Samppasport  Autotähti

LH 2.4:n säätäminen

  • 1036 Vastauksia
  • 226251 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Toni

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 734
  • Still running with LH2.4
    • Tonin Volvosivut
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #1020 : 10.12.2018, 22:18:57 »
toni142(at)gmail.com, 142-74 B230FB-T, 945-98 Classic 531-16T-AW-MCC, 945-98 Classic M90-ECC, 945-96 D24TIC ZF (2+3 paku), 945-96 D24TIC ZF-MCC (2h paku), 945-96 D24TIC M90-ECC (2h paku), http://volvo.tonit.org. Myynnissä Virilastuja, OBD-lukijoita.

Poissa mikan

  • Viinaanmenevä joulupukki
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4240
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #1021 : 11.12.2018, 15:36:02 »
Oolsprait. Täytyy Bebekissä käydä joku päivä  :)

Sieltä löytyy kyllä vastaavan korvaava!  :2funny:

Koska niitä on aika läjä!

https://www.el-component.com/bipolar-transistors/tip122

Kiinnostavat tiedot ovat:
Type - n-p-n
Collector-Emitter Voltage: 100 V
Collector-Base Voltage: 100 V
Emitter-Base Voltage: 5 V
Collector Current: 5 A
Collector Dissipation - 65 W
DC Current Gain (hfe) - 1000

Package - TO-220


Suomeksi: C-E jännitekesto ~100V.
Kollektorivirta 5A tai enemmän.
Hfe (vahvistus) 1000 tai enemmän.

Ja tietysti jalkajärjestys.
Vastaavan korvaavia trankkuja on pikaisella kyyläämisellä muutama tuhat eri tyyppistä.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Arzi95

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 48
  • www.vrcf.fi
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #1022 : 14.01.2019, 21:11:09 »
Löytyykö Joensuun alueelta ketään joka osaa ohjelmoida LH 2.4? Itsellä olisi tulossa ennen kesää ajankohtaiseksi, kun tulee nyt lopultakin tuo ostrich härpäkkeet laitettua, mutta sitten ei oikein tuo käppyröiden muuttelu lähde. Olisi hyvä jos joku toimisi mentorina asiaan ensin :D

Poissa vesterinen_99

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 108
  • @The_X_Projects -Axe
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #1023 : 21.01.2019, 21:23:09 »
Mitkäs on tyhjän lh puolen ostrichin patterin oireet, onko samat kun tyhjällä lastulla?

Poissa Toni

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 734
  • Still running with LH2.4
    • Tonin Volvosivut
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #1024 : 23.02.2019, 09:56:35 »

Jaybeeze on vähän puuhastellut EZK XDF päivityksiä Ruotsalaisen LH-gurun kanssa




toni142(at)gmail.com, 142-74 B230FB-T, 945-98 Classic 531-16T-AW-MCC, 945-98 Classic M90-ECC, 945-96 D24TIC ZF (2+3 paku), 945-96 D24TIC ZF-MCC (2h paku), 945-96 D24TIC M90-ECC (2h paku), http://volvo.tonit.org. Myynnissä Virilastuja, OBD-lukijoita.

Poissa Arzi95

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 48
  • www.vrcf.fi
LH 2.4 apua ohjelmoinnissa
« Vastaus #1025 : 28.02.2019, 12:50:24 »
Löytyykö joensuun alueelta ketään kuka ymmärtää jotain Lh+ostrich kombon päälle? Olisi kesäksi valmistumassa projekti ja pitäisi vähän ohjelmointiin apuja saada viisaammalta niin pääsisi alkuun koko touhussa.
Olen yrittänyt tässä lueskella ja opetella, tunerpron latasin ja karttoja jo ihmetellyt, mutta hyvä jos joku vähän neuvoisi alkuun niin ei pasko heti uutta mottia  :2funny:

Ps. Onkohan tuolla hx35 holsteenilla tarvetta bypassille vai kestääkö miten tuota vastapainetta? eihän se tietysti pahaa ainakaan tee..
« Viimeksi muokattu: 28.02.2019, 12:53:27 kirjoittanut Arzi95 »

Poissa puliukk0

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2141
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: LH 2.4 apua ohjelmoinnissa
« Vastaus #1026 : 28.02.2019, 13:28:36 »
HX35 tuntuu kestävän hyvin, mutta ruisku (lähinnä ilmamassamittari) vaatii bypassin.
-Volvo 940 B230FB + M47 '92 "Pulkka"
-BMW 323i e36 -98
-Nissan 200sx S13 "1JZ-GTE VVTi projekti" '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa mikan

  • Viinaanmenevä joulupukki
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4240
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #1027 : 01.03.2019, 13:38:24 »
Jaybeeze on vähän puuhastellut EZK XDF päivityksiä Ruotsalaisen LH-gurun kanssa




Noiden uusien XDF:n käyttö vaatii sitten tunerpron päivityksen.

Nyt XDF antaa EZK:ssa säätää ihan kaikkea.
Jopa Dwell karttakin on selkeä. Tosin sitä ei ihan mahdottomasti kannata ruuvata, ellei todellista tarvetta ole.

Pontikkapäille hyötyä on startti-ennakon säätämisestä pakkaskäynnistyksiä silmällä pitäen.

Tietysti rajoittimen ruuvaaminenkin voi olla tarpeen.   :buck2:


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Slerbahuuli

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3845
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #1028 : 04.03.2019, 11:11:36 »
Koettanut hiukan kysellä, kattella ja googletella. Huonolla menestyksellä, niin kysytään sitten täällä.

Mikä käytännössä estää erilaisen IMMun (mittausalue 0-5V karkeasti) käyttämisen LH:n kanssa (orkkiksen mittausalue lienee 1.4-4.XV?)? Onko rauta vai softapuolen rajoite?

Voi onko minua koijattu vai olenko ymmärtänyt nyt jotain pahasti väärin?

Orkkis-immujen hinnat ja saatavuus rektumista.
Kouvolan Korottajattm #Jyväskylän alajaosto

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1986
  • www.vrcf.fi
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #1029 : 04.03.2019, 12:03:07 »
Mulla on mittauskäytössä Audi A8 filmi-immu. Se antaa 1,5 V ulos 0 kg//h ja maksimi kai 800 kg/h. Olisiko jotain 80mm halkaisijaltaan.

Volvon 016 immuhan on lankatyyppinen ja vaste-ajaltaan kait hieman nopeampi. En ole koskaan vertaillut, tuskin sillä on merkitystä bensakoneen käytöksessä.

Audin immu tarvitsee 5v referenssi jännitteen, itse laitoin +12v syöttölinjaan 5V jänniteregun.

Eihän tuo periaatteessa vaadi muuta kuin erilaisen skaalauksen lh:n boksiin ja sen puhtaaksipolton huijauksen.

1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa mikan

  • Viinaanmenevä joulupukki
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4240
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #1030 : 08.03.2019, 14:59:11 »
Mikä käytännössä estää erilaisen IMMun (mittausalue 0-5V karkeasti) käyttämisen LH:n kanssa (orkkiksen mittausalue lienee 1.4-4.XV?)? Onko rauta vai softapuolen rajoite?


Rajoite on raudassa. Eli LH immun vahvistin muuttaa immun tuottaman jännitteen AD-muuntimelle siten, että 2V = 0 ja 5V=5V
Eli mittausalue on oikeasti IMMulta 2-5V eikä 0-5V kuten AD muunnin sen näkee.
Tällä on parannettu AD muunnoksen tarkkuutta.

Ja sen puhtaaksi polton saa pois päältä LH:n koodista.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Slerbahuuli

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3845
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #1031 : 08.03.2019, 15:49:14 »
Rajoite on raudassa. Eli LH immun vahvistin muuttaa immun tuottaman jännitteen AD-muuntimelle siten, että 2V = 0 ja 5V=5V
Eli mittausalue on oikeasti IMMulta 2-5V eikä 0-5V kuten AD muunnin sen näkee.
Tällä on parannettu AD muunnoksen tarkkuutta.

Ja sen puhtaaksi polton saa pois päältä LH:n koodista.
Eli ohittamalla vahvistin pitäisi onnistua "suoraan" tommosen modernimman immun käyttö?

Tämä toki lienee joko A) **ttumaista tai B) mahdotonta?
Kouvolan Korottajattm #Jyväskylän alajaosto

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1129
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #1032 : 08.03.2019, 16:10:15 »
Luulen että tuohon kysymykseen A on oikea vaihtoehto. Ihmisen suunnittelemista osista se vahvistin on siihen alkuperäiseenkin tehty.

