KL-varaosat  Race.fi

760 B280E ongelmia

  • 44 Vastauksia
  • 12305 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa anshelmvonweltheim

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 42
  • www.vrcf.fi
Vs: 760 B280E käyntihäiriön selvittelyä
« Vastaus #30 : 03.04.2014, 21:59:43 »
Olisiko tietoa, että passaako B28E venakopan tiivisteet tohon B280E myllyyn?
Nykyiset: 740 GL '89 B200F + M47, S40 '00 B4184S2 + AW50-42LE

Entiset: 760 GLE '87 B280E + AW71, 850 GLT '93 B5254F + AW50-42LE

Poissa LaitinenP

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 555
  • 240+262

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: 760 B280E käyntihäiriön selvittelyä
« Vastaus #32 : 05.04.2014, 16:51:44 »
Olisiko tietoa, että passaako B28E venakopan tiivisteet tohon B280E myllyyn?
Kuten yllä mainittu, vasen kyllä käy mutta oikea ei. On ihan erikokoiset ja muotoiset.
Itse en ainakaan omaani saanut tarvikkeena tuota oikean puolen tiivistettä.

Poissa anshelmvonweltheim

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 42
  • www.vrcf.fi
Vs: 760 B280E käyntihäiriön selvittelyä
« Vastaus #33 : 23.04.2014, 17:27:43 »
Taas vastustaa. Ei tuonne kampiakselin mutterille mahdu meikän työkalut, potkuri on irrotettava. Onko siihen mitään vippaskonsteja, näyttäisi olevan viidellä 10mm mutterilla kiinni.
Nykyiset: 740 GL '89 B200F + M47, S40 '00 B4184S2 + AW50-42LE

Entiset: 760 GLE '87 B280E + AW71, 850 GLT '93 B5254F + AW50-42LE

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 9512
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: 760 B280E käyntihäiriön selvittelyä
« Vastaus #34 : 23.04.2014, 19:00:25 »
Taas vastustaa. Ei tuonne kampiakselin mutterille mahdu meikän työkalut, potkuri on irrotettava. Onko siihen mitään vippaskonsteja, näyttäisi olevan viidellä 10mm mutterilla kiinni.

Kapealla avoleuka-avaimella vaan nöyrästi nitkutettava. Vähän sorminäppäryysharjoitus ja turhauttavan hidasta ähertämistä mutta kyllä se on ihan tehtävissä. Kannattaa olla teleskooppimagneetti toisessa kädessä jolla koppaa mutterin kun se irtoaa kierteiltä. Takaisin kierteille laittaminen myös helppoa magneetin avustuksella.
765 B280 -85,  MB EQC -22

Poissa anshelmvonweltheim

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 42
  • www.vrcf.fi
Vs: 760 B280E käyntihäiriön selvittelyä
« Vastaus #35 : 28.04.2014, 18:51:25 »
Jawohl! Sain neljä tuulettimen mutteria irti, viides olikin jo valmiiksi pyöreä sitten. No ei kai siinä, tuulettimen suojamuovin revin irti väkivalloin ja pääsinkin käsiksi kampiakselin pulttiin. Kampura pyörimään ja vasen puoli tarkastettu. Muuten näytti hyvältä, mutta ykkösen pako oli siinä 0,15 ja 0,20 välillä. Tulppakin oli ihan musta (100km ajettu). Laitoin välyksen sitten arvoihin ja huomenna käyn toisen puolen läpi. Toivottavasti se homma oli tuossa, eikä venttiili ole palanut.  Ehkä max. 20-30 kilsaa olen ajellut tuolla kun on kone käynyt huonosti.

No toisaalta, sitten nostetaan mylly keittiön pöydälle ja lyödään alkutekijöihin. Saapa vaihdettua kansipahvit samalla, eikä käy aika pitkäksi  :D
Nykyiset: 740 GL '89 B200F + M47, S40 '00 B4184S2 + AW50-42LE

Entiset: 760 GLE '87 B280E + AW71, 850 GLT '93 B5254F + AW50-42LE

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 9512
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: 760 B280E käyntihäiriön selvittelyä
« Vastaus #36 : 28.04.2014, 19:22:09 »
Jawohl! Sain neljä tuulettimen mutteria irti, viides olikin jo valmiiksi pyöreä sitten.

Pihdeillä auki ja mutterikaupasta uusi...

No toisaalta, sitten nostetaan mylly keittiön pöydälle ja lyödään alkutekijöihin. Saapa vaihdettua kansipahvit samalla, eikä käy aika pitkäksi  :D

Varo vaan, nuo projektit voivat käydäkin pitkäaikaisiksi!  :-\   Sawo tietää  :)
765 B280 -85,  MB EQC -22

Poissa coolower

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 568
  • LANSSI.COM
Vs: 760 B280E käyntihäiriön selvittelyä
« Vastaus #37 : 28.04.2014, 19:56:19 »
 eikä käy aika pitkäksi  :D


Aika käy pitkäksi kun odotat 7 viikkoa esim. imusarjan tiivisteitä...  ;)
Käyttis: Volvo V70 (mk1) -00, B5244T, AW50-42, "VOLVO REBORN"
Harraste: Volvo 965 AMB -91, 2.8 (B280F), AW-71
Diesel/ Löpömörkö: Volvo 944 -91, D24T, ZF22 (Ahvenisto -24, survivor)
Rojekti: Volvo 162, production 1969 ( hiljaisessa myynnissä, "Saffron", uniikki, korivalmis, maalattu, 5000eur.)

