KL-varaosat  Race.fi

Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 10
21
S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 / Vs: Magneti Marelli
« Uusin viesti kirjoittanut jak900 10.11.2025, 21:34:52 »
Sacer sarja vanhaan koteloon, käytetty mikä ehkä toimii suoraan, tai kloonaamalla vanhasta softa, aivot vaihtamalla, ulkomaille korjattavaksi, uusi kotelo, siinä vaihtoehtoja. Itse tehnyt näitä kaikkia pois lukien korjauttanut muualla. Ei nuo hankalia ole korjata, vähän tietenkin riippuu viastakin, testata se kuitenkin ensin täytyy.
22
Projektipäiväkirjat / Vs: Niban 360 GLT talviauto
« Uusin viesti kirjoittanut Nibander 10.11.2025, 21:26:42 »
Jaha se ois viimeset kuitu muotit tehtynä, 3 iltaa askartelin emännän avustuksella reunoja muotteja varten volvon kylkeen ja sit leviteltiin 5x vahaa pintaan..



vahat kun sai niskaan saikin alkaa "nauttimaan" kylkine matottelusta, aloitettiin sillä että geelit kuivamaan ja kun ne napsahti kiinteeksi niin ekaksi kerrokseksi lasikuitu harso että saadaan nurkille kunnon pohja, tykkään halkaista harson ahtaista kohdista ettei tarvitse pakottaa sitä mihinkään joka voi aiheuttaa kuidun nousua pinnasta joten ihan täysin varotoimi (harvoin käy ohuella harsolla) sitten kun harso oli pinnassa sekoitin hartsista ja piituhkasta tommosen tönkön massan joka ei halua enää valua ja pursotin sitä ahtaisiin kulmiin täyte aineeksi ennen  ensimmäisiä paksumpi lasikuitu mattoja jottei muotin nurkkiin jäisi ilma taskuja geelin ja lasikuidun väliin ja näin lasikuitu matolla olisi tasaisempi kosketus pinta.



sitten ensimmäisen 300g maton aika



Matto kyljessä, odottaa pientä trimmausta



ja siinä ensimäinen matto reissu, elikkäs harso, nurkka täytteet ja 300g matto, oon theny muottien itse kuidutuksen 2 osassa jotten tulisi älytöntä lämpö kuormaa = kutistumista muoteille ja jatkan yleensä seuraavana päivänä vaan karhentamalla pinnat käsin  p80 hiekka paperilla tasaiseksi ja karheeksi kevyesti, tässä välissä menikin hieman enemmän kun työt veivät miestä ja kerkesin sen verran myöhään hallille että yllätys unohdin kuvailla, mutta seuraava kerros olikin sitten 800g paksuine mutta ensin liimasin muotin pintaan ripoja uretaani levystä jäykisteeksi kuitujen väliin (nämä hieman imevät myös hartsia jonka takia omaan mieleen) kuumaliimalla palat kiinni kuidutus kylkeen 300g matolla (muotoutuu kivemmin ja sitten 800g paksu matto päälle ja karkuun... ja tosiaan veks koska paino voima teki tästä erityisen paskan operaation :D mutta saatiin tehtyä..

Muotit kerkes kuivahtaa hetken kunnes pääsin töistä irti ja jännittämään miten irtoaa (en oo tän magnituudin muottia tehnyt ennen edes drifteriin) mutta se napsahti kyljestä irti oikein hienosti ja loputulokseen voi olla oikein tyytyväinen  8)





ei voi kuin olla tyytyväinen, nyt vaan valmiita tuotteita tekemään  8)

aloitin konepellin tekemisen muotista tänään ja geelin kuivatessa availin kiiinan tilauksia ja sielä saapuivat valot, tilasin kiinan pojalta hellan kopio projektorit joissa oli Bi-LED poltin koska halusin vanhaan volvon valoihin hieman modernia valaistus kykyä, nämä myös siksi hyvät että piirtävät kanssa ajajien silmiä ajatellen asiallisen valokuvion etten sokaise näillä ketään, sitä en tiedä mitä lasiset ajovalon pinnat tekee kuviolle mutta selvinnee kun saan nämä käyttöön  ;D



operaatio oli odotettua helpompi kun valojen pohjat olivatkin perus terästä, joten laipan teko projektoreihin ja laikalla kuvun pohjasta pois, vanha hopeinnon putsaus ennen hitsausta (sain varmaan syövän tuon hiomesesta haisi maalarillekin järkyttävältä) ja muutakuin hepaten laipat kiinni. omaan silmään näytää hyvältä! Meinasin kysy yhdeltä hopeointi puljulta mitä he ottaisivät näiden hopeoinnista tai jos tämä on liian kallis operaatio niin mulla on pätevää kromi maalia tekemään näistä uuden näköiset (ja ennen kuin ketään innostuu tämä maali kelpaa just tämmöisiin hommiin koska ei kestä lakkaa) lasi päällä vielä sopivan huomaamattoman näköinen setti!



tässä on hieman tehnyt laskelmiä miten tekisin sähköt koriin uusiksi ja vaihto ehdot on tällä hetkellä leachin relelaatikko tai sitten että otan vaan maxxecun kaveriksi PDM:n ja tämä houkuttelee eniten kun mulla on kilpurissa myös maxxecurace+pdm combo ( en kyllä tee yhtä kova speksisellä johtiksella mitä kilpurissa on  :D) ja tästä ei kyllä oo huonoa sanottavaa ja saa ihanan simppelin ja on helppo päivittää kun haluaa jotain lisäillä, hinta on toki myös hieman kalliin puoleinen mut mitkä harrastus ei veis kaikkia rahoja  :idiot2: ja onneks koht on blackfriday jos sais vähä tarjouta :D

