Autodiagnoosi  Carcom Oy

Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 10
21
Veteraanit / SU HIF6 kaasareitten ilmanputsari ongelma.
« Uusin viesti kirjoittanut Hissunkissu 03.12.2025, 18:33:01 »
On pellonmuokkauslaitteessa 140-sarjasta tupla-SU HIF6 kaasarit ja pitäis löytää Volvon alkuperäisenkokoinen ilmansuodatin, joka on äärimitoiltaan 325x125x33mm. Nyt on käytössä ainakin 20v vanha TEHO 2109. Monet varaosaliikkeet myyvät heti ei oota, kun nuo mitat pitää olla nuo, mitä tossa aiemmin kerrottu.
22
Showroom / Vs: 262 C Bertone 1978
« Uusin viesti kirjoittanut v0lv0245 03.12.2025, 17:43:53 »
Lie Torista löytyneet nuo jalopuut?

Ei sillä että oisin myöhästyny ostohommista  ;D

Oikeassa olet, Torilta löytyi.
Olen pahoillani ;)
23
S/V60, XC60 (2018->); S/V90, XC90 (2016->) / Vs: Lisävalo ja start/stop vika
« Uusin viesti kirjoittanut Beagle 03.12.2025, 17:35:03 »
Mitenhän se asennus menee, jos lisävalot kytkee ns virallista tietä siten että Sensuksessa on se nappi.

Cemmiltä heräte releelle ja vdashilla ohjelmoidaan lisävalotoiminto päälle.

Muistaakseni swedspeedin foorumilla kuvalliset ohjeet
24
Showroom / Vs: 262 C Bertone 1978
« Uusin viesti kirjoittanut TJA 03.12.2025, 17:14:19 »
Lie Torista löytyneet nuo jalopuut?

Ei sillä että oisin myöhästyny ostohommista  ;D
25
Muut menopelit / Vs: PT Cruiser°VW Passat W8°Subaru Outback H6°Imperial°Ford ranchero
« Uusin viesti kirjoittanut sjos 03.12.2025, 16:45:22 »
Niinne tilanteet muuttuu  ???

RAM on nyt sitten myyty  :o

Maanantaina luovutus, kuumeisesti pitäisi seuraava kulkuneuvo keksiä  :buck2:
26
ja jos jollain on tietoa noitten vakioseetien käytöstä just 46/38 venttiileitten kanssa nii kiinnostais tietää. Onko toiminu hyvin, onko ongelmaa. Kuitenki ei kauheen moni käytä vakioseetiä mutta ittellä just se että jos on mahollista säästää toi raha mitä koneistajalle menis niin mieluusti jätän tekemättä uusia istukoita jos vanhoilla pärjää? vai pärjääkö? Itelle nää venttiilihommat vielä vähän hepreaa :idiot2:
27
Myydään varaosat / Vs: V40 purkuosia
« Uusin viesti kirjoittanut jussit 03.12.2025, 16:36:17 »
Ylös.
28
Aluekokoontumiset / Vs: Mikkelin miitit, keskiviikko 3.12. klo 18.30.
« Uusin viesti kirjoittanut Mjt 03.12.2025, 16:06:46 »
Kaipa tuonne ehtisi.
29
Itsellä viime perjantaina hetkellisesti akkumoduuli koki ihmeparanemisen  :idiot2:. Töistä lähtiessä vikatestiä ei tullut vaan se ilmestyi vasta 15km ajon jälkeen.
Niin siis oliko sinulla Ribbe milloin auto menossa korjaukseen? Tiedätkö kuinka kauan siinä takaisinkustu-kampanjassa sinun auton tarkistus ja softan asentaminen
kesti? Meillä tuo sujahti läpi alle tunnissa tai siis jotain 30min tai vähän yli... Ja siitä noin 2kk niin huoltoilmoitus lävähti tauluun. Päivitähän tietoja sitten heti, kun
olet saanut autoa pajalle ja miten sen jälkeen hommat sujuu?
30
Itsellä viime perjantaina hetkellisesti akkumoduuli koki ihmeparanemisen  :idiot2:. Töistä lähtiessä vikatestiä ei tullut vaan se ilmestyi vasta 15km ajon jälkeen.
No tuo kertoo kyllä osittain siitä(kin), että se "tarkkailusofta" tms mikä 2020-22 autoihin asennettu (meillä heinäkuussa 2025) on tehty kyllä vähän ns. vasemmalla kädellä,
koska eihän tuollainen "ihmeparantuminen" pitäisi edes olla mahdollista? Siis että akkukennoon/moduuliin joka on vioittunut, tulisi siis joku oikea virta-arvo tms "korjausta".
Vähän kyllä haiskahtaa tämä homma siltä, että tuo "tarkkailusofta" tms mikälie asennettu, on sellainen että jos se jää autoon edelleen korjauksenkin jälkeen, niin ei kyllä
oikein voi olla varma, että ollaanko ns. turvallisilla vesillä... Onneksi meillä on tuo pidennetty/ruoåttintakuukäytäntö ja jos vielä toinen tulee sen aikana, niin sitten se softa
on kyllä ihan susipaska ja jos sen aikana vielä ehtii 1 moduulin vaihtaa, niin auto lähtee kyllä jollekin toiselle ns. kiertoliikenteeseen... Kaveri vaihtoi Mitsubishi Outlander phev
autonsa dieselpickupiin ja vaihtotilanteessa vaativat akun SOH-mittauksen, sen teetti ja nippanappa (70% oli raja) meni läpi 73% oli SOH vasta vähän yli 100tkm ajetusta autosta
eli aika äkkiä joissakin automalleissa tuo SOH alenee (tietääkseni Volvoissa ei niin paljoa?) mutta mitään kenno-ongelmia tai moduulien epätasapainoa ei kuitenkaan ollut.
Aika outoa, että Volvolla vain 6 moduulissa tulee tuollaisia edestakaisin heittoja ja uudenkin moduulin vaihdon jälkeen ollaan taas sen heikoimman lenkin armoilla ja jos SOH olisi vieläkin
jotain 80-85% kuten ihan oikeasti veikkaisinkin, niin tuollainen jännitteiden heittelehtiminen ei kyllä tunnu kovin kivalta ja koko ajan saa pelätä, että mitä seuraavaksi tapahtuu...
Miten ihmeessä näitä samoja "epidemioita" ei sitten ole tullut vastaan (Volvon) sähköautoissa, kun käytännössä voi olla sama akkukenno-/akkumoduulivalmistaja ja sähköautoissahan
noita moduuleita on kuitenkin moninkertainen määrä plugin-hybrideihin nähden? Vaikka onhan noita videoita tullut katseltua, että auton tullessa huoltoon on jo tusseilla merkitty
akkumoduuleihin vaihtopäivämäärä ja useita on pitänyt vaihtaa... Ja eräässä tapauksessa (range oliko vain noin 50km?) sen havaitsi kyllä selvästi, että kun ne moduulit ovat sarjaan
kytkettyjä? niin sähköautoissa se vasta noita ongelmia pitäisikin olla, kun mikä tahansa X määrästä moduuleja voi sen aiheuttaa  :P
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 10
Futurez  Kulkukoira