Futurez  Kulkukoira

Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 10
21
S/V60, XC60 (2018->); S/V90, XC90 (2016->) / Vs: uusien volvojen lämmitys?
« Uusin viesti kirjoittanut Heikki75 12.12.2025, 18:56:52 »
Moro, onko tietoa missä sijaitsee Volvo V60 D3 AWD 2021 lisälämmittimen vesipumppu ja millainen on vaihtaa? Lämmitin käynnistyy ja sammuu saman tien. Nämä vikakoodit sain ulos joten taitaa olla tuo vesipumppu vaihdon tarpeessa.

CCM-B12A612 Auxiliary Heater Water Pump. General Electrical Failures. Circuit short to battery.
CCM-B12A614 Auxiliary Heater Water Pump. General Electrical Failures. Circuit short to ground or open.
CCM-B12A671 Auxiliary Heater Water Pump. Mechanical Failures. Actuator stuck.

Ei ole täyttä varmuutta, mutta ihan kuin olisin joskus havainnut sen tuulilasin alla olevan muovin alla.
Rasvasin kerran ex-S60 puhaltimen laakeri, niin jotenkin on semmoinen mielikuva että olisin silloin kiinnittänyt huomiota siihen.  ::)

Edit. Katsoin vuosimallin väärin 10 vuodella, joten kommentin saa poistaa, mutta paikka lienee todennäköinen jos lämmitin on edelleen samassa paikassa?
 
22
Osaako kukaan sanoa mistä voisi johtua, kun ikkuna ei liiku suuntaan eikä toiseen, vaikka säätimestä painaa? Kun koitan painaa alas, niin kuuluu vaan moottorin surinaa ja sitten kun vedän säädintä ylös, niin hetken aikaa kuuluu moottorin surina ja hetken päästä poksahdus ääni.
23
S/V60, XC60 (2018->); S/V90, XC90 (2016->) / Vs: uusien volvojen lämmitys?
« Uusin viesti kirjoittanut hintsve 12.12.2025, 18:41:02 »
Moro, onko tietoa missä sijaitsee Volvo V60 D3 AWD 2021 lisälämmittimen vesipumppu ja millainen on vaihtaa? Lämmitin käynnistyy ja sammuu saman tien. Nämä vikakoodit sain ulos joten taitaa olla tuo vesipumppu vaihdon tarpeessa.

CCM-B12A612 Auxiliary Heater Water Pump. General Electrical Failures. Circuit short to battery.
CCM-B12A614 Auxiliary Heater Water Pump. General Electrical Failures. Circuit short to ground or open.
CCM-B12A671 Auxiliary Heater Water Pump. Mechanical Failures. Actuator stuck.
24
S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 / v70 mk2 takajarrujen ero
« Uusin viesti kirjoittanut Cleaf 12.12.2025, 18:40:26 »
elikkäs auto ei mennyt katsastuksesta läpi kun takajarrujen ero (käyttöjarrujen) oli liian suuri.

ei ole tälläistä ongelmaa ollut aiemmin niin miten tätä kannattaisi läheteä korjaamaan?

liikuttelenko jarrujen mäntiä ja käyn jarruttelemassa? sekä miten tuo kannattaa testata? ihan vaan pyörittelemällä pyörää kun toinen painaa poljinta vai miten?
25
Minä tilasin nyt Ebaystä tämmösen torsenin tekeleen. Katotaan jahka sen saa käsiinsä että miten se peittää  :)
Kovasti noista etuperiin tarkotetuista torseneista on puhuttu että pitäis sieltä rattaat kääntää ympäri jotta se toimisi takana oikein (mm. Bakaxeldelarilta tullu ohje), mutta jotenkin olen vähän skeptinen moista kohtaan. Pitäähän sillä Jeepillä peruuttaessakin sen lukon toimia ja noilla -585 perillä on kuitenkin ajettu vuosia ilman ongelmia.