23
S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) / Vs: Akku taas tyhjänä
« Uusin viesti kirjoittanut belarus 10.11.2025, 21:13:48 »
xc60 akku tyhjenee kun vaidekeppi on N asennossa ja seisoo tallissa pari päivää? työnnettävä 2 pilari nostimen väliin!
24
Lastutus, ohjelmointi ja moottorinohjaus / Vs: jspark4 triggeri kytkentä
« Uusin viesti kirjoittanut sp69 10.11.2025, 21:10:38 »
Ohjeissa oli vastuksen laitto ootko sitä koittanu? Pitäs kai sen kaiken jären mukaan toimii tolla omallaki ::)
25
Seuraava kokeilu oli että kun kierrokset tyhjäkäynnillä on 1100, niin mitä tapahtuu kun ottaa liittimen irti tyhjäkäyntiventtiilistä: kierrokset rupes humppaamaan rajusti 1100-1500 väliä. Venttiilikin siis tekee jotain järkevää.
26
Tulipalon riskihän lienee olematon… vai?
 ELK
No tulipaloriskiähän ei ole, koska autoa ei voi edes ladata eli en pidä piuhannokassa... Suurimmat riskit tuossa lienevät ne, että 12V akku hyytyisi tai hybridiakuston korkeajännitepuolelta joku signaali (becm) katkeaa jolloin C-ISG starttigeneraattori ei saisi tarpeeksi virtaa -> auto ei lähde käyntiin, vaikka 12V akku olisikin kunnossa. Tutkailin nimittäin tuota C-ISG:tä ja se ottaa virtansa nimenomaan hybridiakustosta eikä 12V normaaliakusta.
Sitäkin toki tarvitaan herätevirtana jne. Jännä tuo C-ISG. Sehän antaa myös hetkellisesti lisävääntöä ja tehoakin...
Volvolla on akustossa joku varattu puskurialue (n. 15-20% akuston kokonaiskapasiteetista) joka kai huolehtii myös tuosta C-ISG toiminnasta. Eli niin kauan, kun hybridiakusta ei mene becm jumiin tai riittää virtaa startata, niin ei pitäisi olla ongelmaa? Jos ei tule jotain muuta vikailmoitusta kuin nykyinen, niin eiköhän tuolla pari pidempää matka-ajoreissuakin voi heittää ja hinurit on keksitty... Jospa se kestäisi tuossa "välitilassakin".
Tässä pari linkkiä :
https://www.volvocars.com/fi/support/car/xc60-recharge-plug-in-hybrid/article/9bf8866b9b53f49dc0a801515b6ba956/
https://volvofi.s3.amazonaws.com/esitteet/T8%20Twin%20Engine%20teknologiaesite_1%5B2%5D.pdf
27
Porvoosta löytyy soita o4o412 7301
28
S/V60, XC60 (2018->); S/V90, XC90 (2016->) / Vs: Jäähdytinneste katoaa.V 90 D3-17.
« Uusin viesti kirjoittanut Vitker 10.11.2025, 18:47:50 »
   Eilen meni omasta V90cc - 18 paisarille tulevasta letkusta pikaliittimen-letkun juuresta poikki. Selviäisi pelkällä liittimellä mut ei niitä myydä erikseen

Lainataas vanhaa aloitusta, kun osui ja upposi.

Tänään auto heitti jäähdytysnesteen varoituksen tauluun ja olihan sieltä nestettä hävinnyt. Täytin säiliön, purin hiukan muoveja säiliön edestä ja laitoin käymään, niin tiputti tuosta liittimen juuresta hiljaksiin tippoja. Eli halkihan se lienee.

Ilmausletkuksiko tätä nyt kutsutaan? Lieneekö kellään varaosanumeroa tallessa? Ihan en erottanut minne asti se letkun toinen pää menee. Pitikö purkaa enemmän kuin muovi tulipellin ja pyyhkijöiden välistä, että pääsi käsiksi sinne letkun toiseen päähän? Huomenna soittoa huoltoon ja kysyn mitä maksaa vaihto. Satasellakin sitä jo hikoilisi itsekin pari tuntia, jos ei mahdottomia tarvitse purkaa...

Vm. 2018 V90 D4, 180 tkm.
29
S/V60, XC60 (2018->); S/V90, XC90 (2016->) / Vs: Volvo V90 CC:tä ostamassa
« Uusin viesti kirjoittanut Beagle 10.11.2025, 18:37:51 »
Minä ostin tänään V90 cc:n 360tkm ajettuna, eikä pelottanut yhtään. Kaikki varusteet toimii, pohja kunnossa, ei vuoda öljyä ja vaihteisto toimii kuin unelma.

Edelleenkin Volvot tykkää kilometreistä, niitä ei kannata pelätä, kunto ratkaisee. Edellinen XC70 meni uuteen kotiin hieman alle 600tkm ajettuna ja varmasti ajaa vielä useamman satatuhatta.

Vaihteistoöljyt on tuohon tiettävästi kaksi kertaa vaihdettu. Voimansiirtoöljyistä ei ollut mainintaa, joten ne nyt ensiksi vaihtoon.
30
Alkoi tämän vuoden elokuun alkupuolella.
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 10
Autoracing  KL-varaosat