Autodiagnoosi  Carcom Oy

Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 10
21
Täyssähköiset / Vs: Volvo EX30
« Uusin viesti kirjoittanut puti tänään kello 15:36:26 »
Ex30 nyt 4 kk vanha, ja jo loppui avaimesta paristo! Onko muilla kokemuksia, onko tuo (huonosti toimiva) avain todella tuollainen sähkösyöppö, vai sainko vain maanantaipariston huonolla tuurillani?

Muita kokemuksia:
- mittaristoon (tai sen puuttumiseen) tottui yllättävän nopeasti
- Volvo Cars -sovellukseen kirjautuminen epäonnistuu lähes poikkeuksetta, uudelleenkäynnistys vaaditaan lähes joka kerta
- vakkaria ei saa käyttöön, jos vetokoukussa jotain kiinni... mistähän moinen, C40 kyllä antoi käyttää vakkaria perävaunua vedettäessä

Tuo avain on ladattava, eli tökkää sen keskikonsolissa olevaan langattomaan laturiin aika ajoin,
jännä tuo Volvon appi, kuullut paljon sen ongelmista, mutta itse käyttänyt sitä samsungin androidissa vuosia ilman mitään ongelmia.
22
S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 / Vs: Venttiilikö jumissa?
« Uusin viesti kirjoittanut Shadow_Fi tänään kello 15:22:49 »
Vanha, ja tyhmä konsti. Toimi aikoinaan kun kaikki oli paremmin - oli valurauta valurautaa ja öljyrenkaat 2x paksuutta nykyisistä. Jos juotat sille nykymoottorille vettä, niin riski on menettää ne viimeisetki hoonausnaarmut sylinteriholkeista.
23
S40/V50 (vm.04-12), C30, C70 (vm.06-13) / Vs: V50 1.8 moottorin "sivuääni"
« Uusin viesti kirjoittanut M141 tänään kello 15:05:15 »
Kiertokangen laakerivika ei kyllä olis kestänyt ajaa muutamaa sataa kilsaa enempää, mutta sen voisi tarkistaa videon tavalla: https://www.youtube.com/watch?v=4wie5Y_FWL0

Kommenteissa mainitaan myös tapa, joka voisi tulla kyseeseen. käyttää kolmella pytyllä yksi tulpanjohto/puola kerrallaan irti. Pytty joka ei sytytä ei myöskään anna niin helposti ääntä laakerivian takia. Mittaisin puristuspaineet samalla, kurkkisin sylintereihin endoskoopilla ja paikallistaisin äänen lähdettä stetoskoopilla tai letku korvaan tavalla.

Onko kytkin/vauhtipyörä osastolla tehty mitään samalla kun alakerran remppa? Voisi olla joku pultti tms joka pääsee osumaan johonkin koneen käydessä, joko jakopään/apulaitteiden tai kytkin/vauhtipyörä osastolla. Venttiilikoneiston puolellekki olisi syytä kurkistaa, viallinen nostaja ehkä?
24
S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 / Vs: Venttiilikö jumissa?
« Uusin viesti kirjoittanut time tänään kello 15:00:38 »
Taidan aluksi juottaa sille vettä, josko sillä olisi vaikka jano. Vanha konsti, jota ei ole tullu käytettyä sitten nuoruusvuosien.
Imuvenat ovat ainakin puhtaat, mutta epäilen juuri pakopuolta, josta vesihöyry kyllä pesee karstan pois.
25
S/V60, XC60 (2018->); S/V90, XC90 (2016->) / Vs: S90 sim-kortin paikka
« Uusin viesti kirjoittanut Scraab tänään kello 14:57:07 »
Sehän on ”viihdemodeemi”, eli korvattavissa puhelimen jaolla. Minulle ei sille ollut käyttöä, mutta meilläkin osassa firman liittymistä data oli rajoitettua, jolloin halpa SIM voisi ajaa asiansa.
Noissa autoissahan on vielä sekin yhteys, joka kommunikoi tehtaan ja suostumuksilla muiden Volvojen kanssa, eikä sekään ole sidoksissa VoCiin tai henkilökohtaiseen silmiin/puhelimeen.
26
S/V60, XC60 (2018->); S/V90, XC90 (2016->) / Vs: V90 D3 moottorin tukikumit
« Uusin viesti kirjoittanut 8-pätkä tänään kello 14:44:31 »
Viikonloppuna meni omaan V60 D3 Vpartsin 21040916-numerolla myymä kumityyny paikalleen. Värinää ehkä ihan hitusen enemmän kuin vanhalla, ei ainakaan vähempää, mutta nuo ylimääräiset jurinat ja kopinat jäi kyllä pois. Eli voin siis suositella tuota jos vastaavia ongelmia on, vaikka sivusto tosiaan väittääkin että sopii vain bensiinimoottoreihin.
27
S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 / Vs: Venttiilikö jumissa?
« Uusin viesti kirjoittanut Shadow_Fi tänään kello 14:29:44 »
Redline ei tosiaan ole kuin erikoiskäyttöön. Halpana pesuöljynä olisinkin ehdottanut Motoxin aiemmin, mutta... :D

Kaasun saa jumiin perusvanhalla tyylillä, tiiliskivellä.
28
S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 / Vs: Venttiilikö jumissa?
« Uusin viesti kirjoittanut time tänään kello 14:26:02 »
Olen kuullut että RED LINE öljyjä ei pitäisi laittaa normiajoon, koska ovat raskaaseen käyttöön tehtyjä. Enivei, mikähän öljy olisi väliaikaisesti hyvin pesevä, mutta ei hirmu kallis? Vai olisiko sitten se Forte, mutta miten kaasun saa jumiin pariin tonniin, niin siihen pitää keksiä konsti.
29
Missä kunnossa ilmansuodatin? Jää hyvin usein vaihtamatta..

Ilmansuodattimen vaihdan kahdesti, keväällä ja syksyllä yhdessä raikkarin kanssa. Ilmansuodattimen vaihdoin viikkoa ennen moottoriöljyjen vaihtoa.

Pahoin pelkään että tuo pirun dpf alkaa olla tuhkasta täynnä tai jotain...
30
S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) / Vs: Ajovalojen pesurit mykkänä
« Uusin viesti kirjoittanut Jukka79 tänään kello 13:26:23 »
Vaimon veljen XC60ssä vm 2008 tai 09, ajovalon pesimet nousevat sähköisesti. Näistä mykistyi ensin toinen siten että se ei laskenut kunnolla alas. Silti sieltä ei tullut vettä, vaikka se oli osittain pitkällään. Toinen pesimistä pelasi silti.

Kaveri on nuuka mies, eikä halunnut satsata autoon, joten otettiin pesin runkoineen puskurista irti, purettiin se ja laskin varren alas. Eikä tämä enää toiminut. Otettiin sitten kummastakin pesimestä johdot irti.

En kyllä yhtään muista mitä moinen pesin maksoi...

Katsastuksessa saattaa jossain kohtaa tulla sanomista kun autossa on xenonit, ja ne tietääkseni vaatii toimivat pesurit...
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 10
Futurez  Kulkukoira