https://www.ebay.com/itm/256805336820?_skw=dana+30+27+spline+limited+slip&itmmeta=01KB60ZQ09JNA2H2MP916NTRRP&hash=item3bcaca76f4:g:ePMAAOSwUxBnopCl&itmprp=enc%3AAQAKAAABAFkggFvd1GGDu0w3yXCmi1fej4Fonyb4nsurj8eh2D%2FBkj2fXyrqPyriwxlmzrSWDuCih%2Bi5WabjV17fP26QixtZP75ZnNk7RRB88B%2FwAQLw9X8a7BP%2BXqzDMKTr5wixyuF%2BzIsbBxl2UeBcfKqKYVLqtArmMobBBdmFa%2BeJMND1%2BHj1UvWaaMPKmg0PMXnXwZLPNHTglXGntIYRgy0%2FP%2B9djN8DFtSyjAHeo4IwLy0yn0CKqGTQmQdqMWbE8lq%2B8Nqw4LzbF0MAu1ymHOYNY5tvsS8g6qNRghJAzLk2w81uX3KGz83%2BVeaUcJtsPNo8SCgCv0Wz7ZOmPONtp1T4VeY%3D%7Ctkp%3ABFBMnvD-wNlm

Onko vielä tullu perille, ite tilasin saman murikan ja nyt ootellaan että joululahta tulis perille :)
Tuo rattaitten kääntäminenhän perustuu siihe että yleensä vaan se ns yläkansi on kovempaa materiaalia/karkastu kovemmaksi, jos pyörii väärinpäin nii kuluu nopeesti loppuun se mitä vasten nuo pikkurattaat tulee vetopäällä. vähä mietityttää että saakohan tuosa käännettyä nuo rattaat toisinpäin mutta sen näkee sitte ku saa palikan käteen ;D
26
Yleinen keskustelu / Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Uusin viesti kirjoittanut Xuppo 12.12.2025, 16:23:25 »
Itse on tullut käytettyä esteri pohjaista synteettistä 2t öljyä.
Esim. Motul SnowPower 2T
27
Toki. Ihmettelin vaan tuota aiemmin mainittua laskennallista arvoa. Lähinnä siis kysymys oli, että lienee päästömittauksenkin lambda-arvo anturitietoon perustuva, eikä laskennallinen?

EDIT: Korjattu typo
28
S/V60, XC60 (2018->); S/V90, XC90 (2016->) / Vs: Takakontin pumput/moottorit ?
« Uusin viesti kirjoittanut T-Row 12.12.2025, 15:27:12 »
Olet oikeassa. Tämä tulliasia unohtuu aina itseltäni, koska ei ole pitkään aikaan tullut tilattua eu:n ulkopuolelta mitään sellaista, joka ylittäisi tullauksen rajan. Korjataan siis sen verran, että jos tuotteen arvo ilman lähetyskustannuksia jää alle 150€, hoituu kaikki tarvittavat maksut ostovaiheessa ebaysta tilatessa. Näin ainakin yleisellä tasolla auton osien suhteen.

https://tulli.fi/henkiloasiakkaat/aion-tilata-tavaran-ulkomailta

29
Myydään varaosat / B6304FS moottorin lohko
« Uusin viesti kirjoittanut Aksuboy 12.12.2025, 14:37:32 »
Myydään ylimääräiseksi jäänyt B6304S lohko ilman öljypohjaa. Otettu toimivana irti 960 Volvostani. Ajettuja kilometrejä kertyi 400 000. Sylintereissä on havaittavissa hieman öljykarstaa, joka johtui kuluneista venttiilivarren kumeista.

Hinta 200€
Nouto tai postitus

Sijainti Porissa ja paras tapa tavoitella on viestillä tai WhatsApp numeroon: 050 552 1699











30
Samallaillahan se sotkee testerin anturointia kuin auton omaakin, jos pääsee ylimääräistä happea imemään välissä.
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 10
Puotilan autokorjaamo  RallyBaron