Autodiagnoosi  Carcom Oy

Kysymys turbomoottoreista et vs. at

  • 19 Vastauksia
  • 6025 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa wh

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 992
Kysymys turbomoottoreista et vs. at
« : 28.05.2011, 18:13:45 »
Mitä eroa on b230et ja b200at koneilla, siis tilavuus tietenkin, mutta mitä muuta ?  :idiot2:
« Viimeksi muokattu: 28.05.2011, 18:26:23 kirjoittanut Kulmamies »
volvoja - onhan noita.

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6618
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Kysymys turbomoottoreista et vs. at
« Vastaus #1 : 28.05.2011, 18:27:34 »
Selkein ero noissa on se, että ET on ruiskulla ja AT kaasarilla.

Poissa wh

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 992
Vs: Kysymys turbomoottoreista et vs. at
« Vastaus #2 : 28.05.2011, 18:29:23 »
Selkein ero noissa on se, että ET on ruiskulla ja AT kaasarilla.

Mutta siis virityksen kannalta ei mitään erityistä eroa? kanget yms ? olisi tuollainen at kone halvalla tiedossa ja tarkoitus laittaa joku jälkeenpäin asennettu ruisku..
volvoja - onhan noita.

hevonen

  • Vieras
Vs: Kysymys turbomoottoreista et vs. at
« Vastaus #3 : 28.05.2011, 18:34:42 »
No, sinuna ottaisin tuon ruiskualakerran.(et)
Kiertokanget tosin on mallia 9mm, kestää vain noin 250hp.

Veivithän voi helposti päivittää paksumpiin... :)

Poissa wh

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 992
Vs: Kysymys turbomoottoreista et vs. at
« Vastaus #4 : 28.05.2011, 18:43:32 »
No, sinuna ottaisin tuon ruiskualakerran.(et)
Kiertokanget tosin on mallia 9mm, kestää vain noin 250hp.

Veivithän voi helposti päivittää paksumpiin... :)

Ei ole et eikä ft lohkoa tarjolla, siksi kyselen että onko at eli (k?) lohko ihan yhtä pätevä vai ? mitä eroja niissä on ?
volvoja - onhan noita.

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3343
  • Boxy, but good
Vs: Kysymys turbomoottoreista et vs. at
« Vastaus #5 : 28.05.2011, 18:57:34 »
Ei ole et eikä ft lohkoa tarjolla, siksi kyselen että onko at eli (k?) lohko ihan yhtä pätevä vai ? mitä eroja niissä on ?
Paljonko meinaat repiä tehoja?
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Kysymys turbomoottoreista et vs. at
« Vastaus #6 : 28.05.2011, 19:18:19 »
Molemmat tarvii kankien vaihdon jos meinaa yli 200hp, ja molemmilla pääsee kankienvaihdon jälkeen kovaa, ei mitään merkitystä kestävyyteen kummastako teet. Alavetoa isolohkossa olis paremmin, mutta 230et alakerrat on pääosin aika ehtoossa ja kalliita vrt pikkulohkot.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa wh

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 992
Vs: Kysymys turbomoottoreista et vs. at
« Vastaus #7 : 29.05.2011, 14:05:04 »
Paljonko meinaat repiä tehoja?

400hp näin alkuunsa, kanget ja männät vaihdan joka tapauksessa..
volvoja - onhan noita.

Poissa skebazu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1178
Vs: Kysymys turbomoottoreista et vs. at
« Vastaus #8 : 29.05.2011, 14:08:17 »
400hp näin alkuunsa, kanget ja männät vaihdan joka tapauksessa..

no siinä tapauksessa suosittelen b230

Poissa wh

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 992
Vs: Kysymys turbomoottoreista et vs. at
« Vastaus #9 : 29.05.2011, 14:09:17 »
no siinä tapauksessa suosittelen b230
mistäs sellaisen sitten löytäisi ? ::)
volvoja - onhan noita.

