Samppasport  Futurez

Volvo 240 käynti ongelma (B21at)

  • 15 Vastauksia
  • 6061 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa joonaz

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 39
  • www.vrcf.fi
Volvo 240 käynti ongelma (B21at)
« : 07.07.2014, 21:48:44 »
Morjes! Mikähän mahtasi olla Volvossa vikana, kun käy rikkaalla ja huonosti? Uutta osaa on siirtopumppu ja bensapumppu (bensanpaine 3.5bar)

Moottori: B21at Turbo


Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: Volvo 240 käynti ongelma (B21at)
« Vastaus #1 : 07.07.2014, 22:00:12 »
Morjes! Mikähän mahtasi olla Volvossa vikana, kun käy rikkaalla ja huonosti? Uutta osaa on siirtopumppu ja bensapumppu (bensanpaine 3.5bar)

Moottori: B21at Turbo
Kaasariturbolle ihan helvetisti liikaa bensanpainetta.
Jäitä housuun!

Poissa joonaz

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 39
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 käynti ongelma (B21at)
« Vastaus #2 : 07.07.2014, 22:17:02 »
Kaasariturbolle ihan helvetisti liikaa bensanpainetta.
Onko tietoo paljon ois sellanen sopiva bensanpaine tollaseen laitokseen? Ja siihen on jälkeenpäin pistetty monipiste ruisku (vissiin alunperin ollu kaasari?)

garret 3/4 turbo
-walbro:n pumppu
« Viimeksi muokattu: 07.07.2014, 22:20:36 kirjoittanut joonaz »

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: Volvo 240 käynti ongelma (B21at)
« Vastaus #3 : 07.07.2014, 22:22:28 »
Onko tietoo paljon ois sellanen sopiva bensanpaine tollaseen laitokseen?

garret 3/4 turbo
-walbro:n pumppu
0,4bar+ahtopaine ja ton pumpun kanssa tarvit turbokäyttöön tarkotetun bensanpaineensäätimen. Siis olettaen että sulla on kaasarina se Stromberg.
Jäitä housuun!

Poissa joonaz

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 39
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 käynti ongelma (B21at)
« Vastaus #4 : 07.07.2014, 22:26:07 »
0,4bar+ahtopaine ja ton pumpun kanssa tarvit turbokäyttöön tarkotetun bensanpaineensäätimen. Siis olettaen että sulla on kaasarina se Stromberg.

Siihen on jälkeenpäin pistetty monipiste ruisku (vissiin alunperin ollu kaasari?) Siinä kannessa on ne vanhat suuttimet ja nykyään ne on imusarjassa.

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: Volvo 240 käynti ongelma (B21at)
« Vastaus #5 : 07.07.2014, 22:35:19 »
Siihen on jälkeenpäin pistetty monipiste ruisku (vissiin alunperin ollu kaasari?) Siinä kannessa on ne vanhat suuttimet ja nykyään ne on imusarjassa.
Eli ollut joskus B21ET, k-jetillä.

Laitatko vaikka kuvan siitä viritelmästä niin pääsee edes hajulle mikä ruisku siellä on (motronic, lh-jetronic, mega vai jotain ihan muuta).
Jäitä housuun!

Poissa joonaz

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 39
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 käynti ongelma (B21at)
« Vastaus #6 : 07.07.2014, 22:57:35 »
Eli ollut joskus B21ET, k-jetillä.

Laitatko vaikka kuvan siitä viritelmästä niin pääsee edes hajulle mikä ruisku siellä on (motronic, lh-jetronic, mega vai jotain ihan muuta).

Pistelen huomenna kuvaa kun käyn tallilla

Poissa joonaz

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 39
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 käynti ongelma (B21at)
« Vastaus #7 : 08.07.2014, 21:51:37 »
Eli ollut joskus B21ET, k-jetillä.

Laitatko vaikka kuvan siitä viritelmästä niin pääsee edes hajulle mikä ruisku siellä on (motronic, lh-jetronic, mega vai jotain ihan muuta).


Elikkä tässä ois nyt niitä kuvia




ja ecu



Tuollaset sähköiset suuttimet imusarjassa -> http://www.autopartoo.com/oem/bosch/0280150355.html

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 käynti ongelma (B21at)
« Vastaus #8 : 08.07.2014, 22:33:46 »
Mun silmään toi näyttää aika vammaselta. Mitkähän suuttimet tässä edes on käytössä kun ei yhtään virtajohtoo mee niille? Jos et ole ite tätä rakentanu niin mene lyömään sitä joka on tän väkästelly.
V70 TDI

Poissa 240

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1292
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 käynti ongelma (B21at)
« Vastaus #9 : 08.07.2014, 22:43:19 »
Taitaa olla kamat b230ET:stä.

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: Volvo 240 käynti ongelma (B21at)
« Vastaus #10 : 09.07.2014, 00:20:20 »
Eli Motronichan tuo. Läppämallin IMM ja jousi siitä löysällä.
Jäitä housuun!

Poissa joonaz

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 39
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 käynti ongelma (B21at)
« Vastaus #11 : 09.07.2014, 03:08:30 »
Mun silmään toi näyttää aika vammaselta. Mitkähän suuttimet tässä edes on käytössä kun ei yhtään virtajohtoo mee niille? Jos et ole ite tätä rakentanu niin mene lyömään sitä joka on tän väkästelly.

Kyllä virtajohdot löytyy mutta oli irti ja juu enpä ole itse rakentanu tuota hökötystä :D
« Viimeksi muokattu: 09.07.2014, 03:10:17 kirjoittanut joonaz »

Poissa joonaz

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 39
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 käynti ongelma (B21at)
« Vastaus #12 : 11.07.2014, 23:33:22 »
Kyllähän tuo ilmamäärämittarin säätö hieman auttoi :)

Sitten asiasta toiseen, että tuohon härveliin on tunkettu jokin scanian välijäähdytin, onko siitä mitään hyötyä, vaiko jopa haittaa? (törkeen iso)
« Viimeksi muokattu: 11.07.2014, 23:54:35 kirjoittanut joonaz »

Poissa raul

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 271
Vs: Volvo 240 käynti ongelma (B21at)
« Vastaus #13 : 12.07.2014, 01:06:40 »
Rajallinen hyöty tuolla kokoonpanolla. Muutoin mitä isompi niin keskimäärin sitä parempi. Meinasitko ihan pitää nuo K-jetin suuttimet tuolla kannessa?


Poissa joonaz

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 39
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 käynti ongelma (B21at)
« Vastaus #14 : 18.07.2014, 19:22:58 »
Rajallinen hyöty tuolla kokoonpanolla. Muutoin mitä isompi niin keskimäärin sitä parempi. Meinasitko ihan pitää nuo K-jetin suuttimet tuolla kannessa?

Okei. Mitäs sun mielestä niille k-jetin suuttimille kannattaisi tehdä?

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron