Miten ihmeessä näitä samoja "epidemioita" ei sitten ole tullut vastaan (Volvon) sähköautoissa, kun käytännössä voi olla sama akkukenno-/akkumoduulivalmistaja ja sähköautoissahan
noita moduuleita on kuitenkin moninkertainen määrä plugin-hybrideihin nähden? Vaikka onhan noita videoita tullut katseltua, että auton tullessa huoltoon on jo tusseilla merkitty
akkumoduuleihin vaihtopäivämäärä ja useita on pitänyt vaihtaa... Ja eräässä tapauksessa (range oliko vain noin 50km?) sen havaitsi kyllä selvästi, että kun ne moduulit ovat sarjaan
kytkettyjä? niin sähköautoissa se vasta noita ongelmia pitäisikin olla, kun mikä tahansa X määrästä moduuleja voi sen aiheuttaa 
https://tekniikanmaailma.fi/lataushybridin-akusto-ei-kesta-laheskaan-yhta-pitkaan-kuin-sahkoauton-siihen-vaikuttaa-moni-asia/Tuossa on aika hyvin selitetty sähköautojen ja lataushybridien akkujen eroja ja syitä kulumiseen.
Tiivistettynä pieni akku on käytössä kovilla, kun akku viettää suurta akkua enemmän aikaa varaustasojen ääripäissä ja tavallinenkin ajaminen rasittaa pientä akkua paljon enemmän kuin suurta. Suurempi rasitus tarkoittaa suurempaa lämpöä, ja hybrideissä akuston lämmönhallintakin on usein täyssähköautoa huonommin tehty, aiheuttaen kennojen nopeampaa kulumista.
Artikkelin numeraalisista esimerkeistä on hyvä huomioida, että ainakin ex-oma XC60 kulki noin 10kWh nettoakullaan yleensä noin 30, mutta sovitaan vaikka, että 33km, eli sähkönkulutus olisi 30 kWh/100km. Hyvin harva sähköauto saa aiheutettuaan akulleen vastaavaa rasitusta edes pikalaturilla.