Toki se vaatii sitten sen oman linearisointikäyränsä jollaista on on johonkin moderniin immuun ainakin yritetty tehdä. Tuloksista ei mitään aavistusta.

Poissa mikan

  • Viinaanmenevä joulupukki
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4240
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #1033 : 08.03.2019, 20:47:52 »
Eli ohittamalla vahvistin pitäisi onnistua "suoraan" tommosen modernimman immun käyttö?

Tämä toki lienee joko A) **ttumaista tai B) mahdotonta?

A.

Vaatii muokkauksen LH:n rautaan joka on minulla vieläkin "vaiheessa", kun on ollut kaiken laista turhaa.
Ja tuo perkeleen sarja nälän aiheuttamia pakkoliikkeitä on vienyt sitä vapaa-aikaa aikas "kivasti".
Siihen päälle vielä hääasiat yms. niin vaiheessa ollaan vielä.
Työpöydän nurkalla se puoliksi modattu LH:n purkki odottaa vieläkin jatkamista jumalattoman kasan hauenleuka piuhojen keralla.

Suoraan prossun AD-muuntimeen IMMun kytkeminen aiheuttaa uuden LH:n purkin hommaamisen.

Sitä vahvistintan pitää muokata (3kpl vastuksia vaihtoon), niin se nielee uuden IMMun signaalin mukisematta.

Ja kuten harmaahattu sanoikin, linearisointi kippura on aikas pitkälti tehty 519 IMMulle. Jäänyt testaaminen vaiheeseen jostain syystä (kun vuorokaudessa on vain 24h).  :buck2:


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa puliukk0

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2141
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #1034 : 08.03.2019, 22:35:09 »
A.

Vaatii muokkauksen LH:n rautaan joka on minulla vieläkin "vaiheessa", kun on ollut kaiken laista turhaa.
Ja tuo perkeleen sarja nälän aiheuttamia pakkoliikkeitä on vienyt sitä vapaa-aikaa aikas "kivasti".
Siihen päälle vielä hääasiat yms. niin vaiheessa ollaan vielä.
Työpöydän nurkalla se puoliksi modattu LH:n purkki odottaa vieläkin jatkamista jumalattoman kasan hauenleuka piuhojen keralla.

Suoraan prossun AD-muuntimeen IMMun kytkeminen aiheuttaa uuden LH:n purkin hommaamisen.

Sitä vahvistintan pitää muokata (3kpl vastuksia vaihtoon), niin se nielee uuden IMMun signaalin mukisematta.

Ja kuten harmaahattu sanoikin, linearisointi kippura on aikas pitkälti tehty 519 IMMulle. Jäänyt testaaminen vaiheeseen jostain syystä (kun vuorokaudessa on vain 24h).  :buck2:

Älä ressaa. Se on vaan LH. :D

On kyllä perseestä noi 012/016 100% ehjien saatavuus, magneti marelli (joo perseestä) myy 012 tarviketta. Oliko jotain 80€ (autodocin hinnat vaihtelee rajusti), voi olla toimivampi kuin kiinalaiset, tai sitten ei.

Kuka ottaa riskin, säkillinen noita 012, 016, 012 kiinalaisia (lanka sekä filmi) itse testaanneena, en kokeile enään yhtään, eikä mulla kyllä riitä vaparissa puhku todeta enään toimivuuttakaan.  :-[

https://www.autodoc.fi/magneti-marelli/9227455

Sama ongelma on mm. Audeissa (RS2, S2, S4), Bemareissa alkupään, 325, 525. Kaikissa Motikka lankaimmulla ja lankaimmujen hinnat nousseet parissa vuodessa n. 3-4x hinnoiltaan. Perus bemarin maf on 900€. Edellämainittuihin saa bolt on aftermarket ecuja, jollon kukaan ei mieti sekunttiakaan mitä tehdä. Hölmöä kyllä vakio autoon vaihtaa ecu... Saati 300hp vinokoneeseen.
-Volvo 940 B230FB + M47 '92 "Pulkka"
-BMW 323i e36 -98
-Nissan 200sx S13 "1JZ-GTE VVTi projekti" '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

 

Ateho  Elekma