Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Projektipäiväkirjat => Aiheen aloitti: Santtu244 - 03.07.2014, 21:14:31

Otsikko: Santun Turbo 240
Kirjoitti: Santtu244 - 03.07.2014, 21:14:31
Eli projektina on 82 vuosimallin 240 Volvo, johon on edellisen omistajan toimesta vaihdettu turbo kone (b200ft). Auto tuli minulle viime helmikuussa vaihdossa ja ajattelin nyt ruveta kirjoittelemaan projektipäiväkirjaa. Autoa ei ole vielä muutoskatsastettu turbolle ja sitä ennen pitää ainakin hitsata tulipelti umpeen ja tehdä paljon muita koritöitä. Tekniikkakin saa vaihtua isompaan, turvakaaret rakennan ja ruiskitaan uutta maalia pintaan yms..
Tässä nyt muutama kuva autosta siinä kunnossa kun se minulle saapui.

(http://i1352.photobucket.com/albums/q649/Santtu244/Volvo%20240%20Turbo%20-84/IMG_5775_zps89f46743.jpg) (http://s1352.photobucket.com/user/Santtu244/media/Volvo%20240%20Turbo%20-84/IMG_5775_zps89f46743.jpg.html)
(http://i1352.photobucket.com/albums/q649/Santtu244/Volvo%20240%20Turbo%20-84/IMG_5790_zpsba5dd7e8.jpg) (http://s1352.photobucket.com/user/Santtu244/media/Volvo%20240%20Turbo%20-84/IMG_5790_zpsba5dd7e8.jpg.html)
(http://i1352.photobucket.com/albums/q649/Santtu244/Volvo%20240%20Turbo%20-84/IMG_5799_zpsb146df80.jpg) (http://s1352.photobucket.com/user/Santtu244/media/Volvo%20240%20Turbo%20-84/IMG_5799_zpsb146df80.jpg.html)
(http://i1352.photobucket.com/albums/q649/Santtu244/Volvo%20240%20Turbo%20-84/IMG_5801_zps771ed5bf.jpg) (http://s1352.photobucket.com/user/Santtu244/media/Volvo%20240%20Turbo%20-84/IMG_5801_zps771ed5bf.jpg.html)

Melkein heti alkoi auton purku, ensin ei ollut kuin tarkoitus paikata muutama reikä pohjasta ja hitsata tulipelti umpeen. Noh nyt homma sitten on alkanut karata pikkuhiljaa lapasesta. Ideoita puskee koko ajan vaan lisää. Vieläkun pääsis toteuttamaan, mutta ei opiskelijan budjetilla autoa päivässä rakenneta. Tai no eipä varmaan kovin monen muunkaan budjetilla.. :D
Mutta takas asiaan eli tässä hiukan listaa mitä autoon olen suunnitellut ja mitä tullaan tekemään.

Kori/Alusta
-Turvakaaret
-Kuppipenkit
-Hydraulinen käsijarru, omalla jarrupiirillä, tästä lisää myöhemmin..
-Kaarien levitys
-Coiloverit
-Kaikki mahdollinen alustan osa säädettävää..
-Watt koppa, itse rakennettuna..
-Jarrut parannellaan..
-Yms. Paljon muuta mitä ei nyt mieleen tule..

Tekniikka
-B230 porattuna ylikokoon.
-Takomännät
-H-Profiili veivit
-Vakio kampura
-405 kansi pienillä vesikanavilla, portattuna, isommilla venoilla. Nokka mietitään myöhemmin..
-Puristussuhde 9,5:1 ?
-E85 tankkiin
-Pakosarja ja imusarja teetetään.
-Holset HX40 Super
-3" putkisto
-Suuttimien koko vielä auki
-Bemarin laatikkoa yms.
-Mega ohjaamaan
-Erillispuola sytytys.
-YMS.

Autohan on tulossa iha kilpiin, ja tarkotus olis saada ens kesäksi nippuun.

Moottori rakennetaan talvella joten sen kokoonpanoon tulee vielä todennäköisesti muutoksia..

Kori hommia olen ruvennut nyt tekemään, ja kohta haen turvakaari materiaalia ja rupean niitä sovittelemaan paikoilleen.
Muutama kuva tämän hetkisestä tilanteesta.

