RallyBaron  Samppasport

Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 10
21
S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) / Vs: Led parkkivalot
« Uusin viesti kirjoittanut Jyrkiboi 22.11.2025, 22:09:27 »
Sieltä tulee testijännite. Ainakin käväsee mittaamassa että onko virtapiiri ehjä. Huonolla tuurilla paloi lähtöpäästä jotain.

Nojoo suoritin epätoivoista hakuammuntaa ja ongelma ratkesi niinkin yksinkertaisesti, että akun - kenkä irti noin 15 minuutiksi ja takasi kiinni. Ja parkki sytty…
22
Korjaamo ja yleistekniikka / Vs: Vdash ohjelmointi
« Uusin viesti kirjoittanut wolf 22.11.2025, 21:54:57 »
Joo tätähän se on. Joutuu keräämään jos jonkinlaista kaapelia, jotta pääsee aina pykälän eteenpäin..

Spa-autoihin ei ilmeisesti saa ecm-pin koodia purettua kuin ecun irrottamalla ja jollakin erikoiskaapelilla lukemalla.. Cem-pin ilmeisesti onnistuu ihan dicellä.

No kauanhan siinä heillä toki meni, ennen kuin keksivät miten p3 alustaisista saa vdashilla ecun pinin purettua. Kai se joskus tulee vielä spa-autoihin.

Olis vaan niin kiva saada se egr pois päältä  :-\

Siltä tuntuu. Tämä V70 2007 on uusin auto mitä olen koskaan omistanut, ja tuntuu että menee jo monimutkaiseksi yrittää itse näitä hoitaa ilman merkkiliikettä.
Kai se iheltäkin EGR joutais kans pois joku päivä, mutta se on sen ajan murhe, pykälä kerrallaan etiäpäin ja dieseliä tankkiin..
23
Korjaamo ja yleistekniikka / Vs: Vdash ohjelmointi
« Uusin viesti kirjoittanut Beagle 22.11.2025, 21:41:35 »
Joo tätähän se on. Joutuu keräämään jos jonkinlaista kaapelia, jotta pääsee aina pykälän eteenpäin..

Spa-autoihin ei ilmeisesti saa ecm-pin koodia purettua kuin ecun irrottamalla ja jollakin erikoiskaapelilla lukemalla.. Cem-pin ilmeisesti onnistuu ihan dicellä.

No kauanhan siinä heillä toki meni, ennen kuin keksivät miten p3 alustaisista saa vdashilla ecun pinin purettua. Kai se joskus tulee vielä spa-autoihin.

Olis vaan niin kiva saada se egr pois päältä  :-\
24
Offtopic / Vs: RIP -topic
« Uusin viesti kirjoittanut jogiin 22.11.2025, 21:37:15 »
Viime viikolta meijän peliporukan jäsen ja nyt sit oma isäukko jätti maallisen "taivalluksen" aamuyöllä.
25
Korjaamo ja yleistekniikka / Vs: Vdash ohjelmointi
« Uusin viesti kirjoittanut wolf 22.11.2025, 21:21:33 »
Joo. Eli ei se kuitenkaan onnistu se P2 V70 CEM-PIN purkaminen VDashilla.. no, haukkui hintansa jo mittariston kielen vaihdossa Siniseen verrattuna. 99e ois olt softa ja tunti työtä 80e.(vdash ajoi kielen alle viiteen minuuttiin).

