Carcom Oy  Elekma

Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 10
21
S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 / Vs: Käsijarrun täystuho!
« Uusin viesti kirjoittanut Shadow_Fi tänään kello 13:28:09 »
On olemassa vanha kikka, halkaistu letku jota on täytetty rasvalla ja esim. teräsnippareilla olemassa olevan vaijerin päälle kiinni. Eipä mene kosteus mikrohalkeamien läpi. Toisaalta on tämä vähän halpa temppu joo :)
22
Tuo ahtoletkun/putkiston vuoto on myös hyvin mahdollinen tuossa iässä.
Itellä on ollut vuoto letkussa toisessa merkissä 4 kertaa ja yksi on ollut noista äänetön hyttiin, muut vinkuneet tai kohisseet. Ääni riippuu halkeaman muodosta ja paikasta.
Tehon puutteesta / savutuksesta /käyntihäiriöistä on huomannut ja kulutus on tietty kasvanut. Polttoainetta rupeaa menemään sen suhteessa ylimäärin mitä ilmaa vuotaa ulos.

Yhdestä meni tuosta syystä katti tukkoon kun oli pakko ajella pitempi siivu kotio savuvana perässä...ja turbokin meni sitten vielä vaihtoon kun ilmeisesti pakopaine oli ollut iso....siinä tuli 300km matkalla auton valkoiseen kylkeen semmonen nokivana joka vanhoissa pommikoneissa siivissä...(sivupakoputki autossa)

Antureita kannattaa katsella myös aeromotors silta. Halvemmat hinnat ja tulee viikossa kotio.

23
S/V60, XC60 (2018->); S/V90, XC90 (2016->) / Vs: Volvo on Call vaatii huollon
« Uusin viesti kirjoittanut TuomasT tänään kello 13:22:07 »
Nyt rupesi kanssa softa kettuilemaan. Auto on kesästä lähtien herjannut käynnistäessä volvo on call suljettu, kun moduulin akku vaihdettiin ja softattiin. herja jäi tauluun, mutta vida näytti yhteyden olevan ok ja sovellus toimi vielä tähän viikkoon asti. Auto seiso 4 päivää ja ei enää suostu päivittämään sijaintia taikka mitään vocciin. Saas nähdä mimmonen rumba et rupeaa toimimaan  :-\
24
S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 / Vs: Käsijarrun täystuho!
« Uusin viesti kirjoittanut Jorma tänään kello 12:32:37 »
Mulla on 22v vanhat vaijerit tossa, säätöpaloilla saa niitä pidettyä yllä. Nyt pitäis katsoa pitääkö jarruille vihdoin tehdä muutakin, kun rupesi takapyörä lämpenemään.

Joo, vaijeri siellä rummun päässä on alttiina kaikenlaiselle kuralle mitä auton alla pyörii. Saattas auttaa jos viittis käsijarrukenkien vaihdon yhteydessä ruutata jotain sopivaa rasvaa vaijerin kuoren sisään. Ei kai sullakaan 22v käsijarrukengät paikoillaan ole :)
Ne säätöpalat on hyvät, lähes pakolliset.
Vaihdoin ite kengät ja vaijerit pari vuotta sitten. Vaijeri oli ihan ”homeessa” näkyviltä osiltaan. Kiristi kyllä muttei palauttanut kunnolla. Osin asiaan vaikutti, että se linkku oli ruosteessa eikä nivelessä ollut yhtään rasvaa jäljellä.
25
Korjaamo ja yleistekniikka / Vs: OrBit Ohjelmointi
« Uusin viesti kirjoittanut Xahhy tänään kello 12:12:37 »

Eli mitä virhekoodeja sulle tulee kun auto hylkii tuota Webasto muutosta?

Katsoin koodit ja nämä taitaa olla ne mitkä tulee webaston muutoksesta:

TCM-P011529 - 2025/11/19 17:42:42
  Engine Coolant Temperature Sensor 1 Circuit- General Signal Failures- Signal signal invalid

ECM-P011622 - 2025/11/19 17:42:40
  Engine Coolant Temperature Sensor 1 Circuit Range/Performance- General Signal Failures- Signal amplitude > maximum

Nyt muutin testimielessä myös sen 345 asetuksen arvoon without bypass valve. 341 on edelleen without small circuit. Tässä on pari viikkoa vielä aikaa leikkiä asetuksilla, sitten menee lisenssi vanhaksi.

