1,9bar on kyllä auttamatta liian vähän minun mielestä tienpäälle alkuperäiseenkin 185-65-15. Kyllä se kakkosella saa alkaa.
Liekö kukaan meistä nähnytkään niitä volvon alkuperäisiä renkaita? Taitavat olla jo hävinneet historian hämäriin aikoja sitten.

Joten kuunnellaan mielummin renkaan valmistajaa. :hello:
Ja tuo veltto runko. Itse miellän parhaana metsätiellä, missä murkulaa, sopivan velton renkaan. Eli esim T-nopeusluokka vs V-luokka. Kuten mainitsin, alennan jopa paineita omasta tiepaineesta 2.3barista tuonne 1.9bar:iin, että ei jyskää. Nyt vaan heräsi kysymys, mikä teille on metsätie?? Minun tapauksessa ei vastaan ole tullu juuri muita henkilöautoja...Moni kyselly miksi en laita maasturia...Lapin kairoja ajelen. Kukaan ei ole iäksi kiinni jäänyt, olen joskus itseäni lohduttanut ja kaikkiin paikkoihin mihin olen halunnut, olen päässy.
Varmasti tuolla nopeusluokallakin on merkityksensä renkaan jäykkyyteen, kuten kantavuudellakin. Nopeusluokkahan voi sinulla olla käytännössä mikä tahansa, mutta kantavuus on syytä pitää mahdollisimman suurena. Tällöin rengas sietää runtua paremmin hajoamatta.
Mikäkö on metsätie minulle?
Tie (siis joku kulku-ura), jonne volvon maavara riittää... Metsää on sitten se, missä ei ole mitään kulku-uria tms.
Metsätie korvatunturin lähettyvillä. Jos volvon maavara riittää, tuo on sellainen metsätie, jota tarkoitan.