Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Showroom => Aiheen aloitti: hukka - 05.04.2015, 16:07:42
-
Tällainen tuli viikko sitten ostettua:
Käyttöönotettu 1999. Käytännössä 2000 vuosmallia.
Tekniikkana 2.5T+aut. Kyseessä on RN moottori. Laatikko on 5-vaihteinen, itse oppiva automaatti.
Ajettu: 353tkm.
Ostopäivänä omalla pihalla:
(http://i1131.photobucket.com/albums/m559/tjhukka/MK1/WP_20150329_001_zpsnhgryh0l.jpg)
Tällaiset kesärenkaat tulivat mukana (ne tosin vaihtuivat samana päivänä tuumaa isompiin):
(http://i1131.photobucket.com/albums/m559/tjhukka/MK1/WP_20150329_002_zpsktx3pdja.jpg)
Seuraavana päivänä poistettiin tupakkamuovit, ja 3kpl R-sport tarroja. Samalla auto sai vahat päällensä:
(http://i1131.photobucket.com/albums/m559/tjhukka/MK1/WP_20150330_001_zpsd2hyw0g3.jpg)
(http://i1131.photobucket.com/albums/m559/tjhukka/MK1/WP_20150330_003_zpsk4qqspzx.jpg)
(http://i1131.photobucket.com/albums/m559/tjhukka/MK1/WP_20150330_004_zpstx4fjf94.jpg)
(http://i1131.photobucket.com/albums/m559/tjhukka/MK1/WP_20150330_005_zpsugq9ojyw.jpg)
Sitten rupesin kunnostamaan vaihtokaupassa tulleita 17" vanteita:
Tässä kuvassa jo hiottu:
(http://i1131.photobucket.com/albums/m559/tjhukka/MK1/WP_20150401_001_zpsmvlxpxmd.jpg)
Teipattuna:
(http://i1131.photobucket.com/albums/m559/tjhukka/MK1/WP_20150403_001_zpsak4jvi61.jpg)
Maalattuna:
(http://i1131.photobucket.com/albums/m559/tjhukka/MK1/WP_20150403_002_zpsenxhr2a7.jpg)
Maskia ja puskurin ritilöitä maalasin puolikiiltävällä mustalla.
Tässä tänään otetut kuvat:
(http://i1131.photobucket.com/albums/m559/tjhukka/MK1/WP_20150405_001_zpsuwa9ascs.jpg)
(http://i1131.photobucket.com/albums/m559/tjhukka/MK1/WP_20150405_002_zpsp9ct9oov.jpg)
(http://i1131.photobucket.com/albums/m559/tjhukka/MK1/WP_20150405_003_zpszf2b4mjf.jpg)
(http://i1131.photobucket.com/albums/m559/tjhukka/MK1/WP_20150405_004_zpswi9xqegw.jpg)
(http://i1131.photobucket.com/albums/m559/tjhukka/MK1/WP_20150405_005_zps9gl1h59p.jpg)
(http://i1131.photobucket.com/albums/m559/tjhukka/MK1/WP_20150405_006_zps8vbydjka.jpg)
(http://i1131.photobucket.com/albums/m559/tjhukka/MK1/WP_20150405_007_zpsccvjqyhw.jpg)
Sisältä:
(http://i1131.photobucket.com/albums/m559/tjhukka/MK1/WP_20150405_008_zps4mucibpr.jpg)
(http://i1131.photobucket.com/albums/m559/tjhukka/MK1/WP_20150405_009_zpsrqx0nkbc.jpg)
(http://i1131.photobucket.com/albums/m559/tjhukka/MK1/WP_20150405_010_zpslaobwhgv.jpg)
(http://i1131.photobucket.com/albums/m559/tjhukka/MK1/WP_20150405_011_zpshngyhocz.jpg)
(http://i1131.photobucket.com/albums/m559/tjhukka/MK1/WP_20150405_012_zpsnalbqxl3.jpg)
(http://i1131.photobucket.com/albums/m559/tjhukka/MK1/WP_20150405_013_zpsljmj7rkc.jpg)
(http://i1131.photobucket.com/albums/m559/tjhukka/MK1/WP_20150405_014_zpskm1t587p.jpg)
Uusi softa asennettu lähes uutena:
(http://i1131.photobucket.com/albums/m559/tjhukka/MK1/WP_20150405_015_zpsutkmhrmk.jpg)
Suunnitelmia:
-Tuulilasin vaihto+ takalaseihin miedot tummennukset. Aika varattu liikkeeseen 10.4.
-Alkuperäinen soitin korvataan jollain nykyaikaisemmalla.
-xc-maski ja R- puskurinritilät tuleva jossain vaiheessa.
-Lambda menee vaihtoon.
-
No niin. Tulihan se R-Sportti sieltä esittelyyn. ;)
Jokos se "vika" paikallistu? Tuo lambda mahdollisesti??
-
No niin. Tulihan se R-Sportti sieltä esittelyyn. ;)
Jokos se "vika" paikallistu? Tuo lambda mahdollisesti??
Lambda vika. Vikakoodit tuli luettua.
Jospas ens viikonloppuna sais vaihdettua.
-
Lambda vika. Vikakoodit tuli luettua.
Jospas ens viikonloppuna sais vaihdettua.
Hyvä jos noin pienestä korjaantuu. :)
-
Hyvä jos noin pienestä korjaantuu. :)
Niinpä.
Edellinen omistaja sanoi että ABS boksi olisi rikki.
Mutta vikavalot palavat silloin tällöin. Autocom näytti vikaa toisesta etuanturista, joten en usko että vika on boksissa. Vaan anturissa :)
-
Niinpä.
Edellinen omistaja sanoi että ABS boksi olisi rikki.
Mutta vikavalot palavat silloin tällöin. Autocom näytti vikaa toisesta etuanturista, joten en usko että vika on boksissa. Vaan anturissa :)
Tarkista ekaks liitokset.
-
Tarkista ekaks liitokset.
Missä etuantureiden liittimet on?
-
Missä etuantureiden liittimet on?
