Autoracing  KL-varaosat

760 B280E ongelmia

  • 44 Vastauksia
  • 12316 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa anshelmvonweltheim

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 42
  • www.vrcf.fi
760 B280E ongelmia
« : 28.02.2014, 21:28:23 »
Tähän asti mahtavasti toiminut kärry rupesi siis temppuilemaan. Tehot poissa siinä 2000-4000 kierroksen paikkeilla, täyskaasullakin kiihtyy ku kakssatanen diiselimersu. Sellainen kummallinen tärinä tuntuu, vähän tukehtumisen fiilistä. Mitään käryä mistä kannattaisi lähteä vyyhteä purkamaan? Normaalisti olen autoni vienyt ihan liikkeeseen, mutta nyt työttömänä ei perse kestä. Työkalut pysyy kuitenkin suht hyvin kädessä, kunhan vaan tietäisi, että mistä lähtisi tutkimaan. Voisiko olla sytytyshommia mahdollisesti?
« Viimeksi muokattu: 09.09.2014, 22:10:33 kirjoittanut anshelmvonweltheim »
Nykyiset: 740 GL '89 B200F + M47, S40 '00 B4184S2 + AW50-42LE

Entiset: 760 GLE '87 B280E + AW71, 850 GLT '93 B5254F + AW50-42LE

Poissa GLT360

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 164
  • www.vrcf.fi
Vs: 760 B28E AW71
« Vastaus #1 : 02.03.2014, 10:17:21 »
polttoainesuodatin vaihdettu koska??
liitokset tarkistettu ja kaikki alipaineletkut että ovat paikoillaan.

Poissa Dartteri

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 385
    • Asesepänliike Teräsjänne Oy
Vs: 760 B28E AW71
« Vastaus #2 : 04.03.2014, 23:45:39 »
Jos se käy tyhjää nätisti eikä pätki terävästi kierroksilla, kuulostais bensapuolen ongelmalta. Polttoainesuodatin tai pumppu on ihan hyvä arvaus.
Harmonisaatio meni metsään! B230FT, B230FBT, B230FT, AQ250B ja B5254T2

http://terasjanne.com

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 9517
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: 760 B28E AW71
« Vastaus #3 : 04.03.2014, 23:58:55 »
Ilmansuodatin?
765 B280 -85,  MB EQC -22

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: 760 B28E AW71
« Vastaus #4 : 05.03.2014, 09:29:14 »
Oiskohan yks pytty pois pelistä. Tutki tulpat ja kipinä nyt ens alkuun.

Samanlainen fiilis tuli 960:ssä, kun tankki oli melkein tyhjä, ei jaksanut kiertää kuin 2000rpm ja täristi, luulin jo, että yks pytty olis pois mut se rauhoittu heti, kun kävin tankilla.
Muuten nuo oireet kyl sopii yhden pytyn toimimattomuuteen. Vähän jyrkemmässä ylämäessä huomaa sit kyl yhden pytyn puuttumisen, kun se alkaa täristään.
Muuten sitä ei juuri huomaa ainakaan tuossa suorassa kutosessa, tosta pervosta en sit tiedä miten se vajaa pyttyisenä käyttäytyy.

Poissa anshelmvonweltheim

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 42
  • www.vrcf.fi
Vs: 760 B28E AW71
« Vastaus #5 : 05.03.2014, 21:13:30 »
Ongelma ratkesi näköjään taikuuden keinoin. Kutsuin avuksi henkivaltoja pimeydestä kovaan ääneen niin johan tokeni, ihan ilman mitään konkreettisia toimenpiteitä.

Mutta joo, voisi laittaa bensan- ja ilmansuodattimet uusiksi, samallahan ne menee tulpat ja piuhat siinä sivussa.
Nykyiset: 740 GL '89 B200F + M47, S40 '00 B4184S2 + AW50-42LE

Entiset: 760 GLE '87 B280E + AW71, 850 GLT '93 B5254F + AW50-42LE

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: 760 B28E AW71
« Vastaus #6 : 06.03.2014, 11:41:18 »
Ongelma ratkesi näköjään taikuuden keinoin. Kutsuin avuksi henkivaltoja pimeydestä kovaan ääneen niin johan tokeni, ihan ilman mitään konkreettisia toimenpiteitä.

Mutta joo, voisi laittaa bensan- ja ilmansuodattimet uusiksi, samallahan ne menee tulpat ja piuhat siinä sivussa.

ei yleensä vaan oo nuo loitsujen  >:D vaikutukset kovin pitkäikäisiä.
Todennäköisesti siellä kuitenkin jokin piilevä vika on.

Poissa anshelmvonweltheim

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 42
  • www.vrcf.fi
Vs: 760 B28E AW71
« Vastaus #7 : 07.03.2014, 16:01:54 »
Mitenkäs minä pääsen järkevästi käsiksi siihen bensansuodattimeen? Ensin se pitäisi paikallistaa tietysti. Parkkipaikkaremontti on tiedossa, eli ryömintähommiksi menee. Vähän nihkeästi löytyy netistä tietoa tämän mallin perushuolloista, tai sitten en vaan osaa etsiä.
Nykyiset: 740 GL '89 B200F + M47, S40 '00 B4184S2 + AW50-42LE

Entiset: 760 GLE '87 B280E + AW71, 850 GLT '93 B5254F + AW50-42LE

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 9517
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: 760 B28E AW71
« Vastaus #8 : 07.03.2014, 16:15:56 »
Mitenkäs minä pääsen järkevästi käsiksi siihen bensansuodattimeen? Ensin se pitäisi paikallistaa tietysti.

