Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Showroom => Aiheen aloitti: Hiltsu - 13.03.2016, 20:20:10
-
Aikansa se otti ja useampaa yksilöä tuli koeajettua kunnes jutun auto löytyi.
Volvo V70 2.5TDI 1999, käyttöön otettu 11.1999
Väriltään olive green, 421-44
Varusteina tarpeellisimmat:
- Manuaali
- Aut.ilmastointi
- Nahkapenkit
- Cruise
Ostettaessa autolla oli ajettu 385tkm, historiasta senverran jotta 2007 tuotu hollannista suomeen. Olikohan 7-8-vuotta ollut Kangasalalla, joten huollotkin on suoritettu vms racingilla. 2013-2015 uusittu mm kytkin, ilmastoinnin kompura, jarrut kaikkineen ja jakopään hilppeet. 2015 kesästä auto oli siirtynyt foorumilaisen omistukseen ja tänään kävin tämän lunastamassa itselleni.
Teknisesti auto vaikuttaa olevan erittäin loistokkaassa kunnossa, yhdelläkään yhtä hyvällä TDI:llä en ole ennen ajanut.
Pientä ajanpatinaa / vikaakin autosta löytyy joita pitää alkaa kunnostamaan...
- Cruise ei toimi Korjattu, viiksestä johto poikki
- Kattovalossa kuskin puoli ei toimi silloin kun muut on päällä, ei myöskään takana.
- Kuskin penkissä perseen alta 5cm nahasta saumaa auennut.
- Kontin luukussa sylinterit loppu Vaihdettu
Ulkoisesti auto on kohdannut paljon kolhuja. Pahimmat kuljettajan kyljessä, josta johtuen etu ja takaovi menee vaihtoon kuhan sellaiset vastaan ilmaantuu. Muut lommot pitää selvittää onnistuuko jossain oikoa. Takapuskurista maalit vähän hilseillyt ja etupuskuri hieraistu johonkin.
Kuhan saan nuo häiritsevät "viat" korjattua niin pikkusen olisi mielessä sipistellä omilla jutuilla.
- Jenkki vilkut
- Tummat lasit
- Ehkä isompaa vannetta kesäksi, (vanhemmiten mukavuus ja ketteryys alkaa nousta arvoonsa)
Edellisen omistajan toimesta autosta jo löytyykin "xc"maski, 40mm matalampi alusta sekä spoileri.
(https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xtp1/v/l/t1.0-9/734933_10206155044100282_1419969524702358044_n.jpg?oh=ed0fc94f55ad30ee276d50c130d1f538&oe=578B06F7)
(https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/v/t1.0-9/10334329_10206155044660296_4569887176281931693_n.jpg?oh=8dbe88be37cceca14de7e512c92584d7&oe=57888A42)
(https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xtp1/v/t1.0-9/734970_10206155044980304_6108653411895900301_n.jpg?oh=c91681e63cdb380b9098c961885c1322&oe=5796D515)
(https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xpl1/v/t1.0-9/11220872_10206155046060331_1524496069371648376_n.jpg?oh=2f144e8a6166262fde724c5647147bc6&oe=57508252)
(https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xat1/v/t1.0-9/11951230_10206155046380339_6037397291340079218_n.jpg?oh=1023d09c8c93cd37d0bf20f89468fb02&oe=57930883)
13.3-16
Huittisten aakkosbaarilta, hieman renkaan lyhistää perää.
(https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xtf1/v/t1.0-9/10525555_10206097191133994_4182703095681067044_n.jpg?oh=5e3ee86be49dd07eb8c25b51d53fc927&oe=575AEFB4)
Ja pari myyntikuvaa :)
(http://kuvapilvi.fi/k/ymJM.jpg)
(http://kuvapilvi.fi/k/ymJw.jpg)
14.3-16
Cruise korjaantui viiksen vaihdolla.
(http://kuvapilvi.fi/k/ymHJ.jpg)
(http://kuvapilvi.fi/k/ymHH.jpg)
Koirakalteri ja kontin verho asennettu
(http://kuvapilvi.fi/k/ymHi.jpg)
Pioneerin avh8600bt 2-din soitin vaihtui alkuperäisen tilalle.
(http://kuvapilvi.fi/k/ymiI.jpg)
Usb kaapelin pujotin hankalokeroon kun vaihtajan jäljiltä reikäkin oli.
(http://kuvapilvi.fi/k/ymik.jpg)
Lisäksi laitoin konttiin hehkun tilalle ledin, muihinkin on tulossa ledit kuhan saapuvat.
(http://kuvapilvi.fi/k/ymiG.jpg)
17.3-16
Ebaysta tilasin ~10€ peruutuskameran ja asensin jarruvalon alle.
(https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xat1/v/t1.0-9/1923539_10206122166318358_2288721225095125449_n.jpg?oh=65fd7f5596b7b1194b30ed28e1a91684&oe=578E0CE3)
(https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xlf1/v/t1.0-9/156289_10206122166598365_3026059361629826133_n.jpg?oh=7fb7339f67591b4d62df3972b8f3e844&oe=57866818)
(https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xfp1/v/t1.0-9/12800127_10206122166758369_8489242021429469626_n.jpg?oh=38b6db2eb71fd1bf3389d23b7b6d8059&oe=578A655D)
(https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xlf1/v/t1.0-9/1004499_10206124406134352_3011057156525036784_n.jpg?oh=4ca2de0840333743a5ba7ab2b6c84d1d&oe=5788A93A)
(https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xpl1/v/t1.0-9/10250213_10206124434255055_3400592534383012022_n.jpg?oh=30e78c3c655f242a9685f1da0183a655&oe=57538A21)
19.3-16
Kontinluukun kaasujouset tuli vaihdettua.
