Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Projektipäiväkirjat => Aiheen aloitti: Haxu.R - 19.08.2011, 16:58:53
-
Moi!
Ajattelin aloittaa kirjoittelee tänne omasta moottori projektista kun Volvon kori ei kerran oo pääsyvaatimuksena :)
Rakenteilla siis vapari B234. Moottorin ensimmäistä versiota on tehty halvalla ja teho tavoitteet on nyt 200hv takapyöristä, penkissä jossa F-ryhmän eskosta mitataan parhaimmillaan samoja tehoja.
Tähän mennessä on tehty, fb männät jyrsitty reunoja ja venttiilikolot. Lohkoa laskettu mäntä tulee 1.8mm yli lohkon, puristussuhde 11,4. Kansi vakio. Nokat täytehitsattu 11.5 nostoa asteet 304/296. Imupuolelle tulee Dellorto 45 vaakakaasuttimet. Pakosarja 4-1 , muokattu Balkin 8v volvon sarjasta.
Lohkona on B234 oma lohko kun sellainen sattu olemaan kannen alapuolella... Siitä pitääkin kysyä että kuinka tuosta voisi nostaa vähän öljynpainetta siinähän on pumpun vieres pultti jonka alla ilmeisesti tuo rajoitinventtiili. Onko kellään kokemusta minkä paksusta prikkaa vai miten tuo onnistuisi?
-
Mielenkiintoinen projekti.
Oletko millaisia muutoksia suunnitellut venttiilikoneistolle?
Laita toki kuvia!
-
Mihin koppaann tää mahtaa tulla? :P
-
Mielenkiintoinen projekti.
Oletko millaisia muutoksia suunnitellut venttiilikoneistolle?
Laita toki kuvia!
Kansi on oikeesti vakio tässä ykkös versiossa. Hydrauli nostajat löytyy ja vakio venajouset. Ostin kaverin rata-autosta noi nokat ni sieltä on varma tieto et pyörii hyvin 7500rpm.
-
Mihin koppaann tää mahtaa tulla? :P
Jaa onks se koppa kuitenki pakko kertoo vaikka velvoitetta ei ole....:)
No vanhakoppa escort on tää moottoripukki.
Täst tulee vähän semmonen 70-80 lukuisen rallicross auton näköinen ja Martin Schanke on suuri innoittaja myös ajotyylin puolesta...
-
No vanhakoppa escort on tää moottoripukki.
Miksi? Perusteluja kaivataan
-
Tuleeko tää johki sarjaan vai vaan omaks iloks?
-
Miksi? Perusteluja kaivataan
Pieni kori, paljon voimaa=lotta fun
-
Tuleeko tää johki sarjaan vai vaan omaks iloks?
Driftingiä tällä on ajettukin 1600cc kentillä ja ajetaan edelleenkin kun saadaan B234:n käyntiin. Tää on mun entinen F-ryhmän ralliauto. Auto tehdään kyllä sprint sääntöjen mukaan kun olis tarkoitus ajaa joskus myös asvalttisprinttiä, eli paloseinää ei ole siirretty.
-
No niin kerrotaan vähän voimansiirto puolestakin. Laatikkona on M47 samaisesta pelinappula vajeesta johtuen. Perävälitys tulee 5.3 niin M47:lla saan ajovaihteiksi kolmos, nelos ja viitos vaihteen niin ei tule ongelmaa huonosta kakkosvaihteesta. Kardaaniin tulee kumikiekko kun eskon perää pitää vähän varjella... Kytkimenä jousittamaton sintteri turbon asetelmalla. Perä vaihtuu kyllä myöhemmin volvon perään. Samalla kun pitäisi hankkia välitetty M45 loota niin silloin pärjää jollain 4.4 perävälityksellä.
-
Perä vaihtuu kyllä myöhemmin volvon perään.
Mietitytti jo kun luin tuosta perän varjelusta, mutta tulihan se vastaus sieltä. :D Joutuuko paljonkin muotoilutöitä tekemään että volvon laatikko sopii eskon koppaan vai meneekö pienellä vaivalla?
-
Kansa vaatii kuvia projektista!
Ota sit kunnon kasa noita m47 varastoon, voi meinaan olla aika kulutuskamaa driftingissä.
-
Kansa vaatii kuvia projektista!