En nyt kyllä tähän hätään muista mutta kyllä ne johtoja seuraamalla löytyy.
-
Kannattaa kurkata abs kehät vetareista eka
-
Roiskeläpät sai samalla alkuperäsen värin ku tarroja poistettiin. ;)
-
Roiskeläpät sai samalla alkuperäsen värin ku tarroja poistettiin. ;)
Saattaapi olla että maalaan ne tuolla samalla puolikiiltävällä mustalla.
-
Paljonko haluat tupakkimuoveista? ::)
-
Paljonko haluat tupakkimuoveista? ::)
Ne on jo kaverin V70 kiinni.
En mä niistä mitään halunnu :)
-
Varmistetaan nyt ennenku ostan lambdan että vika varmasti on siinä.
Vikakoodit luettu ja kuitattu pois autocomilla. Tällaiset koodit antoi:
928c 510f 4050 4801
Kaikki sai kuitattua pois.
Nyt ajettu pari päivää. Vikavalo syttyy silloin tällöin. Koodeja ei ole vielä luettu uudestaan!
-
Kirjoitetaan vielä "oireet". Eli suuri kulutus. Välillä haiskahtaa bensa.
Eli auto käy rikkaalla.
-
Kirjoitetaan vielä "oireet". Eli suuri kulutus. Välillä haiskahtaa bensa.
Eli auto käy rikkaalla.
Oliko missä kunnossa kaasuläppä kotelo ja IMM? Tai vuotoja imuletkuissa. Mulla oli sama ongelma aikoinaan omassa bensa v70:ssä, poltti rikkaalla ja hajotti yhen katalysaattorin.
-
Kaasuläppä puhdistettu syksyllä. Alle 5000km sitten.
IMM ei anna vikakoodia.
Letkut täytyy katsoa läpi.
-
Kaasuläppä puhdistettu syksyllä. Alle 5000km sitten.
IMM ei anna vikakoodia.
Letkut täytyy katsoa läpi.
Ainakin yhden letkun jouduin korjaamaan joka menee imusarjan takakautta, siinä on sellaset kumiletkupätkät jotka lähtee kaasuläppäkotelolta ja sitten sellanen kova muovinen putkenpätkä menee sellasen suojastyroksin tjsp sisällä siellä imusarjan takaosassa, itelläni ne pätkät oli molemmista päistä täysin repaleiset ja korjasin pissapojan vesiletkun pätkillä sai metritavarana motonetista. Se on kelju paikka laittaa ne, joka tapauksessa se lähtee kaasuläppä kotelolta ja moottorin oikeanpuoleisessa päässä imusarjassa on sisäänmenokohta sille letkun pätkälle, ne ainakin kannattaa tarkastaa. Emäntä oli apuna, kun sillä on sellaset pikku kätöset jolla se sai sen putkenpätkän liitettyä imusarjan oikealta puolelta paikalleen.
-
Korjaantuiko vika letkujen vaihdolla?
-
Korjaantuiko vika letkujen vaihdolla?
Ainakin sellanen nykiminen hävis autosta lopullisesti, et kyl sillä joku virka oli :D Tosin oma lambda vika korjaantu vasta tuon etumaisen lambdan jälkeen.
-
Ainakin sellanen nykiminen hävis autosta lopullisesti, et kyl sillä joku virka oli :D Tosin oma lambda vika korjaantu vasta tuon etumaisen lambdan jälkeen.
Ostitko original lambdan siniseltä tiskiltä.
Vai tarvike lambdan?
-
Ei tarvike lambdaa missään nimessä.
Ebay ja siltä etsii boschin orkkiksen, maksaa n90€.
-
Ei tarvike lambdaa missään nimessä.
Ebay ja siltä etsii boschin orkkiksen, maksaa n90€.
Eiköhän bosch löydy varaosaliikkeestä.
Hinta tietysti hieman eri mitä ebaystä. Mutta saa tuotteen nopeammin.
-
Ostitko original lambdan siniseltä tiskiltä.
Vai tarvike lambdan?
Orkkiksen ja en malttanut ulkomailta tilata kun auto oli menossa myyntiin, motonetista hain Boschin tekeleen. Hinta oli jtn 170€.
-
Eiköhän bosch löydy varaosaliikkeestä.
Hinta tietysti hieman eri mitä ebaystä. Mutta saa tuotteen nopeammin.
Kolmessa päivässä itselle tuli Riiasta. (Riga)
-
JOS lambdan vaihto ei auta. Niin mitäs muuta kannattaa tutkia?
-
JOS lambdan vaihto ei auta. Niin mitäs muuta kannattaa tutkia?
Ainakin ne imuvuodot, yleensä jos rikkaana polttaa niin ei tule happea tarpeeks ja syöttö on sitten sitä luokkaa josta aika paljolti palamatta menee putkistoon.
-
Tosin en tiedä, eikös näissä viimeisissä mk1 malleissa ollu jo se magneetti marelli tjsp oleva läppä systeemi, itelläni oli 98vm ja siinä tais olla vielä yksinkertaisempi systeemi
-
Sähkökaasu on.
Myös eka lambda on laajakaista, eli pitäisi enemmän sopitusta muutella, eli aika suurella todennäköisyydellä se on pasca.
-
Täytynee käydä ostamassa uusi lambda tänään.
Toivoa että se auttaa suureen kulutukseen. Ja pitää vikavalon poissa.
Saako sen vaihdettua yläkautta?
Missä liitin on?
-
Siinähän se on ihan dp:n alussa.
Eli yläkautta saa vaihdettua.
Ainakin turbon imu putki pois ja melkein koko suodatin mööpeli.
V laatikon päällä on liittimet kiinni.
-
Lambda tilattu. Huomenna saa hakea. Hintaa tuli 162€.
-
Täytynee käydä ostamassa uusi lambda tänään.
Toivoa että se auttaa suureen kulutukseen. Ja pitää vikavalon poissa.
Saako sen vaihdettua yläkautta?
Missä liitin on?
Sen pitäs olla aika hyvin siinä pakosarjan lähellä, et pystyy helposti vaihtamaan jos saa auton tunkilla sen verran nostettua. Ala kautta varmaan helpoin irrottaa.