(https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xal1/v/t1.0-9/996695_10206149514202038_4993472505708975423_n.jpg?oh=63768fab567c4f4a2bdcf73eea39981b&oe=575461D1)
(https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xaf1/v/t1.0-9/71465_10206149514482045_164980233574844671_n.jpg?oh=7981273b6215125f4076ce55286992a2&oe=578B998B)
(https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xlf1/v/t1.0-9/1504939_10206149514322041_8677764116082449618_n.jpg?oh=a0d37b4c8d64bf8a9652e6140d713746&oe=574FDEC7)
(https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/v/t1.0-9/972110_10206149514642049_3021187311175990011_n.jpg?oh=cc6d2ec2e3777661bb8be904171e7ac5&oe=5752D569)
(https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xat1/v/t1.0-9/11707369_10206149514042034_1381924522736891225_n.jpg?oh=51655aceb018367f81d41473e8c15e81&oe=57551334)
-
Eihän jarruvalokytkin ole liian herkällä? Mulla S70 pudotti sen takia vakkaria pois esim. monttuun ajaessa.
-
Eihän jarruvalokytkin ole liian herkällä? Mulla S70 pudotti sen takia vakkaria pois esim. monttuun ajaessa.
Kokeilin jo polkimia vedättää varpailla ylös kun kytkee cruisen mutta ei vaikutusta.
Pitäneen vielä käyttää verhoilu alhaalla ja tarkistaa jotta ei ole liian kaukana.
-
Katos tuttu auto. On tullut ajeltuakin tällä. Ja siistissä kunnossa on kyllä! :) P>
-
O0
-
Katos tuttu auto. On tullut ajeltuakin tällä. Ja siistissä kunnossa on kyllä! :) P>
On kyllä mieluinen, johan tällä 600km taittui tänään. Ajotietokone sano 4.8 ja todellinen tasan 5l, halpaa ajoa etten sanoisi :)
O0
Kiitokset vuan tätäkin kautta :) Liekkö koneessa joku ohjelma, liikkuu nimittäin aika sulavasti :P
-
On kyllä mieluinen, johan tällä 600km taittui tänään. Ajotietokone sano 4.8 ja todellinen tasan 5l, halpaa ajoa etten sanoisi :)
Kiitokset vuan tätäkin kautta :) Liekkö koneessa joku ohjelma, liikkuu nimittäin aika sulavasti :P
Se vaan tuntuu sen lussun aludieselin jälkeen 8)
Ei vaan, on muuten sitten tosi helppo tehdä "pirteeks" tämmönen, kaverin autosta koputtelin pumpun kantta niin kauan että rynkyttää ja ina takas-> prkl. liikkuu muuten nätisti. Varmaan 20hp tuli lisää noin niikuin persdynolla. Tietysti ihan kunnon softalla rimmattu on vielä aavituksen pirteempi, kuten omani.
-
On kyllä mieluinen, johan tällä 600km taittui tänään. Ajotietokone sano 4.8 ja todellinen tasan 5l, halpaa ajoa etten sanoisi :)
Kiitokset vuan tätäkin kautta :) Liekkö koneessa joku ohjelma, liikkuu nimittäin aika sulavasti :P
Tietääkseni ei pitäis olla mitään tai itse en ole laittanut, mutta eihän se mahdotonta ole :)
-
Tuo penkin sauma on helppo fiksata. penkki irti ja nahka pois, ompelee kiinni, ja nippusiteillä takasin.
Meni varmaan 2h kun tuo korjattiin. http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=18499.90
-
Viiksellä kilometrit täynnä tai sitten se yksi liitin irti/ hapettunut jarrutehostimesta konehuoneen puolella.
Noilla toimilla olen oman cruisen korjannut viimeisen 120tkm matkalla...
-
Viiksestä menee ne johdot poikki sieltä juuresta
-
Seurantaan laitoin tämän. Kyllä siitä vielä nätti peli tulee kun on nuo saatu laiteltua kuntoon. ;)
-
Kuinka tuo ratin ympärys muovi lähtee irti? Viiksen sain mukaan, niin voisin koettoo vaihtaa :)
-
Kuinka tuo ratin ympärys muovi lähtee irti? Viiksen sain mukaan, niin voisin koettoo vaihtaa :)
Jos nyt muistelin oikein, niiin se lähtee irti ylös nostamalla, oli muovisilla klipseillä kiinni, eli sama homma kun uudemmassa mallissa.
-
Kuinka tuo ratin ympärys muovi lähtee irti? Viiksen sain mukaan, niin voisin koettoo vaihtaa :)
Alamuovissa alhaalla 3kpl 25 torxia.
Ne pois, niin alamuovi lähtee pois, avaimet pois virtalukosta.
-
Alamuovissa alhaalla 3kpl 25 torxia.
Ne pois, niin alamuovi lähtee pois, avaimet pois virtalukosta.
Kiitos vinkistä :)
-
Sehän purkautui helposti :)
Löytyi vika siitä vilkun viiksestä, oli johto mennyt poikki.
(http://kuvapilvi.fi/k/ymHJ.jpg)
(http://kuvapilvi.fi/k/ymHH.jpg)
Isän kanssa tuli autoa hakiessa puheeksi jotta meinasin ostaa kalterin konttiin... Ei kuulemma tarvii, hällä oli jäänyt ylimääräiseksi kalteri ja kontin rullaverho kun oli omansa pakuksi muuttanut.
Ihan hyvä tuo kalteri, kun penkeissä ei verkkoakaan ollut.
