21
S/V60, XC60 (2018->); S/V90, XC90 (2016->) / Vs: Volvo on Call vaatii huollon
« Uusin viesti kirjoittanut McCloud 30.11.2025, 19:37:51 »Autoilu tuppaa olemaan arvokasta. Vaihtoehtona onneksi noita vanhoja dieseleitäkin riittää.
Tuolla logiikalla esimerkiksi umpiot, tuulilasi ym ym kuuluisi jonkun muun korvattavaksi. Nekin tarkastetaan katsastuksessa. Ikävä tosiasia on, että yhä enemmän osia on koodisuojattuja ja asiakas joutuu kaivamaan taskuaan entistä syvemmältä. Ja yhä enemmän ominaisuuksia tarjotaan kuukausivuokralla.
Ehkäpä nyt ei kuitenkaan kannata rinnastaa ulkoisten seikkojen aiheuttamia vaurioita esim. mainitsemasi tuulilasi harvemmin särkyy muusta kuin ulkoisesta vauriosta. Sen sijaan umpioon mahdollisesti integroidun ohjainyksikön vikaantumisessa saattaakin olla jo kysymys tuotteesta jossa on vika.
Mutta niin tai näin, kun autoihin laitetaan yhä enemmän kaikenlaisia elektronisia järjestelmiä, eivätkä ne sitten kestä kuin hetken - kuka uskaltaa ostaa takuuajan ulkopuolisen sähköauton tai hybridin? No vastauksena tähän on tietysti, että sellainen jolla on ns. "pinkka kunnossa" eikä esim. 5000+ euron rempat tunnu missään.
Omalla V60 D4:lla käyttöönotettu 2020 on nyt ajettu hieman yli 70tkm. Korjauksiin on mennyt koko aikana n. 300 euroa - toinen takaluukun nostin alkoi ääntämään, niin vaihdoin molemmat.
Todella harmillista, että uusia diesel Volvoja ei enää saa, mutta ajetaan sitten näillä wanhoilla. Pidän itseasiassa ko. autoa sangen luotettavana ainakin toistaiseksi... Jos tuosta nyt sattuisi hajoamaan esim. tuo mainittu n. 1600 maksava VCM-moduuli, niin todellakin valmistajan vastuusta silloin keskusteltaisiin.

Tuoreimmat viestit
.
Kokonaiskulutus kuitenkin vielä