-
Varmaa tuntuu vievän paljon sen D5 jälkeen :D
Paljo keskikulutus näyttää?
-
Varmaa tuntuu vievän paljon sen D5 jälkeen :D
Paljo keskikulutus näyttää?
EDIT: Kaupungissa 18. Maantiellä 14.
Ajotietokoneen mukaan. Eli todellisuudessa enemmän.
-
18. Nätillä ajolla.
Eiköhän se tuosta putoa sinne 10l hujakoille kun saat viat korjattua
-
Eiköhän se tuosta putoa sinne 10l hujakoille kun saat viat korjattua
Jos näin on niin sitten oma R vie liikaa kun hukan auto vielä isommalla koneella ja tomaatilla.
Oma 11,6 vertailun vuoksi (nollattu ostaessa 4000km sitten ja maan tie ajoa tuosta n.800)
-
Oma 2000 vm ärrä vei 10.9 ja sai monoa aika hyvin. Et kymppi on ihan normi ja voi mennä allekkin.
-
Jos näin on niin sitten oma R vie liikaa kun hukan auto vielä isommalla koneella ja tomaatilla.
Oma 11,6 vertailun vuoksi (nollattu ostaessa 4000km sitten ja maan tie ajoa tuosta n.800)
Oma mk1 2.5 20V vei löpöä keskikulutuksella suurinpiirtein 10-11l välissä.
-
Vm. 1999 B5244T on näyttäny keskikulutukseks 8.8l/km manuaali laatikolla mitä nyt tässä joulukuusta asti ajellu.
E: 225/45r17 talvirengastus ja mittarin heitto 1km/h, jos se nyt tähän vaikuttaa ;D
-
Nyt uusi lambda paikoillaan.
Kulutuksesta ei vielä tietoa..
Hieman tuntuu niin kuin olisi kulku nyt keveämpää.
Raitisilmasuodatin tuli myös laitettua. Ei ollut kotelossa aiemmin suodatinta ollenkaan.
EDIT:
Jotenkin rupeaa tuntumaan ettei ole kaikki tehot tallessa.
Tässä pitäisi olla vakiona 193hp. Ja sen jälkeen on ohjelmoitu uudestaan.
Joten olettaisin tehojen olevan 220-230hp.
Mutta tuntuu kuin vaparilla ajaisi.
Hukkaportin kelloon tulee ainakin alipaine kuin sitä imee, joten sen pitäisi olla ehjä.
Epäilisin ahtopaineensäädintä.
Yksi säädin löytynee hyllystä, mutta niiden numerosarjoissa on pieni ero.
Voisiko sillä silti kokeilla?
-
Ihan hyvä veto voisi olla mitata ahtopaine. Tästä ajoviimaturbosta jos vähänkin häviää matkalle niin ahtopainettahan ei enää käytännössä ole... :2funny: Jostain ikkunan välistä vaan letku väliaikaisesti kabiiniin. Onhan noissa ahtopaineensäätimissäkin ongelmia joillakin ollut, mutta mitenkäs by-passin kalvo?
-
Ihan hyvä veto voisi olla mitata ahtopaine. Tästä ajoviimaturbosta jos vähänkin häviää matkalle niin ahtopainettahan ei enää käytännössä ole... :2funny:Jostain ikkunan välistä vaan letku väliaikaisesti kabiiniin. Onhan noissa ahtopaineensäätimissäkin ongelmia joillakin ollut, mutta mitenkäs by-passin kalvo?
Täytynee asentaa väliaikainen mittari jossain välissä.
-
Olikos se niin että näistä hajoaa yleensä se hukkaportin läpän akseli jotenkin eikä niinkään kello?
Vai oonko kujalla? Eni vei paineen mittauksellahan se selviää, mutta voihan se olla ohjauspuolenkin vika.
-
Kuittasitko vikakoodit lambdan vaihdon jälkeen?
-
Kuittasitko vikakoodit lambdan vaihdon jälkeen?
En varsinaisesti.
Akunkenkä oli irti lambdan vaihdon ajan.
-
En varsinaisesti.
Akunkenkä oli irti lambdan vaihdon ajan.
Kannattaa se kuitata poikkee, jos on vikatilassa niin en tiedä tosin miten turbovehkeissä se vaikuttaa sellanen tila, ainakin omassa kun kuittas tuon lambdavika ilmotuksen veke, ainakin itse huomasin sen että auton tehot vakaantui. Tosin en osaa sanoa mikä tässä teikäläisen turbomallissa on vika.
-
Huomenna käyn ostamassa mittarin, tänään ei kerkeä.
Miten voin testata onko by-pass kalvo ehjä?
Muitakin vinkkejä testaamiseen saa antaa ;)
-
Pässille menevä letku irti imusarjasta ja imet siitä, jos ei ole minkäänlaista vastusta pässi vaihtoon.
-
Pässille menevä letku irti imusarjasta ja imet siitä, jos ei ole minkäänlaista vastusta pässi vaihtoon.
Nyt on imetty ja puhallettu pässiä.
Siinä on vastusta.
Vetoja on kuin vaparissa.
Huomenna näkee paineet..
-
Kuittaappas nyt se vika eka pois sieltä ettei se ainakaan ahista.
Mulla joskus, tosin diesel, oli vikatilassa ja se kuitattiin pois niin alko tapahtuun. Olis se kai joskus kuittautunukkin itestään ymmärsin.
-
Mittari on nyt kiinni.
Kävin pikkuletkuja läpi.
Uskon että imusarjan nippa oli tukossa. Siis se joka lähtee bypass venttiilille.
Sen ku tökkäs auki niin paineet 0,4bar. Piikissä 0,5bar.
On nuot normaalit paineet?
Moottorinvikavalo palaa taas :(
Huomenna autocomiin, jos ehtii..
-
Jatketaan yksin keskustelua.
Antureita putsattu jarrujenpuhdistusaineella.
3kpl haurastuneita ilmaletkuja vaihdettu uusiin.