Ajastimella kun olen autoa lämmittänyt, niin silloin ei herjoja tule (usein lämmitin on ehtinyt just sammua). Mutta varmin tapa saada herja on se, että laittaa webaston apilla pyörimään ja lyö auton käyntiin noin 15-20 minuutin kuluttua.

Pääasia että webasto toimii ja moottorikin saa lämpöä. Pitää hyväksyä se, että joskus joutuu kuittaamaan herjan pois taulusta ratin nappia painamalla. Pienet on murheet  ;D
26
S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 / Vs: Venttiilikö jumissa?
« Uusin viesti kirjoittanut time tänään kello 12:03:26 »
Täällä on tullut niin kovasti ainoita oikeita vinkkejä ettei enää oikeen kehtais. :)
Mut mut mistä sä sitä vettä sinne imukanavaan lorottelisit? ??? Vähän haasteellista tässä ruiskukoneessa.

Sinuna antaisin olla koko homman.
Se tulee uudestaan jos tulee jos ei heti lähde käyntiin ja pääsee sammumaan. Tilannetta ei auta se että kylmällä koneella antaa reilusti soppaa ja jos ei heti lähde niin tuppaa pesemään bensalla öljyä pois sylinteristä.
Tee niinkus tykkäät. ELK






Kiitos valaisevasta selvennyksestä. Nyt on sitten niin, että homma saa jäädä ennalleen ja seurataan tilannetta. Öljyt kyllä vaihdan heti suodattimineen. Itekkin tosiaan sitä mietin että jos vaikka lorottas imuletkun juuresta, mutta konehan ei käy kunnolla ja ties mitä tulee sitten. Ennen oli ennen ja nyt on ihan eri asia autojenkin kanssa.
27
Muut menopelit / Vs: Toyota Corona Mk1 ilmastointi
« Uusin viesti kirjoittanut Vanhus tänään kello 11:16:37 »
kun tämä on valmis on siinä muuten monella katsomista ja ihmettelyä, kuten oli kulmamiehen rodissa, teidän molempien rakenteluja on ollut ilo seurata, ja onhan meillä toisiakin jotka tekee tällei pitkällä kaavalla autoja.


Eipä tämä nyt ihan Kulmamiehen levelillä ole *karkuun->, mutta rohkaisevia sanoja joista  -H-

Tässä on kosolti sitä kuuluisaa suomalaista sisua  :)

Kun noi suunnitelmavaihtoehdot toteutuksesta alkoi realisoitumaan, ni lähtökohtana oli koeponnistaa vähän trafia, notta kuinka paljon voi tehdä. Aika paljon :). Ja vastoinkäymisethän on vaan jono ratkaisua odottavia asioita ::)
28
Muut menopelit / Vs: Toyota Corona Mk1 ilmastointi
« Uusin viesti kirjoittanut Kulmamies tänään kello 11:07:28 »
Tässä on kosolti sitä kuuluisaa suomalaista sisua  :)
29
S40/V50 (vm.04-12), C30, C70 (vm.06-13) / Vs: V50 1.8 moottorin "sivuääni"
« Uusin viesti kirjoittanut hessu80 tänään kello 10:46:27 »
Ääni kuulostaa niin pahalta, että jos se tulisi laakerista tai venttiilinnostimesta, niin arvelisin auton jättäneen jo tielle ajat sitten.

Kaksoismassavauhtipyörä saattaa kolistella noin ja ääni voi lakata, kun vedätetään enemmän. Jos on vikaa kytkimen suunnalla, niin kytkimen painamisen luulisi vaikuttavan ääneen.
30
Ainakin tuota hieman vanhemmassa D5-versiossa eli harmaakoppaisessa P2-korisessa EGR ei antanut vikakoodia jos se oli liikaa auki. Vein pajalle kohonneen kulutuksen ja heikentyneen alaväännön vuoksi. Livedatasta näkyi, että EGR-pyyntiarvo vaihtui mutta mitattu arvo pysyi auki-asennossa. Ohjainlaite oli sähköisesti rikki. Samalla putsattiin venttiilin mekaniikka joten rikkoutumisen oli saattanut aiheuttaa ohjaimen ylivirta tjsp. Ja datan tulkinnasta, että ainakin tuossa vanhemmassa moottorityypissä EGR-arvot olivat ohjearvossa ja mitatussa keskenään käänteiset eli kun toinen 0% niin toinen 100%.
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 10
Carcom Oy  Elekma