(http://kuvapilvi.fi/k/ymHi.jpg)
-
Monta asiaa on jo lyhyessä ajassa saanut tehtyä :)
-
Penkin korjaus ei paljoa maksa Iisalmen autotekstiilissä. Kahdesta autosta jo käyttänyt korjauksessa ko firmassa ja ei tarvi itse nysvätä. Ammattilainen kun tekee niin tulee kerralla kuntoon. Minulla se kävi läpi koko irroitetun verhoilun ja tarkasti kaikki ompeleet samalla. Jotain 50-100€ kun varaa mukaan niin selvinnee. Aika kannattaa varata hyvissä ajoin.
https://fi-fi.facebook.com/Iisalmen-Autotekstiili-158583684156652/
Onnea nykyiselle kulkineelle :)
-
Monta asiaa on jo lyhyessä ajassa saanut tehtyä :)
Kyllähän sitä tekee kun on mieluista rassaamista :)
Illasta tuli vielä konsolista kiskot leikeltyä pois ja asennettua pioneerin 2-din soitin jonka ostin viime keväänä edelliseen kukkineeseen.
(http://kuvapilvi.fi/k/ymiI.jpg)
Tikulle kaapelin pujotin hankalokeroon
(http://kuvapilvi.fi/k/ymik.jpg)
Lisäksi laitoin konttiin hehkun tilalle ledilampun. Pitäneen muihin kattovaloihin tilata ledipaneelit niin alkaa näkemään.
(http://kuvapilvi.fi/k/ymiG.jpg)
Penkin korjaus ei paljoa maksa Iisalmen autotekstiilissä. Kahdesta autosta jo käyttänyt korjauksessa ko firmassa ja ei tarvi itse nysvätä. Ammattilainen kun tekee niin tulee kerralla kuntoon. Minulla se kävi läpi koko irroitetun verhoilun ja tarkasti kaikki ompeleet samalla. Jotain 50-100€ kun varaa mukaan niin selvinnee. Aika kannattaa varata hyvissä ajoin.
https://fi-fi.facebook.com/Iisalmen-Autotekstiili-158583684156652/
Onnea nykyiselle kulkineelle :)
Siulle meinasinkin noista penkeistä viestiä laittaa. Ei pahan hintasta ole korjauttaa.
Kiitos :)
-
Näytöllinen soitin kun on niin pitihän siihen kaveriksi laittaa peruutuskamera. Ebaysta etsin siroimman mallin, taisi 10€ kustantaa. Kameran laitoin jarruvalon alle, pysyy puhtaana kun sisällä on. Toivottavasti pyyhkijä pelaa jatkossakin :D
(https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xat1/v/t1.0-9/1923539_10206122166318358_2288721225095125449_n.jpg?oh=65fd7f5596b7b1194b30ed28e1a91684&oe=578E0CE3)
(https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xlf1/v/t1.0-9/156289_10206122166598365_3026059361629826133_n.jpg?oh=7fb7339f67591b4d62df3972b8f3e844&oe=57866818)
(https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xfp1/v/t1.0-9/12800127_10206122166758369_8489242021429469626_n.jpg?oh=38b6db2eb71fd1bf3389d23b7b6d8059&oe=578A655D)
(https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xlf1/v/t1.0-9/1004499_10206124406134352_3011057156525036784_n.jpg?oh=4ca2de0840333743a5ba7ab2b6c84d1d&oe=5788A93A)
(https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xpl1/v/t1.0-9/10250213_10206124434255055_3400592534383012022_n.jpg?oh=30e78c3c655f242a9685f1da0183a655&oe=57538A21)
-
Mites olet nyt tykännyt taas ykköskoppasella ajaa vs. kakkoskoppa? Itsellä vm. 1999 V70 TDI ja vaikka välillä on ollut pienempää ja suurempaakin kuumotusta ostaa kakkos- tai kolmoskopan vehje niin koeajon jälkeen on fiilikset olleet vähän "naah". Ei vaan ole tullut vaikutelmaa, että välirahalla kyyti paranisi merkittävästi kun on tämä nykyinenkin tullut pidettyä sen verran hyvässä tikissä.
-
Omasta mielestä ainakin 3 korinen on huonoin. Mk1 ärrä oli tosi mukava ja samoin tykkäsin noista parista v70n:nästä. Mut paras tähän mennessä on toi mk1 s80 näistä etuvedoista.
-
Omasta mielestä ainakin 3 korinen on huonoin. Mk1 ärrä oli tosi mukava ja samoin tykkäsin noista parista v70n:nästä. Mut paras tähän mennessä on toi mk1 s80 näistä etuvedoista.
Mitä nyt olen lueskellut täällä joskus että ainakin MK3 V70/s80 ois huono ruostesuojaus ollu, ja katon osalta varsinkin. Taisin siitä lueskella jostain lehdestäkin.
-
Ykköskoppasesa on jotakin. Pari niitä ollu Tdi koneella. Kummastakaan pahaa sanottavaa.
Mutta nyt kun ostin tuon nykysen mk2 koppasen Tdi:n, niin yllätyin hiljaisuudesta. Tussummalta tuntu, ja kun verrokki oli myös manuaali. No piristy se kun pikkasen polki karstoja pois. Mutta kyllä silti mk1 tuntu pirteemmältä.
Oikeen miettiin pistää että kuinka hiljanen on D5 koneinen tälläisten, kuten yleisesti sanotaan, traktori moottoristen kans. :D Jännä juttu, en mä pidä kauheen krouvina äänenä vrt D5. Luottoasentajakin sano että käy hienosti, ei ylimääräsiä ääniä. Hällä itsellään D5 koneinen S60.
Oon joskus kuunnellu D5 ääntelyä, niin kyllä nekin on "traktoreita" vrt monen muun mallin dieseliin. :P Hitotko äänestä kun vaan ajaa asiansa, eikä jätä tielle.
-
Tdi lastulla hakkaa vakion d5 mennen tullen ainakin mun mielestä.
