Irrotin imusarjan, jotta saan tukkeutuneen PCV palikan vaihdettua.
Perusmallissa kaasuläppäkotelo onkin imusarjan päädyssä kiinni, siis se ei olisi vaatinut imusarjan irrotusta.
Kauhea kun auton korjaaminen on vaikeaa. Koko ajan joku asia tökkii.
Päädyin lopulta irrottamaan myös jäähdyttimen puhaltimen, että pääsin käsiksi imusarjan alimmaiseen ruuviin. Ohjaustehostimen putki oli tiellä kaiken muun lisäksi.
Puhaltimen takia joutui taas irrottamaan letkua ja piuhaa. Saa nähdä saanko kaikki palikat takaisin paikalleen vai päätyykö auto paaliin.
Toisessa ketjussa kerroin etten saanut bensalinjaa irti kun en tiennyt ko. työkalusta. Taisin vieläpä rikkoa siinä olevan letkun kun vääntelin ja revin sitä pihdeillä. Voi hitto! No, purkuautoja on ja ensi kerralla tiedän miten se liitos aukeaa.
Tässä tulos kovan ähellyksen jälkeen:
https://ibb.co/YTwdYWz0Kaasuläppäkotelo on startin päällä.
Johdon liitin ei mahdu raosta ulos. Eiku mahtuuhan se kun vähän pujottelee.
Itse kotelossa on liittimen näköinen palikka, missä 2 ruuvia, mutta se ei irtoa. Rikon senkin jos revin lisää.
Miten se kannattaa pestä? Rasvaa poistava pesuaine ilmeisesti.
[Edit] Pesin sienen ja harjan kanssa. Ei ollut kauhean likainen, tuskin aiheutti ongelmia.
PCV boxinkin rikoin kun en löytänyt alimmaista ruuvia vaikka kovasti etsin. Mutta PCV vaihdetaan ja saakin hajota.
Kuvassa näkyy myös japanilainen Kamasa Tools 10mm hylsy vääntimineen. Se on niin kapea, että se yksi hankalaksi mainostettu imusarjan ruuvi aukesi helposti.
Jotain positiivistakin siis. Kamasa pieni hylsysarja on 1990-luvulta ja oli silloin kallis.
Tässä imusarja:
https://ibb.co/WvFcMnvZhttps://ibb.co/xqHgR87hEi siellä mitään banjopulttia näy.
Jakopään lähellä on paljon öljyä. Joku tiiviste on pettänyt joskus, varmaan vuonna 2017 kun jakopään remmi on vaihdettu. Se näyttää hyvältä, kilometrejä on sen jälkeen vain 15000.
PCV olisi kannattanut vaihtaa silloin saman tien.
Sitten pesemään...