Kulkukoira  Proturbo

Hiltsun V70 1999 TDI

  • 76 Vastauksia
  • 24283 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Hiltsu

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Volvo V70 2.5TDI 1999
Vs: Hiltsun V70 1999 TDI
« Vastaus #30 : 19.03.2016, 20:31:36 »
Nämä luultavasti ei ymmärrä autoista sen enempiä, tai sanontaa vanhassa vara parempi. Toisille pelkkä vuosimalli merkitsee vaan jotain, ei niinkään sit ne hinnat mitkä varaosineen tulee niiden mukana. Ite olen jo sen verran ymmärtänyt, että mitä uudempi auto, sen varmempi huollettava ja hinnakkaat sellaset, kokemuksen karvas rintaääni, jos kytkinrempan oisin ykköskoppaseen joutunut teettämään osineen, olisin selvinnyt useita satoja euroja halvemmalla. Nykysin sitä rahastetaankin autojen huollolla, siks kai niistä tehdään herkempiä hajoilemaan, sähkövikaisia. Oma mielipide.

No niille yli 200tkm ajettu on pommi / loppuun ajettu :D

Kyllähän se vähän niin on, tuo on kuitenkin vielä tuollainen työkone jota on "halpaa" huoltaa. Tokihan tämän ikäisissä pitää varautua että jotain laittoa aina tulee, mutta eipä tuo hankintahinta ollut niin kallis etteikö vähän viitsisi huoltaa.

Poissa Hiltsu

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Volvo V70 2.5TDI 1999
Vs: Hiltsun V70 1999 TDI
« Vastaus #31 : 19.03.2016, 20:38:38 »
Tuli tänään haettua motonetilta kontin kaasujouset kun ad oli ehtinyt kiinni mänemään.

Yllätys olikin kotona mieluinen kun 1500N sylinterin sijasta paketista löytyi 1600N sylinterit.

Seuraavaksi yllätyin kun autosta löytyi volvon leimoilla olevat sylinterit samalta valmistajalta kuin mitkä nuo ostamani oli.

Vaihtamisessa ei tainnut vierähtää puoltatuntia pitempään, kiitos hyvien ohjeiden ja youtuben ohjeviedeon.
 
Luksusta kun luukku ei tule päähän :)










« Viimeksi muokattu: 19.03.2016, 20:44:41 kirjoittanut Hiltsu »

Poissa Arska F

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 401
  • Sen ei tarvii edes kulkee, mut pysähdyttävä on...
Vs: Hiltsun V70 1999 TDI
« Vastaus #32 : 20.03.2016, 09:00:31 »


Vaihtamisessa ei tainnut vierähtää puoltatuntia pitempään, kiitos hyvien ohjeiden ja youtuben ohjeviedeon.
 
Luksusta kun luukku ei tule päähän :)


Olisko mahdollista saada linkkivinkkiä jeetuubin ohjevideoon??
nimimerkillä: Ei luksusta, luukku päässä...  :2funny:
S80II, 2.0 D4.
V70 Mk2 2,4 Classic, aut.

Entiset omat ja taloudessa pyörineet: Viis Toipotaa, kolme Hitlerinkostoo, S40 1.6 woimakoneella, V70 Mk1 2.4 ja V70 Mk3 2.5T...

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2021
  • Näpräilijä
Vs: Hiltsun V70 1999 TDI
« Vastaus #33 : 20.03.2016, 09:04:43 »
Olisko mahdollista saada linkkivinkkiä jeetuubin ohjevideoon??
nimimerkillä: Ei luksusta, luukku päässä...  :2funny:

Äkkiseltään löytyi https://m.youtube.com/watch?v=xHBcuzI-4kY
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa Arska F

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 401
  • Sen ei tarvii edes kulkee, mut pysähdyttävä on...
Vs: Hiltsun V70 1999 TDI
« Vastaus #34 : 20.03.2016, 09:06:25 »
S80II, 2.0 D4.
V70 Mk2 2,4 Classic, aut.

Entiset omat ja taloudessa pyörineet: Viis Toipotaa, kolme Hitlerinkostoo, S40 1.6 woimakoneella, V70 Mk1 2.4 ja V70 Mk3 2.5T...

Poissa Hiltsu

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Volvo V70 2.5TDI 1999
Vs: Hiltsun V70 1999 TDI
« Vastaus #35 : 20.03.2016, 12:47:46 »
Olisko mahdollista saada linkkivinkkiä jeetuubin ohjevideoon??
nimimerkillä: Ei luksusta, luukku päässä...  :2funny:
Tuon Puppetin linkin mukaan itsekin vaihdoin osat.

