Autoracing  KL-varaosat

Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 10
21
Yleiset autojutut / Vs: Sähköautot, joko?
« Uusin viesti kirjoittanut JJJ tänään kello 08:27:55 »
Niin siis tässä palataan vain takaisin vanhaan verotusarvoon kun parin vuoden verovapaa kausi päättyy. Mikään tässä maailmassa ei ole ilmaista.
22
Se umpion sisäisen heijastimen himmeneminen ei ehkä johdu niinkään xenon polttimon tehosta (liian tehokas) vaan siitä että materiaalit on valmistuksessa valittu väärin/huonosti tai tarkoituksella nopeasti tuhoutuviksi.
Sellainen kokemus on 2009 mallisesta focuksesta jossa oli xenonit että siinä oli ihan tehtaan orggis polttimot ja niiden kanssa meni umpiot varsin heikoiksi jo runsaassa 3-4 vuodessa. Ei auttanut enää polttimoiden vaihto. Sitten taas tuossa nykyisessä xc60 on nyt 9 vuotiaat umpiot ja valoteho aivan hyvä. Vuosimallien 08-13 xc60 näyttää umpiot kovasti samanlaisilta kuin oli focuksessa....ettei vaan olisi samasta tehtaasta. Volvollahan oli yhteistyötä fordin kanssa tai päinvastoin. 2014 alkaen umpiot taas aivan erilaiset ja tuntuvat kestävänkin. V70 ei ole tullut tutkailtua niin tarkkaan....umpio on erinäköinen kuin XC60.
23
Jos pelkää umpion heijastimien palamista loppuun niin tehokkaampi polttimo varmaan polttaa niitä enemmän. Näissä xenoneilla eniten väliä on minusta sillä että suuntaus on niin ylös kuin laki sallii ja että tosiaan umpio on kunnossa. Aika sitkeitä olleet osramin polttimot ainakin itsellä, kestäneet hirveitä kilometreja.
24
Kyllä nuo on ihan lailliset. Normaalit xenonit mutta hieman paremmalla kaasu ja materiaali valinnalla.
Ei ne silmämääräisesti niin paljoa kirkkaammat ole kuin prosentit sanoo.
Siinä on jollain mittauksella mitattu labrassa versus "keskiarvo" xenoni.
Mutta kyllä niissä hieman on potkua enempi....mutta turha odottaa tuplatehoa silmin nähtynä kuitenkaan.

XC60 laitoin tuollaiset D3 versiot, ja ovat ihan jeesh. Muutenkin hyvät valot tuossa. Siinä on siis eri polttimo kuin V70. V70 lienee D1 vm 2011.

Jos umpion pinta on himmentynyt niin tuommosella saa lähes uuden veroisen...
https://www.aliexpress.com/item/1005007524361042.html
käytännössä menee noin
https://www.youtube.com/watch?v=GslDHReCR2c
https://www.youtube.com/watch?v=NqA3Q2SCtew

Mutta jos umpion sisäinen heijastin on himmentynyt sieltä linssin takaa niin sitten on vaikeempi homma korjata.
25
Yleiset autojutut / Vs: Sähköautot, joko?
« Uusin viesti kirjoittanut Ribbe tänään kello 08:08:12 »
Miksi se pitäisi ilmaista olla? :idiot2:
Miksi lämmitystolpat on työpaikoilla ilmaisia?

Ja itse mitä olen töissä lataillut niin olen siitä maksanut 23snt/kWh. Minusta sama voisi olla lämmitykselle. Jos haluaa hehkuttaa autoa sisälämppärillä niin maksa siitä.

Edit: edellisessä työpaikassa maksoin auton pysäköinnistä pelkästään 50€/kk eikä ollut mitään vakkari paikkaa sillä rahalla.
26
Offtopic / Vs: Nettiauto.com / Blocket.se...ym
« Uusin viesti kirjoittanut Ribbe tänään kello 08:05:39 »
Joko ne on kaikki mennyt.. Kohta ne on myynnissä "huippukuntoisina" jossakin.
Kaikki oli huutokaupassa samana päivänä ja menivät hyvällä hinnalla. EX90 esim. meni n. 70 tonnilla. Vähän riskaabeliä noita noki autoja ostaa kun nokea on joka paikassa eikä autoissa ole takuuta enää.
27
Lämmitys, Ilmastointi ja lisälämmittimet / Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Uusin viesti kirjoittanut Mustalaatikko tänään kello 08:03:35 »
Jos sammuttaa samalla sekunnilla kun käynnistää niin se on lukossa. Eli sanoisin että koodit poistoon vaikka niitä ei näy. Vesipumpun testissä kestäisi mielestäni muutaman sekunnin ennenkuin sammuu. Näitten kanssa kannattaa olla oma koodinlukija, esim. Motonetin T-75 tai parempi.
28
Offtopic / Vs: Nettiauto.com / Blocket.se...ym
« Uusin viesti kirjoittanut janne81 tänään kello 05:31:37 »
Missä se maine on surkea? Perä-Tuppulan Teboilin nurkkapöydässä?
Montakohan VEA-moottoria maanteitämme mittaa? Tuollakin yksilöllä taivallettu ihan kohtuullisesti ja tekniikka sentään pääosin tältä vuosituhannelta. Taloudellinen moottori ja hieno voimalinja.