(http://i1352.photobucket.com/albums/q649/Santtu244/Volvo%20240%20Turbo%20-84/IMG_4818_zps60e707a9.jpg) (http://s1352.photobucket.com/user/Santtu244/media/Volvo%20240%20Turbo%20-84/IMG_4818_zps60e707a9.jpg.html)

(http://i1352.photobucket.com/albums/q649/Santtu244/Volvo%20240%20Turbo%20-84/IMG_4524_zpsc15afcc0.jpg) (http://s1352.photobucket.com/user/Santtu244/media/Volvo%20240%20Turbo%20-84/IMG_4524_zpsc15afcc0.jpg.html)

(http://i1352.photobucket.com/albums/q649/Santtu244/Volvo%20240%20Turbo%20-84/IMG_4529_zps3de92897.jpg) (http://s1352.photobucket.com/user/Santtu244/media/Volvo%20240%20Turbo%20-84/IMG_4529_zps3de92897.jpg.html)

(http://i1352.photobucket.com/albums/q649/Santtu244/Volvo%20240%20Turbo%20-84/IMG_4880_zps89ff5e43.jpg) (http://s1352.photobucket.com/user/Santtu244/media/Volvo%20240%20Turbo%20-84/IMG_4880_zps89ff5e43.jpg.html)

(http://i1352.photobucket.com/albums/q649/Santtu244/Volvo%20240%20Turbo%20-84/IMG_5010_zpsc184e190.jpg) (http://s1352.photobucket.com/user/Santtu244/media/Volvo%20240%20Turbo%20-84/IMG_5010_zpsc184e190.jpg.html)

(http://i1352.photobucket.com/albums/q649/Santtu244/Volvo%20240%20Turbo%20-84/IMG_5012_zpse9971263.jpg) (http://s1352.photobucket.com/user/Santtu244/media/Volvo%20240%20Turbo%20-84/IMG_5012_zpse9971263.jpg.html)

(http://i1352.photobucket.com/albums/q649/Santtu244/Volvo%20240%20Turbo%20-84/image_zpsdb50e9a4.jpg) (http://s1352.photobucket.com/user/Santtu244/media/Volvo%20240%20Turbo%20-84/image_zpsdb50e9a4.jpg.html)

Tässä edellisen omistajan hitsauksesta kuva.. On kyllä aikast ronskisti vedetty  :D
(http://i1352.photobucket.com/albums/q649/Santtu244/Volvo%20240%20Turbo%20-84/IMG_4978_zpsb93ed39c.jpg) (http://s1352.photobucket.com/user/Santtu244/media/Volvo%20240%20Turbo%20-84/IMG_4978_zpsb93ed39c.jpg.html)

Lohkokin saatu puhdistettua ruosteesta, maalia odotellessa.
(http://i1352.photobucket.com/albums/q649/Santtu244/Volvo%20240%20Turbo%20-84/image_zps843d5489.jpg) (http://s1352.photobucket.com/user/Santtu244/media/Volvo%20240%20Turbo%20-84/image_zps843d5489.jpg.html)

Eli tässä tilanteessa mennään tällä hetkellä.
Mielipiteitä saa jakaa, neuvoja toivon saavani.. Tämä on nimittäin ensimmäinen iso projektini.. Huolellisesti pyrin kaiken tekemään ja mikään kiire tässä ei ole.. Suunnitelmat ovat vasta alustavia joten ne kerkeää vielä moneen kertaan muuttumaan..  :)
Otsikko: Vs: Santun Turbo 240
Kirjoitti: Jambo - 03.07.2014, 22:58:42
Asialliselta kuulostaa! Joko oot värin miettiny valmiiks, nykynen on meinaan kauhea  ;D

Jatkoa odotellessa  :nälkä:
Otsikko: Vs: Santun Turbo 240
Kirjoitti: Santtu244 - 06.07.2014, 21:26:00
Hiukan päivitystä projektiin, eli kylkilistoja tähän ei tule takaisin ja listojen klipsujen reikiä tuli hitsailtua umpeen. Takakaaria aikani pähkäiltyä tulin siihen tulokseen että ne saa lähteä, on meinaan niin heikossa hapessa ja niitä on ennenkin hitsailtu moneen otteeseen. Ajattelin ottaa varaosa kaksnelikymppisestä etu kaaret ja sovitella ne taakse. Tulis vähän lisää tilaa kumeille samalla. 8)
Lohkokin sai maalin päälleen. Seuraavaksi pohjan kimppuun ja munapusseja pois ottamaan.

