KL-varaosat  Race.fi

b18 kannenpultin kierteet lohkossa

  • 4 Vastauksia
  • 1753 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
b18 kannenpultin kierteet lohkossa
« : 01.05.2014, 10:33:43 »
Onko mitään kotikonstia korjata täysin sileäksi mennyt kierre lohkosta ? Keskellä lohkoa oikealla puolella.
« Viimeksi muokattu: 03.05.2014, 21:36:53 kirjoittanut luchadore »
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa AKK

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 393
  • Pelti on katoavaista mutta ruoste ikuista!
Vs: b18 kannenpultin kierteet lohkossa
« Vastaus #1 : 05.05.2014, 15:47:57 »
Joko koneistamo tai sitten kaksimilliä isommat kierteet, siihen sopiva pultti jonka sisään oikeat kierteet. Voi olla että tätä kokoa on oikeana helicoilina myynnissä. Eli jos alkuperäinen on M12 niin tekee kierteet M14 kokoon ja M14 pultin sisään tekee M12 kierteet ja pyörittää sisään. Puolen tusinaa MB:n suutinpulttia on korjattu tällä tavalla. Tosin niissä on huomattavasti pienempi momentti..
Tää olis mun visio!
940 classic

Poissa Kupru

  • Kaidemestari
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2326
  • www.vrcf.fi
Vs: b18 kannenpultin kierteet lohkossa
« Vastaus #2 : 11.05.2014, 11:47:12 »
On sitten tuuma-kierteellä.
V70 Classic ja S80 T6 Executive, Tyttärellä S40
Apina ei tunne ketään, mutta apinan tuntee kaikki.
Nyt apina ajaa talven Jeepillä V8 eco...

Poissa AKK

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 393
  • Pelti on katoavaista mutta ruoste ikuista!
Vs: b18 kannenpultin kierteet lohkossa
« Vastaus #3 : 11.05.2014, 11:57:38 »
Aivan, mutta toimii se vaikka olisikin tuumainen sisempikierre. Laadukkaan tuumasen tapin löytäminen voi sitten ollakin halnkalampaa, itse oon jo monta sekundasarjaa ostanut...
940 classic

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: b18 kannenpultin kierteet lohkossa
« Vastaus #4 : 11.05.2014, 14:51:05 »
Oli sen verran kiire saada kone kiinni autoon, niin pistin sitten vanhan romun takasin. Sinällään hatmittaa kun vanha on leikannut kiinni, kuluttaa öljyä 5-6 litraa kuukaudessa, käy ajoittain kolmella, oli siitä kansipahvikin kärähtänyt. Koitin vähän huoltaa ensiapua siihen, niin kyllä tuolla nyt jotenkin ajelee.

Oli tuo b18 kone joutilaana, huolsin sitä ja ostin sitä sun tätä nippeliä ja tiivistesarjaa jne. Ja siitä tulikin tosi hyvä, sylinteritkin hyvässä kunnossa, sitten kun oli jo ehditty nostaa vanha ylös, niin huomaan että yksi kansipultin kierre sileä :buck2:

Hermoja taas koeteltiin.. voisihan tuon b18 lohkon kiikuttaa koneistamolle, saisi siitä vähän luotettavamman koneen nyt kiinni autoon, ei ainakaan kuluttaisi öljyä ja bensaa samalla tavalla. Ehjä b20 lohko on haussa jollaisen kesällä rakennan autoon kiinni. Tai b21 kokoon porattu lohko kun lötyisi niin oliai vielä parempi.

Mutta tällaista..
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

 

RallyBaron  Samppasport