Elekma  Autoracing

Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 10
21
häikkii joka tapauksessa, jos jalankulkija haluaa valoihin tuijottaa.

Tuo on muuten sellainen lause jonka voi sanoa vain ihminen jolla ei ole kovinkaan kummoinen hämäränäkö.

Aiemmin mä epäilin tuota pelkäksi ..ttuiluksi, mutta näin vanhemmiten tajunnut että kun ei enää ole hämäränäköä, niin ei ne valotkaan silloin häikäise, kunhan ei ihan suoraan niitä tuijota.
22
Työkaveri meinas sytyttää sodan tossa lounaspöydässä.

Vaihdatteko lyhyet valot, jos pimeällä tiellä tulee jalankulkija vastaan?

Vaihdan, jos niillä on kunnolliset heijastimet, ellei sitten ole jotain erityistä syytä olla vaihtamatta. Pimeänä jalankulkija sen sijaan tarvii muutenkin lisää valoa.
23
Alkupään VEA D4 moottoreissa EGR oli Volvolle katastorfi. Kosteamman ilmanalan maissa kuten UK:ssa, ne ei toimineet alkuun lainkaan. Pakokaasu ja kondensoituva vesi teki EGR pikimössön joka tukki kaiken. Volvo teki useita softa ja rautamuutoksia, menikö 2-3 vuotta ennenkuin ne saatiin toimimaan. Yhden 200t ajetun VEA D4 uudemmalla EGR:llä olen putsannut imusarjasta ja pikimössöä sinne syntyy. Ja moottorin pitäisi käydä tuolla pikimössöllä jota muodostuu kosteuden ja pakokaasun seoksesta.
24
Ajovaloja pesee yksi pumppu jossa on suuntaventtiili sentakia että kun pestään toista lamppua niin vesi ei mene toiseen. Lamppu valitaan pyörittämällä puppua jompaan kumpaan suuntaan. Toiminta on sama kuin farmarissa etu ja takalasin pesulle.
25
S/V60, XC60 (2018->); S/V90, XC90 (2016->) / Vs: Lisävalo ja start/stop vika
« Uusin viesti kirjoittanut hessu80 27.11.2025, 21:11:50 »
V60 vm.2019 otettu lisävaloon virta s/s akulta, voiko tämä aiheuttaa sen että ajotietokone herjaa vikaa s/s akussa sekä pysäköintiavustimet lakkaa toimimasta?
Nyppää piuha irti, niin sillä se selviää. Ei siltä pikkuakulta saa ottaa mihinkään ylimääräiseen virtaa, kun se ei osaa sitten latautua.
26
Projektipäiväkirjat / Vs: Niban 360 GLT talviauto
« Uusin viesti kirjoittanut Suoli 27.11.2025, 21:08:27 »
Piti ihan tulla tännekkin kattomaan projektia, kun youtubessa tuli video vastaan. Pari 340 ja yhen 360 omistaneena tämä rakentelu kyllä aiheuttaa kovasti mielenkiintoa  :P Hienoa tekemistä  O0

360 korin osia on tullu aikoinaan itsekin kuiduteltua, kun veljellä on tuommonen höntsädrifterinä. (Kaikki ovet, posket, konepeitto ja takakontin luukku).

27
Kituvalkealla syntyy aina enemmän nokea  kuin poltettaessa suurella liekillä. Näkee vaikka takan tulikivistä ja pätee samaten auton moottoriin.

Pakokaasun lämpötilan vaikutus moottorin kuormitukseen on kyllä melko teoreettinen pohdinta, koska pakokaasun takaisinkierrätystä tehdään ainoastaan osakuormalla eli tasakaasulla ajettaessa. Pakokaasun lämmöt ovat silloin varsin maltillisia joka tapauksessa. Kun lyödään lappu lattiaan, EGR menee kiinni. Suuri teho => suuri lämpökuorma ja paine sylinterissä.
28
Showroom / Vs: Ristus Garage -no show or go-
« Uusin viesti kirjoittanut Ristus 27.11.2025, 21:01:13 »
Nyt on se kellojousi vaihdettu, tarttee varmaan kalibroida kun ei se tykännyt korjautua, sanoo sisäistä vikaa
29
Myydään varaosat / Vs: Volvo P2 takajarrupalat + käsijarrukengät Brembo
« Uusin viesti kirjoittanut Juhizz 27.11.2025, 21:00:08 »
Vielä löytyy
30
S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 / Vs: XC70 DPF paine-ero
« Uusin viesti kirjoittanut MSantala 27.11.2025, 20:59:10 »
Sopeutus tehty sammuksissa. Tosiaan olin varma myös tuosta, että signaalijohto oikosessa syötön kanssa, kun sinne tuli vajaa 5v ilman anturia. Mutta anturissa kiinni ollessaan tulikin enää noin 0,46V. Eli sen puoleen ok? (Signaalijohto myös vaihdettu ECM:lle asti)

Onko tuo 0,5v-4,5v varma tieto/ mistä peräisin? Vidan tiedoissa tuolle anturille oli rajat annettu 0-5v, joillekin muille antureille lähtötaso oli 0,5v.. Kävisi tietysti järkeen, että jos alkaisi 0,5 ja anturi näyttää nyt sen 655xx hPa eli hyppää asteikon "ohi". Kierroksilla se kuitenkin tulee hehtaarille.

Lisäksi kävi ilmi, että seuraavana päivänä anturi näyttikin tasan 0?  ;D ja myöhemmin hieman enemmän taas. Tuntuu, ettei se täysin tahdo edes pysyä siinä mitä oli. Silti jännitettä mitattaessa se on sama, voiko tuo olla kuitenkin ECM peräistä vikaa?
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 10
Autoracing  KL-varaosat