(http://i1352.photobucket.com/albums/q649/Santtu244/Volvo%20240%20Turbo%20-84/image_zpsb9aab8cb.jpg) (http://s1352.photobucket.com/user/Santtu244/media/Volvo%20240%20Turbo%20-84/image_zpsb9aab8cb.jpg.html)

(http://i1352.photobucket.com/albums/q649/Santtu244/Volvo%20240%20Turbo%20-84/image_zps4db5a8e7.jpg) (http://s1352.photobucket.com/user/Santtu244/media/Volvo%20240%20Turbo%20-84/image_zps4db5a8e7.jpg.html)

(http://i1352.photobucket.com/albums/q649/Santtu244/Volvo%20240%20Turbo%20-84/image_zpseb756efd.jpg) (http://s1352.photobucket.com/user/Santtu244/media/Volvo%20240%20Turbo%20-84/image_zpseb756efd.jpg.html)


Asialliselta kuulostaa! Joko oot värin miettiny valmiiks, nykynen on meinaan kauhea  ;D

Jatkoa odotellessa  :nälkä:

Jeps, ei kyllä sovi omaan silmään tuo väri sitten yhtään.  :D Uutta väriä en vielä tiedä, ehdotuksia saa toki heittää..  ;)
Otsikko: Vs: Santun Turbo 240
Kirjoitti: vmattine - 06.07.2014, 22:02:20
asiallista :) teet viel pitkäiskun niiin se on 110%laitonta ;) Mutta hyvältä näyttäää  O0 O0
Otsikko: Vs: Santun Turbo 240
Kirjoitti: vmattine - 06.07.2014, 22:22:31
Miks et katsasta sitä uudella moottorilla ? kyllä sen pitäisi muutoskatsastuksesta läpi mennä kuhan on teholappu ? ja se ei yleinsä oo ongelma ? ainaki itelläni sain leiman kireällä nokalla megalla ja holset hx40superilla  ;)ja penkissä oli oikeasti takapyöriltä 320heppaa ja 450nm  8)
Otsikko: Vs: Santun Turbo 240
Kirjoitti: Jambo - 06.07.2014, 22:24:06
asiallista :) teet viel pitkäiskun niiin se on 110%laitonta ;) Mutta hyvältä näyttäää  O0 O0

Racing-osien puolella joku kaupannu 101mm iskulla olevaa kampuraa...  V:>
Otsikko: Vs: Santun Turbo 240
Kirjoitti: vmattine - 06.07.2014, 23:01:38
Racing-osien puolella joku kaupannu 101mm iskulla olevaa kampuraa...  V:>

Niin mutta kestääkö turpokäytössä enään  :D  itellä isku 86mm :D
Otsikko: Vs: Santun Turbo 240
Kirjoitti: Santtu244 - 07.07.2014, 15:34:44
Racing-osien puolella joku kaupannu 101mm iskulla olevaa kampuraa...  V:>

Kyllä tää nyt pysyy vakio iskulla. Ainakin näin aluksi..  :D

Miks et katsasta sitä uudella moottorilla ? kyllä sen pitäisi muutoskatsastuksesta läpi mennä kuhan on teholappu ? ja se ei yleinsä oo ongelma ? ainaki itelläni sain leiman kireällä nokalla megalla ja holset hx40superilla  ;)ja penkissä oli oikeasti takapyöriltä 320heppaa ja 450nm  8)

Niin no tuokin on totta.. :D Kyllähän sen vois sillä uudella moottorillakin katsastaa..
Otsikko: Vs: Santun Turbo 240
Kirjoitti: lakeshead - 07.07.2014, 16:39:14
Eli projektina on 82 vuosimallin 240 Volvo

