21
Myydään varaosat / Vs: PV544/Duett/Amazon osia. Päivitetty 18.10
« Uusin viesti kirjoittanut Zebe 26.11.2025, 17:55:13 »Up
Kiertokangen laakerivika ei kyllä olis kestänyt ajaa muutamaa sataa kilsaa enempää, mutta sen voisi tarkistaa videon tavalla: https://www.youtube.com/watch?v=4wie5Y_FWL0Kytkin uusittu pari tuhatta kilsaa ennen alakerta remppaa. Varsin hyviä ehdotuksia, kiitos. Outoa minusta on vaan se, että ääni tosiaan katoaa kuormituksen alla tai yli 5k rpm mentäessä. Voin esimerkiksi ajaa 3k rpm pintakaasulla ja ääni on pahimmillaan, mutta heti jos lyöt kaasun pohjaan ääni katoaa. Mystistä..
Kommenteissa mainitaan myös tapa, joka voisi tulla kyseeseen. käyttää kolmella pytyllä yksi tulpanjohto/puola kerrallaan irti. Pytty joka ei sytytä ei myöskään anna niin helposti ääntä laakerivian takia. Mittaisin puristuspaineet samalla, kurkkisin sylintereihin endoskoopilla ja paikallistaisin äänen lähdettä stetoskoopilla tai letku korvaan tavalla.
Onko kytkin/vauhtipyörä osastolla tehty mitään samalla kun alakerran remppa? Voisi olla joku pultti tms joka pääsee osumaan johonkin koneen käydessä, joko jakopään/apulaitteiden tai kytkin/vauhtipyörä osastolla. Venttiilikoneiston puolellekki olisi syytä kurkistaa, viallinen nostaja ehkä?
Ex30 nyt 4 kk vanha, ja jo loppui avaimesta paristo! Onko muilla kokemuksia, onko tuo (huonosti toimiva) avain todella tuollainen sähkösyöppö, vai sainko vain maanantaipariston huonolla tuurillani?
Muita kokemuksia:
- mittaristoon (tai sen puuttumiseen) tottui yllättävän nopeasti
- Volvo Cars -sovellukseen kirjautuminen epäonnistuu lähes poikkeuksetta, uudelleenkäynnistys vaaditaan lähes joka kerta
- vakkaria ei saa käyttöön, jos vetokoukussa jotain kiinni... mistähän moinen, C40 kyllä antoi käyttää vakkaria perävaunua vedettäessä