Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: wh - 28.05.2011, 18:13:45
-
Mitä eroa on b230et ja b200at koneilla, siis tilavuus tietenkin, mutta mitä muuta ? :idiot2:
-
Selkein ero noissa on se, että ET on ruiskulla ja AT kaasarilla.
-
Selkein ero noissa on se, että ET on ruiskulla ja AT kaasarilla.
Mutta siis virityksen kannalta ei mitään erityistä eroa? kanget yms ? olisi tuollainen at kone halvalla tiedossa ja tarkoitus laittaa joku jälkeenpäin asennettu ruisku..
-
No, sinuna ottaisin tuon ruiskualakerran.(et)
Kiertokanget tosin on mallia 9mm, kestää vain noin 250hp.
Veivithän voi helposti päivittää paksumpiin... :)
-
No, sinuna ottaisin tuon ruiskualakerran.(et)
Kiertokanget tosin on mallia 9mm, kestää vain noin 250hp.
Veivithän voi helposti päivittää paksumpiin... :)
Ei ole et eikä ft lohkoa tarjolla, siksi kyselen että onko at eli (k?) lohko ihan yhtä pätevä vai ? mitä eroja niissä on ?
-
Ei ole et eikä ft lohkoa tarjolla, siksi kyselen että onko at eli (k?) lohko ihan yhtä pätevä vai ? mitä eroja niissä on ?
Paljonko meinaat repiä tehoja?
-
Molemmat tarvii kankien vaihdon jos meinaa yli 200hp, ja molemmilla pääsee kankienvaihdon jälkeen kovaa, ei mitään merkitystä kestävyyteen kummastako teet. Alavetoa isolohkossa olis paremmin, mutta 230et alakerrat on pääosin aika ehtoossa ja kalliita vrt pikkulohkot.
-
Paljonko meinaat repiä tehoja?
400hp näin alkuunsa, kanget ja männät vaihdan joka tapauksessa..
-
400hp näin alkuunsa, kanget ja männät vaihdan joka tapauksessa..
no siinä tapauksessa suosittelen b230
-
no siinä tapauksessa suosittelen b230
mistäs sellaisen sitten löytäisi ? ::)
-
mistäs sellaisen sitten löytäisi ? ::)
haluatko ostaa auton ja tekniikan erikseen ? jos et, niin laita nettiautoon yksinkertaisesti haluamallasi volvon mallilla (esim 240) kaikki 2,3 litraset koneet hakuun.
oikeastaan aivan sama onko se et, ft vai at tai joku muu koska kun sisuskalut vaihdat ja turbon luultavasti niin noiden lyhenteiden erot on jo hävinneet, varsinkin kun turbokin menee jo 400hv vaihtoon. muutosten/virittelyn jälkeen sitä voi sanoa enää b230
oliko huonosti selitetty ::)
-
haluatko ostaa auton ja tekniikan erikseen ? jos et, niin laita nettiautoon yksinkertaisesti haluamallasi volvon mallilla (esim 240) kaikki 2,3 litraset koneet hakuun.
oikeastaan aivan sama onko se et, ft vai at tai joku muu koska kun sisuskalut vaihdat ja turbon luultavasti niin noiden lyhenteiden erot on jo hävinneet, varsinkin kun turbokin menee jo 400hv vaihtoon. muutosten/virittelyn jälkeen sitä voi sanoa enää b230
oliko huonosti selitetty ::)
Jep, lohkon kestossa ei sinällään ole merkitystä minkä ikäinen ja mallinen. Jossain vaiheessa tuli isommat runkolaakerit oisko -88? Siis B2XX lohkoihin/kampuraan.
Tosiaan B230 isommilla laakereilla tai sitten B23A joka kelpaa sellaisenaan siihen 400hv..
-
haluatko ostaa auton ja tekniikan erikseen ? jos et, niin laita nettiautoon yksinkertaisesti haluamallasi volvon mallilla (esim 240) kaikki 2,3 litraset koneet hakuun.
oikeastaan aivan sama onko se et, ft vai at tai joku muu koska kun sisuskalut vaihdat ja turbon luultavasti niin noiden lyhenteiden erot on jo hävinneet, varsinkin kun turbokin menee jo 400hv vaihtoon. muutosten/virittelyn jälkeen sitä voi sanoa enää b230
oliko huonosti selitetty ::)
eli siis voisin ostaa yhtähyvin b230 vapari koneen ja tehdä siitä turbollisen? onko muita eroja kuin kanget ja männät ?
-
eli siis voisin ostaa yhtähyvin b230 vapari koneen ja tehdä siitä turbollisen? onko muita eroja kuin kanget ja männät ?
