Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

B234 vapari drifteri

  • 62 Vastauksia
  • 29915 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: B234 vapari drifteri
« Vastaus #15 : 23.08.2011, 17:03:26 »
Mä oon aika huono näitte tietokoneitten kans :-[ Kuinkas tuohon img juttujen väliin lisätään kuva. Omalla koneella on kyllä kuvia mut pitäiskö mun "liittyä" johonki votonuggettiin et ne kuvat olis verkossa??

http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=334.0
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa Haxu.R

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 245
  • www.vrcf.fi
Vs: B234 vapari drifteri
« Vastaus #16 : 23.08.2011, 21:54:49 »
Tommosesta autosta on kyse, en löytäny tähän hätään muuta netistä. Siinä ajetaan jäähyväisiä Kenttiläiselle. Volvon koneella menee sitte kanttikiveen asti luisussa ;)

http://www.youtube.com/watch?v=7RMELqmVtn4

Täytyy kirjautua johonkin kuvapalveluun niin saa projektikuviakin tänne.
945 -96 B230fk AW71L A/C 'Booze Drive'
B234f Drifting esko

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: B234 vapari drifteri
« Vastaus #17 : 23.08.2011, 22:13:54 »
Jumalauta, nätisti menee. :o

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
    • Instagram kuvat
Vs: B234 vapari drifteri
« Vastaus #18 : 23.08.2011, 22:23:14 »
Vähän voimapulaa tuo kenttiläinen kyllä huutaa.. eli oli aikakin tehdä KONE sinne pellin alle  :D

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: B234 vapari drifteri
« Vastaus #19 : 23.08.2011, 22:45:53 »
Nätti eskortti! :) Paljonko tuosta 1600 koneesta on kutiteltu ulos? Näyttävyysaste nousee varmasti samassa suhteessa tehoihin. 8) Taitaa olla aika kapeet takarenkaat, vai hämääks toi eturenkaitten camper?
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa Haxu.R

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 245
  • www.vrcf.fi
Vs: B234 vapari drifteri
« Vastaus #20 : 24.08.2011, 06:21:57 »
Nätti eskortti! :) Paljonko tuosta 1600 koneesta on kutiteltu ulos? Näyttävyysaste nousee varmasti samassa suhteessa tehoihin. 8) Taitaa olla aika kapeet takarenkaat, vai hämääks toi eturenkaitten camper?
Tuosta Kentistä on jarrutettu 151hv takapyöriltä ja 195nm vuonna 2004. Tossa videossa oli jo lukko sökö ni ei oikeen hyvin työnnä. Edessä on 185 renkaat ja tuossa taitaa takana olla 175 mut ajoin kyl 205 kumeilla myös. Sehän tossa kevyessä autossa on taika et ei tarvii isoja renkaita ja silti menee kovaa luisussa
Takana on joo raideväli pienempi ku ei mahdu leveämmät vanteet mut sinne on tulos levikkeet.
945 -96 B230fk AW71L A/C 'Booze Drive'
B234f Drifting esko

Poissa Haxu.R

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 245
  • www.vrcf.fi
Vs: B234 vapari drifteri
« Vastaus #21 : 09.09.2011, 15:54:50 »
No niin JTH racing Mexico kansio avattu!

Tommosella työkalulla tehtiin FB mäntiin kolot. Kansi paikalleen ja työkalu ohjaimessa ja porakoneella pyörittäen. Huomaa paljealueen kohdalla jyrsintä, mäntä tulee 1.8mm yli lohkosta.
Tällä konstilla saatiin säilytettyä vakio 2.2mm kuppi ja mahdollisimman syvät venttiilikolot, 6mm imupuolella ja 4mm pako. Puristussuhde 11.4.

http://kuvablogi.com/nayta/3240363/
« Viimeksi muokattu: 09.09.2011, 21:30:09 kirjoittanut Haxu.R »
945 -96 B230fk AW71L A/C 'Booze Drive'
B234f Drifting esko

Poissa Haxu.R

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 245
  • www.vrcf.fi
Vs: B234 vapari drifteri
« Vastaus #22 : 09.09.2011, 21:51:08 »
http://kuvablogi.com/nayta/3240642/

Lisäsin kuvia, tässä Balk 8v formula peltisarja modattuna 16v laipalla ja tuo kakkosen putki on alunperin ykkössylinterin. Ykkösen putki on omaa käsialaa. Sain näin sarjan siirtymään palkin ohi takapuolelta ja palkkiahan on siirretty 4cm eteenpäin niin että käy volvon öljypohja sellaisenaan.

http://kuvablogi.com/nayta/3240645/

Tässä näkyy sitten se suomessa korjattu ruotsin imusarja. Nyt tuli hyvä :)
945 -96 B230fk AW71L A/C 'Booze Drive'
B234f Drifting esko

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
    • Instagram kuvat
Vs: B234 vapari drifteri
« Vastaus #23 : 09.09.2011, 23:16:09 »
Tuosta Kentistä on jarrutettu 151hv takapyöriltä ja 195nm vuonna 2004. Tossa videossa oli jo lukko sökö ni ei oikeen hyvin työnnä. Edessä on 185 renkaat ja tuossa taitaa takana olla 175 mut ajoin kyl 205 kumeilla myös. Sehän tossa kevyessä autossa on taika et ei tarvii isoja renkaita ja silti menee kovaa luisussa
Takana on joo raideväli pienempi ku ei mahdu leveämmät vanteet mut sinne on tulos levikkeet.

