Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Projektipäiväkirjat => Aiheen aloitti: sepnu - 17.08.2014, 16:04:35

Otsikko: Talvi rojekti
Kirjoitti: sepnu - 17.08.2014, 16:04:35
Kävin hakemassa tommoset
(http://i46.photobucket.com/albums/f128/sepnu/P8170378_zps6fadba83.jpg)
(http://i46.photobucket.com/albums/f128/sepnu/P8170377_zpsba4904f4.jpg)
Otsikko: Vs: Talvi rojekti
Kirjoitti: sepnu - 18.08.2014, 18:44:47
Mää en tiedä mitä otsikon pitää kuvata jos minua niin ruma ja tyhmä
Jos tota kulkupeliä niin---- S*
Kuvia tuleeniin paljon kun mää kerkiän muilta kiireiltä vaan ottaan
Siirrosta en tiedä yhtään mitään
Tosta pari kuvaa ja pari kyssäriä
(http://i46.photobucket.com/albums/f128/sepnu/kepinpaumlauml_zpse8b6cfce.jpg)
Minkähän näkönen tommosen kepin pään tulis olla


Otsikko: Vs: Talvi rojekti
Kirjoitti: sepnu - 18.08.2014, 18:46:27
Toinen kysymys
(http://i46.photobucket.com/albums/f128/sepnu/Reijaumlt_zpsde6520f8.jpg)
Mitäköhän noissa reijissä pitäs olla
Otsikko: Vs: Talvi rojekti
Kirjoitti: sepnu - 18.08.2014, 18:48:01
Kolmas
(http://i46.photobucket.com/albums/f128/sepnu/P8180380_zpsb4c6c1ea.jpg)
Minkähän lainen käkätin mahtaa tulla noitten letkujen päähän
Otsikko: Vs: Talvi rojekti
Kirjoitti: -Lauri- - 18.08.2014, 20:20:04
Mitäköhän noissa reijissä pitäs olla


Villi veikkaus että perän korkeuden säädön napit?
Otsikko: Vs: Talvi rojekti
Kirjoitti: D`Artagnan - 18.08.2014, 20:35:24
Ekassa tyhjässä reiässä on saattanut olla kaiuttimien Fader nuppi, ja toisessa isommassa kokonaisuudessa perän tasonsäätö mittareineen (kehys on käännetty väärinpäin, kaksi pienempää reikää kuuluisi olla alapuolella). Ilmastointikin näyttää olevan ja sähkösäätöiset peilit + etuikkunat.
Onnitteluni hienoista Volvo hankinnoista. Mielenkiintoinen tapaus ainakin tuo 200 sarjalainen jo varusteidensakin puolesta (tai siinä olleiden varusteiden). Lieneekö Arabimalli?
Jonkinlaiset penkinpäällisetkin siinä näyttää olevan. Alla voi olla hienossa kunnossa oleva nahka tai täysplyyshipenkit.
Liittyisikö ilmastointiin tuo viimeinen kuva?
Otsikko: Vs: Talvi rojekti
Kirjoitti: sepnu - 19.08.2014, 06:07:31
Mielenkiintoista
Löytysköhän mistään tietoo mistä voisi kysellä tai hommata tähän vara osia noita nappuloit ja täytyy mys saada ostetuksi
muutama metri helma peltiä
Kuuluuko tohon konehuoneen kuvaan joku kompura tolle ilmastoinnille :-\
Otsikko: Vs: Talvi rojekti
Kirjoitti: D`Artagnan - 19.08.2014, 06:22:21
Nivomat -tasonsäätöjärjestelmä voi olla kallis nykypäivänä hankkia, varsinkaan jos sillä ei tee mitään (vedä vaunua tai muuta). Tuohon kuuluu siis ylös/alas nuolinapin lisäksi se mittari, takakonttiin kompressori ja erikois iskunvaimentimet taakse joita pystyy säätämään suoraan kabiinista perän tason muuttamiseksi vaunua vedettäessä optimaalikseksi. Markkinapaikalta saa välillä osia siihen. Tai sitten laittaa vain perus peitekilvet.
Helmapellit saa Motonetista.
Otsikko: Vs: Talvi rojekti
Kirjoitti: Elk - 19.08.2014, 10:20:15
Nivomat -tasonsäätöjärjestelmä voi olla kallis nykypäivänä hankkia, varsinkaan jos sillä ei tee mitään (vedä vaunua tai muuta). Tuohon kuuluu siis ylös/alas nuolinapin lisäksi se mittari, takakonttiin kompressori ja erikois iskunvaimentimet taakse joita pystyy säätämään suoraan kabiinista perän tason muuttamiseksi vaunua vedettäessä optimaalikseksi. Markkinapaikalta saa välillä osia siihen. Tai sitten laittaa vain perus peitekilvet.
Helmapellit saa Motonetista.
Paitsi että se ilmaiskunvaimenninjärjestelmä ei kulje Nivomat-nimellä. Tyhjänpäiväistä semantiikkaa, tiedän, mutta kun pisti silmään niin pahasti. Nivomathan on täysin automaattinen, tuohon nappisysteemiin kuuluu kompressori, köyhin versio oli sellainen, missä oli venttiilit peräkontissa ja sieltä sai käydä ilmaiskareita täyttämässä/tyhjentämässä.
Otsikko: Vs: Talvi rojekti
Kirjoitti: Turbo 242 - 19.08.2014, 10:25:08
Paitsi että se ilmaiskunvaimenninjärjestelmä ei kulje Nivomat-nimellä. Tyhjänpäiväistä semantiikkaa, tiedän, mutta kun pisti silmään niin pahasti. Nivomathan on täysin automaattinen, tuohon nappisysteemiin kuuluu kompressori, köyhin versio oli sellainen, missä oli venttiilit peräkontissa ja sieltä sai käydä ilmaiskareita täyttämässä/tyhjentämässä.

Ei ole tyhjänpäiväistä korjata vääriä käsityksiä. Puhutaan asioista niiden oikeilla nimillä. :juhau: O0

