Autoracing  KL-varaosat

Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 10
21
Nuo kaksi alimmaista koodia, vdd dongle osaa antaa järkevät koodit, kannattaa tarttua niihin ja tutkimaan lisää.
22
850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) / Vs: -00 V70 rn 2.4 n/a
« Uusin viesti kirjoittanut Tölkkit5nen 22.06.2025, 16:06:33 »
Mitähän näitä bluetooothilla toimivia hyviä palikoita olisi saatavilla .pitääpä googlettaa
23
Projektipäiväkirjat / Vs: Projekti S60
« Uusin viesti kirjoittanut laatikkovika 22.06.2025, 16:01:15 »
Ei o banjoo ku on vapari. Ei oo takaiskulle käyttöö.
24
Showroom / Vs: Volvo s80 D5 2011 huoltomuistio
« Uusin viesti kirjoittanut Ande92 22.06.2025, 15:45:59 »
Ei raidetangon pystytanko. Vaan koiranluu tai sitten virallisempi vakaajan tukitanko tai yhdystanko.  :2funny: Luotettavia pelejä tuntuu olevan nämä sedanit.  ;)

Kallistuksenvakaajan pystytanko piti kirjoittaa, mutta muutama olut taisi sotkea ajatuksia  ;). Tuo korjattu edelliseen viestiin.

Kyllähän olen tähän yksilöön varsin tyytyväinen ollut  8)
25
Showroom / Vs: Volvo s80 D5 2011 huoltomuistio
« Uusin viesti kirjoittanut Vauxi 22.06.2025, 15:25:06 »
Ei raidetangon pystytanko. Vaan koiranluu tai sitten virallisempi vakaajan tukitanko tai yhdystanko.  :2funny: Luotettavia pelejä tuntuu olevan nämä sedanit.  ;)
26
Projektipäiväkirjat / Vs: Projekti S60
« Uusin viesti kirjoittanut JuhaManninen 22.06.2025, 15:15:48 »
Irrotin imusarjan, jotta saan tukkeutuneen PCV palikan vaihdettua.
Perusmallissa kaasuläppäkotelo onkin imusarjan päädyssä kiinni, siis se ei olisi vaatinut imusarjan irrotusta.
Kauhea kun auton korjaaminen on vaikeaa. Koko ajan joku asia tökkii.
Päädyin lopulta irrottamaan myös jäähdyttimen puhaltimen, että pääsin käsiksi imusarjan alimmaiseen ruuviin. Ohjaustehostimen putki oli tiellä kaiken muun lisäksi.
Puhaltimen takia joutui taas irrottamaan letkua ja piuhaa. Saa nähdä saanko kaikki palikat takaisin paikalleen vai päätyykö auto paaliin.

Toisessa ketjussa kerroin etten saanut bensalinjaa irti kun en tiennyt ko. työkalusta. Taisin vieläpä rikkoa siinä olevan letkun kun vääntelin ja revin sitä pihdeillä. Voi hitto! No, purkuautoja on ja ensi kerralla tiedän miten se liitos aukeaa.

Tässä tulos kovan ähellyksen jälkeen:
https://ibb.co/YTwdYWz0

Kaasuläppäkotelo on startin päällä. Johdon liitin ei mahdu raosta ulos. Eiku mahtuuhan se kun vähän pujottelee.
Itse kotelossa on liittimen näköinen palikka, missä 2 ruuvia, mutta se ei irtoa. Rikon senkin jos revin lisää.
Miten se kannattaa pestä? Rasvaa poistava pesuaine ilmeisesti.
[Edit] Pesin sienen ja harjan kanssa. Ei ollut kauhean likainen, tuskin aiheutti ongelmia.

PCV boxinkin rikoin kun en löytänyt alimmaista ruuvia vaikka kovasti etsin. Mutta PCV vaihdetaan ja saakin hajota.
Kuvassa näkyy myös japanilainen Kamasa Tools 10mm hylsy vääntimineen. Se on niin kapea, että se yksi hankalaksi mainostettu imusarjan ruuvi aukesi helposti.
Jotain positiivistakin siis. Kamasa pieni hylsysarja on 1990-luvulta ja oli silloin kallis.

Tässä imusarja:
https://ibb.co/WvFcMnvZ
https://ibb.co/xqHgR87h
Ei siellä mitään banjopulttia näy.

Jakopään lähellä on paljon öljyä. Joku tiiviste on pettänyt joskus, varmaan vuonna 2017 kun jakopään remmi on vaihdettu. Se näyttää hyvältä, kilometrejä on sen jälkeen vain 15000.
PCV olisi kannattanut vaihtaa silloin saman tien.
Sitten pesemään...
27
Jotenkin tuntuu myös että jos ilman cruisea ajelee ja kiihdyttelee niin ongelmaa ei ilmene  :idiot2: En ainakaan jälleen tehdyllä testoajolla saanut ilmenemään niin.

Ja lisähuomiona nyt että kun pysäkille pysähtyy vikatila päällä, auto käy normaalisti mutta nostaa vain vähän kierroksia kun kaasua painelee. Muutaman kaasun painelun jälkeen sitten sammuu ja vikailmot tauluun.

Virrat pois, ovi auki ja auto taas käyntiin -> ilmoitukset ja vikavalot häviää ja taas ottaa kierroksia normaalisti.

Vikamuistiin kuitenkin tallentuneina:
28
850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) / Vs: -00 V70 rn 2.4 n/a
« Uusin viesti kirjoittanut jak900 22.06.2025, 15:05:04 »
Tai suoraan mielummin joku muu lukija kuin elm.
29
S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) / Vs: Xc60 vinkuva hihna
« Uusin viesti kirjoittanut Lankku 22.06.2025, 15:04:25 »
Kompuranhihna vaikuttaa olevan kriittisempi äänen suhteen,  koska sillä ei ole kiristintä vaan venytetään paikalleen.
30
S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 / Vs: XC90 akun irrotus
« Uusin viesti kirjoittanut jak900 22.06.2025, 15:03:41 »
Ei sinne koodeja synny, irti vaan perinteisesti miinus kaapelin irroittamisella.
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 10
Puotilan autokorjaamo  RallyBaron