Carcom Oy  Elekma

Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 10
21
Myydään varaosat / Vs: PV544/Duett/Amazon osia. Päivitetty 18.10
« Uusin viesti kirjoittanut Zebe 26.11.2025, 17:55:13 »
Up
22
Myydään varaosat / Vs: 960 B6340F koneen osia.
« Uusin viesti kirjoittanut Zebe 26.11.2025, 17:54:56 »
Up
23
Myydään varaosat / Vs: Takavetoisten sekalaista osaa.
« Uusin viesti kirjoittanut Zebe 26.11.2025, 17:54:47 »
Up
24
S40/V50 (vm.04-12), C30, C70 (vm.06-13) / Vs: V50 1.8 moottorin "sivuääni"
« Uusin viesti kirjoittanut Etra 26.11.2025, 17:49:28 »
Kiertokangen laakerivika ei kyllä olis kestänyt ajaa muutamaa sataa kilsaa enempää, mutta sen voisi tarkistaa videon tavalla: https://www.youtube.com/watch?v=4wie5Y_FWL0

Kommenteissa mainitaan myös tapa, joka voisi tulla kyseeseen. käyttää kolmella pytyllä yksi tulpanjohto/puola kerrallaan irti. Pytty joka ei sytytä ei myöskään anna niin helposti ääntä laakerivian takia. Mittaisin puristuspaineet samalla, kurkkisin sylintereihin endoskoopilla ja paikallistaisin äänen lähdettä stetoskoopilla tai letku korvaan tavalla.

Onko kytkin/vauhtipyörä osastolla tehty mitään samalla kun alakerran remppa? Voisi olla joku pultti tms joka pääsee osumaan johonkin koneen käydessä, joko jakopään/apulaitteiden tai kytkin/vauhtipyörä osastolla. Venttiilikoneiston puolellekki olisi syytä kurkistaa, viallinen nostaja ehkä?
Kytkin uusittu pari tuhatta kilsaa ennen alakerta remppaa. Varsin hyviä ehdotuksia, kiitos. Outoa minusta on vaan se, että ääni tosiaan katoaa kuormituksen alla tai yli 5k rpm mentäessä. Voin esimerkiksi ajaa 3k rpm pintakaasulla ja ääni on pahimmillaan, mutta heti jos lyöt kaasun pohjaan ääni katoaa. Mystistä..

Soitin liikkeeseen josta auton ostin ja jossa alakerta remppa oli tehty. Sovimme, että vien auton heidän tarkistettavaksi. Mikäli kyseessä on viallinen laakeri, jonka he ovat vaihtaneet 40 tkm sitten voisin uskoa heillä olevan jokin takuu vielä olemassa. Onko kellään kokemusta tälläisesta?

25
S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 / Vs: Venttiilikö jumissa?
« Uusin viesti kirjoittanut time 26.11.2025, 17:48:00 »
Sain ammattilaiselta sen neuvon juottaa vettä. 4000-5000 kierrosta ja voi valuttaa vettä imukanavaan. Ajettu vasta 460k joten ei kai se kovin väljä ainakaan vielä ole. Se forte ei ehdi mennä sinne venttiilin varrelle niin lyhyellä aikaa. Joku jo aiemmin sanoikin, että ainoa keino purkaa kone mutta kannattaako, no eipä ei.
26
Offtopic / Vs: Nettiauto.com / Blocket.se...ym
« Uusin viesti kirjoittanut mheguli 26.11.2025, 16:31:13 »
Lienee aika harvassa noin paljon ajetut pikkulohkot.

https://www.nettiauto.com/volvo/v70/15420530
27
Kiina"wepaston" asensin viime kevättalvella ykköskoppaseen v70. Ei oo kovin paljoa ollut vielä käytössäkään, ehkä 10-20 kertaa. Huonot puolet tähän mennessä mitä huomannut on että käynnistyy todella hitaasti verrattuna ardiciin mikä mulla oli -04 xc70:ssä. Ardic pöhähti melkein heti tulille suorakäynnistyksellä, tällä kiinalaitteella kestää ehkä 3-5min ennenkun syttyykään. Ja toinen että kaukosäädin on melko epäluotettava tai huono kantama, muutaman kerran kun painelee niin että on näköyhteys autoon ikkunasta niin useimmiten lähtee päälle mutta kannattaa ovenraosta kuunnella pöhiseekö kun aina ei lähde.
28
Täyssähköiset / Vs: Volvo EX30
« Uusin viesti kirjoittanut puti 26.11.2025, 15:36:26 »
Ex30 nyt 4 kk vanha, ja jo loppui avaimesta paristo! Onko muilla kokemuksia, onko tuo (huonosti toimiva) avain todella tuollainen sähkösyöppö, vai sainko vain maanantaipariston huonolla tuurillani?

Muita kokemuksia:
- mittaristoon (tai sen puuttumiseen) tottui yllättävän nopeasti
- Volvo Cars -sovellukseen kirjautuminen epäonnistuu lähes poikkeuksetta, uudelleenkäynnistys vaaditaan lähes joka kerta
- vakkaria ei saa käyttöön, jos vetokoukussa jotain kiinni... mistähän moinen, C40 kyllä antoi käyttää vakkaria perävaunua vedettäessä

Tuo avain on ladattava, eli tökkää sen keskikonsolissa olevaan langattomaan laturiin aika ajoin,
jännä tuo Volvon appi, kuullut paljon sen ongelmista, mutta itse käyttänyt sitä samsungin androidissa vuosia ilman mitään ongelmia.
29
S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 / Vs: Venttiilikö jumissa?
« Uusin viesti kirjoittanut Shadow_Fi 26.11.2025, 15:22:49 »
Vanha, ja tyhmä konsti. Toimi aikoinaan kun kaikki oli paremmin - oli valurauta valurautaa ja öljyrenkaat 2x paksuutta nykyisistä. Jos juotat sille nykymoottorille vettä, niin riski on menettää ne viimeisetki hoonausnaarmut sylinteriholkeista.
30
S40/V50 (vm.04-12), C30, C70 (vm.06-13) / Vs: V50 1.8 moottorin "sivuääni"
« Uusin viesti kirjoittanut M141 26.11.2025, 15:05:15 »
Kiertokangen laakerivika ei kyllä olis kestänyt ajaa muutamaa sataa kilsaa enempää, mutta sen voisi tarkistaa videon tavalla: https://www.youtube.com/watch?v=4wie5Y_FWL0

Kommenteissa mainitaan myös tapa, joka voisi tulla kyseeseen. käyttää kolmella pytyllä yksi tulpanjohto/puola kerrallaan irti. Pytty joka ei sytytä ei myöskään anna niin helposti ääntä laakerivian takia. Mittaisin puristuspaineet samalla, kurkkisin sylintereihin endoskoopilla ja paikallistaisin äänen lähdettä stetoskoopilla tai letku korvaan tavalla.

Onko kytkin/vauhtipyörä osastolla tehty mitään samalla kun alakerran remppa? Voisi olla joku pultti tms joka pääsee osumaan johonkin koneen käydessä, joko jakopään/apulaitteiden tai kytkin/vauhtipyörä osastolla. Venttiilikoneiston puolellekki olisi syytä kurkistaa, viallinen nostaja ehkä?
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 10
Proturbo  Autodiagnoosi