Mulla oli 242:ssa edellisen omistajan jäljiltä tuo köyhin versio, rengaspistoolilla ilmaa iskareihin. :facepalm: Tuommoset iskarit ei sitten toimi madallusjousien kanssa yhtään.
Otsikko: Vs: Talvi rojekti
Kirjoitti: D`Artagnan - 19.08.2014, 12:24:37
Ei kun hyvä että korjasit. Olen tähän saakka ollut siinä uskossa että sen virallinen nimi olisi Nivomat.
Otsikko: Vs: Talvi rojekti
Kirjoitti: Kalamies - 19.08.2014, 14:16:10
Monroe Gas-A-Just tjsp. Omassa kakslankussa oli aikoinaan se paineilmaventtiili konehuoneessa, mutta yleensä kai kontissa. Joissain noissa on paksinkannessa sisäpuolella semmosta tarraakin missä on maininta "Monroe leveling system". Virallinen Volvonimi selvinnee lisävarusteista.
Otsikko: Vs: Talvi rojekti
Kirjoitti: sepnu - 19.08.2014, 21:17:50
Jep takaluukussa ei ollu mitään eikä iskarit olleet säädettävät
peli  nostettu tänään pukkien päälle ja meinas pukit mennä joka kohdasta läpi
onneksi vetokoukku ja kallistuksen vakaaja pelasti tilanteen
Kaikki lisätieto ko laitteesta kinnostaa
 :)
Otsikko: Vs: Talvi rojekti
Kirjoitti: D`Artagnan - 19.08.2014, 21:29:54
Laita hieman tietoja lisää vaikka tuohon aloitukseen. Mikä vuosimalli millä koneella ym.
Joko olet penkinpäällisien alle kurkannut? Minua kiinnostaa onko siellä plyyshit vai nahat.
Tuo GLE (grand luxe executive) on ollut aikoinaan kalleimman pään Volvoja. Eikös musta värikin ollut lisävarustelistalta lisähintaan ruksattavissa? Näin olen ainakin antanut itseni ymmärtää, ja siksi näitä 200 sarjasia ei mustana niin kauheasti yleensä vastaan tulekaan.
Voisit ottaa kuvan myös sivusta kun siinä näyttää olevan jotkut erikoisvanteet.
80 luvun lisävarusteluettelo esittelee tuon kompura-iskari järjestelmän ihan vain nimellä Tasonsäädin. Ja että "saatavana kolmea eri mallia: säätö moottoritilassa olevan ilmantäyttöventtiilin kautta, kompressorikäyttöinen hallintapaneeli kojelaudassa (sinun malli) ja täysin automaattinen joka säätää vaimennusta auton kuormituksen mukaan."
Otsikko: Vs: Talvi rojekti
Kirjoitti: Huikkoster - 19.08.2014, 22:00:35
Eikös tuo ole 264? :P
Ollut uutena hieman vielä kalliimpi kuin 244 GLE ;)
Otsikko: Vs: Talvi rojekti
Kirjoitti: D`Artagnan - 19.08.2014, 22:07:45
^Kovin se 264 näyttää. En ole kuitenkaan niin pro että tuosta epämääräisestä konehuonekuvasta pystyisin varmaksi sanomaan. :P
Otsikko: Vs: Talvi rojekti
Kirjoitti: sepnu - 21.08.2014, 19:25:52
Peli on vusimalliltaan 79
Muuten on kauheen hankala kertoo paljon muita tietoja kun en ittekään tiedä
mutta kyllä nää tästä pikku hiljaa selviää
(http://i46.photobucket.com/albums/f128/sepnu/penkinpaumlaumlli_zps9dddce4c.jpg)
Penkin pääliset on plyyssiä ei nahkaa
(http://i46.photobucket.com/albums/f128/sepnu/sivumerkki_zps40a5f817.jpg)
Auton kyljessä on tommonen merkki mistä lienee peräisin
(http://i46.photobucket.com/albums/f128/sepnu/ruostekuspalk_zps67e0e675.jpg[img][img]http://i46.photobucket.com/albums/f128/sepnu/ruostevauriorep_zps1394c987.jpg[img][img]http://i46.photobucket.com/albums/f128/sepnu/pakoputki_zps04568317.jpg)
Mutta pakoputki on ihan ehjä ;D ;D





Otsikko: Vs: Talvi rojekti
Kirjoitti: sepnu - 21.08.2014, 19:29:11
Pitilaittaa vielä pari korjaus kuvaa
(http://i46.photobucket.com/albums/f128/sepnu/ruostevauriorep_zps1394c987.jpg)
(http://i46.photobucket.com/albums/f128/sepnu/ruostekuspalk_zps67e0e675.jpg)
Otsikko: Vs: Talvi rojekti
Kirjoitti: sepnu - 21.08.2014, 19:32:26
Että kyllä tota langan papatusta täytyy ruveta kuunteleen
(http://i46.photobucket.com/albums/f128/sepnu/ruostetakakus_zps88cbc79e.jpg)
Otsikko: Vs: Talvi rojekti
Kirjoitti: Huikkoster - 21.08.2014, 21:35:26
(http://i46.photobucket.com/albums/f128/sepnu/sivumerkki_zps40a5f817.jpg)
Auton kyljessä on tommonen merkki mistä lienee peräisin
Ollut uudesta asti ;).

Eli autohan on siis Volvo 264 GLE -79 ja koneena B27E
Otsikko: Vs: Talvi rojekti
Kirjoitti: D`Artagnan - 21.08.2014, 21:36:10
Hienoa, beiget täysplyyshiset penkit, 2,7l PRV V6 moottori automaatilla, voimakeulalla ja "salora" etulampuilla 8). Toivottavasti jaksat laittaa hienoksi. Tekemistähän tuossa riittää.
Olisi mielenkiintoista tietää auton historiasta enemmän. Edustusautoina näitä uutena monesti käytettiin. Löytyykö auton mukana mahdollisesti tulleista dokumenteista mitään osviittaa?
Ruosteet ovat vakiopaikoissa. Missä kunnossa varapyörän kotelot ja takakaaret ovat?
Otsikko: Vs: Talvi rojekti
Kirjoitti: sepnu - 23.08.2014, 19:12:46
(http://i46.photobucket.com/albums/f128/sepnu/iskarinsaumlaumltouml_zpsbc3c31d2.jpg)
Ja nytkun on hikan tutkitu autoa on takakontista löytynyt ton säädettävä iskarin letku
ja toinen pää on keskikonsoolin vieressä On siis ollut joskus säädettävä perä pää
(http://i46.photobucket.com/albums/f128/sepnu/lahokuski_zps0a049ad3.jpg)
Purku on suunnilleen saatu tehtyä joten voi aloittaa paikkauksen ei muutakun rälläkkä laulaan ja papupyssy papattaan
Otsikko: Vs: Talvi rojekti
Kirjoitti: kimisetä - 23.08.2014, 23:10:55
Olin ruodiksessa Kaartin kuninkaallisessa autokomppaniassa 1982-1983 ja siellä noita 264 malleja oli 4 kpl ja tietysti mustia.
Vanhin oli -76 mallia (mulla kuitilla, SA-26), pari -79 mallista ja uusin noin -81.
Otsikko: Vs: Talvi rojekti
Kirjoitti: sepnu - 27.08.2014, 21:47:16
Ja tänään ostettu lisä varustuksia autoon
Hankittu sisä että ulko helmapellit ja eteen pohjapellit
kauhia hitsaaminen voi alkaa >:( >:(
Otsikko: Vs: Talvi rojekti
Kirjoitti: sepnu - 29.08.2014, 06:23:06
(http://i46.photobucket.com/albums/f128/sepnu/kuskinjalkatila_zpsb8c554a5.jpg)
(http://i46.photobucket.com/albums/f128/sepnu/P8280016_zps4a7086c9.jpg)
Ja sitten on hiuka poistettu sipsan syömää peliä ja samalla auto on hiukan keventynyt
(http://i46.photobucket.com/albums/f128/sepnu/vanhat_zpsf95ad0d6.jpg)
Vanhat pellit näyttää tommoselta
(http://i46.photobucket.com/albums/f128/sepnu/uudethelmat_zpsfb0eba93.jpg)
Ja uudet näyttää tommoselta  on ne vielä ainakin hiukan pidemmät kun noi vanhat :-\ :-\
Otsikko: Vs: Talvi rojekti
Kirjoitti: Huikkoster - 29.08.2014, 08:34:08
Pelastettavan arvoinen klassikko :). On nostettava hattua kun noin suureen työhön lähdit. Jäisi monelta tekemättä kun yritetään poistaa mahd vähän peltiä ja sitten kirotaan kun ei hitsaamisesta tule mitään. Hyvä! O0
Otsikko: Vs: Talvi rojekti
Kirjoitti: sepnu - 30.08.2014, 11:53:39
(http://i46.photobucket.com/albums/f128/sepnu/tunkinkorva_zps3dfe4df0.jpg)
(http://i46.photobucket.com/albums/f128/sepnu/tunkinkorv2_zps33e297cb.jpg)
Mikäköhä tommosen kappaleen nimi mahtaa olla ja saako motonetistä


