Tänään voisi harkita jotain näpräilyä. Ainakin sisäsiivouksen, ja vaihdekepin suojuksen kasaamisen (vielä irrallaan YKK-anturirempan jäljiltä, krhm..) voisi suorittaa. Ehkä avata sen oikean takaoven ja kurkata lukkoa?
Hieman tarinaa tuosta YKK-anturista.
Jaakkohan teki sellaista "rytyyttämistä" ja nyppimistä aina satunnaisesti, lähinnä kosteilla keleillä. Koskaan ei ollut mitään ongelmaa käynnistymisen kanssa, ehkä pari kertaa hieman pidempi startti.
Tavalliset huoltotoimenpiteet oli kunnossa, autoon on 30tkm sisällä uusittu jakopää, tulpat, tulpanjohdot, virranjakajan kansi+pyörijä, pa-suodatin, öljyt+suodatin, laatikkoöljyt, peräöljyt yms. Sitten pienen temppuilujakson jälkeen eräs kaunis aamu se ei lähtenyt käyntiin. Lyhyen tutkinnan jälkeen löytyi ykk-anturin johdosta nirhaumaa.
Vihjettä viasta antoi kierrosnopeusmittarin kyykkääminen aina nykäyksen yhteydessä. Eikun uutta anturia vaihtamaan.
Tuo anturin jalka oli todella heikko ja katkesi heti alkuunsa. Laatikkoa ei tarvinnut kokonaan irrottaa jalan vaihtamiseksi, raottaminen riitti jonka jälkeen konetta kampeamalla sai kättä väliin ja uuden jalan paikalleen. Jälkiviisaana voisi tietysti sanoa, että kun kerran kytkinvaijeri oli jo irti ja sen säätö aivan sökö, niin olisi kannattanut kytkinremppa tehdä siinä samalla.

Mutta auto on nyt ajossa ja kytkin ei luista ollenkaan. Aloittanen tässä kohta tarjouskierroksen lähialueen korjaamoista ja pohdin sitten, ryhdynkö itse vielä pukkien kanssa temuamaan (olen siitä huono asentaja että puitteet pitää olla kunnossa tai muuten palaa käpy) vai vienkö Jaakon hoitoon. Jos on kokemuksia ko. homman teettämisestä tai muuten vaan vinkkiä, niin pistäkäähän ihmeessä tässä taikka privalla.
