Samppasport  Futurez

Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 10
21
Yleinen keskustelu / Vs: Volvo Cars -sovellus (Oli: Volvo on call)
« Uusin viesti kirjoittanut Turbo 242 06.12.2025, 19:04:14 »
Eikä tullut edes määräaikaishuollon sekä jarruremontin päälle jatkoa VOC, vaikka hintaakin oli n.1200€ sillä kertaa :'(

Kyseinen kampanja ei ole ollut enään hetkeen voimassa.
22
850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) / Vs: Öljynerotin huohottimeen d5252t
« Uusin viesti kirjoittanut aconixel 06.12.2025, 18:32:51 »
Paljonko on ajettu että tarvii tuohon huohotukseen alkaa puuttumaan?
735tkm and counting :pomo: en kyllä ole huohotusta tutkinut kumihanskalla, näkyyhän tuo höyryä hönkivän kun korkin avaa.
Ajattelin että öljy imusarjassa/ahtoputkissa voisi tulla huohotuksesta joten laitoin tuommosen erottimen, pysyypähän imuilma puhtaampana öljystä jne.
No kyllä se öljy ilmeisesti tulee falskaavasta turbosta kun alkaa jo turbon ulkopuolellekin kertyä öljyä, sen vaihto on kyllä ohjelmassa kunhan kerkee, "vähän ajettu" (uskoo kuka haluaa) on hankittuna odottamassa asennusta. Vanhan turbon vaihdosta tai huollosta ei ole mitään merkintöjä ainakaan, voineeko olla alkuperäinen!?
Ei tuohon erottimeen ainakaan vielä ollut kertynyt kun ohut kalvo öljyä, tutkitaan öljynvaihtojen yhteydessä kertymää. Suodatusteho voisi tosin parantaakin kuten sanottu. Ei tuosta ainakaan haittaa ole että öljyhöyryjä poistaa imuilmasta.
23
Myydään varaosat / V70 mk2 Ratti ja facelift peilit
« Uusin viesti kirjoittanut V850 06.12.2025, 18:19:34 »
Musta nahkaratti.
50€ / tarjous.

Peilit, käytönjälkiä
50€ pari / tarjous.


Turussa  - O4O 525 6627



















24
Yleinen keskustelu / Vs: Volvo Cars -sovellus (Oli: Volvo on call)
« Uusin viesti kirjoittanut Jakkee96 06.12.2025, 17:38:46 »
Jaahas, jatkokausi ei enää kuulukkaan essential huoltoon *nyyh*
Noh, tulee käytettyä sen verran paljon että olen valmis maksamaan 43€ jatkovuodesta.

Eikä tullut edes määräaikaishuollon sekä jarruremontin päälle jatkoa VOC, vaikka hintaakin oli n.1200€ sillä kertaa :'(
25
Veteraanit / Vs: B18, B20 tappikoneen rullakeinuvipu keskustelua
« Uusin viesti kirjoittanut Miksa89 06.12.2025, 17:38:27 »
Tein kans ekan prototyypin ihan Fe52 että näkee onko mitat ja muoto ylipäänsä sinne päinkään.  :)
Josko huomena ehtis masentaa itseänsä sovittamalla ja toteamalla että ei oo siä päinkään.  ;D
Tein vaan suorilta 22mm läven kun suotta näkee vaivaa ja tekee orkkis laakerilla tuota ekaa kun kyseessä vaan mittojen todennus malli.




26
850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) / Vs: V70 -97 fenix ohjainlaiteen vaihto
« Uusin viesti kirjoittanut Reeds 06.12.2025, 17:22:19 »
Polkimien yläpuolelta potkumuovi pois ja  selälleen makuulle siihe lattialle otsalampun kans,sit näkyy rattiakselikolumnissa sellainen tupakkiaskin kokoinen rasia. Mulla ainakin väriltään sininen ja siinä luki IMMO3. Saattaa se silti jonkun muunkin värinen olla.On vähän juoni irroiteltava mut kyllä se lähtee pois ku järkeilee miten se klipsi sitä pitää kiinni.
27
S/V60, XC60 (2018->); S/V90, XC90 (2016->) / Vs: Volvo V60/V90 T6/T8 ostamassa
« Uusin viesti kirjoittanut T-Row 06.12.2025, 17:21:08 »
Jos taloudellisuusasioita arvostaa, niin tuollainen V90 D3 ilman adblue-vermeitä pitää varmasti arvonsa todella hyvin tulevaisuudessakin. Uskon, että nää on niitä viimeisiä haluttuja ureattomia dieseleitä vielä kymmenen vuoden päästäkin. Käsittääkseni sähköistettyjen vehkeiden arvonalenema on melko hurjaa, joskaan kokemusta minulla niistä ei ole.

Jos auton ostoa miettii taloudellisuus näkökulmasta, niin siinä on melko monta ansaa, ja arvon aleneman huomioiminen on yksi niistä. Olemme varmasti hyvinkin erilaisia autonostajia, mutta itse ostan auton enemmänkin sillä periaatteella, että lähtökohtaisesti ostan sen loppuun ajettavaksi. Polttoainekulut ja verot ovat itselle toissijaisia asioita, koska autoilun kalleus tulee muista asioista. Samaan aikaan auton pitäisi olla myös itselle mieleinen ja aikaa kestävä, jolla ajaminen miellyttää vielä pitkänkin ajan päästä. Ei mikään helppo yhtälö, ja siksi edellinen auton vaihtaminen kesti kolme vuotta ;D Päädyin samanlaiseen kuin sinulla, mutta D5 awd.
28
S/V60, XC60 (2018->); S/V90, XC90 (2016->) / Vs: Volvo V60/V90 T6/T8 ostamassa
« Uusin viesti kirjoittanut Scraab 06.12.2025, 16:58:08 »
Tuolla hybridillä varmasti tippuvat kustannukset ajelun suhteen, verotkin tipahtaa n. 600€ -> 160€ tienoille.

Onko noissa perushuolloissa, esim. T8Awd Long Rangessa, hirveästi eroa perus etuvetoisen D3 huoltoihin? Vai selviääkö näistäkin taas touhutonnilla per kerta?
Oma diesel nautti essential-huolloista, säästyi rahaa veroihin.
Hybridien verot ovat kai noususuunnassa?
Vakuutukset kannattaa kysellä ja rengaskuluissa on eroja, samoin jarruosissa. Jakopää dieselissä on kai kalliimpi ja paljon on kiinni paikallisesta huollosta. Jos joku poromiesten ketju on kylän ainoa, hinnat ovat korkeita ja ammattilaiset kortilla. Näin ainakin meillä päin kehitys on kulkenut. Siksi itsekin vaihdoin käyttövoiman lisäksi merkkiä.
29
Myydään varaosat / mk1 70-sarjan osia
« Uusin viesti kirjoittanut MLAINE 06.12.2025, 16:50:40 »
-Airbag + jousikello (oranssi liitin) 30Eur
-Puhaltimen läppien säätömoottorit + pari anturia 10Eur/kpl tai 25Eur kaikki
-ABS ohjausboxin johtoliittimet (ehjä suoja/lukitus mekanismi molemmissa) 10Eur/kpl

Tarkempaa tietoa / kuvia kysymällä.
Sijaitsee Lahdessa, lähetys onnistuu myös
Mikko / o44-9297483












30
Showroom / Vs: Volvo V60 D4 AWD R-Design -15 Rebel Blue - Käyttöautotarinoita
« Uusin viesti kirjoittanut Turbo 242 06.12.2025, 16:17:22 »
Äkkiseltään sanoisin, että yksi anturi per akseli. Kannattaa katsoa pari päivää, että toistuuko vika.

Vika jäi aktiiviseksi koodien poiston jälkeen.
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 10
Samppasport  Futurez