Mä oon aika huono näitte tietokoneitten kans :-[ Kuinkas tuohon img juttujen väliin lisätään kuva. Omalla koneella on kyllä kuvia mut pitäiskö mun "liittyä" johonki votonuggettiin et ne kuvat olis verkossa??
-
Mietitytti jo kun luin tuosta perän varjelusta, mutta tulihan se vastaus sieltä. :D Joutuuko paljonkin muotoilutöitä tekemään että volvon laatikko sopii eskon koppaan vai meneekö pienellä vaivalla?
Juurikin laatikon osalle tuli korkeutta tunneliin paljon, tunnelin kyljet käänsin vaan pystyyn. Kytkinkopan kohdalla riitti pieni taputtelu lekalla ::) Tunnelia en leventänyt juurikaan kun haluan ajaa jalat suorassa enkä eturenkaaseen päin. Loota ympärillä tilaa 5mm:stä 10mm:iin.
-
Mä oon aika huono näitte tietokoneitten kans :-[ Kuinkas tuohon img juttujen väliin lisätään kuva. Omalla koneella on kyllä kuvia mut pitäiskö mun "liittyä" johonki votonuggettiin et ne kuvat olis verkossa??
Jep.
Mulla on ImageShack. En tiedä onko se hyvä vai huono, koska en ole muita kokeillu.
-
Mä oon aika huono näitte tietokoneitten kans :-[ Kuinkas tuohon img juttujen väliin lisätään kuva. Omalla koneella on kyllä kuvia mut pitäiskö mun "liittyä" johonki votonuggettiin et ne kuvat olis verkossa??
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=334.0
-
Tommosesta autosta on kyse, en löytäny tähän hätään muuta netistä. Siinä ajetaan jäähyväisiä Kenttiläiselle. Volvon koneella menee sitte kanttikiveen asti luisussa ;)
http://www.youtube.com/watch?v=7RMELqmVtn4
Täytyy kirjautua johonkin kuvapalveluun niin saa projektikuviakin tänne.
-
Jumalauta, nätisti menee. :o
-
Vähän voimapulaa tuo kenttiläinen kyllä huutaa.. eli oli aikakin tehdä KONE sinne pellin alle :D
-
Nätti eskortti! :) Paljonko tuosta 1600 koneesta on kutiteltu ulos? Näyttävyysaste nousee varmasti samassa suhteessa tehoihin. 8) Taitaa olla aika kapeet takarenkaat, vai hämääks toi eturenkaitten camper?
-
Nätti eskortti! :) Paljonko tuosta 1600 koneesta on kutiteltu ulos? Näyttävyysaste nousee varmasti samassa suhteessa tehoihin. 8) Taitaa olla aika kapeet takarenkaat, vai hämääks toi eturenkaitten camper?
Tuosta Kentistä on jarrutettu 151hv takapyöriltä ja 195nm vuonna 2004. Tossa videossa oli jo lukko sökö ni ei oikeen hyvin työnnä. Edessä on 185 renkaat ja tuossa taitaa takana olla 175 mut ajoin kyl 205 kumeilla myös. Sehän tossa kevyessä autossa on taika et ei tarvii isoja renkaita ja silti menee kovaa luisussa
Takana on joo raideväli pienempi ku ei mahdu leveämmät vanteet mut sinne on tulos levikkeet.
-
No niin JTH racing Mexico kansio avattu!
Tommosella työkalulla tehtiin FB mäntiin kolot. Kansi paikalleen ja työkalu ohjaimessa ja porakoneella pyörittäen. Huomaa paljealueen kohdalla jyrsintä, mäntä tulee 1.8mm yli lohkosta.
Tällä konstilla saatiin säilytettyä vakio 2.2mm kuppi ja mahdollisimman syvät venttiilikolot, 6mm imupuolella ja 4mm pako. Puristussuhde 11.4.
http://kuvablogi.com/nayta/3240363/
-
http://kuvablogi.com/nayta/3240642/
Lisäsin kuvia, tässä Balk 8v formula peltisarja modattuna 16v laipalla ja tuo kakkosen putki on alunperin ykkössylinterin. Ykkösen putki on omaa käsialaa. Sain näin sarjan siirtymään palkin ohi takapuolelta ja palkkiahan on siirretty 4cm eteenpäin niin että käy volvon öljypohja sellaisenaan.
http://kuvablogi.com/nayta/3240645/
Tässä näkyy sitten se suomessa korjattu ruotsin imusarja. Nyt tuli hyvä :)
-
Tuosta Kentistä on jarrutettu 151hv takapyöriltä ja 195nm vuonna 2004. Tossa videossa oli jo lukko sökö ni ei oikeen hyvin työnnä. Edessä on 185 renkaat ja tuossa taitaa takana olla 175 mut ajoin kyl 205 kumeilla myös. Sehän tossa kevyessä autossa on taika et ei tarvii isoja renkaita ja silti menee kovaa luisussa
Takana on joo raideväli pienempi ku ei mahdu leveämmät vanteet mut sinne on tulos levikkeet.