1 kopasta ei myöskään mulla oo pahaa sanottavaa vaikka ajanki nykyään v70nllä.
-
Mitä nyt olen lueskellut täällä joskus että ainakin MK3 V70/s80 ois huono ruostesuojaus ollu, ja katon osalta varsinkin. Taisin siitä lueskella jostain lehdestäkin.
Omassakin katossa on ruoste alkuja. Se johtuu siitä kun tuulilasin yläreunassa ei ole suojaavaa kumi listaa. Nyt kun tulee uusi lasi ja katto maalataan ni tulee se kumi lista siihen.
-
Tdi lastulla hakkaa vakion d5 mennen tullen ainakin mun mielestä.
Tarkoitat varmaan tässä tilanteessa ekan sukupolven D5 moottoria?
-
Mites olet nyt tykännyt taas ykköskoppasella ajaa vs. kakkoskoppa? Itsellä vm. 1999 V70 TDI ja vaikka välillä on ollut pienempää ja suurempaakin kuumotusta ostaa kakkos- tai kolmoskopan vehje niin koeajon jälkeen on fiilikset olleet vähän "naah". Ei vaan ole tullut vaikutelmaa, että välirahalla kyyti paranisi merkittävästi kun on tämä nykyinenkin tullut pidettyä sen verran hyvässä tikissä.
Mitenkä tuon nyt sanoina kertoisi...
Kakkoskoppanen oli tyylikäs ja moderni / ajaton, hyvä ajettava mutta jotenkin sitä ei tehnyt mieli raplata. Ja jos jotain anturi herjaa iski tjms niin tiesi että aina on monta sataa selällään.
Ykköskoppasen on vielä jotenkin volvomainen, pienen ikäni olen kasvanut kanttivolvojen parissa, niin kait se on jotenkin luonnollista. Muutenkin ykköskoppasen sisusta on omaan mieleen, ei lasi kaadu syliin tai oikeastaan a-pilari.
Edellinen kakkoskoppanen oli 2.4d 163hp ja automaatti, kulutus oli seka ajossa 7-8,5L/100km tankilla pääsi valon syttymiseen noin 800-900km.
Tuo nykyinen on 140hp ja manuaali, eilen tankkasin tankin täyteen kun tuli 1000km eikä sinne uponnut kuin 59L joten keskikulutus 5,9L/100km. Pienemmällä olisi mennyt jos nuo loskatiet olisivat auranneet, ja ei löyhöttäisi menemään ::)
Kyllähän siinä muutamat hölmistyneet katseet on saanut kun kuulleet että vaihdoin 2007 vuoden auton 1999 :D Sain sentään vähemmän ajetun :P
-
Kyllähän siinä muutamat hölmistyneet katseet on saanut kun kuulleet että vaihdoin 2007 vuoden auton 1999 :D Sain sentään vähemmän ajetun :P
Nämä luultavasti ei ymmärrä autoista sen enempiä, tai sanontaa vanhassa vara parempi. Toisille pelkkä vuosimalli merkitsee vaan jotain, ei niinkään sit ne hinnat mitkä varaosineen tulee niiden mukana. Ite olen jo sen verran ymmärtänyt, että mitä uudempi auto, sen varmempi huollettava ja hinnakkaat sellaset, kokemuksen karvas rintaääni, jos kytkinrempan oisin ykköskoppaseen joutunut teettämään osineen, olisin selvinnyt useita satoja euroja halvemmalla. Nykysin sitä rahastetaankin autojen huollolla, siks kai niistä tehdään herkempiä hajoilemaan, sähkövikaisia. Oma mielipide.
-
Nämä luultavasti ei ymmärrä autoista sen enempiä, tai sanontaa vanhassa vara parempi. Toisille pelkkä vuosimalli merkitsee vaan jotain, ei niinkään sit ne hinnat mitkä varaosineen tulee niiden mukana. Ite olen jo sen verran ymmärtänyt, että mitä uudempi auto, sen varmempi huollettava ja hinnakkaat sellaset, kokemuksen karvas rintaääni, jos kytkinrempan oisin ykköskoppaseen joutunut teettämään osineen, olisin selvinnyt useita satoja euroja halvemmalla. Nykysin sitä rahastetaankin autojen huollolla, siks kai niistä tehdään herkempiä hajoilemaan, sähkövikaisia. Oma mielipide.
No niille yli 200tkm ajettu on pommi / loppuun ajettu :D
Kyllähän se vähän niin on, tuo on kuitenkin vielä tuollainen työkone jota on "halpaa" huoltaa. Tokihan tämän ikäisissä pitää varautua että jotain laittoa aina tulee, mutta eipä tuo hankintahinta ollut niin kallis etteikö vähän viitsisi huoltaa.
-
Tuli tänään haettua motonetilta kontin kaasujouset kun ad oli ehtinyt kiinni mänemään.
Yllätys olikin kotona mieluinen kun 1500N sylinterin sijasta paketista löytyi 1600N sylinterit.
Seuraavaksi yllätyin kun autosta löytyi volvon leimoilla olevat sylinterit samalta valmistajalta kuin mitkä nuo ostamani oli.
Vaihtamisessa ei tainnut vierähtää puoltatuntia pitempään, kiitos hyvien ohjeiden ja youtuben ohjeviedeon.
