Eli projektina on 82 vuosimallin 240 Volvo, johon on edellisen omistajan toimesta vaihdettu turbo kone (b200ft). Auto tuli minulle viime helmikuussa vaihdossa ja ajattelin nyt ruveta kirjoittelemaan projektipäiväkirjaa. Autoa ei ole vielä muutoskatsastettu turbolle ja sitä ennen pitää ainakin hitsata tulipelti umpeen ja tehdä paljon muita koritöitä. Tekniikkakin saa vaihtua isompaan, turvakaaret rakennan ja ruiskitaan uutta maalia pintaan yms..
Tässä nyt muutama kuva autosta siinä kunnossa kun se minulle saapui.

Melkein heti alkoi auton purku, ensin ei ollut kuin tarkoitus paikata muutama reikä pohjasta ja hitsata tulipelti umpeen. Noh nyt homma sitten on alkanut karata pikkuhiljaa lapasesta. Ideoita puskee koko ajan vaan lisää. Vieläkun pääsis toteuttamaan, mutta ei opiskelijan budjetilla autoa päivässä rakenneta. Tai no eipä varmaan kovin monen muunkaan budjetilla..
Mutta takas asiaan eli tässä hiukan listaa mitä autoon olen suunnitellut ja mitä tullaan tekemään.
Kori/Alusta-Turvakaaret
-Kuppipenkit
-Hydraulinen käsijarru, omalla jarrupiirillä, tästä lisää myöhemmin..
-Kaarien levitys
-Coiloverit
-Kaikki mahdollinen alustan osa säädettävää..
-Watt koppa, itse rakennettuna..
-Jarrut parannellaan..
-Yms. Paljon muuta mitä ei nyt mieleen tule..
Tekniikka-B230 porattuna ylikokoon.
-Takomännät
-H-Profiili veivit
-Vakio kampura
-405 kansi pienillä vesikanavilla, portattuna, isommilla venoilla. Nokka mietitään myöhemmin..
-Puristussuhde 9,5:1 ?
-E85 tankkiin
-Pakosarja ja imusarja teetetään.
-Holset HX40 Super
-3" putkisto
-Suuttimien koko vielä auki
-Bemarin laatikkoa yms.
-Mega ohjaamaan
-Erillispuola sytytys.
-YMS.
Autohan on tulossa iha kilpiin, ja tarkotus olis saada ens kesäksi nippuun.
Moottori rakennetaan talvella joten sen kokoonpanoon tulee vielä todennäköisesti muutoksia..
Kori hommia olen ruvennut nyt tekemään, ja kohta haen turvakaari materiaalia ja rupean niitä sovittelemaan paikoilleen.
Muutama kuva tämän hetkisestä tilanteesta.

Tässä edellisen omistajan hitsauksesta kuva.. On kyllä aikast ronskisti vedetty

Lohkokin saatu puhdistettua ruosteesta, maalia odotellessa.

Eli tässä tilanteessa mennään tällä hetkellä.
Mielipiteitä saa jakaa, neuvoja toivon saavani.. Tämä on nimittäin ensimmäinen iso projektini.. Huolellisesti pyrin kaiken tekemään ja mikään kiire tässä ei ole.. Suunnitelmat ovat vasta alustavia joten ne kerkeää vielä moneen kertaan muuttumaan..