Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 10
21
S40/V50 (vm.04-12), C30, C70 (vm.06-13) / Vs: V50 1.8 moottorin "sivuääni"
« Uusin viesti kirjoittanut Etra tänään kello 00:21:20 »
Ajettu äänen kanssa n. 40 tkm, mutta ei se alussa ollut noin suuri ääninen. Kuuli sen kuitenkin alusta asti auton sisään, mutta ehkä silloin oli vielä enemmän riippuvainen kuormituksesta ja kierrosluvusta. Kuten sanottua, ääni kuuluu vain tietyllä kuormituksella ja tietyllä kierroaslueella. En osaa tarkentaa ääntä paremmin kuin, että moottorista se kuuluu.

Tässä olen tutkistellut nettiä ja löytänyt videoita, joissa vikana ollut imusarjan läpät, jotka löystyvät ja alkavat pitämään samankaltaista ääntä. Voisiko kyse olla siitä?
22
S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 / Vs: Dpf
« Uusin viesti kirjoittanut Shadow_Fi 24.11.2025, 23:55:15 »
Helpoin, ja tehokkain, on 100+ kilsan moottoritielenkki.
23
Hei vaan kaikki,

Ihanan yllätyksen XC90:nen teki kun tsekkasin korkin niin sieltä suhahti ihan huolella ilmaa pihalle. Noh, pakokaasutesterillä testaamaan, ja värjääntyy neste kylläkin. Outoa on ettei minusta tuo hukkaa nestettä tai puhaltele valkoista höryä. Käytännössä ihan vahingossa huomasin tuon asian. Kuinka todennäköistä on että syliteriholkki halki? Onko mitään muita vaihtoehtoja mitkä voisi tuon paisarin paineistaa niin ettei kupli, eikä oksentele korkista nestettä mutta kuitenkin jonkun verran kerää pakokaasuja sinne?

Jos olisikin sylinteriholkki halki, niin mistä ostaa alakerran että kerralla tulisi hyvä? Vai onko käytetty kone + täysin arpapeli että toistuu x ajassa?
24
V40/V40CC (vm. 13-19) / Vs: Volvo V40 vm19 pinnapultti
« Uusin viesti kirjoittanut laatikkovika 24.11.2025, 23:41:51 »
Voi olla ettei pätkää saa pois kuin navan irroittamalla niin silloin kannattaa kyllä panna se napa samalla uusiksi.
Ehkä jos katkaisee pultin ihan laipan tyköä sen saa lyötyä sisään ja pois mutta uutta ei mahdu laittamaan takapuolelta.
Ei tiiä ku ei nää. :idiot2:
25
S/V60, XC60 (2018->); S/V90, XC90 (2016->) / P0118 Vikakoodi
« Uusin viesti kirjoittanut Herrat 24.11.2025, 23:34:54 »
Volvo v60 2021 B5 antanut nyt kymmenen päivän sisään pari kertaa vikakoodia p0118 Engine coolant temperature sensor 1 circuit. Antaa nollata koodin.
Onkohan millanen homma ite vaihtaa anturi ja missähän tämä anturi mahtaa sijaita kyseisessä autossa? Vai viekö suoraan korjaamolle?
Autoon laitettiin loppu kesästä webasto myös lämmittämään moottoria, liittyyköhän nämä asiat toisiinsa? :idiot2:
26
S40/V50 (vm.04-12), C30, C70 (vm.06-13) / Vs: V50 1.8 moottorin "sivuääni"
« Uusin viesti kirjoittanut laatikkovika 24.11.2025, 23:34:47 »
Voimistuuhan se ääni kun rako suurenee.
Kuten sanoin, pitäis ainakin paikantaa ääni niin pystyis paremmin arpoon kuin tällain kristallipallolla...

Paljonkos ajettu äänen kanssa?
27
V40/V40CC (vm. 13-19) / Volvo V40 vm19 pinnapultti
« Uusin viesti kirjoittanut lte82 24.11.2025, 23:31:38 »
Minulla katkesi autosta yksi pinnapultti edestä.

Pitääkö autoon tosiaan vaihtaa koko pyörännapa laakereineen? Näin sanottiin ainakin yhdestä paikasta kun kysyin.

Kiitos, jos on olemassa edullisempia vaihtoehtoja jollain tiedossa.
28
Mahtavaa, että tuli kuntoon ja hyvä että jaksoit kirjottaa, kuinka pesun teit. Varmasti monelle hyvä ohje tulevaisuudessa.

Sama vaiva on myös s90/v90 malleissa. Kunhan saan vdashiin sopivat kaapelit, niin minulta lähtee kyllä koko egr pois käytöstä.
29
XC40 (vm. 17 ->) / Volvo V40 vm19 pinnapultti
« Uusin viesti kirjoittanut lte82 24.11.2025, 22:48:30 »
Minulla katkesi autosta yksi pinnapultti edestä.

Pitääkö autoon tosiaan vaihtaa koko pyörännapa laakereineen? Näin sanottiin ainakin yhdestä paikasta kun kysyin.

Kiitos, jos on olemassa edullisempia vaihtoehtoja jollain tiedossa.
30
Ostetaan varaosat / Vs: O: B230 turbo moottori
« Uusin viesti kirjoittanut Seitensatkumies 24.11.2025, 22:33:08 »
up
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 10
Autodiagnoosi  Carcom Oy