Luksusta kun luukku ei tule päähän :)
(https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xal1/v/t1.0-9/996695_10206149514202038_4993472505708975423_n.jpg?oh=63768fab567c4f4a2bdcf73eea39981b&oe=575461D1)
(https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xaf1/v/t1.0-9/71465_10206149514482045_164980233574844671_n.jpg?oh=7981273b6215125f4076ce55286992a2&oe=578B998B)
(https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xlf1/v/t1.0-9/1504939_10206149514322041_8677764116082449618_n.jpg?oh=a0d37b4c8d64bf8a9652e6140d713746&oe=574FDEC7)
(https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/v/t1.0-9/972110_10206149514642049_3021187311175990011_n.jpg?oh=cc6d2ec2e3777661bb8be904171e7ac5&oe=5752D569)
(https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xat1/v/t1.0-9/11707369_10206149514042034_1381924522736891225_n.jpg?oh=51655aceb018367f81d41473e8c15e81&oe=57551334)
-
Vaihtamisessa ei tainnut vierähtää puoltatuntia pitempään, kiitos hyvien ohjeiden ja youtuben ohjeviedeon.
Luksusta kun luukku ei tule päähän :)
Olisko mahdollista saada linkkivinkkiä jeetuubin ohjevideoon??
nimimerkillä: Ei luksusta, luukku päässä... :2funny:
-
Olisko mahdollista saada linkkivinkkiä jeetuubin ohjevideoon??
nimimerkillä: Ei luksusta, luukku päässä... :2funny:
Äkkiseltään löytyi https://m.youtube.com/watch?v=xHBcuzI-4kY
-
Äkkiseltään löytyi https://m.youtube.com/watch?v=xHBcuzI-4kY
-H- Kiitosta...
-
Olisko mahdollista saada linkkivinkkiä jeetuubin ohjevideoon??
nimimerkillä: Ei luksusta, luukku päässä... :2funny:
Tuon Puppetin linkin mukaan itsekin vaihdoin osat.
Tuossa vielä AtAi:n tekemä ohje 855/V70 takaluukun kaasujousien vaihto (http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=174.0)
Tänään auto ollut viikon ajossa, onhan tuo ollut aika mukavaa kyytiä... Tai ainakin kilometrejä on tullut huomaamatta. Viikko ja 2140km :P
Aamulla tuli käytyä huuhtomassa enimmät kurat niskasta, kyllä harmittaa tuo korin ruhjeiden määrä... Lommoa ja naarmua joka puolella :-\
(https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xta1/v/t1.0-9/12196297_10206155040780199_7355508953457822634_n.jpg?oh=9419d61ab943946b95db85181debe67b&oe=5799383A)
(https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xlp1/v/t1.0-9/12108854_10206155042940253_2051218558024931793_n.jpg?oh=948681f2bed6b89232f1a208ed956d44&oe=577FCDB5)
(https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xap1/v/t1.0-9/12523208_10206155043220260_2042220268883835381_n.jpg?oh=7fa3b46e8952dd417eb096347d6fbb36&oe=578C9D71)
(https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xtp1/v/l/t1.0-9/734933_10206155044100282_1419969524702358044_n.jpg?oh=ed0fc94f55ad30ee276d50c130d1f538&oe=578B06F7)
(https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/v/t1.0-9/10334329_10206155044660296_4569887176281931693_n.jpg?oh=8dbe88be37cceca14de7e512c92584d7&oe=57888A42)
(https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xtp1/v/t1.0-9/734970_10206155044980304_6108653411895900301_n.jpg?oh=c91681e63cdb380b9098c961885c1322&oe=5796D515)
(https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xpl1/v/t1.0-9/11220872_10206155046060331_1524496069371648376_n.jpg?oh=2f144e8a6166262fde724c5647147bc6&oe=57508252)
(https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xat1/v/t1.0-9/11951230_10206155046380339_6037397291340079218_n.jpg?oh=1023d09c8c93cd37d0bf20f89468fb02&oe=57930883)
Kuhan löytyy siistimpikuntoiset vaihto osat koriin, niin josko sitä koittas hieman myllyttää ja ne kalvot. Takenkiltä kuuluu "aurinko mene pois" :-\
Onko muuten värikoodissa kuinka paljon merkitystä kahdella viimeisellä numerolla? Lähinnä sitä että näkyykö osissa sävyeroa? Tuossa värikoodi 421-44 Tietäisi etsästää sopivat osat ::)
-
Ei oo merkitystä niillä viimesillä numeroilla.
-
Ei oo merkitystä niillä viimesillä numeroilla.
Tämäpä hyvä, vielä kun löytyisi osat kohtuu edullisesti
Sie Pomo olet pelannut noiden alustojen kanssa, mitä kannattaa laittaa taakse jotta saisi perää pari senttiä ylöspäin, nyt kun kontissa on rattaat ja lapset takapenkillä niin perä on liian alhaalla. Jämäkkyys on kyllä hyvä :)
-
Laita vakiojouset taakse. :)
-
Vakiot tai pikkasen laikatut kuormajouset. Näissähän pystyy laikkaan takajousia yläpäästä.
Vakio jousilla perän korkeus kaareen on n.380mm. Lesjöillä oli muistaakseni 340mm. Siitä voit päätellä jotakin.
Vakio (http://i750.photobucket.com/albums/xx147/pomo_62/Volvo/12102009287.jpg) jousilla.
-
Laita vakiojouset taakse. :)
Just näin.
Kasipätkä T5:ssä oli madallusvieterit vain edessä, hyvä ryhti kuva1 (http://matkajoki.com/muut/ex_ajoneuvot/IMG_0129.JPG) ja kuva2 (http://matkajoki.com/muut/volvo/entiset/855p-1.JPG)
-
Ettei jää orkkisjousilla perä liian löysäksi?
-
Ettei jää orkkisjousilla perä liian löysäksi?
Riippuu lapsien koosta. :P Vaunuthan nyt ei paljoa paina.
Mun mielestä vakiot on löysiä jo ilman kuormaakin. Mullakin olis ollu tossa sellaset jouten. Kuormajousien kans ei perä painu mutta nousee reilummin.
-
Riippuu lapsien koosta. :P Vaunuthan nyt ei paljoa paina.