Nyt jotenkin saatava purettua tuo PIN, tai sitten mentävä Siniselle ohjelmoimaan tuo Ardic käyttöön.
Jos Juva-Mikkeli -seudulla joltain koodin purku onnistuu niin suapi olla yhteydessä.
VDD-Donglella kai onnistuisi mutten kehtaisi kauheasti noita eri kamppeita keräillä.
26
Terve! Alkoi volvon webaston (tt v tai vevo) paloilma puhallin juonittelemaan antaa koodin B1D2693. Vaihtoehtoina vanhan korjaus tai kiinan mallin lämmitin, mutta kaksi kysymystä herää voiko webaston jäähdytin neste letkut yhdistää että autolla pystyy ajamaan kun lämmitin on korjauksessa ja miten se on helpoin tehdä kun niissä on ne pikaliittimet ja toiseksi mietityttää tuo kiinan nordkapp lämmittimen kytkeminen sisätilan puhaltimeen onko siitä kellään kokemusta.
27
Korjaamo ja yleistekniikka / Vs: Vdash ohjelmointi
« Uusin viesti kirjoittanut Cr3ss 22.11.2025, 20:58:17 »
Miksihän ei saa mitään latency arvoja?

Eikö tämän pitäisi toimia myös P1-alustaisessa (V50 2007)
Jollain tavalla toimii, kun lukee CEM numeron ja saa moduulit ohjelmointi tilaan:
20:35:14.322 -> Build Date:              Nov 22 2025 20:17:04
20:35:14.322 -> CPU Maximum Frequency:   600000000
20:35:14.322 -> CPU Frequency:           180000000
20:35:14.322 -> Execution Rate:          180 cycles/us
20:35:14.322 -> PIN bytes to measure:    3
20:35:15.308 -> CAN low-speed init done.
20:35:15.308 -> Reading part number from ECU 0x40 on CAN_LS
20:35:15.308 -> CAN_LS ---> ID=000ffffe data=cb 40 b9 f0 00 00 00 00
20:35:15.354 -> CAN_LS <--- ID=04301090 data=00 00 00 00 00 00 27 ea
20:35:15.354 -> CAN_LS <--- ID=065373ba data=04 10 20 fe 1f 00 00 24
20:35:15.354 -> CAN_LS <--- ID=0a90f698 data=08 03 00 00 00 00 00 00
20:35:15.354 -> CAN_LS <--- ID=0730302e data=00 00 00 01 20 00 12 c8
20:35:15.354 -> CAN_LS <--- ID=0c800010 data=00 00 00 00 00 00 00 00
20:35:15.354 -> CAN_LS <--- ID=00600005 data=8f 40 f9 f0 00 30 76 50
20:35:15.354 -> CAN_LS <--- ID=080030ae data=00 00 03 01 31 00 52 c9
20:35:15.354 -> CAN_LS <--- ID=02120498 data=10 00 00 00 00 00 00 00
20:35:15.387 -> CAN_LS <--- ID=03c3f7fc data=f9 00 00 19 40 26 38 15
20:35:15.387 -> CAN_LS <--- ID=04a0409e data=80 01 18 00 00 00 01 82
20:35:15.387 -> CAN_LS <--- ID=09c050b8 data=4f 00 9e 40 00 bf 00 4c
20:35:15.387 -> CAN_LS <--- ID=0e03d7f8 data=40 20 04 01 81 01 01 00
20:35:15.387 -> CAN_LS <--- ID=1760e008 data=38 00 8c 00 00 80 00 00
20:35:15.387 -> CAN_LS <--- ID=05704000 data=00 00 00 00 00 00 00 00
20:35:15.387 -> CAN_LS <--- ID=0ee0500a data=00 00 00 01 00 02 00 27
20:35:15.387 -> CAN_LS <--- ID=00600005 data=09 15 20 20 20 30 72 81
20:35:15.387 -> Part Number: 30765015
20:35:15.387 -> Searching P/N 30765015 in 50 known CEMs
20:35:15.387 -> CAN HS baud rate: 500000
20:35:15.387 -> PIN shuffle order: 0 1 2 3 4 5
20:35:15.387 -> CAN high-speed init done.
20:35:15.387 -> Putting all ECUs into programming mode.
20:35:15.387 -> CAN_HS ---> ID=000ffffe data=ff 86 00 00 00 00 00 00
20:35:15.387 -> CAN_LS ---> ID=000ffffe data=ff 86 00 00 00 00 00 00
20:35:20.369 -> Reading part number from ECU 0x50 on CAN_HS
20:35:20.369 -> CAN_HS ---> ID=000ffffe data=50 88 00 00 00 00 00 00
20:35:20.369 -> CAN_HS <--- ID=00000003 data=50 8e 00 00 30 76 50 15
20:35:20.369 -> Part Number: 30765015
20:35:20.369 -> Initialization done.
20:35:20.369 -> Reading part number from ECU 0x50 on CAN_HS
20:35:20.369 -> CAN_HS ---> ID=000ffffe data=50 88 00 00 00 00 00 00
20:35:20.369 -> CAN_HS <--- ID=00000003 data=50 8e 00 00 30 76 50 15
20:35:20.369 -> Part Number: 30765015
20:35:20.369 -> Initialization done.
20:35:20.369 ->
20:35:20.369 -> Profiling CEM
20:35:21.067 -> 1000 pins in 702 ms, 1424 pins/s, average response: 0 us, histogram 0 to 0 us
20:35:21.067 -> Calculating bytes 0-2
20:35:21.109 -> range 100, samples 10
20:35:21.109 -> candidates short list: 00 01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49  (+ 50 more)
20:35:21.109 ->
20:35:21.109 ->                    us:
20:35:21.109 -> [ 00 -- -- -- -- -- ]: : latency          0; std nan
20:35:21.780 -> [ 01 -- -- -- -- -- ]: : latency          0; std nan
20:35:22.502 -> [ 02 -- -- -- -- -- ]: : latency          0; std nan
20:35:23.181 -> [ 03 -- -- -- -- -- ]: : latency          0; std nan
"
......

