RallyBaron  Samppasport

Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 10
21
850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) / Vs: V70 2000 automaatti, veto loppui
« Uusin viesti kirjoittanut Däddy 24.12.2025, 17:31:18 »
Jos turbo niin välijäähdytin saattaa pakkasella jäätyä. Jonkin aikaa tyhjäkäyntiä niin moottorin lämpö sulattaa.

Siis siellä turbon intercoolerissa vanhemmiten on kaikkea:  kosteutta, turbon vuotamaa öljyä yms, mikä pakkasella voi jäätyä -> moottori ei saa ilmaa ja nippanappa pysyy tyhjäkäynnillä.
22
Showroom / Vs: Volvo v70 D5 - 05
« Uusin viesti kirjoittanut Duke 24.12.2025, 17:19:33 »
Kiitos tiedosta. Varmaan VDASH sulla käytössä, niin saat tuon automaattisen käynnistyksen pois päältä?
On se mulla koneella. Mut en oo perehtynyt yhtään sen toimintaan  :D. Varmaan parempi et joku osaava tekisi. Tarvis tohon v50 myös sama homma tehdä.
23
Showroom / Vs: Volvo v70 D5 - 05
« Uusin viesti kirjoittanut tuomaril 24.12.2025, 16:26:09 »
Kiitos tiedosta. Varmaan VDASH sulla käytössä, niin saat tuon automaattisen käynnistyksen pois päältä?
24
Puhallin moottorinkin näkee tuulasikaukalosta kun ilmaläppä on auki.
Tarkottaako tuo sitä sisäkierron läppää? Omassa -15 xc70ssä puhallin vikisee pienemmillä pyörintänopeuksilla niin pitäis koittaa tuota rasvauskikkaa.
25
Hyvä homma.  :)
26
Showroom / Vs: Volvo v70 D5 - 05
« Uusin viesti kirjoittanut Duke 24.12.2025, 15:44:21 »
Meneekö noi boksit tarvittaessa kuinka hyvin ristiin?
Kyllä mulla on kaikki käynyt ristiin mitä laitellu. Ei oo ollu vielä yhtään että ei olisi toiminut. Mitäisi vaan tuo automaatti käynnistys poistattaa. En ole vieläkään saanu aikaan. Ei olis lämmitin niin kovilla.
27
S/V60, XC60 (2018->); S/V90, XC90 (2016->) / Vs: Volvo V90 D4 Jäähdytinneste
« Uusin viesti kirjoittanut McCloud 24.12.2025, 15:32:51 »
Hei, omani ei ole V90, vaan V60, mutta samalla D4-koneella ja rullannut ulos tehtaalta 2020 puolivälissä. Originaali neste autossa siis edelleen eli on siis Volvon vihreää nestettä osanro: 31439720 (1,2 EtaaniDioli). Samaa vihreää myös meidän toisessa eli V40 D2 2016 käyttöönotetussa 2017 mallinen siis.
28
On se ainakin pohjassa ja kunnolla kiinni, mutta voihan se silti olla vaihtoehto vialle.

Mitenkäs nämä tietää, että onko pelti auki vai kiinni, eli mistä haistelee pellin asennon? Tai onko johtosarjavika tms?

Sen kokeilin, että jos mikä tahansa ovi tai takaluukku on auki, niin herjaa näytössä ihan oikein ja ovipaneelista lyö lukkoon, mutta avaa heti. Kun kaikki ovet kiinni, niin ovipaneelista lyö lukkoon ja pitää lukossa
29
S/V60, XC60 (2018->); S/V90, XC90 (2016->) / Vs: Hermot menee takaoviin
« Uusin viesti kirjoittanut Beagle 24.12.2025, 15:28:24 »
Itse sain eilen siniseltä neuvon, mitä hekin itse harrastavat ja ovat toteneet toimivaksi vaihtamatta lukkoa.
Ensin auto lämpimään, mieluiten moneksi päiväksi tai ainakin päiväksi (tunteroinen ei riitä sulattamaan). Sitten ruuvi kerrallaan lukon päädystä eli oven puolelta auki. Ensin puhalletaan paineilmalla lukko kuivaksi, sitten jarrukliineriä perään (varmaan tässäkin välissä hyvä puhaltaa paineilmalla), sitten viimeiseksi jotain ohutta öljyä esim aseöljyä reilusti lukon sisälle. Itse meinasin tätä kokeilla.

Itse tekisin niin että yksi kerrallaan ruuvit auki ja vain paineilmalla puhallus, sitten uudestaan jarrukliinerillä kaikki reijät ja sitten viimeiseksi yksitellen öljyllä voitelu. Tuossahan on muistettava että ei poista kaikkia 3 lukon ruuvia oven päädystä kerralla, tällöin lukko tipahtaa paikoiltaan.

Ja jos on haastavaa avata ovi kun on jäässä niin itse avaan ikkunan jolloin oven saa sisäpuolelta auki. Avaimella siis.

Tämän ohjeen mukaan tein minäkin syksyllä ensimmäiseksi kun sain auton. Jarrukliineriä pullollinen per puoli.  X1R PSL näkyy olevan oikein toimivaa rasvaa voiteluun. Ei ainakaan minulla ole lukot temppuilla tänä talvena.

Jotkut sanoo, ettei aseöljy olisi toimivaa, en tiedä siitä. Minusta kaikki mikä syrjäyttää veden ja voitelee ja tunkeutuu toimii lukioissa hyvin.
30
Onko konepelti kunnolla kiinni?
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 10
Proturbo  Autodiagnoosi