Ei siihen sivuttain menemiseen oikein tehoja tarvita jos alusta pelaa. Näyttää videolla menevän kohtalaisen hyvin kuitenkin ottaen huomioon, että on 151hp.. Millai se ollenkaan kulkee kun voimaa tulee lisää.
-
Ei siihen sivuttain menemiseen oikein tehoja tarvita jos alusta pelaa. Näyttää videolla menevän kohtalaisen hyvin kuitenkin ottaen huomioon, että on 151hp.. Millai se ollenkaan kulkee kun voimaa tulee lisää.
Joo näin on ja nyt voin kertoo sen "salaisuuden" tuosta alustasta mitä käytettiin tuossa kokoonpanossa ;)
Tossa oli edessä Bilstein ralli iskarit ja takana Spax 28säätöiset BDA pystyiskarit, ja se jippo oli siinä kun Bilstein on hitaassa liikkeessä pehmeä mutta Spax taas pintakova niin mutkan alussa auto meni tavallaan kolmelle pyörälle pelkästään rattia kääntämällä takapyörää keventäen. Kääntyy tosi hyvin ja kiihtyminen alkaa kun asettuu neljälle pyörälle niin kauan kun voimaa riitti. Tuossa videossa tuo pitkä mutka niin auto asettuu jo neljälle pyörälle eikä jaksa nelosella enää mennä vaikka tuo loppu keventää ja on alamäkeen.
Nyt autossa on edessäkin Spaxit ja takapäätä pehmennetään jotta mutkan alussakin on pitoja.
-
Mites kun laittelin noita oheislaitteita koneen kylkeen niin tuli pultattua B234:n alkuperäinen huohotin kiinni. Onko tuo ihan riittävä kilpa/viritys käytössä? Vai pitäiskö jotenkin muokata?
-
Tuli ostettua Prospark suorasytytys tähän, oli tarkoitus laittaa Vpv mut niitä ei saanu tähän hätään. Meni sopivasti kaverin tutun ralliesko purkuun ni siitä sain tuon ostettua.
Näyttää siltä että tää vois olla käynnissä ennen joulua! Bensapuoli on letkua vaille valmis.
-
Olin puhelimes tämän moottorin säätäjän kanssa ja näillä spekseillä lähdetään hakemaan sitä 200hp takapyörätehoa:
Prospark ohjelmoitava suorasytytys
45 kaasarit 40mm kurkuilla
11.4 puristussuhde
Vakio kansi
Balk formula pakosarja
304/296 astetta 11.5mm nostoa
Ja max rpm 7500
-
Projektia hidastaa nyt mukaan luvattujen sytty ohjeiden puuttuminen...
Tarkoitus sorvata alahihna pyörä 100mm alutangosta jolloin ongelmaksi muodostuisi vesipumpun liian hidas pyöriminen, ratkaisu löytyi läheltä, kentin vesipumpun pyörä on pienempi ja käy suoraan volvon pumppuun!!
No offset on väärä mutta ei haittaa kun alapyörä tehdään kuitenkin. Tähän alapyörään tehdään sitten kiinnityspinta triggeripyörälle.
-
No niin tämäkin on hiukan edistynyt ja nyt on tarkoitus tosissaan rakentaakin kesäksi valmiiks.
Prospark ohjeet löytyi ja nyt niitä saa multakin uuteen ja vanhaan versioon. On pdf:nä ja paperilla.
Pakoputken jouduin tekemään akselin alta kun ei mahtunut muualle. Tulee kahdella pyöreällä simons vaimentajalla... Saa nähdä riittääkö.
Kardaani on melko hypridi, normaali kumikiekko etupätkä, 740glt paksu takapätkä eskon takaristikolla . Jätin glt:n paksun etupätkän vielä tuhoamatta laitan sen sitte kun tulee välitetty m45 loota.