Otsikko: Vs: Talvi rojekti
Kirjoitti: HM__ - 30.08.2014, 12:18:12
Eikö tuo oo joku ns. tunkin nosto kohta. Mikä lie virallinen nimitys.  Ei taida saada motonetistä.
Otsikko: Vs: Talvi rojekti
Kirjoitti: Kaziganth - 30.08.2014, 12:30:55
Kurki klokkerholmin kuvasto läpi
Otsikko: Vs: Talvi rojekti
Kirjoitti: sepnu - 30.08.2014, 15:55:28
Tarvis tietää mikä ton kikkaran nimi on että pystyisi haeskelemaan  :-\
Otsikko: Vs: Talvi rojekti
Kirjoitti: Kaziganth - 30.08.2014, 16:26:06
Tarvis tietää mikä ton kikkaran nimi on että pystyisi haeskelemaan  :-\
kuvastossa on nimensä mukaisesti kuvia. Jos löytyy niin siitä saat selville nimenkin
Otsikko: Vs: Talvi rojekti
Kirjoitti: Kaziganth - 30.08.2014, 16:27:46
http://klokkerholm.com/xCMS/Default.aspx?id=210
Otsikko: Vs: Talvi rojekti
Kirjoitti: sepnu - 30.08.2014, 17:58:25
tommosella 40min selauksella en löytäny
 Onkohan jotain muita hyviä osotteita
Otsikko: Vs: Talvi rojekti
Kirjoitti: Kaziganth - 30.08.2014, 18:01:15
Ihan ei oo näköjään samanlainen, mutta 9025780 olis Jacking point, front.

Jaa se olikin 160-sarjaan  :-[
Otsikko: Vs: Talvi rojekti
Kirjoitti: HM__ - 30.08.2014, 18:38:05
http://www.vp-autoparts.com/main.aspx?page=article&artno=1201608
Otsikko: Vs: Talvi rojekti
Kirjoitti: sepnu - 30.08.2014, 19:02:16
KIITO HM ;)
Sieltähän se käikäle löyty
Otsikko: Vs: Talvi rojekti
Kirjoitti: sepnu - 09.09.2014, 21:54:00
(http://i46.photobucket.com/albums/f128/sepnu/uusjavanhateekorva_zps42dfd42a.jpg)
Siinä on uusi ja vanha rinnakkain toinen on hiukan kärsinyyt
(http://i46.photobucket.com/albums/f128/sepnu/jakmempoumlrit_zps7b47adba.jpg)
jep jep  siinä on molemmille puolille uudet
VPautoparrts oli lähettänyt tänään terassillae kun tulin töistä
(http://i46.photobucket.com/albums/f128/sepnu/uusihelmku_zps80894a73.jpg)
Jatost kuva siitä kun on soviteltu uusia helmoja paikoilleen  ;D ;D
Otsikko: Vs: Talvi rojekti
Kirjoitti: jen - 09.09.2014, 21:57:49
peitto löytyy mutta missä tyyny? :2funny:
Otsikko: Vs: Talvi rojekti
Kirjoitti: racor - 09.09.2014, 23:00:07
Komeat hankinnat! Itselläkin olisi tuollainen 264 kiikarissa. Pysyykö tekniikka vakiona eli B27?
Otsikko: Vs: Talvi rojekti
Kirjoitti: sepnu - 13.09.2014, 12:57:18
(http://i46.photobucket.com/albums/f128/sepnu/P9130024_zps6f4dc681.jpg)
Tänään sovitettu ovee paikoilleen mahtuu paikoilleen ;D

Juu kyllä tästä tulee orkkis
Pappraisen sunnuntai kruisailu piili
Otsikko: Vs: Talvi rojekti
Kirjoitti: sepnu - 23.09.2014, 21:22:31
(http://i46.photobucket.com/albums/f128/sepnu/penkintakauusi_zpsa7b37db8.jpg)
Tossa on kuskin penkin takaosa
(http://i46.photobucket.com/albums/f128/sepnu/kuskinjalkauusi_zps05884f67.jpg)
tssa on kuskin uusi jalkatila
(http://i46.photobucket.com/albums/f128/sepnu/uusihelma_zpsa879de04.jpg)
tommoselta näyttää uusi helma
(http://i46.photobucket.com/albums/f128/sepnu/uusitunkinko_zpsaea48e95.jpg)
 tossa on uusi tunkin korva
(http://i46.photobucket.com/albums/f128/sepnu/repsikkamaumltauml2_zps337fd081.jpg)
tossa on alotettu repsikan helmojen reikien vähennys
Otsikko: Vs: Talvi rojekti
Kirjoitti: D`Artagnan - 24.09.2014, 05:55:58
^Hienoa nähdä että autoa laitetaan kunnolla. Tällaisia projekteja on aina ilo seurata.
Otsikko: Vs: Talvi rojekti
Kirjoitti: sepnu - 09.12.2014, 07:21:28
No kyllä on taas laiskoteltu. On ollu toi huvitutti hukassa
Nyt on kuitenkin väkisin punnerrettu jotakin pari kuvaa
(http://i46.photobucket.com/albums/f128/sepnu/repsikankylki2_zps6a91195b.jpg)
(http://i46.photobucket.com/albums/f128/sepnu/repsikankylki3_zps20997d99.jpg)
(http://i46.photobucket.com/albums/f128/sepnu/Repsikankylki_zpsa654a473.jpg)
Repsikan puolelle sovitettu ovet paikoilleen
Ekassa sovituksessa helmapelti oli noin 1,5cm liian korkella. Oli pelkästään hepatu paikoilleen
kyllä kannattaa sovittaa heftit auki ja alas
Nyt sopii aika hyvin paikoilleen ELK
Otsikko: Vs: Talvi rojekti
Kirjoitti: V2T - 09.12.2014, 11:38:25
Jaahas, taitaa tää projetki olla meidän naapuritallissa :D

Ei muuta kuin kovaa tekemistä, niin siittä saadaan kunnon edustusauto  O0
Otsikko: Vs: Talvi rojekti
Kirjoitti: sepnu - 13.03.2015, 16:35:07
Talvi oli ja meni ja rojektit senkun seisoo
No muutama kuva kuitenkin sittä mitä on tuskalla ja vaivalla  saatu aikaseks
(http://i46.photobucket.com/albums/f128/sepnu/P3130084_zpsoaped89i.jpg)
(http://i46.photobucket.com/albums/f128/sepnu/P3130083_zpslzbhi9v3.jpg[img][img]http://i46.photobucket.com/albums/f128/sepnu/P3130082_zps9uasygnd.jpg)
(http://i46.photobucket.com/albums/f128/sepnu/P3130079_zpsbyonxifj.jpg)
(http://i46.photobucket.com/albums/f128/sepnu/P3130081_zpsypcvviqe.jpg)
Alkas toi repsikan puoli oleen tommosista perus reijistä ummessa
ei ole kun nuo sipistely reijät enää tekemättä
Vähä vedetään helmoihin kittiä ja maali päälle
Pohjaan ja helman alareunaan massat
Matot paikoilleen ja ajoon
Otsikko: Vs: Talvi rojekti
Kirjoitti: sepnu - 18.03.2015, 17:11:17
Taas on ukko ollu ahkerana siitä pari kuvaa
(http://s46.photobucket.com/user/sepnu/media/helma%20valmis_zps5gm0bmqj.jpg.html)
(http://i46.photobucket.com/albums/f128/sepnu/takajarru_zpsxe0mmd3y.jpg)
(http://i46.photobucket.com/albums/f128/sepnu/jarru%20syl_zpsdsfhpe5n.jpg)
Hel,a maalattu Takajarrut purettu ja yritetty saada mäntiä irti ei irronnu jätetyy likoon jos vaikka auttas
Ikuisena optimistina kävin tilaamassa uudet rekisterikilvet kestää tulla noin pari vikkoo
Otsikko: Vs: Talvi rojekti
Kirjoitti: sepnu - 18.03.2015, 17:15:21
Nohemmeti jäi yks kuva tulematta uus yritys
(http://i46.photobucket.com/albums/f128/sepnu/helma%20valmis_zps5gm0bmqj.jpg)
Otsikko: Vs: Talvi rojekti
Kirjoitti: sp69 - 18.03.2015, 19:22:37
rasvanippa kiinni ja rasvaprässillä vaseliinia sissään nii lähtee...itellä oli kans vaikeuksia,yritin ilmalla ja likoamalla mutta rasvaprässillä irtos ko tyhjää vaan.
Otsikko: Vs: Talvi rojekti
Kirjoitti: sepnu - 19.03.2015, 20:16:27
no kyllä ne lähti irti toinen kunnossa
mutta toisesta ei tota ilmaus ruuvia millään käytettävissä olevilla konsteilla pois
ja eikun poralla uutta reikää
nyt täytys löyttää isompi ilmaus ruuvi ja tietää mitkä kierteet siinä on
 >:( >:(
Otsikko: Vs: Talvi rojekti
Kirjoitti: Miuzo - 20.03.2015, 07:14:12
no kyllä ne lähti irti toinen kunnossa
mutta toisesta ei tota ilmaus ruuvia millään käytettävissä olevilla konsteilla pois
ja eikun poralla uutta reikää
nyt täytys löyttää isompi ilmaus ruuvi ja tietää mitkä kierteet siinä on
 >:( >:(

