Kulkukoira  Proturbo

Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 10
21
Projektipäiväkirjat / Vs: Miracle Team 242R-project
« Uusin viesti kirjoittanut Neverbe4 20.11.2025, 22:12:27 »

siitä sitten vääntää muotoa mikä mielessä kypsynyt




pikku hiljaa alkaa muotoutua


mittasuhteet vaikuttaa vähän isolta, mietin jos tekis sikkikoneella kevyen linjan puskurityyliin


kevyt pykälä vain


Barra oli sitä mieltä et vuh vuh hau eli hyvä siitä tulee


osuu aika hyvin. Pitää vielä tehdä tuki taakse ja pikakiinnityskohdat. Sen jälkeen vain toistaa toiselle puolella. Ja sen jälkeen tehdä pellit siihen väliin.

No penkit on nyt paikallaan ja ajoasento on hyvä. Kaasupolkimen liike vähän häiritsee. lyhyt ja jäykkä niin sopiikin tosi hyvin herkkään kierroskoneeseen. No sitä pitää katsoa lisää. Nyt vaan kysymään miten säätäjä pääsee paikalle niin taas yrittää käynnistystä.
22
S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 / Vs: Vetoakselin boorit?
« Uusin viesti kirjoittanut Jorma 20.11.2025, 22:03:14 »
Se ei taida olla SPA-alustainen… :)?

Ei oo, se on oikea Volvo  :)
23
S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 / Vs: Calix säteilijä polttaa sulakkeen
« Uusin viesti kirjoittanut Jorma 20.11.2025, 22:00:16 »
Joo eipä ole narumuodossa,tiedän. Yritin vain jotenkin kuvailla mutta arvasin ettei onnistu. En nyt sekoita enempää väittelemällä toimiko normaalisti vai ei mutta glygoli oli lämmintä parinkympin pakkasessa.

Ei niin mitään ongelmaa jos kerran toimii ja voihan siinä olla tehoakin enemmän jos pienemmällä vastuksella saa täyden jännitteen. Sen verran pitää aina olla varovainen, jos kaikki virta ei palaa takaisin lämmittimen johtoa pitkin, ettei käyttäjä joudu virtapiirin osaksi eli auton rungossa on jännitettä maata vasten - auto seisoo eristävien kumipyörien päällä. Jos märkä maa ja nahkakengissä seisot lämpiävän auton vieressä niin koita ensin nopsaan sormenpäällä peltiä ennen kuin kunnolla nojaat siihen. En usko, että mitään riskiä oikeasti muttei vara venettä kaada.
24
Projektipäiväkirjat / Vs: 740 GLT T5 607Whp. Maxxecun asennus
« Uusin viesti kirjoittanut Tuntsa 20.11.2025, 21:57:43 »
En oo ihan 100% varma mitä öljypumppuja mun tinakoneissa on ollut, veikkaan että ne on noita vitoskoneen pumppuja kun niitä tuli erään osakasan mukana useampi ja ne oli Kansityön tarkastamia ja läpikäymiä. Kolmen tekemäni tinakoneen otannalla kaikissa on kuumana paineet tyhjäkäynnillä reilusti alle 1bar, 2500rpm 2 - 2.5bar, 4000rpm 3bar. Suureksi hämmästykseksi ei oo kuitenkaan laakereiden päälle käynyt, eniten ton kuulalaakeri Pulsarin puolesta on jännittänyt. Öljynä oon käyttäny Comman 5W-50 Motorsportia ja Valvolinen VR1 10W-60
En kyllä rehellisesti sanottuna muista mitä tässä on aikaisemmin ollut öljynpaineet, mutta maxxecun myötä on tullut kateltua logeja tarkemmin. Tässä kyllä tyhjäkäynnillä paineet pysyy nyt barin yläpuolella, mutta huippupaine jää tuonne 3.5bar nurkille lämpimänä.