-3" putkisto kisakatilla.
Ei noin vanha auto katinpaskaa putken sisälle tarvitse  ;)
Suunnitelmat kuulostaa tosi hyvältä, ja homma lähtenyt jo näemmä ihan hyvin etenemään :) Tsemppiä!
niin ja ne öljysuihkut saa vaparin lohkoonkin tehtyä :)
http://forums.turbobricks.com/showthread.php?s=63d9c810d86b7db9810935ae43d221d9&t=115422

oletko noita coilovereita vielä suunnitellut? itekkin pitäis 240iin coiloverit hommata, mutta eipä taida saada muutakun tekemällä/teettämällä? ???
Otsikko: Vs: Santun Turbo 240
Kirjoitti: vmattine - 07.07.2014, 19:08:06
Ei noin vanha auto katinpaskaa putken sisälle tarvitse  ;)
Suunnitelmat kuulostaa tosi hyvältä, ja homma lähtenyt jo näemmä ihan hyvin etenemään :) Tsemppiä!
niin ja ne öljysuihkut saa vaparin lohkoonkin tehtyä :)
http://forums.turbobricks.com/showthread.php?s=63d9c810d86b7db9810935ae43d221d9&t=115422

oletko noita coilovereita vielä suunnitellut? itekkin pitäis 240iin coiloverit hommata, mutta eipä taida saada muutakun tekemällä/teettämällä? ???

Ruotsista vissiin saa? Mutta itse ainakin ensi viikolla menossa rallyracelle teettämään coiloverit :)
Otsikko: Vs: Santun Turbo 240
Kirjoitti: Santtu244 - 07.07.2014, 21:37:24
Ei noin vanha auto katinpaskaa putken sisälle tarvitse  ;)
Suunnitelmat kuulostaa tosi hyvältä, ja homma lähtenyt jo näemmä ihan hyvin etenemään :) Tsemppiä!
niin ja ne öljysuihkut saa vaparin lohkoonkin tehtyä :)
http://forums.turbobricks.com/showthread.php?s=63d9c810d86b7db9810935ae43d221d9&t=115422

oletko noita coilovereita vielä suunnitellut? itekkin pitäis 240iin coiloverit hommata, mutta eipä taida saada muutakun tekemällä/teettämällä? ???

Kiitoksia! Ja tuon ohjeen mukaan ne ajattelinkin tehdä.
Coilovereita saa ainakin näistä paikoista:
http://www.kaplhenke.com/products/240-coilovers
http://www.retroturbo.com/?product=200-series-sport-coilowers-short-strut

Hemmetin tyyriitä ne vaan ovat.  :( Noh, riippuen raha tilanteesta, joko teen itse tai ostan suoraan valmiit. Aika näyttää  ;)

Tänään hitsailut jatkuneet. Eikä olla edes vielä puolivälissä. Molemmilta puolilta menee helmat uusiksi, takakaaret menee uusiksi, lattiaa saa jonkun verran paikata vielä..
Otsikko: Vs: Santun Turbo 240
Kirjoitti: Santtu244 - 09.07.2014, 23:08:00
Tänään tuli irroitettua kaikki alustan osat ja kaikki jarrulinjat ja bensa linjat auton alta. Alustan osat oli sen verran paskaset että piti vähän painepesuria näyttää niille. Ensviikon aikana auton kääntyy kyljelleen ja pesen kaikki massat pois. Ja hiekkapuhallan alustan osat. Siis ne osat mitkä tähän autoon on vielä takaisin tulossa. Eli hammastanko, taka-akseli ja taka alatukivarret.


(http://i1352.photobucket.com/albums/q649/Santtu244/Volvo%20240%20Turbo%20-84/image_zps137eb9ce.jpg) (http://s1352.photobucket.com/user/Santtu244/media/Volvo%20240%20Turbo%20-84/image_zps137eb9ce.jpg.html)

(http://i1352.photobucket.com/albums/q649/Santtu244/Volvo%20240%20Turbo%20-84/image_zpse96281d4.jpg) (http://s1352.photobucket.com/user/Santtu244/media/Volvo%20240%20Turbo%20-84/image_zpse96281d4.jpg.html)