Kardaani on nyt tasapainoitettavana. Kemppiperä pitäis vielä asentaa niin sitten olis taas pyörillään. Saa nähdä kuinka alas keula putoaa volvon motilla...
-
Alumiinihihna pyörä sorvattu ja sytkä osat moottorissa kiinni. Laturiksi tulee daihatsun 35A laturi, ja on pieni!
Kardaaniin jäikin volvon takalaippa joka muutettiin escortin perään käyväksi, näin saatiin iso ristikko käyttöön.
Ostin myös säädettävät nokkapyörät vaikka ensin ajattelin säästää ja pärjätä vakioilla.
Kuvat
http://kuvablogi.com/nayta/3421041/
-
Tämäkin on taas vähän edistyny.
Oli tänään käynnissä!
Voi jukukäki on ollu ikävä kaasarikoneen ääntä. Aika eri kuulonen on mitä viimeks kävi 740 nokalla...
Nyt on perämurikka irti pitäis vaihtaa 5.3 välitys ja hitsilukko luistavan levylukon tilalle sitte pääsis jo liikuttelee autoo.
-
Perä tuli kasattua ja siirtelin autoo vähän pihalla. Taakse tulossa starlet malliset levikkeet ja alkuperäinen kaari sai kyytiä, nyt mahtuu 7" vanne taaksekin. Tulee ihan kivan näköinen, henkilökohtaisesti en pidä mk1 pallolevikkeistä siksi tulee nuo starlet mallit. Jäähdytin oli tarkoitus laittaa taakse mutta tuleekin nyt eteen koska sprint-säännöt ei salli takaluukun puhkomista enkä raaski takavalojen väliin tehdä ilman poistoa, on sen verran taas tota historic-miestä...
Laitan kuvia kun auto on pyörillään.
-
Tääkin on ajokunnossa! On vähän testilenkkiä heitetty kylällä että kaikki pelaa. Hyvin toimii vaikka kaasarit on säädetty kenttiläiselle ja kurkut on vaihtunu isompiin, toki menee säätöön että saadaan viimeisetkin hevoset käyttöön.
Hyvin työntää toi kone escorttia ja se äänimaailma!
Kyllä kumin käryä on jo ollu ikävä...
Ens viikol penkkiin ja 25.8 olis ahvenistolla mahdollisuus ensimmäisiin testeihin :)
-
videoo uudesta kokoonpanosta! :)
-
videoo uudesta kokoonpanosta! :)
Yritän saada jonkun tutun tai tuntemattoman kuvaamaan ahvenistolle.
-
Penkkiaika varattu ke 9:00.
Toivotaan että seuraavassa viestissä lukee +200hp takapyöriltä...
-
Missäs käytät kaasarilaitteen säädettävänä ja minkä hintaista touhua on? Itelläkin vaparilaite tuplilla rakenteilla, niin olis kiva tietää.
Heitä vaikka YV. ;)
-
Seuraava viesti ja tässä lukee
217hp takapyöristä!!
Siitähän tuli parempi ku piti :)
Oli vähän lämpö ongelmia, virittäjävelho olis halunnu vielä ennakoiden kans kokeilla huipputehoja mutta vihelsin lämpöjen takia pelin poikki. Tuo on nyt hyvä, ens kesä mennään varmaan tolla tavalla.
-
hyvät tehot onneks olkoon!
-
Itse olisin huolinut vielä nuo sytkällä saadut tehot. ::)
-
Onnittelut! Hyvät lukemat
-
Kiitos onnitteluista, kyllä täs onki vähä voittaja fiilikset kun 3vuotta on tohon käytetty kaikki vähäinen talliaika.
Joo ei oikeesti kehannu kattoo lämpömittarii +100astetta kun kierroksia oli 7000...
-
Onnea komiasta lukemasta ;)
-
Seuraava viesti ja tässä lukee
217hp takapyöristä!!
Siitähän tuli parempi ku piti :)
Oli vähän lämpö ongelmia, virittäjävelho olis halunnu vielä ennakoiden kans kokeilla huipputehoja mutta vihelsin lämpöjen takia pelin poikki. Tuo on nyt hyvä, ens kesä mennään varmaan tolla tavalla.
O0 , liikkuu varmaan vähä erilailla ku ennen. Onko tää vetopyörätehoa, vai moottoritehoa? ::)
-
O0 , liikkuu varmaan vähä erilailla ku ennen. Onko tää vetopyörätehoa, vai moottoritehoa? ::)
Eikös siinä lue 217hp takapyöristä..
