Jaha se ois viimeset kuitu muotit tehtynä, 3 iltaa askartelin emännän avustuksella reunoja muotteja varten volvon kylkeen ja sit leviteltiin 5x vahaa pintaan..

vahat kun sai niskaan saikin alkaa "nauttimaan" kylkine matottelusta, aloitettiin sillä että geelit kuivamaan ja kun ne napsahti kiinteeksi niin ekaksi kerrokseksi lasikuitu harso että saadaan nurkille kunnon pohja, tykkään halkaista harson ahtaista kohdista ettei tarvitse pakottaa sitä mihinkään joka voi aiheuttaa kuidun nousua pinnasta joten ihan täysin varotoimi (harvoin käy ohuella harsolla) sitten kun harso oli pinnassa sekoitin hartsista ja piituhkasta tommosen tönkön massan joka ei halua enää valua ja pursotin sitä ahtaisiin kulmiin täyte aineeksi ennen ensimmäisiä paksumpi lasikuitu mattoja jottei muotin nurkkiin jäisi ilma taskuja geelin ja lasikuidun väliin ja näin lasikuitu matolla olisi tasaisempi kosketus pinta.

sitten ensimmäisen 300g maton aika

Matto kyljessä, odottaa pientä trimmausta

ja siinä ensimäinen matto reissu, elikkäs harso, nurkka täytteet ja 300g matto, oon theny muottien itse kuidutuksen 2 osassa jotten tulisi älytöntä lämpö kuormaa = kutistumista muoteille ja jatkan yleensä seuraavana päivänä vaan karhentamalla pinnat käsin p80 hiekka paperilla tasaiseksi ja karheeksi kevyesti, tässä välissä menikin hieman enemmän kun työt veivät miestä ja kerkesin sen verran myöhään hallille että yllätys unohdin kuvailla, mutta seuraava kerros olikin sitten 800g paksuine mutta ensin liimasin muotin pintaan ripoja uretaani levystä jäykisteeksi kuitujen väliin (nämä hieman imevät myös hartsia jonka takia omaan mieleen) kuumaliimalla palat kiinni kuidutus kylkeen 300g matolla (muotoutuu kivemmin ja sitten 800g paksu matto päälle ja karkuun... ja tosiaan veks koska paino voima teki tästä erityisen paskan operaation

mutta saatiin tehtyä..
Muotit kerkes kuivahtaa hetken kunnes pääsin töistä irti ja jännittämään miten irtoaa (en oo tän magnituudin muottia tehnyt ennen edes drifteriin) mutta se napsahti kyljestä irti oikein hienosti ja loputulokseen voi olla oikein tyytyväinen



ei voi kuin olla tyytyväinen, nyt vaan valmiita tuotteita tekemään

aloitin konepellin tekemisen muotista tänään ja geelin kuivatessa availin kiiinan tilauksia ja sielä saapuivat valot, tilasin kiinan pojalta hellan kopio projektorit joissa oli Bi-LED poltin koska halusin vanhaan volvon valoihin hieman modernia valaistus kykyä, nämä myös siksi hyvät että piirtävät kanssa ajajien silmiä ajatellen asiallisen valokuvion etten sokaise näillä ketään, sitä en tiedä mitä lasiset ajovalon pinnat tekee kuviolle mutta selvinnee kun saan nämä käyttöön

operaatio oli odotettua helpompi kun valojen pohjat olivatkin perus terästä, joten laipan teko projektoreihin ja laikalla kuvun pohjasta pois, vanha hopeinnon putsaus ennen hitsausta (sain varmaan syövän tuon hiomesesta haisi maalarillekin järkyttävältä) ja muutakuin hepaten laipat kiinni. omaan silmään näytää hyvältä! Meinasin kysy yhdeltä hopeointi puljulta mitä he ottaisivät näiden hopeoinnista tai jos tämä on liian kallis operaatio niin mulla on pätevää kromi maalia tekemään näistä uuden näköiset (ja ennen kuin ketään innostuu tämä maali kelpaa just tämmöisiin hommiin koska ei kestä lakkaa) lasi päällä vielä sopivan huomaamattoman näköinen setti!

tässä on hieman tehnyt laskelmiä miten tekisin sähköt koriin uusiksi ja vaihto ehdot on tällä hetkellä leachin relelaatikko tai sitten että otan vaan maxxecun kaveriksi PDM:n ja tämä houkuttelee eniten kun mulla on kilpurissa myös maxxecurace+pdm combo ( en kyllä tee yhtä kova speksisellä johtiksella mitä kilpurissa on

) ja tästä ei kyllä oo huonoa sanottavaa ja saa ihanan simppelin ja on helppo päivittää kun haluaa jotain lisäillä, hinta on toki myös hieman kalliin puoleinen mut mitkä harrastus ei veis kaikkia rahoja

ja onneks koht on blackfriday jos sais vähä tarjouta