Kanget on samat. Erot on turbolle öljynlähtö öljynpaine kanavasta, öljynpaluu reikä lohkon alareunaan ja suurempi tehonen öljypumppu. Öljylähdön saa anturilähdöstä, paluun voi tehdä pohjaan ja öljypumpun voi vaihtaa vaikkakin normi riittää turbotukseenkin.
Niin tai voi ne öljyreiät puhkaista siihen vaparilohkoonkin ja tehdä kierteet. Järkeä... tiedä häntä?
-
Vaikka nuo nyt niin kovin tuossa hehkuttaa 230:ä, saat kyllä sen 400 hv 2 litrasestakin.
-
Enpä sano muuta kuin että onnea projektiin!
Kertoileppa täällä jos jaksat. Tuo kipuraja tahtoo olla siinä 350 humman jälkeen mutta kyllähän se sieltä tulee kun jaksaa kairata... ;)
-
eli siis voisin ostaa yhtähyvin b230 vapari koneen ja tehdä siitä turbollisen? onko muita eroja kuin kanget ja männät ?
tossa mun projektissahan tein juuri näin eli ostin vaparin kaasarilla.
jos olisin heittäny melkein 2 tonnia lisää ostohintaan niin olisin saanut toki sen valmiin turbo versionkin. mutta loppujen lopuksi, mitä hyötyä ? en olisi niillä vakio turbohiluilla kuitenkaan mitään tehnyt kun eivät riitä teho tavoitteisiin. niin ja ruiskullakaan en mitään olisi tehnyt kun tulee omavalmiste imusarja + megasquirt ohjaamaan.
sen tietenkin hävisin että nyt täytyy muutoskatsastaa auton valmistuttua se turbolle aivan ensimmäisenä. mutta ei ole kova homma 85 vuosimallin autossa ;)
Vaikka nuo nyt niin kovin tuossa hehkuttaa 230:ä, saat kyllä sen 400 hv 2 litrasestakin.
totta, mutta b230 väntää vähän eri tyyliin. kokemusta ei toki ole kummastakaan 400 heppasena, että onko sitä eroa sitten enään niin. mutta uskon sen olevan mukavampi ajettava. mutta hyvä se on volvon 2 litranenkin sitä en väitä. edellinen 740 oli b200et :) ja kun filemanin 2.3:sta kokeilin niin meni 2 litranen myyntiin :) nyt sitten tuo b230 kutittelussa
valitset kumman tahansa niin tosiaan onnea projektiin
-
Niin koitin vaan korjata ettei tulisi sellainen kuva että 2litrasesta ei saa 400hv:aa, helpollahan se ei tule kummastakaan.
tossa mun projektissahan tein juuri näin eli ostin vaparin kaasarilla.
jos olisin heittäny melkein 2 tonnia lisää ostohintaan niin olisin saanut toki sen valmiin turbo versionkin. mutta loppujen lopuksi, mitä hyötyä ? en olisi niillä vakio turbohiluilla kuitenkaan mitään tehnyt kun eivät riitä teho tavoitteisiin. niin ja ruiskullakaan en mitään olisi tehnyt kun tulee omavalmiste imusarja + megasquirt ohjaamaan.
sen tietenkin hävisin että nyt täytyy muutoskatsastaa auton valmistuttua se turbolle aivan ensimmäisenä. mutta ei ole kova homma 85 vuosimallin autossa ;)
totta, mutta b230 väntää vähän eri tyyliin. kokemusta ei toki ole kummastakaan 400 heppasena, että onko sitä eroa sitten enään niin. mutta uskon sen olevan mukavampi ajettava. mutta hyvä se on volvon 2 litranenkin sitä en väitä. edellinen 740 oli b200et :) ja kun filemanin 2.3:sta kokeilin niin meni 2 litranen myyntiin :) nyt sitten tuo b230 kutittelussa
valitset kumman tahansa niin tosiaan onnea projektiin
Se sun (kaverin vanha) oli kyllä ylävireisin B200ET jolla olen ajanut.
-
Se sun (kaverin vanha) oli kyllä ylävireisin B200ET jolla olen ajanut.
kuitti, piti kierrättää eri tyyliin kuin 2.3 litrasta. äänekoskeltakos olet ? sieltä sen silloin hain.
ahtopaineet 1bar
viking lastu
3" downpipe ja siitä loppuun suora putki yhdellä vaimentimella
sähköflekti x2
kansi oli ET ja lohko joku muu, en muista mikä
jotain yli/noin 200hv mutuiltiin
ei tainnut muuta olla, mutta ihan hyvin potki.
edellinen omistaja oli kuulemma 325i vanos bimmerin jätelly ^-^ en epäile..
-
Täytyykö se B230 lohko olla isoilla runkolaakereilla?