-
Eikös siinä lue 217hp takapyöristä..
Yep...mutta tarkennuksen vuoksi. Moottoritehonahan se kuitenkin yleensä ilmoitetaan, vaikka pyöriltä mitataankin.
-
hienot lukemat! :) onnittelut!
-
Ekat testit ajettu Ahvenistolla!
Kyllä on voimaa 205 takarenkaat ja hyvin menee poikittain :)
Ei jaksanu mennä tälläkään koneella hevosenkenkä mutkaa kanttarille asti kun ajoin nelosel sitte ku vaihto kevennykses vitoselle ni suti kanttarille asti. Moottori on luonteeltaan vääntävä ja yläkierros teho jää ikään kuin tulematta mutta sit vaan isompaa vaihdetta niin sutiminen jatkuu. Olis aika namu moottori jos olis viel kaivettu sinne ylös ne viimeiset hepat. No jäipä kehittelemistä.
Lämpöongelmat vaivaa edelleen ja vakio huohotin ei toimi vaan heittää öljyä pihalle
-
Video dynopäivästä
http://www.youtube.com/watch?v=_Ibt0-YAj9E
-
Muuta koneen huohotus kannesta ja koneen etupäästä.
Itse olen huomannut että kampiakseli heittää öljyä vakio huohottimen kohdalle, kun on suora yhteys...
Olin kanssa ihmettelemässä Ahvenistolla. Harmi että se yksi välikoppa veti pihalle niin kaverilla loppu aika odottaa radan siivousta niin lähdettiin sit pois...
-
Tämä on nyt laitettu talvilevolle. Kahdet treenit ehti ajamaan tänä syksynä.
Kone jäi ehjäksi alun lämpöongelmista huolimatta. Enää ei lämpene, on uus jäähdytin, 83 termari ja lämmityslaite kierto laitettu takaisin.
Tuli talveks kyllä muuta hommaa...
Meni kaiteeseen Ahveniston varikkomäessä :(
Aika vähällä ulkoisilla vaurioilla selvisin, etulokari ja takalevike. Alustasta väänty edestä jotain, on kulmat pielessä.
-
Viikko sitten käytiin Motoparkissa ajaa eka drifting kisa tällä motilla. Olihan kylmää kyytiä... Kuskilla ranteet ruosteessa, vaihteensiirto takkuaa eikä Motoparkkiin riitä oikeen tehotkaan.
Vaivuin synkkyyteen kotimatkalla ja mietittiin jo aihion järkevyyttä.
Nyt taas on ideoita ja ne on ihan toisen suuntaisia :)
Oli tarkoitus parin vuoden päästä tulla radoille SRC motti keulilla, sellainen +300hv kaasari vinokone. Nyt on mietitty ja päätetty että ne rahat laitetaan turboon ja ruiskuun ja pysytään vakio tilavuudessa. Ei tarvii tyytyä kolmeensataan ja tulee varmaan halvemmaksikin.
Ens vuos vielä ajetaan tällä kaasarikoneella jos vaan nipussa pysyy.
11.8 ajetaan ahvenistolla siellä pitäis tehot riittää ja on vähän kuin kotirata ;)
-
Nii ja siitä turbopannusta tulee tietty viinaan menevä ;D ;D
Kuinkahn paljon kestäis painetta jos ahtis ton tollasenaan? Puristukset nyt 11.3. Ja e85:lla siis. Joutuuhan ton kyl auki käyttää ku H kanget vaihtaa niin kyllä multa löytyy vakio korkuinen lohkokin niin saa puritukset alemmaks.
-
Onnittelut lukemista! O0
-
Kiitos vaan!
Totuushan on se että kyllä toi mulle riittäis, on meinaan aika nopee escortti :)
MUTTA toi drifting maailma on vaan niin kova nykyään V8:kin pitää olla ahdettu ja alle 600hepalla ei oo mitään jakoo kärkeen.
-
äh, v8ia keulalle ja potslojoo ei esortti tartte 600hp
-
Kausi päätetty viikonloppuna Kemoran Drift army harjoituspäivillä. Ahveniston ajoistakaan ei tullut mitään niin päätin vaan harjoitella loppusyksyn.
Muutin alustaa jäykempään suuntaan ja pyöräkulmat edestä. Ajo muuttui paljon helpommaksi.