Omissani se on konehuoneessa kuskinpuolella nurkassa heti tuulilasin alla. Bensaletkuja seuraamalla pitäisi tulla vastaan...
765 B280 -85,  MB EQC -22

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: 760 B28E AW71
« Vastaus #9 : 07.03.2014, 16:17:47 »
Mitenkäs minä pääsen järkevästi käsiksi siihen bensansuodattimeen? Ensin se pitäisi paikallistaa tietysti. Parkkipaikkaremontti on tiedossa, eli ryömintähommiksi menee. Vähän nihkeästi löytyy netistä tietoa tämän mallin perushuolloista, tai sitten en vaan osaa etsiä.

Varmaan vuosimallista riippuvaa, enkä tästä mallista tiedä varmaksi, tuon mukaan se pitäisi siellä auton alla tankin lähellä jossain:



tuo 4
http://new.volvocars.com/ownersdocs/1987/1987_760/87760_07.htm

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 9517
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: 760 B28E AW71
« Vastaus #10 : 07.03.2014, 16:40:25 »
Varmaan vuosimallista riippuvaa, enkä tästä mallista tiedä varmaksi, tuon mukaan se pitäisi siellä auton alla tankin lähellä jossain:

(Kuva poistettu lainauksesta.)

tuo 4
http://new.volvocars.com/ownersdocs/1987/1987_760/87760_07.htm

Noiden uudempien B280-koneiden kanssa moni asia on eri tavalla kuin tässä B28E:ssä.
765 B280 -85,  MB EQC -22

Poissa anshelmvonweltheim

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 42
  • www.vrcf.fi
Vs: 760 B28E AW71
« Vastaus #11 : 11.03.2014, 14:09:30 »
Edelleen tuo vika kummittelee, pakkohan se on toimenpiteisiin ryhtyä. Kumma juttu, että muuten auto toimii erittäin hyvin, mutta Kouvolan Prisman parkkihallissa vika taas palaa takaisin, ei missään muualla. Häviää sitten yön aikana kotipihalla.  :D

Mutta joo, kipinähommat kunnossa, vaihdan silti tulpat ja kaapelit. Bensansuodatin on seuraava huoltokohde, eikö siihen pidä jotkut tiivisteetkin hommata?

Niin ja uutta murhetta pukkaa myös, jäähdytysnesteet haihtuvat jonnekin. Olisiko n. 3dl hävinnyt viimeisen 1000 km aikana. Liitokset näyttävät kuivilta, toivottavasti kansipahvi on kunnossa. Ei kai tässä mukava harrastushan tämä ropaaminen on ja Corolla kuljettaa kun Volvo on varikolla.
Nykyiset: 740 GL '89 B200F + M47, S40 '00 B4184S2 + AW50-42LE

Entiset: 760 GLE '87 B280E + AW71, 850 GLT '93 B5254F + AW50-42LE

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: 760 B28E AW71
« Vastaus #12 : 11.03.2014, 14:21:20 »
Edelleen tuo vika kummittelee, pakkohan se on toimenpiteisiin ryhtyä. Kumma juttu, että muuten auto toimii erittäin hyvin, mutta Kouvolan Prisman parkkihallissa vika taas palaa takaisin, ei missään muualla. Häviää sitten yön aikana kotipihalla.  :D

Mutta joo, kipinähommat kunnossa, vaihdan silti tulpat ja kaapelit. Bensansuodatin on seuraava huoltokohde, eikö siihen pidä jotkut tiivisteetkin hommata?

Niin ja uutta murhetta pukkaa myös, jäähdytysnesteet haihtuvat jonnekin. Olisiko n. 3dl hävinnyt viimeisen 1000 km aikana. Liitokset näyttävät kuivilta, toivottavasti kansipahvi on kunnossa. Ei kai tässä mukava harrastushan tämä ropaaminen on ja Corolla kuljettaa kun Volvo on varikolla.

Jos siinä on samanlainen suodatin, kuin muissakin 700 koppasissa, niin tiivisteet tulee mukana.

Avaa paisarin korkki koneen käydessä mielluummin kylmänä ettei tuu vetet ulos ja kato sinne, jos tulee pullereita, niin kansipahvi on paskana.

Poissa coolower

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 568
  • LANSSI.COM
Vs: 760 B28E AW71
« Vastaus #13 : 11.03.2014, 14:34:50 »
Ja pian huomaat kuinka halpaa pervon korjaaminen on.
Virranjakajan kansi ja pyörijä noin 100eur ja tulpanjohdot vähintään toinen mokoma...



« Viimeksi muokattu: 11.03.2014, 14:38:46 kirjoittanut coolower »
Käyttis: Volvo V70 (mk1) -00, B5244T, AW50-42, "VOLVO REBORN"
Harraste: Volvo 965 AMB -91, 2.8 (B280F), AW-71
Diesel/ Löpömörkö: Volvo 944 -91, D24T, ZF22 (Ahvenisto -24, survivor)
Rojekti: Volvo 162, production 1969 ( hiljaisessa myynnissä, "Saffron", uniikki, korivalmis, maalattu, 5000eur.)

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 9517
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: 760 B28E AW71
« Vastaus #14 : 11.03.2014, 15:14:10 »
Jäähdytysnesteen yleisin katoamispaikka näissä taitaa olla lohkon päälle imusarjan alle. Siellä on se Y-putki, koneen takapäässä O-renkailla lohkossa ja etupäästä letkunpätkällä vesipumpussa.

Lämppärin sisäkenno voi toki myös tihkua.... Tai konehuoneessa joku pieni vuoto.
765 B280 -85,  MB EQC -22

 

Kulkukoira  Proturbo