Elekma  Autoracing

850 keulan purkaminen

  • 9 Vastauksia
  • 3481 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
850 keulan purkaminen
« : 24.12.2011, 17:52:44 »
Nonii, kasipätkä on ajettu talliin ja tarvis alotella purkuhommia. Ajattelin kysästä jos jollain olis vinkkiä heittää, että missä järjestyksessä ja miten suositellaan keulaa purettavaksi. Josko kysymällä säästäisi muutaman tunnin työtä ja jokusen ärräpään.

Tarkoitus siis irrotella lähes kaikki irtoava lokasuojista lähtien.
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa X70R

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 896
    • V70 D5 AWD R-Design -13
Vs: 850 keulan purkaminen
« Vastaus #1 : 24.12.2011, 20:50:32 »
Nonii, kasipätkä on ajettu talliin ja tarvis alotella purkuhommia. Ajattelin kysästä jos jollain olis vinkkiä heittää, että missä järjestyksessä ja miten suositellaan keulaa purettavaksi. Josko kysymällä säästäisi muutaman tunnin työtä ja jokusen ärräpään.

Tarkoitus siis irrotella lähes kaikki irtoava lokasuojista lähtien.

Vaikka tässä järjestyksessä:
vilkut > lamput > sisälokasuojat > puskuri > etukehikko > lokasuojat

« Viimeksi muokattu: 24.12.2011, 20:52:39 kirjoittanut X70R »

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 keulan purkaminen
« Vastaus #2 : 24.12.2011, 20:55:44 »
Vaikka tässä järjestyksessä:
vilkut > lamput > sisälokasuojat > puskuri > etukehikko > lokasuojat


Puskurista vissiin täytyy ottaa kuori ensin pois?
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa X70R

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 896
    • V70 D5 AWD R-Design -13
Vs: 850 keulan purkaminen
« Vastaus #3 : 24.12.2011, 21:09:11 »

Puskurista vissiin täytyy ottaa kuori ensin pois?

Täytyy ottaa ensin pois.
Kannattaa irroitella lämpimässä, koska osa kiinnnitys kynsistä voi olla todella tiukassa ja puskurin kuori halkeaa suht helposti.

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 keulan purkaminen
« Vastaus #4 : 24.12.2011, 21:12:29 »
Täytyy ottaa ensin pois.
Kannattaa irroitella lämpimässä, koska osa kiinnnitys kynsistä voi olla todella tiukassa ja puskurin kuori halkeaa suht helposti.

Onneks ajoin tänään talliin lämmitteleen. Onko siinä mitään "kikkoja", vai vaan pultit auki ja varovaisesti kiskoo kuoren pois.
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa X70R

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 896
    • V70 D5 AWD R-Design -13
Vs: 850 keulan purkaminen
« Vastaus #5 : 24.12.2011, 21:22:36 »
Onneks ajoin tänään talliin lämmitteleen. Onko siinä mitään "kikkoja", vai vaan pultit auki ja varovaisesti kiskoo kuoren pois.

Enpäs muista miten se helma yläosasssa oli kiinni, mutta ei siinä niittejä(sisälokasuojassa) tai paria ruuvia halman alareunassa kummempaa tainnut olla.
Jos on joskus irroitettu niin lähtee helpommin, mutta varovasti vaikka reunasta alkaen, varoen vääntämästä helmaa liian kaukaa, joilloin pääsee taipumaan ja murtumaan.

Jos saisi vedettyä suoraan eteenpäin niin lähtisi parhaiten, mutta hankalahan siitä helman yläreunasta on pitää kiinni.
« Viimeksi muokattu: 24.12.2011, 22:32:05 kirjoittanut X70R »

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 keulan purkaminen
« Vastaus #6 : 24.12.2011, 21:26:40 »
Enpäs muista miten se helma yläosasssa oli kiinni, mutta ei siinä niittejä(sisälokasuojassa) tai paria ruuvia kummempaa tainnut olla.
Jos on joskus irroitettu niin lähtee helpommin, mutta varovasti vaikka reunasta alkaen, varoen vääntämästä helmaa liian kaukaa, joilloin pääsee taipumaan ja murtumaan.

Jos saisi vedettyä suoraan eteenpäin niin lähtisi parhaiten, mutta hankalahan siitä helman yläreunasta on pitää kiinni.

Täytyy olla varovainen....kunnei ärrän puskureita taida liikaa olla varaosiksi.
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: 850 keulan purkaminen
« Vastaus #7 : 24.12.2011, 21:31:10 »
Enpäs muista miten se helma yläosasssa oli kiinni, mutta ei siinä niittejä(sisälokasuojassa) tai paria ruuvia kummempaa tainnut olla.
Jos on joskus irroitettu niin lähtee helpommin, mutta varovasti vaikka reunasta alkaen, varoen vääntämästä helmaa liian kaukaa, joilloin pääsee taipumaan ja murtumaan.

Jos saisi vedettyä suoraan eteenpäin niin lähtisi parhaiten, mutta hankalahan siitä helman yläreunasta on pitää kiinni.
Pitää kysyä notta mitä sää selität?
Helma ja puskurin yläosa tulee kyllä yhtenä palikkana, kun irrottaa ne vaan siitä puskuripalkista.
Puskuripalkin saa irti kun kuori nyitty pois tieltä.

E:
Saahan sitä kysyä, mutta huolto-ohjeen mukaan se irroitetaan kahdessa osassa, toki voi saada muutenkin irti.
Typerä kyllä tämä huolto-ohje, oon meinaan niitä "kynsiä" millä helma yläosassa kiinni katellu tosta kuoresta, ja en kyllä koittas niitä ees irrottaa, näyttää tasan siltä että napsuvat poikki kun kattoo edes vihasesti sinnepäin.
« Viimeksi muokattu: 24.12.2011, 23:02:34 kirjoittanut AtAi »
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa X70R

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 896
    • V70 D5 AWD R-Design -13
Vs: 850 keulan purkaminen
« Vastaus #8 : 24.12.2011, 22:26:32 »
Pitää kysyä notta mitä sää selität?
Helma ja puskurin yläosa tulee kyllä yhtenä palikkana, kun irrottaa ne vaan siitä puskuripalkista.
Puskuripalkin saa irti kun kuori nyitty pois tieltä.

Saahan sitä kysyä, mutta huolto-ohjeen mukaan se irroitetaan kahdessa osassa, toki voi saada muutenkin irti.
« Viimeksi muokattu: 24.12.2011, 22:31:16 kirjoittanut X70R »

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 keulan purkaminen
« Vastaus #9 : 25.12.2011, 13:31:37 »
Puskurin palkkia ei saa runkoaisojen päistä irti ilman kuoren irrottamista ensin. Lokarin kaarista niitit pois ja reunasta alkaen lähtee nykimään ne saumakohdan kiinnityshampaat irti. Kun alaosa on pois niin styroxissa näkyy palkin kiinnityspultit 14mm kanta.

"lukkopelllin" irrotukseen ei tarvi ajovaloja irrottaa lainkaan, vain villkut joiden alla on kaks pulttia ja syylärin kohdalla ne kolme peltilirppaa muutamalla ruuvilla.

 

RallyBaron  Samppasport