Mun mielestä vakiot on löysiä jo ilman kuormaakin. Mullakin olis ollu tossa sellaset jouten. Kuormajousien kans ei perä painu mutta nousee reilummin.
Eihän nuo 3 ja 5 vuotiaat juuri mittään
Kuinka paljon on järkevää laikata kuormajousesta? Ei se haittaa vaikka perä nousis sen 4cm...
-
Eihän nuo 3 ja 5 vuotiaat juuri mittään
Kuinka paljon on järkevää laikata kuormajousesta? Ei se haittaa vaikka perä nousis sen 4cm...
Ei pitäis.
Helppohan se on kokeilla. Jouset on niin helppo ottaa pois. Kokeilemalla se selviää.
Alusta topicista vois selvitä jotain.
-
Tuossa olen etsinyt sopivaa purku yksilöä josta saisin nätimmät ovet omaani.
Tuollaiset löytyisi
(https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/v/t1.0-9/10426911_10206158458505640_3761527146137491280_n.jpg?oh=dc8e2df3282da351a1df39e2d80971f9&oe=579752E7)
(https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xtf1/v/t1.0-9/940801_10206158458705645_1993070150958709322_n.jpg?oh=4a9a8378cb4e7f7d63814ac571c13fe1&oe=574F6972)
Lie mimmonen projekti on siirtää omista ovista kahvat noihin ja noi lukkomekanismit?
-
Pikku näpryytä varsinkin kun näistä on niin nopee ottaa ovet irti niin voi vaikka olohuoneessa rassata(kannattaa neuvotella ravitsemuspäälikön kanssa) jos ei oo tallia :D
-
Siinähän ois ihan siistit ovet, eikun irti ja vaihtoon :)
-
Pikku näpryytä varsinkin kun näistä on niin nopee ottaa ovet irti niin voi vaikka olohuoneessa rassata(kannattaa neuvotella ravitsemuspäälikön kanssa) jos ei oo tallia :D
Lähinnä mietityttää toi oven lukon mekanismi, onko siellä kui paljo purkautuvia osia / saako sitä enää kui loogisesti kasaan?
Siinähän ois ihan siistit ovet, eikun irti ja vaihtoon :)
Eikä ois kauheen kalliit... 100€ selviis matkoineen :P
-
Ihminen sen on tehnykki ;)
http://www.volvopartswebstore.com/showAssembly.aspx?ukey_assembly=244474&ukey_make=865&ukey_model=12011&modelYear=1999&ukey_category=7854&ukey_driveLine=11325&ukey_trimLevel=11158
http://www.volvopartswebstore.com/showAssembly.aspx?ukey_assembly=236450&ukey_make=865&ukey_model=12011&modelYear=1999&ukey_category=7854&ukey_driveLine=11325&ukey_trimLevel=11158
-
Jousista tuli mieleen niin porukoilla on tuollainen 1koppanen mihin olen jousia vaihtanut. Tällä hetkellä edessä motonetin lesjöt eli samat kun sulla. Takana sitte taas on motonetin kuormajouset täysmittasena. Aluksi oli hetken aikaa madallussarjan jouset takana, mutta aivan liian vetelä vielä kun melkein 50kilonen koira matkustaa kontissa usein.
Bensakoneella kylläkin tuo mainittu auto niin keula on vähän ylempänä mitä diesel mallissa. Ehkä sen takia auto on hyvässä vaaterissa tuolla lesjöt ja kuormat yhdistelmällä.
edit. jossain pitäs kuva olla
-
Jousista tuli mieleen niin porukoilla on tuollainen 1koppanen mihin olen jousia vaihtanut. Tällä hetkellä edessä motonetin lesjöt eli samat kun sulla. Takana sitte taas on motonetin kuormajouset täysmittasena. Aluksi oli hetken aikaa madallussarjan jouset takana, mutta aivan liian vetelä vielä kun melkein 50kilonen koira matkustaa kontissa usein.
Bensakoneella kylläkin tuo mainittu auto niin keula on vähän ylempänä mitä diesel mallissa. Ehkä sen takia auto on hyvässä vaaterissa tuolla lesjöt ja kuormat yhdistelmällä.
edit. jossain pitäs kuva olla
Itseasiassa moinen combo oli aikoinaan cyhissä, eikä se kovin huono ollut.
-
Etuovissa on lukkojen osalta vähän enemmän näpräämistä, kun takaovissa. Lämpimät olosuhteet auttaa hommassa jo ihan henkisestikin :D
-
Väri on komia. Tuo tumma vihree pääsee oikeuksiin puhtaana. Aika lähelle taitaa olla sama sävy kuin emännän autossa.
Onko ne naarmut kuinka syviä? Käytät ammattilaisen hoivissa myllytyksessä. En osaa suositella ketään meidän alueelta, mutta käyppä näytä tuota Karppaselle. Kaveri teki Karppasen tuotteilla meille yhteen autoon myllytyksen ja hyvä tuli. http://www.autopuhdistuskarppanen.fi/
Jos alipainepumppu kalkattaa niin minulla saattaisi olla siihen tiivistesarja tuolla laatikossa. Muuten tdi kone on kiva ominaisuuksiltaan varsinkin manuaalina, mutta ne remmit molemmissa päissä konetta vähän sylettää. Eikä tästä tarvi kenenkään herneitä vetää nenään. Laskin että minulla on tainnut olla 4 tdi koneista Volvoa ajossa, joten jonkinlainen kokemus ylläpidosta on muodostunut. Varsinkin kun suurin osa huolloista joudutaan tekemään ostopalveluna. Perheellisenä ja vuorotyössä ei oikein aika riitä kaikkeen.
Jos kaipaat Hiltsu sisäpesua autoosi niin minulla on sitten kone käytettävissä.