Mutta se suurin ongelma oli etten osannut käyttää volvon moottoria! Kaveri oli kuvaamassa ahvenistolla ja videoo kattellessa huomasin että ajan liian pienellä vaihteella.
Moottori kiersi rajoitinta vasten mutkan jätöissä.
1600 kentillä tottui kierrättämään rajoittimen tuntumassa... Aloin ajaa Kemorassa "kolmosen mutkia" nelosella niin yllätyin kuinka väkevä keskirekisteri tossa koneessa on. Puolenvaihdossa kierrokset putoo noin 3000rpm ja auto käy melkein pidolla niin sehän jakso kaasusta alkaa sutimaan!! Nyt alko olee mutkan jätöissä meininkiä 8) rengas pyörii ja sutiminen jatkuu pitkälle suorallekin. Alko renkaatkin kulumaan ihan eri tahtiin...
Ja juu, moottori ei oo enää myynnissä. Haluan varmistaa että ens kesänä pääsee ajamaan :)
-
Jokuhan oli laittanu V8 koneen vissiin Nissan 200 keulalle juur sen takia että että saa vääntöö enemmän. Kai se on helpompi ajaa kun on laaja tehoalue ja vääntöö sopivasti ettei tarvi huudattaa konetta rajotinta vasten.
Tsemppiä tulevaan kauteen ;)
-
Jokuhan oli laittanu V8 koneen vissiin Nissan 200 keulalle juur sen takia että että saa vääntöö enemmän. Kai se on helpompi ajaa kun on laaja tehoalue ja vääntöö sopivasti ettei tarvi huudattaa konetta rajotinta vasten.
Tsemppiä tulevaan kauteen ;)
Joo se on joka puolella se V8 buumi, jenkeissä ajavat japsitkin veekoneilla. oon nyt oppinu että driftingissä ajetaan isolla vaihteella ja koneen pitää vääntää todella alhaalta. Escorttiin ei vaan oikeen viitti kasia laittaa, toisekseen volvolla ei sellaista löydy vai oliko jossain uudemmissa.
Kiitos! Ens vuosi aloitetaan treenaamalla ja voi olla et joku kisakin ajetaan.
Talven aikana pitää tehdä HimaVaisFäbbi että saa pyöriä kääntyy.
-
Joo se on joka puolella se V8 buumi, jenkeissä ajavat japsitkin veekoneilla. oon nyt oppinu että driftingissä ajetaan isolla vaihteella ja koneen pitää vääntää todella alhaalta. Escorttiin ei vaan oikeen viitti kasia laittaa, toisekseen volvolla ei sellaista löydy vai oliko jossain uudemmissa.
Kiitos! Ens vuosi aloitetaan treenaamalla ja voi olla et joku kisakin ajetaan.
Talven aikana pitää tehdä HimaVaisFäbbi että saa pyöriä kääntyy.
Onhan noita kaseja XC90:ssä ja S80:ssä ja sitten vanha B36 ja volvon Penta venemoottoreita löytyy myös isoillakin kaseilla.
http://www.marinepowerservice.com/BoatingStore/browse_parts2_kel.cfm/parent_cat/451337/parent_cat1/450392/parent_cat2/450393/parent_cat3/450400.cfm
Niin ja toki raskaamman kaluston dieseleitä.
-
MUTTA toi drifting maailma on vaan niin kova nykyään V8:kin pitää olla ahdettu ja alle 600hepalla ei oo mitään jakoo kärkeen.
Tottahan vinokoneesta yli 600 kaakkia saa irti, mutta jos V8 on se päivän juttu, niin se on sitten B8444S.
-
No niinhän siinä kävi et mä vaivuin synkkyyteen näiden nelipyttyisten kanssa. Kone ja loota otettiin keväällä pois, piti laittaa Sellholm keppi ja poistaa kumit keppitelineestä. Yhtään ei oo ajettu tänävuonna eikä ajeta. En laita enää volvon konetta takaisin. Löysin 70 luvun super saloon rata-autot... Tähän tulee fordin 302 pikkulohko v8 :-[ googleen 'Lee Costello' niin löytyy tämän auton esikuva.
Eli tän topicin voi poistaa, tähän ei tuu enää volvon osia.
Hyviä moottoreita näillä vois ajaa paljon mitaleita muissa lajeissa mutta ei driftingissä kun en haluu turbokonetta tehdä.