Tai ostat uudet satulat motonetista/biltemasta?  ::) jos näihin siis käy samat kun 240  :-X
Otsikko: Vs: Talvi rojekti
Kirjoitti: sepnu - 20.03.2015, 19:59:47
Juu reikä isommaks ja motonetistä joku nissanin ilmausruuvi
työkalulikkestä kierretappi 10/1 ja eiku kierteet peliin ja jarrut kasaan
No seuraava via tuli heti eteen ei nosta painetta ollenkaan eikä tule taakse nestettä
Pääsylinteriin on uusittu kummit
??? Mahtokoha siinä jakajassa olla jotain sisällä  siis sinä joka onsiellä auton alla tutkin sen huomenna :D :D
Otsikko: Vs: Talvi rojekti
Kirjoitti: Mursu - 20.03.2015, 20:17:25
hyvännäkönen proju ja jälki
Otsikko: Vs: Talvi rojekti
Kirjoitti: Kaziganth - 20.03.2015, 21:09:39
Juu siinä anturilla on mäntä siellä sisällä mikä pitää keskittää
Otsikko: Vs: Talvi rojekti
Kirjoitti: sepnu - 21.03.2015, 10:07:16
(http://i46.photobucket.com/albums/f128/sepnu/jakotukki%20jarru_zps8gbar4uk.jpg)
Käikäle paikallistettu ja truiskittu wd likoon ja eikun palikka irti ei varmasti katkee yhtään jarru putkee :D :D
näyttä ihan siltä että kaikki irtoo heti ja juntturi pyörii putken ympärillä hienosti
Otsikko: Vs: Talvi rojekti
Kirjoitti: D`Artagnan - 21.03.2015, 10:17:33
^Anna sille kuumailmapuhaltimella kunnolla lämpöä ja koputtele samalla varovasti hieman vasaralla. WD40 ja esim. Wurthin rost off ice on hyviä aineita jolla saat varmasti kärsivällisesti työskennellessä kaikki liitokset ehjänä irti.
Otsikko: Vs: Talvi rojekti
Kirjoitti: Kaziganth - 21.03.2015, 10:23:08
^Anna sille kuumailmapuhaltimella kunnolla lämpöä ja koputtele samalla varovasti hieman vasaralla. WD40 ja esim. Wurthin rost off ice on hyviä aineita jolla saat varmasti kärsivällisesti työskennellessä kaikki liitokset ehjänä irti.
Lol wut ???

;D

Oikeastikin toi on sellanen mihin pitäis kiinnittää huomiota enemmän :/
Otsikko: Vs: Talvi rojekti
Kirjoitti: sepnu - 21.03.2015, 15:02:27
Juu
Koko päivä siihen meni 2 putkee katkes tein uudet
Mutta toi petaali ei kyllä oikeen huomattavati parantunu meni pohjaan että kolahti >:( >:(
Otsikko: Vs: Talvi rojekti
Kirjoitti: sepnu - 21.03.2015, 17:56:25
No voi v---u jarruista ei nyt kannata väilttää mutta kattokaa mitä tuolta putkesta tulee ulos S* S* :hello: ELK :-*
(http://i46.photobucket.com/albums/f128/sepnu/sauhua%20putkesta_zpseszbluyn.jpg)
(http://i46.photobucket.com/albums/f128/sepnu/sauhu%20toisin_zpspld1etth.jpg)
Nythän näyttää siltä  jaa miltä kaljat sauhuille ja sauna ;D :D
Otsikko: Vs: Talvi rojekti
Kirjoitti: sepnu - 23.03.2015, 09:06:57
Nyt tartis löytää tohon kepin päähän nuppi
Otsikko: Vs: Talvi rojekti
Kirjoitti: Mursu - 23.03.2015, 11:51:26
Mää en tiedä mitä otsikon pitää kuvata jos minua niin ruma ja tyhmä
Jos tota kulkupeliä niin---- S*
Kuvia tuleeniin paljon kun mää kerkiän muilta kiireiltä vaan ottaan
Siirrosta en tiedä yhtään mitään
Tosta pari kuvaa ja pari kyssäriä
(http://i46.photobucket.com/albums/f128/sepnu/kepinpaumlauml_zpse8b6cfce.jpg)
Minkähän näkönen tommosen kepin pään tulis olla
http://i979.photobucket.com/albums/ae277/mursu1/Volvo%20245%20gl%20ruumis%20-79/186.jpg tommonen jos ei oo viälä selvinny
Otsikko: Vs: Talvi rojekti
Kirjoitti: sepnu - 24.03.2015, 13:01:17
Sii oikeesti ny alkaa kuuppa keittään noiten jarrujen kanssa
Tänään laitettu uusi pääsylinteri JA tulos poljin painuu lattiaan että kops
ei valu mistään jarrunestettä eikä tee mitään
Tossa ala venttiilissä ei ole oikeestaan sisäällä kun mäntä ja jousi ja kaks o-rengasta
kaikissa työsylintereissä on uudet kumit :-\ :-\
Otsikko: Vs: Talvi rojekti
Kirjoitti: Kaziganth - 24.03.2015, 13:10:05
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=123.0
Otsikko: Vs: Talvi rojekti
Kirjoitti: tuomee - 24.03.2015, 17:54:13
Siis mikä niissä jarruissa mättää,eikö pääsylinteri ota nestettä ollenkaan ilmatessa?-jos siitä kiinni niin painintanko liian pitkällään eli painaa jo hiukan mäntää lepoasennossa jollonka ottopuoli on sulkeutuneena tai sitten sylinterissä tehtaan jäljiltä niin paljon asennus rasvaa että ottopuolen reiät tukkeessa,jos noilta osin kunnossa niin ei siinä ilmaamisessa pitäs mitään ihmeellistä olla tekee sen sitten pumpaten tai imien tai paineella ja mieluiten oikeassa järjestyksessä niin ei varmaan jää ilmaa mihkään,pumppaamalla ilmatessa pitää vaan toimia rauhallisesti eli painamisen jälkeen poljin nostetaan hitaasti ylös eli ei rynkytetä sitä poljinta koska sillon se ei kerkiä kunnolla ottaa nestettä ja toisaalta liian kova rynkyttäminen saa myös aikaan järjestelmässä olevan ilman leviämisen nesteeseen mikrokuplina joita ei välttämättä ilmatessa huomaa ja poljin jää pehmeäksi ;)
Otsikko: Vs: Talvi rojekti
Kirjoitti: sepnu - 24.03.2015, 20:01:47
Siis Voi v-----tu tää on menny ihan peseelleen koko päivä siitä kuva
(http://i46.photobucket.com/albums/f128/sepnu/avo%20saumliliouml_zpsbdiypslp.jpg)
ei kestäny toi tarvike purkki ytään painetta
Tohon jakajaan on vaihdettu noi o-renkaat ja noi kupari tiivisteet ja puhdistettu
no nyt on saatu meneen tota jarrunestettä läpi polkimella tulee joka kulmasta
mutta mutta painetta EI perkele tule poljin pohaan poks
Sisustasta kuva penkki paikoillaan
(http://i46.photobucket.com/albums/f128/sepnu/sisaumlkuva_zpshflhc1br.jpg)
Ei mutakun Cog auki ja saunan lämmitykseen
Otsikko: Vs: Talvi rojekti
Kirjoitti: D`Artagnan - 24.03.2015, 20:35:05
^Olethan ilmannut jarrut oikeassa järjestyksessä? 200 sarjalainen on tosi tarkka siitä. Ja itse ilmaus pitää suorittaa vaikka omatekoisella pikku limpparipulloon asennetulla letkulla, ns.ilmauspullolla. Tällä tavoin ja huolellisesti työskennellen olen oman autoni ilmannut ilman ongelmia.
Olen tullut myös siihen tulokseen että jarruputkien irrotuksessa maltti on valttia ja lämpö + CRC ihan ehdoton. Hätiköimällä saa vain hajotettua ja taas kestää kauemmin kun täytyy alkaa taivuttelemaan uusia putkia. Olen itse joutunut myös kantapään kautta kokemaan tämänkin.