-
Tänään soitin kolarikorjaamolle, tuumasivat että parin tunnin homma ovien vaihto ja ~150€
Uskaiskohan nuo ite pihalla jumpata... 150€ on kuitenkin 1/2 osa kalvojen hinnasta.
Väri on komia. Tuo tumma vihree pääsee oikeuksiin puhtaana. Aika lähelle taitaa olla sama sävy kuin emännän autossa.
Onko ne naarmut kuinka syviä? Käytät ammattilaisen hoivissa myllytyksessä. En osaa suositella ketään meidän alueelta, mutta käyppä näytä tuota Karppaselle. Kaveri teki Karppasen tuotteilla meille yhteen autoon myllytyksen ja hyvä tuli. http://www.autopuhdistuskarppanen.fi/
Jos alipainepumppu kalkattaa niin minulla saattaisi olla siihen tiivistesarja tuolla laatikossa. Muuten tdi kone on kiva ominaisuuksiltaan varsinkin manuaalina, mutta ne remmit molemmissa päissä konetta vähän sylettää. Eikä tästä tarvi kenenkään herneitä vetää nenään. Laskin että minulla on tainnut olla 4 tdi koneista Volvoa ajossa, joten jonkinlainen kokemus ylläpidosta on muodostunut. Varsinkin kun suurin osa huolloista joudutaan tekemään ostopalveluna. Perheellisenä ja vuorotyössä ei oikein aika riitä kaikkeen.
Jos kaipaat Hiltsu sisäpesua autoosi niin minulla on sitten kone käytettävissä.
Kyllä tuo väri on itelläkin mieleen, varjossa / hämärässä lähes musta ja auringossa sitten herää henkiin.
Ei ne nyt mahottomia, suurimman osan saa varmasti myllyllä pois, ainakin vänkärin takalokari kaipais maalia.
Kyllähän tuo mukava auto on ajella. Ja mitä remmeihin tulee, niin eipä tuohon mailma kaadu vaikka ainahan se kirpassoo maksaa.
Pitäneen pitää mielessä :)
-
Hyvä tuo väri on.Myllytykseen motivaatiota ;)
(http://i260.photobucket.com/albums/ii3/zimbaha/volle/vahattu/IMG_2423-1.jpg) (http://s260.photobucket.com/user/zimbaha/media/volle/vahattu/IMG_2423-1.jpg.html)
(http://i260.photobucket.com/albums/ii3/zimbaha/volle/vahattu/IMG_2421.jpg) (http://s260.photobucket.com/user/zimbaha/media/volle/vahattu/IMG_2421.jpg.html)
-
On kyllä yks parhaista väreistä. Motivaatio 1 (http://i750.photobucket.com/albums/xx147/pomo_62/Volvo/DSCF0827.jpg) ja 2. (http://i750.photobucket.com/albums/xx147/pomo_62/Volvo/DSCF0838.jpg)
-
Mulla kans tuo 850 samalla värikoodilla ja on kyllä komea väri, varsinkin auringon paisteessa pääsee ominaisuuksiinsa kun tulee kullan hohka esiin :)
-
Tästä tulee kallis reissu... Tän piti olla vaan semmonen halpa auto jolla ajellaan muutama vuos...
Ärrän puskurista sovin kaupat, mukaan sumarit, ritilät ja ehjät ovipahvit.
Maalarin kanssa alustavasti keskusteltiin että maalaittais etu ja takapuskurit sekä peilit. Pitäneen kysellä miten nuo takaposket sais fiksusti maalattua ja häivytettyä...
Myös kalvotus ja myllytys homman maalari hoitaisi :)
-
Yllärii! :D
-
Tästä tulee kallis reissu... Tän piti olla vaan semmonen halpa auto jolla ajellaan muutama vuos...
Pitäminen ja oleminen on yleensä kaks eri asiaa :2funny:
Itelläki on ollu useita vehkeitä mitä ei laitella, niillä vaan ajetaan... Joopajoo (...ja lehmät lentää...) :facepalm:
-
Ei tuo nyt mahottoman paha kuluerä sinällään ole...
Puskuri, ovipahvit, ovet, maalaus, asennus, kalvotus ja myllytys ~800€
Vielä ku löytys kivat vanteet :P
-
17" volansit, muuta et tarvia. elä mitään muita edes harkitse ;)
-
17" volansit, muuta et tarvia. elä mitään muita edes harkitse ;)
Ne on ihan sievät :smitten:
(http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/V70%20TDI%20-97/WP_20140401_17_30_25_Pro_zpsde5c60cd.jpg)
-
17" volansit, muuta et tarvia. elä mitään muita edes harkitse ;)
SirHenkalla ol tovi sitten reilulla 200€ sarja ::)
Oisha noita tässä foorumillakin yksi sarja, sekä yhet titanit joita olen miettinyt.
Ne on ihan sievät :smitten:
(http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/V70%20TDI%20-97/WP_20140401_17_30_25_Pro_zpsde5c60cd.jpg)
Hmm, ei ne hullummat ole... :P
-
Maalarin kanssa alustavasti keskusteltiin että maalaittais etu ja takapuskurit sekä peilit. Pitäneen kysellä miten nuo takaposket sais fiksusti maalattua ja häivytettyä...
Vaikka metalliväri onkin, niin entisestä saman värisestä s70:stä korjattiin parkkipaikkanaarmut takaposkesta ja puskurista (http://matkajoki.com/muut/volvo/s70/IMG_0004-001.JPG). Todella hyvin sai samaan sävyyn, häivytys ikkunapilarissa. Joten suosittelen maalauttamaan, osaava maalari tekee kyllä huomaamatonta jälkeä.
-
Tietääkö / muistaako kukaan mikä "silta" valokatkaisia piti leikata jotta nolla asennossa parkit palaa?
