Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Ei tykänny vedestä...

  • 41 Vastauksia
  • 14354 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Juhåå

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 67
  • Volvo
Vs: Ei tykänny vedestä...
« Vastaus #30 : 31.07.2013, 11:18:13 »
Huhhuh, johan oli huollolla hintaa.. Kumma sinänsä, että pestäessä kaasuläppä lasahtaisi..? Ei siinä, hyvä että tuli kuntoon (y)
Volvo S60 -03 B5244S2 140hv..


Vikakoodin lukua pk-seudulla! yv.

Poissa cmro85

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 65
  • www.vrcf.fi
Vs: Ei tykänny vedestä...
« Vastaus #31 : 03.08.2013, 07:47:34 »
Mulla vaihtoivat volvolla uuden kaasuläppäkotelon.  vuosi ja 2kk meni ja pesin moottorin.   Siihen se kaasuläppä sitten hajosi.   oli joku tehdas kunnostettu kotelo ja ilmeisesti ei niin tiivis.   Vaihtoivat aivan uuden kotelon tilalle, jonka tietysti jouduin maksamaan kun läpllä oli takuu 1v.   

Tuo joka oli uusi on kestänyt pestä kerran kesässä ilman oireita.   (vielä..)

Se kastunut kotelo oireili aina kun auton käynnisti, lopuksi se meni vähän väliä vikatilaan.  Koitin sitä putsailla ym.  mutta aivan turha homma.   ei siitä kalua enää tullut.

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: Ei tykänny vedestä...
« Vastaus #32 : 09.08.2013, 10:25:34 »
tuohon tyhjäkäynnin hyppelyyn tuntus vaikuttavan ilmamassamittari (kuten tuolla on jo aiemmin mainittu). Omasta vollesta olen pari kertaa sillä kliinerillä puhdistanu ja on auttanu. Kannattaa sekin kokeilla.

Oman kokemuksen mukaan, jos tyhjäkäynti humppaa tyyliin 100rpm on se varma merkki paskaisesta kaasuläpästä, joka sitten hajoaa lopullisesti suhteellisen nopealla aikataululla seilaamisen alkamisesta.

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: Ei tykänny vedestä...
« Vastaus #33 : 09.08.2013, 10:36:48 »
Mulla vaihtoivat volvolla uuden kaasuläppäkotelon.  vuosi ja 2kk meni ja pesin moottorin.   Siihen se kaasuläppä sitten hajosi.   oli joku tehdas kunnostettu kotelo ja ilmeisesti ei niin tiivis.   Vaihtoivat aivan uuden kotelon tilalle, jonka tietysti jouduin maksamaan kun läpllä oli takuu 1v.   

Tuo joka oli uusi on kestänyt pestä kerran kesässä ilman oireita.   (vielä..)

Se kastunut kotelo oireili aina kun auton käynnisti, lopuksi se meni vähän väliä vikatilaan.  Koitin sitä putsailla ym.  mutta aivan turha homma.   ei siitä kalua enää tullut.

Kotelo on kyllä hyvinkin tiivis elektroniikan osalta (valettu massaan), ainoa on sitten, jos painepesurilla päästetään vettä huolella asentoanturien välistä sisään. Tosin nekin on kyllä mielestäni niin tiiviisti siinä kiinni, että en oikein pidä tuota todennäköisenä. Tehdaskunnostettu ei kyllä eroa tiiviydessä mitenkään uudesta.
Nimimerkillä yhden kotelon purkaneena.

Mielestäni noihin tehdaskunnostettuihin on vaan vaihdettu liikkuvat osat ja elektroniikka on ennallaan. Se sitten sieltä kuitenkin laukeaa. Itellä kesti viimeinen tehdaskunnostettu boksi vain n. 13 000km.

Poissa Teemu79

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Vs: Ei tykänny vedestä...
« Vastaus #34 : 09.08.2013, 13:27:00 »
Tuo alla oleva firma osaa näköjään tehdä pysyvän korjauksen. Kaasuläpän asentoanturi muutetaan täysin kontaktivapaaksi, optiseksi anturiksi. Hintakin on ihan kohtuullinen.

http://xemodex.com/technologyimproved/uk/volvo-electronic-throttle-module
C70 T5 -98

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: Ei tykänny vedestä...
« Vastaus #35 : 09.08.2013, 13:35:29 »
Tuo alla oleva firma osaa näköjään tehdä pysyvän korjauksen. Kaasuläpän asentoanturi muutetaan täysin kontaktivapaaksi, optiseksi anturiksi. Hintakin on ihan kohtuullinen.