Tuossa vielä AtAi:n tekemä ohje 855/V70 takaluukun kaasujousien vaihto


Tänään auto ollut viikon ajossa, onhan tuo ollut aika mukavaa kyytiä... Tai ainakin kilometrejä on tullut huomaamatta. Viikko ja 2140km  :P

Aamulla tuli käytyä huuhtomassa enimmät kurat niskasta, kyllä harmittaa tuo korin ruhjeiden määrä... Lommoa ja naarmua joka puolella :-\


















Kuhan löytyy siistimpikuntoiset vaihto osat koriin, niin josko sitä koittas hieman myllyttää ja ne kalvot. Takenkiltä kuuluu "aurinko mene pois" :-\

Onko muuten värikoodissa kuinka paljon merkitystä kahdella viimeisellä numerolla? Lähinnä sitä että näkyykö osissa sävyeroa? Tuossa värikoodi 421-44 Tietäisi etsästää sopivat osat  ::)

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: Hiltsun V70 1999 TDI
« Vastaus #36 : 20.03.2016, 13:02:35 »
Ei oo merkitystä niillä viimesillä numeroilla.

Poissa Hiltsu

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Volvo V70 2.5TDI 1999
Vs: Hiltsun V70 1999 TDI
« Vastaus #37 : 20.03.2016, 13:11:22 »
Ei oo merkitystä niillä viimesillä numeroilla.
Tämäpä hyvä, vielä kun löytyisi osat kohtuu edullisesti

Sie Pomo olet pelannut noiden alustojen kanssa, mitä kannattaa laittaa taakse jotta saisi perää pari senttiä ylöspäin, nyt kun kontissa on rattaat ja lapset takapenkillä niin perä on liian alhaalla. Jämäkkyys on kyllä hyvä :)
« Viimeksi muokattu: 20.03.2016, 13:13:02 kirjoittanut Hiltsu »

Poissa ToniJH

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1953
  • Volvo V70 2.4D
Vs: Hiltsun V70 1999 TDI
« Vastaus #38 : 20.03.2016, 13:31:53 »
Laita vakiojouset taakse. :)
- Nyk: Volvo V70 2.4D 2004 - - EX: - Volvo V70 D5 2002 - EX: - Volvo V70 2001 -EX: - Volvo V70 1998 -

Liikenteessä vanha – mutta yhä vain toimiva – kikka on hankkia auto, jonka ratissa lukee Volvo. Automerkin nimessä v on vasemmalla, o oikealla

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: Hiltsun V70 1999 TDI
« Vastaus #39 : 20.03.2016, 13:35:14 »
Vakiot tai pikkasen laikatut kuormajouset. Näissähän pystyy laikkaan takajousia yläpäästä.
Vakio jousilla perän korkeus kaareen on n.380mm. Lesjöillä oli muistaakseni 340mm. Siitä voit päätellä jotakin.
Vakio jousilla.
« Viimeksi muokattu: 20.03.2016, 13:37:50 kirjoittanut pomo »

Poissa macro

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 503
  • Volvo se olla pitää...
Vs: Hiltsun V70 1999 TDI
« Vastaus #40 : 20.03.2016, 13:36:20 »
Laita vakiojouset taakse. :)
Just näin.
Kasipätkä T5:ssä oli madallusvieterit vain edessä, hyvä ryhti kuva1 ja kuva2

Poissa Hiltsu

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Volvo V70 2.5TDI 1999
Vs: Hiltsun V70 1999 TDI
« Vastaus #41 : 20.03.2016, 13:39:22 »
Ettei jää orkkisjousilla perä liian löysäksi?


Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: Hiltsun V70 1999 TDI
« Vastaus #42 : 20.03.2016, 13:43:03 »
Ettei jää orkkisjousilla perä liian löysäksi?
Riippuu lapsien koosta.  :P Vaunuthan nyt ei paljoa paina.
Mun mielestä vakiot on löysiä jo ilman kuormaakin. Mullakin olis ollu tossa sellaset jouten. Kuormajousien kans ei perä painu mutta nousee reilummin.

Poissa Hiltsu

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Volvo V70 2.5TDI 1999
Vs: Hiltsun V70 1999 TDI
« Vastaus #43 : 20.03.2016, 14:26:33 »
Riippuu lapsien koosta.  :P Vaunuthan nyt ei paljoa paina.
Mun mielestä vakiot on löysiä jo ilman kuormaakin. Mullakin olis ollu tossa sellaset jouten. Kuormajousien kans ei perä painu mutta nousee reilummin.

Eihän nuo 3 ja 5 vuotiaat juuri mittään

Kuinka paljon on järkevää laikata kuormajousesta? Ei se haittaa vaikka perä nousis sen 4cm...

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: Hiltsun V70 1999 TDI
« Vastaus #44 : 20.03.2016, 14:34:32 »
Eihän nuo 3 ja 5 vuotiaat juuri mittään

Kuinka paljon on järkevää laikata kuormajousesta? Ei se haittaa vaikka perä nousis sen 4cm...
Ei pitäis.

Helppohan se on kokeilla. Jouset on niin helppo ottaa pois. Kokeilemalla se selviää.
Alusta topicista vois selvitä jotain.

 

Proturbo  Autodiagnoosi