Vähän OT, mutta minkälaista ajoa sulla on ja onhan tuo kulkineesi siis sillä PSAn 4pyttyisellä 2.0D koneella? Tuntuu hirveiltä kulutuksilta V50:lle.
Oma edesmennyt -08 mallinen V70 samalla myllyllä meni keskimäärin puolisen litraa pienemmällä... ja kolleegan V50 1.6D koneella 5v-laatikolla vie n. 5l/100km...
1.6D koneisissa S40/V50 on mennyt hiukkasloukkuja vaihtoon jo n. 150tkm kohdalla. Miten mahtaa olla laita 2.0D:n kanssa, ettei vain siitä johtuisi...
Ja jottei pelkkää offtopicia olisi. Itse olen tankkailut sekä ABC:llä "Smartdieseliä" että Nesteellä ProDieseliä kumpaankin kulkineeseen ja mitään eroja en toistaiseksi ole huomannut.
Juu, patonki-kiisselillä tuo oma on ja manuaaliaskilla. DPF:n tyhjensin muutama tuhat kilometriä sitten. Ajelen enimmäkseen matkaa motarilla ~105 km/h vakkarilla ja vitosvaihteella. Jonkun verran kehäteitä ym. 80 km/h nopeudella, harvoin kuitenkaan ruuhkissa. Nykyään tulee ajeltua myös ~30 km päivässä kehä2-turunväylä -väliä koululle ja takaisin, mutta sekään ei kauheeta ruuhkapumppausta ole.
Vähän itsekin tota kulutusta mietiskelen mutta en mä keksi että mikä sitä tossa nyt sitten voisi lisätä etenkin kun DPF tuli nyt poistettua. Ajelen kyllä kaupungissa ym. aina ~1700-2000rpm korvilla enkä vedättele matalilla kierroksilla, mutta lisäiskö se noin paljon, mene ja tiedä.
Edit: tosta kun Spritmonitoria tutkii niin muillakin se 6,5 litraa on yleisin keskikulutus:
https://www.spritmonitor.de/en/overview/51-Volvo/464-V50.html?fueltype=1&power_s=99&power_e=105&gearing=1Kaippa tonne vitosen pintaan pääsee jos hinaa mittarin mukaan 80 km/h vitosvaihteella ja vedättää aina 1200-1300rpm menemään...