http://xemodex.com/technologyimproved/uk/volvo-electronic-throttle-module

Niin voi, mutta eivät lähetä eurooppaan:
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=16281.msg330167#msg330167

Teetätin tuollaisen homman englannissa. No ei se sit toiminutkaan, kun boksissa olikin myös sisäinen vika.
Nyt on sit tuo anturi ylimääräisenä.
Lueskelin kyllä, että ei oo aina ihan ongelmatonta tuon HALL anturinkaan kanssa. On pirun tarkka siitä magneetin asennosta.
Jos jotakin kiinnostaa kokeilla, voin kyllä myydä uuden anturin asennusohjeineen.

Poissa Teemu79

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Vs: Ei tykänny vedestä...
« Vastaus #36 : 09.08.2013, 13:44:15 »
Ok, hieman harhaanjohtavasti tuo saitti kuitenkin kyseli mistä maasta olen niin oletin että mahdollisista rajoituksista olisi kerrottu hieman selvemmin, eikä vasta kun tuote on jo ostoskorissa...

Perheen toiseen Volvoon vaihdettiin ETM viime kesänä ja koko lysti maksoi reilut 800 €.
C70 T5 -98

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: Ei tykänny vedestä...
« Vastaus #37 : 09.08.2013, 13:55:51 »
Ok, hieman harhaanjohtavasti tuo saitti kuitenkin kyseli mistä maasta olen niin oletin että mahdollisista rajoituksista olisi kerrottu hieman selvemmin, eikä vasta kun tuote on jo ostoskorissa...

Perheen toiseen Volvoon vaihdettiin ETM viime kesänä ja koko lysti maksoi reilut 800 €.

No, niin en tiedä sit jos ovat muuttaneet käytäntöään. Kyselin keväällä 2012.

Poissa jp_olli

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1119
Vs: Ei tykänny vedestä...
« Vastaus #38 : 09.08.2013, 14:35:36 »
Tuo alla oleva firma osaa näköjään tehdä pysyvän korjauksen. Kaasuläpän asentoanturi muutetaan täysin kontaktivapaaksi, optiseksi anturiksi. Hintakin on ihan kohtuullinen.

http://xemodex.com/technologyimproved/uk/volvo-electronic-throttle-module

Meilläkin tehdään samaa korjausta täällä kotimaan puolella. Tunnistin ei ole optinen, vaan magneettinen kuten todettua.

Korjauksen jälkeen sopeutusarvot pitää nollata pitämällä miinuskaapeli irti ~10min. Sopeutusajoa pitää ajaa tämän jälkeen noin 200km, että kierrosten humpaaminen tai hidas laskeminen asettuu.

Alipainevuodot (jarrutehostin, letkuvika, viallinen öljyloukku) ja ilmamassamittarin viat voivat aiheuttaa samoja oireita, kuin viallinen kaasuläppä ja se tekeekin hommista hieman haastavampia.
« Viimeksi muokattu: 09.08.2013, 14:48:50 kirjoittanut jp_olli »
Ohjainlaitteiden, mittaristojen, jne. korjaukset
Performance by Sercap.fi optimoinnit
044-0760422
www.sercap.fi

Poissa Teemu79

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Vs: Ei tykänny vedestä...
« Vastaus #39 : 09.08.2013, 15:22:43 »
Ok, hyvä tietää kun se kuitenkin hajoaa taas jossain vaiheessa :)
C70 T5 -98

Poissa Thismo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vs: Ei tykänny vedestä...
« Vastaus #40 : 09.08.2013, 18:43:43 »
katteli tuota oman s60:sen kaasuläppää niin siihen on vaihdettu tuo anturi ja Sacer oli sen merkki.
Kyllä tuossa mun autossa pelittää hyvin ja varmasti pitkäikäsempi kuin alkuperäinen hiilikosketin.

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: Ei tykänny vedestä...
« Vastaus #41 : 09.08.2013, 20:07:05 »
katteli tuota oman s60:sen kaasuläppää niin siihen on vaihdettu tuo anturi ja Sacer oli sen merkki.
Kyllä tuossa mun autossa pelittää hyvin ja varmasti pitkäikäsempi kuin alkuperäinen hiilikosketin.

Oli vaan suolaisen hintainen kikkare. Ovat keksineet hyvän rahastuskeinon.
Mutta nyt näkyy hintakin pudonneen rutkasti.

 

Samppasport  Futurez