Beige sisusta, hyvä. Jätätkö penkinsuojan vai annatko olla ilman? Alla luultavasti täysplyyshinen pystyraidoitettu istuin?
Jokatapauksessa mielenkiintoinen projekti ja hienoa jälkeä peltihommissa ym. Jatka samaan malliin.
Otsikko: Vs: Talvi rojekti
Kirjoitti: eke - 24.03.2015, 21:55:35
Mä kyllästyin tohon pumppaamiseen ,tein siotuksen joka kyllä kannatti .
Hain BILTEMASTA ilmauslaitteen , 19-1531   ( alta kaksikymppiä.)
 joka tosin tarvii paineilmaa toimiakseen ,mutta yllätys yllätys  ,ilmaus onnistuu ilman apumiestä kun vain huolehtii ettei "imuta " säiliötä tyhjäksi .


Otsikko: Vs: Talvi rojekti
Kirjoitti: sepnu - 25.03.2015, 10:21:06
Jouu
Letkun kanssa ilmattu   :2funny:limppari pulloo en osaa tehdä :2funny:
kaikki muu kyllä onnisuu
Taidan kokeilla tota imu juttua mulla on tommonen hiekkapuhallus pistooi sillä siis
eihä sen ole väljä millä sen imun tekee
Hommiin siis :hello: :hello:
Otsikko: Vs: Talvi rojekti
Kirjoitti: tuomee - 25.03.2015, 14:54:20
Siis nestettä ilman ilmaa tulee jokaisesta 8:sta ilmaruuvista?Katoppa nouseeko nesteenpinta säiliössä jarrua painaessa, jos nousee on sylinteri kumeiltaan viallinen,ei ois ensimmäinen piliteemalainen(ainakin näyttäs piliteeman laatusylinteriltä) sylkky missä kumit falskaa ;)
Paljonko muuten painetta säiliöön tuuppasit kun noin kävi?Tekee muuten hyvää maalipinnoille tuo jarruneste kun aikansa muhii jos et niitä viel pois pessy ;)
Otsikko: Vs: Talvi rojekti
Kirjoitti: sepnu - 25.03.2015, 15:04:48
Siis tänään on ilmattu joka kulmasta joka ruuvista pumpattu noin litra nestettä läpi
Jalyhennetty poljin vartta noin 8 mm
Ja lopputulos ilmauksen ja varren lyhennyksen  jälkeen
Petaali lattiaan että kops :-\ :-\
toi kuppi halkes kylläihan heti en oikeestaan kerinny kun hipaseen pillin kahvaa
Otsikko: Vs: Talvi rojekti
Kirjoitti: estate - 25.03.2015, 15:23:58
Kokeilepa vaihtaa tehostinkin.
Mulla aikoinaan teki lankku saman kuin sulla ja ei saanut jarruja vaikka kuinka ilmasi. Pääsylinterin totesin ehjäksi kun kerta toimi toisessa autossa. Vaihdoin sitten tehostimen purkuautosta otettuun ja kas kummaa heti löytyi jarrut.
Otsikko: Vs: Talvi rojekti
Kirjoitti: tuomee - 25.03.2015, 15:38:30
Siis tarkoitin sillä painintangolla sitä tappia mikä on jarrutehostimen sylinterin puolella ja painaa sylinterin mäntää,ja sen ja männän välys tulisi olla noin 0.1-1.0 mm. eli ei ihan painata mäntää lepotilassa kun sylinteri on paikallaan,jos sä tuota tankoa oot lyhentäny 8mm. niin varmaan kopsahtaakin poljin liki lattiaan,mutta todennäköisesti olet lyhentäny sitä jarrupolkimeen tulevaa tankoa millä ei merkitystä jos ei sitä joku oo aiemmin menny pieleen ruuvaileen ;). 
Otsikko: Vs: Talvi rojekti
Kirjoitti: tuomee - 25.03.2015, 16:18:53
Kokeilepa vaihtaa tehostinkin.
Mulla aikoinaan teki lankku saman kuin sulla ja ei saanut jarruja vaikka kuinka ilmasi. Pääsylinterin totesin ehjäksi kun kerta toimi toisessa autossa. Vaihdoin sitten tehostimen purkuautosta otettuun ja kas kummaa heti löytyi jarrut.
Tehostin ei vaikuta kuin tarvittavaan poljin voimaan eli vähentää tarvittavaa poljinvoimaa alipaineen avulla kalvon ym. ollessa ehjä,periaatteessa se tanko on yhtä jöötiä polkimelta sylinterille vaikka muutamasta eriosasta onkin ja jonka en kyllä usko enkä ole ikinä nähny niin särkyvän ettei enää sylinterin mäntää painaisi,eli jos sen tapin mitta on kohdallaan/säädetään kohdalleen(kaikissa sylintereissä tuo mäntä ei ole ihan juuri samalla etäisyydellä jotta kun sylinteriä vaihtelee niin monesti joutuu tuohon säätöön koskemaan) niin tuommoinen ilmiö ei tehostimesta voi johtua ;)
Otsikko: Vs: Talvi rojekti
Kirjoitti: sepnu - 25.03.2015, 17:34:58
Kyllä mää lyhensin sitä tost ko välistä en kyllä tiedä jääkö tohon tapin ja männä väliin rakoo
se kyllä näytti siltä että sitä on aikasemminkin ruvattu en siis minä
enkä mää kyllä tiedä onko tässä vehkeessä ollukaan minkään laisia jarruja aiemin
sillon kun mää hai tän oli kaikki jarrut jumissa
Otsikko: Vs: Talvi rojekti
Kirjoitti: sepnu - 25.03.2015, 17:38:20
Tota tehostin juttua mää en kans oikeen usko koska se on läitappi siinä tehostimessa
Otsikko: Vs: Talvi rojekti
Kirjoitti: Volvomies89 - 25.03.2015, 17:53:34
Mulla oli joskus sama ongelma 242 ja lopullinen syy miksi jarrut ei ilmautuneet oli etusatulat vaikka eivät ulos päin vuotaneet.  Pistin uudet satula eteen ja heti tuli jarrut autoon
Otsikko: Vs: Talvi rojekti
Kirjoitti: tuomee - 25.03.2015, 19:01:06
Joo,eli se välys pitää kyllä suurinpiirtein tietää ja olla kohallaan,eli tuossa kävi nyt niin että se sylinteri ei ottanu nestettä sen takia kun tappi oli liika pitkällään ja sitten sä lyhensit sitä tappia liikaa jollonka ilmaaminen jotenkuten onnistuu mutta poljin menöö liki pohjaan.Säädä nyt se tappi oikeeseen mittaan,se on helppo säätää siten kun otat sylinterin ny irti niin ruuvaat sen tapin reilusti pitkälleen ja kun tarjoot käsin sitä sylinteriä paikalleen niin sä tunnet koska se tappi alkaa mäntää painaa ja sen mukaan lyhennät vähitellen ja välillä kokeillen sitä tappia sillain että se sylinteri vastaa kiinnityspintaansa kiinni juuri samalla kun tappi vastaa mäntään,ja sitten viel lyhennät sitä tappia max. millin ja se on siinä ja sit ilmaamaan ;)   
Otsikko: Vs: Talvi rojekti
Kirjoitti: sepnu - 25.03.2015, 22:21:48
DD
Säädetty toi välys oikeeksi ja  mikä on tulos
PERKELE petaali pohjaan kops
Otsikko: Vs: Talvi rojekti
Kirjoitti: tuomee - 26.03.2015, 14:50:19
No sillonhan ei vaihtoehtoja oo kun kaksi,molemmissa jarrupiireissä vielä ilmaa pirusti tai sit se sun pääsylinteri on viallinen.Katoitko muuten jo että nouseeko se nesteen pinta säiliössä kun jarrua painaa?Jos nousee niin sen sylkyn kumit falskaa ja painaa nesteen takas säiliöön eikä sinne minne pitäs ;)
