Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 200 => Aiheen aloitti: joonaz - 07.07.2014, 21:48:44

Otsikko: Volvo 240 käynti ongelma (B21at)
Kirjoitti: joonaz - 07.07.2014, 21:48:44
Morjes! Mikähän mahtasi olla Volvossa vikana, kun käy rikkaalla ja huonosti? Uutta osaa on siirtopumppu ja bensapumppu (bensanpaine 3.5bar)

Moottori: B21at Turbo

Otsikko: Vs: Volvo 240 käynti ongelma (B21at)
Kirjoitti: Elk - 07.07.2014, 22:00:12
Morjes! Mikähän mahtasi olla Volvossa vikana, kun käy rikkaalla ja huonosti? Uutta osaa on siirtopumppu ja bensapumppu (bensanpaine 3.5bar)

Moottori: B21at Turbo
Kaasariturbolle ihan helvetisti liikaa bensanpainetta.
Otsikko: Vs: Volvo 240 käynti ongelma (B21at)
Kirjoitti: joonaz - 07.07.2014, 22:17:02
Kaasariturbolle ihan helvetisti liikaa bensanpainetta.
Onko tietoo paljon ois sellanen sopiva bensanpaine tollaseen laitokseen? Ja siihen on jälkeenpäin pistetty monipiste ruisku (vissiin alunperin ollu kaasari?)

garret 3/4 turbo
-walbro:n pumppu
Otsikko: Vs: Volvo 240 käynti ongelma (B21at)
Kirjoitti: Elk - 07.07.2014, 22:22:28
Onko tietoo paljon ois sellanen sopiva bensanpaine tollaseen laitokseen?

garret 3/4 turbo
-walbro:n pumppu
0,4bar+ahtopaine ja ton pumpun kanssa tarvit turbokäyttöön tarkotetun bensanpaineensäätimen. Siis olettaen että sulla on kaasarina se Stromberg.
Otsikko: Vs: Volvo 240 käynti ongelma (B21at)
Kirjoitti: joonaz - 07.07.2014, 22:26:07
0,4bar+ahtopaine ja ton pumpun kanssa tarvit turbokäyttöön tarkotetun bensanpaineensäätimen. Siis olettaen että sulla on kaasarina se Stromberg.

Siihen on jälkeenpäin pistetty monipiste ruisku (vissiin alunperin ollu kaasari?) Siinä kannessa on ne vanhat suuttimet ja nykyään ne on imusarjassa.
Otsikko: Vs: Volvo 240 käynti ongelma (B21at)
Kirjoitti: Elk - 07.07.2014, 22:35:19
Siihen on jälkeenpäin pistetty monipiste ruisku (vissiin alunperin ollu kaasari?) Siinä kannessa on ne vanhat suuttimet ja nykyään ne on imusarjassa.
Eli ollut joskus B21ET, k-jetillä.

Laitatko vaikka kuvan siitä viritelmästä niin pääsee edes hajulle mikä ruisku siellä on (motronic, lh-jetronic, mega vai jotain ihan muuta).
Otsikko: Vs: Volvo 240 käynti ongelma (B21at)
Kirjoitti: joonaz - 07.07.2014, 22:57:35
Eli ollut joskus B21ET, k-jetillä.

Laitatko vaikka kuvan siitä viritelmästä niin pääsee edes hajulle mikä ruisku siellä on (motronic, lh-jetronic, mega vai jotain ihan muuta).

Pistelen huomenna kuvaa kun käyn tallilla
Otsikko: Vs: Volvo 240 käynti ongelma (B21at)
Kirjoitti: joonaz - 08.07.2014, 21:51:37
Eli ollut joskus B21ET, k-jetillä.

Laitatko vaikka kuvan siitä viritelmästä niin pääsee edes hajulle mikä ruisku siellä on (motronic, lh-jetronic, mega vai jotain ihan muuta).


Elikkä tässä ois nyt niitä kuvia
(http://i58.tinypic.com/33ldms8.jpg)

(http://i57.tinypic.com/21v506.jpg)

ja ecu
(http://i59.tinypic.com/2mgp641.jpg)


Tuollaset sähköiset suuttimet imusarjassa -> http://www.autopartoo.com/oem/bosch/0280150355.html
Otsikko: Vs: Volvo 240 käynti ongelma (B21at)
Kirjoitti: lassii - 08.07.2014, 22:33:46
Mun silmään toi näyttää aika vammaselta. Mitkähän suuttimet tässä edes on käytössä kun ei yhtään virtajohtoo mee niille? Jos et ole ite tätä rakentanu niin mene lyömään sitä joka on tän väkästelly.
Otsikko: Vs: Volvo 240 käynti ongelma (B21at)
Kirjoitti: 240 - 08.07.2014, 22:43:19
Taitaa olla kamat b230ET:stä.
Otsikko: Vs: Volvo 240 käynti ongelma (B21at)
Kirjoitti: Elk - 09.07.2014, 00:20:20
Eli Motronichan tuo. Läppämallin IMM ja jousi siitä löysällä.
Otsikko: Vs: Volvo 240 käynti ongelma (B21at)
Kirjoitti: joonaz - 09.07.2014, 03:08:30
Mun silmään toi näyttää aika vammaselta. Mitkähän suuttimet tässä edes on käytössä kun ei yhtään virtajohtoo mee niille? Jos et ole ite tätä rakentanu niin mene lyömään sitä joka on tän väkästelly.

Kyllä virtajohdot löytyy mutta oli irti ja juu enpä ole itse rakentanu tuota hökötystä :D
Otsikko: Vs: Volvo 240 käynti ongelma (B21at)
Kirjoitti: joonaz - 11.07.2014, 23:33:22
Kyllähän tuo ilmamäärämittarin säätö hieman auttoi :)

Sitten asiasta toiseen, että tuohon härveliin on tunkettu jokin scanian välijäähdytin, onko siitä mitään hyötyä, vaiko jopa haittaa? (törkeen iso)
Otsikko: Vs: Volvo 240 käynti ongelma (B21at)
Kirjoitti: raul - 12.07.2014, 01:06:40
Rajallinen hyöty tuolla kokoonpanolla. Muutoin mitä isompi niin keskimäärin sitä parempi. Meinasitko ihan pitää nuo K-jetin suuttimet tuolla kannessa?

Otsikko: Vs: Volvo 240 käynti ongelma (B21at)
Kirjoitti: joonaz - 18.07.2014, 19:22:58
Rajallinen hyöty tuolla kokoonpanolla. Muutoin mitä isompi niin keskimäärin sitä parempi. Meinasitko ihan pitää nuo K-jetin suuttimet tuolla kannessa?

Okei. Mitäs sun mielestä niille k-jetin suuttimille kannattaisi tehdä?
Otsikko: Vs: Volvo 240 käynti ongelma (B21at)
Kirjoitti: raul - 18.07.2014, 20:48:04
No toivottavasti ne on tiiviit, eikai niille sen enempää tarvii tehdä. Ei ole tullut tommosta toteusta ennen vastaan. Tai sitten hommaat esim. kaasarin tai sähköruiskullisen kannen.... ::) Tsemppiä nyt kuitenkin.