Poissa skebazu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1178
Vs: Kysymys turbomoottoreista et vs. at
« Vastaus #10 : 29.05.2011, 14:57:50 »
mistäs sellaisen sitten löytäisi ? ::)

haluatko ostaa auton ja tekniikan erikseen ? jos et, niin laita nettiautoon yksinkertaisesti haluamallasi volvon mallilla (esim 240) kaikki 2,3 litraset koneet hakuun.
oikeastaan aivan sama onko se et, ft vai at tai joku muu koska kun sisuskalut vaihdat ja turbon luultavasti niin noiden lyhenteiden erot on jo hävinneet, varsinkin kun turbokin menee jo 400hv vaihtoon. muutosten/virittelyn jälkeen sitä voi sanoa enää b230

oliko huonosti selitetty  ::)

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3343
  • Boxy, but good
Vs: Kysymys turbomoottoreista et vs. at
« Vastaus #11 : 29.05.2011, 15:45:31 »
haluatko ostaa auton ja tekniikan erikseen ? jos et, niin laita nettiautoon yksinkertaisesti haluamallasi volvon mallilla (esim 240) kaikki 2,3 litraset koneet hakuun.
oikeastaan aivan sama onko se et, ft vai at tai joku muu koska kun sisuskalut vaihdat ja turbon luultavasti niin noiden lyhenteiden erot on jo hävinneet, varsinkin kun turbokin menee jo 400hv vaihtoon. muutosten/virittelyn jälkeen sitä voi sanoa enää b230

oliko huonosti selitetty  ::)
Jep, lohkon kestossa ei sinällään ole merkitystä minkä ikäinen ja mallinen. Jossain vaiheessa tuli isommat runkolaakerit oisko -88? Siis B2XX lohkoihin/kampuraan.

Tosiaan B230 isommilla laakereilla tai sitten B23A joka kelpaa sellaisenaan siihen 400hv..
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa wh

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 992
Vs: Kysymys turbomoottoreista et vs. at
« Vastaus #12 : 29.05.2011, 15:45:54 »
haluatko ostaa auton ja tekniikan erikseen ? jos et, niin laita nettiautoon yksinkertaisesti haluamallasi volvon mallilla (esim 240) kaikki 2,3 litraset koneet hakuun.
oikeastaan aivan sama onko se et, ft vai at tai joku muu koska kun sisuskalut vaihdat ja turbon luultavasti niin noiden lyhenteiden erot on jo hävinneet, varsinkin kun turbokin menee jo 400hv vaihtoon. muutosten/virittelyn jälkeen sitä voi sanoa enää b230

oliko huonosti selitetty  ::)

eli siis voisin ostaa yhtähyvin b230 vapari koneen ja tehdä siitä turbollisen? onko muita eroja kuin kanget ja männät ?
volvoja - onhan noita.

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3343
  • Boxy, but good
Vs: Kysymys turbomoottoreista et vs. at
« Vastaus #13 : 29.05.2011, 15:48:44 »
eli siis voisin ostaa yhtähyvin b230 vapari koneen ja tehdä siitä turbollisen? onko muita eroja kuin kanget ja männät ?
Kanget on samat. Erot on turbolle öljynlähtö öljynpaine kanavasta, öljynpaluu reikä lohkon alareunaan ja suurempi tehonen öljypumppu. Öljylähdön saa anturilähdöstä, paluun voi tehdä pohjaan ja öljypumpun voi vaihtaa vaikkakin normi riittää turbotukseenkin.

Niin tai voi ne öljyreiät puhkaista siihen vaparilohkoonkin ja tehdä kierteet. Järkeä... tiedä häntä?
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4207
Vs: Kysymys turbomoottoreista et vs. at
« Vastaus #14 : 29.05.2011, 17:07:10 »
Vaikka nuo nyt niin kovin tuossa hehkuttaa 230:ä, saat kyllä sen 400 hv 2 litrasestakin.

 

Carcom Oy  Elekma