Otsikko: Vs: Talvi rojekti
Kirjoitti: sepnu - 27.03.2015, 08:05:15
Jaahas
eilinen laiskoteltu
Ja tänää puran noi jarru kokonaa  :-\ :-\
Otsikko: Vs: Talvi rojekti
Kirjoitti: estate - 27.03.2015, 08:17:42
Tehostin ei vaikuta kuin tarvittavaan poljin voimaan eli vähentää tarvittavaa poljinvoimaa alipaineen avulla kalvon ym. ollessa ehjä,periaatteessa se tanko on yhtä jöötiä polkimelta sylinterille vaikka muutamasta eriosasta onkin ja jonka en kyllä usko enkä ole ikinä nähny niin särkyvän ettei enää sylinterin mäntää painaisi,eli jos sen tapin mitta on kohdallaan/säädetään kohdalleen(kaikissa sylintereissä tuo mäntä ei ole ihan juuri samalla etäisyydellä jotta kun sylinteriä vaihtelee niin monesti joutuu tuohon säätöön koskemaan) niin tuommoinen ilmiö ei tehostimesta voi johtua ;)
Niin minäkin luulin, mutta jostakin mystisestä syystä lankkuun löytyi jarrut tehostimen vaihtamalla. Ennen sitä vaihdoin takasatulat ja pääsylinterin (kun siitä meni tiivisteet ilmatessa), ilmasin monta tuntia ja jos ei ensimmäisellä niin toisella polkaisulla kopsahti poljin lattiaan. Sitten vaihdoin tehostimen enkä koskenut mihinkään muuhun niin heti pelasi jarrut niinkuin pitää. Ja 40 vuotta korjaamoa pitänyt henkilö sanoi, että ei olisi ensimmäinen Volvo johon ei saa jarruja pääsylinterin vaihdon jälkeen ilman tehostimen vaihtoa. Mielenkiinnosta purin sen vanhan tehostimen ja en sieltä kyllä mitään silminnähtävää vikaa löytänyt.
Otsikko: Vs: Talvi rojekti
Kirjoitti: sepnu - 27.03.2015, 13:03:25
No niin aamu alotettiin silli että tutkittiin toi taakin kunto näin
(http://i46.photobucket.com/albums/f128/sepnu/P3270097_zpsipx4hyny.jpg)
Petaali ei menny yhtää mihinkään
Seuraavksi tutkittiin pääsylinterien kunto näin
(http://i46.photobucket.com/albums/f128/sepnu/P3270098_zps1j8pysxr.jpg)
(http://i46.photobucket.com/albums/f128/sepnu/P3270099_zpsxnb0w4yy.jpg)
Kummatkin pääsylinterit toimii ei pystyny painaan mäntää pohjaan kun oli noi tupat paikoillaan
Ja seuraavaks satuloitten kimppuun
(http://i46.photobucket.com/albums/f128/sepnu/P3270101_zpsih8yloio.jpg)
Kuskin puolelta satula kappaleiksi ei vuotoja  ei vitää vikaa
(http://i46.photobucket.com/albums/f128/sepnu/P3270100_zpswyeumg6s.jpg)
Seuraavaksi pistin satulan tossa pöydällä kiinni pääsylinteriin ja palikka väliin
 ei saanu pääsylinterin mäntää likkumaan juuri mihinkään
(http://i46.photobucket.com/albums/f128/sepnu/P3270105_zpszqcd7gmu.jpg)
Ilkmasin vielä tollai hiukan eri asennossa ennen kun laitoin kiinni
JA V___:TU eitarte vissiin lopputulosta kertoo
PETAALI LATTIAAN kops
Otsikko: Vs: Talvi rojekti
Kirjoitti: sp69 - 27.03.2015, 13:20:53
onko sulla satuloitten välissä olevat pienet kumirenkaat paikoillaan?  :o
Otsikko: Vs: Talvi rojekti
Kirjoitti: tuomee - 27.03.2015, 14:11:03
Niinkuin arvelinkin niin ei se vika voi tehostimessa olla.
Laitappa ne etusatulat oikeille puolille(sivulle sojottavat ilmaruuvit pitää olla yläpuolella eikä alapuolella niinkuin tossa sun kuvassa jossa on väärän puoleinen satula ;)) niin saatatpa saada ne jarrut ilmattuakin :),tuollain kun ne ny on niin sinne jää ilmalukko väkisten molempiinkin piireihin koska ilma on nestettä keveämpää ja sen takia se ei voi tuollain sieltä mäntien takaa pois päästä vaikka pumppailee vuoden,jos ne tuollain väärinpäin ollen haluis jostain kumman syystä saada ilmattua niin neste täytyys painaa ilmaruuvien kautta säiliöön päin;)
Otsikko: Vs: Talvi rojekti
Kirjoitti: o_j - 27.03.2015, 14:40:44
Ja sit se ilmausjärjestys. Ainakin 140:stä olis varmaan saanu kaikki maailman jarruneste mennä läpi ilman onnistumista väärällä järjestyksellä.
Otsikko: Vs: Talvi rojekti
Kirjoitti: sepnu - 27.03.2015, 17:41:06
No siis voi hevo v--tun  --- tu
 Mää olen kyllä pitäny noi satola sillä puolella mistä mää ne olen ottanutkin
Mutta käänsin ne eri puolille ja S* S* S* S* S* S*
KIITOS NEUVOSTA tuome  ;D ;D
Otsikko: Vs: Talvi rojekti
Kirjoitti: Mursu - 27.03.2015, 18:15:50
No siis voi hevo v--tun  --- tu
 Mää olen kyllä pitäny noi satola sillä puolella mistä mää ne olen ottanutkin
Mutta käänsin ne eri puolille ja S* S* S* S* S* S*
KIITOS NEUVOSTA tuome  ;D ;D
joku on sitte tehny aikasemmin vähä jarruremppaa ja lyöny hanskat tiskiin ja työntäny auton tallintaakse :D
Otsikko: Vs: Talvi rojekti
Kirjoitti: tuomee - 27.03.2015, 19:36:35
No siis voi hevo v--tun  --- tu
 Mää olen kyllä pitäny noi satola sillä puolella mistä mää ne olen ottanutkin
Mutta käänsin ne eri puolille ja S* S* S* S* S* S*
KIITOS NEUVOSTA tuome  ;D ;D
Eipä mittään hyvä vaan kun selkis,onneks laitoit tuon kuvan niin näki het mikä siin mätti :)
Ja onnea rojektin jatkolle :hello:
Otsikko: Vs: Talvi rojekti
Kirjoitti: sepnu - 27.03.2015, 23:33:39
Se vaan on semmonen juttu  vikka kuinka hyvin tietää tonkin asian olevan just päi hevettiä nin ei sitä vaan näe
 :pomo: :pomo:
Otsikko: Vs: Talvi rojekti
Kirjoitti: sepnu - 28.03.2015, 16:54:36
(http://i46.photobucket.com/albums/f128/sepnu/P3280106_zpsirl8clmh.jpg)
(http://i46.photobucket.com/albums/f128/sepnu/P3280107_zpsusirrmrs.jpg)
No sittä lähtee
Nyton volvoo ulkoilutettu ensimmäisen kerran sen jälkeen kun on mulle tullu
Kävin ajamassa lenkin ja kaikki toimii noin pää pirteittäin
Ovien sovituksessa meinas vähän päistää vallankin ton kuskin oven kanssa
humasin semmosen jutun etä se on joskus mällätty jonkun verta kun siihen on vaihdettu toi pinta pelti
tosta listasta alaspäin
Otsikko: Vs: Talvi rojekti
Kirjoitti: Mursu - 28.03.2015, 20:53:00
on kyllä komia  S*
Otsikko: Vs: Talvi rojekti
Kirjoitti: oh850 - 28.03.2015, 21:35:26
on kyllä komia  S*