Liitokset käyty läpi yms...
Nyt toimii suht OK.
Normaali ajossa paineet 0.4-0.5bar.
Kickdownissa nousee 0.9bar. Sillon tuntuu olevan vetojakin.
Monesti veto katkeaa 0.6bar kohilla. Ilmeisesti on 0.6bar kello.
Hieman tuntuu edelleen siltä että alavääntö olisi kateissa.
Turbo herää 3000 kierroksen kohilla.
Normaalia?
Niin joo tuulilasi uusittiin eilen. Ja tein eteen jenkkiparkit. Kaikki Oranssit polttimot on nyt "hopeisia".
-
Jatketaan mietiskelyä:
Vikakoodiksi antaa katkonainen ahtopaine ( tai jotain sinne päin).
Ahtopaineensäädin vaihdettu ilmanputsarin vierestä. Ei vaikutusta!
Onko vika nyt sitten IMM vai se anturi mikä on lähellä välijäähdytintä?
Siihen menee 2kpl ketjuja ja yksi liitin. Onko se nyt sitten MAP?
-
Jatketaan mietiskelyä:
Vikakoodiksi antaa katkonainen ahtopaine ( tai jotain sinne päin).
Ahtopaineensäädin vaihdettu ilmanputsarin vierestä. Ei vaikutusta!
Onko vika nyt sitten IMM vai se anturi mikä on lähellä välijäähdytintä?
Siihen menee 2kpl ketjuja ja yksi liitin. Onko se nyt sitten MAP?
ahtopaineen säätö - signaali katkonainen oli se vikakoodi.
-
Ihan normaalia näissä että herää 3000 jälkeen.
Itellä tulee täydet paineet vasta 3500 --->
Eihän nämä sillälailla väännä alhaalla oikein kun ehkä pitäisi mutta se on näiden koneiden ominaisuus
-
Ihan normaalia näissä että herää 3000 jälkeen.
Itellä tulee täydet paineet vasta 3500 --->
Eihän nämä sillälailla väännä alhaalla oikein kun ehkä pitäisi mutta se on näiden koneiden ominaisuus
Kyllä nämä nimen omaan alhaalta vääntää.
Itsellä n.2000rpm n.500nm ja jatkuu melkein punaiselle.
-
Saan lähipäivinä lainaan ehjän IMM.
Sit selviää onko siinä vikaa.
-
Juu, ja jos selviää että IMM on susi, niin tietää sit mikä on hajottanu lambdan jne.
-
Kyllä nämä nimen omaan alhaalta vääntää.
Niin kai mutta kun hyppää D3 (420nm) jälkeen puikkoihin kone on tuntuu ihan hengettömältä "vormula" vinkuttimelta
-
Kokeiltu ajaa ilman Imm, eli liitin oli irti.
Ei mitään vaikutusta!
Sain tälle päivää lainaan imm, jonka PITÄISI olla ehjä.
-
Polttelet ylimääräsiä karstoja putkesta poikkee, sen vaan voi kuvitella miten on palamatonta ainetta karstottanu putkea kun ei systeemit oo toiminu. Saattaahan se olla että jossain putkistossa ahistaa, esim katalysaattorissa.
-
Kokeiltu toisella IMM. Ei vaikutusta.
Antaa edelleen samaa vikakoodia.
Ahtopaineen säätö signaali katkonainen.
Mitäs sitten pitäs kokeilla?
Hukkaportti jää auki?
Olisikohan bypass sittenkin rikki?
OIREET:
Nostaa paineet 0.9-1.0 ku polkasee kaasua reilusti. Paineet menevät alipaineen puolelle ku auto vaihtaa isomman vaihteen. Sitten nousee hitaasti 0.4-0.5, ei enempää vaikka kuinka yrittää.
Miksi ei anna uudestaan isoja paineita?
Miksi paineet tippuvat noin rajusti?
-
Kuinka minusta tuntuu että noi ahdot toimii normaalisti. Se miksi antaa ton vikakoodin vois johtua muusta.
Dieselissä toi olis helppo. ;)
Mutta mitkä on 2.5T:ssä vakioahdot? Ja jos ton softan kuuluu toimia noin, kierroksista/nopeudesta johtuen. Mee lentokentälle ajaan lappu lattiassa ja kato sit paineet.
-
Onkohan se ohjelma välttämättä mikään kauhia mitsua riistävä voimaohjelma? Voihan se olla tosiaan että ottaa vaan kovemman piikin...emt sitte.
-
Kokeiltu toisella IMM. Ei vaikutusta.
Antaa edelleen samaa vikakoodia.
Ahtopaineen säätö signaali katkonainen.
Mitäs sitten pitäs kokeilla?
Hukkaportti jää auki?
Olisikohan bypass sittenkin rikki?
OIREET:
Nostaa paineet 0.9-1.0 ku polkasee kaasua reilusti. Paineet menevät alipaineen puolelle ku auto vaihtaa isomman vaihteen. Sitten nousee hitaasti 0.4-0.5, ei enempää vaikka kuinka yrittää.
Miksi ei anna uudestaan isoja paineita?
Miksi paineet tippuvat noin rajusti?
Ite heitin edelliselle TDI koneelle viriviri boxin ja en saanu paineita nousemaan kun tuonne 1.0 paikkeille tosin se kiiti kun raketti jo sillä lukemalla. En tiiä sit että miten se tykkää 1.5br lukemista tuo volvo muuten, et jos se menee vaikka särki.
-
Ensviikolla pitäs hommata ehjä bypass kalvo.
Turbosmartin ahtopaineensäätimen meinasin myös tilata.
1.0bar meinasin painetta laittaa.
Puskuriin tulevat peitelätkät pitäisi myös maalata ja asentaa.
-
Pätevän näköinen V70. :)
En kuvista äkännyt, mutta kilsat eivät vissiin näy juuri muualla, kuin perinteisesti kuskin penkissä?
-
Pätevän näköinen V70. :)
En kuvista äkännyt, mutta kilsat eivät vissiin näy juuri muualla, kuin perinteisesti kuskin penkissä?
