Elekma  Autoracing

M4x-laatikon vaihto AW:n tilalle

  • 3 Vastauksia
  • 1831 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
M4x-laatikon vaihto AW:n tilalle
« : 02.11.2011, 22:21:19 »
Tarkoitus olisi viikonloppuna vaihtaa manuaaliaski ton automaatin tilalle...tarviiko muuta kun huijata boksi kuvittelemaan, että laatikko on N-asennossa?
Kyseessä siis LH2.2 ruiskulla oleva 200-sarjalainen. Ei tuonne laatikkoon taida kovin montaa piuhaa mennäkään, että kokeilemallakin vissiin selviää?
Muistan jostain lukeneeni, että piti maadottaa se piuha, joka lukee vaihdekepin asentoa?
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: M4x-laatikon vaihto AW:n tilalle
« Vastaus #1 : 02.11.2011, 22:54:02 »
Jos sulla on manuaalista se vaihdekepin johtosarja mukana, niin homma on bolt-on, eli 4-nastanen liitin irti ja manuaalin vastaava tilalle ja rokrok. Näin ainakin 700-sarjassa ja uudehkossa 240:ssä.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: M4x-laatikon vaihto AW:n tilalle
« Vastaus #2 : 02.11.2011, 23:12:06 »
Jos sulla on manuaalista se vaihdekepin johtosarja mukana, niin homma on bolt-on, eli 4-nastanen liitin irti ja manuaalin vastaava tilalle ja rokrok. Näin ainakin 700-sarjassa ja uudehkossa 240:ssä.


Ei ole...laatikon otin tosta viimetalven farkusta, ja siinä oli LH2.4....se johtosarja on kyl kokonaisuudessaan tallessa...
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: M4x-laatikon vaihto AW:n tilalle
« Vastaus #3 : 03.11.2011, 14:50:41 »
Vaihdekepin johtosarja käsittää lähinnä sen eksoottisen mallisen nelipinnisen liittimen, ja johtolähdöt pakkivaloille. Siinä on jömppi automaatin startineston lenkissä, ja kaksi muuta johtoa ovatten pakkivalot, jotenka ei siinä mitään mystiikkaa ole. Vaihteen päälläolosta menee shifterin juuresta tieto boksille jollakin tavalla, en kyllä heti keksinyt että miten. Kuitenkin tuo swappi sujuu helposti kun irrottelet ne shifterin tienoon sähköt nätisti ja hiukan mietit, mitä ne tekee, muuta ongelmaa tuossa talkoossa ei tule jos sulla on riittävästi osia sen askareen toteuttamiseks. Ittellä oli niin pienestä kiinni, että joutu tilamaan jälkitoimituksena sen pellin, joka pitää manuaaliaskin sitä kumipaljetta korissa kiinni ::)
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy