Samppasport  Futurez

Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 10
21
Joskus aikoinaan aem moduulin asensin ja softat siihen taisi olla parinkympin luokkaa sinisellä.
22
Korjaamo ja yleistekniikka / Vs: Vdash ohjelmointi
« Uusin viesti kirjoittanut Beagle 22.11.2025, 22:24:55 »
Iisalmessa onnistuu nopeasti P2 alustaisen koodin purku. Tälläkin foorumilla taitaa kyseinen heppu olla.
23
Projektipäiväkirjat / Vs: Niban 360 GLT talviauto
« Uusin viesti kirjoittanut Nibander 22.11.2025, 22:24:17 »
tuli kuvailtua nyt vielä youtuben puolelle volvosta myös niin jaetaampa tännekin linkkiä niin pääsette ihmettelemään


https://youtu.be/_NHITU63s4Q?si=orPq2SO51f_kmqhY

24
Tuolla koodilla sulla on polttoaine pula, pumppu, tukos ym. Tee vidalla lämmitin testi ja täytä sillä myös pa-linjasto ennen purkamisia. Voi ne letkutkin yhdistää.
25
Itse olen uusi täällä ja jokin aika sitten ostettiin V60 T6 2020 plugari. Ja uskon että täällä henkilöt tietävät paljon enemmän kuin minä, mutta itse kuin auton ostettiin soitin paikalliseen volvo huoltoon ja kyselin erinäisiä asioita, sain tällaisen vastauksen tähän webaston toimintaan.

Kylmällä kun laittaa lämmittimen päälle, se lämmittää vain matkustamoa, mutta sitten kun lähdet ajamaan ja laitat auton ns. "käyntiin", aukeasi tämä venttiili mikä on estänyt moottorin lämpiämisen, ja moottori näin ollen rupeasi lämpiämään tällöin. Eli jos kylmällä lähtee ajamaan kannattaisi pyrkiä ajamaan alkuun 10-15min sähköllä, sinä aikana moottori olisi kerennyt lämpiämään jo jonkin verran. Tai sitten antaa auton olla "käynnissä" paikallaan jolloin myös moottori lämpiäisi.

En tiedä onko tämä nyt ihan totta, mutta näin paikallinen huoltoliike minulle kertoi.
Tuossahan on vaan sellainen perusongelma, että jos auto on seissyt taivasalla esim. -25-30C pakkasessa eikä tuo webasto oletuksena lämmitä moottoria... niin jos autolla yrittää lähteä sähköllä liikkeelle, niin veikkaisin 9/10 kerrasta lähtee AINA moottori ensin päälle? Itellä on sellainen kokemus T8sta ja hybridijärjestelmästä, että yleensä aina -25-30C pakkasilla sähköajo ei ole enää yleensä mahdollista. Ei ole tuosta "kylmänä usein käynnistyksestä" kyllä paljoa kokemusta, kun itsellä on lämmin talli, mutta muutamia kertoja on ollut niin kova pakkanen etten ole sähköllä päässyt kyllä liikkeelle (viittaus siis tuohon msktv kysymykseen ja mitä olivat Volvo-huollossa sanoneet). Tuo webastohomma on kyllä lähtökohtaisesti erittäin kummallinen ja ei kyllä omaan järkeeni mene millään. Ite sain aiemmin täältä forumilta tietoa siitä "vesiventtiilihommasta" joten poistatin sen liittimen/liitännän ja sen jälkeen on huolettomampi mieli, kun saa webastolla aina moottorin siihen tilaan, että viitsii lähteä pakkaskeleilläkin taivasalta ajelemaan. Olen siinä käsityksessä kuitenkin, että jos webastoa käyttää, niin sähköinen öljypumppu/vesipumppu sen verran kierrättävät siellä konehuoneessa nesteitä, että tosi äkkiä se T6/T8 kyllä lämpenee. Tein Lapissa toissatalvena testin tuosta T8 moottorin lämpeämisestä, silloin ei ollut vielä tuota moottorin webastolämmitysominaisuutta otettu käyttöön, tästä näkee nuo lämmöt kohdasta "Vs: XC60 T8 : kokemuksia, vinkkejä ja kulutuksia! Lämmöt ilman webastoa -20-25C"
viite https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=136987.195
Eli en olisi niinkään huolissani vaikkei tuota webastohommaa ottaisikaan käyttöön, koska aika vähän noita kireitä pakkaspäiviä vuodessa on, mutta jos auto on katoksessa tai reissaa ja ajelee paljon pakkasalueilla/Lapissa tms, niin hyvähän se ehkä on huomioida auton pidempää käyttöikää ajatellen.
26
S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) / Vs: Led parkkivalot
« Uusin viesti kirjoittanut Jyrkiboi 22.11.2025, 22:09:27 »
Sieltä tulee testijännite. Ainakin käväsee mittaamassa että onko virtapiiri ehjä. Huonolla tuurilla paloi lähtöpäästä jotain.

Nojoo suoritin epätoivoista hakuammuntaa ja ongelma ratkesi niinkin yksinkertaisesti, että akun - kenkä irti noin 15 minuutiksi ja takasi kiinni. Ja parkki sytty…
27
Korjaamo ja yleistekniikka / Vs: Vdash ohjelmointi
« Uusin viesti kirjoittanut wolf 22.11.2025, 21:54:57 »
Joo tätähän se on. Joutuu keräämään jos jonkinlaista kaapelia, jotta pääsee aina pykälän eteenpäin..

Spa-autoihin ei ilmeisesti saa ecm-pin koodia purettua kuin ecun irrottamalla ja jollakin erikoiskaapelilla lukemalla.. Cem-pin ilmeisesti onnistuu ihan dicellä.

No kauanhan siinä heillä toki meni, ennen kuin keksivät miten p3 alustaisista saa vdashilla ecun pinin purettua. Kai se joskus tulee vielä spa-autoihin.

Olis vaan niin kiva saada se egr pois päältä  :-\

Siltä tuntuu. Tämä V70 2007 on uusin auto mitä olen koskaan omistanut, ja tuntuu että menee jo monimutkaiseksi yrittää itse näitä hoitaa ilman merkkiliikettä.
Kai se iheltäkin EGR joutais kans pois joku päivä, mutta se on sen ajan murhe, pykälä kerrallaan etiäpäin ja dieseliä tankkiin..
28
Korjaamo ja yleistekniikka / Vs: Vdash ohjelmointi
« Uusin viesti kirjoittanut Beagle 22.11.2025, 21:41:35 »
Joo tätähän se on. Joutuu keräämään jos jonkinlaista kaapelia, jotta pääsee aina pykälän eteenpäin..

Spa-autoihin ei ilmeisesti saa ecm-pin koodia purettua kuin ecun irrottamalla ja jollakin erikoiskaapelilla lukemalla.. Cem-pin ilmeisesti onnistuu ihan dicellä.

No kauanhan siinä heillä toki meni, ennen kuin keksivät miten p3 alustaisista saa vdashilla ecun pinin purettua. Kai se joskus tulee vielä spa-autoihin.

Olis vaan niin kiva saada se egr pois päältä  :-\
29
Offtopic / Vs: RIP -topic
« Uusin viesti kirjoittanut jogiin 22.11.2025, 21:37:15 »
Viime viikolta meijän peliporukan jäsen ja nyt sit oma isäukko jätti maallisen "taivalluksen" aamuyöllä.
30
Korjaamo ja yleistekniikka / Vs: Vdash ohjelmointi
« Uusin viesti kirjoittanut wolf 22.11.2025, 21:21:33 »
Joo. Eli ei se kuitenkaan onnistu se P2 V70 CEM-PIN purkaminen VDashilla.. no, haukkui hintansa jo mittariston kielen vaihdossa Siniseen verrattuna. 99e ois olt softa ja tunti työtä 80e.(vdash ajoi kielen alle viiteen minuuttiin).

Nyt jotenkin saatava purettua tuo PIN, tai sitten mentävä Siniselle ohjelmoimaan tuo Ardic käyttöön.
Jos Juva-Mikkeli -seudulla joltain koodin purku onnistuu niin suapi olla yhteydessä.
VDD-Donglella kai onnistuisi mutten kehtaisi kauheasti noita eri kamppeita keräillä.
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 10
Autoracing  KL-varaosat