Ei siihen sivuttain menemiseen oikein tehoja tarvita jos alusta pelaa. Näyttää videolla menevän kohtalaisen hyvin kuitenkin ottaen huomioon, että on 151hp.. Millai se ollenkaan kulkee kun voimaa tulee lisää.

Poissa Haxu.R

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 245
  • www.vrcf.fi
Vs: B234 vapari drifteri
« Vastaus #24 : 10.09.2011, 09:06:01 »
Ei siihen sivuttain menemiseen oikein tehoja tarvita jos alusta pelaa. Näyttää videolla menevän kohtalaisen hyvin kuitenkin ottaen huomioon, että on 151hp.. Millai se ollenkaan kulkee kun voimaa tulee lisää.

Joo näin on ja nyt voin kertoo sen "salaisuuden" tuosta alustasta mitä käytettiin tuossa kokoonpanossa ;)
Tossa oli edessä Bilstein ralli iskarit ja takana Spax 28säätöiset BDA pystyiskarit, ja se jippo oli siinä kun Bilstein on hitaassa liikkeessä pehmeä mutta Spax taas pintakova niin mutkan alussa auto meni tavallaan kolmelle pyörälle pelkästään rattia kääntämällä takapyörää keventäen. Kääntyy tosi hyvin ja kiihtyminen alkaa kun asettuu neljälle pyörälle niin kauan kun voimaa riitti. Tuossa videossa tuo pitkä mutka niin auto asettuu jo neljälle pyörälle eikä jaksa nelosella enää mennä vaikka tuo loppu keventää ja on alamäkeen.
Nyt autossa on edessäkin Spaxit ja takapäätä pehmennetään jotta mutkan alussakin on pitoja.
945 -96 B230fk AW71L A/C 'Booze Drive'
B234f Drifting esko

Poissa Haxu.R

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 245
  • www.vrcf.fi
Vs: B234 vapari drifteri
« Vastaus #25 : 20.09.2011, 11:03:12 »
Mites kun laittelin noita oheislaitteita koneen kylkeen niin tuli pultattua B234:n alkuperäinen huohotin kiinni. Onko tuo ihan riittävä kilpa/viritys käytössä? Vai pitäiskö jotenkin muokata?
945 -96 B230fk AW71L A/C 'Booze Drive'
B234f Drifting esko

Poissa Haxu.R

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 245
  • www.vrcf.fi
Vs: B234 vapari drifteri
« Vastaus #26 : 25.10.2011, 07:47:03 »
Tuli ostettua Prospark suorasytytys tähän, oli tarkoitus laittaa Vpv mut niitä ei saanu tähän hätään. Meni sopivasti kaverin tutun ralliesko purkuun ni siitä sain tuon ostettua.
Näyttää siltä että tää vois olla käynnissä ennen joulua! Bensapuoli on letkua vaille valmis.
945 -96 B230fk AW71L A/C 'Booze Drive'
B234f Drifting esko

Poissa Haxu.R

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 245
  • www.vrcf.fi
Vs: B234 vapari drifteri
« Vastaus #27 : 25.10.2011, 19:30:15 »
Olin puhelimes tämän moottorin säätäjän kanssa ja näillä spekseillä lähdetään hakemaan sitä 200hp takapyörätehoa:

Prospark ohjelmoitava suorasytytys
45 kaasarit 40mm kurkuilla
11.4 puristussuhde
Vakio kansi
Balk formula pakosarja
304/296 astetta 11.5mm nostoa
Ja max rpm 7500
945 -96 B230fk AW71L A/C 'Booze Drive'
B234f Drifting esko

Poissa Haxu.R

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 245
  • www.vrcf.fi
Vs: B234 vapari drifteri
« Vastaus #28 : 09.11.2011, 12:21:46 »
Projektia hidastaa nyt mukaan luvattujen sytty ohjeiden puuttuminen...
Tarkoitus sorvata alahihna pyörä 100mm alutangosta jolloin ongelmaksi muodostuisi vesipumpun liian hidas pyöriminen, ratkaisu löytyi läheltä, kentin vesipumpun pyörä on pienempi ja käy suoraan volvon pumppuun!!
No offset on väärä mutta ei haittaa kun alapyörä tehdään kuitenkin. Tähän alapyörään tehdään sitten kiinnityspinta triggeripyörälle.
945 -96 B230fk AW71L A/C 'Booze Drive'
B234f Drifting esko

Poissa Haxu.R

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 245
  • www.vrcf.fi
Vs: B234 vapari drifteri
« Vastaus #29 : 11.01.2012, 17:01:55 »
No niin tämäkin on hiukan edistynyt ja nyt on tarkoitus tosissaan rakentaakin kesäksi valmiiks.
Prospark ohjeet löytyi ja nyt niitä saa multakin uuteen ja vanhaan versioon. On pdf:nä ja paperilla.

Pakoputken jouduin tekemään akselin alta kun ei mahtunut muualle. Tulee kahdella pyöreällä simons vaimentajalla... Saa nähdä riittääkö.
Kardaani on melko hypridi, normaali kumikiekko etupätkä, 740glt paksu takapätkä eskon takaristikolla . Jätin glt:n paksun etupätkän vielä tuhoamatta laitan sen sitte kun tulee välitetty m45 loota.
Kardaani on nyt tasapainoitettavana. Kemppiperä pitäis vielä asentaa niin sitten olis taas pyörillään. Saa nähdä kuinka alas keula putoaa volvon motilla...
945 -96 B230fk AW71L A/C 'Booze Drive'
B234f Drifting esko

 

Futurez  Kulkukoira