RallyBaron  Samppasport

Lämmityslaitteen vuoto.

  • 34 Vastauksia
  • 12434 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa sfrhkki

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 480
  • www.vrcf.fi
Vs: Lämmityslaitteen vuoto.
« Vastaus #30 : 23.11.2013, 18:57:17 »
koskaan ei ole liikaa lämpöä. silloin on sopiva, kun kättä ei kärsi ilmavirtaan laittaa.  :2funny:
jospa laittaisi ylimääräisen sähköllä toimivan pumpun tukemaan tuota lämmityslaitteen vesikiertoa. 
Vesipumpun ( "volvo", hepu, valeo) merkistä riippumatta tyhjäkäynnillä laskee lämpö, kun vesi ei kierrä tarpeeksi joutusaan,,, Kun kierroksia on > 1500 kiertää paremmin.
termari on  kyllä kunnossa, 92 astetta, ja moottorin lämpö pysyy. eikä ole tukoksiakaan missään. ei edes sitä vaillinaisesti avautuvaa vesiventtiiliä...

onhan noita ilmastoinnilla varustettujen kennoja kaupan verkkokaupassa aitoina metallirakenteisina. niissä ei liene muuta eroa, kuin se että on ne putket eri lailla? vai onko?

http://www.ipdusa.com/uploads/images_products_slideshow/fullsize_15456.jpg

_sfr-

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Lämmityslaitteen vuoto.
« Vastaus #31 : 23.11.2013, 21:02:44 »
koskaan ei ole liikaa lämpöä. silloin on sopiva, kun kättä ei kärsi ilmavirtaan laittaa.  :2funny:
jospa laittaisi ylimääräisen sähköllä toimivan pumpun tukemaan tuota lämmityslaitteen vesikiertoa. 
Vesipumpun ( "volvo", hepu, valeo) merkistä riippumatta tyhjäkäynnillä laskee lämpö, kun vesi ei kierrä tarpeeksi joutusaan,,, Kun kierroksia on > 1500 kiertää paremmin.
termari on  kyllä kunnossa, 92 astetta, ja moottorin lämpö pysyy. eikä ole tukoksiakaan missään. ei edes sitä vaillinaisesti avautuvaa vesiventtiiliä...
Sama käynyt itsellä mielessä, mutta ainakin minulla Volvo työntää tyhjäkäynnillä riittävän lämmintä ilmaa -27oC lämpötiloissa. Se etuhan tuossa sähköisessä pumpussa olisi, ettei autoa tarvitse kokoajan pyörittää, että lämpöä tulee sisälle.
Tosin sitten kun on ~10minuuttia seissyt moottori pysähdyksissä lämpö täysillä, on moottori jo varmaan melko kylymä. :2funny:

onhan noita ilmastoinnilla varustettujen kennoja kaupan verkkokaupassa aitoina metallirakenteisina. niissä ei liene muuta eroa, kuin se että on ne putket eri lailla? vai onko?

http://www.ipdusa.com/uploads/images_products_slideshow/fullsize_15456.jpg

_sfr-

Minuakin kiinnostaisi tietää, onko ilmastoidun ja ilmastoimattoman kennot letkulähtöjä lukuunottamatta identtiset.

Poissa tasamaantallaaja

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
  • www.vrcf.fi
Vs: Lämmityslaitteen vuoto.
« Vastaus #32 : 24.11.2013, 03:45:58 »
No +1 on ihan hyvä.....koulussa oli -4 tai -5.....

Korvasin kokopaskahana 16mm putkella johon hitsasin ''verisuonet'' päihin.

Asennus ja kajuutta lämpenee.

Katsoo keväällä sitten kun kuivaa mitä taas keksii.

Ei tuossa sateessa ulkona kehtaa enää värkätä.
Volvo 940 SuperCharger-Twin-HyBrid-Bi-Turbo

Poissa sfrhkki

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 480
  • www.vrcf.fi
Vs: Lämmityslaitteen vuoto.
« Vastaus #33 : 24.11.2013, 11:17:48 »
Vaarin 845 natikkaan jouduin tekemään tuon saman suoran patentin, kun alkoi han tiputtaa jäähdytysnestettä kattopanelin läpi. Laitoin sinne Motonetin myymän (Gates) mustamuovisen letkuliitoksen. Siinä on ne klunssit valmiiksi valettuna. Hyvin pitää ja huilaa neste.  Muutamia liitoksia olen hommannut klinikalle, kun ei koskaan tiiä, minkä inspiraation saa johonkin vielä nyt tiedostamattomaan kokeiluun / toteutukseen...
Samasta syystä pidän varastossa vamiiksi taivutettuja  ja suoria letkuja.

Kesäksi sitten laittelen natikkaankin sen yleishanan...

_sfr-

Poissa tasamaantallaaja

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
  • www.vrcf.fi
Vs: Lämmityslaitteen vuoto.
« Vastaus #34 : 25.11.2014, 13:55:54 »
Päivee

No nyt se on sitten vihdoin hommattu näet tuo hana eikä mennyt kuin vähän yli vuosi. :D
Tämän hetkinen hinta Marmotiskillä alkuperäinen tuote 90e ja hilut......tilattuna valmistus maa German? http://aijaa.com/nxAdyX
Sitä en tiedä milloin tuon saa paikalleen, no viimeistään ennen kesää...
Volvo 940 SuperCharger-Twin-HyBrid-Bi-Turbo

 

Futurez  Kulkukoira