Yllättävän hyvin säilynyt tuon on kilometreihin nähden.
Kuskin penkki on perinteisesti kulunut.
Joitain jälkiä tietysti maalipinnassa on, mutta ei mitään isoja :)
-
Ensviikolla pitäs hommata ehjä bypass kalvo.
Turbosmartin ahtopaineensäätimen meinasin myös tilata.
1.0bar meinasin painetta laittaa.
Puskuriin tulevat peitelätkät pitäisi myös maalata ja asentaa.
En laittaisi mitään ruuveja näihin missä on jo ahtopaine ohjattu sähköisesti...
-
Bypass venttiilin kalvo vaihdettu.
Ei vaikutusta! : >:(
Piikkaa 0.9bar.
Kun vaihde vaihtuu niin paineet tippuu nyt 0.2baariin. Sit nousee hitaasti 0.4-0.5 baariin.
Parannusta on tullut mutta haluan tuon piikkauksen pois!
Miten moottorinohjaus ohjaa alkuperäistä ahtopaineensäädintä?
Jos sen korvaa säädettävällä säätimellä, niin saako tuon piikkauksen pois?
-
Auto kävi määräaikaishuollossa.
-Tulpat vaihdettu.
-Moottorin öljyt vaihdettu.
-Rikkinäisiä letkuja/ putkia vaihdettu.
-Abs anturikehät vaihdettu (vika ei korjaantunut, anturit menevät vielä vaihtoon).
-Välijäähdytin vaihdettu. Ei ollut vika siinäkään :'(
Jossain on vuoto edelleen, mutta sitä ei ole löytynyt.
-
Voiskohan absvika olla boksissa huonot juotokset?
-
Voiskohan absvika olla boksissa huonot juotokset?
Vika ei ole jatkuva.
Abs valot palavat silloin tällöin.
-
Vika ei ole jatkuva.
Abs valot palavat silloin tällöin.
Mitä vikakoodeja antaa?
-
Vika ei ole jatkuva.
Abs valot palavat silloin tällöin.
just niin se ilmeneekin.
-
Mitä vikakoodeja antaa?
En nyt tarkalleen muista.
Olisko ollut oikeanpuolen etu. Nopeustieto katkonainen. Tai jotain sinnepäin.
-
En nyt tarkalleen muista.
Olisko ollut oikeanpuolen etu. Nopeustieto katkonainen. Tai jotain sinnepäin.
Oli se
-
Ahtopaine ongelmassa on enään muutama vaihtoehto:
-Imusarjan alla olevat letkut.
-Turbon painepuolelta lähtevä pikkuletku (se on päällepäin ehjän näköinen).
-Turbo on vaihtokunnossa.
-
Voisiko se olla tosiaan se ohut letku sieltä imusarjan alta?
Itselläni se oli aivan tukossa mutta vaikutusta en osaa sanoa koska kone oli niin särki ja kaikki muutkin letkut tukossa.
Kuitenkin se ohut kova letku oli niin tukossa ettei saanut edes rautalangalla auki, leikkasin siitä pätkän pois ja korvasin osuuden paksummalla letkulla.
Sitten ne ns. takaiskut siellä paksummassa letkussa. Menivät muistaakseni imusarjalle ja turbolle, itselläni nekin olivat jumissa mutta aukesivat kyllä kun aikani rassailin. Takaiskut jäivät auki ja huohotus/alipaine pääsi väärään suuntaan.
https://www.google.fi/search?q=v70+2.5T+vacuum+hoses&newwindow=1&safe=off&rlz=1C1ZMDB_enFI504FI504&espv=2&biw=1360&bih=681&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=m3VPVfTuAYOMsAG6t4CwBA&ved=0CAYQ_AUoAQ#imgrc=pRO7YrQ7mRUyXM%253A%3B8tef9RWHLCFVhM%3Bhttp%253A%252F%252Fi.imgur.com%252F2UwoDnZ.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.vpcuk.org%252Fforums%252Fshowthread.php%253F54612-2-5T-Vacuum-Hoses%3B1006%3B565 (https://www.google.fi/search?q=v70+2.5T+vacuum+hoses&newwindow=1&safe=off&rlz=1C1ZMDB_enFI504FI504&espv=2&biw=1360&bih=681&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=m3VPVfTuAYOMsAG6t4CwBA&ved=0CAYQ_AUoAQ#imgrc=pRO7YrQ7mRUyXM%253A%3B8tef9RWHLCFVhM%3Bhttp%253A%252F%252Fi.imgur.com%252F2UwoDnZ.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.vpcuk.org%252Fforums%252Fshowthread.php%253F54612-2-5T-Vacuum-Hoses%3B1006%3B565) Eli tuommoiset
-
Voisiko se olla tosiaan se ohut letku sieltä imusarjan alta?
Itselläni se oli aivan tukossa mutta vaikutusta en osaa sanoa koska kone oli niin särki ja kaikki muutkin letkut tukossa.
Kuitenkin se ohut kova letku oli niin tukossa ettei saanut edes rautalangalla auki, leikkasin siitä pätkän pois ja korvasin osuuden paksummalla letkulla.
Sitten ne ns. takaiskut siellä paksummassa letkussa. Menivät muistaakseni imusarjalle ja turbolle, itselläni nekin olivat jumissa mutta aukesivat kyllä kun aikani rassailin. Takaiskut jäivät auki ja huohotus/alipaine pääsi väärään suuntaan.
Ne takaiskut on tarkastettu.
Jotka ovat koneen oikealla puolella. Lähellä imusarjaa.
Ja niihin menevät letkut on uusittu.
-
EDELLEEN SAA EHDOTTAA VINKKEJÄ TUOHON AHTOPAINE ONGELMAAN!
Mitä voisi/kannattaisi testata?
Miten voisin testata mahdolliset vuotokohdat?
Imusarjan alla ei mahda montaa letkua mennä, ku tässä on sähköinen kaasuläppä?