-
Tietääkö / muistaako kukaan mikä "silta" valokatkaisia piti leikata jotta nolla asennossa parkit palaa?
siinä valokatkaisijassa pitäisi olla pienellä ruuvarilla käännettävä kytkin millä valitaan mitä palaa nolla asennossa. Tai ainakin aikoinaan S70 oli.
-
siinä valokatkaisijassa pitäisi olla pienellä ruuvarilla käännettävä kytkin millä valitaan mitä palaa nolla asennossa. Tai ainakin aikoinaan S70 oli.
Joo se olikin tiedossa, mutta sillä ei saa pelkkiä parkkeja palamaan nolla asennossa... Vai muistanko väärin?
Aikanaan tuli cyhistä viilattua yks "silta" jolloin nolla asennossa paloi parkit ja mittariston valot.
-
Tänään oli saapuneet ensimmäiset ledit. Ne oli tarkoitettu etumaiseksi kattovaloksi, mutta jostain syystä ne ei sisältäneet sopivaa lampun kantaa. No hetken tuumailtua päädyin kuvien mukaiseen toteutukseen. Eihän ne sieltä minnekkään näy ellei konttaile ja valoteho on varsin riittävä 8)
(https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xap1/v/t1.0-9/12936762_10206278087696295_9150054704655591919_n.jpg?oh=cf056b6dd0c4edc44cfe2bff86d22e8d&oe=577FCA20)
(https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xtl1/v/t1.0-9/12931158_10206278750232858_908478768149135610_n.jpg?oh=c69845983a0ce1fba4404aac45041190&oe=578F4682)
(https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xfa1/v/t1.0-9/12928202_10206278750912875_2517893694531435326_n.jpg?oh=6675b9a2d6f05acec3dfb214d462b35c&oe=57790A47)
(https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xla1/v/t1.0-9/12928250_10206278751512890_5364913919787596792_n.jpg?oh=136b0ba94188f21bcdcd386fa16f8147&oe=57789CBA)
-
:P S*
(https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xaf1/v/t1.0-9/fr/cp0/e15/q65/12523839_10206307727717277_66931983462487377_n.jpg?efg=eyJpIjoidCJ9&oh=0b06a64d1f87f8d1f9a9168a9fee3dda&oe=5788785A)
Pitäneen varata aika maalarille, kuhan se varmistuu niin ruettava puottamaan takapuskuri poikkeen :)
-
Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 180 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.
Aika männöö ihan siivillä näköjään, toisaalta eipä tämä ole kuin käyttöauto niin ei oo sen kummemmin edes jaksanut ehostella.
Syksyllä kuluki kuin ajokoira, no vaihettiin tukivarsi ja raijetangon piä, sen jälkeen mennyt kuin juna.
Loppuvuodesta alko käsijarrun kanssa murheet, vaihettiin lopulta kaikki jarruhilppeet vaijereita myöten. Sitten on toiminut hyvin.
Kilsoja on tullut tasaseen tahtiin vaikka huomattavasti vähempi kuin ennen, nyt taitaa olla taulussa 429tkm
Lie mitenkä konepellin lukkoa saisi säädettyä kun kuskin puoli ei aina avaudu ekalla?
Tuossa tul myös auto laitettua myyntiin, joten tul muutama kuvakin otettua.
(https://s27.postimg.org/g8qcaisun/20170128_152018.jpg) (https://postimg.org/image/g8qcaisun/)
(https://s23.postimg.org/hltaq0lk7/20170128_151936.jpg) (https://postimg.org/image/hltaq0lk7/)
(https://s24.postimg.org/tnaurfogh/20170129_132458.jpg) (https://postimg.org/image/tnaurfogh/)
(https://s23.postimg.org/nvfiju2g7/20170129_132305.jpg) (https://postimg.org/image/nvfiju2g7/)
Näillä näkymin ei oo kovinkaan kauaksi karkoomassa, nimittäin isä meinas ihelleen ostoo tämän
-
Sepä hyvin sattu, että Isälles menee. Tietääpä isäs kysellä mitä mistäkin jos tulee tarvetta :)
Joko on millon kaupat tulossa, että saat sen uuden tilalle?
-
850 TDI tilalle?
tämä sitten vitsi tuohon nykyseen kehitykseen viitaten ;)
-
850 TDI tilalle?
tämä sitten vitsi tuohon nykyseen kehitykseen viitaten ;)
Uudempi Tdi. ::)
-
Sepä hyvin sattu, että Isälles menee. Tietääpä isäs kysellä mitä mistäkin jos tulee tarvetta :)
Joko on millon kaupat tulossa, että saat sen uuden tilalle?
On joo ja saa käydä ajelee kun siltä tuntuu kun noissa on se jokin.
Pitäs vielä taikoa jostain 500€ niin ois rahat kasassa, velattomana kun pyrin olemaan niin täytyy hieman priorisoida :D
850 TDI tilalle?
tämä sitten vitsi tuohon nykyseen kehitykseen viitaten ;)
Enpä ole pitänyt moista haussa, vaikka lämmöllä muistelenkin.
Uudempi Tdi. ::)
Meinasin mie siulle nakata viestiä siitä siun yksilöstäskin, mutta ei kuitenkaan tdi:tä vaikka taloudellinen onkin.
Jos joku on seurannut somessa osto ilmoituksia niin voi olla jäljillä ;)
-
Meinasin mie siulle nakata viestiä siitä siun yksilöstäskin, mutta ei kuitenkaan tdi:tä vaikka taloudellinen onkin.
Jos haluut hyvän, tiedät mistä sen löytää, vielä. ;)
Hinnasta ku sovitaan. Tankki täynnä kotiovelle toimitettuna. O:-)