Mistäs tuon taka-akselin nyt tunnistaa? Että kumpi se on, 1030 vai 1031?
Otsikko: Vs: Santun Turbo 240
Kirjoitti: Volvomies89 - 09.07.2014, 23:08:51
peräkoppa auki niin näkee parhaiten...
Otsikko: Vs: Santun Turbo 240
Kirjoitti: 240 - 09.07.2014, 23:30:49
Valusta voi löytyä merkintä 1030/1031 tai jos löytyy valmistelaatta/tarra, niin siitäkin numerot googlettelemalla.
Otsikko: Vs: Santun Turbo 240
Kirjoitti: tombrez - 10.07.2014, 02:47:00
muuten näyttäs hyvältä, paitsi että hio hitsisaumat rälläkällä jossa katkaisu laikka, ei lamelli muuten kuluu pelti liika ohkaseksi  ;)
Otsikko: Vs: Santun Turbo 240
Kirjoitti: Tico - 10.07.2014, 07:45:44
muuten näyttäs hyvältä, paitsi että hio hitsisaumat rälläkällä jossa katkaisu laikka, ei lamelli muuten kuluu pelti liika ohkaseksi  ;)

WTF? Etkai oikeasti ole tosissasi?

EDIT: Hyvää puuhastelua, älä lannistu ruostepeikon painostuksessa!
Otsikko: Vs: Santun Turbo 240
Kirjoitti: Santtu244 - 10.07.2014, 21:31:23
Kiitoksia, kyllä tämä tästä, ei "pieni" määrä ruostetta lannista.  :)
Mutta niin eikös tämä nyt sitten ole 1031 perä ja välityssuhde on 3.91..?  :idiot2:

(http://i1352.photobucket.com/albums/q649/Santtu244/Volvo%20240%20Turbo%20-84/IMG_5895_zpsd33f7a50.jpg) (http://s1352.photobucket.com/user/Santtu244/media/Volvo%20240%20Turbo%20-84/IMG_5895_zpsd33f7a50.jpg.html)
(http://i1352.photobucket.com/albums/q649/Santtu244/Volvo%20240%20Turbo%20-84/IMG_5886_zps99dc243b.jpg) (http://s1352.photobucket.com/user/Santtu244/media/Volvo%20240%20Turbo%20-84/IMG_5886_zps99dc243b.jpg.html)


muuten näyttäs hyvältä, paitsi että hio hitsisaumat rälläkällä jossa katkaisu laikka, ei lamelli muuten kuluu pelti liika ohkaseksi  ;)
Varovasti vetelin lamellilaikalla suoraan hitsin päältä ja sitte kun rupes peltiin ottaa kiinni niin lopetin. Että en usko että meni liian ohueksi. Kittaamaan joutuu jokatapauksessa, niin lieneekö tuolla edes niin suurta merkitystä kuhan ei puhki hio. ;D
Otsikko: Vs: Santun Turbo 240
Kirjoitti: tanskude - 10.07.2014, 22:17:32
Pikkuperä, ison tunnistaa siitä että isolle hammaspyörälle on kolot tuolla kuoren sisäpuolella. Kuvia löytyy voimansiirto-osiosta.

E: TÄSTÄ (http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=6426.45) löytyy hyvät kuvat ja ohjeet kuinka noi isot ja pienet perät erottaa toisistaan.
Otsikko: Vs: Santun Turbo 240
Kirjoitti: Santtu244 - 10.07.2014, 22:29:30
Pikkuperä, ison tunnistaa siitä että isolle hammaspyörälle on kolot tuolla kuoren sisäpuolella. Kuvia löytyy voimansiirto-osiosta.