Rupeaa menemään hermot tämän kanssa. Jopa myymistä on harkittu :(
-
Soitin ja vanteet on vaihdettu sitten viime kuvien:
(http://i1131.photobucket.com/albums/m559/tjhukka/MK1/WP_20150517_002_zpshr6nsicf.jpg)
(http://i1131.photobucket.com/albums/m559/tjhukka/MK1/WP_20150516_021_zpsabwqfvso.jpg)
(http://i1131.photobucket.com/albums/m559/tjhukka/MK1/WP_20150516_020_zpszv0husvg.jpg)
(http://i1131.photobucket.com/albums/m559/tjhukka/MK1/WP_20150516_019_zpsx6gjdrzt.jpg)
(http://i1131.photobucket.com/albums/m559/tjhukka/MK1/WP_20150516_018_zpsqqrrdvcb.jpg)
(http://i1131.photobucket.com/albums/m559/tjhukka/MK1/WP_20150516_017_zpsvieaklwe.jpg)
(http://i1131.photobucket.com/albums/m559/tjhukka/MK1/WP_20150516_016_zpseurvr6sx.jpg)
-
Hyvin sopii vanteet tuon värin kanssa, jokos ne viat on selvinny?
-
Hyvin sopii vanteet tuon värin kanssa, jokos ne viat on selvinny?
Ei ole.
Täytyy hommata uusi imusarjantiiviste. Irroittaa se ja katsoa onko vika sen alla.
-
Ei ole.
Täytyy hommata uusi imusarjantiiviste. Irroittaa se ja katsoa onko vika sen alla.
Juu, toivottavasti sillä ratkiais, ei sitä kehtais kovinkaan montaa euroa varmasti laitella ja arpoa mikä vika se on, itellänikin meni jokunen satanen kun lambda virhettä tuli etsiskeltyä, no mutta olipahan ainakin uutta osaa sitten pitkin konetta ja putkistoa. Tänään muuten tuli nähtyä tuota omaa entistä MK1 V70 tuossa kylillä, meinasin jo pysähtyä kyselemään että mitenkä se volvo jakselee.
-
Juu, toivottavasti sillä ratkiais, ei sitä kehtais kovinkaan montaa euroa varmasti laitella ja arpoa mikä vika se on, itellänikin meni jokunen satanen kun lambda virhettä tuli etsiskeltyä, no mutta olipahan ainakin uutta osaa sitten pitkin konetta ja putkistoa. Tänään muuten tuli nähtyä tuota omaa entistä MK1 V70 tuossa kylillä, meinasin jo pysähtyä kyselemään että mitenkä se volvo jakselee.
On tähän jokunen euro mennyt. Mutta kyllä tämä kuntoon pitää saada.
Katsastuskin painaa päälle.
Sovin juuri alustavat kaupat 855, joten se saa toimia työautona/ vara-autona kun tätä huolletaan.
-
Onko coolerista ollu puhetta/onko sitä tutkittu? Kaasuläppäkotelolle menevä putkihan on muovia, ei nyt itsestään halkea mutta en ihmettelisi jos olisi jotenkin aikasemmin kolhittu rikki. Kaikki ahtoputket ja letkut oot varmaan jo kahtonu? Se imusarjan irrotus oli aika työmaa ainakin itelle kun ekakertaa opiskelin :D on imusarjan lämmitystä ja huohottimen lämmitystä ja kaikenmaailman pensa putkea :idiot2: Taidan pysyä vinokeissa :D
E:cooleri olikin uusi, sori
-
Onko coolerista ollu puhetta/onko sitä tutkittu? Kaasuläppäkotelolle menevä putkihan on muovia, ei nyt itsestään halkea mutta en ihmettelisi jos olisi jotenkin aikasemmin kolhittu rikki. Kaikki ahtoputket ja letkut oot varmaan jo kahtonu? Se imusarjan irrotus oli aika työmaa ainakin itelle kun ekakertaa opiskelin :D on imusarjan lämmitystä ja huohottimen lämmitystä ja kaikenmaailman pensa putkea :idiot2: Taidan pysyä vinokeissa :D
E:cooleri olikin uusi, sori
Cooleri on vaihdettu.
Ahtoputket käyty läpi.
Juurikin sitä Kaasuläpälle menevää putkea eipäilen syyksi.
Syksyllä on kaasuläppä puhdistettu, jospas putki olis laitettu huonosti kiinni tai jotain..
-
Cooleri on vaihdettu.
Ahtoputket käyty läpi.
Juurikin sitä Kaasuläpälle menevää putkea eipäilen syyksi.
Syksyllä on kaasuläppä puhdistettu, jospas putki olis laitettu huonosti kiinni tai jotain..
Se on aika perseestä laittaa paikoilleen mutta kyllä se sinne pohjaan lopsahtaa kun maltilla laittaa :)
-
Mullaki ABS-valo välkky ja palo miten sattuu ja vikakoodin lukija näytti taka-anturia, ei sielä mitää vikaa ollut vaan vika löyty poksista.Avasin sen poksin ja tinailin uudestaan, toimii tänäpäivänäkin ;)
Ahto ongelmaan semmonen vinkki että soita ala-vetelin backfåltille, kertovat puhelimessa missä vika voi olla. Asiallista porukkaa siellä:)
-
Voisko tuo abs vika liittyä tuohon ahto ongelmaan? Jos ohjelmallisesti rajoittaa ahtoja kun abs ei toimi. Tuli vaan tuommonen villi ajatus mieleen :D
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
Voisko tuo abs vika liittyä tuohon ahto ongelmaan? Jos ohjelmallisesti rajoittaa ahtoja kun abs ei toimi. Tuli vaan tuommonen villi ajatus mieleen :D
Ei välttämättä kaukaa haettua. Kun tämä jo can väylää käyttää.
Läskiposki är ainakin tiputtaa ahdot, kun esim iskarit vikatilassa yms.
-
Voisko tuo abs vika liittyä tuohon ahto ongelmaan? Jos ohjelmallisesti rajoittaa ahtoja kun abs ei toimi. Tuli vaan tuommonen villi ajatus mieleen :D
Sent from my iPhone using Tapatalk
Tämä on kyllä käynyt mielessä.
