Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 10
21
200 / Vs: B200f kylmäkäynnistyksen kesto?
« Uusin viesti kirjoittanut laatikkovika 23.12.2025, 20:01:23 »
Tuntuu toimivan hyvin. Niinkuin sanottu niin normaalilta kuulostaa.
22
200 / Vs: B200f kylmäkäynnistyksen kesto?
« Uusin viesti kirjoittanut paananenm 23.12.2025, 19:50:13 »
Ok, tosiaan ei löydy mistään tietoja niin ajattelin kysellä raadilta. Varmaankin jos ruiskunlämpötilaanturi olisi sökönä niin ei kävis lainkaan? Ja ku ei vikakoodejakaan tallennu niin mennään näillä  :)
23
Morjens,
tarvitsisin vähän näkemyksiä seuraavaan ongelmakokonaisuuteen. Kyseessä Volvo V50 T5 AWD -04, automaatti. Auto on seissyt useamman vuoden ennen kuin ostin sen, ja nyt ajossa on alkanut ilmetä erikoisia oireita.

Takapäästä kuuluu satunnainen poks tai paukahdus. Ääni ei ole selkeä metallinen kolahdus, vaan enemmän semmonen jousi tai vieterimäinen napsahdus. Se kuuluu useimmiten liikkeelle lähdössä tai hitaassa vauhdissa, mutta välillä myös tasaisessa ajossa vaimeampana. Välillä ääntä tulee useammin, välillä ei ollenkaan. Nyt talvella yleistynyt.

Nelivedon toiminta tuntuu ajoittain epävarmalta. Välillä auto puskee kaasulla etuvetoisesti, toisinaan taas perä irtoaa ja neliveto on selvästi mukana. Liukkaalla kun lyö kaasun pohjaan, neliveto vetää hyvin, mutta joskus samalla kuuluu yksittäinen poks takaa. Aina ei paukahda, vaikka yrittäisi sudittaa.

Autossa on syttynyt useamman kerran ABS-valo ja mittaristoon on tullut ilmoitus ”ABS/Anti-sladd service erfordras”. Sammutuksen jälkeen on välillä tullut myös ilmoitus ”Anti-Sladd tillf. avstängd”, joka on hävinnyt itsestään ajon aikana. Lisäksi on esiintynyt ”Bromsfel”-ilmoitus ja samassa yhteydessä on syttynyt myös moottorin vikavalo.

OBD-lukijalla on saatu vikakoodi P0503 (Vehicle speed sensor intermittent / erratic / high). Koodi ei ole jatkuva, vaan tulee ja menee.

Haldex-öljyt on vaihdettu viime kesänä noin 15 tkm sitten, mutta ei ole varmuutta vaihdettiinko samalla suodatin. Neliveto ei ole kokonaan poissa pelistä, vaan toimii, mutta käytös on vaihtelevaa. Auto on seissyt pitkään ennen käyttöönottoa, olen alkanut epäillä takapään ABS-anturia tai ABS-rengasta vetarissa. Vai voiko olla mekaaninen vetari- TAI jopa Haldex-vika?

Onko muilla ollut vastaavaa yhdistelmää: satunnainen poks takapäästä, ABS/Anti-Sladd -häiriöt, P0503-koodi ja nelivedon epäjohdonmukainen toiminta? Onko näissä syy ollut ABS-anturissa vai ABS-renkaassa vetarissa? Voiko nopeusanturin häiriö aiheuttaa myös nelivedon kytkeytymisen sekoilua ja yksittäisiä momenttipaukkuja kiihdytyksissä?

Kaikki vinkit ja suositukset otetaan vastaan.
24
200 / Vs: B200f kylmäkäynnistyksen kesto?
« Uusin viesti kirjoittanut _jaze 23.12.2025, 19:10:33 »
mulla oli samanverran,ilmeisesti normaalia.
25
Offtopic / Vs: Metsästys
« Uusin viesti kirjoittanut Julma-Henri 23.12.2025, 18:36:35 »
Jonkun verran kun on jahti hommia harrastettu ja saalistakin on saatu niin myös turkiksia jatko jalostetaan. Ei muuten päätä palele pakkasella kun tämän laittaa päähän 8)





Toki on pikkusen spesiaali versio perus lakkiin verrattuna niin hintakin on spesiaali :buck2: mutta pitää ajatella että suomalainen käsityö maksaa  :)
26
200 / B200f kylmäkäynnistyksen kesto?
« Uusin viesti kirjoittanut paananenm 23.12.2025, 18:17:42 »
Terve,
Miten teillä muilla kyseisellä koneella kestää ennen kun tyhjäkäynti tippuu normaalille tasolle? Itsellä menee noin 7 sek. korkeammalla kierroksilla ennen kun tippuu alas noin 900 rpm 0 asteissa keleissä, onko normaalia? Tuntuu että voisi pidempää pitää vähän korkeammalla?
27
Offtopic / Vs: Hyvää joulua 2025!
« Uusin viesti kirjoittanut Juhizz 23.12.2025, 17:30:55 »
Lapsille raitis joulu! Pidän alkomahoolit omassa hallussa  :P ;)

Jouluja täältäkin! :tonttu:
28
Aluekokoontumiset / Vs: Pk-seutu - 23.12?
« Uusin viesti kirjoittanut anssi68 23.12.2025, 17:00:17 »
Rauhallista joulua  :tonttu: ja seuraava miitti tammikuussa 2026.
29
Ostetaan varaosat / Ostetaan volvo 142 -72 Keulapelti
« Uusin viesti kirjoittanut AnttiL 23.12.2025, 16:58:32 »
Hakusessa 142 -72 tai vanhempi keulapelti!
30
Tutkin tänään vielä tarkemmin öljyn vuotokohtaa ottamalla ilmansuodattimen kotelon irti, kun vuotokohta on ilmansuodattimen alapuolella. Välijäähdyttimeltä imusarjan suuntaan lähtevä kumiletkun ja muoviputken klemmariliitoksen alue on aivan öljyinen. Öljyä on niin paljon, että tippuu hieman maahan joskus maahan asti. Pitää tuo liitoksen kohta puhdistaa ja tutkia saako tiivistettyä jotenkin.
Onko jotakin mututuntumaa, että minkä verran normaalisti huohotin- systeemin kautta öljyä menee moottorin ilmankiertoon ja millainen paine ölkykorkista mitattuna on normaalia?
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 10
Autodiagnoosi  Carcom Oy