Proturbo  Autodiagnoosi

Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 10
21
Yleinen keskustelu / Vs: Osto Volvo D5 AWD Twin Engine Hybridi / Diesel / Automaattin
« Uusin viesti kirjoittanut Ribbe tänään kello 06:55:26 »
Tämän topicin kun kahlaa läpi niin https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=65838.0
Voi olla ettei enää sen jälkeen tee mieli sitä
22
Takavetoiset / Vs: Volvo 740 lh2.4 ei tee esipaineistusta polttoainejärjestelmään?
« Uusin viesti kirjoittanut 8-pätkä tänään kello 02:18:44 »
Eikös tuo -561 ole juurikin se surullisen kuuluisa pink label-ECU joissa on ollut paljon murheita pumpun ohjauksen kanssa.
23
Takavetoiset / Volvo 740 lh2.4 ei tee esipaineistusta polttoainejärjestelmään?
« Uusin viesti kirjoittanut Otso tänään kello 01:11:42 »
Pientä vikaa. volvossa tosi pitkä startti yleensä kun bensaa alle varttitankki. kumpikaan polttoainepumpuista ei surissu virtojen ollessa 2 asennossa. Auton alla olevan pumpun sai pyörimään kun hyppäytti 30pin ja 87 pin. Vanha  pumppu ei suostunut yhteistyöhön niin vaihdoin sen uuteen joka toimii. Bensapumpun rele uusi, kampiakselin tunnistin vaikuttaa toimivan. Sulakerasian kannat/liittimet ei ollut hapettunut ja kaikki oli paikoillaan. Tankinpumpun saa hyppäytettyä tankkilaitteen johtosarjasta ja auton tankinpumpun johtosarjaan tulee käynnistäessä 11v.  ecu loppuu numeroin 561
24
Offtopic / Vs: Nettiauto.com / Blocket.se...ym
« Uusin viesti kirjoittanut laatikkovika 03.12.2025, 23:14:26 »
Mutta hei, 5 pyttysessä on 4 pyttysen tehot ja 6 pyttysen kulutus  ;D
Mutta 5 pyttysessä on 5 pyttysen äänet. :D
25
Takavetoiset / Vs: Moottori numeron tunnistaminen.
« Uusin viesti kirjoittanut laatikkovika 03.12.2025, 23:02:53 »
4969 olis B20 joidenkin tietojen mukaan.
https://en.scandcar.nl/motortypen-volvo/
26

Miten ihmeessä näitä samoja "epidemioita" ei sitten ole tullut vastaan (Volvon) sähköautoissa, kun käytännössä voi olla sama akkukenno-/akkumoduulivalmistaja ja sähköautoissahan
noita moduuleita on kuitenkin moninkertainen määrä plugin-hybrideihin nähden? Vaikka onhan noita videoita tullut katseltua, että auton tullessa huoltoon on jo tusseilla merkitty
akkumoduuleihin vaihtopäivämäärä ja useita on pitänyt vaihtaa... Ja eräässä tapauksessa (range oliko vain noin 50km?) sen havaitsi kyllä selvästi, että kun ne moduulit ovat sarjaan
kytkettyjä? niin sähköautoissa se vasta noita ongelmia pitäisikin olla, kun mikä tahansa X määrästä moduuleja voi sen aiheuttaa  :P

https://tekniikanmaailma.fi/lataushybridin-akusto-ei-kesta-laheskaan-yhta-pitkaan-kuin-sahkoauton-siihen-vaikuttaa-moni-asia/

Tuossa on aika hyvin selitetty sähköautojen ja lataushybridien akkujen eroja ja syitä kulumiseen.

Tiivistettynä pieni akku on käytössä kovilla, kun akku viettää suurta akkua enemmän aikaa varaustasojen ääripäissä ja tavallinenkin ajaminen rasittaa pientä akkua paljon enemmän kuin suurta. Suurempi rasitus tarkoittaa suurempaa lämpöä, ja hybrideissä akuston lämmönhallintakin on usein täyssähköautoa huonommin tehty, aiheuttaen kennojen nopeampaa kulumista.

Artikkelin numeraalisista esimerkeistä on hyvä huomioida, että ainakin ex-oma XC60 kulki noin 10kWh nettoakullaan yleensä noin 30, mutta sovitaan vaikka, että 33km, eli sähkönkulutus olisi 30 kWh/100km. Hyvin harva sähköauto saa aiheutettuaan akulleen vastaavaa rasitusta edes pikalaturilla.
27
S40/V50 (vm.04-12), C30, C70 (vm.06-13) / Vs: V50 1.8 moottorin "sivuääni"
« Uusin viesti kirjoittanut jak900 03.12.2025, 22:52:07 »
Asiansa osaavaan korjaamoon ohjastaa tuon niin äänen lähde löytyy jos sitä itse löydä, ei täällä pystytä kuin arvailemaan äänen lähdettä joka voi olla hyvinkin yksinkertainen eikä aina sieltä pahimmasta ja kalleimmasta päästäkään. Äkikseltään tuo kuulostaa hyvinkin yleiseltä vika paikalta mutta paha sanoa näkemättä mitään.
28
Yleinen keskustelu / Vs: Osto Volvo D5 AWD Twin Engine Hybridi / Diesel / Automaattin
« Uusin viesti kirjoittanut tuomaril 03.12.2025, 22:32:32 »
ERADit noissa vanhemmissa on kestänyt hyvin, samoiten tuntuu että akustot myös, mutta se lienee silti se kriittisin ja kallein osa jonka kunto kannattaa katsoa tarkkaan. Lisäksi vaihteistoöljyjen vaihdot.
29
Yleinen keskustelu / Vs: Osto Volvo D5 AWD Twin Engine Hybridi / Diesel / Automaattin
« Uusin viesti kirjoittanut VäLKKy 03.12.2025, 22:18:26 »
Malli ja vuosimalli?
30
S/V60, XC60 (2018->); S/V90, XC90 (2016->) / Vs: Hybridit 2020-22 tulipalovaara
« Uusin viesti kirjoittanut Pecosbil 03.12.2025, 21:49:47 »
Mitä itse keskustelin edellisen V60 T6 2021 menoveden hyvityksestä paikallisen Autosalvan teknisen päällikön kanssa niin suositteli jättämään väliin. On ilmeisesti aika haastava excel taulukko täytettäväksi ja matkat pitää kaikki eritellä jotenkin. Itse päädyin vaihtamaan V90 LongRange malliin kun ei akkuja alkanut kuulua.
Tietenkin matkalogeista saa hyvin dataa mutta kuka niitä jaksaa näpyttää. Meinasin että jälkikäteen haen mutta purin jo linkin edellisen auton kanssa niin matkalogitkin hävisi.

En toki ole nähnyt täytettävää listaa joten kuulopuheita nämä.

Pitihän se arvata, että tuokin on tehty jotenkin ylitsepääsemättömän vaikeaksi - siitä syystä varmaan moni jättää kokonaan hakematta korvaukset...  :-\

Lokakuun lopulla auto kävi määräaikaishuollossa ja silloin arvelivat, että vuodenvaihteen tietämillä olisi osia tulossa Volvolta. Jos tuo pitää vain kutinsa, niin eihän tässä vatuloinnissa ole mennytkään kuin melkein 9kk  :buck2:
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 10
Futurez  Kulkukoira