Samaa mieltä, mukavasti ajan patinaa :) meneekö liikenteeseen sellaisenaan vai onko tarkoitus maalata ja puunata viimeisen päälle?
Otsikko: Vs: Talvi rojekti
Kirjoitti: sepnu - 29.03.2015, 12:23:33
Nyt on tarkotus saada leimattua jotta pääse vähän kruisaileen
Kattotaan tossa ens talvena mitä tehdään ja kuinka rittää intoo
sehän on toin innostus aina vähä tommonen katoova luonnonvara eikä sitä ole edes motsennetissä myynnissä
biltemasta en tiedä
Tässä näyttäs toi laatikko jonkun verran vuotavan että se on varmaan seuraava kohde
Ei muuta kun odotellaan että kilvet tulee konttorille
 8) 8) 8)
Otsikko: Vs: Talvi rojekti
Kirjoitti: sepnu - 01.04.2015, 10:03:23
APUVA
Nyt on ongelmana semmonen
eilen kävin päästömittauksessa hyvät arvot
mutta takasin tulo matkalla tuli ongelmia
putos toi tankissa oleva pumppu sittä oli se liitos holkki hapertunu pois sen korjasin
mutta nyt ei saa autoo käyntiin millään v---tul käy kyllä kun antaa huikkaa imu ilmaan mutta sammuu heti kun lopettaa huikan
oon yrittäny ilmata tota jakajaa ??????
 :-\ :-\ :-\
Otsikko: Vs: Talvi rojekti
Kirjoitti: tuomee - 01.04.2015, 15:43:43
Pääpaine pumppu pyörii ja bensaa tulee kunnonpaineella määräjakajalle?Mittaa paine ;),Pääsikö pääpumppu pyöriin pitkään kuiviltaan tai sillain että sai ilmaa sekaan jo jonkun aikaa kun auto viel jotenkuten kulki?
Saattaa hyvinkin olla ja jopa todennäköistä että pääpumppu otti kipeetä ja kulahti tai pumpun rullat jumiutu(muistaakseni rullalamellipumppu) jonka takia ei kehi enään tarpeeksi painetta ;)En nyt äkkiseltään tarkkaan muista paljonko noissa on se suuttimien avautumispaine mutta jossain 2-3 kilon paikkeilla varmaan,enkä muista ohjauspainettakaan,mutta voisin veikata että jos pumppu ei tuota vähintään 4 barin painetta niin suuttimille ei tule niin paljoa painetta että ne ylipäätään aukeaisivat ;)
Ehjän K-Jetronickiin tarkoitetun pumpun tuottama paine on muistaakseni jossain 5-6.5 barin paikkeilla ;)
Jos pumppu vika niin Kiinakopiopumputkin on yllättävän hyviä ja kestäviä(esim.Piliteemasta) ;)
Määräjakaja ei tartte mitään ilmailuja ilmaantuu itestää kun ylimääräinen bensi kiertää läpi ;)
Otsikko: Vs: Talvi rojekti
Kirjoitti: sepnu - 01.04.2015, 17:32:05
 S* S* S* S* S* S* S* :hello:
Kyllähän totuus on se että aika pitkä päivä tuli tehtyä
aamulla 7 alotin   ja tulin juuri kotiin
KATSASTETUULLA  AUTOLLA kilvet mukana
(http://i46.photobucket.com/albums/f128/sepnu/P4010108_zpsafnfydgt.jpg)
 :2funny: :2funny: :2funny: :2funny:
pikkasen meinas toi pensa puoli risata mutta nyt toimii
OTan olutta sen kunniaks ja meen siivoomaan tallia
Haaskaa pääsiäistä kaikille
 
Otsikko: Vs: Talvi rojekti
Kirjoitti: Mursu - 01.04.2015, 18:42:30
otahan enempi kuvia ulkoasusta näin pestynä :)
Otsikko: Vs: Talvi rojekti
Kirjoitti: tuomee - 01.04.2015, 18:50:53
 :pomo:Komia on peli 8)
Mikä siel bensipuolella sit loppujen lopuks mätti?
Otsikko: Vs: Talvi rojekti
Kirjoitti: LaitinenP - 01.04.2015, 18:55:41
Tässä näyttäs toi laatikko jonkun verran vuotavan että se on varmaan seuraava kohde

Vuotaako laatikko vielä? Mulla oli sama ongelma ja korjautu kun irrotin öljypohjan, pestiin se ja laitettiin uudet tiivisteet ja suodatinsiivilä. Ne saa vielä siniseltä, hintaa reilut kolmekymppiä. Myös laatikon perän tiivisterengasta ja holkkia löytyy vielä. Vuoto voi tietysti tulla monesta muustakin paikasta, esimerkiksi jäähdytinputkien kiinnityksistä (O-rengastiivisteet) ja edestä jostain väännönmuuntimen saumoista.