Masokisti nauttii 6-pykäläisen oikuista ja asentelee apulaitehihnan suojarautoja, onhan vitosen käynti kulutuksen arvoista :)!
Mutta hei, 5 pyttysessä on 4 pyttysen tehot ja 6 pyttysen kulutus  ;D
29
S/V60, XC60 (2018->); S/V90, XC90 (2016->) / Vs: Erad ongelmat
« Uusin viesti kirjoittanut Volvorules tänään kello 03:56:29 »
Vähän on ollut hiljaisempaa täällä, mutta... pitääpä laittaa omia yllätyskokemuksia XC60 T8:n suhteen. Ollut kesästä saakka sellaista, että peruutusvaihteen laittamisessa saattaa hieman "loksahtaa" ja kun pysähtyy, niin R->D liikkeelle lähtö tahmaa ja arpoo useamman sekunnin lähteäkö vai ei. Tuota ollut epäsäännöllisesti nyt kuukausi pari ja alkanut tihentyä. Polttomoottori siis hörähtää päälle. Tänään aamulla teki taas liikkeelle lähtiessä saman sekä liikenneympyrään pysähdyttyä liikkeelle lähdöstä kans. Muuten ei ole auton kanssa ollut kyllä mitään ongelmaa eli ei vaikuta muuten ajoon ja vähällä kulutuksella mennyt, nytkin kohta 1600km tripissä.
Käytin tänään aamulla tarkistuksessa ja erad-voimansiirto menee uusiksi, ei siis sentään se takasähkömoottori. Hintaa tulee, mutta onneksi oli Kamux Plus laaja turva 12kk tai 20tkm. 100€ omavastuu. Siinä se takuuturva maksaa nyt itsensä moninkertaisesti takaisin ja sitten taas toivon mukaan mennään ok...
Näyttää olevan akilleen kantapää tämä erad tosiaan noissa joidenkin tuontantoerien T8/T6 malleissa kautta mallisarjojen. Toivottavasti Volvon sähköautoissa ei ole samaa, kun tehot ja väännöt jo ihan hirveissä lukemissa. Uusimmat sähkömoottorit ovat kuulema Ruoåttin oman Skövden tehtaan tuotantoa (my2024 ainakin?) joten luulisi olevan vähän laadukkaampaa kamaa, kuin nämä aiemmat? Missähän ne erad moottorit ja voimansiirto lie yleensä valmistettu? Tuosta ei ole mitään tietoa... Kertokaa viisaammat :buck2: Eipä olis kyllä uskonut, että 7kk autokaupoista pitää n. 95tkm ajettuun autoon jo eradia alkaa vaihtelemaan :nohnoh 5-6tkm sitten vaihdatin erad-öljyt muttei silläkään näyttänyt olevan juuri mitään vaikutusta vai olisiko ollut jo tuo vika päällä joka tapauksessa...?

Joo eipä nuo eradin öljynvaihdot olemassa olevaan vikaan auta jos paskat on jo housuissa. Itse olen ajanut XC60 T6 vm. 2022 Volvollani nyt 125 tkm ja kaksi kertaa eradiin öljyt vaihdettu, hienosti toimii, ei mitään ongelmia.
30
S/V60, XC60 (2018->); S/V90, XC90 (2016->) / Vs: Erad ongelmat
« Uusin viesti kirjoittanut Volvorules tänään kello 03:51:20 »
Jep, itsekin olen kuullut, että näistä uudemmista malleista on eradeja hajonnut jonkin verran. Sinänsä tarkempaa tietoa ei ole, mutta ehkäpä asiaan auttaisi, jos ERADin öljyt vaihdettaisiin edes joskus. Itse vaihdatin oman V60 diesel-hybridin eradin öljyt, joka maksoi muutaman kympin sinisellä. Eipä ollut sekään omamekatsu aikasemmin vaihtanut öljyjä kenenkään eradiin, koska se ei kuulu mihinkään huolto-ohjelmaan... Uuden eradin kertoi maksavan 3000e.

No ainakin Bilia herttoniemessä omamekaanikko aina mainitsee joka toisessa huollossa, että vaihdetaanko eradin öljyt kun kuuluu suosituksiin. Eli eradin öljyt vaihtoon 60 tkm välein. Ei se tuollakaan maksa kuin 140 euroa, ei se tässä konkurssissa nyt niin hirveältä tunnu.
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 10
Elekma  Autoracing