"
20:36:28.583 -> [ 96 -- -- -- -- -- ]: : latency          0; std nan
20:36:29.270 -> [ 97 -- -- -- -- -- ]: : latency          0; std nan
20:36:29.955 -> [ 98 -- -- -- -- -- ]: : latency          0; std nan
20:36:30.672 -> [ 99 -- -- -- -- -- ]: : latency          0; std nan
20:36:31.409 -> best candidates ordered by latency:
20:36:31.409 -> 0: 99 lat = 0
20:36:31.409 -> 1: 01 lat = 0

"
28
Renkaat ja Vanteet / Vs: Pyörän pultit ruostuvat
« Uusin viesti kirjoittanut JPN_V70D3OR 22.11.2025, 20:53:37 »
Ai Motonetissakin pitäisi olla. Aivan aluksi ostin sieltä kuvan perusteella. Kun sitten jokusen kuukautta myöhemmin renkaan vaihdon yhteydessä kaivoin putit esiin, niissä oli kannassa iso kuoppa. Liekkö sitten tarkoitettu muovikuvulle.

Vein ne takaisin. Ihmettelivät aikansa numeron olevan oikea, kuvaan eivät ottaneet kantaa. Eivät halunneet ottaa niitä takaisin, edes ostotilille. Jätin pultit sitten heille tiskille, jotta hoitavat ne edes metallin keräykseen. Sitten hyvittivät 50%  >:(
29
Hienoa että kerrot ratkaisun ongelmaan jonka kohtasit, liian moni jättää sen tekemättä.
30
Vanhuksessani ei kierrokset auttaneet kun kenno oli tukkeutunut. Kennon vaihto kahteen kertaan poisti ongelman. Ensimmäinen kenno oli joku stark kun muuta ei joulun välipäivinä saanut eikä maahantuojilla ollut hetkeen saatavilla. Koska uusi stark oli kylmempi kuin tukkeutunut org. tilasin saksasta behrin ja siitä saakka on lämpöä riittänyt.
 Pitänee vaihtaa kenno kun on niin edullinen ja paljon ajetuna nykyinen on varmastikin tiensä päässä ellei nyt niin kohta puoleen.
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 10
Puotilan autokorjaamo  RallyBaron