Tässä viimeisimmältä testiltä öljynpaineen käytöstä. Kierrosten huippu jossain 6800rpm.
25
Osaavaan paikkaan katsottavaksi, toivottavasti sellainen tiedossa. Itse tuossa taannoin selvitin vian vajaassa tunnissa vidan avulla eräästä kulkineesta joka oli kaksi kuukautta autosähkö korjaamossa tutkittavana. Cem yksikkökin oli turhaan vaihdettu ym ja laskuakin kertyi toista tonnia, auton omistaja vihelsi pelin poikki ja haki auton pois. Syyksi paljastui pari katkennutta väylä johtoa, vikakoodien nollausten / uusiutumisen perusteella valkeni nopeasti mistä piiristä vika löytyy. Veikkaan että tässäkin pienestä kiinni ja melko varmasti vika löytyy johtimista satunnaisen oireilun perusteella. Toki arpomiseksi menee jos ei laitteita käytettävissä vian hakuun ja se on melko toivotonta.
26
Veteraanien korjaamo / Vs: B20 välysten säätö tapissa
« Uusin viesti kirjoittanut Ralli B 20 20.11.2025, 21:36:42 »
Ei taida joka jannulla olla ylimääräsenä? ELK
Mitä olen koneisiin lyhyempiä laitellut niin rahalla joutunut ostelemaan...jos aloittajalla tarkoitus tehdä parempaa kantta niin ei sijoitus hukkaan mene?
Isommalla nostolla pitää pukkeja mielumminkin laskea jos ei halua hukata nostoa väärällä vipugeometrialla. Reilu parikymppiä/kpl löytyy naapurimaasta parempilaatuisia puikkoja-kallista vai halpaa on ostajan päätettävä.
27
Offtopic / Vs: RIP -topic
« Uusin viesti kirjoittanut uisteeelu 20.11.2025, 21:32:41 »
Cay karlsson  Cumuluksen perustajasta yksi
28
Sain tuossa aikaan vielä pahemman sähköjen sekoamisen tankilla ollessa. Autosta oli virrat pois ja avain virtalukossa. Menin koskemaan takaluukkuun, mutta se ei inahtanutkaan, vaan piti nostaa ja sulkea käsivoimin. Starttauksen jälkeen sähkövika iski ja ei enää mennytkään ohi, vaan jäi ikään kuin kiertämään kehää. Tämä oli uusi juttu, sillä aiemmin sähkövika on tullut vasta pienen ajon jälkeen auton lämmetessä ja menee nopeasti ohi. Sain auton omalle pihalle ja käytin akusta miinusnapaa irti ja sen jälkeen auto toimi taas normisti. Voikohan tämä koko sähkövika paikantua takakonttiin ja voisiko se aiheuttaa tuommoisen väylävian ja sähköjen hetkellisen sekoamisen?  :idiot2: Ajattelin kokeilla tässäkin keskustelussa ollutta sulakkeen irrottamista takakontin sulakeboksista.

Syy miksi nyt kyselen tätä on, etten ota ihan selvää, mitä kaikkia sähköoireita eri kirjoittajilla on ollut, kun jollakin on ollut takakontissa vika ja jollakin keskikonsolin hapettuneissa liittimissä tms. Ja anteeksi spämmi, tätä se epätoivo teettää!
29
S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 / Vs: Calix säteilijä polttaa sulakkeen
« Uusin viesti kirjoittanut Ralli B 20 20.11.2025, 21:00:39 »
Joo eipä ole narumuodossa,tiedän. Yritin vain jotenkin kuvailla mutta arvasin ettei onnistu. En nyt sekoita enempää väittelemällä toimiko normaalisti vai ei mutta glygoli oli lämmintä parinkympin pakkasessa.
30
Projektipäiväkirjat / Vs: 740 GLT T5 607Whp. Maxxecun asennus
« Uusin viesti kirjoittanut kuppe 20.11.2025, 21:00:16 »
Kannattaa kokeilla Midlandin kisaöljyä, siitä kuullut todella hyviä lukemia ja kokemuksia.
Sitä saa Terolta: https://www.lubester.fi/
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 10
Samppasport  Futurez