Tosin abs vikavalot palavat vain silloin tällöin.
Joskus palaa pelkkä abs vikavalo, joskus palaa myös luistoneston valo.
Moottorin vikavalo palaa koko ajan.
-
Melkein kannattaa kokeilla nuo absit korjata ensin :)
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
Saisiko moottorinohjaus nopeustiedon tuon ABS:n boksin kautta?
Sen mahdollinen puuttuminen voisi vaikuttaa asiaan.
-
Huomenna lähtee V70 pajalle. Tarkoitus olisi korjata kaikki viat ja hoitaa katsastus.
Toivottavasti tulee kuntoon ELK
Tosiaan 855 tuli ostettua vara-autoksi.
2.5l 10v ja manuaali. Vuosmallia 1996.
Ajetut kilometrit on ?
Katsastettu kaks viikkoa sitten.
-
Tähän vois kokeilla vielä yhtäjuttua mikä auttoi ainakin itselle tuohon alaväännön puutteeseen ja kulutukseen.
Hukkaportin kellon esisäätö.
Tanko irti siitä hukkaportista ja kääntää portin kiinniasentoon, sitten siihen kellon letkuun mittari kiinni ja tarkastaa sen avauspaineen. Itsellä se oli 1psi eli oli käytännössä kokoajan auki eikä ahtanut. Pumpulla 4psi ja sitten säätämään tankoa siten että hukkis pysyy kiinni asetetulla paineella.
Selailin topikkia läpi mutten törmännyt että tätä olisi vielä tehty. Oikeat esipaineetkin löytyivät jostai mutten niitä nyt tietty juuri löydä.
-
http://i485.photobucket.com/albums/rr216/Nip-4/Volvo/FOT1678.jpg (http://i485.photobucket.com/albums/rr216/Nip-4/Volvo/FOT1678.jpg)
Tuossa nuo oikeat säätöpaineet. Itsellä siis liikaa nyt mutta eipä se kovin vaarallista kun ei poleta kokoajan ja Ecuhan sen taitaa katkoa lopuksi kuitenki.
-
Mitäpä jos joku takaiskuista vuotaa?
Eli päästää paineet väärälle puolelle.
Niitähän on 3kpl. Kaks valkoista ja yks musta kolmihaarainen.
-
Oon ymmärtäny noilta ulkomaan sateista että se tcv olisi herkähkö hajoamaan eikä kovin tarkka säätämään mikäli viritetty peli.
Vähän sitä itseltänikin epäilen. Pitää laittaa ahtomittari jossain vaiheessa jotta varmistuu. Ei meinaan oikein liikahda ellei hukkista ole kiristetty liikaa..
-
Sullahan on kaiketi hivenen erilainen tuo systeemi kuin mitä minulla, lähinnä kaiketi vain ahtojen säädön komponenttien osalta?
-
Sori kun vähän spämmään mutta tuossa kaiketi on kysymys samasta ongelmasta?
http://www.volvoforums.org.uk/showthread.php?t=73156 (http://www.volvoforums.org.uk/showthread.php?t=73156)
Ajattelin itsekkin kokeilla tuo venttiilin irroitusta josko sillä on mitään vaikutusta.
Itse en saa ecusta vikakoodeja ulos mutta epäilys tuosta tcv:n hajoamisesta on olemassa. Tukossakin se voi olla.
-
Vastaan hukan puolesta että tcvtä on putsailtu ja testattu eri venttiililläkin.
-
Vastaan hukan puolesta että tcvtä on putsailtu ja testattu eri venttiililläkin.
Kerkesit ennen mua :D
-
Voiskos väsynyt hukkiksen jousi tehdä tuota?
Oliko sitä esipainetta tarkistettu?
Eihän se kaikkea selitä mutta tuon ahtojen laskun voisi tehdä.
-
Voiskos väsynyt hukkiksen jousi tehdä tuota?
Oliko sitä esipainetta tarkistettu?
Eihän se kaikkea selitä mutta tuon ahtojen laskun voisi tehdä.
Ei ole tarkastettu.
Aikaisemmin mainitsit pumpun jolla teit painetta hukkaportille. Millainen pumppu sinulla oli käytössä?
-
Minulla oli normi jalkapumppu painemittarilla. Voin laittaa kuvan kun pääsen töistä.
-
Multa löytyy hukka semmonen. Voin heittää joku päivä jos tarvit..
-
Melko pieni paine siellä on. Sen taulukon mukaan 1,74psi. Eli 12,5kPa.
-
Eikös sitä pitäisi nostaa jos muuten softattu suuremmalle teholle? Vai olenko ymmärtänyt nyt jotain väärin?
Muilla foorumeilla jutellaan 3-4psi paineista yleisesti. Jos esipaine on matala ja tbo pieni niin hukkaportti aukeaa helposti alhaisesta paineesta ja ahdin ei jaksa pitää ahtoja yllä?
Onko tässä tolkkua?
-
Soitin asentajalle että laittaa esipaineen 3-4psi.
-
Nyt on 3psi. Vika on edelleen sama.
Yksi vika on löytynyt. Jarrutehostajalle menevä takaisku päästää läpi.
Semmoinen on tilattu. Toimitusaika viikon verran.
-
Tutkiiko ne nyt sitä abs juttua? Kierron kautta kuultua että saattas vaikuttaa myös.
-
Tutkiiko ne nyt sitä abs juttua? Kierron kautta kuultua että saattas vaikuttaa myös.
Sitä aletaan tutkimaan huomenna.
-
Etujarrujen abs anturit vaihtoivat paikkaa.
Silti vika oli vasemmalla puolella, niin kuin aina ennenkin.
Eli boksi lähtee kolvaukseen.
-
Pirullisia ongelmia, ei voi muuta todeta. Toivottavasti se nyt ratkiais tuolla boxin korjauksella. Ite oisin saattanu jo pistää hanskat tiskiin ja ongelman kierrätykseen.
-
Pirullisia ongelmia, ei voi muuta todeta. Toivottavasti se nyt ratkiais tuolla boxin korjauksella. Ite oisin saattanu jo pistää hanskat tiskiin ja ongelman kierrätykseen.
