Autoracing  KL-varaosat

240 -90 Ohjaustehostimen sielunelämää

  • 24 Vastauksia
  • 13558 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5837
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 -90 Ohjaustehostimen sielunelämää
« Vastaus #15 : 15.10.2011, 13:10:55 »
Mitähän jos tyhjentäisin nestettä jonkin verran ja pistäisin esim puolilitraa dieseliä järjestelmään? Sitten käyttäisin pari minuuttia kääntelemällä rattia. Tämän jälkeen nesteet kaikki pois.
Sitten atf ölppää täyteen, hetken käyttöä ja kääntelyä ja taas pois. Sitten vasta normaali täyttö ja ilmaus?

Eli
1. pesu löpö-vanha öljy seoksella
2. tyhjennys
3. löpön huuhtelu öljyllä
4. tyhjennys
5. täyttö ja ilmaus

Olisiko tässä järkeä vai pistänkö vaan uutta öljyä huuhtelusysteemillä jolloin ei tarvitse edes ilmata? ???

Poissa HRemes

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 319
    • S70TDI
Vs: 240 -90 Ohjaustehostimen sielunelämää
« Vastaus #16 : 15.10.2011, 21:01:12 »
Taiat helpoimmalla päästä kun,

1. Imet (jollain isolla ruutalla tai millä hyvvään) säiliön tyhjäks.
2. Laitat saman määrän uutta tilalle
3. Pyörittelet rattia päästä päähän muutaman kerran (auto tietenkin käynnissä ;D).
4. Ensimmäiset kolme kohtaa toistat niin monta kertaa, kunnes jäljellä on lähestulkoon täysin puhdasta öljyä.

Ei tartte ilmailla, ja ei mene kuin n.0,5-1,5 litraa öljyä riippuen siitä, että kuinka likaista siellä on ollut.

Melko monta kertaa oon tuon homman joutunut tekemään (työkseni kun öljyjä vaihtelen ::))
« Viimeksi muokattu: 15.10.2011, 21:09:04 kirjoittanut HRemes »

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5837
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 -90 Ohjaustehostimen sielunelämää
« Vastaus #17 : 15.10.2011, 21:34:58 »
No joskus punaista öljyä ollut on nyt täysin vetistä mustaa litkua että :D.

Teen jotenkin noin. Eihän tämä raketti tiedettä ole :)

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1137
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 240 -90 Ohjaustehostimen sielunelämää
« Vastaus #18 : 16.10.2011, 00:25:52 »
Ite tuli tehtyä tuo huuhtelu/öljyjen vaihto kans joku reilu vuosi takaperin...

Tyhjäsin muistaakseni eka säiliön ja nappasin paluuletkun pään irti ja laitoin läpinäkyvään pulloon. Säiliön paluunipan tulppasin jollain sopivalla letkunpätkällä ja ruuvilla.
Säiliö täyteen uutta öljyä ja korkki jätetään tietysti pois. Täs vaihees on hyvä tunkata keulaa vähä ylös...
Auto käyntiin ja kääntelemään hitaasti rattia laidasta laitaan, välillä lisätään taas säiliö täyteen ja tarkkaillaan samalla paluuletkusta tulevan öljyn väriä. Hommaa jatketaan kunnes paluuöljy on puhasta.

Säiliössä olevaa öljymäärää saa pitää silmällä, koska se laskee aika nopeesti ja tyhjäks päästessään joutuu taas ilmaamaan...

Siinä yks lisävaihtoehto.  :)

Itellä ei tosin öljynvaihto, saati pumpunvaihtokaan auttanu. Vaan tehostus on varsinki kylmällä liikkeellelähtiessä olematonta, lämmetessä rupee toimimaan. Toinen hammastanko ois hommattu, pitää vaan vaihtaa.
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97, S70 2.4 -99, V70 2.4 Classic -00

Poissa Proomu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 105
  • www.nummelarallyteam.com
    • Ralli-Proomu
Vs: 240 -90 Ohjaustehostimen sielunelämää
« Vastaus #19 : 25.10.2011, 21:31:17 »
Jooh, pitää jatkaa katsomista. Löysin Volvon pdf:n jossa on zf:n ohjaustehostimen purku ja kasaus kuvitettuna niin sitähän vois vaikka harjootella joskus :)

Voisikos kyseisen pdf:n vielä löytää jostain?

Poissa heksa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 65
ex:t: fiesta,440 -88,sama fiesta,240 b200k + aw70 -85, 240 b200f -89, ja nyt ajossa 945 -93 + työt scanialla.    "Autoja ja pyöräkuormaajia on kahta merkkiä: Volvoja ja Amerikkalaisia"

Poissa Forbid

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 10
Vs: 240 -90 Ohjaustehostimen sielunelämää
« Vastaus #21 : 09.11.2011, 16:26:24 »
Itselläni esiintyi samassa autossa sama homma eli ohjaustehostin tehostaa melko epätasaisesti eli silloin tällöin normaalisti ja välillä heikommin. lisäksi ohjaus linkussa pitää kovaa ääntä. Tehostin huuhdeltiin läpikotaisin ja laitettiin uudet öljyt sisään, hihna tuli uusi (ei luista) ja sama vika esiintyy edelleen. Veikkaampa sitten että pumppu on yksinkertaisesti rikki ja ne hammastangon sisäiset tiivisteet vaihdettava..
Volvo 240 B230F - Volvo 740 B200 - Volvo S40

Poissa SirBBa

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 993
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 -90 Ohjaustehostimen sielunelämää
« Vastaus #22 : 31.05.2013, 21:11:36 »
Onko tuota OT:ta mahdollista "kääntää" kun eihän tuo oma ole ollenkaan linjassa muiden hihnapyörien kanssa.
Joka suunnasta tutkittu mutta itse en keksinyt mistä tuota säätäisi.

Tosin hyvin pelannut tähänkin asti mutta kaipa tuon suorassa kuuluisi olla  ::)

Poissa mauser240

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 332
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 -90 Ohjaustehostimen sielunelämää
« Vastaus #23 : 25.07.2013, 00:27:44 »
Vastaus ensimmäiseen kysymykseen, jos on kunnossa mutta tuntuu raskaalta, vaihda alapallonivelet tehostamattomasta autosta. Samanlaiset molemmilla puolilla.
142

Poissa Ökykisko

  • Käyttäjällä hoitamattomia kauppoja. T:Ylläpitö
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 302
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 -90 Ohjaustehostimen sielunelämää
« Vastaus #24 : 16.08.2013, 16:05:47 »
itellä oli sellain vika et paineletku suosi lävitse öljyä kun paine nousi. eli normiajossa toimi moitteetta mut sit kun tuli joku tiukka käännös tms että joutu veivaamaan enemmän ja paine nopusi niin tuli pirun pienestä reijästä ölppää jolloiun paine tietty laski eikä tehostanut kunnolla.


Edit: siis koita silleen että pelli auki ja kaveri vääntää rajotinta vasten rattia ja kattelet sopivan varoetäisyyden päästä konehuoneeseen että lentääkö mitään. suojalasit varmaan kannattaa pistää ettei tuu simmuun pipi.
Käyttäjällä Ökykisko on selvittämättömiä kauppoja, ks. tarkemmin http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=126.msg747348#msg747348

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo