26
« Uusin viesti kirjoittanut VolvariJannu tänään kello 12:21:57 »
Itse olen tässä erittäin hyvin huolletun V90 D3 vm.2017 omistajana, jolla rullattu nyt noin. 180tkm (ostin 106tkm kohdalla). Kaikki huollot tehtynä, vaihteistoöljytkin ja akku vaihdettiin juuri, eli pitäisi olla huolettomia kilometrejä taas edessä. Hihnakin vaihdettu joku 60-70tkm sitten.
Silti houkuttelisi V90 T6 AWD tai T8 AWD Long range. Kilometrejä tulee se +25tkm vuoteen, josta iso osa työmatka-ajoa (n. 33km per suunta, ajoaika about 25-30min). 1-2krt/kk tulee ajettua pidempiä, yli 200km suuntaansa olevia matkoja, joista kertyy yleensä n.600km kokonaissaldo. Kaikki matkat pitkälti motaria eli +100km/h nopeuksilla.
Tarve ei suoranaisesti ole vaihtaa, tuo oma D3 on hyvin pidetty ja aina merkkiliikkeessä huollettu. Itse en suoranaisesti "välitä" huoltojen hinnasta, kun itse en ole pahemmin automies, joka laittaisi autoa kuntoon itsekseni. Haluan, että saa parasta huoltoa, jotta auto kestäisi mahdollisimman pitkään. Kai tuolla omallani ajaa vielä huolettomasti sen +100tkm(?). Kori ja sisustakin säännöllisesti pesetetty yms. Penkit taisin pesettää keväällä.
Long rangella pystyisi ajamaan työmatkat sähköllä, loput ajelut polttomoottorilla sitten. Näettekö, että olisi järkeä varsinaisesti miettiä vaihtoa? Nelarikin olisi kiva, mutta toisaalta, etuvetoisella olen tähänkin asti elämää pärjännyt vaikka olisikin ollut 40cm lunta, jäätä ja ties mitä.
Kättä pitäisi laittaa taskuun sellaisen +20t€ välirahan verran, joka on mahdollista (kirpaisee kyllä hivenen).
Onko järkeä? Auto kuitenkin ihan perhekäytössä, eikä ole tarkoitus ostaa egoistista jatketta elämään.