Poissa anshelmvonweltheim

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 42
  • www.vrcf.fi
Vs: 760 B280E käyntihäiriön selvittelyä
« Vastaus #38 : 28.04.2014, 20:27:20 »
Aika käy pitkäksi kun odotat 7 viikkoa esim. imusarjan tiivisteitä...  ;)

Sellaista vaaraa ei ole, että ropaaminen loppuisi kesken, vaikka joutuisi osia odottelemaankin. Olisi penkinlämmitinongelmaa, lämppärin puhaltimen vaihtoa, audiohommia etc. etc. loputon lista
Nykyiset: 740 GL '89 B200F + M47, S40 '00 B4184S2 + AW50-42LE

Entiset: 760 GLE '87 B280E + AW71, 850 GLT '93 B5254F + AW50-42LE

Poissa anshelmvonweltheim

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 42
  • www.vrcf.fi
Vs: 760 B280E käyntihäiriön selvittelyä
« Vastaus #39 : 02.05.2014, 17:54:34 »
Moottori kasassa ja testilenkki heitettynä. Hyvin tuntuisi toimivan taas, ongelmasta ei enää tietoakaan. Silti jokseenkin pelko persiissä, että jos se kuitenkaan ei ollut tässä. Puristuspaineetkin mittasin, voikohan näistä lukemista päätellä mitään muuta kun sen, että mittari ei välttämättä näytä ihan oikein. Aika rajuilta lukemilta kuulostaa. Myös tuo nelospytyn korkea paine mietityttää, olisikohan palotilassa karstaa.

1: 14,80
2: 14,05
3: 14,55
4: 15,45
5: 14,15
6: 14,75
Nykyiset: 740 GL '89 B200F + M47, S40 '00 B4184S2 + AW50-42LE

Entiset: 760 GLE '87 B280E + AW71, 850 GLT '93 B5254F + AW50-42LE

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: 760 B280E käyntihäiriön selvittelyä
« Vastaus #40 : 02.05.2014, 17:57:46 »
Moottori kasassa ja testilenkki heitettynä. Hyvin tuntuisi toimivan taas, ongelmasta ei enää tietoakaan. Silti jokseenkin pelko persiissä, että jos se kuitenkaan ei ollut tässä. Puristuspaineetkin mittasin, voikohan näistä lukemista päätellä mitään muuta kun sen, että mittari ei välttämättä näytä ihan oikein. Aika rajuilta lukemilta kuulostaa. Myös tuo nelospytyn korkea paine mietityttää, olisikohan palotilassa karstaa.

1: 14,80
2: 14,05
3: 14,55
4: 15,45
5: 14,15
6: 14,75

Ihan terveen koneen lukemiahan nuo on.

Edit: Etkai sekoita puristuspainetta puristussuhteeseen?

Poissa anshelmvonweltheim

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 42
  • www.vrcf.fi
Vs: 760 B280E käyntihäiriön selvittelyä
« Vastaus #41 : 02.05.2014, 18:04:48 »
Ihan terveen koneen lukemiahan nuo on.

Edit: Etkai sekoita puristuspainetta puristussuhteeseen?

En tietääkseni. Baareja siis nuo lukemat ja puristuspainemittarilla mitatut. Yleensähän nuo mittarit näyttävät mitä sattuu, itse arvoa tärkeämpäähän lienee sylinterien väliset erot.
Nykyiset: 740 GL '89 B200F + M47, S40 '00 B4184S2 + AW50-42LE

Entiset: 760 GLE '87 B280E + AW71, 850 GLT '93 B5254F + AW50-42LE

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: 760 B280E käyntihäiriön selvittelyä
« Vastaus #42 : 02.05.2014, 18:22:22 »
En tietääkseni. Baareja siis nuo lukemat ja puristuspainemittarilla mitatut. Yleensähän nuo mittarit näyttävät mitä sattuu, itse arvoa tärkeämpäähän lienee sylinterien väliset erot.

Niin mutta rajut lukemat, häh? Aika normaalia hajontaa.

Poissa anshelmvonweltheim

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 42
  • www.vrcf.fi
Vs: 760 B280E käyntihäiriön selvittelyä
« Vastaus #43 : 03.05.2014, 19:14:50 »
Niin mutta rajut lukemat, häh? Aika normaalia hajontaa.

Aloin vaan ihmetellä kun edellisissä autoissa joista olen mitannut paineet niin lukemat olleet siinä 10-12 bar.
Nykyiset: 740 GL '89 B200F + M47, S40 '00 B4184S2 + AW50-42LE

Entiset: 760 GLE '87 B280E + AW71, 850 GLT '93 B5254F + AW50-42LE

Poissa anshelmvonweltheim

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 42
  • www.vrcf.fi
Vs: 760 B280E sähkösählinkiä
« Vastaus #44 : 09.09.2014, 22:08:20 »
Menkööt tähän samaan topikkiin.

Joo. Fiksailin sitten puhaltimen toimimaan taas, laitoin erillisen sulakepesän tolle n:o 16 30 amppeeriselle. Siinä asennushommien lomassa vaan kävi silleen, että sähköpeilit, pyyhkimet ja rario lakkasivat toimimasta? Rosvosin virtaa tupakinsytyttimen valolta siihen piuhaan niin peilit alkoivat kyllä kääntyillä, mutta radio ja pyyhkijät jatkoivat hiljaista linjaa. Mikä lie, en minä näistä sähköistä mitään ole koskaan ymmärtänyt.

Edit. Homma hoidossa, Haynesin korjausopas kytkentäkaavioineen on maailman paras kirja. Ongelma oli niin yksinkertainen, että jopa vähän hävettää.
« Viimeksi muokattu: 10.09.2014, 19:22:28 kirjoittanut anshelmvonweltheim »
Nykyiset: 740 GL '89 B200F + M47, S40 '00 B4184S2 + AW50-42LE

Entiset: 760 GLE '87 B280E + AW71, 850 GLT '93 B5254F + AW50-42LE

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo