Harmaasta D5 vuosi moottoriöljyt pihalle. Se oireili vähän jo kesällä merkkaamalla parkkipaikkaa, mutta tikussa pysyi öljyt. Arvelin ensin että kampiakselilta vuotaa, mutta saattaahan se vuotaa siitä lohkon propusta kytkinkopan sisällä.
Oisko nyt talven myötä joku huohotin menny lopullisesti tukkoon tms. ja alkoi määrän väheneminen näkyä tikussa jo. Sen lisäksi lattia oli ihan märkänä jäähäristä. Uus Behr kenno on jo hommattuna ja samalla laitan uuden paisarin korkin. Sekin vois aiheuttaa ongelmia.
Onneks olin kesän aikana kunnostellut vara-autoksi V70 1998 TDI manuaali. Ehkä nelisen vuotta oli ehtinyt olla poissa liikennekäytöstä. 2010 tienoilla tullut Italiasta, joten pohjasta hyväkuntoinen ja melko pienellä vaivalla sain katsastettua. Uudet levyt, palat, satulat joka nurkkaan ja ulommat nivelet vetareihin, sekä suojakumit raidetankoon riekaleisten tilalle. Öljyt vaihdoin moottoriin, vaihteistoon ja tehostimeen. Sekä jakohihnan laitoin itse, mutta pumpun hihnan vaihdatin dieselhuollossa. Kohtuulliset iskarit oli omasta takaa, samoin niitä iskarin yläpään kumeja löytyi ehjemmät.
Tehostimen pumppua oli jo aikaisemmin korjailtu ja se vuosi. Tässä vielä se säiliöllinen pumppu pienemmällä hihnapyörällä. Niitä ei tahtonut hyviä ja halpoja löytyä, niin laitoin uudemman pumpun, jossa erillinen säiliö. Tästä aiheutui käyttöhihnan kanssa ongelmia ja nyt on ilmastoinnin kompura poissa pelistä, ainakin toistaiseksi.
Katsastin pakettiautoksi. Pari tuhatta kilsaa on jo yhteistä matkaa kertynyt. Kiihdyttäessä pientä värinää, jonka arvelisin johtuvan sisemmistä murrosnivelistä. Tai ne oli jo pyörineet ruosteisina ja kuivina. Voihan joku tukikumikin olla sökönä. Mutta vetarit olis vaihtolistalla seuraavaksi ja yli -5 pakkasilla joutuu vähän sahailemaan käyntiin jos ei oo roikan jatkeena. Pumppu on ajoitettu niin aikaiselle ettei ihan vikavalo syty.
Muutoin tosi hauska peli.

