Carcom Oy  Elekma

Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 10
51
Auto starttaa mutta ei käynnisty. Suuttimista ei tule polttoainetta. Sammui vauhdista n. 2kk sitten jolloin oli vikakoodit P000100 ja P000300. Polttoaineen annosteluyksikkö vaihdettiin silloin. Sen jälkeen ajettu ~2000km jonka aikana pitänyt ilmata muutaman kerran ennen käynnistymistä. Nyt ei käynnisty enää. Suodatin vaihdettu puoli vuotta sitten. Onko kellään kokemuksia vastaavista oireista? Kiinnostaisi tietää ennen polttoainepumpun yms vaihtoa.
52
Kiitos Volvoandy ja muutkin erittäin kattavista vinkeistä  :)
53
Veteraanit / Vs: Amazon->BMW E30 hammastanko (tehostamaton)->raidetangonpäät?
« Uusin viesti kirjoittanut Amanssi 18.10.2025, 22:28:30 »
Onko tämä projekti jo edennyt?

Vähitellen, tällä hetkellä pähkäilyn kohteena on öljypohja (B20), että paljon sitä on varaa korottaa jotta ei ota kampuraan kiinni. Kampuraa ei kehtaisi silputa  ;D

Ilmajousitus tuo meikäläisen kohdalla vähän lisää mietittävää kaikkeen, kun on vähän reilummat liikeradat alustassa.
54
Noilla metreillä ihan suoraan vaan puhaltimen ja "vastuksen" vaihtoon. Ei kannata sen enempää ämpyillä.
55
Mulla on V70, jossa D4204T5 moottori. Ihan alkupään malleja. Ostin aikanaan noin 120tkm ajettuna, mikä oli ehtinyt tulla edellisellä omistajalla neljässä vuodessa. Eli noin 30tkm vuodessa ja merkkiliikkeen huoltokirjalla.

150tkm kohdalla tehtiin Volvon ohjeistuksen (tietty työnumero tms.) mukainen remppa merkkihuollossa, kun punnituksessa öljyä kului 0,27l/1000km. Eli männät, männänrenkaat, hoonaus jne. jne kuului settiin.

Hiukan ennen tuota remppaa oli jo vaihdettu egr-venttiili ja jäähdytin, kun olivat oireilleet.

60tkm on mennyt sen jälkeen onneksi ongelmitta. Öljypalkit ei vähene eikä egr:t ole kiukutelleet. Toki tuo on mielestäni aika vähän vielä kilometrejä ison rempan jälkeen, mutta itselle niitä ei vuotta/öljynvaihtoväliä kohti tule kuin 10-12tkm. Siihen nähden tyytyväinen.

Mutta tuo siis vaan esimerkkinä, jos siitä on jollekin hyötyä. Osasi joku vaihtoautoliike remontin perään kysyäkin, kun tarjosin vaihdossa taannoin ja nostivat tarjousta ihan hyvin sen perusteella. Toki jäi vielä itselle.

Mainitaan nyt vielä, että aluksi kun kulutuksen perään kyselin, oli Volvolla vielä ohje, että 0,5 litraa saa palaa tuhannella. En tiedä oliko virallinen korjausmenetelmä silloin sitten vielä työnalla, mutta sitten ajan kuluessa tuo sallittu määrä laski niin paljon, että omani kuluttikin punnituksessa selvästi liikaa ja päätyi korjaukseen.

Edit: Menee vähän offtopiciksi, mutta sellainen tuli vielä mieleen, että egr-jäähdytin sytytti vikavalon sen yhden takaisinkutsukorjauksen jälkeen, jossa tehtiin muutoksia nesteenkiertoon tms. (?). Eli nosti vian varmaan nopeammin pintaan.
56
Muut menopelit / Vs: Firebird Formula -89, F250 -13 ja aiempia(F350, Olds 98, jne.)
« Uusin viesti kirjoittanut Lankku 18.10.2025, 22:01:25 »
Laitoin Firebirdin etutukivarsiin uretaanit, vanhat olivat jo riittävän rapeat.



Vaeltelusta ei siltikään päässyt kokonaan eroon ja sen poistamiseksi simpukka menee vaihtoon. Kiristämällä ei saa riittävästi välystä pois ilman, että ohjaus on liian jäykkä. Se saanee odottaa ensi vuotta, sillä kohta tämä siirtyy jälleen seisontaan.
57
700, 900 & S/V90 / Vs: Volvo 740 veden lämpötila-anturi ongelma
« Uusin viesti kirjoittanut laatikkovika 18.10.2025, 21:55:53 »
 :o Moottorin maadoitukset kunnossa?
Toisaalta jos startti toimii hyvin niin luulis olevan.

Vika siis oli jo ennen uuden anturin laittoa?
58
700, 900 & S/V90 / Vs: Volvo 740 veden lämpötila-anturi ongelma
« Uusin viesti kirjoittanut Vauxi 18.10.2025, 21:51:36 »
Ei. Molemmat piirit siitä 2 napaisesta anturista maadoittuu lohkoon anturin läpi. Mutta maadoitusten mittaamisella ajattelen että niin ezk kuin lh on maapisteet oltava samassa potentiaalissa mitä lohko on. Muuten tulee juuri näitä anturisignaali kellumis ongelmia.
59
Kilometrejä löytyy jo 383tuhatta.
Toivottavasti vika olisi tuo vastus mikä on kaasupolkimen vieressä...Voiko sen tarkistaa jotenkuten ilman että ostaa ja vaihtaa suoraan?
60
Kun akun jännite laskee niin syttyy merkkivalo apuakku vaatii huoltoa.
Valojen virtasyöttö on otettu ihan väärästä paikasta eli apuakulta. Syöttö pitää ottaa käynnistysakulta, esim. moottoritilan apukäynnistyspisteistä.

Asentaja voi olla jonkin alan ammattilainen, mutta ei autosähkömies.
Sivuja: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 10
Elekma  Autoracing