Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Tdi:ssä 0,5bar ahtoja hukassa, mistä etsiä vikaa?

  • 11 Vastauksia
  • 2442 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Hiltsu

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Volvo V70 2.5TDI 1999
Olen seurannut jotta pitkässä juoksussa paineet on laskeneet jonkun 0,2bar, mutta nyt tapahtu totaallinen hyytyminen, perus vedossa paineet luokkaa 0,4 tai jos oikein kenkii niin 0,5...

Ennen heräsi henkiin tuossa 1800rmp nyt luokkaa 2200rmp.

Kulutus noussu noin 1l/100km.

Mittarissa 490tkm

Mistä etsiä vikaa? Ei naurata kun 200D mese vetää valoissa pitemmänkorren :idiot2:

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3622
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: Tdi:ssä 0,5bar ahtoja hukassa, mistä etsiä vikaa?
« Vastaus #1 : 20.08.2013, 10:13:26 »
käykö normaalisti vai vielä karkeammin? Savuttaako? Joko oot imm:n ja sen kuuluisan map-anturin nipan kattonu?
Edit. Hukkaportti aukeaa normaalisti 0,7 barissa. Lähtisin sieltä hakeen vikaa ensimmäisenä, joko ahtop.s.venttiilistä, letkusta siitä hukkikselle tai ite hukkiksesta.
« Viimeksi muokattu: 20.08.2013, 10:17:02 kirjoittanut HenkkaR1 »
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10772
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: Tdi:ssä 0,5bar ahtoja hukassa, mistä etsiä vikaa?
« Vastaus #2 : 20.08.2013, 10:19:48 »
Olikos Hiltsulla vielä EGR toiminnassa vai ei? Jos on, niin varmaan kannattaa laittaa sinne laippojen väliin se tiiviste, jossa ei ole ylimääräistä reikää keskellä.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa Hiltsu

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Volvo V70 2.5TDI 1999
Vs: Tdi:ssä 0,5bar ahtoja hukassa, mistä etsiä vikaa?
« Vastaus #3 : 20.08.2013, 10:42:51 »
käykö normaalisti vai vielä karkeammin? Savuttaako? Joko oot imm:n ja sen kuuluisan map-anturin nipan kattonu?
Edit. Hukkaportti aukeaa normaalisti 0,7 barissa. Lähtisin sieltä hakeen vikaa ensimmäisenä, joko ahtop.s.venttiilistä, letkusta siitä hukkikselle tai ite hukkiksesta.
Toimii muuten normaalisti, mutta satunaisesti nykäsee silleen hiuksenhienosti.
Ei savuta, kylmänä käynistäessä pölläyttää vähän sinertävänharmaata. Ennen jätti kyllä savumerkit, mutta sekin on oudosti loppunut...

Nippaa en ole tutkaillut nyt, mutta olen sen aikoinaan aukonut kun imusarjan putsasin.

Olisiko sinulla laittaa kuvaa josta ois merkattuna osat mitä tarkistaa?

Olikos Hiltsulla vielä EGR toiminnassa vai ei? Jos on, niin varmaan kannattaa laittaa sinne laippojen väliin se tiiviste, jossa ei ole ylimääräistä reikää keskellä.
Noup, meinaatko jotta egr venttiili alkais antautumaan ja ei piä paineita ennee? Voishan sinne napsia palan peltiä jos se avittais.

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10772
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: Tdi:ssä 0,5bar ahtoja hukassa, mistä etsiä vikaa?
« Vastaus #4 : 20.08.2013, 10:48:51 »
Noup, meinaatko jotta egr venttiili alkais antautumaan ja ei piä paineita ennee? Voishan sinne napsia palan peltiä jos se avittais.

No sitä vähän meinaan. Ei se tosin välttämättä tähän tilanteeseen auta, mutta toimenpide on helppo ja halpa sekä on hyödyllinen muutenkin, vaikkei tätä ongelmaa ratkaisisikaan. :D
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa Hiltsu

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Volvo V70 2.5TDI 1999
Vs: Tdi:ssä 0,5bar ahtoja hukassa, mistä etsiä vikaa?
« Vastaus #5 : 20.08.2013, 10:52:36 »
No sitä vähän meinaan. Ei se tosin välttämättä tähän tilanteeseen auta, mutta toimenpide on helppo ja halpa sekä on hyödyllinen muutenkin, vaikkei tätä ongelmaa ratkaisisikaan. :D
Kysymys kuuluu jotta riittääkö tiiviste imusarjan puoleiseen laippaan?

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10772
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: Tdi:ssä 0,5bar ahtoja hukassa, mistä etsiä vikaa?
« Vastaus #6 : 20.08.2013, 11:43:11 »
Kysymys kuuluu jotta riittääkö tiiviste imusarjan puoleiseen laippaan?

Eiköhän, mutta pianhan sinne ne molemmatkin tekee. ;)
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3622
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: Tdi:ssä 0,5bar ahtoja hukassa, mistä etsiä vikaa?
« Vastaus #7 : 20.08.2013, 14:03:54 »
oliksulla vielä läppämallin imm? Mulla oli lankamallin hajotessa oireet samat mutta ahto sitä 0,7.. 
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa Hiltsu

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Volvo V70 2.5TDI 1999
Vs: Tdi:ssä 0,5bar ahtoja hukassa, mistä etsiä vikaa?
« Vastaus #8 : 20.08.2013, 14:08:17 »
oliksulla vielä läppämallin imm? Mulla oli lankamallin hajotessa oireet samat mutta ahto sitä 0,7..
Jaa-a -97 vuotinen on tuo ongelmapesäke :)

Poissa Hiltsu

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Volvo V70 2.5TDI 1999
Vs: Tdi:ssä 0,5bar ahtoja hukassa, mistä etsiä vikaa?
« Vastaus #9 : 20.08.2013, 16:46:58 »
Päikkärit nukuttu ja jumpattu reikä umpeen. Luoja jotta oli tiukassa, meinas usko loppua kun hylsyn kärki alkoi kiertyä, pitää takuuseen uus vaatia...

Laitoin lätkän pakosarjalta lähtevän putken ja venttiilin väliiseen päähän, kun en keksiny miten ois sen pakosarjan puolisen putken pultin saanut auki.

No pikku lenkki, noin 500m ei kertonu mitään, mutta tuossa kävin 10km ajelemassa ja voin sanoa että muuttu auto, vaikkei se vieläkään täysin tikissä ole. Mutta nyt vetää jostain 1600rmp paljon paremmin ja 2500rmp kohilla alkaa repimään.

Mietin että pitäskö laittaa lätkä vielä imusarjan ja venttiilin väliin?

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3622
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: Tdi:ssä 0,5bar ahtoja hukassa, mistä etsiä vikaa?
« Vastaus #10 : 20.08.2013, 18:04:44 »
kylmemmällä puolella se kestää pitempään.
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa Hiltsu

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Volvo V70 2.5TDI 1999
Vs: Tdi:ssä 0,5bar ahtoja hukassa, mistä etsiä vikaa?
« Vastaus #11 : 20.08.2013, 21:30:11 »
Voi jehna, aiemmin ajotietokone näytti 7,2l/100km nyt parisataa kilsaa takana ja nyt 5,8l/100km katsotaan mihin tuo vielä muuttuu :)

 

RallyBaron  Samppasport