D Saatan laittaa kuvia sitten kun siinä pisteessä ollaan.. Kaikki kumminkin ehdottaa madallusta. :D
Huomenna katsellaan vähän missä kunnossa se oikein onkaan..
-
Noniin tässä ne nyt olis, levipellit Jaakolla. :) Ei kai ne sen pöllömmät ole kuin normi pellitkään. Ehkä ne vaihtuu jos jotain kivaa tulee vastaan, mut kyllähän noilla ajelee.
(http://i.imgur.com/DWD3eaE.jpg)
-
Hyi hyi Katsurilla laittomat vanteet alla :nohnoh
:2funny:
-
Hyi hyi Katsurilla laittomat vanteet alla :nohnoh
:2funny:
Onhan siinä ajokielto tarra tuulilasissa :D