Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 10
21
Muut menopelit / Vs: Toyota Corona Mk1 ilmastointi
« Uusin viesti kirjoittanut Vanhus tänään kello 05:12:50 »
:o taitaa jopa jäykistääkin vähän. Häh? :D
Meinaan nuo reiät.

No joo. Pitänee harkita tommosta settiä nuita dimplediesseja.  Toi pysty olisi tod.näk säilyttänyt lujuutensa myös isommillakin rei'illä ja samalla olisi keventynyt. Yhdellä pellillä sinänsä painon suhteen väliä, mutta jos rei'ittäis kaikki jemmaan jäävät tukirakenteet, ni vois alkaa kiloja jäämään pois.
Jännittää tän vermeen kanssa vähän se, mihin paino lopulta asettunee. No, aika näyttää
22
Myydään Racingosat / #18 pakopesä 40 holsettiin
« Uusin viesti kirjoittanut korbimotors tänään kello 05:02:59 »
Ois jouten 18 pesä 40 holsettiin. Ei ole puhkottu vielä reikiä ulkoiselle hukkaportille.
HP. 170€+ postit
Yv tiedustelut
23
Showroom / Vs: V850 harrastelut
« Uusin viesti kirjoittanut V850 23.11.2025, 23:52:33 »
V70 I TDI tuli käytettyä leimalla. Raidepää, alapallo ja peräkontista jarruvalo sekä kilven valot vaati huomiota. Sekä laturista oli hiilet loppu.

Käsijarrun kiristys ja säätö onnistu ekaa kertaa nappiin. Löysäsin keskikonsolista kiristyksen. Putsailin rummut ja kengät. Säädin automaattikiristyksellä rummun jumiin ja pari naksua takaspäin, että pyörii käsin herkästi. Sit kahvalta vielä hienosäätö.
Itselle muikkarina että jarrukengän saa asennettua väärään koloon ja rumpu menee paikalleen kun automaattisäätö minimissä. Se hyvä tarkistaa että kengät oikeilla paikoillaan.


Luukun johtosarjasta oli muutama johto väsähtäny poikki. Johtosarja kääntyy saranan mukana auton sisälle. Johtoa oli sen verran reilusti että katkenneet oli helppo tinailla yhteen ja sukkaa päälle.


Kahdenlaista alatukivartta tarjolla. Vanhemmassa puslat ja tässä uudemmassa tikut, joissa kierteet. Olis ollu ehjä vanhemman mallinen jemmassa.



Laturiin laitoin pelkät irtonaiset hiilet tällä kertaa. Eiköhän sillä taas sen aikaa pääse että sattuu sopiva ehjempi laturi kohdalle.



Kilsoja 414tkm mittarissa tän ekan vuoden jäljiltä. Peräpään puhaltelin ruosteen aluista puhtaaksi ja vetokoukun asentelin. Kuskin vetari vaihdettu jo ja appari odottelee vuoroaan. Myös  suuttimen kärkiä on satsi hyllyssä, kuten uusia hehkuja. Uusi startti, laturi ja ahdin vois olla hankintalistalla myös. 
24
S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 / Vs: XC70 2.4 vm.2002 vikakoodi p2111
« Uusin viesti kirjoittanut jak900 23.11.2025, 23:38:20 »
Kyllä noita molempia joutuu ohjelmoimaan, joka viikolle noita riittää. Osa toimii toki suoraankin.
25
MK1 v70 tummapohjaiset tuning-umpiot, mitä esim. skruvat myy. Näkeekö niillä mitään vs. alkuperäisumpiot?

No ei ne häävit olleet. Xenonit kun tunki sisälle, niin näki auttavasti.
26
Korjaamo ja yleistekniikka / Vs: Pirkkalan alueelta korjaamo
« Uusin viesti kirjoittanut tuomaril 23.11.2025, 22:13:35 »
VMS Racing, Kangasala.
27
Projektipäiväkirjat / Vs: Autotalleissa tapahtuu
« Uusin viesti kirjoittanut Mustalaatikko 23.11.2025, 21:48:46 »
Joo, -98 bensavaparissa vaihdoin säätimen paikallaan, orkkislatureissa lähtee ruuvit irti vielä 26 vuoden päästä näköjään. Jotenkin meiseeli mahtui sinne, suojakansi sai vähän väkivaltaa muistaakseni. Koko laturin uitto pois ei silloin houkutellut.
28
Päivää!

Potilas on vuoden päivät tuprutellut satunnaisesti valkoista savua pakoputkesta. Hikipajan sekä marmoritiskin korjaamoilla auto on käynyt kääntymässä, mutta oireet hävinneet aina kun ovat ottaneet työn alle. Diagnostiikkaa häiritsee kotonakin kovasti se, että savutus alkaa ja päättyy aina ilman selkeää syytä. Satoi tai paistoi, kesällä tai talvella, kylmällä tai kuumalla koneella, ei ikinä mitään selkeää yhdistävää tekijää oireiden esiintyessä.

Oireita ei välillä näy viikkoihin ja välillä joka toinen päivä. Joskus lakkaa kun vetää tien sivuun ja käynnistää uudelleen. Hajun ja värin perusteella olisi kyse jäähdytysnesteestä kaasun seassa, ja tätä tukee myös se että nyt n. puolen vuoden jälkeen nestettä on hävinnyt maksimista minimirajalle. Puristuspaineet on mitattu ja ok, ohivuodot on mitattu ja ok, ahdin on tarkastettu eikä missään näy vikaa.

Tänään itsellä tuli mieleen olisiko koneessa EGR jossa jäähdytyslinjat, en ole kerennyt vielä kurkkimaan pellin alle mutta räjäytyskuvat eivät ainakaan mainitse EGR:stä mitään.

Hyvät ideat ja vertaistuki otetaan vastaan  ;)
29
Korjaamo ja yleistekniikka / Pirkkalan alueelta korjaamo
« Uusin viesti kirjoittanut LauriLupaus 23.11.2025, 21:32:31 »
Vuonna 2010 rekisteröity V50 ja pari sataa tuhatta mittarissa. Kolinaa moottoritilassa ja jakohihnan vaihto….

Onko vinkkejä Pirkkalan alueelta eli edullinen korjaamo
30
S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 / Vs: XC70 2.4 vm.2002 vikakoodi p2111
« Uusin viesti kirjoittanut laatikkovika 23.11.2025, 21:30:48 »
Kävi tuuri, säästit ohjelmoinnin vaivan tai hinnan.
Turboihin kait onnistuu helpommin käytetty läppä suoraan, vaparit on vissiin krantumpia... >:(
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 10
Race.fi  Puotilan autokorjaamo