E: TÄSTÄ (http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=6426.45) löytyy hyvät kuvat ja ohjeet kuinka noi isot ja pienet perät erottaa toisistaan.
Kappas vaan, kiitokset korjauksesta.  :)
Eikös tuo taka-akseli pidä olla 1031 mikäli haluaa turboksi muutoskatsastaa? Täytynee vissiinkin semmonen hankkia, vaikka toisaalta tuskimpa katsuri noita taka-akseleita erottaa kumpi siellä on. ;D
Otsikko: Vs: Santun Turbo 240
Kirjoitti: Volvomies89 - 11.07.2014, 00:02:12
Ei tarvii jos tehot on tarpeeksi alhaiset...
Otsikko: Vs: Santun Turbo 240
Kirjoitti: lakeshead - 11.07.2014, 00:30:53
Ei tarvii jos tehot on tarpeeksi alhaiset...
näimpä. eli volvolta lupalappu.
(http://www.lintsi.info/wx/volvo/turbo/turbolupa.jpg)
Meneekö samalla systeemillä nykyäänkin? oma katsastusmies tuollaista kyllä kyseli kun muutoskatsastusta kysyin
kuva tonin volvosivuilta
Otsikko: Vs: Santun Turbo 240
Kirjoitti: Santtu244 - 11.07.2014, 04:14:48
näimpä. eli volvolta lupalappu.
(http://www.lintsi.info/wx/volvo/turbo/turbolupa.jpg)
Meneekö samalla systeemillä nykyäänkin? oma katsastusmies tuollaista kyllä kyseli kun muutoskatsastusta kysyin
kuva tonin volvosivuilta
Joo tuollanen lappu on hankinnassa.. Faijan vanha työkaveri on nykyään volvolla töissä ja lupas kysellä asiaa siellä.
Otsikko: Vs: Santun Turbo 240
Kirjoitti: Volvomies89 - 11.07.2014, 08:10:09
Menee juuri samalla kaavalla nykyäänkin, ite tilasin tuon lausunnon volvolta omaan 740 kun sen muutoskatsastin d5252t tekniikalle...
Otsikko: Vs: Santun Turbo 240
Kirjoitti: Toni - 18.07.2014, 15:18:48
näimpä. eli volvolta lupalappu.
(http://www.lintsi.info/wx/volvo/turbo/turbolupa.jpg)
Meneekö samalla systeemillä nykyäänkin? oma katsastusmies tuollaista kyllä kyseli kun muutoskatsastusta kysyin
kuva tonin volvosivuilta

Tänä päivänä on enää turha vilautella tuota 11v vanhaa volvon lappua. Ei enää toimi muutoskatsastuksissa. Samainen 245 kun katsastettiin T6lle niin tuon lapun tehorajoilla ei tänä päivänä ollut enää mitään virkaa. Pitäis poistaa mokoma lappunen sivuilta, ettei ihmiset saa enää vääriä käsityksiä asiasta.
Otsikko: Vs: Santun Turbo 240
Kirjoitti: lakeshead - 18.07.2014, 17:43:57
Tänä päivänä on enää turha vilautella tuota 11v vanhaa volvon lappua. Ei enää toimi muutoskatsastuksissa.
mitkäs on sitten nykyään rajat millekkin jarruille ja iskareille? ainakin katsastusmies pyyti todistusta että mitkä osat muuttuvat mallisarjassa tehojen mukana, kun kävin kysymässä muutoskatsastuksesta. yksi bemaristi väitti että motonetin varaosaluettelo oli riittänyt todistamaan että mitä tulee mihinkin, kun oli ahtanut e30:in.
Otsikko: Vs: Santun Turbo 240
Kirjoitti: Santtu244 - 23.07.2014, 19:56:10
Noniin nyt on vihoinkin päästy taas etenemään, tosin yllätyksiltä ei ole vältytty. Eli autoa pestessä korkeapainepesurilla sekä sisältä että ulkoa, paljastui paljon lisää ruostetta. Takapyörä kotelojen saumat on ruostunut puhki. Takaluukussa, kuskin ja hanttarin lattiassa reikiä. Oikeestaan reikiä on vähän joka puolella. Sekä myös helmat menee vaihtoon. Olisihan sitä voinut toki ensimmäiseksi isoksi projektiksi valita helpommankin aihion. Noh, ei tässä nyt luovuttamaan ruveta. Tekemällä sitä oppii.  :D Seuraavaksi sitten hitsaus hommiin.

