Autoracing  KL-varaosat

Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 10
21
https://youtube.com/shorts/hW_rkYoWF-U?si=eTfOMvHBB2tylqo5

Aika havainnollistava, nopea video aiheesta, tullut juuri hiljattain.
22
Morjest. Saako mk2 volvo v70 d5 käymään neljällä? ongelma on juuttunut suutin, ykkös suutin kiinni, pyörähti edes takaisin n. 10 astetta kunnes katkesi syöttöputken liitin, noh se on tuhottu nyt kuten sähköpään kierteet eli paineputkea en saa paikalleen sekä liittimen ainoastaan irtosuuttimeen, paine putki vapaana, ei käynnisty. Jos saisi tulpattua paineputken niin pitäisikö käynnistyä? saisi vähän kierroksia kun pelkällä startilla pyörittämällä suutin ei nouse mihinkään. Kokeiltu paukuttaa 2m kakkosnelosta vipuna käyttäen mutta liinat katkee ja uppoutuu puuhun eli kiinnihän se taitaa olla. Kokeiltu kylmäsprayta ja lämmittää konetta ja wd40. Näköjään volvossakin voi olla lujassa
23
Renkaat ja Vanteet / Vs: Volvo v70 käykö pösön vanteet?
« Uusin viesti kirjoittanut remes tänään kello 16:09:33 »
Ainakin Pösön 17" peltivanteissa taisi olla et jossain 30 kantturoilla, tulee ulommas mutta hyvin pitäisi vielä mahtua.
24
Lämmitys, Ilmastointi ja lisälämmittimet / Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Uusin viesti kirjoittanut wolf tänään kello 16:06:32 »
Jos sammuttaa samalla sekunnilla kun käynnistää niin se on lukossa. Eli sanoisin että koodit poistoon vaikka niitä ei näy. Vesipumpun testissä kestäisi mielestäni muutaman sekunnin ennenkuin sammuu. Näitten kanssa kannattaa olla oma koodinlukija, esim. Motonetin T-75 tai parempi.
VDashilla voin koodit poistaa, ei auta. Vai eikö se riitä?
25
Yleinen keskustelu / Vs: Start&stop
« Uusin viesti kirjoittanut remes tänään kello 16:06:11 »
Mä pidän tuossa V40:ssä 99% ajasta s&s:n päällä koska manuaali ja varsinkin Helsingin keskustassa pyöriessä näkee kyllä nopeasti jos saa seisoa pidemmän aikaa. Joskus kylmällä koneella/autolla otan pois päältä ettei mene ihan huurukopiksi.
26
S/V60, XC60 (2018->); S/V90, XC90 (2016->) / Vs: Plugareiden rehellinen kulutus ja range
« Uusin viesti kirjoittanut volvoandy tänään kello 15:52:54 »
Nuo lainatut kuvat on helmikuulta 2022...
No niinpä näkyivät olevan. Elikä itellä pitää ottaa silmä käteen ja zoomailla uudelleen :buck2:
Meillä vasta n. 1200 km matka-ajoa tyhjällä akustolla mennen-tullen ja 7,6L meno/6,9L tulomatkat.
Loppuviikosta 4.12. hybridiakuston korjausta ja sitten heti seuraavana päivänä taas matka-ajotestiä
noin 500 km, niin pitää laitella miten muuttaa lukemia tyhjänäkin (perillä voi kyllä myös taas latailla).
27
S/V60, XC60 (2018->); S/V90, XC90 (2016->) / Vs: Plugareiden rehellinen kulutus ja range
« Uusin viesti kirjoittanut VäLKKy tänään kello 15:47:39 »
Onko sulla joku vanhempi versio Volvo Cars -sovelluksesta, koska itsellä ei edes enää näy tuota keskinopeus -kohtaa softassa?

Nuo lainatut kuvat on helmikuulta 2022...
28
S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) / Vs: V70 2012 lämmityslaitteen puhallin
« Uusin viesti kirjoittanut Mepi tänään kello 15:40:14 »
Puhallin vaihdettu 2016 XC60. Olipahan työmaa. Ja lopputuloksena sama kuin muutama sivu ja vuosi takanapäin tässä keskustelussa oli jollain toisellakin käynyt, eli nopeudet 1-10 toimii mutta 11-18 ei puhalla. Myöskään huurteenpoistonapista ei lähde täysi puhallus päälle. Vanhalla alkuperäisellä moottorilla kaikki toimi, se vain vikisi kosteilla keleillä. 130tkm autolla ikää.
Varaosana laitoin Denson DEA33002
Moottori toimi kolme vuorokautta jonka jälkeen mykistyi täysin. Ei pyöri millään asennolla.

Rajasin vian tältä foorumilta löytyneellä hessu80 ohjeella KIITOS. Etuvastuksen liitin irti kaasupolkimen vierestä ja hyppyjohdolla jonka välissä 30A sulake yhdistin liittimestä paksun mustan johdon maihin jolloin puhallin pyöri eli sain vian rajattua pois moottorista, se toimii.

Onneksi etuvastukset ovat sen verran peruskamaa että löytyy varaosaliikkeistä hyllystä noin 60€ hintaan. Uusi paikalleen ja nyt toimii. Toimii paremmin kuin heti moottorinvaihdon jälkeen, eli taas toimii kaikki 18 puhaltimen nopeutta lineaarisesti ja tuulilasin defrost nappi ym.  8)

Muistio jokaiselle: kannattaa aina vaihtaa puhaltimen moottorinvaihdon yhteydessä myös etuvastus

___


Kuvassa kaasupoljin irroitettu ja ympyröitä vastuksen sijainti

Lähikuva vastuksen päästä liitin vielä kiinni

Kaasupoljin on helppo irroittaa, kolme M10 kantaista mutteria ja päältä sähköliitin. Sitten vastuksen liitin ja pää näkyykin. Huopaan pitää loveta mattopuukolla lisää tilaa jotta avaamisen jälkeen (vastapäivään kiertämällä naksauksen verran) mötti mahtuu tulemaan aukosta ulos
29
Offtopic / Vs: Mitä ostit viimeksi?
« Uusin viesti kirjoittanut SamigoGTE tänään kello 15:31:13 »
Tabletin kaikuluotain käyttöön ja vanhan moottorikelkan pilkkihommiin.
Täytyy ens viikonloppuna hakea kelkka äitiltä kotiin ja alkaa fiksaileen sitä vähän.
30
Offtopic / Vs: Nettiauto.com / Blocket.se...ym
« Uusin viesti kirjoittanut Kaldonia1 tänään kello 15:15:44 »
Sanonut tämän ennenkin mutta ostaisin heti Volvon missä on loppupään tuplaturboinen D5 ja 8-vaihteinen laatikko mutta kun ne prkl apinat ei ikinä tehneet sellaista. >:(

Enkä mä nyt tuosta VEA:n taloudellisuudestakaan niin hehkuttaisi, 20v vanhempi TDI menee kokolailla samalla aineella ja käyttöikä on ainakin kahden VEA:n verran. ::)

Juuri noin! Tuli kahdella TDI-mallin V70 ajettua aikalailla - toisella reilusti yli 500 tkm ja toisella hieman alle.  8) 8)
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 10
RallyBaron  Samppasport