Onnea vaan katsastetun auton johdosta. Mukava nähdä että joku pelastaa vielä näitä. Ei taida olla enää kovinkaan montaa jäljellä Suomessa. Uusimmassa Automobiili-lehdessä taisi olla muuten juttu erään tällaisen kulkineen kunnostuksesta.
Otsikko: Vs: Talvi rojekti
Kirjoitti: sepnu - 01.04.2015, 20:57:53
Siis se pensa juttu oli alkujaan toi tankki pumppu
mutta myöhemmässä vaiheessa johto irti , toinen johto irti , molemmat johdot iri
Siis HUOLELLISUUS kuten joku taisi aiemmin todeta  on valttia S*
se siitä
Seuraava asia toi automaatti loota
se hiukan hakee pykälää ??
mikä vaikutus öljyillä mitä öljyä miten toi öljyjen vaihto pitää tehdä :hello:
Otsikko: Vs: Talvi rojekti
Kirjoitti: LaitinenP - 01.04.2015, 22:30:23
mikä vaikutus öljyillä mitä öljyä miten toi öljyjen vaihto pitää tehdä :hello:

Laatikon alareunassa vasemmalla puolella on putki (öljyntasontarkistus), joka irroitetaan alhaalta. Voi olla aika tiukka ja ajon jälkeen ölkkä on tosi kuumaa. Lasketaan öljyt astiaan ja irrotetaan öljypohja. Siellä on vaihdettava suodatinsiivilä ja magneetti, joka puhdistetaan. Ehkä sen siivilän pystyy myös huuhtelemaan puhtaaksi jos ei halua vaihtaa. Se on kiinni pienillä pulteilla (ks kuva). Siivilän reunassa on myös erillinen tiivistepahvi. Magneetti on BW55:ssa ylhäällä. Öljypohjaan laiteetaan uusi tiiviste ja pohja kiristetään takaisin paikoilleen. En muista nyt momentteja mutta voin etsiä korjausoppaasta ne arvot kun vaihdat ne öljyt. Tuossa kuvassa näkyy kulmikaan muotoinen siivilä ja pyöreä magneetti siinä vieressä.

Öljyn pitää muuten olla ATF type F. Saa esim. Motonetistä löytyy jotain 7-8 euroa litra. Öljytilavuus taitaa olla yli 6 litraa mutta ei siitä tällä tavalla valuttamalla saa varmaan vaihdettua kuin reilun puolet kerrallaan.

(http://i838.photobucket.com/albums/zz304/Petri_Laitinen/IMG_20150129_082957105_zpsm76xkgwo.jpg)
Otsikko: Vs: Talvi rojekti
Kirjoitti: tuomee - 02.04.2015, 16:35:02
Niin noissa ei taida turbiinissa olla tyhjennysproppua jotta sais kaik öljyt kerralla pihalle niinkuin monissa tomaateissa on,vai onko en muista?
Ja kyllä,öljyllä on tomaatin toimintaan iso vaikutus jos vanhat oikein huonot tai vääränlaiset ;)
Otsikko: Vs: Talvi rojekti
Kirjoitti: LaitinenP - 02.04.2015, 17:34:18
Myös kick-down-vaijeri voi aiheuttaa vaihteisto-ongelmia. Se voi olla kulunut, likainen ja jumissa. Vaijeri kannattaisi varmaan irrottaa, tarkistaa, puhdistaa ja öljytä huolella. Sehän menee kaasutinrullalta laatikon (muistaakseni) oikealle reunalle. Jonkinlainen säätö taitaa olla siinäkin, josta en nyt kyllä osaa sanoa mitään.

Se laatikko on vietävän mutkikas vekotin ja on senkin vuoksi aika tarkka näiden huoltotoimenpiteiden suhteen. Jos huoltohistoriaa ei ole tiedossa tuolta osin niin öljyt voivat hyvinkin olla 10-20 vuotta vanhat. Omassa autossa oli myös vaihtamisessa ongelmia, jotka korjautuivat täydellisesti öljypohjan puhdistuksella, öljyn ja suodattimien vaihdolla ja kick-down-vaijerin huollolla. Jos öljyt osoittautuvat kovin likaisiksi tai vääränlaisiksi (type F on punaista), niin ne voisi vaihtaa vielä jonkin ajan kuluttua uudestaan.
Otsikko: Vs: Talvi rojekti
Kirjoitti: sepnu - 03.04.2015, 08:40:23
(http://i46.photobucket.com/albums/f128/sepnu/P4020111_zpsdeukis2v.jpg)
Juu kyllähän toi mönjä jota tuolta lootasta ulos tuli
ei kauheesti muistuta tota mitä määsinne tlaiton takasin
(http://i46.photobucket.com/albums/f128/sepnu/P4020110_zpsurhwbnbt.jpg)
Ajoin uutta öljyä kolme kertaa sisään ja pois niin rupes se väri hiukan muuttuun
Sitten toi mangneetti oli niinku peikon pää Suodatin oli aika siisti  öljypohjassa oli semmonen puolen sentin karrp
jonka pesin pois
Nosen verta kävin kokeilemassa että toimii Mutta loppu pensa eikä päässy kunnolla ajaan
Otsikko: Vs: Talvi rojekti
Kirjoitti: Kontti76 - 03.04.2015, 11:03:25
Aika mäskiä tuo vanha öljy! Kick-down vaijerin säätö kannattaa tosiaan tarkastaa. Linkissä vihreäkantisia myös Bw55 laatikkoa koskien.

http://www.k-jet.org/documents/greenbooks/200-series/?browse=Section+4+-+Power+Transmission
Otsikko: Vs: Talvi rojekti
Kirjoitti: LaitinenP - 03.04.2015, 11:21:55
Kannattipa vaihtaa ölkät. Mukavahan tuolla on kruisailla kylätiellä kevätauringossa  :pomo:

Kolmas
(http://i46.photobucket.com/albums/f128/sepnu/P8180380_zpsb4c6c1ea.jpg)
Minkähän lainen käkätin mahtaa tulla noitten letkujen päähän

En huomannut kenenkään vastanneen tähän vanhaan kyssäriin (sivulla 1) mutta ilmastoinnin kompurahan tuosta puuttuu. Ilmastoinnin kuivain pitäisi olla siinä edessä pystyssä oikeanpuoleisen lyhdyn vieressä (kuvassa aivan alareunassa näkyy kuivaimen kurkistuslinssi). Sulla näyttäisi olevan siinä asennusteline venttiilikopan päällä paikoillaan. Tässä esimerkkikuva (tosin Ruotsista vuosimallista 1981) jonka voi klikata suuremmaksi:

(http://www.bilsport.se/wp-content/uploads/2013/11/Volvo-262-Bertone_41.jpg)

Lieköhän sun autossa ollut vielä vakionopeudensäädintä? Yllä olevassa kuvassa sen sylinteri on vasemmalla iskaritolpan kyljessä kiinni, josta vaijeri menee kaasutinrullalle. Vakkarin myötä siinä on 3 rullaa päällekkäin.
Otsikko: Vs: Talvi rojekti
Kirjoitti: sepnu - 22.04.2015, 20:06:08
No nyt piti laittaa noita kuvia ulkoasusta mutta kamera teki temput ja p----si porealtaaseen eikä toimi
Mutta kysymys mistähän sais noita tankin osia jotka on merkattu kuvaan punasella
(http://i46.photobucket.com/albums/f128/sepnu/volvo%20tankki_zps9ne1krii.jpg)
En oikeen tiedä mitä tän auton kanssa pitäs tehdä. Säilöntä , myynti  :-\ :-\
Otsikko: Vs: Talvi rojekti
Kirjoitti: pansku - 22.04.2015, 20:33:36
Itse tilasin Skandixilta uuden tankkilaitteen, tiivisterenkaan ja lukitusrenkaan. Maksoi yhteensä posteineen noin 120e ja tuli noin viikossa.