Kävi mielessä jo luovuttaa, mutta en katsonut sitä tarpeelliseksi.
Kaippa tämä jää meille pidemmäksi aikaa :)
Ainakin näillä näkymin. Katsotaan nyt miten rupeaa toimimaan.
-
Googlen ihmeellisestä maailmasta luin egr vioista.
Egr rikkoutuessa tai tukkeutuessaan tiputtaa tehoja.
Tai auto menee vikatilaan.
Voisiko olla?
-
Vuotava egr voi aiheuttaa kyllä tuollaisia ongelmi. Millainen tuossa tuo egr on? Onko erilainen kuin alkupään malleissa? Vuotaessaa aiheuttaa moottorin vikavalon.
vuotava Evap -järjestelmä ymmärtääkseni aiheuttaa saman myös. Jos sinulla on samanlainen systeemi kuin uudemmassa mallissa niin yleisin sen vuotopaikka on takana PA-suodattimen luona ja letkussa reikä kiinnityskohdan juuressa. Googlella löytyy hyvät kuvat.
-
Vuotava egr voi aiheuttaa kyllä tuollaisia ongelmi. Millainen tuossa tuo egr on? Onko erilainen kuin alkupään malleissa? Vuotaessaa aiheuttaa moottorin vikavalon.
Tais olla tämä bensavehe tuo Hukan v70
-
Abs vika korjaantui boksin kolvauksella.
Katsastuksesta meni läpi ilman huomautuksia.
Ahtopaine vika vaivaa edelleen.
Toivottavasti korjaantuu kun uusi kolmetieventtiili saapuu..
-
Tarkkasilmäiset ovat varmaan huomanneet että tämä on myynnissä :(
Mutta toivoa ei ole vielä menetetty.
Jos/ kun vika löytyy, niin poistuu myynnistä.
Ellei ole kerennyt vaihtua johonkin huonompaan yksilöön.
-
Jatkan yksin keskustelua.
Nyt toimii muuten normaalisti, mutta ahtopaineet piikkaa ja auto menee vika tilaan.
Eli sama vika kuin ennenkin. Mutta vasta sen jälkeen kun kiihdyttää reilusti.
Onkohan hukkaportin kello nyt sitten liian kireällä? Se laitettiin 3psi, mutta se oli liikaa (ahtopaineet piikkas 1,5bar).
Käännettiin puoli kierrosta takaisin päin.
-
Löysäsin hukkaportin kellon niin ettei mene enään vikatilaan (estää ettei piikkaa liian korkealle).
Nyt ahtopaineet käyvät piikissä 1.0bar. Sen jälkeen laskevat 0.5baariin.
Eli vikana on enään vain tuo piikkaus!
Ehdotuksia?
-
Kerrataas niin kestetään kärryillä:
ABS-vika korjattu ja sen mahdollinen syyllisyys poistettu ahtopaineen ongelmaan
Lambda-anturi uusittu
TCV:n toiminta testattu toisella osalla
IMM uusittu?
Alipaineletkut uusittu
Paineletku uusittu/tarkastettu?
Välijäähyn mahd. vuoto tarkastettu?
Hukkaportin kellon esisäätö nostettu ja laskettu piikkausongelman takia, 1,25psi lienee orig. arvo
Hukkaportin kelluntavika mahdollinen? Eli kuoleentunut jousi? Bybass jää raolleen.
Ohjelmallinen vika? Virisofta koneessa
Paljon paineet pitäisi olla? Piikkaus ja normiahdot ajaessa? Eikö turbo ota hivenen enemmän painetta reippaassa kiihdytyksessä?
Jos ongelma on enää tuo liian suuri piikkaus niin ei kait sitä voi muulla korjata kuin laskemalla kellon painetta vakioksi? Silloin ei millään voi nostaa paineita liiaksi mutta kaasunvaste heikkenee.
-
IMM: Kokeiltu toimivalla osalla, ei vaikutusta. Nyt paikoillaan auton oma IMM putsattuna.
Paineletkut käytetty irti ja katsottu silmämääräisesti että ovat ehjät.
Välijäähdytin vaihdettu.
Bypass kalvo uusittu. Huomattu myöhemmin että kansi jää hieman raolleen (pulttien välistä). Uusi kansi vaihdetaan kun saan uuden kannen. Liekkö vaikutusta?
Hukkaportin kellon säätö on nyt jo liian pienellä. Ei vastaa kaasuun niin kuin aikaisemmin.
-
http://www.volvoforums.org.uk/showthread.php?p=1632432 (http://www.volvoforums.org.uk/showthread.php?p=1632432)
Lukaiskaahan tuo, voisikohan tuossa olla vastaus eli tcv:n ja ecun opetusajo. En kyllä tuollaisesta ole aiemmin kuullutkaan mutta en ala suoraan tyrmäämäänkään.
ipd:n tcv venttiili ei ollut reagoinut opetukseen jos luin oikein vaan volvon käyttämä pierpurg.
-
Niin siinä sitten kävi että tämä siirtyi seuraavalle omistajalle.
Ahtopaine ongelmat loppuvat tyystin, kun saatiin hukkaportti säätöihin.
Minä jatkan autoilu VAG parissa!
;)
-
Kohtalaisen yllättävä käänne mitä viimeksi livenä juteltiin :0
-
Toivottavasti et kasvata harmaita hiuksia VAG:inan kanssa 8)
-
Toivottavasti et kasvata harmaita hiuksia VAG:inan kanssa 8)
+1 :pomo:
(Vaikka totuuden nimessä, kolmen vaggilaisen jälkeen... Tänään teki mieli polttaa Volvo :2funny:, se on vaan niin ihanaa tuo jokavuotinen käsärinsäätö)
-
Viisas ratkaisu tuo Volvosta luopuminen! O0 Toivottavasti Vaggilaisten kanssa menisi paremmin.
-
:2funny: Pahoittelen, mutta nyt fiilis on tollanen.
-
Vaggilaista käyty vilkaseen.. Harvon näkee noin fiksua volkkaria :P