Samppasport  Futurez

Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 10
21
S/V60, XC60 (2018->); S/V90, XC90 (2016->) / Vs: S90 sim-kortin paikka
« Uusin viesti kirjoittanut Niclashki 25.11.2025, 15:31:08 »
Vähän tyhmänä kysyn, vaikka olen asiaa yrittänyt tutkiskella.
Onkos tosta oman kortin hommaamisesta ja vaihtamisesta alkuperäisen tilalle mitä käytännön hyötyä? Ja minkälainen liittymä suositeltavaa?

Tuota minkä alkuperäisen tilalle? Autossa on kiinteänä Volvon oma kortti Volvo on call palveluille ja lisänä datakortin paikka jos haluaa, että auto käyttää erillistä datayhteyttä karttojen päivittämiseen tai vaikka netin jakamisen wlanin kautta auton sisällä. Eli ei vaikuta sen kortin lisääminen mitenkään auton muihin toimintoihin, kuin että ei tarvitse autolle jakaa dataa esim oman puhelimen kautta.
22
Teeseitse systeemillä säästää mukavasti. Vaihto-osa näyttää -otoneissa olevan 669eur. Mitähän maksaisikaan sinisellä EGR jäähdyttimen vaihto töineen.... saako alle 1500eur?
23
S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 / Vs: XC70 DPF paine-ero
« Uusin viesti kirjoittanut Shadow_Fi 25.11.2025, 15:04:34 »
Miten tehdään sopeutuminen? Atmosfääriä vasten auto käynnissä vai oletettua "uutta" DPF:ään vasten? Luulis että atmosfääriä jolloin se olisi realistinen paine-eron nollapiste.
24
Just luin yhden tarinan jossa oli samat oireet kuin mulla ja EGR lauhdutin vikapaikkana. Mielenkiintoista. Täytyy sen testata ensin, ennen kuin mitään rajumpaa tehdään. Onko kellään kokemusta miten sen voi testata? Ohikytkentä Dieselissä ei taida olle mahdollinen? Joskus katsoin kuvia että yhdestä päästä EGR lauhdutin on jäykällä putkella, ja toisesta letkulla. Jotunee purkamaan edestä jotta saa ohituksen testiksi?
25
S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 / Vs: Calix säteilijä polttaa sulakkeen
« Uusin viesti kirjoittanut Shadow_Fi 25.11.2025, 14:26:11 »
Ei se sitä estä etteikö syöttö olisi kuitenkin keskuksella vikavirtasuojattu. Mut jos ei ole, niin ei ole. Mitä merkitystä?
26
Mulla onkin tolpassa

.       :D
27
Paljonko oli painetta pesurissa?
Taipuiko lamellit yhtään?

Itse suihkuttelin varoiksi ihan verkostopaineella ja siihen pistesuihku letkun päähän. Silläkin lähti moska pois liuotuksen jälkeen.
Tosin voi olla että pistesuihkulla on lähes sama voima lamelleihin koska osuva vesimäärä on suurempi...joten ei välttämättä hellävaraisempi.
Käytännössä varmaankin 100 bar paikkeilla, ja kun suutin pestessä sentin, kahden etäisyydellä rivoista, ei suljettu järjestelmä, niin ei tuonne jäähdyttimen sisään sellaista painetta päädy.
Ei tuolla mitään muodonmuutosta ripoihin tullut.
28
S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 / Vs: XC70 2.4 vm.2002 vikakoodi p2111
« Uusin viesti kirjoittanut Shadow_Fi 25.11.2025, 14:19:28 »
Niin, riippuu mitä ymmärtää sanalla "toimii". Ei kaikki edes pese kaasuläppää ikinä tmv.
29
S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 / Vs: Calix säteilijä polttaa sulakkeen
« Uusin viesti kirjoittanut Shadow_Fi 25.11.2025, 14:16:25 »
Aika moni mittailee. Tai kaikki uudiskohteet. Sitä kutsutaan vikavirtasuojaksi, ja 30mA virta maihin laukaisee sen. Löytyy nykyään autotolpista ihan syystä.
30
Veteraanit / Vs: M41 D-type ja J-type ero?
« Uusin viesti kirjoittanut laatikkovika 25.11.2025, 14:01:26 »
On "hieman"kulunut aikaa kun noitten kanssa temusin mutta sanoisin että ylivaihdeyksiköt on samanpituiset.
Erot oli vaan solenoidin sijainti ja erilainen vaijerin kiinnitys.

Älä ammu jos ei näin ole, varmaan joku kertoo varmaa tietoa tähän. Tuo "hieman" on sellaiset ~30v. :D
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 10
Autoracing  KL-varaosat