(http://i1352.photobucket.com/albums/q649/Santtu244/Volvo%20240%20Turbo%20-84/image_zpsef54ef90.jpg) (http://s1352.photobucket.com/user/Santtu244/media/Volvo%20240%20Turbo%20-84/image_zpsef54ef90.jpg.html)
(http://i1352.photobucket.com/albums/q649/Santtu244/Volvo%20240%20Turbo%20-84/image_zps324794dc.jpg) (http://s1352.photobucket.com/user/Santtu244/media/Volvo%20240%20Turbo%20-84/image_zps324794dc.jpg.html)
(http://i1352.photobucket.com/albums/q649/Santtu244/Volvo%20240%20Turbo%20-84/image_zps58f51cd7.jpg) (http://s1352.photobucket.com/user/Santtu244/media/Volvo%20240%20Turbo%20-84/image_zps58f51cd7.jpg.html)
(http://i1352.photobucket.com/albums/q649/Santtu244/Volvo%20240%20Turbo%20-84/image_zpsda12f9dd.jpg) (http://s1352.photobucket.com/user/Santtu244/media/Volvo%20240%20Turbo%20-84/image_zpsda12f9dd.jpg.html)
(http://i1352.photobucket.com/albums/q649/Santtu244/Volvo%20240%20Turbo%20-84/image_zpsea757958.jpg) (http://s1352.photobucket.com/user/Santtu244/media/Volvo%20240%20Turbo%20-84/image_zpsea757958.jpg.html)
(http://i1352.photobucket.com/albums/q649/Santtu244/Volvo%20240%20Turbo%20-84/image_zpsa3a8a196.jpg) (http://s1352.photobucket.com/user/Santtu244/media/Volvo%20240%20Turbo%20-84/image_zpsa3a8a196.jpg.html)

Noissa saumoissa on vielä koriliima tai mikälie saumauskitti paikallaan mutta tosiaan koko matkalta on ruostunut puhki..

Tänä päivänä on enää turha vilautella tuota 11v vanhaa volvon lappua. Ei enää toimi muutoskatsastuksissa. Samainen 245 kun katsastettiin T6lle niin tuon lapun tehorajoilla ei tänä päivänä ollut enää mitään virkaa. Pitäis poistaa mokoma lappunen sivuilta, ettei ihmiset saa enää vääriä käsityksiä asiasta.
Ja tuo volvon lupalappu tuli postin mukana viimeviikolla. Tuskin sen vilauttamisesta haittaakaan on?
Otsikko: Vs: Santun Turbo 240
Kirjoitti: Jambo - 23.07.2014, 20:46:06
Olisihan sitä voinut toki ensimmäiseksi isoksi projektiksi valita helpommankin aihion. Noh, ei tässä nyt luovuttamaan ruveta. Tekemällä sitä oppii.  :D Seuraavaksi sitten hitsaus hommiin.

Heh. Kaverilla '76 C-Kadetti, siihen verrattuna tuo on ihan kovaa rautaa. Siinä olis solakka poika päässy takakaaresta kontiin.  ;D
Tietty kuvista ei saa samaa käsitystä "vahinkojen todellisesta laajuudesta" ku livenä.

Tsemppiä hitsurointiin!  O0
Otsikko: Vs: Santun Turbo 240
Kirjoitti: Santtu244 - 23.07.2014, 21:15:22
Heh. Kaverilla '76 C-Kadetti, siihen verrattuna tuo on ihan kovaa rautaa. Siinä olis solakka poika päässy takakaaresta kontiin.  ;D
Tietty kuvista ei saa samaa käsitystä "vahinkojen todellisesta laajuudesta" ku livenä.

Tsemppiä hitsurointiin!  O0

Juuh, no eihän tämä nyt ole edes paha vielä. :D mutta kyllä tässäkin hommaa riittää. Ja kuvat on tosiaan hieman heikot.
Otsikko: Vs: Santun Turbo 240
Kirjoitti: Väpsy - 24.07.2014, 23:14:11
Alkaa oleen sen ikäsiä keksintöjä, että on melko harvassa hyväpeltiset yksilöt mitä ei ole rakennettu. Ja rakennettujen hinta taas on yleensä jotain muuta kuin soveltuvaa ensimmäiseksi "kunnon" projektiksi. Ei muuta kun tsemppiä peltitöiden kanssa, niiden reenaamisesta on aina pelkkää hyötyö. Kuka tahansa turbottaa "valmiin" auton, mutta niitä peltivelhoja ei joka nurkalla seisoskele.