Carwist  Race.fi

LH 2.4:n säätäminen

  • 1047 Vastauksia
  • 228950 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Ledinauha

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 40
  • www.vrcf.fi
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #1035 : 24.03.2019, 21:21:15 »
Olen ajanut HFM5-tyypin filmi-immullisella LH-Volvolla viime syksynä, ainoita havaittavia ongelmia tuottaa tosiaan tuo LH:n raudasta johtuva AD-muuntimen offset. Tämän offsetin saa kyllä kierrettyä muutenkin, mutta purkin modaus on varmaan vaivattomin tapa. Hitaampi reagointinopeus ei tuntunut LH:ta haittaavan. Säätökokeilut jäi syksyllä muutamaan kymmeneen kilometriin, jopa linearisointikartta tuntui löytyvän suunnilleen kohdalleen melko pienellä vaivalla ja hyvällä alkuarvauksella Boschin omaan dataan perustuen. Käytössä oli tosin täysin eri setuppi kuin vakiovinokone. Eiköhän tästäkin konversiosta vielä joskus saada kattavampi ohje kirjoiteltua, tämän postauksen arvoksi jäänee että "toivoa on"...

Poissa stid_ai

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #1036 : 07.04.2019, 14:02:34 »
Innokaita lastun polttajia?

Poissa Toni

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 715
  • Still running with LH2.4
    • Tonin Volvosivut
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #1037 : 23.04.2019, 15:27:51 »
Onko kellään ollut ongelmia tyhjäkäynnin humppaamisessa?

Säädettiin yksi auto 440cc suuttimille ja TK oli tosi jämpti. Vaihdettiin Dekan 630cc koneeseen ja TK alkoi hieman humppaamaan ylös alas.

Käytössä aito -012 omalla kartalla ja seokset on säädetty kohdalleen 14,7 afr ilman lambdan korjausta. 440cc ei heilu afr paljoakaan, 630cc heiluu jo jonkin verran. Bensakartan solut on 40 arvoissa TK:lla.

Säädetty ainoastaan suutinvakio #4 jolla saatiin 1720/440cc ja 1440/630cc. Vaikuttais, että 630 vakio #4 on jo liian pieni tässä tapauksessa..
toni142(at)gmail.com, 142-74 B230FB-T, 945-98 Classic 531-16T-AW-MCC, 945-98 Classic M90-ECC, 945-96 D24TIC ZF (2+3 paku), 945-96 D24TIC ZF-MCC (2h paku), 945-96 D24TIC M90-ECC (2h paku), http://volvo.tonit.org. Myynnissä Virilastuja, OBD-lukijoita.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4402
  • LH-uuno
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #1038 : 23.04.2019, 23:24:05 »
Ettisin vikaa sumuista jos se on oikeasti ainoa muuttunut asia. Toi mun laite käy 870cc sumuilla tyhjää viinalla ihan kun vakiolaite, poislukien suuttimien kovempi ääni. Okei, kierrosten huojahdus esim flektin kytkeytyessä on isompi kun mihin on tottunu, mutta se lie tuon 16v omituisuus jos joku hölmö ajaa sitä kasitapin koodilla  :idiot2:, mutta ei se käynti tai seos sinällään seilaa, TK servoa vaan ohjataan turhan laiskasti.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1999
  • www.vrcf.fi
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #1039 : 24.04.2019, 08:28:01 »
Humpat on itselle tullu imuvuodoista ja huonoista bensareguista.

Tyhjäkäyntimoottorin Pid säätimestä saa helposti humppaavan käynnin ja oikeilla arvoilla nätin käynnin. A-nokalla ja 613 CCM sumut, Maxxecu ruiskuna.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa mikan

  • Viinaanmenevä joulupukki
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4261
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #1040 : 25.04.2019, 00:58:12 »
Bineistä löytyy sellainen kartta kuin "up-ward response limitter", jota räpläämällä saa vastetta nopsemmaksi.

Sitten sieltä löytyy paikoiltaan ololle minimi "idlle minumum rpm span limitter" jonka räplääminen tekee myös asioita.

Kaikkiaan tuo LH:n 21 tyhjäkäyntikarttaa ovat melkoinen himmeli, jonka ruuvaamisesssa pitää olla ajatus mukana, mutta toimii pirusti nätimmin kuin motikoisen vastaavat systeemit samoilta aikakausilta tai jopa vielä vuosia nuoremmilta.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1999
  • www.vrcf.fi
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #1041 : 25.04.2019, 08:01:23 »
Tyhjäkäyntiä voi tasoittaa myös ennakolla. Ennakkokarttaan nimellistyhjäkäyntinopeuden molemmin puolin (20rpm) +- 2 asteen vaihtelu.

EZK:ssa voi olla samanlainen jutska.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa Jambo

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1438
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #1042 : 12.05.2019, 23:28:08 »
Kysytäämpäs viisaammilta että onko LH:lla ollut minkälaisia taipumuksia kun se ei saa nopeustietoa?
Ei siis ymmärtääkseni tajua vaihtaa tyhjäkäynti-kartoilta pois? Kenties korkea kulutus?

Tuohon "fiksu käyttis pt. 3" on joko 588- tai 585-torsen asennettu vuonna X ja se on joskus (ennen tai jälkeen lukon asentamisen jälkeen) säädetty Harisella RE85:lle. Ostaessa ihmettelin toimimatonta mittaristoa, jonka sain nopeusmittaria lukuunottamatta tinaamalla toimimaan jolloinka hoksasin 1 + 1 että torsenille tuskin on silloin tajuttu esim. Mata76:lta ostaa käypäistä kehää.

Toistaiseksi vetoja on ihan riittävästi muuhun kokoonpanoon suhteutettuna, nakutuskaan ei vaivaa. Kulutus selittyy osaltaan meikäläisen kohtalaisen reippaalla ajotyylillä ja tuolla S5D-320Z välityksillä. Nopeusmittarin kehä tuli tänään tilattua ja toivottavasti ensi viikolla sen pääsis asentamaan. Innolla odotan että muuttuuko "mikään"?
« Viimeksi muokattu: 12.05.2019, 23:30:04 kirjoittanut Jambo »
Käyttiksenä - 945 B230FT/S5D-320Z '93
Ristisiitosta odottamassa - 740 B230K/M47 '87, 945 B230FT/M90 '92 ja B6284+M90
Projektina - 242 B230FT/S5D-320Z '80

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1999
  • www.vrcf.fi
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #1043 : 13.05.2019, 08:15:46 »
Jotkut ovat nikkaroineet nopeussignaalin etupyörästä, ABS tolpalla ja anturilla.

Helpompi nakki 7/9-sarjoissa kuin perän räpläys.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa vesterinen_99

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 111
  • @The_X_Projects -Axe
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #1044 : 13.05.2019, 08:20:13 »
Itellä kun ei ole anturikehää nykysessä perässä ni piuha anturissa tulee vikakoodi ja piuha irti ei tule, tyhjäkäynti elää vähän erilailla ilman nopeustietoa. Tutkinut en oo mutta taitaa vaikuttaa kiihdytysrikastuksiin jollain lailla. Vähemmällä menee tuo turborompe kun vapari lh 2.2   :D

Poissa Jambo

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1438
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #1045 : 13.05.2019, 08:32:32 »
Jotkut ovat nikkaroineet nopeussignaalin etupyörästä, ABS tolpalla ja anturilla.

Helpompi nakki 7/9-sarjoissa kuin perän räpläys.

Absiton auto niin helpompi ottaa sieltä perästä se niinkuin kuuluukin  :) Jos ei perästä löydy muuten remontin tarvetta niin otan vaan panhardin ja kopan pois tieltä, uusi kehä kahteen osaan jotka sitten pujottaa ja heppaa kiinni. Toki joudun varmaan anturin korkoa mulkkaamaan suuntaan tai toiseen.
Käyttiksenä - 945 B230FT/S5D-320Z '93
Ristisiitosta odottamassa - 740 B230K/M47 '87, 945 B230FT/M90 '92 ja B6284+M90
Projektina - 242 B230FT/S5D-320Z '80

Poissa Jambo

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1438
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #1046 : 18.05.2019, 21:22:32 »
Eei nyt säätämiseen liity taaskaan varsinaisesti, mutta mistä välistä LH ottaa nopeustiedon? Oliko mittaristossa (940 Yazakin mittaristolla) joku muunninpiiri tms  ???

Tosiaan perästä löytyikin nopeusmittarin kehä, jopa oikeassa kohtaa. Nopeusmittari ja vakkari edelleen mykkiä, mittaristosta rupes kaikki muu toimimaan tinaamalla paitti nopeus. Olikohan turbobricksien sivuilta löytyneen ohjeen mukaan testailtuna vika olisi itse mittaristossa. Nyt vain uteliaisuuttani kyselen että miten tuo nopeustieto mittaristossa kiertää kun perässä ja johdoissa on kaikki kunnossa
Käyttiksenä - 945 B230FT/S5D-320Z '93
Ristisiitosta odottamassa - 740 B230K/M47 '87, 945 B230FT/M90 '92 ja B6284+M90
Projektina - 242 B230FT/S5D-320Z '80

Poissa mikan

  • Viinaanmenevä joulupukki
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4261
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #1047 : 20.05.2019, 17:41:41 »
Lh nappaa nopeustiedon mittaristolta. Eli mittaristo tekee perän VR-anturin signaalista kanttiaaltoa ja jakaa sen sitten vakkarille, LH:lle jne...


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

 

KL-varaosat  Carwist